Spring naar bijdragen

Onwetendheid (gedegen herstelonderzoek)


Aanbevolen berichten

59 minuten geleden zei TTC:
1 uur geleden zei Bastiaan73:

Is dit dan na 12 pagina's gelul in de ruimte de kern van dit topic?

Zo gaat het, maar benieuwd naar je inhoudelijk doordachte reactie daarop.

Als

1 uur geleden zei TTC:

Deflatie is niet houdbaar aangezien na verloop van tijd het loon volledig opgaat in de nog af te lossen schuld, tenzij een aantal kapitale denkfouten met betrekking tot deze zin maatschappelijk (h)erkend worden.

daadwerkelijk de essentie van dit topic is, waarom heb je dan in hemelsnaam gekozen voor de vage omschrijving 'Onwetendheid (gedegen herstelonderzoek)'? Had het dan gewoon 'Onhoudbare deflatie' genoemd en het bijv. in Nieuws en actualiteit geplaatst i.p.v. in Theologie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 3,2k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het is nooit te laat en je mag best interesse hebben in allerlei zaken, zolang je je er maar niet door laat verzwelgen. Dan wordt het een afgod. Maar je kunt altijd weer terug en opnieuw beginnen. Ied

We kunnen er niet te buiten, als we niet bereid zijn om dieper over iets na te denken dan lopen we het risico om onwetend te blijven over deze of gene materie. Logischerwijs kunnen we deze stelling oo

Beste @Bastiaan73 en @Willempie een ontwijkende persoonlijkheid blijft op eigen denkniveau en zal dus moeilijk bepaalde vraagstellingen van een ander niveau overbruggen. Op zich heb ik zelf wel e

1 uur geleden zei Bastiaan73:

daadwerkelijk de essentie van dit topic is, waarom heb je dan in hemelsnaam gekozen voor de vage omschrijving 'Onwetendheid (gedegen herstelonderzoek)'? Had het dan gewoon 'Onhoudbare deflatie' genoemd en het bijv. in Nieuws en actualiteit geplaatst i.p.v. in Theologie.

Omdat het over psychische blindheid handelt, zelfs totaal onwetend waar het over gaat en wat de gevolgen daarvan zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Bastiaan73:

En ben jij dan de gids die e.e.a. begrijpelijker maakt of juist degene die het compliceert?

We weten niet wat jij van de stelling maakt, lezen er inhoudelijk ook niets over. Maar misschien dat je zo meteen wel iets wil zeggen, over 12 pagina's en zo. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

We weten niet wat jij van de stelling maakt, lezen er inhoudelijk ook niets over. Maar misschien dat je zo meteen wel iets wil zeggen, over 12 pagina's en zo. 

Het laatste dus: degene die e.e.a. compliceert i.p.v. vereenvoudigt/verheldert. Of eigenlijk degenen, aangezien je weer in de wij-vorm typt. Ik laat dit nietszeggende topic voor wat het is: quasi-intellectueel gelul.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Bastiaan73:

Het laatste dus: degene die e.e.a. compliceert i.p.v. vereenvoudigt/verheldert. Of eigenlijk degenen, aangezien je weer in de wij-vorm typt. Ik laat dit nietszeggende topic voor wat het is: quasi-intellectueel gelul.

Nee, het is nu gewoon wachten tot wanneer je een inhoudelijke reactie geeft op de stelling, die er gewoon staat. En hoeveel bondgenoten je kan vinden om op de man te spelen, meer is het niet. 

11 minuten geleden zei thom:

Dit is nou een gebed zonder end..

Of vluchten zonder meer, dat is ook een optie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Bastiaan73:

Het laatste dus: degene die e.e.a. compliceert i.p.v. vereenvoudigt/verheldert. Of eigenlijk degenen, aangezien je weer in de wij-vorm typt. Ik laat dit nietszeggende topic voor wat het is: quasi-intellectueel gelul.

Had God een keuze toen hij de wereld schiep? Het zijn de vragen die Einstein zich stelde tijdens z’n doorgedreven herstelonderzoek, met een cascade aan gevolgtrekkingen en voor wie ze nader bestudeerd beklijvende citaten die vooral opvallen omdat ze zo naadloos aansluiten bij wat in de volksmond gelegen is. Verder valt het op dat GGZ-experten soms lijden aan wat je een acute vorm van doof en blindheid kan noemen, alsof ze angst hebben van wat Einstein ons heeft nagelaten wanneer ze hier in praktijk mee geconfronteerd worden. Ervaringswerkers in de GGZ kunnen het zich daarom veel eenvoudiger maken, simpelweg omdat het helemaal niet zo moeilijk is om te begrijpen wat Einstein ons duidelijk trachtte te maken. Einstein had het immers niet altijd over raketwetenschap maar ook over het leven van alledag, waar jij en ik belang bij hebben, en zij ook.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 18-12-2019 om 14:32 zei TTC:

Hoe weet je dat politici niet weten dat ze spreken in stelsels van halve waarheden? Hoe zou je dat onderzoeken in de veronderstelling dat je dat zelf wel weet? Waarom zou het dan moeilijker zijn dan het is?

Kijk, door zulke uitspraken verdient je naïviteit een klap voor het hoofd.

Natuurlijk weten politici meer dan wij, ze hebben maar toegang tot informatie en bronnen. Maar je wordt geen politieker om uw medemensen te dienen maar om uw zakken te vullen. Met waarheid wordt je geen miljardair. Daarom heb ik meer respect voor politici die al rijk zijn voor ze in de politiek gaan. Als ze er doorsnee in gaan maar rijker uitkomen hebben ze enkel zichzelf gediend en het spel meegespeeld. Wie niet meespeelt krijgt geen zak geld. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Fundamenteel:

Kijk, door zulke uitspraken verdient je naïviteit een klap voor het hoofd. Natuurlijk weten politici meer dan wij, ze hebben maar toegang tot informatie en bronnen. Maar je wordt geen politieker om uw medemensen te dienen maar om uw zakken te vullen. Met waarheid wordt je geen miljardair. Daarom heb ik meer respect voor politici die al rijk zijn voor ze in de politiek gaan. Als ze er doorsnee in gaan maar rijker uitkomen hebben ze enkel zichzelf gediend en het spel meegespeeld. Wie niet meespeelt krijgt geen zak geld. 

Je zou dan denken dat zij wel weten wat co-creatieve rente is? Waarom denken wij op basis van een ervaringsgericht onderzoek van niet, enig idee?

19 minuten geleden zei Fundamenteel:

Kijk, door zulke uitspraken verdient je naïviteit een klap voor het hoofd.

Bij deflatie dient het spontaan vrijgekomen neutrale geld vernietigd te worden met als doel hyperinflatie te voorkomen, pas hierna kan het debat over begrotingstekorten, besparingen binnen de GGZ en schuldenbergen verder gezet worden.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei TTC:

Je zou dan denken dat zij wel weten wat co-creatieve rente is? Waarom denken wij op basis van een ervaringsgericht onderzoek van niet, enig idee?

Bij deflatie dient het spontaan vrijgekomen neutrale geld vernietigd te worden met als doel hyperinflatie te voorkomen, pas hierna kan het debat over begrotingstekorten, besparingen binnen de GGZ en schuldenbergen verder gezet worden.

Wacht niet langer af en breng ze op de hoogte.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Fundamenteel:

Wacht niet langer af en breng ze op de hoogte.

Begrijp je het al? Volgens het ELM duurt het een tijdje eer een positieve attitudeverandering tot stand komt, enkel op die manier kunnen ideeën groeien en circuleren op een manier dat iedereen er vertrouwd mee kan worden. Heel anders dan destructie van alles wat op je pad komt, dat werkt averechts en zelfs datgene wat bekampt wordt bekrachtigend.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei TTC:

Begrijp je het al? Volgens het ELM duurt het een tijdje eer een positieve attitudeverandering tot stand komt, enkel op die manier kunnen ideeën groeien en circuleren op een manier dat iedereen er vertrouwd mee kan worden. Heel anders dan destructie van alles wat op je pad komt, dat werkt averechts en zelfs datgene wat bekampt wordt bekrachtigend.

Daarom bekamp ik quasi niets meer, zelfs niet mensen die tegen me aan duwen. 

Ik kijk toe en zie vervulling. Heerlijk, achterover leunen zonder zorgen en weten dat de Heere het nog wel zal regelen. Tot dan, laat ons feesten en leven. Sex drugs and rock and roll.

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Fundamenteel:

Daarom bekamp ik quasi niets meer, zelfs niet mensen die tegen me aan duwen. Ik kijk toe en zie vervulling. Heerlijk, achterover leunen zonder zorgen en weten dat de Heere het nog wel zal regelen. Tot dan, laat ons feesten en leven. Sex drugs and rock and roll.

Ja, de Heere gaat je leren hoe je je verstand kan gebruiken, hebben we lang geleden nog eens gehoord.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Heerlijk, achterover leunen zonder zorgen en weten dat de Heere het nog wel zal regelen.

Als ik me laat leiden door de drie guna’s dan is een poging om de wereld te willen redden een hopeloze onderneming, het enige haalbare lijkt me een aantal kleine correcties door te voeren zodat we een fluweelzachte doorstart kunnen maken. Een en ander sluit perfect aan bij de aspiraties van de nieuwe GGZ en dat in hoeverre daar aandacht voor gevonden kan worden. Ja, waarom maken we van eenvoudige dingen altijd zo van die schijnbaar onwrikbare complexiteiten? Maar goed, af en toe eens epibreren kan nooit kwaad.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 uur geleden zei TTC:

Nee, het is nu gewoon wachten tot wanneer je een inhoudelijke reactie geeft op de stelling, die er gewoon staat. En hoeveel bondgenoten je kan vinden om op de man te spelen, meer is het niet. 

Of vluchten zonder meer, dat is ook een optie.

Nee vluchten kan niet meer. ?

17 uur geleden zei Bastiaan73:

Dus het gaat niet over deflatie maar over psychische blindheid?

Dus is het hoog tijd dat psychische blindheid aan deflatie onderworpen wordt. ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 19-12-2019 om 15:01 zei TTC:

De grote nachtmerrie en tweestrijd van OPS-lijders ligt niet in het gemis aan hoop, creativiteit en vreedzame intenties dan wel in de reacties op de sociaal innovatieve impulsen die vanuit hun verbeeldingskracht naar de oppervlakte worden gebracht en in het publieke domein bespreekbaar kunnen gesteld worden. Op deze manier komen we ook tot de evolutionaire functie van, een subcategorie binnen het OPS-lijderschap, HSP’ers, zij het misschien zonder er technisch de vinger op te leggen dan wel gedreven vanuit het hart of de intuïtie maar niet opgewassen tegen systemen die zichzelf auto-immuun voeden en nu net onderwerp vormen van de sociale innovaties. De metafoor van parels voor de zwijnen kan hier eenvoudig van afgeleid worden, dit niet als een oordeel maar eerder als een archaïsch-mythische beschrijving van dat wat rationeel nuchter door iedereen begrepen kan worden, zelfs door een kind van zes wanneer daar de ontvankelijkheid voor gevonden kan worden. Jammer genoeg, de meeste GGZ-experten haken af bij het opperen van de sociaal innovatieve impulsen, het valt immers buiten hun referentiekaders zonder de bereidheid tot elaboratie waarmee het aanhoudende stigma jegens OPS-lijders gevoed wordt. Hoop en creativiteit worden op deze manier mogelijks versmacht op een manier dat ook de integriteit of de eigenheid van het betrokken individu onder spanning wordt gezet, om finaal misschien in alle vreedzaamheid en goede bedoelingen afscheid te nemen van het leven. Kortom, stigma is niet oneindig rekbaar maar zelden begrepen waarom, ondanks alle deskundige verklaringen die de betrokkene aanlevert in de hoop dat GGZ-experten er ook aandacht voor willen hebben.

Afscheid nemen van het leven...we kunnen sterven en herboren worden, maar het is niet prettig vertoeven in het grensgebied. Het zwaard dat een definitief oordeel brengt is wat mij betreft begonnen, en nu cascadeert e.e.a. Een eeuw van verschrikkingen of close escapes.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Noel2:

Afscheid nemen van het leven...we kunnen sterven en herboren worden, maar het is niet prettig vertoeven in het grensgebied. Het zwaard dat een definitief oordeel brengt is wat mij betreft begonnen, en nu cascadeert e.e.a. Een eeuw van verschrikkingen of close escapes.

Als we de elementen van beperkte- en/of begrensde rationaliteit koppelen aan de vergeetcurve dan wordt het misschien veel logischer om te begrijpen waarom veel lotgenoten het idee krijgen dat ze door GGZ-experten niet gehoord worden. Simpel gezegd, hoe langer iets vergeten wordt hoe minder makkelijk het wordt om dat terug aan de oppervlakte te krijgen, met mogelijks een invloed op onze gevoelens wanneer we ons daar ‘plotsklaps’ bewust van worden. Op dat moment ontstaat een bevreemdende en uiterst penibele situatie, in de vorm van klanten die weten wat GGZ-experten vergeten zijn en misschien zelfs nog nooit van gehoord hebben. En als het mag gaan over overweldiging, dit handelt finaal werkelijk om kleine dingen, wat met recht en rede amper geloofwaardig is voor wie hier niet mee vertrouwd is. Kortom, naar mijn bescheiden mening is dit de verantwoordelijkheid van GGZ-experten om nader te onderzoeken, niet voor psychisch kwetsbare mensen met getuigschrift die het sowieso al niet te gemakkelijk hebben binnen onze samenleving.

Link naar bericht
Deel via andere websites
33 minuten geleden zei TTC:

Als we de elementen van beperkte- en/of begrensde rationaliteit koppelen aan de vergeetcurve dan wordt het misschien veel logischer om te begrijpen waarom veel lotgenoten het idee krijgen dat ze door GGZ-experten niet gehoord worden. Simpel gezegd, hoe langer iets vergeten wordt hoe minder makkelijk het wordt om dat terug aan de oppervlakte te krijgen, met mogelijks een invloed op onze gevoelens wanneer we ons daar ‘plotsklaps’ bewust van worden. Op dat moment ontstaat een bevreemdende en uiterst penibele situatie, in de vorm van klanten die weten wat GGZ-experten vergeten zijn en misschien zelfs nog nooit van gehoord hebben. En als het mag gaan over overweldiging, dit handelt finaal werkelijk om kleine dingen, wat met recht en rede amper geloofwaardig is voor wie hier niet mee vertrouwd is. Kortom, naar mijn bescheiden mening is dit de verantwoordelijkheid van GGZ-experten om nader te onderzoeken, niet voor psychisch kwetsbare mensen met getuigschrift die het sowieso al niet te gemakkelijk hebben binnen onze samenleving.

het gaat niet om geloofwaardigheid, maar om gevangen zitten in een dominant verhaal, dat kan niet altijd zo blijven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei TTC:

Als we de elementen van beperkte- en/of begrensde rationaliteit koppelen aan de vergeetcurve dan wordt het misschien veel logischer om te begrijpen waarom veel lotgenoten het idee krijgen dat ze door GGZ-experten niet gehoord worden. Simpel gezegd, hoe langer iets vergeten wordt hoe minder makkelijk het wordt om dat terug aan de oppervlakte te krijgen, met mogelijks een invloed op onze gevoelens wanneer we ons daar ‘plotsklaps’ bewust van worden. Op dat moment ontstaat een bevreemdende en uiterst penibele situatie, in de vorm van klanten die weten wat GGZ-experten vergeten zijn en misschien zelfs nog nooit van gehoord hebben. En als het mag gaan over overweldiging, dit handelt finaal werkelijk om kleine dingen, wat met recht en rede amper geloofwaardig is voor wie hier niet mee vertrouwd is. Kortom, naar mijn bescheiden mening is dit de verantwoordelijkheid van GGZ-experten om nader te onderzoeken, niet voor psychisch kwetsbare mensen met getuigschrift die het sowieso al niet te gemakkelijk hebben binnen onze samenleving.

Een grote oorzaak van forgetfulness is medicatiegebruik. Aangezien de psychiatrie een grootafnemer is van de farmaceutische industrie lijk je me hier regelrechte contradicterende nonsens te ventileren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
40 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Een grote oorzaak van forgetfulness is medicatiegebruik. Aangezien de psychiatrie een grootafnemer is van de farmaceutische industrie lijk je me hier regelrechte contradicterende nonsens te ventileren.

Vreemd, ik zag nergens een uitnodiging om de elementen van beperkte- en/of begrensde rationaliteit te etaleren, daar zijn al studies genoeg over.

43 minuten geleden zei Noel2:

Het gaat niet om geloofwaardigheid, maar om gevangen zitten in een dominant verhaal, dat kan niet altijd zo blijven.

We zouden zomaar kunnen denken dat morgen een Jubeljaar zal afgekondigd worden, door die vergeetcurve blijkbaar niet zo gekend binnen religieuze kringen.

1 uur geleden zei Noel2:

Een eeuw van verschrikkingen of close escapes.

De menselijke geest die zichzelf om de tuin leidt, het zijn aparte situaties die wellicht ergens in een kosmisch scenario moeten opgenomen zijn geweest omdat het werkelijk de verbeelding tart dat het überhaupt mogelijk is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei TTC:

We zouden zomaar kunnen denken dat morgen een Jubeljaar zal afgekondigd worden, door die vergeetcurve blijkbaar niet zo gekend binnen religieuze kringen.

Ik ben nochtans volledig op de hoogte van het feit dat opgelegde liefdadigheid een averechts effect zal hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid