Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei sjako:

"Maar Jezus berispt de man en zegt dat er één echt goed is en dat is God en dus niet Jezus zelf."

Is het niet gewoon een eenvoudige vraag die tot nadenken dient, in plaats van een berisping?

'Wat noemt gij Mij goed?' (Mar.19:18)

Zeg eens sjako, waarom noemt u mij goed? - Heb ik u nu berispt, nee toch?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 849
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het geloof dat Jezus God is, is een van de fundamentele overtuigingen binnen het christendom en vormt de basis van het geloof voor miljoenen christenen over de hele wereld. Jezus is de tweede persoon

Ik denk dat je het niet begrijpt, jij legt het uit naar jouw dogma, en sjako naar zijn dogma. Jullie beiden zijn overtuigd van jullie dogma's gelijk en zullen nooit toegeven en elkaar nooit overtuigen

Als ik een beeld heb van God en ik sla dat kapot, heb ik dan ook God zelf kapot geslagen? God heeft de mens geschapen naar zijn beeld of als zijn gelijkenis. De mens IS God niet, al denk hij zelf

Posted Images

Op 29-4-2024 om 07:28 zei Breuk:

De JG doet niet aan wetenschap, behalve als er een enkele wetenschapper is die men voor hun karretje kan spannen.

Daar zitten echt geen domme mensen. Ook bijv professors, Rooms Katholieke geestelijken, artsen worden JG. Lees de brochure over het ontstaan van het leven maar eens hoe wetenschappelijk dat is aangepakt.

7 minuten geleden zei Jahu:

Wat noemt gij Mij goed?' (Mar.19:18)

Het is ‘Waarom noemt u mij goed?’. Niemand is goed behalve God. Het is een nuance verschil, wat of waarom. Maar als je begrijpend leest is het een berisping. Bovendien zijn er legio voorbeelden dat Jezus niet God kan zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei sjako:

 

Het is ‘Waarom noemt u mij goed?’. Niemand is goed behalve God. Het is een nuance verschil, wat of waarom. Maar als je begrijpend leest is het een berisping. Bovendien zijn er legio voorbeelden dat Jezus niet God kan zijn.

Als je begrijpend leest en het Onderwijs van Jezus Zelf herkent dan is het een bewustmakende vraag waarop het antwoord bevestigt dat Jezus JHWH is en dat heel goed past bij alle namen die de Bijbel aanJezus geeft. Allen namen die op JHWH wijzen.

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Flawless victory:

is en dat heel goed past bij alle namen die de Bijbel aanJezus geeft. Allen namen die op JHWH wijzen.

Een drogreden. Een heleboel mensen in de Bijbel hebben een deel van Gods naam in hun naam. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

Als ze gaan toegeven dat ze verkeerd zaten dan loopt iedereen weg, dat willen ze niet. 

Je bedoelt bij de JG? Kijk dat is zelfreflectie. Er is hoop.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

Daar zitten echt geen domme mensen. Ook bijv professors, Rooms Katholieke geestelijken, artsen worden JG. Lees de brochure over het ontstaan van het leven maar eens hoe wetenschappelijk dat is aangepakt.

Het is ‘Waarom noemt u mij goed?’. Niemand is goed behalve God. Het is een nuance verschil, wat of waarom. Maar als je begrijpend leest is het een berisping. Bovendien zijn er legio voorbeelden dat Jezus niet God kan zijn.

Welke JG-ers werken op een reguliere universiteit in een relevant  vakgebied (biologie, natuurwetenschappen, kosmologie) en onderschrijven het inzicht van de JG.   

In Nederland gok ik 0. In Amerika wellicht een enkele professor op een particuliere universiteit?  
Ik hoor graag een paar namen van je. (Ik ben nogal wantrouwig, sorry).

https://www.jw.org/nl/bibliotheek/boeken/voor-eeuwig-gelukkig/deel-1/les-06/

Overigens makt het niet uit wat jullie denken. Ook in orthodoxe kringen leest men de bijbel heel letterlijk.

Ik vind vooral de hypocrisie rond het vieren van verjaarden, feestdagen en het uitsluiten van familieleden vreselijk (en dan met name voor kinderen). Daarnaast het door de vingers zien van misbruik (wat voorkomt (kwam) in andere religieuze groeperingen).

https://www.flair.nl/opgebiecht/ik-brak-met-jehova-getuigen~b18c7451/

Anton en jij zijn zij-istromers. Alpha ook?  Jullie hebben het dus niet zelf ervaren, maar het lijkt mij vreselijk om als kind zo te moeten opgroeien. 
Wist jij dat Jehova’s getuigen geen kinderen mogen adopteren?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Jehova's_getuigen

20 minuten geleden zei sjako:

Tot nu toe groeit het flink en dat door alle tegenstand in.

Ook veel zij-instromers?  
Ik kan me best voorstellen dat het fijn is om lid te zijn van een genootschap dat de enige juiste religie aanhangt en dat als enige overblijft.  De enkelingen die ik ken zijn ook aardige mensen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Flawless victory:

Als je begrijpend leest en het Onderwijs van Jezus Zelf herkent dan is het een bewustmakende vraag waarop het antwoord bevestigt dat Jezus JHWH is en dat heel goed past bij alle namen die de Bijbel aanJezus geeft. Allen namen die op JHWH wijzen.

Lukas 8:29 Hij vroeg hun: ‘Maar wie ben ik volgens jullie?’ Petrus antwoordde: ‘Jij bent de Christus.’  30 Toen zei hij nadrukkelijk dat ze niemand mochten vertellen wie hij was

Het lijkt me dat die rijke man nooit kon weten dat Jezus de Messias was omdat dit nog geheim was. Laat staan dat de Messias God zelf zou zijn. Totaal onlogische beredenering dus.

22 minuten geleden zei Breuk:

Ook veel zij-instromers?  

Dat zal wel moeten, met kinderen kan je nooit zulke aantallen halen

27 minuten geleden zei Breuk:

Ik hoor graag een paar namen van je. (Ik ben nogal wantrouwig, sorry).

Research News Berkeley Lab, (http://www.lbl.gov/Science-Articles/ Archive/LSD-molecular-DNA.html), artikel: ‘Molecular DNA Switch Found to Be the Same for All Life’, contactpersoon: Lynn Yarris; geraadpleegd op 10 februari 2009.18. Life Script, Nicholas Wade, 2001, blz. 79.19. Bioinformatics Methods in Clinical Research, geredigeerd door Rune Matthiesen, 2010, blz. 49.20. Scientific American, ‘Computing With DNA’, Leonard M. Adleman, augustus 1998, blz. 61.21. Nano Letters, ‘Enumeration of DNA Molecules Bound to a Nanomechanical Oscillator’, B. Ilic, Y. Yang, K. Aubin, R. Reichenbach, S. Krylov en H.G. Craighead, Deel 5, nr. 5, 2005, blz. 925, 929.22. Genoom — het recept voor een mens, Matt Ridley, Nederlandse vertaling Bart Voorzanger, 1999, blz. 12.23. Essential Cell Biology, tweede druk, Bruce Alberts, Dennis Bray, Karen Hopkin, Alexander Johnson, Julian Lewis, Martin Raff, Keith Roberts en Peter Walter, 2004, blz. 201.24. Molecular Biology of the Cell, vierde druk, Bruce Alberts et al, 2002, blz. 258.

Link naar bericht
Deel via andere websites
58 minuten geleden zei sjako:

Een drogreden. Een heleboel mensen in de Bijbel hebben een deel van Gods naam in hun naam. 

Ook in dit dagelijkse leven is daar sprake van. Zo heeft Sjako de "o" van God in zijn naam zitten.

bewerkt door Figulus
Link naar bericht
Deel via andere websites
54 minuten geleden zei sjako:

Een drogreden. Een heleboel mensen in de Bijbel hebben een deel van Gods naam in hun naam. 


 

Dat  onze Heere Jezus God is komt o.a. naar voren uit de meer dan honderd namen en benamingen die de Bijbel aan Hem geeft:

 

Advocaat  1 Johannes 2:1

Alfa en Omega   Openbaring 1:8; 22:13

Almachtige   Openbaring 1:8; Matteüs 28:18

Amen      Openbaring 3:14

Apostel van ons geloof   Hebreeën 3:1

Beeld van God   2 Korintiërs 4:4

Begin en het Einde    Openbaring 22:13

Begin van Gods schepping    Openbaring 3:14

Bemiddelaar tussen God en mensen    1 Timoteüs 2:5

Bemiddelaar van een nieuw verbond    Hebreeën 9:15

Bereider van redding     Hebreeën 2:10

Betrouwbare Getuige   Openbaring 1:5

Bron van eeuwige redding   Hebreeën 5:9

Brood dat leven geeft    Johannes 6:35; 6:48

Brood van God    Johannes 6:33

Christus     1 Johannes 2:22

De HEER is onze gerechtigheid    Jeremia 23:6

De Opstanding en het Leven    Johannes 11:25

De rechtvaardige    Handelingen 7:52; 1 Johannes 2:1

De steen die door de bouwlieden 
vol verachting is weggeworpen     Handelingen 4:11

Deur    Johannes 10:9

Die leeft   Openbaring 1:18

Eerste en Laatste     Openbaring 1:17; 2:8; 22:1

Eerstgeborene uit de doden     Openbaring 1:5

Eeuwige Leven  1 Johannes 1:2; 5:20

Eeuwige Vader    Jesaja 9:5

Enige Erfgenaam    Hebreeën 1:2

Enige Zoon    Johannes 1:18

Enige Zoon van God   1 Johannes 4:9

God   Johannes 1:1; 20:28; Hebreeën 1:8; Romeinen 9:5; 2 Petrus 1:1; 1 Johannes 5:20; enz

Goddelijke held      Jesaja 9:5

Gods kracht   1 Korintiërs 1:24

Gods wijsheid   1 Korintiërs 1:24

Goede Herder    Johannes 10:11,14

Grondlegger en voltooier van ons geloof    Hebreeën 12:2

Grote Herder     Hebreeën 13:20

Grote Hogepriester    Hebreeën 4:14

Heer     2 Petrus 2:20

Heer die deelt in Gods luister     1 Korintiërs 2:8

Heer van alle mensen   Handelingen 10:36

HEER van de hemelse machten     Jesaja 9:5

Heerser over de vorsten van de aarde   Openbaring 1:5

Heilig en Betrouwbaar   Openbaring 3:7

Heilige   Handelingen 3:14

Hemels mens     1 Korintiërs 15:48

Hoeksteen      Handelingen 4:11; 1 Petrus 2:7

Hogepriester       Hebreeën 2:17

Hoofd van de Kerk     Efeze 1:22; 4:15; 5:23

Hoogste Heer en koning   1 Timoteüs 6:15; Openbaring 19:16

Hoogste herder      1 Petrus 5:4

Hoop    1 Timoteüs 1:1

Hoop op goddelijke luister     Kolossenzen 1:27

Hoorn van Heil    Lukas 1:69

Ik Ben       Johannes 8:58

Koning der eeuwen     1 Timoteüs 1:17

Koning der koningen      1 Timoteüs 6:15; Openbaring 19:16

Koning van de Joden      Matteüs 27:11

Koning van Israël      Johannes 1:49

Kostbare hoeksteen    1 Petrus 2:6

Laatste Adam      1 Korintiërs 15:45

Lam      Openbaring 13:8

Lam van God      Johannes 1:29

Lam zonder smet of gebrek       1 Petrus 1:19

Leeuw uit de stam Juda     Openbaring 5:5

Leven     Johannes 14:6; Kolossenzen 3:4

Levende steen      1 Petrus 2:4

Licht van de wereld     Johannes 8:12

Mensenzoon    Matteüs 8:20

Ons Pesachlam     1 Korintiërs 5:7

Onze bescherming    2 Tessalonicenzen 3:3

Onze echtgenoot      2 Korintiërs 11:2

Onze grote God en Heiland     Titus 2:13

Onze heiligmaking    1 Korintiërs 1:30

Onze rechtvaardigheid     1 Korintiërs 1:30

Onze verlossing    1 Korintiërs 1:30

Onze wijsheid     1 Korintiërs 1:30

Profeet     Handelingen 3:22

Rechtmatige telg    Jeremia 23:5

Redder    Efeze 5:23; Titus 1:4; 3:6; 2 Petrus 2:20

Redder / Verlosser     Romeinen 11:26

Rots    1 Korintiërs 10:4

Schepper    Johannes 1:3

Stralende morgenster   Openbaring 22:16

Telg van David     Openbaring 5:5; 22:16

Trouw en Betrouwbaar     Openbaring 19:11

Trouwe en betrouwbare Getuige     Openbaring 3:14

Uiterste Hoeksteen     Efeze 2:20

Verheven en enige heerser   1 Timoteüs 6:15

Verzoening voor onze zonden     1 Johannes 2:2

Vorst van de volken    Openbaring 15:3

Vorst van het leven    Handelingen 3:15

Vredevorst      Jesaja 9:5

Waarheid     Johannes 1:14; 14:6

Ware brood uit de hemel     Johannes 6:32

Ware licht dat ieder mens verlicht     Johannes 1:9

Ware wijnstok     Johannes 15:1

Weg      Johannes 14:6

Wijsheid van God     1 Korintiërs 1:24

Wonderbare raadsman    Jesaja 9:5

Woord        Johannes 1:1

Woord van God      Openbaring 19:13

Zoon van David     Lukas 18:39

Zoon van de Allerhoogste     Lukas 1:32

Zoon van God   Johannes 1:49; Hebreeën 4:14

 

https://www.creatov.nl/2009/09/100-namen-van-jezus/

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Dan is hij dus NIET God he......

 


Jij hebt hetzelfde probleem als JG.  Het begrip JHWH omvat de Vader, de Zoon en de Heilige Geest.  God gaat het menselijk verstand te boven. JG en jij kunnen dat niet aanvaarden. 
 

image.thumb.jpeg.924533cc3c165813b2c836f26f5b20c5.jpeg

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

Lukas 8:29 Hij vroeg hun: ‘Maar wie ben ik volgens jullie?’ Petrus antwoordde: ‘Jij bent de Christus.’  30 Toen zei hij nadrukkelijk dat ze niemand mochten vertellen wie hij was

Het lijkt me dat die rijke man nooit kon weten dat Jezus de Messias was omdat dit nog geheim was. Laat staan dat de Messias God zelf zou zijn. Totaal onlogische beredenering dus.

Dat zal wel moeten, met kinderen kan je nooit zulke aantallen halen

Research News Berkeley Lab, (http://www.lbl.gov/Science-Articles/ Archive/LSD-molecular-DNA.html), artikel: ‘Molecular DNA Switch Found to Be the Same for All Life’, contactpersoon: Lynn Yarris; geraadpleegd op 10 februari 2009.18. Life Script, Nicholas Wade, 2001, blz. 79.19. Bioinformatics Methods in Clinical Research, geredigeerd door Rune Matthiesen, 2010, blz. 49.20. Scientific American, ‘Computing With DNA’, Leonard M. Adleman, augustus 1998, blz. 61.21. Nano Letters, ‘Enumeration of DNA Molecules Bound to a Nanomechanical Oscillator’, B. Ilic, Y. Yang, K. Aubin, R. Reichenbach, S. Krylov en H.G. Craighead, Deel 5, nr. 5, 2005, blz. 925, 929.22. Genoom — het recept voor een mens, Matt Ridley, Nederlandse vertaling Bart Voorzanger, 1999, blz. 12.23. Essential Cell Biology, tweede druk, Bruce Alberts, Dennis Bray, Karen Hopkin, Alexander Johnson, Julian Lewis, Martin Raff, Keith Roberts en Peter Walter, 2004, blz. 201.24. Molecular Biology of the Cell, vierde druk, Bruce Alberts et al, 2002, blz. 258.

Die groei is niet zo spectaculair en Wim zegt in Nederland een daling.

https://wachttorenkijker.wimdegoeij.nl/jehovahs-getuigen-statistieken/

Wat moet ik met die brei van woorden die jij dropt. Geef me 1 of 2 goede referenties met wat toelichting.  
En dus wel relevant graag. Dus b.v. evolutiebiologie, natuurwetenschappen of kosmologie. En wie is de JG? En wat wil je aantonen?

bewerkt door Breuk
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Flawless victory:


Jij hebt hetzelfde probleem als JG.  Het begrip JHWH omvat de Vader, de Zoon en de Heilige Geest.  God gaat het menselijk verstand te boven. JG en jij kunnen dat niet aanvaarden. 
 

 

Ik begrijp dat mijn uitleg jouw verstand te boven gaat. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 1-5-2024 om 20:42 zei Figulus:

Ook in dit dagelijkse leven is daar sprake van. Zo heeft Sjako de "o" van God in zijn naam zitten.

Het komt van Jacob. Jacop.

Op 1-5-2024 om 21:24 zei Flawless victory:

Jij hebt hetzelfde probleem als JG.  Het begrip JHWH omvat de Vader, de Zoon en de Heilige Geest.  God gaat het menselijk verstand te boven. JG en jij kunnen dat niet aanvaarden. 

Het is een misterie die kennen we. Echt, de Drieeenheid staat nergens en het is een heidense gedachte die al teruggaat tot het oude Babylon en de Egyptenaren.

Op 1-5-2024 om 21:04 zei Flawless victory:

Dat  onze Heere Jezus God is komt o.a. naar voren uit de meer dan honderd namen en benamingen die de Bijbel aan Hem geeft:

Je vergist je in naam en titel. Verlosser is bijv geen naam maar een titel.

Op 1-5-2024 om 20:42 zei Figulus:

Ook in dit dagelijkse leven is daar sprake van. Zo heeft Sjako de "o" van God in zijn naam zitten.

Jehosua, Jesaja, (de Je) of Samuel, Immanuel (el) bijv

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

Het is een misterie die kennen we. Echt, de Drieeenheid staat nergens en het is een heidense gedachte die al teruggaat tot het oude Babylon en de Egyptenaren.

Alle christelijke kerken over de hele wereld baseren het dogma op een heidense gedachte, alleen de JG heeft de rechte leer. Zo wist men ook precies het einde van de wereld te voorspellen. Dat is dus al gebeurd in de vorige eeuw en weer heeft niemand het door.

Overigens kun je dan deze vragen met nee beantwoorden?

Er is een eenheid tussen God de Ene en de Geest van God.    
Er is een eenheid tussen God de Ene en Christus Jezus.

bewerkt door Breuk
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei sjako:

Het is een misterie die kennen we. Echt, de Drieeenheid staat nergens en het is een heidense gedachte die al teruggaat tot het oude Babylon en de Egyptenaren.

De Drie-eenheid is niet gebaseerd op heidense drietallen, maar andersom. Zij zijn een voorafschaduwing van de Drie-eenheid, samen met veel drietallen in de schepping en ook in onze culturen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Robert Frans:

De Drie-eenheid is niet gebaseerd op heidense drietallen, maar andersom. Zij zijn een voorafschaduwing van de Drie-eenheid, samen met veel drietallen in de schepping en ook in onze culturen.

Dualiteit = Tammuz = matriarchaat.
In de triniteit vinden wij De Vader, de Zoon en de Heilige Geest. Het patriarchaat.

Alleen is deze tijd nog gekker dan alle tijden daarvoor. Want occultisten die Tammuz vereerden, vereerden nog de vruchtbaarheid en de vrouw als moeder. Vandaag ervaren wij een aanval op de vruchtbaarheid en wordt het steeds moeilijker om moeder te zijn. Laat staan als gezin met 1 loon rondkomen en vrouw aan de haard. Ik zeg niet dat vrouwen dit verplicht moeten doen, maar de optie mag niet economisch tegen gewerkt worden. Terwijl er een hier een nakend tekort aan kinderopvang is en de overheid zich wel op andere terreinen steeds meer komt moeien.

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 uur geleden zei Breuk:

Alle christelijke kerken over de hele wereld baseren het dogma op een heidense gedachte, alleen de JG heeft de rechte leer. Zo wist men ook precies het einde van de wereld te voorspellen. Dat is dus al gebeurd in de vorige eeuw en weer heeft niemand het door.

Overigens kun je dan deze vragen met nee beantwoorden?

Er is een eenheid tussen God de Ene en de Geest van God.    
Er is een eenheid tussen God de Ene en Christus Jezus.

@sjako kun je nog even bevestigen dat er geen eenheid is zoals hierboven verwoordt?

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Breuk:

Alle christelijke kerken over de hele wereld baseren het dogma op een heidense gedachte, alleen de JG heeft de rechte leer. Zo wist men ook precies het einde van de wereld te voorspellen. Dat is dus al gebeurd in de vorige eeuw en weer heeft niemand het door.

 

Mozes was ook leider van Gods volk, maar heeft die ook nooit een fout gemaakt?

3 uur geleden zei Breuk:

Er is een eenheid tussen God de Ene en de Geest van God.    
Er is een eenheid tussen God de Ene en Christus Jezus.

De Ene God iS de Geest van God. Het is God in actie.

De eenheid tussen God en Jezus Christus bestaat uit dat ze hetzelfde doel en karakter hebben, niet in wezen. Het zijn 2 Personen. Gods Geest werkt in Jezus en zo werken ze samen.

21 uur geleden zei Flawless victory:

Voor JG en bepaalde atheïsten wel. Voor anderen niet.

Wij noemen het geen misterie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei sjako:

Mozes was ook leider van Gods volk, maar heeft die ook nooit een fout gemaakt?

De Ene God iS de Geest van God. Het is God in actie.

De eenheid tussen God en Jezus Christus bestaat uit dat ze hetzelfde doel en karakter hebben, niet in wezen. Het zijn 2 Personen. Gods Geest werkt in Jezus en zo werken ze samen.

Of Mozes. Ooit een fout heeft gemaakt? Juist Numeri 20 gaat daar over.

Dus de God de Ene en de Geest zijn een eenheid (check).  
We hebben al een twee-eenheid.  
Is deze God de Ene en de Messias Jezus nu wel of geen eenheid.
Is de Geest die Jezus blaast anders dan die Geest van God?

Waarom kom je toch steeds met de term personen aanzetten.   
De kerk belijdt eenheid, van Vader, Zoon en Geest.  
Ok je zit al op een twee-eenheid, dus nogmaals is er eenheid tussen deze God en Messias Jezus?  
Is er eenheid tussen de Geest van deze specifieke God en de Geest die Jezus blaast?

Geen personenleer graag in je antwoord, maar een uitspraak over eenheid.

https://www.jw.org/nl/bibliotheek/tijdschriften/wp20100401/Is-Jezus-de-aartsengel-Michaël/
 

De drie eenheid is volgens de JG niet in de bijbel te vinden.  (Alle christelijke kerken vinden van wel)
Maar blijkbaar wel bovenstaande. 
Het is toch totaal niet aannemelijk te maken. 


 

bewerkt door Breuk
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Breuk:

Dus de God de Ene en de Geest zijn een eenheid (check).  
We hebben al een twee-eenheid.  

Nee, want de Heilige geest is geen apart persoon.

1 uur geleden zei Breuk:

Is de Geest die Jezus blaast anders dan die Geest van God?

Nee, want Jezus gebruikt de Geest van God, Zijn Vader.

1 uur geleden zei Breuk:

Waarom kom je toch steeds met de term personen aanzetten.   

Omdat de leer van drieeenheid zegt dat er 3 Personen zijn, maar dat er toch één God is. En dat is eenvoudig niet waar.

Maar dan heb ik ook een vraag. Heeft Jezus dezelfde God als trinitariërs? 2Kor 3:1 Loof de God en Vader van onze Heer Jezus Christus, de Vader van tedere barmhartigheid en de God van alle troost, ..

De Vader van Jezus is ook Zijn God. Maar is die God dan een drieeenheid? Of is er dan sprake van een viereenheid? Trinitariërs hebben dus een andere God dan Jezus. Dit is niet te verklaren als Jezus echt God zou zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
38 minuten geleden zei sjako:

Nee, want de Heilige geest is geen apart persoon.

Nee, want Jezus gebruikt de Geest van God, Zijn Vader.

Omdat de leer van drieeenheid zegt dat er 3 Personen zijn, maar dat er toch één God is. En dat is eenvoudig niet waar.

Maar dan heb ik ook een vraag. Heeft Jezus dezelfde God als trinitariërs? 2Kor 3:1 Loof de God en Vader van onze Heer Jezus Christus, de Vader van tedere barmhartigheid en de God van alle troost, ..

De Vader van Jezus is ook Zijn God. Maar is die God dan een drieeenheid? Of is er dan sprake van een viereenheid? Trinitariërs hebben dus een andere God dan Jezus. Dit is niet te verklaren als Jezus echt God zou zijn.

Kom je weer met die personen aanzetten. Ik had je nog zo gezegd dat niet te doen of mij een dogma doen laten zien die het over personen heeft. Als je mij kan uitleggen wat personen zijn, dan kan ik er wat mee, nu is het jouw dogma.

Het gaat om de incarnatie. Jezus is ook niet een wandelende God.  
Nee het is andersom: God heeft in Jezus de gestalte van een mens aangenomen.

Filippenzen 2:5 Laat daarom die gezindheid in u zijn die ook in Christus Jezus was,
6. Die, terwijl Hij in de gestalte van God was, het niet als roof beschouwd heeft aan God gelijk te zijn,
7. maar Zichzelf ontledigd heeft door de gestalte van een slaaf aan te nemen en aan de mensen gelijk te worden.
8. En in gedaante als een mens bevonden, heeft Hij Zichzelf vernederd en is gehoorzaam geworden, tot de dood, ja, tot de kruisdood.
9. Daarom heeft God Hem ook bovenmate verhoogd en heeft Hem een Naam geschonken boven alle naam,
10. opdat in de Naam van Jezus zich zou buigen elke knie van hen die in de hemel, en die op de aarde, en die onder de aarde zijn,
11. en elke tong zou belijden dat Jezus Christus de Heere is, tot heerlijkheid van God de Vader.

 

Als Jezus de Geest blaast, dan is dat toch zijn geest en de geest van God.    
Als Jezus alle macht in de hemel heeft, dan is dat ook de macht van God (of is die er niet meer).  
 

Het klopt niet wat jij beweert. En steeds maar met die personenleer aankomen, daar redt je het niet mee. 
https://www.pthu.nl/bijbelblog/2015/08/hoe-kunnen-we-de-drie-eenheid-van-vader-zoon-en-geest-uitleggen-op-basis-van-bijbelteksten/

Kun je deze vraag beantwoorden voordat ik op jouw vraag in ga.

Ontken jij dat er een volkomen eenheid is tussen Vader, Zoon en Geest? 

bewerkt door Breuk
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei sjako:

Maar dan heb ik ook een vraag. Heeft Jezus dezelfde God als trinitariërs? 2Kor 3:1 Loof de God en Vader van onze Heer Jezus Christus, de Vader van tedere barmhartigheid en de God van alle troost, ..

De Vader van Jezus is ook Zijn God. Maar is die God dan een drieeenheid? Of is er dan sprake van een viereenheid? Trinitariërs hebben dus een andere God dan Jezus. Dit is niet te verklaren als Jezus echt God zou zijn.

Jullie hebben het over dezelfde Jezus en dezelfde God, maar kijken anders tegen de onderlinge verhouding aan. 

2 uur geleden zei Breuk:

Kun je deze vraag beantwoorden voordat ik op jouw vraag in ga.

Ontken jij dat er een volkomen eenheid is tussen Vader, Zoon en Geest?

Wat kinderachtig. Die vraag is op tientallen manieren uit te leggen. Ja zeggen op de manier waarop Sjako bedoelt, betekent niet niet hij het eens is met jouw uitleg. Maar zo ga je een ja van hem wel uitleggen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid