Spring naar bijdragen

Roken. Kan dat?


Rook jij?  

1 lid heeft gestemd

  1. 1. Rook jij?

    • Ja
      52
    • Nee
      133
    • Heel soms
      27


Aanbevolen berichten

Quote:

Ik weet niet of dit helpt, maar als ik zou roken zou dat voor mij de allergrootste motivatie zijn.. ; je huid wordt zo lelijk! .. vind ik echt zonde, als je straks 40 bent zie je er al niet meer uit .. en ik heb ook eens gelezen dat roken tot haaruitval kan leiden. Dat wil je toch niet? Je wilt er toch ook nog goed uit zien als je straks 40 bent en je man in de midlife crisis? Dan moet je er nog wel aantrekkelijk uit zien...

Mwah, als je nou gewoon flink doorpaft, dan haal je die veertig wellicht ook niet meer en hoef je je over dát probleem ook geen zorgen meer te maken... clown.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 517
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]

Het is maar net wat je 'nut' noemt he. Met al onze 'vooruitgang' zijn we er volgens mij niet gelukkiger op geworden.

Gaan we het nu over 'geluk' en het 'nut' van wetenschappelijke vooruitgang hebben?

Het feit is gewoon dat jij een drugsverslaving in één lijn noemde met zaken als voedsel, vervoer en industrie.. wat ik nogal een vreemde vergelijking vond.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Gaan we het nu over 'geluk' en het 'nut' van wetenschappelijke vooruitgang hebben?

Het feit is gewoon dat jij een drugsverslaving in één lijn noemde met zaken als voedsel, vervoer en industrie.. wat ik nogal een vreemde vergelijking vond.

Daar geef ik je helemaal gelijk in mijn beste, de vergelijking was natuurlijk wat vreemd. Ook niet voor niets overigens dat ik zulke vergelijkingen maakte. Ik zal de volgende keer een overdaad aan smileys toevoegen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Nou je moet er altijd mooi uit zien voor je man natuurlijk, maar vooral in de midlifecrisis denk ik wel dat het belangrijk is dat je niet al te verslonst bent.

Hij moet de hele tijd tegen je hoofd aankijken. Je hoeft echt geen plastische chirurgie ofzo te ondergaan voor een man, maar je uiterlijk moedwillig verpesten is wel weer het andere uiterste en niet echt nodig lijkt mij.

Sorry, maar dit vind ik echt een raar argument. Je mag niet roken, want je huid wordt er slecht van en dat mag niet want je moet er altijd mooi uit zien voor je man? verbaasd.gifhamer.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Sorry, maar dit vind ik echt een raar argument. Je mag niet roken, want je huid wordt er slecht van en dat mag niet want je moet er altijd mooi uit zien voor je man?
verbaasd.gifhamer.gif

Als je nog argumenten wil kan ik er wel nog enkele vinden hoor.Maar ik denk dat mensen die willen roken altijd wel de een of andere smoes zullen verzinnen.Sommige mensen bedriegen nou eenmaal graag zichzelf.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

[...]

Sorry, maar dit vind ik echt een raar argument. Je mag niet roken, want je huid wordt er slecht van en dat mag niet want je moet er altijd mooi uit zien voor je man?
verbaasd.gifhamer.gif

Nou .. achterlijk hè van mij. hamer.gif

Ik zeg niet tegen mensen hier; je mag niet roken. Ik draag het gewoon aan als extra motivatie. Ik ben van mening dat je er zo aantrekkelijk mogelijk uit moet blijven zien voor je wederhelft (dus ook andersom geldt het.) Dat is een vorm van liefde vind ik, en het helpt zeker om je relatie goed te houden. Bovendien lijkt het me voor je eigen zelfvertrouwen ook gewoon niet fijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Nou .. achterlijk hè van mij.
hamer.gif

Ik zeg niet tegen mensen hier; je mag niet roken. Ik draag het gewoon aan als extra motivatie. Ik ben van mening dat je er zo aantrekkelijk mogelijk uit moet blijven zien voor je wederhelft (dus ook andersom geldt het.) Dat is een vorm van liefde vind ik, en het helpt zeker om je relatie goed te houden. Bovendien lijkt het me voor je eigen zelfvertrouwen ook gewoon niet fijn.

Maar ook nog theologische bezwaren of is het puur gevoelsmatig?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Wat bedoel je precies? Theologische bezwaren tegen roken of tegen jezelf verwaarlozen?

@Zvnna; Ja dat is ook zeker een teken van liefde, maar dat hoef je toch ook weer niet zo ver door te voeren dat je je uiterlijk niet meer verzorgt onder het mom van 'jezelf kunnen zijn' ofzo.

Jij voelt je dan waarschijnlijk gewoon mooi in een spijkerbroek en zonder make-up. Maar denk je echt dat je jezelf prettig voelt met een grauwe huidskleur, rimpels rondom je mond en hangende oogleden?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat me dat niet zo heel erg veel zou uitmaken

En het zou mij heel veel uitmaken als mijn mam het een extra reden zou vinden om mij te verlaten, dan maggie gaan ook.

Trouwens, ik rook niet en ben er ook absoluut geen voorstander van als mensen in mijn omgeving dat doen, maar dat komt ook doordat ik weet wat het kan doen

Link naar bericht
Deel via andere websites

Laten we allebei doen.

En volgens mij ben jij wel gemiddeld gezien wat meer op het uiterlijk gericht dan de meeste users hier. Niet dat het erg is, maar ik denk dat ik mij niet minder prettig voel als ik rimpels heb en een grauwe huid, ik koppel mijn geluk niet aan mijn uiterlijk. Ik ben hardrocker, die horen lelijk te zijn. hamer.gif

Waarom ben ik eigenlijk ook alweer gestopt met roken? widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

Laten we allebei doen.

En volgens mij ben jij wel gemiddeld gezien wat meer op het uiterlijk gericht dan de meeste users hier. Niet dat het erg is, maar ik denk dat ik mij niet minder prettig voel als ik rimpels heb en een grauwe huid, ik koppel mijn geluk niet aan mijn uiterlijk. Ik ben hardrocker, die horen lelijk te zijn.
hamer.gif

Waarom ben ik eigenlijk ook alweer gestopt met roken?
widegrin.gif

Ik weet niet hoe het bij mannen gaat, maar wat ik wel weet is dat het ondertussen echt wel een feit is dat als een vrouw zich mooi voelt dit leidt tot meer zelfvertrouwen. Dit zegt sociaal psycholoog Jennifer Crocker; "Vrouwen, vooral blanke vrouwen, baseren hun zelfvertrouwen sowieso nog altijd meer op hun uiterlijk dan mannen. Het enige dat daarin echt is veranderd, volgens mij, is dat we tegenwoordig het idee hebben dat we dat niet zouden móeten doen. Maar we doen het nog steeds."

En nog meer info;

link

link

Wat betreft die theologische bezwaren; ik denk dat tegen roken al wel genoeg van die bezwaren in dit topic zijn aangedragen. En verder; ik heb geen idee of je ergens in de bijbel rechtstreeks kan afleiden dat je jezelf moet verzorgen voor je man/vrouw. Maar wat ik merk is dat onder Christenen het huwelijk als heel belangrijk wordt gezien. Er wordt zelfs gezegd dat het een weerspiegeling is van de relatie tussen de kerk en Jezus, er zijn speciale Christelijke evenementen die een koppel voorbereidt op het huwelijk, je mag niet scheiden etc.. Dus daaruit maak ik op dat het belangrijk is dat je bij elkaar blijft en elkaar pleziert. Nou ik denk dus niet dat je dat laatste doet als je elke avond in lelijke oude slonskleren zonder make-up op de bank zit. Als je naar je werk gaat, of met vriendinnen weg, dan maak je je toch ook op en trek je mooie kleren aan? Waarom dat dan niet zoveel mogelijk doen tegenover degene die zich juist tot jou aangetrokken moet voelen? Het is een beetje naïef om te denken dat een man het niet meer kan schelen hoe je eruit ziet als hij van je houdt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Maar ik denk dat mensen die willen roken altijd wel de een of andere smoes zullen verzinnen.

Waarom zou je een smoes moeten hebben om te doen wat je wilt? Misschien zouden we beter ophouden elkaar te vertellen wat wij vinden wat andere zouden moeten doen en het gewoon daarbij laten?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Waarom zou je een smoes moeten hebben om te doen wat je wilt? Misschien zouden we beter ophouden elkaar te vertellen wat wij vinden wat andere zouden moeten doen en het gewoon daarbij laten?

Vraag dan maar rap een slotje,en misschien voor 10 andere topic's ook?

Of heb ik bij u een gevoelige snaar geraakt?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Ik zeg ook niet dat mooi zijn perse is; make-up en korte rokjes.. Zeker niet. smile.gif

Ik ben het ook met je eens dat liefde óók is dat je jezelf kunt zijn, maar er zijn wel grenzen. Jezelf zijn houdt niet in totale schaamteloosheid ofzo. Je gaat toch ook niet elke chaggerijnige bui op je man afreageren omdat je dan laat zien wie je echt bent. Dan hou je je toch gewoon even in, DAT is juist liefde.

@WonderfulStar; Ja ik vind inderdaad dat oudere rokers een erg lelijke huid kunnen hebben en dat iemand die rookt minder goed voor zichzelf zorgt door zo'n groot risico te nemen. Dat vind ik ook als iemand niet sport hoor, terwijl dat wel nodig is, en ik sport (nog) niet dus ik zeg het ook gewoon over mijzelf. Dus vat het niet op als een belediging, maar zie het als een motivatie.

link

link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het komt waarschijnlijk gewoon neer op eigen verantwoordelijkheid, je hoeft het alleen voor jezelf te verantwoorden.

Mijn grootste bezwaar tegen tegen-argumenten tegen roken is dat het allemaal zo nietszeggend is. Ik leer op school om alles SMART(specifiek, meetbaar, aanwijsbaar, reëel, tijdsgebonden) te formuleren, dit mis ik totaal in alle propaganda die rokers moet waarschuwen tegen de effecten. In feite wordt er gecommuniceerd dat of je nou een peuk opsteekt of een pakje per dag opsteekt je gelijk kaal wordt, enge ziektes krijgt of je huid veranderd in een of ander groezelige substantie met een reliëf verschil die doet denken het bandenprofiel van een tractor.

Oja, en nu nog steeds niet gerookt, ik heb wel in mijn jaszak expres een pakje met een stuk of 7, 8 peuken met een aansteker. Zodat ik constant herinnerd wordt aan het feit dat ik wel de kans heb maar geen verplichting heb. Het klonk in mijn hoofd best wel diepzinnig maar het sloeg natuurlijk nergens op. Het is moeilijk om geen peuk te pakken als je vandaag een half uur in het mooie weer moet wachten op iets.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid