Spring naar bijdragen

Roken. Kan dat?


Rook jij?  

1 lid heeft gestemd

  1. 1. Rook jij?

    • Ja
      52
    • Nee
      133
    • Heel soms
      27


Aanbevolen berichten

Ik vindt het vies, het stinkt, het is slecht voor je en het is duur. En als je eraf wilt lukt het niet meer, behalve met heel veel moeite. Waarom zou iemand eigenlijk willen roken. Ik denk niet dat roken slecht voor je ziel is, maar voor je lichaam zeker weten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 517
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ik rook niet. Zonde van het geld en zonde van je lichaam.

Bovendien, als jij rookt in een omgeving waar ook andere mensen bij zijn breng jij hun leven ongevraagd ook schade toe.

Ik vind het dus niet erg dat roken op openbare plekken verboden is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 12 maart 2006 14:07:05 schreef hopeloos het volgende:

[...]

big-smile.gifbig-smile.gif
als je in een auto rijdt doe je hetzelfde... Ik vind dat zo'n onzin-argument...

Ik vind van niet.

De kans op kanker is groot als je rookt.

Kanker en autorijden hebben voor zover ik weet geen verband.

Als jij autorijdt breng je iemand niet ongevraagd kanker toe. ALs je rookt in het bijzijn van anderen wel.

(Ik snap wel dat jij in dit geval bedoeld dat je met auto rijden ook iemand dood kan maken, maar iedereen bepaald voor zichzelf of ze in een auto stappen. En als ik niet rook doe ik dat bewust. En dan wil ik dus ook niet dat mensen in mijn buurt gaan roken omdat ze mij dan wel ongevraagd schade toebrengen. ALs ik in de auto stap weet ik dat ik een ongeluk kan krijgen.)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 12 maart 2006 14:10:46 schreef Videl het volgende:

[...]

Ik vind van niet.

De kans op kanker is groot als je rookt.

Kanker en autorijden hebben voor zover ik weet geen verband.

Als jij autorijdt breng je iemand niet ongevraagd kanker toe. ALs je rookt in het bijzijn van anderen wel.

(Ik snap wel dat jij in dit geval bedoeld dat je met auto rijden ook iemand dood kan maken, maar iedereen bepaald voor zichzelf of ze in een auto stappen. En als ik niet rook doe ik dat bewust. En dan wil ik dus ook niet dat mensen in mijn buurt gaan roken omdat ze mij dan wel ongevraagd schade toebrengen. ALs ik in de auto stap weet ik dat ik een ongeluk kan krijgen.)

Echt wel... weet je hoe die uitlaatgassen stinken als je elke dag naar school fietst, en dan voor het stoplicht moet wachten. Misschien krijg je geen kanker, maar het is iig niet goed voor je smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

'Volgens schattingen van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) overlijden in Nederland jaarlijks enkele duizenden mensen voortijdig als gevolg van luchtverontreiniging. Daarnaast leidt luchtverontreiniging tot meer gezondheidsklachten van mensen met luchtwegaandoeningen. In die luchtverontreiniging speelt het verkeer een grote rol, en binnen dat verkeer de auto's (en vrachtauto's) met dieselmotor. De uitlaatgassen van moderne dieselauto's bevatten in vergelijking met benzineauto's 10 maal meer stikstofoxiden (NOx) en fijn stof (roet). Vooral dit fijn stof wordt ervan verdacht schadelijk voor de gezondheid te zijn. Binnen het fijn stof zijn het vooral de allerkleinste deeltjes die diep in de luchtwegen kunnen doordringen, en daar worden opgenomen in het bloed, waardoor zij behalve in de luchtwegen in het hele lichaam schade kunnen aanrichten. Die schade bestaat uit een verminderde longfunctie, allerlei hart- en vaatziekten en een toename van de kans op verschillende vormen van kanker.'

bron

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 12 maart 2006 14:13:35 schreef holla het volgende:

[...]

Echt wel... weet je hoe die uitlaatgassen stinken als je elke dag naar school fietst, en dan voor het stoplicht moet wachten. Misschien krijg je geen kanker, maar het is iig niet goed voor je
smile.gif

Dan verbieden ze ook auto's binnen de bebouwde kom.

Dan gaat iedereen fietsen, is bovendien ook veel gezonder, en zo stimuleer je ook het openbaar vervoer, omdat dan meer mensen de trein nemen en dan vanaf de trein met de fiets verder kunnen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 12 maart 2006 12:34:36 schreef hopeloos het volgende:

[...]

widegrin.gif
Ik ben anders zonder enige moeite al 2 maanden gestopt....

God kan alles makkelijk maken
knipoog_dicht.gif

Fantastisch van u,je bent te prijzen!

Weer een bloemetje waard!

flower.gif

Straks hebt je een ganse bloemenwinkel smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Tja dat is wel een moeilijk punt. Ik zou zeggen dat roken niet zondig kan zijn als je het bekijkt op de manier van 'we moeten goed voor ons lichaam zorgen', want dan zouden we niet meer veel vet eten mogen eten, en zou iedereen die te dik is op dat punt zondig zijn. Een snelle blik op google vertelt dat dit 40 % van de Nederlandse bevolking is.

Ik rook btw niet, en ik vind het ronduit smerig.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waarom zou je niet mogen roken? God heeft ons toch de tabak gegeven? Waarom zouden we er niet van mogen genieten? (ik rook niet!) Anders mogen we ook geen chocola meer eten, dat is ook verslavend.. En het is ook van een boom (dus met een groot productieproces)..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 29 april 2006 21:25:19 schreef Gilrea het volgende:

Waarom zou je niet mogen roken? God heeft ons toch de tabak gegeven? Waarom zouden we er niet van mogen genieten? (ik rook niet!) Anders mogen we ook geen chocola meer eten, dat is ook verslavend.. En het is ook van een boom (dus met een groot productieproces)..

big-smile.gif Omdat je je lichaam er moedwillig mee aan het verzieken bent?

Omdat je ergens anders van afhankelijk bent dan van God alleen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Omdat je je lichaam er moedwillig mee aan het verzieken bent?

Juist, ik vind het geen goed rentmeesterschap van je eigen lichaam om veel te roken, verslaving is zondig omdat het geen matigheid is. Je lichaam kan een bepaalde hoeveelheid teer/nicotine verwerken net als met alcohol.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 25 april 2006 10:42:06 schreef Marjolijn1981 in een ander topic het volgende:

En drugs?????????!!!!!!!!! dat kan je echt niet maken als christen, je gaat je lichaam die God heeft gemaakt toch niet verzieken door drugs te gebruiken!

Dus je vind het belachelijk dat christenen hun lichaam verzieken door drugs te gebruiken, maar normaal om je eigen lichaam te verzieken door te roken verbaasd.gif

Lekker consequent...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 29 april 2006 22:51:53 schreef hopeloos het volgende:

[...]

big-smile.gif
Omdat je je lichaam er moedwillig mee aan het verzieken bent?

widegrin.gif

Daar moest ik 's avonds in mijn bed nog eens aan denken (serieus, credible gaat dag en nacht rond in mijn hoofd puh2.gif), dat je lichaam een tempel is van de heilige geest.. Ik stel mijn mening bij smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 29 april 2006 22:51:53 schreef hopeloos het volgende:

[...]

Omdat je ergens anders van afhankelijk bent dan van God alleen?

dat is idd een punt waarom ik roken slecht vind. of in ieder geval, verslaafd zijn aan roken. je zet God eigenlijk op een 2e plek. en dat is natuurlijk niet alleen met roken zo, maar met elke verslaving

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid