Spring naar bijdragen

Christendom en LHBTIQ+ 💞🌈


Aanbevolen berichten

21 uur geleden zei Fundamenteel:

Ik deel toch de predikanten die ik opvolg?

Ik volg diensten op, maar ben al even niet meer naar de kerk geweest. Maar ik ben ongetwijfeld protestant.

Volg je ook nederlanse predikanten? En waarom vind je jezelf ongetwijfeld protestant?  Welke protestantse kerken zijn er eigenlijk bij jou in de buurt? 

 

Citaat

En als we die thema's goed opvolgen, onze visie niet beperken tot 1 zijde die conform met de wereld is; openbaart den Geest van ons (ook jij dus) geloof dit dan niet als duister? Het gaat steeds verder, waar zal het eindigen? Kijk in de voorbeelden hoe ver het al staat. Kijk goed aub.

Duister (in de zin van slecht) is in mijn geest het jezelf of andere mensen kwaad doen. Natuurlijk is er ook duister in goeie zin, zonder duister heb je een slechte nachtrust bv. 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 1,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

“Nederlands-gereformeerden willen homo’s met relatie aan het avondmaal en in de kerkenraad NIEUWS  Homoseksuele kerkleden die samenleven in een relatie van liefde en trouw moeten helemaal ku

Waarom wil jij het zo graag over extremen hebben en niet over je buurman die graag onbekommerd wil samenleven met een man in een huwelijk van liefde en trouw. Ja dat is wegkijken van het gewone l

Toch vind ik dit wel een lastige kwestie, zonder dat ik deze kinderen onrecht aan wil doen. De hersenen van kinderen zijn immers nog niet zodanig ontwikkeld, dat ze zulke ingrijpende keuzes helemaal t

19 uur geleden zei Fundamenteel:

Ze werden bv verboden over God en / of de Zoon te spreken.

Het gebeurt andersom ook hoor.

Haha, nee joh. Doe niet zo raar. Natuurlijk mag je tijdens de Pride over God en ook over de zoon spreken. 

Er varen zelfs al jarenlang (ik meen sinds 2008 al) ook christelijke en joodse en moslim boten mee. 

 

Ik las bij EO een mooi verhaal van een theoloog / koster die dit jaar met haar zoon meevaarde.  https://www.eo.nl/artikel/margreet-ging-met-haar-zoon-mee-op-de-pride-boot-in-utrecht

 

Enneh...er waren ook veel kerken met een speciale Regenboogdienst tijdens de Pride. Daar werd ook uitgebreid over God en de Zoon gesproken

https://pride.amsterdam/events/regenboog-kerkdienst-2/

Regenboog Kerkdienst 💞

"Net als vorig jaar draagt de Protestantse Kerk bij aan Pride at the Beach door een speciale Regenboog Kerkdienst te houden. De kerk is open voor de gebruikelijke dienst om 10:00 uur, gevolgd door de speciale dienst."

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Petra.:

Haha, nee joh. Doe niet zo raar. Natuurlijk mag je tijdens de Pride over God en ook over de zoon spreken. 

Er varen zelfs al jarenlang (ik meen sinds 2008 al) ook christelijke en joodse en moslim boten mee. 

 

Ik las bij EO een mooi verhaal van een theoloog / koster die dit jaar met haar zoon meevaarde.  https://www.eo.nl/artikel/margreet-ging-met-haar-zoon-mee-op-de-pride-boot-in-utrecht

 

Enneh...er waren ook veel kerken met een speciale Regenboogdienst tijdens de Pride. Daar werd ook uitgebreid over God en de Zoon gesproken

https://pride.amsterdam/events/regenboog-kerkdienst-2/

Regenboog Kerkdienst 💞

"Net als vorig jaar draagt de Protestantse Kerk bij aan Pride at the Beach door een speciale Regenboog Kerkdienst te houden. De kerk is open voor de gebruikelijke dienst om 10:00 uur, gevolgd door de speciale dienst."

Again zoek je verder in de wereld je standpunt te versterken dan je te verdiepen in de nuance.

Ik betreur dat enorm.

2 uur geleden zei Petra.:

Volg je ook nederlanse predikanten? En waarom vind je jezelf ongetwijfeld protestant?  Welke protestantse kerken zijn er eigenlijk bij jou in de buurt? 

 

Duister (in de zin van slecht) is in mijn geest het jezelf of andere mensen kwaad doen. Natuurlijk is er ook duister in goeie zin, zonder duister heb je een slechte nachtrust bv. 

Ben ik het gespreksonderwerp? Ik kreeg Bijbelstudie op school, bij getuigen, bij Evangelisten en dan baptisten.

Ik volg geen politiek correcte kerken op en verlaat deze zelfs.

20 uur geleden zei Dat beloof ik:

Dat is op zich niet verboden, net als het niet verboden is over Allah of Woezieboesie te spreken. Maar er kunnen omstandigheden zijn waardoor dat kan vallen onder discriminatie, beledigen, opruiing, verstoring van de openbare orde, aanleiding geven tot ruzie. Ik denk dat de straat prediker dáár voor is opgepakt, is het niet?

Als het niet verboden is, dan mag je dus spreken zonder arrestatie en verbod in de toekomst. Zag je de film? Er werd niet beledigd. U belediged voelen is niet gelijk aan beledigd worden en als er 1 kamp massaal discrimineert is het wel lgbqt door mannen beroep te laten doen op vrouwenpriveleges en rechten. Zie Lia Thomas .

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Petra.:

Haha, nee joh. Doe niet zo raar. Natuurlijk mag je tijdens de Pride over God en ook over de zoon spreken. 

Er varen zelfs al jarenlang (ik meen sinds 2008 al) ook christelijke en joodse en moslim boten mee. 

 

Ik las bij EO een mooi verhaal van een theoloog / koster die dit jaar met haar zoon meevaarde.  https://www.eo.nl/artikel/margreet-ging-met-haar-zoon-mee-op-de-pride-boot-in-utrecht

 

Enneh...er waren ook veel kerken met een speciale Regenboogdienst tijdens de Pride. Daar werd ook uitgebreid over God en de Zoon gesproken

https://pride.amsterdam/events/regenboog-kerkdienst-2/

Regenboog Kerkdienst 💞

"Net als vorig jaar draagt de Protestantse Kerk bij aan Pride at the Beach door een speciale Regenboog Kerkdienst te houden. De kerk is open voor de gebruikelijke dienst om 10:00 uur, gevolgd door de speciale dienst."

Toch gebeurt het soms weleens dat vreedzame, christelijke demonstranten gewelddadig worden bejegend door queers, met geen andere aanleiding dan hun aanwezigheid. En het onderwerp van de demonstratie hoeft dan niet eens anti-queer te zijn, of zelfs niet eens een demonstratie. Het zullen incidenten zijn en andersom zal het ook gebeuren, maar dergelijke millitante tendensen kom je dus wel degelijk ook bij queers tegen.
Ik denk dat als je bij de Pride als groep christenen zou demonstreren voor traditionele familiewaarden, zelfs nog zonder respectloos jegens queers te zijn of ook maar iets te zeggen, je dan ook wel degelijk weerstand zult ondervinden en misschien zelfs verbaal tot fysiek geweld. Want de voorbeelden die jij aangeeft, zijn natuurlijk wel christenen die de Pride en de queer-gemeenschap ten volle omarmen. Natuurlijk ondervind je dan geen tegenstand.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Robert Frans:

Toch gebeurt het soms weleens dat vreedzame, christelijke demonstranten gewelddadig worden bejegend door queers, met geen andere aanleiding dan hun aanwezigheid. En het onderwerp van de demonstratie hoeft dan niet eens anti-queer te zijn, of zelfs niet eens een demonstratie. Het zullen incidenten zijn en andersom zal het ook gebeuren, maar dergelijke millitante tendensen kom je dus wel degelijk ook bij queers tegen.
Ik denk dat als je bij de Pride als groep christenen zou demonstreren voor traditionele familiewaarden, zelfs nog zonder respectloos jegens queers te zijn of ook maar iets te zeggen, je dan ook wel degelijk weerstand zult ondervinden en misschien zelfs verbaal tot fysiek geweld. Want de voorbeelden die jij aangeeft, zijn natuurlijk wel christenen die de Pride en de queer-gemeenschap ten volle omarmen. Natuurlijk ondervind je dan geen tegenstand.

Erop spuwen, provoceren, hun welles nietes spelletjes doortrekken op de volgende generatie en zoveel meer.

Het is gestuurd door een duistere principaliteit.

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 uur geleden zei Fundamenteel:
Op 20-8-2023 om 11:48 zei Dat beloof ik:

Dat is op zich niet verboden, net als het niet verboden is over Allah of Woezieboesie te spreken. Maar er kunnen omstandigheden zijn waardoor dat kan vallen onder discriminatie, beledigen, opruiing, verstoring van de openbare orde, aanleiding geven tot ruzie. Ik denk dat de straat prediker dáár voor is opgepakt, is het niet?

Als het niet verboden is, dan mag je dus spreken zonder arrestatie en verbod in de toekomst. Zag je de film? Er werd niet beledigd

Dat is wel erg zwart-wit geredeneerd, maar zo werkt het niet. Net zoals je niet overal 50 kunt rijden waar dat wel mag, zijn er omstandigheden waarin het uiten je mening aanleiding geeft tot ruzie. Ik zag 'de film' (geen idee waar je het over hebt) niet, dus weet niet over welke concrete casus het gaat. Ik heb zo'n vermoeden (al zal dat pas blijken als je de film hebt gepost) dat de film een klein deel laat zien en niet de hele aanleiding. 
Als ik de titel van youtube zie 'Ancient demons are behind gay movement' dan is dat voor mij al genoeg. Ik hoef die video dan niet te zien, de titel is al beledigend en discriminerend. 

Verder is deze man behoorlijk mismaakt en daarom ongeschikt als priester, volgens hetzelfde boek waarin de regels staat dat homo's moeten worden gedood. 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei Robert Frans:

Toch gebeurt het soms weleens dat vreedzame, christelijke demonstranten gewelddadig worden bejegend door queers, met geen andere aanleiding dan hun aanwezigheid. En het onderwerp van de demonstratie hoeft dan niet eens anti-queer te zijn, of zelfs niet eens een demonstratie. Het zullen incidenten zijn en andersom zal het ook gebeuren, maar dergelijke millitante tendensen kom je dus wel degelijk ook bij queers tegen.
Ik denk dat als je bij de Pride als groep christenen zou demonstreren voor traditionele familiewaarden, zelfs nog zonder respectloos jegens queers te zijn of ook maar iets te zeggen, je dan ook wel degelijk weerstand zult ondervinden en misschien zelfs verbaal tot fysiek geweld. Want de voorbeelden die jij aangeeft, zijn natuurlijk wel christenen die de Pride en de queer-gemeenschap ten volle omarmen. Natuurlijk ondervind je dan geen tegenstand.

Ja, er zijn ook niet vreedzame militante mensen. Geweldadige mensen. Groffe mensen. Misdadige mensen. Extremistische mensen, en roep maar...

Je vindt ze in alle gelederen. 

Dus om dat er dan uit te lichten en daarmee een hele groep tot gevaar voor de maatschappij te bestempelen, sja. Dan kunnen we het christendom ook die stempel geven. Wat niet. 

 

23 uur geleden zei Fundamenteel:

Ben ik het gespreksonderwerp? Ik kreeg Bijbelstudie op school, bij getuigen, bij Evangelisten en dan baptisten.

Ik volg geen politiek correcte kerken op en verlaat deze zelfs.

Haha, ja. Ik vroeg me af waarom je jezelf ongetwijfeld protestant noemt. Ik heb weer ff gegoocheld😀

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Protestantisme

"De concrete opvattingen van protestantse kerkgenootschappen verschillen nogal van elkaar. Dit hangt samen met het feit dat er binnen de protestantse stromingen geen centrale gezagsinstantie wordt erkend. De Bijbel is de enige bron van gezag zowel voor het geloof als voor het leven (Sola scriptura). De gelovigen bepalen zelf, op grond van hun interpretatie van de Bijbel, wat God van hen verwacht. Kenmerkend is ook dat een authentiek en persoonlijk geloof in (vertrouwen op) Jezus Christus doorslaggevend is in de relatie met God (Sola fide). Meer vraagt God ook niet om de mens goedgezind te zijn (Sola gratia). Er is geen bemiddeling door priesters of heiligen nodig om God te benaderen."

 

Komt dat overeen? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Petra.:

Ja, er zijn ook niet vreedzame militante mensen. Geweldadige mensen. Groffe mensen. Misdadige mensen. Extremistische mensen, en roep maar...

Je vindt ze in alle gelederen. 

Dus om dat er dan uit te lichten en daarmee een hele groep tot gevaar voor de maatschappij te bestempelen, sja. Dan kunnen we het christendom ook die stempel geven. Wat niet. 

 

Haha, ja. Ik vroeg me af waarom je jezelf ongetwijfeld protestant noemt. Ik heb weer ff gegoocheld😀

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Protestantisme

"De concrete opvattingen van protestantse kerkgenootschappen verschillen nogal van elkaar. Dit hangt samen met het feit dat er binnen de protestantse stromingen geen centrale gezagsinstantie wordt erkend. De Bijbel is de enige bron van gezag zowel voor het geloof als voor het leven (Sola scriptura). De gelovigen bepalen zelf, op grond van hun interpretatie van de Bijbel, wat God van hen verwacht. Kenmerkend is ook dat een authentiek en persoonlijk geloof in (vertrouwen op) Jezus Christus doorslaggevend is in de relatie met God (Sola fide). Meer vraagt God ook niet om de mens goedgezind te zijn (Sola gratia). Er is geen bemiddeling door priesters of heiligen nodig om God te benaderen."

 

Komt dat overeen? 

Het komt er in grote lijn op neer dat wij, protestanten, de paus niet erkennen als hoofd van de kerk. ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Petra.:

Ja, er zijn ook niet vreedzame militante mensen. Geweldadige mensen. Groffe mensen. Misdadige mensen. Extremistische mensen, en roep maar...

Je vindt ze in alle gelederen. 

Dus om dat er dan uit te lichten en daarmee een hele groep tot gevaar voor de maatschappij te bestempelen, sja. Dan kunnen we het christendom ook die stempel geven. Wat niet.

Dat was dan ook niet mijn intentie; ik schreef al dat het incidenten zullen zijn en ook christenen zich daaraan zullen bezondigen. Niets menselijks is ons allen vreemd, ook christenen en queers niet. Ik meende alleen een nuance te moeten plaatsen bij je stelling dat christenen op zo'n Pride zonder meer er kunnen staan. Dat zal dus erg afhangen van hoe zij tegenover Pride en de queer-gemeenschap in het algemeen staan en in hoeverre passerende queers dergelijke uitingen zonder meer zullen accepteren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 uur geleden zei Robert Frans:

Ik meende alleen een nuance te moeten plaatsen bij je stelling dat christenen op zo'n Pride zonder meer er kunnen staan

Ik weet een hoop niet, maar wel dat ik dat niet heb gesteld. En ook niet zal stellen. Sterker nog ik schrijf..er zijn ook christenen die... en er zijn zelfs kerken die.... En die koster die ik linkte stond er al helemaal niet "zonder meer". 

Ik denk dat je mij verwart met andere stellingen over  wat -wij-  de - echte christenen-  vinden, die de Enige Juiste Waarheid in pacht hebben, en de Bijbel en Gods Woord op de enige Juiste manier interpreteren.. Ik denk dat daar je nuance inbreng meer terecht is dan bij wie dan ook, maar zeker dan bij mij. 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 5-8-2023 om 08:23 zei Petra.:

httpsy://iedereenisanders.nl/info-tips/religie/christendom-en-lhbtiq

Hoe kijkt het Christendom naar lhbtiq+?

Er is niet precies te zeggen wat het christendom zegt over homoseksualiteit. Er zijn miljarden christenen op de wereld die hun geloof verschillend beleven en interpreteren. 

 

Op de site van Stichting Wijdekerk staat een hoop informatie, en ook een preek die voor velen een eye-opener kan zijn. Het biedt namelijk een derde weg: een positieve houding ten opzichte van homorelaties. Niet zonder deBijbel maar juist door de Bijbel beter te begrijpen!  Hier de link naar een Nederlandse vertaling: 

https://www.wijdekerk.nl/post/het-homodebat-de-bijbel-en-homoseksualiteit

 

 

Organisaties voor christelijke LHBTI’s

Wanneer je in contact wil komen met andere christelijke lhbtiq+ jongeren: 

Het CHJC.nl heeft bijvoorbeeld regiogroepen, er bestaat een Werkgroep Transgender, religie, levensbeschouwing en ethiek;

De organisatie christenqueer.nl heeft een aparte jongerengroep;

Het LKP is het Landelijk KoördinatiePunt groepen kerk en homoseksualiteit;

Wijdekerk is een platform voor christenen en lhbtiq+ personen. Op deze site staat een kaart van Nederland met kerken waarin lhbtiq+ personen welkom zijn;

LCC+ is een alliantie die stem geeft aan lhbti+ personen in hun zoektocht naar hun identiteit en geloof. 

Christelijke mensen geven via HolyBe informatie, herkenning en bemoediging aan christelijke lhbtiq+ jongeren.

 

 

Een bezwaar tegen transgender en uiterlijk als een vrouw waarbij het lichaam zich nog steeds zeer mannelijk gedraagt is dat mensen een beeld van het vrouwelijk geslacht ontwikkelen dat voornamelijk mannelijk is waardoor vrouwen denigrerend behandeld worden vanwege het verkeerde beeld dat men over vrouwen aangedaan wordt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 23-8-2023 om 07:40 zei Petra.:

Ik weet een hoop niet, maar wel dat ik dat niet heb gesteld. En ook niet zal stellen. Sterker nog ik schrijf..er zijn ook christenen die... en er zijn zelfs kerken die.... En die koster die ik linkte stond er al helemaal niet "zonder meer". 

Ik denk dat je mij verwart met andere stellingen over  wat -wij-  de - echte christenen-  vinden, die de Enige Juiste Waarheid in pacht hebben, en de Bijbel en Gods Woord op de enige Juiste manier interpreteren.. Ik denk dat daar je nuance inbreng meer terecht is dan bij wie dan ook, maar zeker dan bij mij. 

Hoeveel interpretaties zijn er mogelijk als we over lgbqt in relatie tot de Bijbel zouden spreken?

We kunnen toch niet ontkennen dat er een luide weerklank is gekomen vanuit de christelijke gemeenschap en daarbuiten.

Leave our kids alone!

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei Barnabas:

Een bezwaar tegen transgender en uiterlijk als een vrouw waarbij het lichaam zich nog steeds zeer mannelijk gedraagt is dat mensen een beeld van het vrouwelijk geslacht ontwikkelen dat voornamelijk mannelijk is waardoor vrouwen denigrerend behandeld worden vanwege het verkeerde beeld dat men over vrouwen aangedaan wordt.

Hoeveel mannen kijken naar vrouwen als lustobject. Als je het over een verkeerd beeld  van vrouwen hebt, moet je het over een meerderheid hebben en niet over een minderheid.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Breuk:

Hoeveel mannen kijken naar vrouwen als lustobject. Als je het over een verkeerd beeld  van vrouwen hebt, moet je het over een meerderheid hebben en niet over een minderheid.

 

Hoeveel vrouwen willen bekeken worden als lustobject? Het is mij tot een schok gekomen vrouwen onder elkaar bezig te horen. En hoe ver zij zouden gaan om mooi gevonden te worden.

"Angstaanjagend!"

Link naar bericht
Deel via andere websites
37 minuten geleden zei Breuk:

Hoeveel mannen kijken naar vrouwen als lustobject. Als je het over een verkeerd beeld  van vrouwen hebt, moet je het over een meerderheid hebben en niet over een minderheid.

 

En hoeveel vrouwen kijken naar mannen als lustobject? Het ene kwaad maakt het andere niet goed. Hoe ver moet je van God los zijn om mensen als lustobjecten te zien? Maar wat @Fundamenteel hierboven opmerkt is ook waar. Waarom maken vrouwen zich op? Omdat ze juist als lustobject gezien willen worden? Iets om over na te denken.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
54 minuten geleden zei Breuk:

Hoeveel mannen kijken naar vrouwen als lustobject. Als je het over een verkeerd beeld  van vrouwen hebt, moet je het over een meerderheid hebben en niet over een minderheid.

 

Ik zal je een geheim vertellen. Vrouwen zijn gemaakt om een man t ehelpen. Zo werd Eva geschapen om Adam tot hulp te zijn. Daarom is een vrouw gericht op een man en het kenmerk is dat een vrouw dan ook zeer snel persoonlijk wordt omdat haar natuur is om op een persoon gericht te zijn. Daarom is het natuurlijk dat vrouwen, ook bij onenigheid en ruzie overgaan tot persoonlijke argumenten zoals niet begrepen worden. Wanneer nu iemand met de genen van een man geboren wordt is zijn natuur mannelijk en al zijn cellen bevatten het mannelijke DNA. Een transgender blijft daarom in de kern mannelijk en dat is herkenbaar aan het algemene gedrag. Dus het probleem is dat andere personen, zeker in ons milieu waarbij gendergelijkheid norm is geworden, de norm voor de vrouw gaan aanpassen aan dat van de man met als katalysator het handelen van de transgender, want hij handelt als een man. De man is geschapen om zijn werk te doen. Dus een man argumenteert met technische argumenten terwijl een vrouw dat met persoonlijke doet omdat zij daar erg goed in zijn. Daarom wordt er ook tegen Job gezegd, bij monde van Elihu: "Stel jezelf op als een man en geef antwoord wanneer je dat kunt". 

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei Willempie:

En hoeveel vrouwen kijken naar mannen als lustobject? Het ene kwaad maakt het andere niet goed. Hoe ver moet je van God los zijn om mensen als lustobjecten te zien? Maar wat @Fundamenteel hierboven opmerkt is ook waar. Waarom maken vrouwen zich op? Omdat ze juist als lustobject gezien willen worden? Iets om over na te denken.

Ja dat klopt en is een goede aanvulling. Ik moest wel gelijk denken aan Adam en Eva in de tuin van Eden.

Genesis 3:12 Toen zei Adam: De vrouw die U gaf om bij mij te zijn, die heeft mij van die boom gegeven en ik heb ervan gegeten.

Ik hoop dat de satan niet ook influistert dat de God van de bijbel eigenlijk niet de God is van alle mensen. Pssss… die LHBT+ mensen horen hier niet thuis, die vergiftigen jullie kinderen en de mooie hetero cultuur.

Ja en dan komt God, en zegt: maar wie heeft gezegd dat jullie hetero’s de hele tijd op sex en gender gefocust moeten zijn (ten koste van mijn kwetsbare groep LHBT+). 
 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Breuk:

Ja dat klopt en is een goede aanvulling. Ik moest wel gelijk denken aan Adam en Eva in de tuin van Eden.

Genesis 3:12 Toen zei Adam: De vrouw die U gaf om bij mij te zijn, die heeft mij van die boom gegeven en ik heb ervan gegeten.

Ik hoop dat de satan niet ook influistert dat de God van de bijbel eigenlijk niet de God is van alle mensen. Pssss… die LHBT+ mensen horen hier niet thuis, die vergiftigen jullie kinderen en de mooie hetero cultuur.

Ja en dan komt God, en zegt: maar wie heeft gezegd dat jullie hetero’s de hele tijd op sex en gender gefocust moeten zijn (ten koste van mijn kwetsbare groep LHBT+). 
 

Er is een verschil tussen het afwijzen van mensen en het afwijzen van ideeën. Vergeet niet dat er vele mensen zijn met afwijkende seksualiteit die de huidige beweging en de propaganda daaromheen verafschuwen. Ze voelen zich daardoor belaagd en gestigmatiseerd.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
38 minuten geleden zei Willempie:

Er is een verschil tussen het afwijzen van mensen en het afwijzen van ideeën. Vergeet niet dat er vele mensen zijn met afwijkende seksualiteit die de huidige beweging en de propaganda daaromheen verafschuwen. Ze voelen zich daardoor belaagd en gestigmatiseerd.  

Je kunt mensen niet los zien van hun geaardheid. Op dit forum wordt er door een paar leden constant en ongenuanceerd over gesproken. Hoe denk je dat LHBT+ mensen hierover denken al ze dit lezen. Niet vreemd dat je ze amper in kerken tegenkomt.

Net ook of de hele Westerse beschaving van het LHBT+ standpunt afhangt. 

Wijs je de acceptatie van LHBT+ af, dan wijs je geen idee af, maar je wijst mensen af. Waarom denken mensen anders, op het moment dat ze het zelf in hun gezin meemaken. Neem b.v. Lydia en Marcel Zimmer.

Mensen die hier constant over LHBT+ posten moeten eerst maar eens aan hun eigen leven gaan werken en het oordeel bij Jezus neerleggen. En wie weet, straks is je eigen kind of kleinkind LHBT+. Dan snap je hoe kwetsbaar ze zijn.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Breuk:

Ja en dan komt God, en zegt: maar wie heeft gezegd dat jullie hetero’s de hele tijd op sex en gender gefocust moeten zijn (ten koste van mijn kwetsbare groep LHBT+). 

 

Waar heeft Hij dat gezegd? Ik denk dat de Geest eerder brult van Zijn kinderen te blijven en ze niet te infecteren met wokisme en genderideologie. Het reflecteert eveneens over de hele Bijbel. Of denk je dat God god van deze samenleving is? Het is Baal geworden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Willempie:

Er is een verschil tussen het afwijzen van mensen en het afwijzen van ideeën. Vergeet niet dat er vele mensen zijn met afwijkende seksualiteit die de huidige beweging en de propaganda daaromheen verafschuwen. Ze voelen zich daardoor belaagd en gestigmatiseerd.  

Geaardheid is geen idee, maar onderdeel van je identiteit.

Volgens mij is het probleem opgelost als we mensen accepteren zoals ze zijn. Dan is dat, wat jij propaganda noemt, helemaal niet meer nodig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Barnabas:

Ik zal je een geheim vertellen. Vrouwen zijn gemaakt om een man t ehelpen. Zo werd Eva geschapen om Adam tot hulp te zijn. Daarom is een vrouw gericht op een man en het kenmerk is dat een vrouw dan ook zeer snel persoonlijk wordt omdat haar natuur is om op een persoon gericht te zijn. Daarom is het natuurlijk dat vrouwen, ook bij onenigheid en ruzie overgaan tot persoonlijke argumenten zoals niet begrepen worden. Wanneer nu iemand met de genen van een man geboren wordt is zijn natuur mannelijk en al zijn cellen bevatten het mannelijke DNA. Een transgender blijft daarom in de kern mannelijk en dat is herkenbaar aan het algemene gedrag. Dus het probleem is dat andere personen, zeker in ons milieu waarbij gendergelijkheid norm is geworden, de norm voor de vrouw gaan aanpassen aan dat van de man met als katalysator het handelen van de transgender, want hij handelt als een man. De man is geschapen om zijn werk te doen. Dus een man argumenteert met technische argumenten terwijl een vrouw dat met persoonlijke doet omdat zij daar erg goed in zijn. Daarom wordt er ook tegen Job gezegd, bij monde van Elihu: "Stel jezelf op als een man en geef antwoord wanneer je dat kunt". 

Maar een kind is te beïnvloedbaar om te betrekken bij de seksualiteit van anderen.

Genderideologie uit de scholen nu. Het is een open oorlogsverklaring die reeds gevoerd wordt.

2 minuten geleden zei GaitJ:

Geaardheid is geen idee, maar onderdeel van je identiteit.

Volgens mij is het probleem opgelost als we mensen accepteren zoals ze zijn. Dan is dat, wat jij propaganda noemt, helemaal niet meer nodig.

Dat deden we. Lgbqt heeft net het omgekeerde bereikt. De haat nam toe en niet af. Vlaggen zwaaien tijdens het WK liet zien hoe arrogant en onrespectvol deze groep en hun sympathisanten zijn. En dan gaan ze nog over andermans kinderen in de school?

Het wordt opgedrongen en dat werkt averechts.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Fundamenteel:

Hoeveel interpretaties zijn er mogelijk als we over lgbqt in relatie tot de Bijbel zouden spreken?

We kunnen toch niet ontkennen dat er een luide weerklank is gekomen vanuit de christelijke gemeenschap en daarbuiten.

Leave our kids alone!

Ik zie een plaatje met alleen maar moslima. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Fundamenteel:

Dat deden we. Lgbqt heeft net het omgekeerde bereikt. De haat nam toe en niet af. Vlaggen zwaaien tijdens het WK liet zien hoe arrogant en onrespectvol deze groep en hun sympathisanten zijn. En dan gaan ze nog over andermans kinderen in de school?

Het wordt opgedrongen en dat werkt averechts.

Decennialang, eeuwen lang is het heterosexuele beeld opgedrongen. Dit is een tegenbeweging. Hier en daar schiet het door, daar kunnen we iets van vinden.

Acceptatie is er nog nooit geweest, zeker niet vanuit gelovige kring.

Op het moment dat sexualiteit op scholen naar voren komt (niet te jong) kun je het beste het totaalplaatje vertellen. Zonder oordelen, gewoon feitelijk.

Dat er sexualiteit in allerlei vormen en gradaties is. Uitleggen dat mensen soms van iemand van hetzelfde geslacht houden, dat mensen soms in het verkeerde lichaam zijn geboren.

bewerkt door GaitJ
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei GaitJ:

Decennialang, eeuwen lang is het heterosexuele beeld opgedrongen. Dit is een tegenbeweging. Hier en daar schiet het door, daar kunnen we iets van vinden.

Acceptatie is er nog nooit geweest, zeker niet vanuit gelovige kring.

Op het moment dat sexualiteit op scholen naar voren komt (niet te jong) kun je het beste het totaalplaatje vertellen. Zonder oordelen, gewoon feitelijk.

Dat er sexualiteit in allerlei vormen en gradaties is. Uitleggen dat mensen soms ga iemand van hetzelfde geslacht houden, dat mensen soms in het verkeerde lichaam zijn geboren.

Hoe is dat opgedrongen? Hebben wij een vlag? Propagandatechnieken? Indoctrinatie? Nuanceer eens hoe? Wel werd er neergekeken op homoseksualiteit. Maar vanaf de jaren 1980 tot nu hebben homoseksuelen een ongeziene vrijheid gekend zonder enige vervolging.

Het is niet aan de school seksualiteit op te voeden die niet conform met de godsdienstvrijheid is. Wij voeden op dat er maar 2 genders zijn en homoseksualiteit een zonde is. Dat is uit liefde voor het kind en niet uit haat tegen lgbqt. Ik dring die visie niet aan anderen kinderen op, dring mijn kind dan ook geen visie op. Simpel.

De gulden regel.

Dat mensen in hun privé doen wat ze willen, maar hou je seksualiteit weg van kinderen. Er gaan anders accidenten van komen , zie Amerika. Dat waait over naar hier...

13 minuten geleden zei Petra.:

Ik zie een plaatje met alleen maar moslima. 

En christenen en niet christenen...

Moslims en christenen (vooral de orthodoxe) sloegen de handen in elkaar tijdens deze (heilige) oorlog. Vanaf ze bekend werden met de pefofielen die lobbyen met lgbqt en dat veroordeelde pedofielen op hun scholen mochten dansen, is daar een kritieke lijn gepasseerd.

Dit is oorlog broeders en zusters. Doet dus aan de gehele wapenuitrusting van God.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid