Spring naar bijdragen

Figulus

Members
  • Aantal bijdragen

    838
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over Figulus

  • Rang
    CrediGup

Recente profielbezoeken

379 profielweergaven
  1. Barth's theologie benadrukt de soevereiniteit van God in openbaring, wat een belangrijk punt is dat ik wilde bespreken. Hij beschouwt de Bijbel niet als de directe openbaring van God, maar als een getuigenis van Gods openbaring. Mijn punt is om te benadrukken dat Barth de Bijbel niet beschouwt als het onfeilbare Woord van God in de traditionele zin, maar als een document dat feilbaar is en door mensen geschreven. Dat maakt de Bijbel een waardeloos boek, en hem een dwaalleraar.
  2. Karl Barth ziet de Bijbel niet als het onfeilbare Woord van God! De Bijbel is volgens hem het product van mensen en dus feilbaar ipv het geïnspireerde Woord van God. Zijn benadering van de kennis van God en de rol van de openbaring is een centraal punt in zijn theologie en verschilt significant van traditionele opvattingen over de relatie tussen God en mens. Barth's theologie legt sterk de nadruk op de soevereiniteit van God in de openbaring en het kennen van God. Hij benadrukt dat God het initiatief neemt en de actieve partij is in deze relatie, waarbij de menselijke rol secundair en afhankel
  3. Mensen die een microfoon als traumatisch ervaren, wil ik graag een uitzondering voor maken. Voor hen is het belangrijk om niet alleen te vermijden, maar ook om deskundige hulpverlening te zoeken.
  4. Ik zie een aantal punten in je schrijven die in conflict staan met de orthodoxe christelijke leer, vooral met betrekking tot de Drie-eenheid: De orthodoxe leer stelt dat God bestaat in drie personen (Vader, Zoon, Heilige Geest), terwijl je schrijven beweert dat God één persoon is, namelijk Jezus. Volgens de orthodoxe leer is de Heilige Geest een aparte persoon binnen de Drie-eenheid. Je schrijven stelt dat de Heilige Geest en Jezus dezelfde persoon zijn. De orthodoxe leer erkent dat God meerdere namen en titels heeft die verschillende aspecten van Zijn wezen en werk vertegenwoordigen, ter
  5. Heel goed. Die krijgen van jetje. Stelletje prutsers.
  6. Hamas heeft in zijn 2017-document aangegeven bereid te zijn een Palestijnse staat te accepteren binnen de grenzen van 1967 als een tijdelijke oplossing, maar zonder Israël officieel te erkennen. Zolang ze dat niet doen kan hun schijnheilige verandering in retoriek zo de prullenbak in, of kan Israel het als toiletpapier gebruiken.
  7. Parate kennis is een onderdeel van je cognitieve vaardigheden. Ik wil best meegaan in het gegeven dat je je parate kennis tijdelijk minder goed kunt benutten als je je overrompeld voelt. Echter simpele rekenkundige taken zoals 1x2 uitrekenen zijn meestal direct en vereisen weinig cognitieve belasting. Als je je overrompeld voelt, zou je normaal gesproken nog steeds in staat moeten zijn om zo’n basale taak uit te voeren, aangezien het automatisch en snel gebeurt.
  8. Je bent maar een zwakke discussant.
  9. "Hou de massa dom" is een uitspraak die vaak wordt toegeschreven aan machthebbers of autoriteiten die een gebrek aan educatie en kritische denkvaardigheden bij de bevolking bevorderen om hun eigen macht en controle te behouden. Het idee is dat door de massa onwetend of minder goed geïnformeerd te houden, degenen in macht gemakkelijker hun eigen agenda kunnen doordrukken zonder veel tegenstand of uitdaging.
  10. ܚܕܢܐ ܕܐܝܟ ܦܘܠܝ ܠܓܪܢܝܐ ܥܠ ܣܝܛܝܐ ܕܚܠܝ. ܠܐ ܢܥܝܢܐ ܕܢܚܝܪ ܠܟ ܒܢܝܢܝܐ ܘܢܛܒܥ ܥܠ ܕܝܢ ܚܪܘܪܝܐ ܘܥܝܠܝܢܐ ܓܘܢ ܡܢܝܢܝܐ ܡܢ ܦܪܝܫܝܐ ܡܥܝܬܐ. Bedankt voor het aanleveren van nog meer bewijsmateriaal.
  11. M.i. is de daling in verstandelijke ontwikkeling deels het gevolg van import en de onverschilligheid van steeds meer ouders.
  12. Het niveau van verstandelijke ontwikkeling in Nederland daalt op dramatische wijze, terwijl de arrogantie onder de bevolking schrikbarend toeneemt. Het is zorgwekkend om te zien hoe deze negatieve trends elkaar lijken te versterken. Het is geen wonder dat mensen gemakkelijk van alles wordt wijsgemaakt, gezien het verontrustend lage niveau van verstandelijke ontwikkeling in Nederland. Zelfs op basisschoolniveau lijkt het IQ al hoger te liggen dan wat we nu vaak zien.
  13. Binnen de orthodoxe christelijke theologie worden deze passages in samenhang met andere Bijbelteksten gezien die de goddelijkheid van Jezus en de Heilige Geest benadrukken, zoals Johannes 1:1, Johannes 20:28 en Matteüs 28:19. Voor wat betreft je standpunt omtrent het idee van de drie-eenheid dat in meerdere religies zou voor komen: Men zou evengoed kunnen stellen dat de herhaling van het drie-eenheidsconcept in diverse religies juist suggereert dat er een fundamentele waarheid of universeel principe aan ten grondslag ligt. Het feit dat zoveel verschillende tradities dit concept hebbe
  14. Je spreekt de verkeerde aan, ik ben niet de topicstarter.
  15. Er zit een wezenlijk verschil tussen "maagd" en "jonkvrouw". De vertaling als "maagd" is significant in de christelijke theologie, omdat het wordt gezien als een profetie van de maagdelijke geboorte van Jezus Christus, zoals beschreven in het Nieuwe Testament (Matteüs 1:23). In het Jodendom wordt "almah" doorgaans vertaald als "jonge vrouw", en de passage wordt niet noodzakelijkerwijs geïnterpreteerd als een voorspelling van een maagdelijke geboorte. Hoewel de namen Jezus en Immanuel grammaticaal en taalkundig verschillend zijn, hebben beide namen een sterke goddelijke beteke
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid