Spring naar bijdragen

Christendom en LHBTIQ+ 💞🌈


Aanbevolen berichten

Zojuist zei Fundamenteel:

Het gaat vooral over hoeveel vrijheid we nog hadden en hoe zelfvoorzienend we nog waren. Onze gronden werden nu sociale wijken.

Je had dus geen vrijheid. Het was 7 dagen in de week werken tegen een hongerloon. Alle eindjes aan elkaar knopen om het einde van de volgende maand weer te halen. Men was niet zelfvoorzienend.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 1,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

“Nederlands-gereformeerden willen homo’s met relatie aan het avondmaal en in de kerkenraad NIEUWS  Homoseksuele kerkleden die samenleven in een relatie van liefde en trouw moeten helemaal ku

Waarom wil jij het zo graag over extremen hebben en niet over je buurman die graag onbekommerd wil samenleven met een man in een huwelijk van liefde en trouw. Ja dat is wegkijken van het gewone l

Toch vind ik dit wel een lastige kwestie, zonder dat ik deze kinderen onrecht aan wil doen. De hersenen van kinderen zijn immers nog niet zodanig ontwikkeld, dat ze zulke ingrijpende keuzes helemaal t

5 minuten geleden zei Fundamenteel:

 

Ik heb een stukje gekeken en het zijn mooie idyllische plaatjes. Maar ze geven geen beeld van de moeite van het boerenbedrijf.

Leuk idyllisch, maar de leuke plaatjes worden eruit gehaald.

De realiteit was wel een stuk harder. Geen reserves om op terug te vallen, geen 100k.

Als het tegen zat was het gewoon bittere armoede. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei GaitJ:

Ik heb een stukje gekeken en het zijn mooie idyllische plaatjes. Maar ze geven geen beeld van de moeite van het boerenbedrijf.

Leuk idyllisch, maar de leuke plaatjes worden eruit gehaald.

De realiteit was wel een stuk harder. Geen reserves om op terug te vallen, geen 100k.

Als het tegen zat was het gewoon bittere armoede. 

Er was tenminste een goede strijd gaande en geen cancel culture of dergelijke.

Link naar bericht
Deel via andere websites
44 minuten geleden zei GaitJ:

Dat is jouw gedachte.  Je hebt een eigen theologie bedacht. Prima als jij je daar bij thuis voelt. Mij spreekt het niet aan.

Ik bedank voor die eer. Wat ik zeg, is wat de natuur is en laat zien. Kijk en zie zelf. Onze natuur spreekt ons misschien niet aan. Maar daar wordt die natuur niet anders van. De natuur spreekt je onverminderd aan, om geest te scheiden van vlees, en fantasie van werkelijkheid, en vrijheid om te doen van acceptatie van wat fysiek is, en om je thuis te voelen bij wat je gegeven is en los te laten wat duidelijk niet aan jou gegeven is.

27 minuten geleden zei GaitJ:

Vrouwen achter het aanrecht, homo’s in de kast en buitenlanders in het buitenland.

Vrouwen vrijheid terwijl de man werkt, onderdrukken wat de natuur doet begeren, en de buitenlander geven  wat des buitenlanders is. Hoezo cancelling.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Tomega:

Ik bedank voor die eer. Wat ik zeg, is wat de natuur is en laat zien. Kijk en zie zelf. Onze natuur spreekt ons misschien niet aan. Maar daar wordt die natuur niet anders van. De natuur spreekt je onverminderd aan, om geest te scheiden van vlees, en fantasie van werkelijkheid, en vrijheid om te doen van acceptatie van wat fysiek is, en om je thuis te voelen bij wat je gegeven is en los te laten wat duidelijk niet aan jou gegeven is.

Vrouwen vrijheid terwijl de man werkt, onderdrukken wat de natuur doet begeren, en de buitenlander geven  wat des buitenlanders is. Hoezo cancelling.

Zoals ik al zei: jouw interpretatie van alles spreekt mij niet aan.

29 minuten geleden zei Fundamenteel:

Divinecalling-1200x1200.jpg

 

anatomy-homeschool-mom-new-branding.jpg

 

Ik snap geheel dat jou dit aanspreekt. En voor de vrouwen die hier voor kiezen is het prima. Maar alle vrouwen hiertoe dwingen gaat te ver.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei GaitJ:

Zoals ik al zei: jouw interpretatie van alles spreekt mij niet aan.

Ik snap geheel dat jou dit aanspreekt. En voor de vrouwen die hier voor kiezen is het prima. Maar alle vrouwen hiertoe dwingen gaat te ver.

Er is geen dwang. Maar de rol als huisvrouw wordt wel steeds moeilijker gemaakt onder de huidige gang van zaken. Omgekeerd komt die dwang iets subtieler.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Fundamenteel:

Er is geen dwang. Maar de rol als huisvrouw wordt wel steeds moeilijker gemaakt onder de huidige gang van zaken. Omgekeerd komt die dwang iets subtieler.

In de goede ouwe tijd was er volop dwang. Als vrouwen trouwden moesten ze vaak stoppen met werken. Dwang.

In deze tijd is het voor vrouwen beter.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Tomega:

Bij een als-dan redenering probeer je de logica in kaart te brengen, om zo te bezien wat het totaalplaatje oplevert.

Wees consequent. De blauwe ogen zijn een fysische verschijning, waar ik best heel anders over kan denken en waar ik als mens best heel ongelukkig over kan zijn. Maar dat verandert niets.
Als dat zo is, dan is ook het hebben van een plassertje fysiek, ook als ik daar best heel anders over kan denken en waar ik als mens heel ongelukkig mee kan zijn.
Tot zover fysiek.

Geestelijk kun je alles zijn en voelen en geaard bevinden, wat je als geest je eigen maakt of wat je ervaart als geest. Dat betreft echter geen reële of natuurlijke of fysische werkelijkheid. Die geestelijke bevinding dan transformeren tot een fysische werkelijkheid die ook wordt opgelegd aan anderen, is als geestelijk wezen het lichamelijke buiten spel zetten. De geesten hebben niet nodig om te veranderen wat is, want daarvoor hebben ze geestelijke middelen. Dat de geesten het fysieke gaan ombouwen tot wat de geesten ervan willen maken is decadent en onnatuurlijk en lasterlijk en een aanslag op de vrijheid van de werkelijke fysiek ingestelde wereld, die gewoon meet en weet, dat de geesten de fysieke wereld aan het lamleggen en afbreken zijn.

 

Geestelijk kun je helemaal niks zijn.   Het is het ego wat banden heeft met de tijd en het is het ego wat 'van alles' kan zijn.

Het ego (de natuurmens) is onwetend van de geestelijke wereld , juist omdat hij 'van alles' wil zijn.  De geestelijke mens -zoals Paulus dat noemt- heeft in het geheel geen ruimtelijke of tijdelijke afbakening.

De natuurmens is 'zelf' zoals dat binnen het lichamelijke domein beleeft wordt.   Bij de natuurmens is alles afgebakend binnen ruimte en tijd.  Bevrijding -de Vaderwil- is geestelijke bevrijding.

Als ik je comment zo lees heb je geen enkele notie van wat 'geest' betekend.  En heb je het geestelijke wezen (wat je intrinsiek zelf bent) juist buitenspel gezet....

bewerkt door Hopper
Link naar bericht
Deel via andere websites

Grosso modo kun je stellen dat het ego (de natuurmens) de antichrist is.  De natuurmens die een seksuele geaardheid boven een andere geaardheid stelt , blaast daarmee zijn ego en dus de antichrist op.  Dit kan onaangename proporties aan nemen zoals we bij een voormalige president van de VS hebben kunnen zien.  (Als je er oog voor hebt, de natuurmens heeft dat oog niet)

Wil men de Vader op ware christelijke wijze in zichzelf laten inwerken, dan dient dat "ene boven het andere stellen" geëlimineerd te worden.  Vrouwen niet boven mannen en homoseksuele geaardheid niet boven hetero seksuele geaardheid. Of andersom natuurlijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei GaitJ:

Keuze. Die was er vroeger niet. Toen werd ze gedwongen thuis te blijven, een hele vooruitgang dus.

Ach de reformatie nam plaats in de 16e eeuw en gaf vanaf dan steeds meer maatschappelijke functies aan vrouwen. Zelfs vandaag kan het beter. Dwang en de maatschappelijke norm zijn een fijne lijn, maar de lijn was er wel. Het was toen gewoon moeilijker als vrouw om geëmancipeerd te leven. Zelfs vandaag blijven velen samen voor financiële redenen...

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Ach de reformatie nam plaats in de 16e eeuw en gaf vanaf dan steeds meer maatschappelijke functies aan vrouwen. Zelfs vandaag kan het beter. Dwang en de maatschappelijke norm zijn een fijne lijn, maar de lijn was er wel. Het was toen gewoon moeilijker als vrouw om geëmancipeerd te leven. Zelfs vandaag blijven velen samen voor financiële redenen...

Het was toen inderdaad veel lastiger. Daarom is het nu ook beter. Het kan inderdaad beter. Dat is een betere ontwikkelingsrichting dan terug willen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei GaitJ:

In de goede ouwe tijd was er volop dwang. Als vrouwen trouwden moesten ze vaak stoppen met werken. Dwang.

In deze tijd is het voor vrouwen beter.

De labels die je plakt bepalen de inhoud en zijn waarde. Waarom zou je daar karikaturen gaan plakken?
Waarom niet een proeve gedaan, of althans een gesprek daarover, en dan een waardering daarvan,
alvorens tot plakken wordt overgegaan?

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Fundamenteel:

Maar een kind is te beïnvloedbaar om te betrekken bij de seksualiteit van anderen.

Genderideologie uit de scholen nu. Het is een open oorlogsverklaring die reeds gevoerd wordt.

Zie volgende video: Mike Finley's sermon: what the bible really says abour LGBTQ+ link: https://www.youtube.com/watch?v=CJ7D91CVsZs

Hierin spreekt hij over het actief en gericht beïnvloeden van kinderen door de de LHBTIQ gemeenschap en toont enige leugens aan waarbij huj ook spreekt over het effect op hen.

Ik zou de video graag plaatsen maar heb de technisch kennis er niet voor.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid