Miesje 0 Geplaatst 2 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2011 Ik zal binnenkort een topic plaatsen met een uitgebreidere uitleg over mijn visie, voor de gene die geïnteresseerd zijn Vraag maar raak dan zal ik proberen zoveel mogelijk van de vragen in mijn uitleg te beantwoorden Link naar bericht Deel via andere websites
kleur 0 Geplaatst 2 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2011 Lijkt mij ook een interessant onderwerp, hier loop ik ook een beetje tegenaan, de ds. praat en de gemeente luistert (slaapt). en als antwoord zing je een voorgeprogrammeert lied. Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 2 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2011 Lijkt mij ook een interessant onderwerp,hier loop ik ook een beetje tegenaan, de ds. praat en de gemeente luistert (slaapt). en als antwoord zing je een voorgeprogrammeert lied. Het is wel zo praktisch, als de gemeente praat, is het lastig voor de predikant om naar iedereen te luisteren. Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 3 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2011 Lijkt mij ook een interessant onderwerp,hier loop ik ook een beetje tegenaan, de ds. praat en de gemeente luistert (slaapt). en als antwoord zing je een voorgeprogrammeert lied. Dat jou gemeente slaapt, ligt waarschijnlijk meer aan de kerkgangers dan aan de predikant. De dominee praat overigens niet, Gods Woord word verkondigd én de gemeente laat dat Evangelie slapend aan zich voorbij gaan. Gelukkig is dat natuurlijk op te lossen door niet meer naar de kerk te gaan. Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 3 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2011 Als je tijdens de preek opmerkt dat alle gemeenteleden blijken te slapen, dan zit je zelf dus ook niet op de preek te letten. Link naar bericht Deel via andere websites
Louise26 0 Geplaatst 3 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2011 Ik ga naar de doorbrekers in Barneveld. Nog meer mensen die daar ook heen gaan? Link naar bericht Deel via andere websites
Miesje 0 Geplaatst 3 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2011 Als je tijdens de preek opmerkt dat alle gemeenteleden blijken te slapen, dan zit je zelf dus ook niet op de preek te letten. Of de dominee let niet op tegen wie hij eigenlijk aan het praten is ok maar even on topic, ben bezig met alles op een rij te zetten dus binnenkort topic waar daarover verder kan worden gepraat Link naar bericht Deel via andere websites
Melizzy 0 Geplaatst 4 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 4 augustus 2011 Ik ga binnenkort voor het eerst naar C3 (Christian City Church) in Arnhem.. Ben benieuwd Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 4 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 4 augustus 2011 Ik ga binnenkort voor het eerst naar C3 (Christian City Church) in Arnhem.. Ben benieuwd Ik heb positieve dingen over C3 gehoord. Link naar bericht Deel via andere websites
Michiel 14 Geplaatst 4 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 4 augustus 2011 Ik ga naar de doorbrekers in Barneveld. Nog meer mensen die daar ook heen gaan? Wat voor gemeente is dat? Link naar bericht Deel via andere websites
Quest 90 Geplaatst 4 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 4 augustus 2011 Ik ga naar de doorbrekers in Barneveld. Nog meer mensen die daar ook heen gaan? Wat voor gemeente is dat? Groot, niet mijn ding, en verder hou ik het netjes Overigens kom ik oorspronkelijk uit Barneveld en kom ik er nog regelmatig. Heel christelijk Nederland is zich daar zo'n beetje aan het verzamelen met mega kerken, manifestaties. 1 grote geloofs orgie, en ze gunnen elkaar het ligt in de ogen nauwelijks.Overigens best bijzonder denk ik wat daar gebeurt, wel leuk om te volgen. Link naar bericht Deel via andere websites
Inck 0 Geplaatst 5 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2011 Ik ga regelmatig naar de Neerlandsch Gereformeerde Kerk in Houten. Weet niet of andere credible'rs daar ook naartoe gaan? Had niet het doorzettingsvermogen om negen pagina's met kerkstromingen door te lezen Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 8 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2011 Sinds een week ben ik kerkgenootschaploos.. Link naar bericht Deel via andere websites
Josephina 0 Geplaatst 8 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2011 Sinds een week ben ik kerkgenootschaploos.. Link naar bericht Deel via andere websites
Thorgrem 430 Geplaatst 8 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2011 Sinds een week ben ik kerkgenootschaploos.. Whatsgeburt? Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 8 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2011 Sinds een week ben ik kerkgenootschaploos.. Whatsgeburt? Ik heb mijn doopbewijs opgevraagd én heb nog niet ingeschreven in mijn nieuwe kerk waar ik lid ga worden (en belijdenis hoop te gaan doen). Link naar bericht Deel via andere websites
Ursa 1 Geplaatst 8 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2011 Hoge komma's even weghalen Succes, dwalend schaapje. Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 8 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2011 Hoge komma's even weghalen Succes, dwalend schaapje. Oh oh! En ik neem ook een vrijgemaakt schaepken mee Link naar bericht Deel via andere websites
Louise26 0 Geplaatst 11 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 11 augustus 2011 Michiel schreef: Louise26 schreef: Ik ga naar de doorbrekers in Barneveld. Nog meer mensen die daar ook heen gaan? Wat voor gemeente is dat? Groot, niet mijn ding, en verder hou ik het netjes Overigens kom ik oorspronkelijk uit Barneveld en kom ik er nog regelmatig. Heel christelijk Nederland is zich daar zo'n beetje aan het verzamelen met mega kerken, manifestaties. 1 grote geloofs orgie, en ze gunnen elkaar het ligt in de ogen nauwelijks. Overigens best bijzonder denk ik wat daar gebeurt, wel leuk om te volgen. ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Ik weet even niet zo goed hoe je die andere teksten in je berichtje krijgt dus maar even zo. @Michiel Doorbrekers is een pinkstergemeente. @ Quest het is inderdaad een grote gemeente en die groeit ook alleen maar. Lijkt me een goed teken als je namelijk aan de andere kant hoort dat er alleen maar kerken leeg lopen of heel erg aan het vergrijzen zijn. En wat bedoel je met 1 grote geloofs orgie? Link naar bericht Deel via andere websites
*nath* 0 Geplaatst 22 november 2011 Rapport Share Geplaatst 22 november 2011 Ik ben de afgelopen maand een paar keer naar de Europoort geweest in Rotterdam. Beviel eigenlijk best goed. En twee keer in Alphen a/d Rijn naar twee andere kerken geweest. Link naar bericht Deel via andere websites
Lillojon 0 Geplaatst 27 november 2011 Rapport Share Geplaatst 27 november 2011 Ik ga naar europoort in Rotterdam. Ik ben heel erg blij met deze kerk. Link naar bericht Deel via andere websites
Assepoester 0 Geplaatst 27 november 2011 Rapport Share Geplaatst 27 november 2011 Ik ben vorige week voor het eerst naar een gereformeerd vrijgemaakte kerk geweest. Ik ga vanmiddag weer. Link naar bericht Deel via andere websites
Selahrocks 1 Geplaatst 5 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2012 Een christengemeente die het sterkste doet denken aan een evangelische gemeente echter is dit hokje niet volledig van toepassing. Mijn voorganger noemt het ook regelmatig een "eindtijd gemeente". Voor mij persoonlijk is de keuze voor een gemeente gemaakt op basis van een:"waar voel ik mij thuis", "waar krijg ik geestelijke voeding" en een "waar ervaar ik Gods werk tijdens de diensten". Natuurlijk is het niet zo dat het alleen aankomt op of je God "ervaart", maar meer nog op een weten dat God kán werken in de gemeente. Link naar bericht Deel via andere websites
MysticNetherlands 298 Geplaatst 6 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2012 Crossroads in Amstelveen. Denomenatievrij kerk waarin God heel krachtig werkt. Goede voordrachten, concert-kwaliteit worship, missions, moderne diensten met matig doch effectief gebruik van multi-media, echt een fantastische kerk. Engelstalig, veel expats. http://www.xrds.nl Link naar bericht Deel via andere websites
Nasrani2012 0 Geplaatst 14 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 14 februari 2012 Ik ga sinds een paar jaar naar Evangelisch Gemeente Jozua in Alblasserdam. Een fijne gemeente, hoewel groot. Hier heb ik mij afgelopen December ook laten dopen. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten