Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Zojuist zei TTC:

Het filosofenprobleem in de informatica is nog een andere kwestie, hierdoor kunnen we zeggen dat een probleem slechts in de geest bestaat. 

Beeld je eens in dat er een generatie aankomt waar ze op hun 14 al miljonair zijn? Hoe zullen zij de politiek ontvangen als ze zien hoe de vorige generaties eronder leefden? Die jeugd lacht al met een loon van 3K netto. Ik als simpele arbeider moest daar 2 jobs voor combineren. Dan kreeg ik een lening om een huis te kopen dat jaren afbetaald moest worden en finaal mijn financiële vrijheid en vrijheid in geheel beperkte. En waarom? Om te voldoen aan een norm opgelegd door een handjevol die zichzelf overal opslag gaven maar onze rechten en vrijheden systematisch ontmantelde. Daartussen lieten ze zoveel mensen binnen dat de democratie kapot verdeeld werd en het volk niets democratisch meer kon veranderen. Vivaldi is daar een lopend testament van. Als ik even politiek mag doen...

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 2,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het systeem is heel simpel nochtans, wanneer we alle irrelevanties buiten beschouwing.laten. iemand komt op het idee om geld uit het niets te creëren, dat gaat in een 'pot' rond dat ide

John Wesley: "Earn all you can. Save all you can. Give all you can.

Straks schrik je misschien dat de Bitcoin als wereldmunt geaccepteerd wordt? 

Posted Images

23 minuten geleden zei Fundamenteel:

Beeld je eens in dat er een generatie aankomt waar ze op hun 14 al miljonair zijn? Hoe zullen zij de politiek ontvangen als ze zien hoe de vorige generaties eronder leefden? Die jeugd lacht al met een loon van 3K netto. Ik als simpele arbeider moest daar 2 jobs voor combineren. Dan kreeg ik een lening om een huis te kopen dat jaren afbetaald moest worden en finaal mijn financiële vrijheid en vrijheid in geheel beperkte. En waarom? Om te voldoen aan een norm opgelegd door een handjevol die zichzelf overal opslag gaven maar onze rechten en vrijheden systematisch ontmantelde. Daartussen lieten ze zoveel mensen binnen dat de democratie kapot verdeeld werd en het volk niets democratisch meer kon veranderen. Vivaldi is daar een lopend testament van. Als ik even politiek mag doen...

Dat is het 3D-4D-5D-complex, staat allemaal netjes beschreven in relevante lectuur. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
59 minuten geleden zei TTC:

Een lening is de toekomst naar het heden halen, pas achteraf zit je met een timing-issue. 

Een investering is de toekomst proberen voorspellen zodat je interest krijgt en niet moet betalen. Het hele systeem is eigenlijk tegen de mens gekeerd, je moet meelopen met 1 stroom of je staat snel aan de rand van de samenleving. Op enkele uitzonderingen na.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Fundamenteel:

Een investering is de toekomst proberen voorspellen zodat je interest krijgt en niet moet betalen. Het hele systeem is eigenlijk tegen de mens gekeerd, je moet meelopen met 1 stroom of je staat snel aan de rand van de samenleving. Op enkele uitzonderingen na.

We zouden kunnen voorstellen om een aantal elementen buitenspel te laten in de analyse, dit maakt het voor anderen makkelijker om zien hoe dit het speelveld verduistert op een manier die ook geen tegenspraak duldt.  

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei TTC:

We zouden kunnen voorstellen om een aantal elementen buitenspel te laten in de analyse, dit maakt het voor anderen makkelijker om zien hoe dit het speelveld verduistert op een manier die ook geen tegenspraak duldt.  

Degene die het nodig vinden anderen te beledigen, hetzij rechtstreeks of onrechtstreeks, omdat mensen liever andere analyses volgen; zijn degene die niet tegen tegenspraak kunnen.

Wie tegen tegenspraak kan, kan argumenteren waarom die het oneens is. Wie dat niet kan gaat azijnpissen edm.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei A3aan:

Zonnepanelen zijn niet vervuilend???? Als je dan zo nobel wil leven, en jou ecologische voetafdruk wil minimaliseren omdat je de schepping wil vrijwaren van jou vervuilende activiteiten. Kan je die computer, smart Phone auto etc ook wel aan de wilgen hangen.

 

Het punt is natuurlijk dat crypto het werk van Satan is.  (Hebzucht).  Verder tracht ik idd mijn ecologische voetafdruk te minimaliseren en het kan zijn dat ik daar een verkeerd standpunt op in neem.  In ieder geval wordt dit bericht momenteel op zonnestroom geschreven.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Fundamenteel:

Degene die het nodig vinden anderen te beledigen, hetzij rechtstreeks of onrechtstreeks, omdat mensen liever andere analyses volgen; zijn degene die niet tegen tegenspraak kunnen. Wie tegen tegenspraak kan, kan argumenteren waarom die het oneens is. Wie dat niet kan gaat azijnpissen edm.

Ja, we kunnen geen elementen buitenspel laten die we niet kennen, van waaruit luisteren naar wat niet gezegd wordt volgt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Hopper:

Het punt is natuurlijk dat crypto het werk van Satan is.  (Hebzucht).  Verder tracht ik idd mijn ecologische voetafdruk te minimaliseren en het kan zijn dat ik daar een verkeerd standpunt op in neem.  In ieder geval wordt dit bericht momenteel op zonnestroom geschreven.  

Dus iedereen de mogelijkheid geven meer middelen te hebben is des duivels, maar echt geld waarmee oorlogen edm gefinancierd worden niet?

Wie met hebzucht in crypto gaat zal NOOIT een goed rendement halen, tenzij geluk.

Beargumenteer uw posities eens beter aub. Waarom is crypto van de duivel en fiat geld niet?

3 minuten geleden zei TTC:

Ja, we kunnen geen elementen buitenspel laten die we niet kennen, van waaruit luisteren naar wat niet gezegd wordt volgt. 

Ja ik zou dan stoppen met in herhaling te vallen 😛

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Dus iedereen de mogelijkheid geven meer middelen te hebben is des duivels, maar echt geld waarmee oorlogen edm gefinancierd worden niet? Wie met hebzucht in crypto gaat zal NOOIT een goed rendement halen, tenzij geluk. Beargumenteer uw posities eens beter aub. Waarom is crypto van de duivel en fiat geld niet?

Je zit er nu eenmaal in, de argumentatie ligt daarbuiten. 

3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ja ik zou dan stoppen met in herhaling te vallen.

De onzichtbare hand van Adam Smith is nooit ver weg, we hopen dat het je lukt. 

11 minuten geleden zei Fundamenteel:

Waarom is crypto van de duivel en fiat geld niet?

Geen van beiden zijn van de duivel, hoe zou dat kunnen? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Fundamenteel:

Dus iedereen de mogelijkheid geven meer middelen te hebben is des duivels, maar echt geld waarmee oorlogen edm gefinancierd worden niet?

Wie met hebzucht in crypto gaat zal NOOIT een goed rendement halen, tenzij geluk.

Beargumenteer uw posities eens beter aub. Waarom is crypto van de duivel en fiat geld niet?


Ik heb al argumenten gegeven en daarnaast weet ik dat wat Satan in zijn macht heef,t verdedigd wordt door degenen over wie Satan  macht heeft.   Ik zal je niet oordelen.  Ik kan je geen wijsheid schenken, die zul je zelf moeten ontwikkelen.  Maar wat mij betreft mag @sjako een halt toeroepen aan draadjes als deze.  Het kan niet zo zijn dat waar de leer van Jezus verkondigd wordt er ook reclame wordt gemaakt voor hebzucht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Hopper:

Ik heb al argumenten gegeven en daarnaast weet ik dat wat Satan in zijn macht heef,t verdedigd wordt door degenen over wie Satan  macht heeft.   Ik zal je niet oordelen.  Ik kan je geen wijsheid schenken, die zul je zelf moeten ontwikkelen.  Maar wat mij betreft mag @sjako een halt toeroepen aan draadjes als deze.  Het kan niet zo zijn dat waar de leer van Jezus verkondigd wordt er ook reclame wordt gemaakt voor hebzucht.

Doch handig om helder te krijgen hoe die tweedeling mogelijk wordt gemaakt, dynamisch gezien niet eens zo moeilijk om te begrijpen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Hopper:

Ik heb al argumenten gegeven en daarnaast weet ik dat wat Satan in zijn macht heef,t verdedigd wordt door degenen over wie Satan  macht heeft.   Ik zal je niet oordelen.  Ik kan je geen wijsheid schenken, die zul je zelf moeten ontwikkelen.  Maar wat mij betreft mag @sjako een halt toeroepen aan draadjes als deze.  Het kan niet zo zijn dat waar de leer van Jezus verkondigd wordt er ook reclame wordt gemaakt voor hebzucht.

Pfffff hebzucht heeft niets met crypto te maken. Hebzucht is een zonde die je overal moet beteugelen. Niet enkel met crypto of geld. Door als christen te ondernemen, onderneem je beter.

Je kan me idd geen wijsheid schenken.... Je kan niet eens je positie beargumenteren zonder in inconsequenties te vallen. Als crypto zondig is wegens hebzucht, is dat alleen jezelf in de wereld herkennen. Je kan best zonder hebzucht handelen. Als je het dan nog doet om een ander veilig te stellen tegen de komende crises, is dat gewoonweg voorzien als man.  Of denk je dat uw kinderen gaan toekomen met 1 loon later en een huis kunnen betalen zonder een molensteen aan hun nek te hangen?

De hebzucht van het huidige systeem leidde mensen net naar alternatieven. Dat heet vrijheid.

19 minuten geleden zei TTC:

Je zit er nu eenmaal in, de argumentatie ligt daarbuiten. 

De onzichtbare hand van Adam Smith is nooit ver weg, we hopen dat het je lukt. 

Geen van beiden zijn van de duivel, hoe zou dat kunnen? 

Alles is van de duivel. Zelfs hoe ons eten nu verwerkt wordt. Als we daar consequentie willen zoeken, is het einde niet in zicht.

Een mens kan best handelen zonder hebzucht. Crypto is milieuvriendelijk, klimaatneutraal en ongebonden van kinderarbeid. Zoek 1 westers land dat geen goederen aanbiedt op kap van kinderarbeid .... En dat is voor fiat geld in ruil...

Achja... Politiek correcten will be ...%@%@%# haha

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Fundamenteel:

Alles is van de duivel. Zelfs hoe ons eten nu verwerkt wordt. Als we daar consequentie willen zoeken, is het einde niet in zicht. Een mens kan best handelen zonder hebzucht. Crypto is milieuvriendelijk, klimaatneutraal en ongebonden van kinderarbeid. Zoek 1 westers land dat geen goederen aanbiedt op kap van kinderarbeid .... En dat is voor fiat geld in ruil... Achja... Politiek correcten will be ...%@%@%# haha

Het blijft zichzelf auto-immuun voeden, geen ontkomen aan. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Het blijft zichzelf auto-immuun voeden, geen ontkomen aan. 

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. Hier heb ik die gasten getoond hoe ge uit het niets geld kunt ontwerpen.

Wie is dan van de duivel? Zij die een kankerverwekkende economie opstelde en onze grond van onder ons kont roven om steeds meer sociale wijken (kiesvee) uit te bouwen, of zij die financiële vrijheid nastreven om geen onderdeel meer te zijn van dat duivels kapitalistisch systeem dat kinderarbeid (lage lonen) stimuleert? Waar komt de lithium in onze tech vandaan? Kobaltmijnen in de Congo, diegene die dat mede veroorzaakten, gaan ons inlepelen wat goed en fout is vandaag? No way José  :D

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Fundamenteel:

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. Hier heb ik die gasten getoond hoe ge uit het niets geld kunt ontwerpen. Wie is dan van de duivel? Zij die een kankerverwekkende economie opstelde en onze grond van onder ons kont roven om steeds meer sociale wijken (kiesvee) uit te bouwen, of zij die financiële vrijheid nastreven om geen onderdeel meer te zijn van dat duivels kapitalistisch systeem dat kinderarbeid (lage lonen) stimuleert? Waar komt de lithium in onze tech vandaan? Kobaltmijnen in de Congo, diegene die dat mede veroorzaakten, gaan ons inlepelen wat goed en fout is vandaag? No way José.

Geld is altijd neutraal, je doet net alsof niemand dat weet. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hopper beweert dat hebzucht des duivels is.  Onderwijl werkt Hopper ook en ontvangt daar geld voor.

Genesis 3:19 "In het zweet uws aanschijns zult gij brood eten, totdat gij tot de aarde wederkeert".

Zoals Genesis schrijft 'zweet' ik voor mijn boterham.  En ga ik niet speculeren met mijn geld.   Zulke zaken staan niet voor niks in de Bijbel.   Wat heeft het voor zin om een gelovige te zijn om vervolgens de Bijbel te negeren?  Dan is het beter om ongelovig te zijn en te zeggen: "ik leef gewoon voor mijzelf".

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei Hopper:

Hopper beweert dat hebzucht des duivels is.  Onderwijl werkt Hopper ook en ontvangt daar geld voor.

Genesis 3:19 "In het zweet uws aanschijns zult gij brood eten, totdat gij tot de aarde wederkeert".

Zoals Genesis schrijft 'zweet' ik voor mijn boterham.  En ga ik niet speculeren met mijn geld.   Zulke zaken staan niet voor niks in de Bijbel.   Wat heeft het voor zin om een gelovige te zijn om vervolgens de Bijbel te negeren?  Dan is het beter om ongelovig te zijn en te zeggen: "ik leef gewoon voor mijzelf".

Neen jij beweerde dat crypto hebzucht is.  Of beter nog, je beschuldigde mij hebzucht te promoten. Maar nuance? Niet te bespeuren, omdat je weet dat je dan in inconsequenties zal vallen met uw fiat bloedgeld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fundamenteel:

@Hopper ziet de duivel in crypto, maar trekt die lijn niet door naar fiat geld. Ik doe niets anders dan zeggen dat de omgang ermee bepalend is. Wat hebben overheden gedaan met en voor fiat geld?

Ik meen te mogen denken dat Hopper in iets anders de duivel ziet, dat gaat voorbij aan de neutraliteit van geld. 

1 uur geleden zei Fundamenteel:

Neen jij beweerde dat crypto hebzucht is.  Of beter nog, je beschuldigde mij hebzucht te promoten. Maar nuance? Niet te bespeuren, omdat je weet dat je dan in inconsequenties zal vallen met uw fiat bloedgeld.

De onmogelijkheid van debatten over geld, aandoenlijk is het.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei TTC:

Ik meen te mogen denken dat Hopper in iets anders de duivel ziet, dat gaat voorbij aan de neutraliteit van geld. 

De onmogelijkheid van debatten over geld, aandoenlijk is het.

Hij zegt dat ik van satan ben, gevolgd door een leugen niet te oordelen. Dat eerste is dus een oordeel voor wie taal correct kan toepassen.

Hij zegt dat crypto van de duivel is. Kan best zijn, maar dan is )in die logica( fiat geld dat veel maal meer.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Hij zegt dat ik van satan ben, gevolgd door een leugen niet te oordelen. Dat eerste is dus een oordeel voor wie taal correct kan toepassen. Hij zegt dat crypto van de duivel is. Kan best zijn, maar dan is )in die logica( fiat geld dat veel maal meer.

Zo gaat het nu eenmaal in de klassieke wereld, geen ruimte voor iets anders meer. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako locked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid