Spring naar bijdragen

Klachten over het moderatiebeleid.


Aanbevolen berichten

8 minuten geleden zei Kl van Dam:

Veel mensen op Freethinker waren ooit gelovig. Die hebben echt wel geweten van de hoed en de rand en zullen niet na 1x lezen tot die conclusie zijn gekomen.. De koning in de parabelen doet precies hetzelfde als Jezus in Openbaring als Hij terugkomt.. Dan is het ook "breng ze tot mij, dat ik ze dood".. "ieder knie zal zich buigen, niet goedschiks danwel kwaadschiks".

Als je niet gelooft in Jezus als God, of onderdeel van God, of sprekend namens God dan doen veel woorden van hem toch wel narcistisch aan? "wie zijn ouders liefheeft boven mij is mij niet waardig". "ik ben de weg, de waarheid en het leven". 

Alleen als je van te voren al aanneemt dat Jezus goddelijk is of God of heel hoog, dan zul je hier niet iets narcistisch in kunnen lezen.

 

Het artikel op Freethinker cherrypikte Lukas 19:27 en deden dit buiten context om Jezus als een narcist af te beelden die de pedalen kwijt is. Als je daardoor uit het geloof stapt, kreeg je volgens mij geen bijbelstudie die deze parabels en beeldspraak nader nuanceren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 420
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Voelt dat echt lekker ? Misschien komt er nog een dag dat je je gaat afvragen of het je zoveel waard was Mart als je terugkijkt en ziet wat je onderweg allemaal verloren bent. 

Je zet alles nogal tegen elkaar op. Beter zou je een en ander naast elkaar zetten. Als iemand een ander beeld heeft van God, zou je dat moeten respecteren. In plaats daarvan wordt zoiets nu weg

Dat de vete hier min of meer voortgezet wordt vind ik geen goede zaak. Dat jij weer verder gaat hier over wat er in GG gebeurde en wat zijn wortels vindt in Freethinker lijkt me niet iets dat een oplo

49 minuten geleden zei Kl van Dam:

 

Als je niet gelooft in Jezus als God, of onderdeel van God, of sprekend namens God dan doen veel woorden van hem toch wel narcistisch aan? "wie zijn ouders liefheeft boven mij is mij niet waardig". 


Nee dit is niet narcistisch maar het is een van de grote Geloofsgeheimenissen, die je zou snappen als je Jezus had nagevolgd. Wie Jezus niet liefheeft boven zijn ouders, die kan zijn ouders niet ten volste liefhebben.  Wie Jezus van ganser harte liefheeft boven zijn ouders gaat Christus ervaren in zijn ouders en zowel jijzelf als je ouders ondergaan dan positieve veranderingen.  Dit zijn dingen waar je beslist niet achter komt en waar je je zelf steeds verder van verwijdert zolang je tegen Jezus Christus en Zijn Gemeente blijft strijden.    Met als uiterste consequentie van de de haat jegens Jezus Christus  de antichrist die je realiteit gaat regeren. 

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het artikel op Freethinker cherrypikte Lukas 19:27 en deden dit buiten context om Jezus als een narcist af te beelden die de pedalen kwijt is. Als je daardoor uit het geloof stapt, kreeg je volgens mij geen bijbelstudie die deze parabels en beeldspraak nader nuanceren.

Hier gebeurt dus precies wat in Openbaring Jezus zelf doet? Alsof het een voorzegging is van wat Jezus zelf ooit zal doen. "als je niet voor mij bent, dan ben je tegen mij"...

Lijkt me logisch dat men hier Jezus in leest, die immers ook "de koning der joden" is?

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Kl van Dam:

Hier gebeurt dus precies wat in Openbaring Jezus zelf doet? Alsof het een voorzegging is van wat Jezus zelf ooit zal doen. "als je niet voor mij bent, dan ben je tegen mij"...

Lijkt me logisch dat men hier Jezus in leest, die immers ook "de koning der joden" is?

 

Het punt is dat de schrijver van het artikel op freethinker cherrypickte en de Bijbel buiten context gebruikte om Christus in een slecht daglicht te plaatsen. Ik heb gans het testament meermaals gelezen, en ik vind geen zonde in Hem. Als de Bijbel rake taal spreekt en ons als mensen negatief raakt, is dat omdat wij zondaars zijn die falen Zijn Woord te plaatsen. Opdat er in de volgende creatie geen zonde meer is en het zich terug naar perfectie herstelt, heb je een “purge” (zuivering) nodig. De verbanning van de zonde is de genade voor de reine. Niet dat ik een reine ben, verre zeer verre van. :) 

Als je niet in Hem gelooft, veroordeel je enkel jezelf. Want Christus is de personificatie van de Waarheid, de weg en het leven. De enige. 

bewerkt door Fundamenteel
HerstelT
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het punt is dat de schrijver van het artikel op freethinker cherrypickte en de Bijbel buiten context gebruikte om Christus in een slecht daglicht te plaatsen. Ik heb gans het testament meermaals gelezen, en ik vind geen zonde in Hem. Als de Bijbel rake taal spreekt en ons als mensen negatief raakt, is dat omdat wij zondaars zijn die falen Zijn Woord te plaatsen. Opdat er in de volgende creatie geen zonde meer is en het zich terug naar perfectie hersteld, heb je een “purge” (zuivering) nodig. De verbanning van de zonde is de genade voor de reine. Niet dat ik een reine ben, verre zeer verre van. :) 

Als je niet in Hem gelooft, veroordeel je enkel jezelf. Want Christus is de personificatie van de Waarheid, de weg en het leven. De enige. 

Je hebt het hele testament gelezen? En geen zonde in hem gevonden? Nogal wiedes. Als je alle eventuele negatieve zaken eruit laat dan vind je geen zonde. Voor iemand die 33 jaar geleefd heeft staat er overigens bijzonder weinig over hem in. En er word pas over hem gesproken drie jaar voor zijn sterven (dus op zijn dertigste). Wat hij daarvoor gedaan heeft? Niemand die het weet.

Tevens ga je er al vanuit dat als de Bijbel vreemd overkomt (hard en meedogenloos) dat het aan ons ligt, de lezers. Het zou ook hard en meedogenloos kunnen zijn?

En dat Christus de personificatie is van de Waarheid, het Licht en de Weg is jouw geloof. Mensen die daar niet in geloven lezen de woorden en daden van Jezus zoals ze de woorden en daden van ieder mens lezen. Zo objectief mogelijk (helemaal objectief kan natuurlijk niet).

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Kl van Dam:

Je hebt het hele testament gelezen? En geen zonde in hem gevonden? Nogal wiedes. Als je alle eventuele negatieve zaken eruit laat dan vind je geen zonde. Voor iemand die 33 jaar geleefd heeft staat er overigens bijzonder weinig over hem in. En er word pas over hem gesproken drie jaar voor zijn sterven (dus op zijn dertigste). Wat hij daarvoor gedaan heeft? Niemand die het weet.

Tevens ga je er al vanuit dat als de Bijbel vreemd overkomt (hard en meedogenloos) dat het aan ons ligt, de lezers. Het zou ook hard en meedogenloos kunnen zijn?

En dat Christus de personificatie is van de Waarheid, het Licht en de Weg is jouw geloof. Mensen die daar niet in geloven lezen de woorden en daden van Jezus zoals ze de woorden en daden van ieder mens lezen. Zo objectief mogelijk (helemaal objectief kan natuurlijk niet).

Maar wat ervaar jij dan als negatief in Zijn levenswandel?

Straf om die met anderen te vergelijken, want die wandel is vrij uniek in het record van mensen geschiedenis.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...
Op 11-9-2022 om 23:17 zei Trajecto:

@ Chaim

De links die je geeft in het bericht zijn alleen bruikbaar voor degenen die een actief account hebben bij Geloofsgesprek. Hoppers account is gedeactiveerd en hij kan de berichten waarnaar je linkt niet meer zien.

Ga je iedereen er uit knikkeren die Chaim niet zo lief vindt? 😆

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Piebe:

Ga je iedereen er uit knikkeren die Chaim niet zo lief vindt? 😆

Heb deze opmerking gerapporteerd: klik. Je gaat weer eens flink tekeer, net zoals op GG waar je reeds meer dan tienmaal gebanned bent en nu een permaban hebt.

 

bewerkt door Chaim
Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei Piebe:

Ga je iedereen er uit knikkeren die Chaim niet zo lief vindt? 😆

Welnee, zoiets is helemaal niet aan de orde.

Chaim schreef een post aan Hopper met links erin naar posts in Geloofsgesprek. Dat waren echter posts die alleen te lezen zijn voor een forummer die daar ingelogd is. Hopper wilde even terug niet verder meedoen op Geloofsgesprek en daarom is zijn account daar gedeactiveerd. Hij kan dus niet inloggen om te gaan kijken wat er te vinden is met die links.

Dat gaf ik even aan in mijn bericht hier.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hi Piebe, 

Ik schrok enorm van die "Hahaha. Klopt. Het leven is lekker!".  Het is dat verlekkerde triomfantelijke op de frustratie van iemand die geen gehoor vindt, wat het zo diep kwetsend maakt. 

Je gaat denk ik geen begrip of luisterend oor vinden voor wat jou beledigd /gekwetst heeft. (Was dat wel zo geweest dan was het niet eens zover gekomen). 

Je bent de kat in het nauw die wilde sprongen maakt. Ik zou willen dat ik je een beetje kon helpen. Ik vind het jammer, want ik weet dat het prima en leuk met je te praten kan zijn als je prettig in je vel zit. Maar goed, dat geldt eigenlijk voor de meeste mensen, daarom werken groepsklopjachten op fora. (werk de kat in het nauw tactiek). Misschien helpt het als je het proces doorziet.  Nou heb ik een rothekel aan grof geschut/gescheld/geweld dus ik zou het zelf niet doen, maar ik weet hoe onvoorstelbaar diep dat -ogenschijnlijk beschaafde achter de ellebogen venijn- op je inhakt. Dus ik begrijp je wel. Hou je haaks.  

 

 

 

 

 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Petra.:

Hi Piebe, 

Ik schrok enorm van die "Hahaha. Klopt. Het leven is lekker!".  Het is dat verlekkerde triomfantelijke op de frustratie van iemand die geen gehoor vindt, wat het zo diep kwetsend maakt. 

Je gaat denk ik geen begrip of luisterend oor vinden voor wat jou beledigd /gekwetst heeft. (Was dat wel zo geweest dan was het niet eens zover gekomen). 

Je bent de kat in het nauw die wilde sprongen maakt. Ik zou willen dat ik je een beetje kon helpen. Ik vind het jammer, want ik weet dat het prima en leuk met je te praten kan zijn als je prettig in je vel zit. Maar goed, dat geldt eigenlijk voor de meeste mensen, daarom werken groepsklopjachten op fora. (werk de kat in het nauw tactiek). Misschien helpt het als je het proces doorziet.  Nou heb ik een rothekel aan grof geschut/gescheld/geweld dus ik zou het zelf niet doen, maar ik weet hoe onvoorstelbaar diep dat -ogenschijnlijk beschaafde achter de ellebogen venijn- op je inhakt. Dus ik begrijp je wel. Hou je haaks.  

 

 

 

 

 

Zo beschaafd vind ik het allemaal niet, o.a. dat de eigenaar van een forum een topic maakt voor mij waarin ik mij publiekelijk moest verantwoorden voor mijn visie op het jodendom, waarna ik gekruisigd werd als Jezus en vervolgens verbannen. En de wijze waarop Bonjour moderator is geworden spreekt ook boekdelen over hoe weinig beschaafd men aldaar is.

Dat ik de enige ben die dat durft te benoemen maakt me beslist geen kat in het nauw en ik zit prima in mijn vel hoor, ik train drie keer per week. ;)

12 uur geleden zei Trajecto:

Welnee, zoiets is helemaal niet aan de orde.

Chaim schreef een post aan Hopper met links erin naar posts in Geloofsgesprek. Dat waren echter posts die alleen te lezen zijn voor een forummer die daar ingelogd is. Hopper wilde even terug niet verder meedoen op Geloofsgesprek en daarom is zijn account daar gedeactiveerd. Hij kan dus niet inloggen om te gaan kijken wat er te vinden is met die links.

Dat gaf ik even aan in mijn bericht hier.

Toen je het topic opende waarin je mij dwong me publiekelijk te verantwoorden voor mijn visie op de joodse religie wist ik zeker dat jij een dubbele agenda hebt, want dat soort zaken hoor je via pm te bevragen. Verder heb ik al zo vaak aangegeven dat ik mijn peilen richt op het jodendom en niet op Semieten maar desondanks werd ik toch steeds weer uitgemaakt voor antisemiet door jouw gebruikers. En om dat maar te kunnen blijven roepen werd zelfs ontkend dat ik joodse roots heb. Hieruit volgt onvermijdelijk de conclusie dat joden geen christen mogen zijn op jouw forum. Want dan stuur je jouw terroristische jodenclubje er op af en geeft ze een podium om diegene publiekelijk te kruisigen en karaktermoord te plegen in jouw topic. En de rest van de tijd jammer je dat de sfeer zo ruzieachtig is. Hoe zou dat nou komen denk je Einstein? 

Nog even en jouw forum kan gesloten worden en dat is je verdiende loon.

15 uur geleden zei Chaim:

Heb deze opmerking gerapporteerd: klik. Je gaat weer eens flink tekeer, net zoals op GG waar je reeds meer dan tienmaal gebanned bent en nu een permaban hebt.

 

Ga toch terug naar je grot.

mod sjako: voor deze post krijg je weer een strafpunt. Gaat nu wel snel. Je gedraagt je hier fatsoenlijk of je krijg een (tijdelijke) ban.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Piebe:

...

Even voor de duidelijkheid: heb eveneens de posting hierboven gemeld (klik). Je gaat weer als vanouds tekeer tegen de moderatie en je terminologie aangaande de Joden, je vergelijkt terechte kritiek op jouw woordgebruik en anti-Joods gedachtengoed heel onsmakelijk met de kruisiging van Jezus zelf en zegt onverhoopt tegen me dat ik "terug naar m'n grot" moet gaan. Je gedraagt je als de kat in het nauw die wilde sprongen maakt en dat vind ik jammer. Het had volgens mij zoveel beter gekund.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 29-10-2022 om 10:32 zei Piebe:

Zo beschaafd vind ik het allemaal niet, o.a. dat de eigenaar van een forum een topic maakt voor mij waarin ik mij publiekelijk moest verantwoorden voor mijn visie op het jodendom, waarna ik gekruisigd werd als Jezus en vervolgens verbannen. En de wijze waarop Bonjour moderator is geworden spreekt ook boekdelen over hoe weinig beschaafd men aldaar is.

 

Je bedoelt waarschijnlijk het topic "Waarom steeds aanvallen op het jodendom?" in de "Vertrouwelijke hoek" in Geloofsgesprek. Daar wordt geprobeerd op vertrouwelijke wijze problemen op te lossen.

Jij deed veelal vreemd zomaar uit de lucht vallend aanvallen op het jodendom en vooral ook reageerde je op callista op een wijze die niet kan. Zij is vanouds van christelijken huize maar is niet gelovig meer maar ze weet wel veel van de Bijbel. Haar uitmaken voor jodentroetelaar of iets van dien aard raakt kant nog wal.

Op 29-10-2022 om 10:32 zei Piebe:

Zo beschaafd vind ik het allemaal niet, o.a. dat de eigenaar van een forum een topic maakt voor mij waarin ik mij publiekelijk moest verantwoorden voor mijn visie op het jodendom, waarna ik gekruisigd werd als Jezus en vervolgens verbannen. En de wijze waarop Bonjour moderator is geworden spreekt ook boekdelen over hoe weinig beschaafd men aldaar is.

Men mag uiteraard zijn/haar visie op het jodendom in Geloofsgesprek verwoorden. Niet echter mag je in een gesprek over b.v. een OT-tekst en wat die bedoelt je gespreksgenoot opeens ad hominem gaan beschuldigen. Zo kan er niet serieus gediscussieerd worden.

Op 29-10-2022 om 10:32 zei Piebe:

Dat ik de enige ben die dat durft te benoemen maakt me beslist geen kat in het nauw en ik zit prima in mijn vel hoor, ik train drie keer per week. ;)

Toen je het topic opende waarin je mij dwong me publiekelijk te verantwoorden voor mijn visie op de joodse religie wist ik zeker dat jij een dubbele agenda hebt, want dat soort zaken hoor je via pm te bevragen. Verder heb ik al zo vaak aangegeven dat ik mijn peilen richt op het jodendom en niet op Semieten maar desondanks werd ik toch steeds weer uitgemaakt voor antisemiet door jouw gebruikers. En om dat maar te kunnen blijven roepen werd zelfs ontkend dat ik joodse roots heb. Hieruit volgt onvermijdelijk de conclusie dat joden geen christen mogen zijn op jouw forum. Want dan stuur je jouw terroristische jodenclubje er op af en geeft ze een podium om diegene publiekelijk te kruisigen en karaktermoord te plegen in jouw topic. En de rest van de tijd jammer je dat de sfeer zo ruzieachtig is. Hoe zou dat nou komen denk je Einstein? 

Nog even en jouw forum kan gesloten worden en dat is je verdiende loon.

Ga toch terug naar je grot.

mod sjako: voor deze post krijg je weer een strafpunt. Gaat nu wel snel. Je gedraagt je hier fatsoenlijk of je krijg een (tijdelijke) ban.

Dat je joodse roots hebt klopt denk ik gewoon, maar een ander kan er mogelijk aan twijfelen. Daar kan ik niet zo veel aan doen.

Geloofsgesprek is niet een "terroristisch jodenclubje". Je haalt je van alles in je hoofd. Iemand met joodse roots die christen is mag uiteraard meeforummen bij Geloofsgesprek. Daar is op zich geen probleem voor deelname. Maar eenieder moet willen discussiëren en welwillend anderen benaderen en afzien van ad hominems.

Dat er nogal eens ruzie is (alhoewel momenteel gelukkig niet al te veel) komt mijns inziens vooral omdat de grenzen erg ruim gesteld zijn. Misschien te ruim voor een forum om ruzie goed binnen de perken te kunnen houden. Maar er zijn ook forummers die het brede veld van Geloofsgesprek wel waarderen.

Op de Frontpagina daar staat onder andere:

Citaat

Onze doelgroep bestaat primair uit niet-dogmatisch ingestelde christenen en niet-gelovigen met belangstelling om van gedachten te wisselen met elkaar over opvattingen en geloof.

 

 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Trajecto:

Je deed veelal vreemd zomaar uit de lucht vallend aanvallen op het jodendom...

 

Dingen komen niet zomaar uit de lucht vallen.  Het probleem is dat het wisselwerkingen zijn waarbij de wisselwerking niet erkend wordt. 

 

Lees het topic "Mart en het beschimpen van christenen"  nog eens na. 

Ook in de vertrouwelijke hoek. Ik kan het niet nalezen maar ik weet het nog precies. En ook dat ik schreef dat het helemaal niet uitgepraat was en ook geen kinderlijk nagepruttel. Het kwam voort uit een lange lange reeks met geklaag over aanvallen op het christendom. 

 

Lees je mod break hier: https://www.geloofsgesprek.nl/forum/viewtopic.php?p=393004#p393004 

En vraag je dan af.. hoe het zit met Piebe (e.a. christenen) die in een hoek gedrukt wordt en wat het verschil is met een reeks.. om het christendom zwart te maken. 

Volgens mij probeerde ie dat op alle mogelijke manieren duidelijk te maken.

 

4 uur geleden zei Trajecto:

en vooral ook reageerde je op callista op een wijze die niet kan.

Dat klopt. Maar je weet ook dat ie eerst een beetje gek op Callista was, z'n best heeft gedaan om het weer goed te maken en dat niet lukte. 

Ik ben tevens de wijze van reageren tussen Zolderworm/Callista niet vergeten. Die was ook niet mals. Heb je toen Zolderworm geband ? 

En het gescheld van Zolderworm jouw kant op (wat verwijderd is) omdat ie iets verwijderd wilde hebben zijn kant op (wat ook verwijderd is) ook niet. 

 

Het zijn maar mensen he, met alle emoties vandien. Het gaat er mjj niet om om al Piebes handelen goed te praten.. maar oh oh Piebe de boosdoener.. nou nee. 

 

 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Petra.:

Het probleem is dat het wisselwerkingen zijn waarbij de wisselwerking niet erkend wordt. 

Een voorkeursbehandeling door het meten met ongelijke maat.. geeft altijd frustratie. 

 

Datzelfde zie je nu bv. bij de "wappies" gebeuren.  Mensen mogen naar hartelust belachelijk gemaakt worden en voor wappie uitgemaakt worden. Maar o wee als ze hetzelfde retour doen. 

 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Petra.:

Dingen komen niet zomaar uit de lucht vallen.  Het probleem is dat het wisselwerkingen zijn waarbij de wisselwerking niet erkend wordt. 

 

Lees het topic "Mart en het beschimpen van christenen"  nog eens na. 

Ook in de vertrouwelijke hoek. Ik kan het niet nalezen maar ik weet het nog precies. En ook dat ik schreef dat het helemaal niet uitgepraat was en ook geen kinderlijk nagepruttel. Het kwam voort uit een lange lange reeks met geklaag over aanvallen op het christendom. 

 

Lees je mod break hier: https://www.geloofsgesprek.nl/forum/viewtopic.php?p=393004#p393004 

En vraag je dan af.. hoe het zit met Piebe (e.a. christenen) die in een hoek gedrukt wordt en wat het verschil is met een reeks.. om het christendom zwart te maken. 

Volgens mij probeerde ie dat op alle mogelijke manieren duidelijk te maken.

 

Dat klopt. Maar je weet ook dat ie eerst een beetje gek op Callista was, z'n best heeft gedaan om het weer goed te maken en dat niet lukte. 

Ik ben tevens de wijze van reageren tussen Zolderworm/Callista niet vergeten. Die was ook niet mals. Heb je toen Zolderworm geband ? 

En het gescheld van Zolderworm jouw kant op (wat verwijderd is) omdat ie iets verwijderd wilde hebben zijn kant op (wat ook verwijderd is) ook niet. 

 

Het zijn maar mensen he, met alle emoties vandien. Het gaat er mjj niet om om al Piebes handelen goed te praten.. maar oh oh Piebe de boosdoener.. nou nee. 

 

 

Een ding wil ik er nog even over zeggen. Dat Callista mijn excuus niet wou aanvaarden vond ik inderdaad spijtig, maar mijn woede kwam voort uit haar willekeur en niets persoonlijks tegen haar. Zich profileren als overtuigd atheïst maar knuffelen met het jodendom. Dát is waar ik me enorm aan stoor bij haar en bij iedereen die zich daartoe verlaagt. Van een atheïst eis ik atheïsme en geen gedweep met eender welke religie. En dat is het laatste wat ik over de kwestie kwijt wou.

Enorm bedankt @Petra. voor jou bericht. Je bent een van de weinige eerlijke mensen die ik getroffen heb op religieuze fora en wie jou als vriendin heeft heeft het dan ook getroffen!

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Petra.:

Een voorkeursbehandeling door het meten met ongelijke maat.. geeft altijd frustratie. 

 

Datzelfde zie je nu bv. bij de "wappies" gebeuren.  Mensen mogen naar hartelust belachelijk gemaakt worden en voor wappie uitgemaakt worden. Maar o wee als ze hetzelfde retour doen. 

 

In het Nederlands spraakgebruik is het woord 'wappie' ingeburgerd voor complotdenkers, corona/klimaat ontkenners en Forum-aanhangers.  De bedoeling van het woord 'wappie' is om er iemand mee aan te duiden waar geen zinnig woord meer mee te wisselen valt.  Voor mij zijn mensen als Trump, Bolsenaro, Poetin of Baudet volkomen 'wappie'.  Als je het over de feiten al niet meer eens bent dan houdt het helemaal op.  Uiteraard gaan dergelijke wappies terugschelden door 'normale' mensen wappie te noemen (retour doen). 

Het laatste wapenfeit van de complotdenkers is dat we geregeerd worden door reptielen.  Nieuw is dat niet, dat wappie-denken (over de reptielen) ken ik al zolang als ik internet heb.   Het heeft met een meten met een ongelijke maat niks te maken, in de dagdagelijkse praktijk van mijn leven ga ik het gesprek niet aan met wappies.  Er komt maar ruzie van en daar zie ik geen heil in.   Op een forum kun je nog proberen wat redelijke argumenten te spuien, maar dat is doorgaans ook niet helpend.

4 minuten geleden zei Piebe:

Van een atheïst eis ik atheïsme en geen gedweep met eender welke religie.

Als (voormalig) atheïst 'dweep' ik ook met de leer van Jezus.   Het komt mij voor dat ieder mens het recht heeft om te 'dwepen' met ongeacht welke religie dan ook.  Wat jij 'eist' laat me dan weer onverschillig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei antoon:

Hopper zou het probleem niet zijn dat je bevooroordelingen hebt, tot nu toe krijgen wappies nog aleens gelijk met hun beoordelingen

 

Laten wij full on wappie gaan en deze beleidmakers op wereldschaal aan de duivel linken, die een shapeshifting reptillian is. Muahahaha

29 minuten geleden zei Hopper:

In het Nederlands spraakgebruik is het woord 'wappie' ingeburgerd voor complotdenkers, corona/klimaat ontkenners en Forum-aanhangers.  De bedoeling van het woord 'wappie' is om er iemand mee aan te duiden waar geen zinnig woord meer mee te wisselen valt.  Voor mij zijn mensen als Trump, Bolsenaro, Poetin of Baudet volkomen 'wappie'.  Als je het over de feiten al niet meer eens bent dan houdt het helemaal op.  Uiteraard gaan dergelijke wappies terugschelden door 'normale' mensen wappie te noemen (retour doen). 

Het laatste wapenfeit van de complotdenkers is dat we geregeerd worden door reptielen.  Nieuw is dat niet, dat wappie-denken (over de reptielen) ken ik al zolang als ik internet heb.   Het heeft met een meten met een ongelijke maat niks te maken, in de dagdagelijkse praktijk van mijn leven ga ik het gesprek niet aan met wappies.  Er komt maar ruzie van en daar zie ik geen heil in.   Op een forum kun je nog proberen wat redelijke argumenten te spuien, maar dat is doorgaans ook niet helpend.

Als (voormalig) atheïst 'dweep' ik ook met de leer van Jezus.   Het komt mij voor dat ieder mens het recht heeft om te 'dwepen' met ongeacht welke religie dan ook.  Wat jij 'eist' laat me dan weer onverschillig.

Wat leert de Bijbel?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hopper:

Als (voormalig) atheïst 'dweep' ik ook met de leer van Jezus.   Het komt mij voor dat ieder mens het recht heeft om te 'dwepen' met ongeacht welke religie dan ook.  Wat jij 'eist' laat me dan weer onverschillig.

Dat jij me niet begrijpen wilt laat mij dan weer onverschillig.

Maar goed, van een atheïst atheïsme 'eisen' was te sterk aangezet, ik bedoelde verwachten. Wat me het meest stoorde was de willekeur van zelfverklaarde atheïsten die het christendom beschimpen en het jodendom ophemelen maar kennelijk is @Petra. de enige die dat begrijpen wil.

Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei Piebe:

Dat jij me niet begrijpen wilt laat mij dan weer onverschillig.

Maar goed, van een atheïst atheïsme 'eisen' was te sterk aangezet, ik bedoelde verwachten. Wat me het meest stoorde was de willekeur van zelfverklaarde atheïsten die het christendom beschimpen en het jodendom ophemelen maar kennelijk is @Petra. de enige die dat begrijpen wil.

Het maakt dan wel wat uit welk jodendom men ophemelt. Het is verschillend in iedere tijd. Het tegenwoordige jodendom is niet meer dat uit bijbelse tijden. 

Toevoeging:

Christendom idem. 

bewerkt door Hermanos2
Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei Hermanos2:

Het maakt dan wel wat uit welk jodendom men ophemelt. Het is verschillend in iedere tijd. Het tegenwoordige jodendom is niet meer dat uit bijbelse tijden. 

Toevoeging:

Christendom idem. 

Het gaat mij niet om het ophemelen van religie an sich maar om zelfverklaarde atheïsten die het christendom beschimpen en het jodendom ophemelen. Ga maar kijken op geloofsgesprek, dan zie je vanzelf wat ik bedoel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei antoon:

Hopper zou het probleem niet zijn dat je bevooroordelingen hebt, tot nu toe krijgen wappies nog aleens gelijk met hun beoordelingen

 

In christelijke termen: nepnieuws verspreiden is werk van de duivel.

Er is ook geen enkele reden om tegen bv vaccinatie te zijn.  Als je geen vaccinatie wilt, dan doe je het toch niet?  Doch de leugens die bv Trump verspreidde over corona c.q. vaccinatie waren kwaadaardig. Satan spreekt dan door de mond van Trump.  Dat alleen Trump kwaadaardige leugens verkondigt is tot daar aan toe, maar hij zet mensen aan tot het kwaad.  Zie de wappie die de man van Nancy Pelosi aanviel.  Die was geïndoctrineerd door de leugens van Trump.

Satan als persoon bestaat niet, Satan die door de mond van Trump (en anderen) spreekt bestaat wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat doet de de gevestigde orde dan, nep nieuws na nep nieuws, is dat wel acceptabel.. ik lees liever met een  vrije en ook op de schrift gebaseerde geest, neem ook niet alles voetstoots van alternatieven aan

 

 

 

 

 

bewerkt door antoon
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid