Spring naar bijdragen

Naar welke kerk ga jij?


Aanbevolen berichten

Quote:

Wat een naam...
nooo.gif

I know... Klinkt als een sekte, right? Tenminste, dat vond ik dan. Maar het gaat er dus om dat ze Jezus uit Nazareth (de Nazarener) willen volgen.

Een paar jaar geleden zijn mijn ouders bij de KvdN terecht gekomen, maar omdat ik nog bij mijn oude gemeente veel vrienden had in de jeugdgroep wilde ik niet mee en vond ik die kerk maar niks.

Totdat ik er meer objectief naar kon kijken en erachter kwam dat ik het toch wel een mooie gemeente vond.

Ik zet een aantal dingen die de kerk typeren op een rijtje:

-De kerk is niet voortgekomen uit een scheuring van andere kerken, maar uit een opwekking.

-De Kerk van de Nazarener komt wereldwijd voor in veel verschillende landen

-Voor een evangelicale kerk is er veel aandacht voor theologie en verdieping. Met name de Wesleyaanse theologie heeft veel invloed in de kerk.

-Men gaat uit van essentials en non-essentials. Alles rondom het verlossingswerk van Christus is essentieel voor het christelijk geloof. Als je niet gelooft dat Jezus, de Zoon van God, voor ons is gestorven en weer opgestaan kan je jezelf immers geen christen meer noemen. Andere dingen, zoals de visie op de doop, kunnen heel belangrijk zijn, maar zijn niet essentieel en daarover kan je dus ook van mening verschillen. Of samengevat: eenheid in de hoofdzaken, verscheidenheid in de bijzaken.

Verder is de gemeente in Amersfoort erg gericht op onderlinge relaties en ontmoeting en komen er relatief veel jonge mensen in de kerk

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 445
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Ik ga vanaf kleins af aan naar de hervormde kerk in Asperen. Ik ben het niet altijd met de kerkleer eens, maar omdat er zoveel jongeren zijn is het fijn en leerzaam om die kerk te blijven bezoeken. Als ik wat ouder ben ga ik wel op zoek naar een andere kerk, waar ik qua 'preken' meer aan heb.
knipoog_dicht.gif

Wat grappig, iemand uit mijn klas komt uit de Gereformeerde Kerk in Asperen en daar hebben we vorig jaar met een groepje van 5 mensen een project gedaan om ze te helpen nog meer "naar buiten gericht" te zijn

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Wat grappig, iemand uit mijn klas komt uit de Gereformeerde Kerk in Asperen en daar hebben we vorig jaar met een groepje van 5 mensen een project gedaan om ze te helpen nog meer "naar buiten gericht" te zijn

Oh, ja, de gereformeerde kerk in Asperen verzorgd vaak jeugddiensten. Eerst in hun eigen gebouw, maar nu zijn ze groter gegaan. En heet het 'Jeugdkerk' Voor iedereen in omstreken toegangelijk. Ik ga er ook altijd heen. Is echt geweldig smile.gif Heb je daar misschien aan meegewerkt?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Aan de jeugdkerk niet, dat bestond al en we hebben alleen aangemoedigd dat ze daarmee door blijven gaan. Mijn klasgenote werkt er volgens mij wel aan mee.

De kerk houdt nu naar ons idee een soort "open huis" of "open dag" om buitenstaanders de kans te geven op een ongedwongen manier met de kerk kennis te maken

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Ik ben dus inmiddels al weer bijna 3 maanden getrouwd en door onze verhuizing zijn we ook op zoek gegaan naar een andere gemeente en dat is geworden de Baptistengemeente midden-Betuwe in Zetten.

Daarnaast gaan we regelmatig ook nog naar de Baptistengemeente Ede - Op Doortocht.

Deze gemeente is eigenlijk mijn echte thuis-gemeente omdat mijn ouders daar kwamen toen wij "kwamen" (ik en mijn zus geboren werden) en waar we een jaar of 8(?) zijn gebleven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Grappig, ik ken mensen die daar lid zijn... Als je de familie Willemsen nog eens tegenkomt (en dan met name Rob) moet je eens de groeten doen van Timon smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik hoor hem regelmatig, maar hem nooit over Maria gehoord.

Gaat dat over dezelfde Alblas(uit Katwijk)? Een gemeente die banden heeft met een studentenekklesia klinkt namelijk niet als een vreselijk confessionele gemeente. (als de Amsterdamse Ekklesia enigzins representatief is)

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid