Spring naar bijdragen

Naar welke kerk ga jij?


Aanbevolen berichten

Crossroads in Amstelveen. Denomenatievrij kerk waarin God heel krachtig werkt. Goede voordrachten, concert-kwaliteit worship, missions, moderne diensten met matig doch effectief gebruik van multi-media, echt een fantastische kerk. Engelstalig, veel expats.

http://www.xrds.nl

Ben ik een poosje geweest MysticNetherlands.

Ik zou verhuizen naar Badhoevedorp en onderdeel van XRDS worden, was al gevraagd voor het koor.

Helaas ging dit op het laatste moment niet door.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 445
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Hee jammer! Misschien ken ik je wel haha. Ik speel iig elektrische gitaar in 1 vd bands (ben redelijk groot, kaal en heb mijn gitaar heel hoog hangen haha).

Nope ken je niet.

Ik ken Samantha T. wel met haar haar gezin en ik weet niet of je Abigail kent.

Beiden zijn verhuisd en niet langer in XRDS kerkende...

Wat mij erg opviel was de anointment there was when i got there.

It's pure, refined and sacret.

Sam has 2 sons and 1 daughter and is married to a man called Bill.

Our son got to the childrens church over there.

If you have any more questions i'll be glad to respond to that...as long as you don't ask for my ATM card and code. :E_O-

C/L-R

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou Selah, je gaat er spontaan van in tongen spreken ;)

Ik ga naar de Beenleigh & District Baptist Church hier in Queensland. Hele fijne kerk met soms wat al te veel activiteiten op het rooster (zo leer je wel nee zeggen :P). We wonen sinds kort ook in Beenleigh en het is ideaal zo dichtbij de kerk te wonen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
Michiel schreef:

Louise26 schreef:

Ik ga naar de doorbrekers in Barneveld. Nog meer mensen die daar ook heen gaan?

Wat voor gemeente is dat?

Groot, niet mijn ding, en verder hou ik het netjes Overigens kom ik oorspronkelijk uit Barneveld en kom ik er nog regelmatig. Heel christelijk Nederland is zich daar zo'n beetje aan het verzamelen met mega kerken, manifestaties. 1 grote geloofs orgie, en ze gunnen elkaar het ligt in de ogen nauwelijks.

Overigens best bijzonder denk ik wat daar gebeurt, wel leuk om te volgen.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik weet even niet zo goed hoe je die andere teksten in je berichtje krijgt dus maar even zo.

@Michiel Doorbrekers is een pinkstergemeente.

@ Quest het is inderdaad een grote gemeente en die groeit ook alleen maar. Lijkt me een goed teken als je namelijk aan de andere kant hoort dat er alleen maar kerken leeg lopen of heel erg aan het vergrijzen zijn. En wat bedoel je met 1 grote geloofs orgie?

@Louise26,

Ik zou geen aandacht schenken aan de posts van Quest. Hij ziet zichzelf als niet-gelovig en ik ken hem als iemand die een sterke afkeer heeft van pinkstergemeenten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik ga naar de doorbrekers in Barneveld. Nog meer mensen die daar ook heen gaan?

Wat voor gemeente is dat?

Groot, niet mijn ding, en verder hou ik het netjes :) Overigens kom ik oorspronkelijk uit Barneveld en kom ik er nog regelmatig. Heel christelijk Nederland is zich daar zo'n beetje aan het verzamelen met mega kerken, manifestaties. 1 grote geloofs orgie, en ze gunnen elkaar het ligt in de ogen nauwelijks.

Overigens best bijzonder denk ik wat daar gebeurt, wel leuk om te volgen.

ik geef je gelijk; m.a.w. ik ben het met je eens.

ik heb mijn jeugd daar doorgebracht [in een dorpje in de gemeente Barneveld] en kom er ook nog regelmatig.

verder wonen daar ook veel familieleden van mij, dus ik blijf op de hoogte van het godsdienstig gebeuren daar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...
Hee jammer! Misschien ken ik je wel haha. Ik speel iig elektrische gitaar in 1 vd bands (ben redelijk groot, kaal en heb mijn gitaar heel hoog hangen haha).

Nope ken je niet.

Ik ken Samantha T. wel met haar haar gezin en ik weet niet of je Abigail kent.

Beiden zijn verhuisd en niet langer in XRDS kerkende...

Wat mij erg opviel was de anointment there was when i got there.

It's pure, refined and sacret.

Sam has 2 sons and 1 daughter and is married to a man called Bill.

Our son got to the childrens church over there.

If you have any more questions i'll be glad to respond to that...as long as you don't ask for my ATM card and code. :E_O-

C/L-R

Nou Selah, je gaat er spontaan van in tongen spreken ;)

Ik ga naar de Beenleigh & District Baptist Church hier in Queensland. Hele fijne kerk met soms wat al te veel activiteiten op het rooster (zo leer je wel nee zeggen :P). We wonen sinds kort ook in Beenleigh en het is ideaal zo dichtbij de kerk te wonen.

Ehm...tenzij in tongen praten switching heet was dit geen tongentaal Esther.

C. is mijn naam, L-R is de naam van iemand hier die alleen Engels spreekt.

Maar Queensland...wat een eind weg zeg!

Hoe bevalt het je?

Link naar bericht
Deel via andere websites
waarin God heel krachtig werkt.

http://www.xrds.nl

gaat God selectief gaan zijn in zijn gemeenten waar Hij wilt werken? Werkt God niet overal?

ik heb geen idee waarom je meent dit te moeten posten...

Ik bedoelde enkel dat zinnetje, ik was de website er vergeten weg te halen.

JE laat uitschijnen alsof God enkel in specifieke gemeenten/kerken werkt.

Alsof er gemeenten zijn waar God helemaal niets doet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

gaat God selectief gaan zijn in zijn gemeenten waar Hij wilt werken? Werkt God niet overal?

ik heb geen idee waarom je meent dit te moeten posten...

Ik bedoelde enkel dat zinnetje, ik was de website er vergeten weg te halen.

JE laat uitschijnen alsof God enkel in specifieke gemeenten/kerken werkt.

Alsof er gemeenten zijn waar God helemaal niets doet.

Het is zo niet bedoeld Joon.

XRDS is gewoon een gemeente waar God goed voelbaar aanwezig is.(eigen ervaring)

In andere gemeenten zal dit ongetwijfeld evengoed zo zijn en ik geloof ook niet dat MysticNetherlands de zin op de wijze heeft bedoeld als zijnde "bij ons is God aanwezig, bij een ander niet".

Link naar bericht
Deel via andere websites
Precies. Ik vind t n beetje rare opmerking...

oké, het lijkt me nu duidelijk.

zo raar was die opmerking nou ook weer niet - heel begrijpelijk i.m.o.

een volkomen normale vraag.

geen reden om je aangevallen te voelen.

Joon heeft het uitgelegd; Selahrocks heeft het [voor jou] nog toegelicht.[ m.a.w. de kastanjes voor jou uit het vuur gehaald]

iets wat je ook zelf had kunnen doen.....toch?

dus niet blijven simmen.... :D

ik vind sowieso de opmerking 'God werkt' op zich al bijzonder vreemd.

God IS........overal..

ook [of misschien juist] buiten de kerken

dus klaar nu ?

de zon schijnt... |P

fijne dag gewenst....

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik vind sowieso de opmerking 'God werkt' op zich al bijzonder vreemd.

God IS........overal..

ook [of misschien juist] buiten de kerken

Exact Maran.

'De Allerhoogste woont echter niet in tempels die met handen gemaakt zijn, zoals de profeet zegt: De hemel is voor Mij een troon en de aarde een voetbank voor Mijn voeten. Wat voor huis zult u dan voor Mij bouwen, zegt de Heere, of wat is de plaats van Mijn rust? Heeft Mijn hand niet al deze dingen gemaakt?' (Hand 7,48-50)

'De God Die de wereld gemaakt heeft en alles wat daarin is, Deze, Die een Heere van de hemel en van de aarde is, woont niet in tempels die met handen gemaakt zijn.' (Hand 17,24)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben lid van een vrije evangelische gemeente, ik kom er de laatste jaren minder maar het is wel een fijne gemeente.

Er was alleen kinderdoop maar na 2 jaar van studie, info avonden is besloten om ook de volwassendoop in te voeren. Een aantal leden voelden daar veel voor. Er is in goed overleg besloten het zo te doen en er is geen lelijk woord over gevallen.

De leden die zich volwassen laten dopen doen dat in het basin van Luctor et Emergo door onze eigen voorganger of pastoraal werker.

S'Morgens wordt er vooral palmen,gezangen en opwekking gezongen, s'middags om 14.00 is het een dienst waar een band is en vooral opwekking gezongen wordt, een dienst die veel jeugd trekt. Om 5 uur een dienst waar psalmen, gezangen en Joh dH gezongen wordt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat leuk, die verscheidenheid. Dan kan iedereen een eredienst meemaken op een manier die hem/haar aanspreekt, zonder dat je naar een andere kerk hoeft te gaan, waar men misschien andere meningen heeft over zaken die voor jou van belang zijn.

Waar zit deze kerk?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ga gemiddeld zo'n drie van de vier keer naar een middeleeuwse gotische katholieke kerk in de stad waar ik woon. Verder één van de vier keer naar een evangelische/pinkster kerk die niet in mijn stad is, als ik bij mijn ouders ben.

Ik heb nog wel het plan weer eens te gaan kerkhoppen in mijn stad, maar uit laksheid is het daar nog niet echt van gekomen. :#

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid