Spring naar bijdragen

Roken. Kan dat?


Rook jij?  

1 lid heeft gestemd

  1. 1. Rook jij?

    • Ja
      52
    • Nee
      133
    • Heel soms
      27


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 517
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 15:42:28 schreef Thorgrem het volgende:

Zelf ben ik nooit begonnen met roken, dus hoef ook niet te stoppen net als weg2. Wel rook ik af en toe een sigaar.

Ah, dat doe ik ook héél af en toe (as in: 1x/jaar ofzo), maar dan ook niet meer dan 5 trekjes ofzo, want ook daar wil ik niet ziek van worden. Maar het smaakt wel heel lekker smile.gif

Samengevoegde post 13-1-2007 0:01:11:

Quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 23:55:03 schreef Leidenschaft het volgende:

Behoort roken niet tot de aardse geneugten?

Dat lijkt me wel, want als er in de hemel al gerookt wordt, dan wordt er gewierookt stuutje.gif Maaruh ... waarom zou dat betekenen dat het niet kan? Nee, perfect is het niet, maar wie (beh. Jezus en Maria) is wél perfect?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 10:54:40 schreef Light Jr. het volgende:

Heheheh nice Emilio
smile.gif

Met roken beschadig je niet alleen jezelf, ook de mensen om je heen, dat kun je niet erg liefdevol noemen, al behandel je je medemens dan wel hetzelfde als jezelf en dat is op zich bijbels...

Deze is anders ook erg lollig.... Rokers vinden altijd wel een excuus om niet te hoeven stoppen... noparty.gifmuur.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 12:52:09 schreef de vegaloog het volgende:

Ik rook lekker mijn pijp, mijn sigaar, mijn zware Javaan (uut Grönnen) en het bevalt mij prima. Zolang ik maar héél weinig rook, alleen 's avonds, en alleen in bepaalde kamers van het huis. Want ik ben een tevreden roker; alles met mate. Bovendien; gerookt vlees blijft langer goed.
rofl.gif

Yep, en je schijnt ook korting te krijgen op het crematorium, aangezien je dan veel beter brandt. puh2.gifpuh2.gif

Overigens had iemand een zéér bijbelse reden om te roken. De sigaret is voor veel mensen immers afgod. En afgoden, tja, die moet je verbranden. En hoe doe je dat? Juist... engel.gifengel.gif

Maar goed, ik blijf bij mijn visie: eigen verantwoordelijkheid uiteraard, maar het is wel érg ongezond en je kunt het beter gewoon niet doen. Ik ken iemand die ermee gestopt is en hij merkte al heel snel dat hij ineens beter ademde en dat het eten ineens veel meer smaak kreeg. Ook belast je met het roken je omstanders ermee, wat toch ook een nadeel genoemd mag worden. Bovendien scheelt het niet roken je nog een hoop geld ook.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 15:42:28 schreef Thorgrem het volgende:

Ik snap niet dat rokers niet overgaan op pruimtabak. Je mag bijna nergens meer roken omdat andere mensen er last van hebben, maar als je pruimt heeft niemand er last van.

Heb je wel eens op pruimtabak gekauwd? Probeer maar eens, en beantwoord je vraag dan lekker zelf! widegrin.gif

Een ander alternatief is trouwens snuiftabak. Die is in vele geuren leverbaar, zelfs met de geur van frambozen. En een speciale damessnuif (zo heet die nou eenmaal) bestaat niet uit tabak, maar uit druivensuiker met een mentholgeurtje. Die is wit, en je wordt dan vreemd aangekeken alsof je coke snuift. Wel lekker confronterend dus... yes.gif

Welke sigaren rook jij trouwens het liefst? Mijn voorkeur gaat uit naar een mooie lange corona. Lekker dik, dus zacht van smaak. Oud Kampen Ambassadeur bijvoorbeeld.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 00:42:43 schreef Mr. Emilio het volgende:

Schimmelpenninck en Ritmeester uiteraard... (Worden hier heel dichtbij gemaakt!)

Die zijn bij mijn weten gematteerd. Smaakt mij niet, al dat poeder op je lip. En corona's maken ze ook al niet. Hajenius weer wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zowel zuigtabak als pruimtabak veroorzaakt slechte adem, verkleurde tanden, kanker van mond- en keelholte, nicotineverslaving, witte zweertjes in de mond die zich tot kanker kunnen ontwikkelen, terugwijken van het tandvlees en botverlies rond de tanden. Het is duidelijk dat tabak zuigen of pruimen geen verstandig alternatief is voor roken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 14 januari 2007 18:01:00 schreef Aimé het volgende:

Het is duidelijk dat tabak zuigen of pruimen geen verstandig alternatief is voor roken.

Denk ook niet dat men het als verstandig alternatief ziet, maar als alternatief voor het roken (omdat dit laatste op veel plekken niet meer mag). knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
"Aime" schreef het volgende:

Zowel zuigtabak als pruimtabak veroorzaakt slechte adem, verkleurde tanden, kanker van mond- en keelholte, nicotineverslaving, witte zweertjes in de mond die zich tot kanker kunnen ontwikkelen, terugwijken van het tandvlees en botverlies rond de tanden. Het is duidelijk dat tabak zuigen of pruimen geen verstandig alternatief is voor roken.

Dat is waar. Maar dat je je medemens iig niet beschadigt is al een hele vooruitgang.

Verder vergeet je dat roken sterk stress reducerend is, en zal ik de gezondheidseffecten van stress even op gaan noemen? Dat zijn er nml. heel wat meer dan de effecten van tabak die jij post...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 12:54:57 schreef Jippiej het volgende:

goed zo
party.gif
mij lukt t ook niet
widegrin.gif

Hier nog eentje...

Het schijnt dat het helpt om tegen de sigaretten te praten. Dus zeggen dat ze vies zijn enzo. Ben ik nu maar eens aan het proberen. Klinkt raar, maar wat heb ik te verliezen, dus tja widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat echt helpt bij het stoppen met roken is een beetje ruggegraat en doorzettingsvermogen. Wie zegt te willen stoppen maar het niet kan en het daarom ook maar niet probeert, wil niet echt stoppen. Kom niet met allerlei onzin aan zoals: Je moet toch een keer dood, een roker levert de overheid per saldo meer op dan een niet roker, Ik rook wel maar er zijn nog zoveel dingen die erger zijn....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 15 januari 2007 20:57:48 schreef wolfje het volgende:

Alles wat een verslaving is , is tegelijk dus ook een afgod.

En staat er niet in de bijbel dat we geen afgoden mogen hebben????

Dus lijkt me duidelijk. Alles wat een verslaving is moet je mee breken.

wolfje,

En dus OOK roken... Ik voorspel dat een van de volgende reacties zal zijn: En drinken, internetverslaving, seksverslaving ect dan?

Ja, ook daarmee moet gebroken worden maar zolang die verslavingen nog bestaan is dat geen excuus om ondertussen maar gewoon te roken. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 15 januari 2007 20:57:48 schreef wolfje het volgende:

Alles wat een verslaving is , is tegelijk dus ook een afgod.

En staat er niet in de bijbel dat we geen afgoden mogen hebben????

Dus lijkt me duidelijk. Alles wat een verslaving is moet je mee breken.

wolfje,

Kan je dat wat meer argumenten met bijbelteksten, wat minder oppervlakkig enzo?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 23:59:47 schreef wateengedoe2 het volgende:
Dat lijkt me wel, want als er in de hemel al gerookt wordt, dan wordt er ge
wie
rookt
stuutje.gif
Maaruh ... waarom zou dat betekenen dat het niet kan? Nee, perfect is het niet, maar wie (beh. Jezus en Maria) is wél perfect?

Mooie smoes. Zou Petrus erin trappen als jij straks voor de hemelpoorten staat?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 01:08:55 schreef Leidenschaft het volgende:

[...]

Mooie smoes. Zou Petrus erin trappen als jij straks voor de hemelpoorten staat?

Precies... Weer een slap excuus van iemand die duidelijk niet echt wil stoppen met roken, wel weet dat het eigenlijk niet goed is en daarom maar een halfbakken smoes verzint...

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid