Spring naar bijdragen

De brede en/of smalle weg (Bergrede)


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 4,5k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Mijn vrouw en ik waren op een gegeven moment zo moe van het langs elkaar heen praten dat we maar helemaal gestopt zijn met praten…

Dit is echt enorme flauwekul. Ik zie in mijn omgeving veel mensen die elkaar helpen zonder iets terug te verlangen. Helaas zijn er altijd een paar luidruchtige klootzakken die het verzieken voor de an

Posted Images

16 uur geleden zei Piebe:

Logica is ook dat de titel Vader impliceert dat er een Kind is. Dit Kind is de Olifant in de kamer van het jodendom.

Helemaal niet... Israel is het kind van de Vader. Alsmede mensen die doen wat de joodse God wil dat je doet, die werden zonen en dochters van God genoemd.. 

Wel je feiten kennen ajb

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei TTC:

Staat gewoon beschreven als de logische niveaus van Bateson, tenzij je van absoluut alles een mysterie wil maken. 

Aan beschrijvingen heb je niks.  Wie is er ooit in Parijs terecht gekomen door een landkaart te bestuderen?  Je moet de weg gáán.

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei Hopper:

Het is gemakkelijk om met de menigte mee te gaan, maar er is moed voor nodig om alleen te staan.

Dat zeggen waarschijnlijk meer mensen die door hun karakter door de normale mensen genegeerd worden.. 

Wees eens menselijk, in plaats van dit Hopper. Meer twijfel, meer "ik meen dit maar kan ook mis zijn".. Misschien dat je dan niet meer alleen staat? Gewoon met beide voeten op de grond, in plaats in de hemel.

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 9-1-2023 om 13:02 zei Hetairos:

Ik denk dat je je vergist: "hoop" onttrekt zich juist aan de tijd, omdat het verschijnsel "tijd" geen ruimte biedt aan hoop.

"Ik hoop dat het morgen niet regent."

🤔

M.i. zit er altijd een element van tijd in hoop. Toekomende tijd welteverstaan. 

Romeinen 5:

1 Wij dan, gerechtvaardigd uit het geloof, hebben vrede met God door onze Here Jezus Christus,

2 Door wie wij ook de toegang hebben verkregen in het geloof tot deze genade, waarin wij staan, en roemen in de hoop op de heerlijkheid Gods.

3 En niet alleen [hierin], maar wij roemen ook in de verdrukkingen, daar wij weten, dat de verdrukking volharding uitwerkt,

4 En de volharding beproefdheid, en de beproefdheid hoop;

5 En de hoop maakt niet beschaamd, omdat de liefde Gods in onze harten uitgestort is door de Heilige Geest, die ons gegeven is,

6 Zo zeker als Christus, toen wij nog zwak waren, te zijner tijd voor goddelozen is gestorven.

Romeinen 8:

22 Want wij weten, dat tot nu toe de ganse schepping in al haar delen zucht en in barensnood is.

23 En niet alleen zij, maar ook wij zelf, wij, die de Geest als eerste gave ontvangen hebben, zuchten bij onszelf in de verwachting van het zoonschap: de verlossing van ons lichaam.

24 Want in die hoop zijn wij behouden. Maar hoop, die gezien wordt, is geen hoop, want hoe zal men hopen op hetgeen men ziet?

25 Indien wij echter hopen op hetgeen wij niet zien, verwachten wij het met volharding.

1 Korintiërs 15:

19 Indien wij alleen voor dit leven onze hoop op Christus gebouwd hebben, zijn wij de beklagenswaardigste van alle mensen.

Op 9-1-2023 om 13:02 zei Hetairos:

En dus bestaat er tussen 'hoop' en 'illusie' in wezen geen relatie; laat staan dat ze door hoop wordt geschapen.

En als je 'illusie' beschouwt als 'valse hoop'?

"Ik hoop dat morgen het noorderlicht te zien is in Den Haag."

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wanneer de polarisatie der standpunten in het gangbare denken en het vaak al te weinig door enige kennis van zaken gehinderde, impulsieve doen, zich blijven ontwikkelen in het huidige, mede door de media veroorzaakte tempo, zal het karakter van een volgende generatie Nederlanders, als meest in het oog springende wezenskenmerk, een permanente staat van agressieve ontevredenheid met al het denkbare vertonen.

Melk komt van koeien maar ook van geiten. Gelukkig wordt de Eiffeltoren af en toe verlicht, ook al is hij vrij zwaar. Vraag blijft of de zoetstofwisselingstherapie het gewenste effect oplevert. Dat zal de uitslag van de eerstvolgende bingoavond moeten uitwijzen, met of zonder microfoon.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 9-1-2023 om 10:15 zei Hopper:

De weg verschijnt onder je voeten door de weg te gaan.

Volgens de lectuur zou ontluikende visielogica redelijk paradigmatisch van signature zijn, in die zin wellicht ook een aantal tegenstrijdigheden opwerpend die zonder de nodige vakkennis maar moeilijk op een fluweelzachte manier doorworsteld kunnen worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 25-9-2022 om 14:49 zei Barnabas:

Je gooit wel een heleboel op één hoop.

De Kubus van Metatron is vernoemd naar de aartsengel Metatron. Hij is verantwoordelijk voor alle creaties en maakt zijn verschijning in het Jodendom, het Christendom en de Islam. De naam Metatron komt van de Griekse woorden Meta en Tron. In het Grieks betekent Meta 'Voorbij' en Tron betekent 'Matrix'. In het oude Egypte staat Metatron ook bekend als de God van het schrift, magie, wijsheid en de maan. Maar hij heeft daar de naam Thoth.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 8-1-2023 om 14:28 zei Hopper:

Als iets tijdloos is, is het een contradictie om te beweren dat het al eeuwen zo is.  Maar het zijn verschijnselen hebben we vast gesteld, verschijnselen verschijnen in de tijd.

Voor experten zoals jezelf is het allemaal de normaalste zaak van de wereld, terwijl leken het correlaat tussen de lichamen van Plato en exotische begrippen zoals Chakra’s nog maar pas mogen proberen te begrijpen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Voor experten zoals jezelf is het allemaal de normaalste zaak van de wereld, terwijl leken het correlaat tussen de lichamen van Plato en exotische begrippen zoals Chakra’s nog maar pas mogen proberen te begrijpen.

Mensen praten nu eenmaal naar dat ze kennis hebben.  Vergeef hen Heer, ze weten niet wat ze zeggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Wellicht weten ze dat van die logicakwesties ook nog niet, niet moeilijk dat verbindende communicatie zo moeilijk is. 

Het is een logica dat het meervoudige (dualiteit) uit het enkelvoudige voortkomt en niet andersom.  Waarmee de weg terug naar huis alleen naar het enkelvoudige kan leiden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Hopper:

Het is een logica dat het meervoudige (dualiteit) uit het enkelvoudige voortkomt en niet andersom.  Waarmee de weg terug naar huis alleen naar het enkelvoudige kan leiden.

Hoe dan ook, de besluitvormingstheorie van Herbert Simon kan doorheen alles toch als standvastig beschouwd worden, vooral omdat alle opties open blijven en ze ook niets zegt over wat finaal besloten wordt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 9-1-2023 om 15:27 zei HJW2:

Mijn vrouw en ik waren op een gegeven moment zo moe van het langs elkaar heen praten dat we maar helemaal gestopt zijn met praten.

Heb een en ander in dank en respect gelezen, in hoop en vertrouwen schrijden we verder.  

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 9-1-2023 om 08:30 zei Petra.:

Wel Willie Wartaal... je bent imo scherp en flexibel van geest; Mijn complimenten!

Door er steeds een overvloed aan dure woorden bij te betrekken dreigen we telkens opnieuw af te wijken van de eenvoud die we nu net middels toepassing van Ockhams scheermes inzichtelijk hebben kunnen maken, wat jammer is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Waarom zouden we een brug willen nemen wanneer blijkt dat doorheen een windmolenpark fietsen de tijdspanne aanzienlijk kan verkorten?

Een brug is meestal een verhoging in het landschap, hetgeen een fenomenaal uitzicht kan verschaffen.  Dat kan een hele goede reden zijn.  Windmolenparken daarentegen zijn doorgaan het aanzien niet waard.

Daarnaast heb ik geen kalenderverslaving, dus wat kan mij de tijdspanne schelen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid