Spring naar bijdragen

Christendom en LHBTIQ+ 💞🌈


Aanbevolen berichten

10 uur geleden zei Fundamenteel:

Maar een kind is te beïnvloedbaar om te betrekken bij de seksualiteit van anderen.

Genderideologie uit de scholen nu. Het is een open oorlogsverklaring die reeds gevoerd wordt.

Zie volgende video: Mike Finley's sermon: what the bible really says abour LGBTQ+ link: https://www.youtube.com/watch?v=CJ7D91CVsZs

Hierin spreekt hij over het actief en gericht beïnvloeden van kinderen door de de LHBTIQ gemeenschap en toont enige leugens aan waarbij huj ook spreekt over het effect op hen.

Ik zou de video graag plaatsen maar heb de technisch kennis er niet voor.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 1,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

“Nederlands-gereformeerden willen homo’s met relatie aan het avondmaal en in de kerkenraad NIEUWS  Homoseksuele kerkleden die samenleven in een relatie van liefde en trouw moeten helemaal ku

Waarom wil jij het zo graag over extremen hebben en niet over je buurman die graag onbekommerd wil samenleven met een man in een huwelijk van liefde en trouw. Ja dat is wegkijken van het gewone l

Toch vind ik dit wel een lastige kwestie, zonder dat ik deze kinderen onrecht aan wil doen. De hersenen van kinderen zijn immers nog niet zodanig ontwikkeld, dat ze zulke ingrijpende keuzes helemaal t

3 uur geleden zei Hopper:

Als ik je comment zo lees heb je geen enkele notie van wat 'geest' betekend.  En heb je het geestelijke wezen (wat je intrinsiek zelf bent) juist buitenspel gezet....

Als je ideeën hebt van geestelijke begrippen, is goed om ook andere begrippen die raakvlakken hebben met het betekenisveld van jouw begrip, in ogenschouw te nemen, om deze te plaatsen in kaders van jouw begrip. Dan hoef je niet mijn content te lezen naar wat ik niet deel in jouw begrip, maar dan kun je dat door mij gebruikte begrip plaatsen in de eigen door mij gebrachte context en wellicht ook in je eigen begrippenkader. Wat je nu doet, is uitgaan van mijn onbegrip van 'geest' tegenover jouw begrip van wat jijzelf inbrengt onder de term 'geest'. Zonder een plaatsing van wat ik inbreng of ook een introductie van wat jij brengt. Polemisch wellicht spannend, maar inhoudelijk voor mij wat rommelig overkomend.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 17-8-2023 om 18:44 zei Fundamenteel:

 

 

Deze video moet iedereen bekijken. Deze vrouw getuigt hoe haar leven verruineerd werd door de ideologie van transgender en medische ombouwing. Dit moet iedereen weten opdat de komend generatie niet hetzelfde overkomt.

bewerkt door Barnabas
Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Barnabas:

Zie volgende video: Mike Finley's sermon: what the bible really says abour LGBTQ+ link: https://www.youtube.com/watch?v=CJ7D91CVsZs

Hierin spreekt hij over het actief en gericht beïnvloeden van kinderen door de de LHBTIQ gemeenschap en toont enige leugens aan waarbij huj ook spreekt over het effect op hen.

Ik zou de video graag plaatsen maar heb de technisch kennis er niet voor.

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Tomega:

Als je ideeën hebt van geestelijke begrippen, is goed om ook andere begrippen die raakvlakken hebben met het betekenisveld van jouw begrip, in ogenschouw te nemen, om deze te plaatsen in kaders van jouw begrip. Dan hoef je niet mijn content te lezen naar wat ik niet deel in jouw begrip, maar dan kun je dat door mij gebruikte begrip plaatsen in de eigen door mij gebrachte context en wellicht ook in je eigen begrippenkader. Wat je nu doet, is uitgaan van mijn onbegrip van 'geest' tegenover jouw begrip van wat jijzelf inbrengt onder de term 'geest'. Zonder een plaatsing van wat ik inbreng of ook een introductie van wat jij brengt. Polemisch wellicht spannend, maar inhoudelijk voor mij wat rommelig overkomend.

Je verwarde in je reactie 'geest' met gedachten.  Gedachten zijn product van de geest, maar niet de (zuivere) geest zelf.  Het is niet zo dat iedereen maar naar willekeur begrippen kan inbrengen en gebruiken, want dan is een discussie onmogelijk.

Vraag je zelf af: zijn mijn gedachten van een 1 jaar terug er nog?  

Vergelijk het met 'wandelen'.  Het wandelen (product) is niet hetzelfde als de benen (dat wat het wandelen produceert).

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Fundamenteel:

Het gaat vooral over hoeveel vrijheid we nog hadden en hoe zelfvoorzienend we nog waren. Onze gronden werden nu sociale wijken.

De vroegtijdige seksuele voorlichting die schadelijk is voor jonge kinderen en te vroeg gedaan wordt is zeer schadelijk en een opmaat voor goedkeuring van pedofiel gedrag.

Ouders: Hou uw kinderen van school.

bewerkt door Barnabas
Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Barnabas:

De vroegtijdige seksuele voorlichting die schadelijk is voor jonge kinderen en te vroeg gedaan wordt is zeer schadelijk en een opmaat voor goedkeuring van pedofiel gedrag.

Ouders: Hou uw kinderen van school.

Dat ben ik niet met je eens. Ouders moeten seksuele voorlichting niet aan school overlaten. Het is een wezenlijk onderdeel van opvoeding. Wel is het zo dat je niet mag afwachten. De wereld is zo verknipt dat je er heel vroeg mee beginnen moet. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Barnabas:

Deze video moet iedereen bekijken. Deze vrouw getuigt hoe haar leven verruineerd werd door de ideologie van transgender en medische ombouwing. Dit moet iedereen weten opdat de komend generatie niet hetzelfde overkomt.

Recentelijk heb ik een interview openbaar op TV gezien waarin een transgender parlementslid die zich Lisa noemt (D66) geïnterviewd werd. Een aanzienlijk deel van de communicatie betreft nonverbaal gedrag waarbij merkbaar was dat zij gestrest bleek te zijn en zich verhulde achter schijn, zeg maar een poppenkast, waarna op een gegeven moment de waarhie erachter zichtbaar werd omdat zij het niet meer vol kon houden waarna kenbaar werd dat zij een zeer groot probleem had en de ellende zichtbaar werd voor iedereen. 

1 minuut geleden zei Hermanos2:

Dat ben ik niet met je eens. Ouders moeten seksuele voorlichting niet aan school overlaten. Het is een wezenlijk onderdeel van opvoeding. Wel is het zo dat je niet mag afwachten. De wereld is zo verknipt dat je er heel vroeg mee beginnen moet. 

Mee eens, maar wanneer de scholen het initiatief daartoe nemen en de transgendernormen daarbij leren en over grenszen gaan wordt het tijd het heft in eigen hand te nemen en scholen de het initiatief tot opvoeding te onthouden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei GaitJ:

Dat klopt. Heb elkaar lief.

De vorm verandert, de basis is hetzelfde.

Ik zeg hier vaak: de mensen die je het liefst zien, zeggen vaak zaken die je het minst graag wilt horen.

28 minuten geleden zei Barnabas:

De vroegtijdige seksuele voorlichting die schadelijk is voor jonge kinderen en te vroeg gedaan wordt is zeer schadelijk en een opmaat voor goedkeuring van pedofiel gedrag.

Ouders: Hou uw kinderen van school.

Het is niet enkel op school. De hele narratief is gekaapt met genderideologie. Tv show, social media, spelletjes, sport en ga maar door. Wanneer mannen miss verkiezingen winnen onder applaus van vrouwen, weet je hoe laat het is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Hopper:

Je verwarde in je reactie 'geest' met gedachten.  Gedachten zijn product van de geest, maar niet de (zuivere) geest zelf.  Het is niet zo dat iedereen maar naar willekeur begrippen kan inbrengen en gebruiken, want dan is een discussie onmogelijk.

Vraag je zelf af: zijn mijn gedachten van een 1 jaar terug er nog?  

Vergelijk het met 'wandelen'.  Het wandelen (product) is niet hetzelfde als de benen (dat wat het wandelen produceert).

Het is de geest die besluit om te gaan wandelen. Het is de geest die wordt geraakt door geesten van een bepaalde gesteldheid. En daarom is de geest niet te vergelijken met gedachten. Gedachten zijn processen van ordening van de geesten, en gedachten kunnen samenhang geven aan de geesten tot één geest. Maar evengoed kunnen gedachten juist verstorend en geestdodend zijn.

Als jij dan zegt dat ik iets verwar, en even daarvoor dat mijn commentaar jou de gedachte geeft dat ik geen notie heb van wat geest is, dan vraag ik mij af of jij wel onderscheidt tussen ziel of individu tegenover wat die ziel of individu kan raken en van drijfveren voorzien. Waarom zou je een geest van iets uitsluitend beschouwen als een activiteit? Als er een geest van waanzin in iemand is gevaren, dan is dat geen actie, maar een drijfveer en die drijfveer is dan weer veroorzaakt door een geest, waarvan jij weer zegt dat die geest een activiteit is van een hogere geleding dan de mens is.

Maar: die twee zaken staan los van elkaar. Als een mens zichzelf ergens mee identificeert, dan wordt zijn geest of zijn zijn of zijn ziel of zijn verstandelijk samenhang zoekend geheel, gevoed en vervuld en van een basis voorzien van zelfstandig handelen. Wat dan minder zelfstandig genoemd kan worden, zodat jij weer kunt spreken van een actie van een hogere geleding. Maar die hogere geleding is niet zelfstandig ziel en individu. Die hogere geleding is wat voeding en vuur geeft aan de ziel. En die ziel noem ik geest. Ik pretendeer niet jouw begrip te willen definiëren, ik constateer alleen dat ik vind dat je een beetje kort door de bocht gaat in een kennelijke poging om het over jouw voorstelling van geesten te hebben. Misschien kan ik me daar ergens ook in vinden. Dat is te bezien. Maar door je gezochte controverse met mijn gebruik van het begrip 'geest' doe je precies wat Einstein deed met de golftheorie: door de eigen theorie toe te rekenen in deeltjes (energiehoeveelheden) te zijn, forceerde hij een tegenstelling tussen zijn theorie en de golftheorie, en door die koppeling viel de golftheorie af. Maar inhoudelijk wordt zijn  theorie uitsluitend gedragen en onderbouwd met golftheoriebouwstenen. Zo forceer jij een tegenstelling tussen wat jij zegt over geest met wat ik zeg, terwijl ik vermoed dat jouw begrip inhoudelijk het door mij gebruikte begrip nodig heeft of impliceert. Maar nu loop ik op de zaken vooruit.

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
17 uur geleden zei Fundamenteel:

It's all so very very very complicated...

Hè verdorie, ik dacht dat het nu toch eindelijk eindelijk ging gebeuren. Is het nou een welles of nietes? 

17 uur geleden zei Fundamenteel:

Echt, heimwee naar de traditionele gang van zaken. Wat is er nu zo verkeerd aan hoe we al eeuwen leefden

Als je toen niet kon werken legde je het loodje, nu krijg je een uitkering. Maar goed, je noemt het heimwee, maar je hebt niet geleefd eeuwen geleden, dus is het meer een verlangen naar ..iets wat je nu mist. Denk ik. Er zijn nu ook veel oudere mensen die het allemaal niet meer kunnen bijbenen, die digitale snelle wereld. 

0

15 uur geleden zei Fundamenteel:

Er is geen dwang. Maar de rol als huisvrouw wordt wel steeds moeilijker gemaakt onder de huidige gang van zaken. Omgekeerd komt die dwang iets subtieler.

Je vergist je. Ik heb een hoop jonge ouders om me heen, en allemaal worstelen ze met de peperdure kinderopvang. Het is zo duur dat het amper lonend is om te blijven werken. Als 1 van de 2 zou stoppen met werken zou dat financieel weinig uitmaken. Vaak gaan ze beide wat minder werken zodat ze de opvangdagen kunnen inperken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Petra.:

Hè verdorie, ik dacht dat het nu toch eindelijk eindelijk ging gebeuren. Is het nou een welles of nietes? 

Als je toen niet kon werken legde je het loodje, nu krijg je een uitkering. Maar goed, je noemt het heimwee, maar je hebt niet geleefd eeuwen geleden, dus is het meer een verlangen naar ..iets wat je nu mist. Denk ik. Er zijn nu ook veel oudere mensen die het allemaal niet meer kunnen bijbenen, die digitale snelle wereld. 

0

Het is welles... maar het is daardoor natuurlijk niet minder ingewikkeld. Je wordt daar wel harder van... Mijn wereld stortte in maar ik heb al heel wat stukjes bij elkaar geraapt.

Als je toen niet kon werken? Waarom hadden gezinnen veel kinderen? Omdat die moesten werken. Er was geen keuze. Dat was boeren of geen eten. Er was geen luxe, maar wel eten. Natuurlijk was dit anders tijdens oorlog en mensen zonder familie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Barnabas:

Zie volgende video: Mike Finley's sermon: what the bible really says abour LGBTQ+ link: https://www.youtube.com/watch?v=CJ7D91CVsZs

Hierin spreekt hij over het actief en gericht beïnvloeden van kinderen door de de LHBTIQ gemeenschap en toont enige leugens aan waarbij huj ook spreekt over het effect op hen.

Ik zou de video graag plaatsen maar heb de technisch kennis er niet voor.

Amen. Probleem met zulke diensten is dat bijna niemand ze kijkt. Je zou denken dat mensen in disccussie hun Bijbel en predikanten er zouden bijhalen als bron, maar helaas is die tijd niet meer aan velen besteed. Over en weer bladeren in de Bijbel tijdens een dienst is een belangrijk proces om deel uit te maken van waar die predikanten ons naartoe willen brengen.

Het is een principaliteit met een verborgen agenda, occult pharmakeia. Om de kogel ineens door de kerk te schieten.

7 minuten geleden zei Petra.:

Toch weer een hoezeeeeee 💕

Is het niet ironisch dat de levenskwaliteit dmv luxe en technologie toenam, maar we steeds meer met watersnood en hongersnood te maken hebben?

Waar liggen onze prioriteiten als mens? We volgen thema's zoals nu lgbqt dat overal aanwezig moet zijn. Maar waarvan kijken we weg door onze ogen daarop te houden?

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik kook, was af, zet het afval buiten en was het meeste van mijn kledij met de hand. Ik denk dat ze het nog wel ok zal hebben. Beter dat ik dat zelf blijf doen.

Hemeltjelief, waarom niet in de wasmachine? 

Ennehhh..je kan toch huisman worden, heeft zij een leuke baan ? Mijn man kookt ook lekkerder dan ik, ik prijs m de hemel in. 💖😀

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fundamenteel:

Liefde is een WMD. Zelfs homoseksuelen nemen de strijd op tegen de regenboogmensen die lobbyen op andermans kinderen.

 

Dit is geen haat maar liefde. Leave our kids alone!

 

Zo zijn er ook  heterosexuelen nemen de strijd op voor de regenboog. En dus ?

Mensen die hun kinderen begeleiden in hun transitie doen dat ook uit liefde.

Je probeert de indruk te wekken dat deze mensen beter zijn dan andere. Dat je alleen liefhebt als je denkt zoals jij.

bewerkt door GaitJ
Link naar bericht
Deel via andere websites
45 minuten geleden zei GaitJ:

Zo zijn er ook  heterosexuelen nemen de strijd op voor de regenboog. En dus ?

Mensen die hun kinderen begeleiden in hun transitie doen dat ook uit liefde.

Je probeert de indruk te wekken dat deze mensen beter zijn dan andere. Dat je alleen liefhebt als je denkt zoals jij.

Een kind steriliseren is geen liefde neen.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Fundamenteel:

Amen. Probleem met zulke diensten is dat bijna niemand ze kijkt. Je zou denken dat mensen in disccussie hun Bijbel en predikanten er zouden bijhalen als bron, maar helaas is die tijd niet meer aan velen besteed. Over en weer bladeren in de Bijbel tijdens een dienst is een belangrijk proces om deel uit te maken van waar die predikanten ons naartoe willen brengen.

De bijbel spreekt over het regeren in verband met pedofilie: Het zich richten op kinderen met de bedoeling hen door het vuur te laten gaan door hen seksuele voorlichting te geven die ontsporend werkt is in weze pedofilie. Pedofilie betekent letterlijk liefde voor kinderen. Met de liefde van de Heere God voor kinderen is niets mis. Maar de schrift spreekt over de Moloch, de God van het koning zijn en het regeren in zijn naam (Moloch), waarbij verklaart wordt dat zij hun kinderen door het vuur laten gaan.

bewerkt door Barnabas
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid