Spring naar bijdragen

De brede en/of smalle weg (Bergrede)


Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Hetairos:

1. Is het laatste niet wat ieder gezond mens doet?

2. De vraag die wordt gesteld is altijd: "Wat levert het mij op?" of, in het verlengde daarvan: "Wat kost het mij?".

3. Het kenmerk van wanhoop is echter, dat je geen brug of weg (meer) ziet of verwacht. Als je dan desondanks de sprong waagt verwacht je dat daarmee aan die wanhoop een eind komt en niet dat je ineens weer hoop hebt.

4. Daarom zoekt iemand de dood door zelfdoding. Niet omdat hij daarin het leven hoopt te vinden, maar juist verwacht dat er aan letterlijk alles (lees: gebrek aan hoop = wanhoop) een einde komt. Als het leven alleen maar wanhoop betekent, dat is enkel het niets nog maar beter.

1.  Klopt, het wordt 'gezond' geacht om voor de zekerheid van de fenomenen te gaan.  Het overgrote deel van de gelovigen wil als fenomeen na de dood 'bij Jezus' (die dan ook als een fenomeen wordt gedacht) verder leven.

2. Klopt ook.  De Adam-mens (Of Eva-mens als je een vrouw bent) is degene die dat soort vragen stelt.  Adam en Eva staan dan ook symbool als degene die begeert.   Het begeren neemt nooit zomaar een einde, zelfs niet als je een 'goedmens' bent, want dan begeer je een betere wereld.

Het reflexieve besef van de Adam-mens echter, valt nooit samen met het Zijn-besef van Christus.  Christus kent het begeren niet.  En die niet-begeerte is reeds in ieder mens aanwezig (Joh 1:9). Het wordt daar 'licht' genoemd.  Licht is onderdeel van het Woord.  Binnen het Woord komen een aantal zaken samen.   Maar geen mens die het Woord begeert zal het Woord 'krijgen', je kunt daar alleen maar 'zijn'.

3. Ik heb niet gesproken over wanhoop, maar over alle hoop op een betere toekomst laten varen.  Het is een onthechten aan alles wat zintuigelijk waarneembaar is temidden van de 'dingen'.  Hoop op een betere toekomst is een vorm van begeren.  Dan is er nog sprake van reflectie op het tijdelijke.

4. De mystieke dood kent bepaalde overeenkomsten met suïcide.  Een wezenlijk verschil is echter dat iemand die suïcidaal is niet het 'zelf' wil doden, maar de (geestelijke) pijn wil doden.  In de mystieke dood is de motivatie de liefde zoals door Jezus gepredikt en de bereidheid om daar voor te lijden.  Feitelijk volgt de mens in de mystieke dood Jezus tot het einde.  Men gaat door de nauwe doorgang.

Maar aan mijn beschrijvingen heeft de lezer niks.  Of de Evangeliën verstaan wordt vanuit de begeerte (het overleven van Adam) of vanuit de bereidheid om te lijden (Zoals Jezus heeft voorgedaan) is een wezenlijk verschil.  Meestal eindigen discussies over Jezus of hij ja/nee bestaan heeft en andere mallotige vraagstukken.

Joh.12:46 is duidelijk: "Ik ben een Licht, in de wereld gekomen, opdat een iegelijk, die in Mij gelooft, in de duisternis niet blijve."

Zolang de 'volger' Jezus als een 'fenomeen' ziet (Dat wat in het vlees is geworden) dan volg je Jezus niet, maar een fenomeen.  Jezus presenteert zichzelf als 'iets' uit de noumenale wereld (het Licht).  Dus ja, welke Jezus wordt er eigenlijk gevolgd?  Volg je Jezus in het Licht dan is (bijvoorbeeld) iedere vraag of Jezus ooit bestaan heeft niet meer ter zake doende.

Jezus volgen is dan ook vooral het wegvallen van vragen ipv vragen beantwoorden.

bewerkt door Hopper
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 4,5k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Mijn vrouw en ik waren op een gegeven moment zo moe van het langs elkaar heen praten dat we maar helemaal gestopt zijn met praten…

Dit is echt enorme flauwekul. Ik zie in mijn omgeving veel mensen die elkaar helpen zonder iets terug te verlangen. Helaas zijn er altijd een paar luidruchtige klootzakken die het verzieken voor de an

Posted Images

15 minuten geleden zei Hopper:

Jezus volgen is dan ook vooral het wegvallen van vragen ipv vragen beantwoorden.

Vooral in de kunst wordt het abstraheren veel gebruikt. Het gaat er hierbij om dat een herkenbaar, figuratief voorwerp, zoals een afbeelding van een olifant, op zo'n manier wordt veranderd dat het minder of bijna niet meer herkenbaar is. Abstraheren is dus iets ontdoen van datgene wat het herkenbaar maakt.

30 minuten geleden zei Hopper:

Maar aan mijn beschrijvingen heeft de lezer niks.

De tegenspeler van de protagonist is de antagonist die er alles aan doet opdat de protagonist zijn doel niet zou kunnen bereiken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoge bergen, lage bergen, brede wegen, smalle wegen met rotspartijen of niet, met of zonder rivieren of oceanen, waar je in een ravijn kan duiken of een brug oversteken of polsstokhoogspringend, of zwevend, of zwemmend of rennend of .whatever het is allemaal maar .. de weg ernaartoe. Uiteindelijk.. komt imo alles uit bij dezelfde Deur. Waar je...alleen maar.. op hoeft te kloppen. Dat klopt. Enjoy the ride. 🙂

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Petra.:

Hoge bergen, lage bergen, brede wegen, smalle wegen met rotspartijen of niet, met of zonder rivieren of oceanen, waar je in een ravijn kan duiken of een brug oversteken of polsstokhoogspringend, of zwevend, of zwemmend of rennend of .whatever het is allemaal maar .. de weg ernaartoe. Uiteindelijk.. komt imo alles uit bij dezelfde deur. Waar je...alleen maar.. op hoeft te kloppen. Dat klopt. Enjoy the ride.

In hoeverre we al zouden kunnen bewijzen wat onwaar is, het zegt nog niets over wat wel waar is. ☀️

Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei Petra.:

Hoge bergen, lage bergen, brede wegen, smalle wegen met rotspartijen of niet, met of zonder rivieren of oceanen, waar je in een ravijn kan duiken of een brug oversteken of polsstokhoogspringend, of zwevend, of zwemmend of rennend of .whatever het is allemaal maar .. de weg ernaartoe. Uiteindelijk.. komt imo alles uit bij dezelfde Deur. Waar je...alleen maar.. op hoeft te kloppen. Dat klopt. Enjoy the ride. 🙂

Exact !

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei HJW2:

Of om Abraham te testen, Er is geen enkele link in het verhaal over een mensenoffer voor de zonden van anderen.

Nope, je schreef daarnaast ook:

En daarvoor ook nog:

Je legt dus meerdere keren de link tussen mensenoffers en het wegdragen van zonden door dat mensenoffer,

Dat de joden mensenoffers kenden, ontken ik helemaal niet. Ze kenden dat van andere volkeren. Zelf mochten ze dat niet. De bijbelteksten die ik aangegeven heb, geven heel nadrukkelijk aan dat niemand zal sterven voor de zonden van een ander.

Het concept mensenoffers kenden ze, dat schreef je. Het concept sterven voor de zonden van een ander kenden ze niet, in tegenstelling tot jouw woorden. Ik toon dat met bijbelteksten aan.

 

Als je gelooft dat er een kloof is waar je in dient te springen, dan zal die kloof voor jou er zijn. Kan een pijnlijke landing opleveren.

Geloof je dat er een brug is over een rivier (en in het geheel geen kloof) dan zal de kloof er niet zijn. Je kunt dan gewoon de brug oversteken.

Ik denk dat in veel gevallen geldt: u geschiedde naar uw geloof.

Nee ik leg de link tussen dierenoffers en het wegdragen van zonden en zeg dat mensenoffers de joden niet vreemd zijn, jij verlegt mijn link slechts om je gelijk te halen. Edoch dat mensenoffers de joden niet vreemd zijn is door jou noch door @Hopper weerlegd,

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Petra.:

Hoge bergen, lage bergen, brede wegen, smalle wegen met rotspartijen of niet, met of zonder rivieren of oceanen, waar je in een ravijn kan duiken of een brug oversteken of polsstokhoogspringend, of zwevend, of zwemmend of rennend of .whatever het is allemaal maar .. de weg ernaartoe. Uiteindelijk.. komt imo alles uit bij dezelfde Deur. Waar je...alleen maar.. op hoeft te kloppen. Dat klopt. Enjoy the ride. 🙂

Jezus had er een andere opinie over: Want zo wie zijn leven zal willen behouden, die zal hetzelve verliezen.

Lukas 10 heeft ook aardige verzen in dit verband:

Citaat

3 Gaat henen; ziet, Ik zend u als lammeren in het midden der wolven.

4 Draagt geen buidel, noch male, noch schoenen; en groet niemand op den weg.

 

Dan loop je daar barrevoets midden in de woestijn en je mag niet eens iemand groeten.
 

1 uur geleden zei TTC:

 

De tegenspeler van de protagonist is de antagonist die er alles aan doet opdat de protagonist zijn doel niet zou kunnen bereiken.

Bijbels gezien heeft de duisternis als tegenspeler het licht.   Doch beiden blijven in het spel.  Maar de duisternis weerhoudt het licht om te schijnen in de duisternis .

6 minuten geleden zei Piebe:

 Edoch dat mensenoffers de joden niet vreemd zijn is door jou noch door @Hopper weerlegd,

Ik heb het nooit over de joden gehad.  De Joden/joden interesseren mij niet in het bijzonder.  Jezus in het licht volgen is mij voldoende.   Tegenwoordig offeren ze Palestijnen, dat zijn ook mensenoffers, maar dat bedoelde je vast niet.

bewerkt door Hopper
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Hopper:

Bijbels gezien heeft de duisternis als tegenspeler het licht.   Doch beiden blijven in het spel.  Maar de duisternis weerhoudt het licht om te schijnen in de duisternis.

De meningen zijn daarover verdeeld, sommigen zeggen dat het gewoon een kwestie van aandacht is voor beschikbare kennis.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Piebe:

Nee ik leg de link tussen dierenoffers en het wegdragen van zonden en zeg dat mensenoffers de joden niet vreemd zijn, jij verlegt mijn link slechts om je gelijk te halen. Edoch dat mensenoffers de joden niet vreemd zijn is door jou noch door @Hopper weerlegd,

Wat versta jij dan onder het wegdragen van zonden door iemand anders ?

Hoe moet ik dat lezen ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei TTC:

De meningen zijn daarover verdeeld, sommigen zeggen dat het gewoon een kwestie van aandacht is voor beschikbare kennis.

Alle kennis welke noodzakelijk is, is reeds aanwezig in ieder mens.   Maar je kunt een probleem niet oplossen op de wijze waarop het ontstaan is. (Einstein).   Dus dient de 'smalle weg' ernstig genomen te worden.  Wees radicaal.  En ontdek 'dat' wat de zonde niet draagt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Hopper:

Alle kennis welke noodzakelijk is, is reeds aanwezig in ieder mens.   Maar je kunt een probleem niet oplossen op de wijze waarop het ontstaan is. (Einstein).   Dus dient de 'smalle weg' ernstig genomen te worden.  Wees radicaal.  En ontdek 'dat' wat de zonde niet draagt.

Een waarheidstabel of waarheidstafel is een wiskundige tabel die in het begin van de 20e eeuw werd ontwikkeld door Emil Leon Post.

25 minuten geleden zei Hopper:

Wees radicaal.

Een religieuze waarheid is de verheffing boven elke twijfel van een religie. Hierbij wordt een beroep gedaan op de openbaring waarmee de rede ondergeschikt wordt gemaakt aan geloof. Daarmee wordt dit een persoonlijke subjectieve waarheid die desondanks universele objectieve pretenties kan hebben. De exacte inhoud verschilt evenwel per religie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei HJW2:

Wat versta jij dan onder het wegdragen van zonden door iemand anders ?

Hoe moet ik dat lezen ?

Jezus werd aangeduid als het Lam dat de zonde ging wegnemen (Joh. 1:29) en dat alleen al impliceert een offer voor de zonden. Het vergt kennis van het OT om dat te begrijpen. Zie bijvoorbeeld Lev. 4:35 en 5:6 (nieuw voor mij was dat het een wijfje moest zijn) en Num. 6:12 is helemaal duidelijk.

Hoe ik het wegdragen van de zonden versta is de joodse context ten tijde van de tweede tempel de blauwdruk van. Want dat is de hoedanigheid waaronder het evangelie dat Jezus en de apostelen preekten tot stand is gekomen, zie Gal. 3:22. Zondigen was niets meer en minder dan de wet van Mozes overtreden (Hebr. 10:28) en dan werd door de levieten een lam geofferd in de tempel om dit te vereffenen met God. Het lam droeg dan de zonde weg.

Jezus kwam op aarde onder meer om de joden te leren dat dierenoffers ontoereikend waren God niet behaagden. Hij leerde echter niet dat zij geen zonde hadden, want wie zonder zonde is, heeft immers ook geen vergeving nodig. En wie gezond is heeft geen medicijnmeester nodig. De hele bediening van Christus impliceert een andere wijze van het laten wegdragen van de zonden. Een Eénmalig offer waarmee alle dingen in een keer zijn vergeven en vergeten door zichzelf te offeren.

'nu is Hij eenmaal in de voleinding der eeuwen geopenbaard, om de zonde teniet te doen door Zijns Zelfs offerande.' (Heb 9,26)

13 minuten geleden zei TTC:

Een religieuze waarheid is de verheffing boven elke twijfel van een religie. Hierbij wordt een beroep gedaan op de openbaring waarmee de rede ondergeschikt wordt gemaakt aan geloof. Daarmee wordt dit een persoonlijke subjectieve waarheid die desondanks universele objectieve pretenties kan hebben. De exacte inhoud verschilt evenwel per religie.

Er is nadrukkelijk bij vermeld dat die totstandkoming gepaard ging met buitengewone wonderen, zoals het opwekken van doden. Gemakshalve even de discussie buiten beschouwing gelaten of de wonderen echt zijn gebeurd, als ze zijn gebeurd maakt zoiets natuurlijke flinke indruk. Stel dat ik bij je aan de deur kom met je grootje springlevend en zo fit als een hoentje. Leg je mijn woorden dan nog steeds zo gemakkelijk ter kennisgeving naast je neer?

Let wel: ik zeg niet dat ik met je grootje bij je zal aanbellen hoor!

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Piebe:

Er is nadrukkelijk bij vermeld dat die totstandkoming gepaard ging met buitengewone wonderen, zoals het opwekken van doden.

De doden moeten dan wel een beetje willen meewerken, wordt in andere geschriften gezegd. In het verlengde komt pas de vertaalslag, de interpretatie, de verschillende waarheidsconcepten, herstel- en/of groeimodellen, aandacht, introspectie, bronkennis, logicakwesties, paradoxen en anomalieën, verwarring tussen nominaal en relatief, metaforen die de pan uit swingen, bergen die moeten beklommen worden, kloven en moerassen waar mensen naartoe afgeleid worden, teveel om op te noemen, een kluwen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
38 minuten geleden zei TTC:

De doden moeten dan wel een beetje willen meewerken, wordt in andere geschriften gezegd. In het verlengde komt pas de vertaalslag, de interpretatie, de verschillende waarheidsconcepten, herstel- en/of groeimodellen, aandacht, introspectie, bronkennis, logicakwesties, paradoxen en anomalieën, verwarring tussen nominaal en relatief, metaforen die de pan uit swingen, bergen die moeten beklommen worden, kloven en moerassen waar mensen naartoe afgeleid worden, teveel om op te noemen, een kluwen.

Ik doelde op de getuigen van de wonderen en dat het voor hen niet zo gemakkelijk was het evangelie naast zich neer te leggen als het is voor latere generaties die er niet bij waren, het lezen in wat oude brieven en er logischerwijs eerder naar neigen dergelijke zaken te rationaliseren/ ridiculiseren. Edoch misschien gaat het je voorstellingsvermogen te boven, dat is goed mogelijk want het is ook nogal wat om iemand die dood is verklaard opgewekt te zien worden. Stel dat Elvis het buurthuis binnen komt lopen en zegt dat ie komt verklaren wat er met hem is gebeurd. Dan heeft hij reken maar de onverdeelde aandacht van velen. Goed, een scepticus die het op zijn telefoon volgt kan nog roepen 'deep fake' maar als je in dat buurthuis bent wordt dat lastig vol te houden. Dan zou je naar huis moeten rennen, achter je beeldscherm plaatsnemen en dan roepen 'deep fake'. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
45 minuten geleden zei Piebe:

Ik doelde op de getuigen van de wonderen en dat het voor hen niet zo gemakkelijk was het evangelie naast zich neer te leggen als het is voor latere generaties die er niet bij waren, het lezen in wat oude brieven en er logischerwijs eerder naar neigen dergelijke zaken te rationaliseren/ ridiculiseren. Edoch misschien gaat het je voorstellingsvermogen te boven, dat is goed mogelijk want het is ook nogal wat om iemand die dood is verklaard opgewekt te zien worden. Stel dat Elvis het buurthuis binnen komt lopen en zegt dat ie komt verklaren wat er met hem is gebeurd. Dan heeft hij reken maar de onverdeelde aandacht van velen. Goed, een scepticus die het op zijn telefoon volgt kan nog roepen 'deep fake' maar als je in dat buurthuis bent wordt dat lastig vol te houden. Dan zou je naar huis moeten rennen, achter je beeldscherm plaatsnemen en dan roepen 'deep fake'. 

Metaforen en aforismen gaan lang mee, vooral wanneer het om eenvoud gaat. 

50 minuten geleden zei Piebe:

Edoch misschien gaat het je voorstellingsvermogen te boven, dat is goed mogelijk want het is ook nogal wat om iemand die dood is verklaard opgewekt te zien worden.

Siddhi is bovennatuurlijke kracht of yogakracht. Deze bovennatuurlijke krachten zijn bekend in het hindoeïsme en het tantrisch boeddhisme. Deze spirituele krachten variëren van relatief simpele vormen van helderziendheid tot de kunst van de levitatie, bilocatie, zo klein worden als een atoom, objecten materialiseren, toegang hebben tot herinneringen van vorige levens, enzovoorts.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei TTC:

Een waarheidstabel of waarheidstafel is een wiskundige tabel die in het begin van de 20e eeuw werd ontwikkeld door Emil Leon Post.

Een religieuze waarheid is de verheffing boven elke twijfel van een religie. Hierbij wordt een beroep gedaan op de openbaring waarmee de rede ondergeschikt wordt gemaakt aan geloof. Daarmee wordt dit een persoonlijke subjectieve waarheid die desondanks universele objectieve pretenties kan hebben. De exacte inhoud verschilt evenwel per religie.

Openbaring en geloof is niet hetzelfde.  Subjectieve waarheden, daar hebben we het al over gehad, dat worden ook wel overtuigingen genoemd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Hopper:

Openbaring en geloof is niet hetzelfde.  Subjectieve waarheden, daar hebben we het al over gehad, dat worden ook wel overtuigingen genoemd.

Met non-lineaire katalysatoren hebben we dat probleem niet, die gaan vooraf aan het gebruik in deze of gene zin. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei TTC:

De meningen zijn daarover verdeeld, sommigen zeggen dat het gewoon een kwestie van aandacht is voor beschikbare kennis.

Als een mens zou weten wat 'aandacht' an sich is, dat zou al veel schelen.  Wellicht wordt dan ooit duidelijk wat zonder zonde is.

‘Lam Gods’ is een van de aanduidingen voor Jezus Christus. Toen Johannes de Doper naar Jezus keek was ervan overtuigd dat de Messias gekomen was. Hij zei: ‘Zie, het lam van God dat de zonde van de wereld wegneemt.’ 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Hopper:

Als een mens zou weten wat 'aandacht' an sich is, dat zou al veel schelen.  Wellicht wordt dan ooit duidelijk wat zonder zonde is. Lam Gods’ is een van de aanduidingen voor Jezus Christus. Toen Johannes de Doper naar Jezus keek was ervan overtuigd dat de Messias gekomen was. Hij zei: ‘Zie, het lam van God dat de zonde van de wereld wegneemt.’ 

Aandacht is het cognitief proces van het gericht waarnemen van de omgeving. Aandacht wordt soms ook opgevat als het toekennen van verwerkingscapaciteit. Het is verwant aan begrippen als, alertheid, concentratie en selectief verwerken van informatie. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Aandacht is het cognitief proces van het gericht waarnemen van de omgeving. Aandacht wordt soms ook opgevat als het toekennen van verwerkingscapaciteit. Het is verwant aan begrippen als, alertheid, concentratie en selectief verwerken van informatie. 

Niet geheel correct.  Aandacht kent geen verwerkingsactiviteit.  Dat zou betekenen dat iemand de aandacht 'doet' en dat is niet het geval.  Ook is het niet verwant aan concentratie, dat zou ook een 'doen' veronderstellen.  Aandacht is geheel vrij van 'doen'.  Wat wel 'gedaan' kan zijn is de aandacht van een ander 'vangen'.  Dat gaat geheel buiten iedere denk-beweging om (cognitieve inhoud).  Heb ik die aandacht van de ander?  En wanneer ben ik hem kwijt?

Wel geheel zonder oordeel of reflectie 'doen'.  Aandacht reflecteert noch oordeelt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Hopper:

Hhet wordt 'gezond' geacht om voor de zekerheid van de fenomenen te gaan.  Het overgrote deel van de gelovigen wil als fenomeen na de dood 'bij Jezus' (die dan ook als een fenomeen wordt gedacht) verder leven.

Dan valt het dubbel tegen als dan blijkt dat je op het verkeerde paard hebt gewed.

4 uur geleden zei Hopper:

Christus kent het begeren niet.

Dan moet je wel uitleggen wat je met 'begeerte' bedoelt. Ik denk dat Jezus wel iets begeerde, namelijk het doen van de wil van de Vader.

4 uur geleden zei Hopper:

Ik heb niet gesproken over wanhoop, maar over alle hoop op een betere toekomst laten varen.  Het is een onthechten aan alles wat zintuigelijk waarneembaar is temidden van de 'dingen'.  Hoop op een betere toekomst is een vorm van begeren.  Dan is er nog sprake van reflectie op het tijdelijke.

Het effect is hetzelfde. "als je alle hoop op een betere toekomst laat varen" dan geef je het op. Je ziet geen uitkomst meer.

Het punt in deze is dat er desondanks in de wanhoop nog een stap nodig is, die geen mens automatisch vanuit zichzelf zet: het uitroepen in wanhoop tot de Enige die hulp kan bieden. Daarom zegt de Bijbel: "Wie tot God nadert, moet geloven dat Hij bestaat en een beloner is voor wie Hem ernstig zoeken". Het punt is, dat je in beginsel alleen maar naar God kunt zoeken, als je wanhopig bent.

4 uur geleden zei Hopper:

De mystieke dood kent bepaalde overeenkomsten met suïcide.  Een wezenlijk verschil is echter dat iemand die suïcidaal is niet het 'zelf' wil doden, maar de (geestelijke) pijn wil doden.  In de mystieke dood is de motivatie de liefde zoals door Jezus gepredikt en de bereidheid om daar voor te lijden.  Feitelijk volgt de mens in de mystieke dood Jezus tot het einde.  Men gaat door de nauwe doorgang.

Maar aan mijn beschrijvingen heeft de lezer niks. <knip> 

Jezus volgen is dan ook vooral het wegvallen van vragen ipv vragen beantwoorden.

Ik zou zeggen: Jezus volgen is het antwoord vinden op de vragen die je niet stelt. Net zoals de discipel die zegt: Spreek, Heer, uw knecht luistert.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid