Spring naar bijdragen

Demonen, weg in de naam van Jezus!


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 69
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik heb een foto van mijn schoonmoeder op de kast gezet. Sindsdien nergens meer last van. Zelfs geen muggen. 

Dat is dik te laat. Wie met het occulte flirt opent daarmee de deuren voor zijn dierbaren. En als ge dan ontwaakt hoe slecht het is, ziet ge pas als buitenstaander aan uw kinderen hoe slecht het is. M

Ik geloof niet dat een christen bezet kan zijn door een boze geest want we zijn al bezet door de Heilige Geest. Dat wil niet zeggen dat de duivel geen aanvallen meer kan plegen en dat zal hij ook zeke

7 uur geleden zei Gaitema:

Nou, we blijven een minderheid hoor Fundamenteel. Maar dat is ook volgens het evangelie. Weinig mensen vinden de smalle weg ten leven.

Heb ik die gevonden dan? Die smalle weg? OWeet ge, en ik denk dat je dit wel voelt, de Heilige Geest spreekt duidelijke taal. Wat ik vroeger niet begreep, word me nu duidelijk gemaakt in zulke taal dat ik met geen pen meer loochenen kan. En nu ben ik die oude knar die zaagt en de hand vasthoud aan een sterfbed en de ernst veel te laat begrijp terwijl de bevestigende blik naar de vorige opvoeder compleet te laat komt...

Terwijl niemand van ons ooit zal begrijpen waarom de zaken zijn zoals ze zijn en ons spijt altijd te laat komt... fuck ik haat de dood en de nabijheid van de dood.

God save us all....

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Hermanos2:

@Bastiaan73

Gaitema, waarom word je dan alsnog gedoopt? 

Omdat het er bij hoort. Als teken van overgave en toewijding. God vraagt dat van me. Het is een daad van gehoorzaamheid.

2 uur geleden zei Fundamenteel:

Heb ik die gevonden dan? Die smalle weg? OWeet ge, en ik denk dat je dit wel voelt, de Heilige Geest spreekt duidelijke taal. Wat ik vroeger niet begreep, word me nu duidelijk gemaakt in zulke taal dat ik met geen pen meer loochenen kan. En nu ben ik die oude knar die zaagt en de hand vasthoud aan een sterfbed en de ernst veel te laat begrijp terwijl de bevestigende blik naar de vorige opvoeder compleet te laat komt...

Terwijl niemand van ons ooit zal begrijpen waarom de zaken zijn zoals ze zijn en ons spijt altijd te laat komt... fuck ik haat de dood en de nabijheid van de dood.

God save us all....

Dit leven is hooguit het begin van de weg. Het is een school voor wat komt. Houdt Jezus vast in jouw hart, want Hij laat jou niet uit Zijn handen roven. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
41 minuten geleden zei Gaitema:

Omdat het er bij hoort. Als teken van overgave en toewijding. God vraagt dat van me. Het is een daad van gehoorzaamheid.

Dit klinkt alsof het een soort offer van jou aan God is. Een teken van waar jij staat in je geloof. En dat vind ik een mooie intentie. 
Alleen is het in wezen andersom. De doop is een teken van God aan ons. Niet wij offeren ons, God zelf offert zich. Hij nodigt je uit om door geloof en doop te delen in zijn dood en opstanding. En alles wat er te doen is, is; neem het aan, onderga het, ontvang het. Laat het idee los dat jij iets mee moet brengen, een markering moet zetten, een daad moet verrichten. God heeft de doop niet nodig, wíj hebben hem nodig. Het is geen geven maar ontvangen. Een van de lastigste dingen die er zijn en juist daarom zo essentieel.

bewerkt door Naeva
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Naeva:

Dit klinkt alsof het een soort offer van jou aan God is. Een teken van waar jij staat in je geloof. En dat vind ik een mooie intentie. 
Alleen is het in wezen andersom. De doop is een teken van God aan ons. Niet wij offeren ons, God zelf offert zich. Hij nodigt je uit om door geloof en doop te delen in zijn dood en opstanding. En alles wat er te doen is, is; neem het aan, onderga het, ontvang het. Laat het idee los dat jij iets mee moet brengen, een markering moet zetten, een daad moet verrichten. God heeft de doop niet nodig, wíj hebben hem nodig. Het is geen geven maar ontvangen. Een van de lastigste dingen die er zijn en juist daarom zo essentieel.

Het komt in het leven ook op keuzes aan, in je geloof. Voor de rest ben ik het met je eens. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Gaitema:

Omdat het er bij hoort. Als teken van overgave en toewijding. God vraagt dat van me. Het is een daad van gehoorzaamheid.

Dit leven is hooguit het begin van de weg. Het is een school voor wat komt. Houdt Jezus vast in jouw hart, want Hij laat jou niet uit Zijn handen roven. 

God heeft het laatste woord. Net dat baart me ergens zorgen, want inzicht krijgen via het leven door ervaring kan hard binnekomen. Miserere mei Deus.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Fundamenteel:

God heeft het laatste woord. Net dat baart me ergens zorgen, want inzicht krijgen via het leven door ervaring kan hard binnekomen. Miserere mei Deus.

Als agnost is het voor mij niet te weten of God bestaat en baart me dat ook geen zorgen. Maar weet U wat mij wel opvalt? Dat U zo vaak het jargon van Jehova’s Getuigen bezigt. Doet U dat bewust of onwetend?  Wist U dat deze organisatie de Zwarte Mis houdt?  Dat hun gelovigen allemaal verplicht  deelnemen aan de Zwarte Mis?  Het is een Zwarte Mis waarin de organisatie willens en wetens de genade waar het christendom over gaat aan de onwetende gelovigen voorbij laat gaan.   De gelovigen weigeren het lichaam van Christus, waar het in het christendom juist om gaat.  En ze moeten daar allemaal verplicht aan deelnemen.

Laat deze pracht van een dame, dochter van een van de hoogsten in die organisatie, wier familieleden op Bethel leven - Bethel, u weet wel, het internationale hoofdkwartier - het U uitleggen.  De Zwarte Mis wordt beschreven vanaf de 40e minuut.
 


Als agnost geloof ik niet in demonen.  Dit topic gaat over demonen.  In het christendom speelt het lichaam van Christus een belangrijke rol in het verslaan van die demonen. 

bewerkt door Zola
Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Zola:

 Wist U dat deze organisatie de Zwarte Mis houdt?  Dat hun gelovigen allemaal verplicht  deelnemen aan de Zwarte Mis?  Het is een Zwarte Mis waarin de organisatie willens en wetens de genade waar het christendom over gaat aan de onwetende gelovigen voorbij laat gaan.   De gelovigen weigeren het lichaam van Christus, waar het in het christendom juist om gaat.  En ze moeten daar allemaal verplicht aan deelnemen.

Waarom zou U zich daar druk om maken als U agnost bent ? 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Is @Zola niet gewoon weer een alter ego van @Plume c.q. @Dolce Vita ?

Plume heeft een ban gekregen vanwege de aanval op @sjako /de Jehovah's Getuigen.

Zola is nieuw en opent ook meteen de aanval op de Jehovah's Getuigen. Is m.i. op z'n minst opmerkelijk. Ook het eigenaardige hoofdlettergebruik (Zwarte Mis) en meteen een YouTube link erbij vind ik verdacht.

@Trajecto wat denk jij?

 

bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Bastiaan73:

Is @Zola niet gewoon weer een alter ego van @Plume c.q. @Dolce Vita ?

Plume heeft een ban gekregen vanwege de aanval op @sjako /de Jehovah's Getuigen.

Zola is nieuw en opent ook meteen de aanval op de Jehovah's Getuigen. Is m.i. op z'n minst opmerkelijk. Ook het eigenaardige hoofdlettergebruik (Zwarte Mis) en meteen een YouTube link erbij vind ik verdacht.

@Trajecto wat denk jij?

 

Dat zou zomaar kunnen! 

Ik vind het voortdurend bashen van het WTG ook niet fijn. Aan de andere kant is het WTG daar ook niet vies van. In hun tijdschriften moeten andere religies het ook vaak ontgelden waarbij termen als 'walgelijk' gebruikt worden. 

Wie kaatst........ 

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei Hermanos2:

Dat zou zomaar kunnen! 

Ik vind het voortdurend bashen van het WTG ook niet fijn. Aan de andere kant is het WTG daar ook niet vies van. In hun tijdschriften moeten andere religies het ook vaak ontgelden waarbij termen als 'walgelijk' gebruikt worden. 

Wie kaatst........ 

Persoonlijk zal ik ook nooit 'amen' zeggen op de WTG leer. Maar het gaat nu om de vraag wie 'Zola' is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei antoon:

Zola welkom hier, wat je niet moet doen is je hier belachelijk maken met een dosis onzin, blijkbaar geef jij niet om mensen, of je praat anderen na

Bijzonder. De waarheid is bashen hier. Heel apart. 

5 minuten geleden zei Bastiaan73:

Persoonlijk zal ik ook nooit 'amen' zeggen op de WTG leer. Maar het gaat nu om de vraag wie 'Zola' is.


De inhoud negeren en de persoon verdacht maken.   The Middle Ages revisited.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Bastiaan73:

Persoonlijk zal ik ook nooit 'amen' zeggen op de WTG leer. Maar het gaat nu om de vraag wie 'Zola' is.

Er bestaat niet zoiets als een WTG leer, we volgen de bijbel na en geven verklaringen en uitleggingen. wat zola neerplempt slaat nergens op, de moderatie mag hier best iets van zeggen, het houdt ook voor iedereen een belemmering in om meer van de schrift te weten, nu moeten we dit weer rechttrekken, allemaal tijdverlies waarin nuttiger dingen gedaan konden worden

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei antoon:

Er bestaat niet zoiets als een WTG leer, we volgen de bijbel na en geven verklaringen en uitleggingen.

'en geven verklaringen en uitleggingen' = de WTG leer. Die verklaringen en uitleggingen zijn namelijk star en statisch; ze mogen niet betwijfeld worden. Of wel? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei antoon:

Er bestaat niet zoiets als een WTG leer, we volgen de bijbel na en geven verklaringen en uitleggingen. wat zola neerplempt slaat nergens op, de moderatie mag hier best iets van zeggen, het houdt ook voor iedereen een belemmering in om meer van de schrift te weten, nu moeten we dit weer rechttrekken, allemaal tijdverlies waarin nuttiger dingen gedaan konden worden

Heel bijzonder dit.  Elaine basht helemaal niets en niemand en dat maakt zij direct duidelijk aan het begin.  Zij vertelt hoe mensenkinderen daar ernstig geestelijk worden mishandeld en wat er gebeurt in de mis.  Dat het brood niet gedeeld wordt maar gepasseerd. 

Dat mag hier niet?  De organisatie van de Jehova Getuigen is heilig?

Iedereen heeft een stem, zelfs atheïsten die religie achter zich hebben gelaten , behalve als ze ex-JG zijn. Heel bijzonder.

De geestelijke mishandeling van die kinderen, daar mag niets over gezegd worden. Behalve als het over de islam gaat. Dan wel. Heel bijzonder. 

bewerkt door Zola
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Bastiaan73:

'en geven verklaringen en uitleggingen' = de WTG leer. Die verklaringen en uitleggingen zijn namelijk star en statisch; ze mogen niet betwijfeld worden. Of wel? 

Het klopt dat de uitleggingen weleens fouten hebben, ik heb er daar en ook hier weleens op gewezen, in het algemeen geven ze een behoorlijk goed beeld  van de schrift, starheid is mogelijk en niet goed te praten, ze werken eraan en geven weleens toe dat met een profetie iets anders begrepen moet worden, terwijl theologen en zogenaamde geleerden vasthouden aan een patroon dat zeer verwerpelijk is en gewoon niet waar is.

8 minuten geleden zei Zola:

Heel bijzonder dit.  Elaine basht helemaal niets en niemand en dat maakt zij direct duidelijk aan het begin.  Zij vertelt hoe mensenkinderen daar ernstig geestelijk worden mishandeld en wat er gebeurt in de mis.  Dat het brood niet gedeeld wordt maar gepasseerd. 

Dat mag hier niet?  De organisatie van de Jehova Getuigen is heilig?

Iedereen heeft een stem, zelfs atheïsten die religie achter zich hebben gelaten , behalve als ze ex-JG zijn. Heel bijzonder.

De geestelijke mishandeling van die kinderen, daar mag niets over gezegd worden. Behalve als het over de islam gaat. Dan wel. Heel bijzonder. 

Dat er enkele misstanden zijn wil ik geloven, die zijn er overal,  maar jij overdrijft en weet klaarblijkelijk  toch niet precies van de klok en de klepel

bewerkt door antoon
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Zola:

Heel bijzonder dit.  Elaine basht helemaal niets en niemand en dat maakt zij direct duidelijk aan het begin.  Zij vertelt hoe mensenkinderen daar ernstig geestelijk worden mishandeld en wat er gebeurt in de mis.  Dat het brood niet gedeeld wordt maar gepasseerd. 

Dat mag hier niet?  De organisatie van de Jehova Getuigen is heilig?

Iedereen heeft een stem, zelfs atheïsten die religie achter zich hebben gelaten , behalve als ze ex-JG zijn. Heel bijzonder.

De geestelijke mishandeling van die kinderen, daar mag niets over gezegd worden. Behalve als het over de islam gaat. Dan wel. Heel bijzonder. 

Nou het is duidelijk: Zola = Plume.

5 minuten geleden zei antoon:

Het klopt dat de uitleggingen weleens fouten hebben, ik heb er daar en ook hier weleens op gewezen, in het algemeen geven ze een behoorlijk goed beeld  van de schrift, starheid is mogelijk en niet goed te praten, ze werkt eraan en geven weleens toe dat met een profetie iets anders begrepen moet worden, terwijl theologen en zogenaamde geleerden vasthouden aan een patroon dat zeer verwerpelijk is en gewoon niet waar is.

Het grote verschil tussen de wetenschap en starre doctrines is dat de wetenschap aannames doet die altijd voor verbetering vatbaar zijn. Als door wat voor reden ook blijkt dat er iets niet klopt aan de eerdere aanname dan past de wetenschap die aanname aan. Dat is dynamisch en dus goed. Statische doctrines zijn star, onbuigzaam. Dat is niet goed.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei antoon:

 

Dat er enkele misstanden zijn wil ik geloven, die zijn er overal,  maar jij overdrijft en weet klaarblijkelijk  toch niet precies van de klok en de klepel

Wat jij wilt geloven is helemaal niet relevant.  Vertel maar wat er niet klopt.  Verdacht maken en mensen kleineren met je klokje en je klepeltje kan iedereen.  

Enlighten us.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Bastiaan73:

Maar: zit ik er naast? Plume?

Ik stel voor dat iedereen hier voortaan alleen inlogt met zijn facebook. Zo weten we van iedereen naam en rugnummer. Praten we daarna verder Bastiaan.   

Plume ken ik niet. Maar wie bent U nou toch dat U meent over het eigendom van andermans identiteit te mogen beschikken? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Zola:

Ik stel voor dat iedereen hier voortaan alleen inlogt met zijn facebook. Zo weten we van iedereen naam en rugnummer. Praten we daarna verder Bastiaan.   

Plume ken ik niet. Maar wie bent U nou toch dat U meent over het eigendom van andermans identiteit te mogen beschikken? 

Je moest wel lang nadenken over een antwoord hè? Plume kende Dolce Vita zogenaamd ook niet. Ik meen niet over andermans identiteit te mogen beschikken hoor. Ik vermoed alleen dat jij hier niet echt nieuw bent. Kom je hierna terug onder de naam 'Gorgon'?

bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Zola:

Wat jij wilt geloven is helemaal niet relevant.  Vertel maar wat er niet klopt.  Verdacht maken en mensen kleineren met je klokje en je klepeltje kan iedereen.  

Enlighten us.  

Ik geloof in de Bijbel dat is dus wel relevant, waar ben je nu op uit , zoveel mogelijk zieken en vervelend doen, je zet jezelf zo te kijk, wil je weten wat er wel of niet klopt uit de Bijbel zoals JG dit hier uitlegt, dan zal je afzonderlijk de onderwerpen op moeten zoeken, ze zijn er zo goed als allemaal, dit topic gaat hier niet over.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid