Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Op 6-8-2023 om 12:04 zei Fundamenteel:

Waarom mag een christen dit wel of niet doen?

Stel dat deze een tiende van zijn inkomen aan goede doelen geeft?

1 Timotheüs 6;3-10:

"Als iemand een andere leer brengt en zich niet houdt aan de gezonde woorden van onze Heere Jezus Christus en aan de leer die in overeenstemming is met de godsvrucht, dan is hij verwaand, weet niets, maar heeft een ziekelijke neiging tot twistvragen en woordenstrijd. Daaruit komen voort: afgunst, ruzie, lasteringen en kwaadaardige verdachtmakingen, voortdurend geruzie van mensen die een verdorven gezindheid hebben en beroofd zijn van de waarheid, omdat zij denken dat de godsvrucht een bron van winst is. Wend u af van dit soort mensen. Maar de godsvrucht is inderdaad een bron van grote winst, vergezeld van tevredenheid. Want wij hebben niets de wereld ingedragen, het is duidelijk dat wij ook niets daaruit kunnen wegdragen. Als wij echter voedsel en kleding hebben, zullen wij daarmee tevreden zijn. Maar wie rijk willen worden, vallen in verzoeking en in een strik en in veel dwaze en schadelijke begeerten, die de mensen doen wegzinken in verderf en ondergang. Want geldzucht is een wortel van alle kwaad. Door daarnaar te verlangen, zijn sommigen afgedwaald van het geloof, en hebben zich met vele smarten doorstoken."

Jezus leefde in liefde en tegen Hem werd gezegd dmv Psalm 2: "De HEERE heeft tegen Mij gezegd: U bent Mijn Zoon, Ík heb U heden verwekt. Eis van Mij en Ik zal U de heidenvolken als Uw eigendom geven, de einden der aarde als Uw bezit."

Ook is er een tekst waarin staat dat God ons alle gunt, namelijk dat Hij zegt: Zal Hij u niet alle dngen geven wanneer Hij u zelfs Zijn Zoon niet onthouden heeft. Wie de tekst kan vinden is welkom.

De kunst is dus om in Christus te blijven wandelen en goede vruchten voort te brengen. Want het gaat niet om geld maar om Christus en het liefhebben. Wie dan goede vruchten voortbrengt zal zijn bezit in dienst van God gebruiken en ten goede van alle anderen. Zo kunnen wij dus het goede genieten en tegelijk onze naasten zegenen daarmee.

NB Psalm 2 staat in verband met onrechtvaardig optreden van koningen en het bestraffen van hen. Het gaat dus niet alleen om het rijk zijn en genieten en tot zegen zijn maar ook om het opkomen voor de arme en behoeftige. Het afwijzen van onrechtvaardige (geldzuchtige) heersers.

 

bewerkt door Barnabas
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 2,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het systeem is heel simpel nochtans, wanneer we alle irrelevanties buiten beschouwing.laten. iemand komt op het idee om geld uit het niets te creëren, dat gaat in een 'pot' rond dat ide

John Wesley: "Earn all you can. Save all you can. Give all you can.

Straks schrik je misschien dat de Bitcoin als wereldmunt geaccepteerd wordt? 

Posted Images

Op 6-8-2023 om 16:54 zei Fundamenteel:

Maar dat is toch eerlijk loon?

Een winkelier koopt toch ook goederen om met winst te verkopen? Wat is het verschil met handelen in crypto, tokens of etf?

Ik heb zeker geen geldzucht hoor. Maar ik zie een investering die loont.  Als je daarvoor niet steelt, fraudeert of moordt, is dat toch eerlijk loon?

 

Mij is een verhaal ten gehore gekomen dat het Joodse volk ooit (in Nederland ten tijde van de gilden) de mogelijkheid tot deelname aan de maatschappij ontnomen werd waardoor hen alle mogelijkheden van inkomsten door eerlijke arbeid ontnomen werden. In deze maatschappij moet je haast wel deelnemen aan het oneerlijke systeem omdat de wetten van God met voeten getreden worden en wandelen daarin veroorzaakt dat je het leven zuur wordt gemaakt. Zie hoe de christelijke partijen aan de kant worden geschoven. Hoererij wordt goedgekeurt en een beleid dat dat tegengaat wordt uitgedoofd. Het wordt je onmogelijk gemaakt om als christen te leven. Je moet buigen voor de norm van deze tijd.

De Joden in die tijd, zo heb ik vernomen via een documantaire op TV, hadden geen middelen tot bestaan meer, hun werd deelname aan gilden ontzegd dat nodig was om deel te nemen aan de maatschappij. Het enige dat hen overbleef was hun bezit. De duivel wilde daar bezit van nemen door middel van hun honger opdat zij uiteindelijk zouden sterven en al hun bezit de onrechtvaardigen toe zou vallen. Maar zij werden bewogen door God en hebben het bankwezen ingesteld (uit noodzaak) en zijn handel gaan drijven dmv hun vermogen. Zo is het bankwezen ontstaan (aldus de documantaire).

 

bewerkt door Barnabas
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Barnabas:

Dat is een oprechte vraag.

Dank, alvast benieuwd of iemand dat vinden kan.

3 uur geleden zei Barnabas:

Je moet buigen voor de norm van deze tijd.

De zwijgspiraaltheorie is een theorie uit de communicatiewetenschappen, ontwikkeld door de Duitse wetenschapster Elisabeth Noelle-Neumann. De theorie van de zwijgspiraal gaat uit van de grote macht van de media, die afwijkende meningen ontmoedigt en laat uitsterven in een zwijgspiraal. Volgens Neumann moet men zoeken naar de effecten van alle boodschappen en niet naar de effecten van enkele boodschappen. Zij zette zich af tegen het heersende model, gebaseerd op het model van Klapper.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Barnabas:

 Het enige dat hen overbleef was hun bezit.

Verreweg de meeste Joden hadden nauwelijks bezit. Ze mochten zich wel met geldzaken bezig houden. Dat was christenen verboden want dat werd als onchristelijk beschouwd. Daarnaast hadden Joden over het algemeen genomen meer talenkennis, contacten met de buitenwereld en was het Joodse aandeel in de (medische) wetenschap buitenproportioneel groot. Men maakte graag gebruik van hun kennis en kwaliteiten maar wilde ze wel ondergeschikt houden. Een synagoge mocht bijvoorbeeld nooit hoger zijn dan de kerken. Ondank dit alles hadden de Joden die naar Nederland en de Nederlandse koloniën waren gevlucht veel grotere vrijheden dan in de andere landen. Ze noemde Amsterdam het Nieuwe Jeruzalem. Het calvinisme was het Joodse volk niet onwel gezind. Peter Stuyvesant, gouverneur van New Amsterdam (nu New York), had een hekel aan Joden en wilde hun rechten aldaar inperken maar werd door de Hollandse overheid streng terecht gewezen en gemaand dat Joden dezelfde rechten hadden als de Nederlanders.  Als je hier meer over zou willen weten is er een heel informatief naslagwerk over, namelijk De Dispora van Werner Keller. 

Overigens is de bewering dat het bankwezen door Joden (de Rothshilds) is uitgevonden niet correct. Maar ze hebben wel een heel grote rol in het bankwezen gespeeld. 

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Fundamenteel:

Als ze crypto kennen, weten ze waar degene die baas over echt geld speelde , hun intenties lagen.

Maar euh kinderen vinden dat saai hoor. Die spelen liever datgene waar coins naartoe vliegen.

Dat zijn de twee vaagste zinnen die ik in tijden heb gelezen, maar je zult zelf ook wel niet weten wat je er mee bedoelde. Als je er als iets mee bedoelde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Dat zijn de twee vaagste zinnen die ik in tijden heb gelezen, maar je zult zelf ook wel niet weten wat je er mee bedoelde. Als je er als iets mee bedoelde.

Hebben eigenlijk nog meer van dat nodig, anders vallen de anderen uit hun rol.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Dat beloof ik:

Dat zijn de twee vaagste zinnen die ik in tijden heb gelezen, maar je zult zelf ook wel niet weten wat je er mee bedoelde. Als je er als iets mee bedoelde.

Ik bedoelde: als ze de wereld van crypto kennen, weten ze hoe ze belazerd worden in de echte wereld.

En de tweede zin: kinderen geven liever crypto uit dan het te verhandelen of sparen.

10 uur geleden zei Barnabas:

Mij is een verhaal ten gehore gekomen dat het Joodse volk ooit (in Nederland ten tijde van de gilden) de mogelijkheid tot deelname aan de maatschappij ontnomen werd waardoor hen alle mogelijkheden van inkomsten door eerlijke arbeid ontnomen werden. In deze maatschappij moet je haast wel deelnemen aan het oneerlijke systeem omdat de wetten van God met voeten getreden worden en wandelen daarin veroorzaakt dat je het leven zuur wordt gemaakt. Zie hoe de christelijke partijen aan de kant worden geschoven. Hoererij wordt goedgekeurt en een beleid dat dat tegengaat wordt uitgedoofd. Het wordt je onmogelijk gemaakt om als christen te leven. Je moet buigen voor de norm van deze tijd.

De Joden in die tijd, zo heb ik vernomen via een documantaire op TV, hadden geen middelen tot bestaan meer, hun werd deelname aan gilden ontzegd dat nodig was om deel te nemen aan de maatschappij. Het enige dat hen overbleef was hun bezit. De duivel wilde daar bezit van nemen door middel van hun honger opdat zij uiteindelijk zouden sterven en al hun bezit de onrechtvaardigen toe zou vallen. Maar zij werden bewogen door God en hebben het bankwezen ingesteld (uit noodzaak) en zijn handel gaan drijven dmv hun vermogen. Zo is het bankwezen ontstaan (aldus de documantaire).

 

Zo is dat . Maar ik zou toch niet buigen. Eerder de achterdeur zoeken en op tijd weg zijn. ;)

Niets zo gevaarlijk als een beïnvloedbaar volk tussen wolven in schaapsklederen.

De Joden hebben die les al geleerd, wij nog niet vrees ik.

6 uur geleden zei Willempie:

Verreweg de meeste Joden hadden nauwelijks bezit. Ze mochten zich wel met geldzaken bezig houden. Dat was christenen verboden want dat werd als onchristelijk beschouwd. Daarnaast hadden Joden over het algemeen genomen meer talenkennis, contacten met de buitenwereld en was het Joodse aandeel in de (medische) wetenschap buitenproportioneel groot. Men maakte graag gebruik van hun kennis en kwaliteiten maar wilde ze wel ondergeschikt houden. Een synagoge mocht bijvoorbeeld nooit hoger zijn dan de kerken. Ondank dit alles hadden de Joden die naar Nederland en de Nederlandse koloniën waren gevlucht veel grotere vrijheden dan in de andere landen. Ze noemde Amsterdam het Nieuwe Jeruzalem. Het calvinisme was het Joodse volk niet onwel gezind. Peter Stuyvesant, gouverneur van New Amsterdam (nu New York), had een hekel aan Joden en wilde hun rechten aldaar inperken maar werd door de Hollandse overheid streng terecht gewezen en gemaand dat Joden dezelfde rechten hadden als de Nederlanders.  Als je hier meer over zou willen weten is er een heel informatief naslagwerk over, namelijk De Dispora van Werner Keller. 

Overigens is de bewering dat het bankwezen door Joden (de Rothshilds) is uitgevonden niet correct. Maar ze hebben wel een heel grote rol in het bankwezen gespeeld. 

Joden houden ook alles intern. Doen zaken met elkaar en verrijken elkaar. Ze hebben principes. Wij, christenen, zijn zo verbonden niet. Verre van zelfs. :)

Zo klagen velen crypto aan op een toestel en in kledij bereikt door kinderarbeid.

9 uur geleden zei TTC:

Bizar is de veronderstelling dat al die systemen hetzelfde beginsel kennen, maar dat beginsel zelf niet gekend is.

Ge moet dat ook niet kennen he :)

Ik ken geen ballen van een crypto waarin ik handelde vandaag. Echt niets. Maar hij steeg boven de 50% en bleef stijgen. SEI.

13 uur geleden zei TTC:

Kunnen alleen maar blijven hopen dat die treinen niet ontsporen, ondertussen kunnen we die beginselen nog even onder de aandacht brengen. 

Mijn grootste wagon is ETH en BTC. Fingers crossed.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Fundamenteel:

Ge moet dat ook niet kennen he. Ik ken geen ballen van een crypto waarin ik handelde vandaag. Echt niets. Maar hij steeg boven de 50% en bleef stijgen. SEI.

Niet dat het getuigt van gezond verstand, maar het is tenminste wel eerlijk. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Fundamenteel:

Ik bedoelde: als ze de wereld van crypto kennen, weten ze hoe ze belazerd worden in de echte wereld

Nee, dan leren ze alleen op een harde manier dat ze slachtoffer kunnen worden van eigen handelen. Als je verliest die je dat jezelf aan. 

22 uur geleden zei Fundamenteel:

Met high risk kocht ik massaal vlak voor een stijging om ze te verkopen voor ze opnieuw in het dal gingen. Ik heb 3 bots verdeeld met elks 15 euro. Op nog geen uur tijd hadden die 2% rendement. Ik ben wel niet gestopt en ben door die hebtzucht 10 euro verloren op 50 euro. Nu is dat verlies nog niet gerealiseerd omdat ik de coins bijhoud tot een volgende piek, als die zou komen.

Verlies dus.  Door eigen dom handelen.  Je verlies is wel gerealiseerd want je hebt nu 40 euro waar je er eerst 50 had.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Nee, dan leren ze alleen op een harde manier dat ze slachtoffer kunnen worden van eigen handelen. Als je verliest die je dat jezelf aan. 

Waarachtiger experten speculeren nog enkel op binaire opties, dat is tenminste veel makkelijker om te begrijpen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 14-8-2023 om 13:07 zei Fundamenteel:

Ik heb 50 euro verdeeld over 3 AI bots en stel gedurig bij. Voorspelling: 3000% APY.

Wat nu al dagelijks aantikt en de winst wordt opnieuw ingezet....

Something to think about.

Als ik even snel Think dan ben je dus 20% kwijt geraakt  van je 50 euro.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Dat beloof ik:

Als ik even snel Think dan ben je dus 20% kwijt geraakt  van je 50 euro.

Neen verlies is niet gerealiseerd. Als ik verkocht wel. Ze zijn weer gestegen en staan nu 10 cent duurder dan ik ze kocht. BLZ.

Gisteren met SEI gehandeld, wel verkocht voor de daling. Dat was wel maar een paar euro. Maar een paar euro per dag op enkele tientjes is snel een APY boven de 1000%.

God bless AI lol

2 uur geleden zei Dat beloof ik:

Nee, dan leren ze alleen op een harde manier dat ze slachtoffer kunnen worden van eigen handelen. Als je verliest die je dat jezelf aan. 

Verlies dus.  Door eigen dom handelen.  Je verlies is wel gerealiseerd want je hebt nu 40 euro waar je er eerst 50 had.

Want werken tot hun 67 om meer dan 50% af te geven is ze geen slachtoffer maken?

Je kent er niets van, praat er dan ook niet over.

Er is verlies en gerealiseerd verlies. Veel Bitcoin eigenaars hebben nu ook verlies, maar lees eens met eigen ogen waar die in 2030 zal staan. 1 Bitcoin wordt meer dan 100K euro. Dus verlies kan winst betekenen en een goede zaak zijn .

Een daling in BLZ zorgde er zelfs toe dat 95% kocht en nu dus winst maakte.

2 uur geleden zei TTC:

Finaal is het irrelevant of het nu zelfbedrog of doelbewuste misleiding noemt, het resultaat is hetzelfde. 

Een APY boven de 1000% en een volledige terugwinst binnen de maand.

Wat moet ge er dan nog van kennen? Lol Ik ken niets van BLZ en SEI, behalve hun grafiek en profiteer van de piekjes. Kruimels rapen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Fundamenteel:

Een APY boven de 1000% en een volledige terugwinst binnen de maand. Wat moet ge er dan nog van kennen? Lol Ik ken niets van BLZ en SEI, behalve hun grafiek en profiteer van de piekjes. Kruimels rapen.

Het is inderdaad moeilijk om te bepalen wanneer die andere kant buitenspel wordt geplaatst, het is daarom ook beter dat je dat niet overweegt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

En als ge elke dag een paar kruimels raapt, hebt ge op het einde van een jaar meer volume dan een brood.

Ja, als eigen aan niet-coöperatieve spelvormen met incomplete informatie, is dat het enige dat je te doen staat. Andere referentiekaders mogen dan wel tot ieders beschikking staan, het zijn echter te precaire zaken om er je licht op te werpen. Maar veel succes, zolang we ons maar amuseren, top!

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Ja, als eigen aan niet-coöperatieve spelvormen met incomplete informatie, is dat het enige dat je te doen staat. Andere referentiekaders mogen dan wel tot ieders beschikking staan, het zijn echter te precaire zaken om er je licht op te werpen. Maar veel succes, zolang we ons maar amuseren, top!

Ja we zijn vet met die andere referenties.

Intussen betalen we wel een maandloon aan onderdak, energie, voedsel en andere rekeningen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei TTC:

Referentiekaders, niet referenties. 

En in mijn geval is dat crypto. Echt geld heeft een slaaf van mij gemaakt. En dan zat ik nog met die zaak van mijn ex omdat ze weigerde te betalen. Ik heb diepe dallen gezien, armoede ken ik, koud, honger, slapen uit zicht voor de politie edm.

Ik weet 1 ding ttc, ons huidige systeem is ontworpen onze zakken leeg te roven om andere grootmachten te verrijken. Nu ze principaliteiten loslieten op de jeugd, is het onze missie de jeugd rijker dan de politiek te maken. Dat ze nooit mogen meemaken wat hun ouders meemaakten. 15j werken om onderdak af te betalen bv. Met 1 maandloon start je geen gezin meer en dat is zo moedwillig veroorzaakt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Fundamenteel:

En in mijn geval is dat crypto. Echt geld heeft een slaaf van mij gemaakt. En dan zat ik nog met die zaak van mijn ex omdat ze weigerde te betalen. Ik heb diepe dallen gezien, armoede ken ik, koud, honger, slapen uit zicht voor de politie edm. Ik weet 1 ding ttc, ons huidige systeem is ontworpen onze zakken leeg te roven om andere grootmachten te verrijken. Nu ze principaliteiten loslieten op de jeugd, is het onze missie de jeugd rijker dan de politiek te maken. Dat ze nooit mogen meemaken wat hun ouders meemaakten. 15j werken om onderdak af te betalen bv. Met 1 maandloon start je geen gezin meer en dat is zo moedwillig veroorzaakt.

Ja, het zou absurd zijn om nog aan cryptomunten te beginnen nadat je een grondiger studie hebt voltooid. Het gevolg is dat heel wat irrelevanties het speelveld zo verdichten dat er ook haast geen speld tussen te krijgen valt, ondanks alle studiewerk dat naar deze fenomenen verwijst.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako locked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid