Spring naar bijdragen

Christendom en LHBTIQ+ 💞🌈


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 1,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

“Nederlands-gereformeerden willen homo’s met relatie aan het avondmaal en in de kerkenraad NIEUWS  Homoseksuele kerkleden die samenleven in een relatie van liefde en trouw moeten helemaal ku

Waarom wil jij het zo graag over extremen hebben en niet over je buurman die graag onbekommerd wil samenleven met een man in een huwelijk van liefde en trouw. Ja dat is wegkijken van het gewone l

Toch vind ik dit wel een lastige kwestie, zonder dat ik deze kinderen onrecht aan wil doen. De hersenen van kinderen zijn immers nog niet zodanig ontwikkeld, dat ze zulke ingrijpende keuzes helemaal t

42 minuten geleden zei GaitJ:

Je stelt je elke keer superieur op. Jij en jouw gelijkgestemden zijn beter dan anderen.

Ik denk dat je dit beter kunt omdraaien. Het dwingende van de beweging waar jij blijkbaar achter staat begint steeds absurdere en dictatorialere vormen aan te nemen. Het is overgewaaid uit Canada en de V.S. en we beseffen nog niet half wat ons te wachten staat. In Canada heeft een rechtbank nu besloten dat een wetenschapper heropgevoed moet worden omdat hij er kritisch over is. Als iemand dit een paar jaar geleden had voorspeld zou die voor gek uitgemaakt worden.

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei GaitJ:

Mensen die hun kinderen begeleiden in hun transitie doen dat ook uit liefde.

Mensen die hun kinderen begeleiden naar transsitie doen dat uit haat. Haat is in de diepste zin "niets te maken willen hebben met". Deze mensen stoppen hun kop in het zand en doen net alsof er niets aan de hand is. Dat is haat.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Willempie:

Ik denk dat je dit beter kunt omdraaien. Het dwingende van de beweging waar jij blijkbaar achter staat begint steeds absurdere en dictatorialere vormen aan te nemen. Het is overgewaaid uit Canada en de V.S. en we beseffen nog niet half wat ons te wachten staat. In Canada heeft een rechtbank nu besloten dat een wetenschapper heropgevoed moet worden omdat hij er kritisch over is. Als iemand dit een paar jaar geleden had voorspeld zou die voor gek uitgemaakt worden.

 

 

Als een kind of een volwassene de keuze maakt om een ander lichaam te willen, omdat ze doodongelukkig zijn in hun huidige lichaam zit daar geen dwang achter.

Mensen hebben daarin een vrije keuze. Juist als je die mogelijkheid van transitie wilt dichtzetten ben je met dwang bezig. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei GaitJ:

Liefde is van alle tijden en kent oneindig veel vormen.

Liefde is het houden van. Liefde zelf is niet de maat voor goed of kwaad. Liefde voor de wereld en sex met kinderen is kwaad.

1 uur geleden zei GaitJ:

Het is dan een vrije keuze van dat kind (uitzonderingen daargelaten). En ja, dan is het ook liefde.

 

Wanneer je kinderen hun vrije keuze laat en daarin mee gaat dan laat je je kinderen de baas over je zijn.

14 minuten geleden zei GaitJ:

Als een kind of een volwassene de keuze maakt om een ander lichaam te willen, omdat ze doodongelukkig zijn in hun huidige lichaam zit daar geen dwang achter.

Dat is een drogreden. Het interveiw met de vrouw die getuigde van haar ombouwing onder invloed van doktoren die vermoedelijk ook hun kop in het zand steken en op schandelijke winst uit zijn toont aan dat haar ouders bedrogen werden want zij beweerden dat zij zsuicidaal zou worden terwijl zij na ingaan op de doktoren suïcidaal werd, de omgekeerde wereld. Vriendscahp met de wereld is vijandschap met God.

Zie Jakobus 4:4: "Overspelige mannen en vrouwen, weet u dan niet dat de vriendschap met de wereld vijandschap tegen God is? Wie dan nu een vriend van de wereld wil zijn, wordt als vijand van God aangemerkt."

21 minuten geleden zei Willempie:

Ik denk dat je dit beter kunt omdraaien. Het dwingende van de beweging waar jij blijkbaar achter staat begint steeds absurdere en dictatorialere vormen aan te nemen. Het is overgewaaid uit Canada en de V.S. en we beseffen nog niet half wat ons te wachten staat. In Canada heeft een rechtbank nu besloten dat een wetenschapper heropgevoed moet worden omdat hij er kritisch over is. Als iemand dit een paar jaar geleden had voorspeld zou die voor gek uitgemaakt worden.

 

 

Ze vallen alles aan wat hen ook maar enigzins tegenspreekt.

14 minuten geleden zei GaitJ:

Mensen hebben daarin een vrije keuze. Juist als je die mogelijkheid van transitie wilt dichtzetten ben je met dwang bezig. 

Die vrije keuze is ten kwade of ten goede zoals Adam en Eva van de boom van kennis van goed en kwaad aten en hun ogen werden geopend voor hun keuze. Een vrije keuze is dus niet een verantwoording voor een goede keuze.

bewerkt door Barnabas
Zinsconstructie
Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei GaitJ:

Mensen hebben daarin een vrije keuze. Juist als je die mogelijkheid van transitie wilt dichtzetten ben je met dwang bezig. 

Men heeft een vrije keuze en een vrije wil om slecht te doen. Willen Holleder hd die keuze ook en hij werd voor de rechter gesleept en nu moet hij alles terugbetalen wat hij afgenomen heeft. Heiniken werd ontvoerd en zij hebben nog steeds een deel van de buit niet teruggevonden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei GaitJ:

Het is dan een vrije keuze van dat kind (uitzonderingen daargelaten). En ja, dan is het ook liefde.

 

Een kind kan die keuze nog niet maken en gebrainwashte ouders evenmin.

Hoorde u wel welk fysiek leed die mensen lijden die het ondergaan?

1 uur geleden zei GaitJ:

Je stelt je elke keer superieur op. Jij en jouw gelijkgestemden zijn beter dan anderen.

De bijbel zegt echter dat wie zichzelf verhoogt vernederd zal worden

Dat doe ik niet. Zij die zich de "goei" wanen stellen zich superieur tegenover anderen op. Er zijn maar 2 genders, wie anders wilt onderwijzen doet dat maar in zijn privé want die is niet superieur aan mijn vrijheid.

24 minuten geleden zei GaitJ:

Als een kind of een volwassene de keuze maakt om een ander lichaam te willen, omdat ze doodongelukkig zijn in hun huidige lichaam zit daar geen dwang achter.

Mensen hebben daarin een vrije keuze. Juist als je die mogelijkheid van transitie wilt dichtzetten ben je met dwang bezig. 

Social constructs - massavorming.

Als dokters dan meegaan in de illusie en denken dat je mentaal beter wordt door puberteitblokkers en amputaties, hebben we met een medisch schandaal te maken. En dat zeggen ex transgenders zelf die het ondergingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Fundamenteel:

Een kind kan die keuze nog niet maken en gebrainwashte ouders evenmin.

Hoorde u wel welk fysiek leed die mensen lijden die het ondergaan?

Dat doe ik niet. Zij die zich de "goei" wanen stellen zich superieur tegenover anderen op. Er zijn maar 2 genders, wie anders wilt onderwijzen doet dat maar in zijn privé want die is niet superieur aan mijn vrijheid.

Social constructs - massavorming.

Als dokters dan meegaan in de illusie en denken dat je mentaal beter wordt door puberteitblokkers en amputaties, hebben we met een medisch schandaal te maken. En dat zeggen ex transgenders zelf die het ondergingen.

Alleen conservatieve christenen kunnen de juiste keuzes maken ? Daarmee stel je je niet meer neutraal op maar druk je jouw inzichten door de strot. De sexualiteit en voorkeuren zijn dan niet meer prive. Jij bepaalt wat anderen wel en niet mogen en wilt dat dus ook bij kinderen van anderen bepalen. En het was nou juist de vrije keuze van ouders.

Jij gaf aan jouw visie niet op te dringen aan kinderen van anderen. Deze eerste zin vertelt iets heel anders, je wilt het dus wel degelijk opdringen.

 

Ja, ik heb het gehoord. Heb jij het leed gehoord van mensen die in een verkeerd lichaam zitten ? 

 

Jij waant je de goei en je stelt je superieur op. Het is jouw vrijheid te kiezen voor onderwijs waar 2 genders worden onderwezen. Het is niet aan jou om te bepalen dat niet-christelijke scholen dat ook moeten onderwijzen. Met andere woorden: de 2 genders mogen vrijelijk onderwezen worden, andere gedachten en visies mogen niet onderwezen worden.

Hoe superieur wil je het hebben ?

 

Je beroept je telkens op de 1% die iets vinden. De 99% die tevreden zijn, tellen wat jou betreft niet mee. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wie "pride" aan zijn seksualiteit koppelt en het nodig vindt dat over andermans kinderen te projecteren, is degene die aan kindermishandeling doet en zich superieur waant boven de opvoeding van traditionele ouders.

Zojuist zei GaitJ:

Alleen conservatieve christenen kunnen de juiste keuzes maken ? Daarmee stel je je niet meer neutraal op maar druk je jouw inzichten door de strot. De sexualiteit en voorkeuren zijn dan niet meer prive. Jij bepaalt wat anderen wel en niet mogen en wilt dat dus ook bij kinderen van anderen bepalen. En het was nou juist de vrije keuze van ouders.

Jij gaf aan jouw visie niet op te dringen aan kinderen van anderen. Deze eerste zin vertelt iets heel anders, je wilt het dus wel degelijk opdringen.

 

Ja, ik heb het gehoord. Heb jij het leed gehoord van mensen die in een verkeerd lichaam zitten ? 

 

Jij waant je de goei en je stelt je superieur op. Het is jouw vrijheid te kiezen voor onderwijs waar 2 genders worden onderwezen. Het is niet aan jou om te bepalen dat niet-christelijke scholen dat ook moeten onderwijzen. Met andere woorden: de 2 genders mogen vrijelijk onderwezen worden, andere gedachten en visies mogen niet onderwezen worden.

Hoe superieur wil je het hebben ?

 

Je beroept je telkens op de 1% die iets vinden. De 99% die tevreden zijn, tellen wat jou betreft niet mee. 

Dat zeg jij in mijn plaats. Ik verdedig enkel mijn standpunt. We zijn allemaal zondaars: de homoseksueel en transgender inclusief.

Het is niet aan ons te kiezen, genderideologie infecteerde zelfs de christelijke school. De dwang komt van de andere zijde beste...

1 uur geleden zei Barnabas:

De bijbel spreekt over het regeren in verband met pedofilie: Het zich richten op kinderen met de bedoeling hen door het vuur te laten gaan door hen seksuele voorlichting te geven die ontsporend werkt is in weze pedofilie. Pedofilie betekent letterlijk liefde voor kinderen. Met de liefde van de Heere God voor kinderen is niets mis. Maar de schrift spreekt over de Moloch, de God van het koning zijn en het regeren in zijn naam (Moloch), waarbij verklaart wordt dat zij hun kinderen door het vuur laten gaan.

Aristocraten en pedofilie zijn 2 handen op 1 buik.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Fundamenteel:

Wie "pride" aan zijn seksualiteit koppelt en het nodig vindt dat over andermans kinderen te projecteren, is degene die aan kindermishandeling doet en zich superieur waant boven de opvoeding van traditionele ouders.

Dat zeg jij in mijn plaats. Ik verdedig enkel mijn standpunt. We zijn allemaal zondaars: de homoseksueel en transgender inclusief.

Het is niet aan ons te kiezen, genderideologie infecteerde zelfs de christelijke school. De dwang komt van de andere zijde beste...

Net zo superieur als jij je opstelt als traditionele ouder. Jij mag jouw visie op sexualiteit wel op andermans kinderen projecteren. Terwijl je zelf aangeeft dat iedere ouder dat zelf moet weten. Je stelt je net zo superieur op als dat je anderen verwijt. Ken je het verhaal van de splinter en de balk ?

Jij verdedigt niet je standpunt, je wilt anderen het recht ontzeggen om ook hun standpunt te hebben. 

De dwang komt van beide zijden, maar je kiest ervoor de dwang van jouw kant niet te zien.

Link naar bericht
Deel via andere websites
49 minuten geleden zei Willempie:

Ik denk dat je dit beter kunt omdraaien. Het dwingende van de beweging waar jij blijkbaar achter staat begint steeds absurdere en dictatorialere vormen aan te nemen. Het is overgewaaid uit Canada en de V.S. en we beseffen nog niet half wat ons te wachten staat. In Canada heeft een rechtbank nu besloten dat een wetenschapper heropgevoed moet worden omdat hij er kritisch over is. Als iemand dit een paar jaar geleden had voorspeld zou die voor gek uitgemaakt worden.

 

 

Vraag u ook af: hoe kan je je ooit als iemand anders identificiëren? Hoe? Ik kan inlevingsvermogen proberen opwekken bij een vrouw, maar ik kan nooit weten wat het is om een vrouw te zijn. Niet in mijn diepste identiteitscrisis. In wat voor waanzin zijn we terecht gekomen als we denken dat anderen dat wél zouden kunnen? Zonder enige mentale issues dan weliswaar. De politieke correctheid verrot het verstand.

1 minuut geleden zei GaitJ:

Net zo superieur als jij je opstelt als traditionele ouder. Jij mag jouw visie op sexualiteit wel op andermans kinderen projecteren. Terwijl je zelf aangeeft dat iedere ouder dat zelf moet weten. Je stelt je net zo superieur op als dat je anderen verwijt. Ken je het verhaal van de splinter en de balk ?

Jij verdedigt niet je standpunt, je wilt anderen het recht ontzeggen om ook hun standpunt te hebben. 

De dwang komt van beide zijden, maar je kiest ervoor de dwang van jouw kant niet te zien.

Ik stel mij imo niet zo op. Ik wil wel als ouder dat je mijn kinderen geen andere normen en waarden dan die van mijn voorouders meegeeft. Dat heet godsdienstvrijheid. Op mijn strepen staan betekent niet dat ik me superieur waan, maar aan zelfbehoud doe.

Maar je mag best anders denken hoor. ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Fundamenteel:

Vraag u ook af: hoe kan je je ooit als iemand anders identificiëren? Hoe? Ik kan inlevingsvermogen proberen opwekken bij een vrouw, maar ik kan nooit weten wat het is om een vrouw te zijn. Niet in mijn diepste identiteitscrisis. In wat voor waanzin zijn we terecht gekomen als we denken dat anderen dat wél zouden kunnen?

Als jij het niet kan, kan dus niemand het.......

9 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik stel mij imo niet zo op. Ik wil wel als ouder dat je mijn kinderen geen andere normen en waarden dan die van mijn voorouders meegeeft.

Wat je aangeeft, is dat jij andermans kinderen jouw normen en waarden op mag leggen. Dat is superieur gedrag.

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei GaitJ:

Ja, ik heb het gehoord. Heb jij het leed gehoord van mensen die in een verkeerd lichaam zitten ? 

Heb jij het leed gehoord van mensen die door therapeuten zodanig beïnvloed zijn dat ze zich hebben laten overhalen zich door een chirurg te laten verminken? Of van kinderen die zich in hun naïviteit hebben laten opereren? Den je niet dat je dit soort problemen beter kunt overlaten aan mensen die meer verstand hebben van psychische aandoeningen?   

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Willempie:

Hoe kom je hierbij? Heeft iemand dat beweerd dan? 

Fundamenteel geeft aan dat kinderen geen keuzes kunnen maken en dat gebrainwashte volwassenen dat ook niet kunnen. Het is wel duidelijk dat alle volwassenen die de transgenders niet tegenspreken volgens hem gebrainwasht zijn.

Ik stel het als een vraag, niet als bewering. Ik ben benieuwd wie volgens hem wel de juiste keuzes kunnen maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei GaitJ:

Net zo superieur als jij je opstelt als traditionele ouder.

Het lijkt me dat jij worstelt met een fobie, tegen christenen en tegen ouders. Misschien helpt het om je af te vragen waardoor dat komt. Professionele hulp zoeken kan ook. Daar hoef je je niet voor te schamen. 

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Willempie:

Heb jij het leed gehoord van mensen die door therapeuten zodanig beïnvloed zijn dat ze zich hebben laten overhalen zich door een chirurg te laten verminken? Of van kinderen die zich in hun naïviteit hebben laten opereren? Den je niet dat je dit soort problemen beter kunt overlaten aan mensen die meer verstand hebben van psychische aandoeningen?   

Heb je gehoord van het leed van mensen die in een verkeerd lichaam zitten en daar niets aan mogen doen ? Je hebt oog voor het leed van één kant, terwijl er aan twee kanten geleden wordt.

Het lijkt erop dat 1% spijtoptant is, dus 99% niet. Die 99% komen bij jou en Fundamenteel maar niet in beeld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei GaitJ:

Als jij het niet kan, kan dus niemand het.......

Wat je aangeeft, is dat jij andermans kinderen jouw normen en waarden op mag leggen. Dat is superieur gedrag.

Ik zeg net dat ik dat niet doe en hetzelfde respect terug verwacht?

Kun jij je daar iets bij inbeelden en kun jij oordelen voor een ander of die echt in het andere geslacht is geboren of een identiteitscrisis meemaakt? Neen, jij kan enkel over je eigen identiteit aanvoelen wat die is, het is volgens mij onmogelijk voor iedereen een andere identiteit te kunnen voelen. Tenzij schizofreen of identiteitscrisis ofzo.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Willempie:

Het lijkt me dat jij worstelt met een fobie, tegen christenen en tegen ouders. Misschien helpt het om je af te vragen waardoor dat komt. Professionele hulp zoek kan ook. Daar hoef je je niet voor te schamen. 

Nee, ik heb geen enkele fobie. Rare reactie. Als ik mensen de vrijheid geef om eigen keuzes te maken dan heb ik een fobie en moet ik professionele hulp gaan zoeken ? Je bijdrage is zeer bedenkelijk. En superieur.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei GaitJ:

Nee, ik heb geen enkele fobie. Rare reactie. Als ik mensen de vrijheid geef om eigen keuzes te maken dan heb ik een fobie en moet ik professionele hulp gaan zoeken ? Je bijdrage is zeer bedenkelijk. En superieur.

En de stoppen slagen door. Trigger warning :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei GaitJ:

Nee, ik heb geen enkele fobie. Rare reactie. Als ik mensen de vrijheid geef om eigen keuzes te maken dan heb ik een fobie en moet ik professionele hulp gaan zoeken ? Je bijdrage is zeer bedenkelijk. En superieur.

Je hebt het steeds over christenen en nu begin je ook al over ouders. Wat bezielt je?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Ik zeg net dat ik dat niet doe en hetzelfde respect terug verwacht?

Kun jij je daar iets bij inbeelden en kun jij oordelen voor een ander of die echt in het andere geslacht is geboren of een identiteitscrisis meemaakt? Neen, jij kan enkel over je eigen identiteit aanvoelen wat die is, het is volgens mij onmogelijk voor iedereen een andere identiteit te kunnen voelen. Tenzij schizofreen of identiteitscrisis ofzo.

Kinderen en gebrainwashte volwassenen kunnen geen juiste keuzes maken. Je vindt dat geen enkel kind in transitie mag gaan, en daarmee wil je jouw visie dwingend opleggen aan anderen. Terwijl je aangeeft dat ouders daarover mogen beslissen.

Je wilt dus wel degelijk over andermans kinderen beslissen. 

Ik kan niet beoordelen of een ander echt in het verkeerde lichaam zit of niet, dat kan alleen de persoon zelf. Jij geeft aan dat niemand dat kan aanvoelen en dat is niet juist.

2 minuten geleden zei Willempie:

Hoe kom je in hemelsnaam aan die cijfers? Luister eens naar de experts alsjeblieft.

Ik heb naar een Nederlands onderzoek gekeken en daar kwam het percentage van 1% spijtoptanten uit.

Luister jij naar experts ? Of alleen naar degenen die hetzelfde zeggen als jij ?

1 minuut geleden zei Willempie:

Je hebt het steeds over christenen en nu begin je ook al over ouders. Wat bezielt je?

Ik geef aan dat mensen een eigen keuze hebben en vervolgens zeg jij dat ik professionele hulp moet zoeken. Bedenkelijk.

Ouders mogen met hun kinderen een transitie traject ingaan. Is daar wat op tegen ?

3 minuten geleden zei Fundamenteel:

En de stoppen slagen door. Trigger warning :)

Dat klopt, Ze slaan bij een aantal mensen aardig door.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei GaitJ:

Kinderen en gebrainwashte volwassenen kunnen geen juiste keuzes maken. Je vindt dat geen enkel kind in transitie mag gaan, en daarmee wil je jouw visie dwingend opleggen aan anderen. Terwijl je aangeeft dat ouders daarover mogen beslissen.

Je wilt dus wel degelijk over andermans kinderen beslissen. 

Ik kan niet beoordelen of een ander echt in het verkeerde lichaam zit of niet, dat kan alleen de persoon zelf. Jij geeft aan dat niemand dat kan aanvoelen en dat is niet juist.

Ik heb naar een Nederlands onderzoek gekeken en daar kwam het percentage van 1% spijtoptanten uit.

Luister jij naar experts ? Of alleen naar degenen die hetzelfde zeggen als jij ?

Als iemand een meisje wilt besnijden en de ouder en het kind zijn akkoord; zeggen we doe maar! Respect, wat een liefde!

Maar kinderen steriliseren en hun hormonaal huishouden richting volwassenheid verstoren is dan niet van dezelfde categorie? Waarom?

Genitale mutilatie en genocide. Dat is de correcte term voor het laatste.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Als iemand een meisje wilt besnijden en de ouder en het kind zijn akkoord; zeggen we doe maar! Respect, wat een liefde!

Maar kinderen steriliseren en hun hormonaal huishouden richting volwassenheid verstoren is dan niet van dezelfde categorie? Waarom?

Ik ken geen meisjes die besneden willen worden. Verkeerd voorbeeld dus. Wat vind je van besnijdenis bij jongens van slechts een paar dagen oud ?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid