Spring naar bijdragen

Klachten over het moderatiebeleid.

Aanbevolen berichten

8 minuten geleden zei Kl van Dam:

Veel mensen op Freethinker waren ooit gelovig. Die hebben echt wel geweten van de hoed en de rand en zullen niet na 1x lezen tot die conclusie zijn gekomen.. De koning in de parabelen doet precies hetzelfde als Jezus in Openbaring als Hij terugkomt.. Dan is het ook "breng ze tot mij, dat ik ze dood".. "ieder knie zal zich buigen, niet goedschiks danwel kwaadschiks".

Als je niet gelooft in Jezus als God, of onderdeel van God, of sprekend namens God dan doen veel woorden van hem toch wel narcistisch aan? "wie zijn ouders liefheeft boven mij is mij niet waardig". "ik ben de weg, de waarheid en het leven". 

Alleen als je van te voren al aanneemt dat Jezus goddelijk is of God of heel hoog, dan zul je hier niet iets narcistisch in kunnen lezen.

Het artikel op Freethinker cherrypikte Lukas 19:27 en deden dit buiten context om Jezus als een narcist af te beelden die de pedalen kwijt is. Als je daardoor uit het geloof stapt, kreeg je volgens mij geen bijbelstudie die deze parabels en beeldspraak nader nuanceren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 380
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het is mijns inziens gewoon zo dat discussies op internet steeds minder interessant worden, omdat teveel deelnemers tegenargumenten al snel als persoonlijke aanvallen zien, of in dit geval als godsdla

Je zet alles nogal tegen elkaar op. Beter zou je een en ander naast elkaar zetten. Als iemand een ander beeld heeft van God, zou je dat moeten respecteren. In plaats daarvan wordt zoiets nu weg

Dat de vete hier min of meer voortgezet wordt vind ik geen goede zaak. Dat jij weer verder gaat hier over wat er in GG gebeurde en wat zijn wortels vindt in Freethinker lijkt me niet iets dat een oplo

49 minuten geleden zei Kl van Dam:

Als je niet gelooft in Jezus als God, of onderdeel van God, of sprekend namens God dan doen veel woorden van hem toch wel narcistisch aan? "wie zijn ouders liefheeft boven mij is mij niet waardig". 

Nee dit is niet narcistisch maar het is een van de grote Geloofsgeheimenissen, die je zou snappen als je Jezus had nagevolgd. Wie Jezus niet liefheeft boven zijn ouders, die kan zijn ouders niet ten volste liefhebben.  Wie Jezus van ganser harte liefheeft boven zijn ouders gaat Christus ervaren in zijn ouders en zowel jijzelf als je ouders ondergaan dan positieve veranderingen.  Dit zijn dingen waar je beslist niet achter komt en waar je je zelf steeds verder van verwijdert zolang je tegen Jezus Christus en Zijn Gemeente blijft strijden.    Met als uiterste consequentie van de de haat jegens Jezus Christus  de antichrist die je realiteit gaat regeren. 

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het artikel op Freethinker cherrypikte Lukas 19:27 en deden dit buiten context om Jezus als een narcist af te beelden die de pedalen kwijt is. Als je daardoor uit het geloof stapt, kreeg je volgens mij geen bijbelstudie die deze parabels en beeldspraak nader nuanceren.

Hier gebeurt dus precies wat in Openbaring Jezus zelf doet? Alsof het een voorzegging is van wat Jezus zelf ooit zal doen. "als je niet voor mij bent, dan ben je tegen mij"...

Lijkt me logisch dat men hier Jezus in leest, die immers ook "de koning der joden" is?

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Kl van Dam:

Hier gebeurt dus precies wat in Openbaring Jezus zelf doet? Alsof het een voorzegging is van wat Jezus zelf ooit zal doen. "als je niet voor mij bent, dan ben je tegen mij"...

Lijkt me logisch dat men hier Jezus in leest, die immers ook "de koning der joden" is?

Het punt is dat de schrijver van het artikel op freethinker cherrypickte en de Bijbel buiten context gebruikte om Christus in een slecht daglicht te plaatsen. Ik heb gans het testament meermaals gelezen, en ik vind geen zonde in Hem. Als de Bijbel rake taal spreekt en ons als mensen negatief raakt, is dat omdat wij zondaars zijn die falen Zijn Woord te plaatsen. Opdat er in de volgende creatie geen zonde meer is en het zich terug naar perfectie herstelt, heb je een “purge” (zuivering) nodig. De verbanning van de zonde is de genade voor de reine. Niet dat ik een reine ben, verre zeer verre van. :) 

Als je niet in Hem gelooft, veroordeel je enkel jezelf. Want Christus is de personificatie van de Waarheid, de weg en het leven. De enige. 

bewerkt door Fundamenteel
HerstelT
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het punt is dat de schrijver van het artikel op freethinker cherrypickte en de Bijbel buiten context gebruikte om Christus in een slecht daglicht te plaatsen. Ik heb gans het testament meermaals gelezen, en ik vind geen zonde in Hem. Als de Bijbel rake taal spreekt en ons als mensen negatief raakt, is dat omdat wij zondaars zijn die falen Zijn Woord te plaatsen. Opdat er in de volgende creatie geen zonde meer is en het zich terug naar perfectie hersteld, heb je een “purge” (zuivering) nodig. De verbanning van de zonde is de genade voor de reine. Niet dat ik een reine ben, verre zeer verre van. :) 

Als je niet in Hem gelooft, veroordeel je enkel jezelf. Want Christus is de personificatie van de Waarheid, de weg en het leven. De enige. 

Je hebt het hele testament gelezen? En geen zonde in hem gevonden? Nogal wiedes. Als je alle eventuele negatieve zaken eruit laat dan vind je geen zonde. Voor iemand die 33 jaar geleefd heeft staat er overigens bijzonder weinig over hem in. En er word pas over hem gesproken drie jaar voor zijn sterven (dus op zijn dertigste). Wat hij daarvoor gedaan heeft? Niemand die het weet.

Tevens ga je er al vanuit dat als de Bijbel vreemd overkomt (hard en meedogenloos) dat het aan ons ligt, de lezers. Het zou ook hard en meedogenloos kunnen zijn?

En dat Christus de personificatie is van de Waarheid, het Licht en de Weg is jouw geloof. Mensen die daar niet in geloven lezen de woorden en daden van Jezus zoals ze de woorden en daden van ieder mens lezen. Zo objectief mogelijk (helemaal objectief kan natuurlijk niet).

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Kl van Dam:

Je hebt het hele testament gelezen? En geen zonde in hem gevonden? Nogal wiedes. Als je alle eventuele negatieve zaken eruit laat dan vind je geen zonde. Voor iemand die 33 jaar geleefd heeft staat er overigens bijzonder weinig over hem in. En er word pas over hem gesproken drie jaar voor zijn sterven (dus op zijn dertigste). Wat hij daarvoor gedaan heeft? Niemand die het weet.

Tevens ga je er al vanuit dat als de Bijbel vreemd overkomt (hard en meedogenloos) dat het aan ons ligt, de lezers. Het zou ook hard en meedogenloos kunnen zijn?

En dat Christus de personificatie is van de Waarheid, het Licht en de Weg is jouw geloof. Mensen die daar niet in geloven lezen de woorden en daden van Jezus zoals ze de woorden en daden van ieder mens lezen. Zo objectief mogelijk (helemaal objectief kan natuurlijk niet).

Maar wat ervaar jij dan als negatief in Zijn levenswandel?

Straf om die met anderen te vergelijken, want die wandel is vrij uniek in het record van mensen geschiedenis.

Link naar bericht
Deel via andere websites