Spring naar bijdragen

Roken. Kan dat?


Rook jij?  

1 lid heeft gestemd

  1. 1. Rook jij?

    • Ja
      52
    • Nee
      133
    • Heel soms
      27


Aanbevolen berichten

Quote:

In feite wordt er gecommuniceerd dat of je nou een peuk opsteekt of een pakje per dag opsteekt je gelijk kaal wordt, enge ziektes krijgt of je huid veranderd in een of ander groezelige substantie met een reliëf verschil die doet denken het bandenprofiel van een tractor.

Is ook onzin (zo onzin als dat hele smart model [kots smiley].

Roken verhoogd de kans op een waslijst enge ziektes. Hoe meer je rookt, hoe groter de kans. En hoe minder, hoe kleiner de kans. Waar men alleen dan bang voor is, is dat mensen die weinig roken vanzelf meer gaan roken.

Oh, trouwens, sigaretten en shag zijn wansmaak, stinken en zijn geldverspilling. Mensen die nicotine nodig hebben: neem dan nicotine pleisters, dan heb je die vieze rook niet in je keel. Een stukje papier met een verminkte plant erin.

Daarom zie je Gandalf ook nooit een peuk op steken. En zou Churchill shag gerookt hebben, dan vierden we ipv koninginnendag Fuhrerdag.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 517
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Ik heb nog een doos sigaren hier liggen, ik heb boven nog een Courvasier staan. Hmmmmm...

Pijptabak en de tabak in sigaren bevatten meer nicotine en meer kankerverwekkende teersoorten en produceren meer van de gevaarlijke koolmonoxide dan de tabak die in sigaretten wordt gebruikt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je de hoeveelheid lucht die je inademt vier keer kan gebruiken om zuurstof in je bloed te brengen denk ik ook wel dat niet alle schadelijke stoffen achterblijven in je longen. Ik durf zelfs te gokken dat het niet uitmaakt of je sigaar of sigaretten rookt omdat je longen een bepaalde hoeveelheid willekeurige stoffen kunnen opnemen in een ademteug. En als je net zoals ik altijd buiten rookt(e) is er altijd een briejse aanwezig om de rook weg te blazen en te vermengen met doodnormale lucht. Geen reden tot bangmakerij dus knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

ik vind dat het nog steeds wel diepzinnig klinkt hoor.
knipoog_dicht.gif

Hoe wil je argumenten tegen roken SMART formuleren? SMART gaat over doelstellingen...

‘k ben reizend naar die stad,

waar Christus ’t licht zal zijn

Om eeuwig daar te zijn bij hem

bevrijd van zorg en pijn.

Geen smart meer daar omhoog,

geen smart meer daar omhoog.

God zelf wist daar de tranen droog,

geen smart meer daar omhoog.

(uit Johannes de Heer, gezang 19)

Dank u... clown.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Als je de hoeveelheid lucht die je inademt vier keer kan gebruiken om zuurstof in je bloed te brengen denk ik ook wel dat niet alle schadelijke stoffen achterblijven in je longen. Ik durf zelfs te gokken dat het niet uitmaakt of je sigaar of sigaretten rookt omdat je longen een bepaalde hoeveelheid willekeurige stoffen kunnen opnemen in een ademteug. En als je net zoals ik altijd buiten rookt(e) is er altijd een briejse aanwezig om de rook weg te blazen en te vermengen met doodnormale lucht. Geen reden tot bangmakerij dus
knipoog_dicht.gif

Van mij mag je gerust elke dag 10 Havanna's roken.

Die vrijheid heb je.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Gelukkig maar, ik wou al een slapeloze nacht inplannen.

EDIT: gekscherend bedoelt natuurlijk
knipoog_dicht.gif

* AndreasJ geeft vijf Havanna's aan Sacerdos, 10 op een dag zijn er wel wat veel...

Van wie gaat je na 10 jaar medelijden verwachten ,wanneer ze wat vlees uit uw arm of bil moeten snijden om uw keelkanker wat op te lappen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Pijptabak en de tabak in sigaren bevatten meer nicotine en meer kankerverwekkende teersoorten en produceren meer van de gevaarlijke koolmonoxide dan de tabak die in sigaretten wordt gebruikt.

Zoals al gezegd rook je sigaren niet over je longen. Dat scheelt een hoop, zeker wat longkanker betreft. Daarnaast roken veel sigaren rokers een heel stuk minder sigaren dan een sigarettenroker sigaretten rookt. Een sigarenroker is (meestal) minder schadelijk bezig dan een sigarettenroker.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zelfs als rokers de rook van een sigaar of een pijp niet inhaleren, hebben zij toch meer kans op kanker van de lippen, de mond of de tong.

Ook blijkt uit een Deens onderzoek dat sigaren tweemaal zo gevaarlijk zijn als sigaretten wat het veroorzaken van hartaanvallen betreft. Dr. Finn Gyntelberg, de leider van het onderzoek, zei dat bij sigarettenrokers tweemaal zoveel hartaanvallen voorkwamen als bij niet-rokers, maar dat er bij rokers van kleine sigaartjes viermaal zoveel voorkwamen. De bevindingen stonden gepubliceerd in het bekende Engelse medische tijdschrift Lancet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Zelfs als rokers de rook van een sigaar of een pijp niet inhaleren, hebben zij toch meer kans op kanker van de lippen, de mond of de tong.

Als je even veel sigaren rookt als sigaretten wel ja. Punt is dat de meesten dat niet doen.

Quote:
Ook blijkt uit een Deens onderzoek dat sigaren tweemaal zo gevaarlijk zijn als sigaretten wat het veroorzaken van hartaanvallen betreft. Dr. Finn Gyntelberg, de leider van het onderzoek, zei dat bij sigarettenrokers tweemaal zoveel hartaanvallen voorkwamen als bij niet-rokers, maar dat er bij rokers van kleine sigaartjes viermaal zoveel voorkwamen. De bevindingen stonden gepubliceerd in het bekende Engelse medische tijdschrift Lancet.

Zou maar zo kunnen...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Van mij mag je gerust elke dag 10 Havanna's roken.

Die vrijheid heb je.

Ja, en jij hebt blijkbaar de vrijheid om ons c.q. mij te vermoeien met je onzin en je arrogantie.

Overigens kan ik me voorstellen dat mensen roken niet fris vinden of niet erg verstandig, maar de felheid van de anti-rook-lobby doet me denken aan een bepaalde tactieken van bepaalde regimes. Daarbij is het natuurlijk de hypocrisie zelve van onze paternalistische baggeroverheid met de CU voorop.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ja, en jij hebt blijkbaar de vrijheid om ons c.q. mij te vermoeien met je onzin en je arrogantie.

Overigens kan ik me voorstellen dat mensen roken niet fris vinden of niet erg verstandig, maar de felheid van de anti-rook-lobby doet me denken aan een bepaalde tactieken van bepaalde regimes. Daarbij is het natuurlijk de hypocrisie zelve van onze paternalistische baggeroverheid met de CU voorop.

Als je het toch zo vermoeiend vind, ga er dan niet op in. Je voegt er namelijk niet echt iets aan toe op deze manier. Rebels zijn doe je maar thuis, hebben wij er geen last van bye.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ja, en jij hebt blijkbaar de vrijheid om ons c.q. mij te vermoeien met je onzin en je arrogantie.

Overigens kan ik me voorstellen dat mensen roken niet fris vinden of niet erg verstandig, maar de felheid van de anti-rook-lobby doet me denken aan een bepaalde tactieken van bepaalde regimes. Daarbij is het natuurlijk de hypocrisie zelve van onze paternalistische baggeroverheid met de CU voorop.

party.gifsjoerule.gif Mooie reactie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Als je het toch zo vermoeiend vind, ga er dan niet op in. Je voegt er namelijk niet echt iets aan toe op deze manier. Rebels zijn doe je maar thuis, hebben wij er geen last van
bye.gif

Er is niets rebels aan mijn reactie, de tijd van afzetten en rebellie heb ik inmiddels wel gehad. Mijn opmerking is gebaseerd op een feitelijke vaststelling.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 9 months later...

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid