Spring naar bijdragen

Roken. Kan dat?


Rook jij?  

1 lid heeft gestemd

  1. 1. Rook jij?

    • Ja
      52
    • Nee
      133
    • Heel soms
      27


Aanbevolen berichten

Quote:

[...]

Dat is waar, iedereen moet zelf weten wat hij in zijn lichaam wil hebben. Of dat nu junkfood is, alcohol, nicotine, heroïne, coke etc. Ik geloof alleen niet dat het de bedoeling is van hier op aarde zijn, anders had God me wel geschapen met een natuurlijke nicotine inbreng, of een spuit in mijn arm.

God heeft mij evenmin met wc-papier aan mijn handn geschapen of met een regenjas op.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 517
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]

God heeft mij evenmin met wc-papier aan mijn handn geschapen of met een regenjas op.

Ik wist dat er zoiets zou komen... Het gaat mij om de afhankelijkheid die je voor een middel ontwikkeld, die zo ver gaat dat je op een bepaald moment niet eens meer de wil hebt om te stoppen met iets dat je lichaam op den duur vernietigd.

en nogmaals ik weet uit ervaring hoe moeilijk het is om van een verslaving af te komen, dus ik weet dat het meer betekent dan alleen stoppen, het gaat om een verandering in denkpatroon.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Matheus 15:11 "Niet wat de mond ingaat verontreinigd iemand, maar wat de mond uitgaat."

Christus drukt hier uit dat 't hart (& de geest) belangerijk zijn om schoon te houden.

Ook zegt ie ( Christus) in Math.23:25; "Maak eerst de binnenkant schoon, dan wordt de buitenkant vanzelf schoon."

Omdat ik denk dat alles wat Christus zegt in alle opzichten waar is, geloof ik ook dat ie bedoelde dat iets fysieks iemand niet kan beschadigen.

Maar 't is maar net waar j in geloofd.

Ik denk dat de dood een leugen is van satan.

Dus daaruit volgt dan ook dat ziekte's een illusie zijn.

Daarbij denk ik dat genieten wel mag, Christus dronk ook wijn.

De wijsheid v/d wereld(mensen) is natuurlijk anders dan de wijsheid van God.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het is enkel kortdurend geluk waar je nu aan denkt. Uiteindelijk hoop ik dat mensen zullen streven naar geluk dat meer omvat dan het inademen van wat nicotine

Het inademen van ncotine is nu net niet het problematische deel. Sinds ik elektronisch rook is mijn rookgedrag van 1-1,5 pakje per dag gereduceert tot 1-1,5 pakje per maand. party.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Roken is voor mij een manier om te ontstressen. Ik vind het ergens een beetje hypocriet om te zeggen dat je niet mag roken, en vervolgens wel veel te veel eten, drinken, zonnen, jezelf volplamuren met make-up.

[ongenuanceerd]

Roken is gewoon fain yes.gif

[/ongenuanceerd]

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik vind het ergens een beetje hypocriet om te zeggen dat je niet mag roken, en vervolgens wel veel te veel eten, drinken, zonnen, jezelf volplamuren met make-up.

Eensch. De anti-rooklobby is mi niet zozeer opgericht om mensen van het roken af te helpen, maar om obsessieve zeikerds een levensdoel te geven. Ja, roken is ongezond, maar rokers hebben geen azijnpissende Stivoronazi's nodig om hen dat uit te leggen. Als ik weer zo'n citroengezicht een tirade hoor afsteken, krijg ik echt de neiging om speciaal om hem (het zijn altijd hemmen) te sarren zware shag te gaan roken op de kraamafdeling van het ziekenhuis.

Ik weet het: onethisch, maar ik heb meer dan genoeg begrip voor moi om mezelf te kunnen vergeven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wat vind je respectvol? De God waarin je gelooft 'ie' noemen? Mwah... Ik kan respectvollere termen bedenken. Verder is je bericht warrig en maak je niet echt een punt.

Als je tussen de regels had doorgelezen zonder je oordeel al klaar te hebben had je m'n punt gesnapt.

Namelijk; 't gaat zich er om wat j geloofd of roken slecht is ja of nee.

Geloof j de wereldse kennis die je verteld dat roken( of wat dan ook) dodelijk is.

Of geloof j God's woord dat zegt dat dood 'n gevolg van zonde is, en dat op zich alles schoon is/niets onrein is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Geloof j de wereldse kennis die je verteld dat roken( of wat dan ook) dodelijk is.

Of geloof j God's woord dat zegt dat dood 'n gevolg van zonde is, en dat op zich alles schoon is/niets onrein is.

Doe dan toch maar de wereldse kennis eventueel in combinatie met foto's van niet schone en tevens onreine rokerslongen. En dat is al heel wat voor mijn doen, want als normaal iemand (en je raad het al "iemand" is in deze altijd een azijnpissende Stivorozeikerd) met dat soort foto's aan komt zetten krijg ik altijd juikende vingertjes en de neiging om die foto's op een plekje te stoppen waar de zon nooit schijnt.

Ik probeer mezelf wijs te maken dat het komt door een oprechte bezorgdheid mijnerzijds dat de foto's (en eventueel de negatieven van die foto's verbleken door lichtinvloeden, maar als ik diep in mijn hartje kijk kom ik toch tot de conclusie dat ik eerder gemotiveerd wordt door een diepliggende afkeer van Stivoronurken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Doe dan toch maar de wereldse kennis eventueel in combinatie met foto's van niet schone en tevens onreine rokerslongen. En dat is al heel wat voor mijn doen, want als normaal iemand (en je raad het al "iemand" is in deze altijd een azijnpissende Stivorozeikerd) met dat soort foto's aan komt zetten krijg ik altijd juikende vingertjes en de neiging om die foto's op een plekje te stoppen waar de zon nooit schijnt.

Ik probeer mezelf wijs te maken dat het komt door een oprechte bezorgdheid mijnerzijds dat de foto's (en eventueel de negatieven van die foto's verbleken door lichtinvloeden, maar als ik diep in mijn hartje kijk kom ik toch tot de conclusie dat ik eerder gemotiveerd wordt door een diepliggende afkeer van Stivoronurken.

Mischien helpt 't om aleen een afkeer van hun ideeen te hebben.Maar door hebben dat ze op een negatieve(onbewuste) manier om aandacht & lievde vragen & gewoon hulp nodig hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

4,5 biljoen sigarettenpeuken vervuilen aarde jaarlijks

Ze lijken klein en onschuldig, maar sigarettenpeuken zijn hardnekkig zwerfvuil vol giftige stoffen. Toch schieten de overheid en de industrie niet in actie.

De Wereldgezondheidsorganisatie heeft berekend dat 80 procent van alle sigarettenpeuken in het wild belandt. Dat zijn er 4,5 biljoen per jaar. Die sigarettenfilters zijn allesbehalve biologisch afbreekbaar. Ze bestaan uit plastic, dat in de oceaan verweert tot minuscule snippertjes die in de magen van vissen, vogels en zeezoogdieren terechtkomen.

Chemische afval dat gif lekt

Maar filterstompjes zijn ook venijnige brokjes klein chemisch afval. In peuken zijn maar liefst 4.200 chemische afbraakproducten aangetroffen. Vele zijn notoir kankerverwekkend, verstoren de hormoonhuishouding of zijn anderszins ongezond. Uit onderzoek blijkt dat de peuken effectief gif lekken naar de omgeving. Dat gif kan zich ophopen in de voedselketen.

De overheid en de tabaksfabrikanten kennen het probleem. Maar toch gebeurt er weinig of niets. Een verbod op filters – die de sigaret overigens helemaal niet gezonder maken – is taboe. Bij de fabrikanten gebeuren al sinds de jaren zeventig sporadisch experimenten met biologisch afbreekbare filters.

Maar die eens zo veelbelovende alternatieven zijn allemaal afgevoerd. Waarom, willen de woordvoerders van de industrie niet kwijt.

Eos-magazine

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid