Spring naar bijdragen

Onwetendheid (gedegen herstelonderzoek)


Aanbevolen berichten

4 minuten geleden zei thom:

Ik wil het niet volgen. Ik ben het zat. Gegroet.

En je had het nochtans over neutraal geld, dat kan gegenereerd worden uit de reeds bestaande geldhoeveelheid. Hierdoor is ook het idee van een goudstandaard absurd, net omwille van de neutraliteit van geld. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 3,2k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het is nooit te laat en je mag best interesse hebben in allerlei zaken, zolang je je er maar niet door laat verzwelgen. Dan wordt het een afgod. Maar je kunt altijd weer terug en opnieuw beginnen. Ied

We kunnen er niet te buiten, als we niet bereid zijn om dieper over iets na te denken dan lopen we het risico om onwetend te blijven over deze of gene materie. Logischerwijs kunnen we deze stelling oo

Beste @Bastiaan73 en @Willempie een ontwijkende persoonlijkheid blijft op eigen denkniveau en zal dus moeilijk bepaalde vraagstellingen van een ander niveau overbruggen. Op zich heb ik zelf wel e

2 uur geleden zei thom:

Consensus? Ik merk er niets van.

Jij en TTC hadden daar toch consensus over? Dat bedoelt ie volgens mij.

4 uur geleden zei thom:

Ik vind dat wel een eenzijdig artikeltje. Zowel cash als giraal geld is in wezen neutraal.

6 uur geleden zei TTC:

Kunnen het nog verder uitbreiden:

  • informatiedrager
  • informatie
  • onwetendheid
  • gewetenslast

Naargelang drijfveer kan informatie op verschillende manieren aangewend worden, zo eenvoudig mogelijk:

  • egocentrisch
  • etnocentrisch
  • wereldcentrisch

Op deze manier krijgen we binnen de wereldziel verschillende stromingen en spanningsvelden, als een psychodrama.

Een pas (in het vlees, dus biologisch gezien) geboren baby kan alleen maar egocentrisch denken. Als het honger heeft schreeuwt het de boel bij elkaar, ook als jij als ouder net met iets belangrijks bezig bent. En of jij ook te eten hebt, kan de baby niet boeien.  Een mensenkind groeit als alles goed gaat in liefde uit die egocentriciteit   via etnocentriciteit naar werelcentriciteit.    De geestelijke wedergeboorte kun je daar ook mee vergelijken maar dan geestelijk. De Godsvonk vindt men eerst in zichzelf, dan in de directe omgeving en daarna in de wereld.  Christus schiep uit het niets.  Het concept van geld scheppen uit het niets zou je kunnen zien als een voorafschaduwing daarvan. 
 

4 uur geleden zei thom:

Maar wat zoek je nu, of waarin wil je bevestiging vraag ik mij af. 

 

Nou ik denk dat dus.

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei Plume:

Jij en TTC hadden daar toch consensus over?

Ja, toen lag de weg naar de wereld terug open, of dat dacht ik toch.

13 minuten geleden zei thom:

Ik begrijp er niets van eigenlijk, na al die pogingen.

Vreemd, je begint zelf over neutraal geld, wat rest is het probleem van hechting, meer ook niet.

35 minuten geleden zei Plume:

Een pas (in het vlees, dus biologisch gezien) geboren baby kan alleen maar egocentrisch denken. Als het honger heeft schreeuwt het de boel bij elkaar, ook als jij als ouder net met iets belangrijks bezig bent. En of jij ook te eten hebt, kan de baby niet boeien.  Een mensenkind groeit als alles goed gaat in liefde uit die egocentriciteit   via etnocentriciteit naar werelcentriciteit.    De geestelijke wedergeboorte kun je daar ook mee vergelijken maar dan geestelijk. De Godsvonk vindt men eerst in zichzelf, dan in de directe omgeving en daarna in de wereld.  Christus schiep uit het niets.  Het concept van geld scheppen uit het niets zou je kunnen zien als een voorafschaduwing daarvan. 

Het principe van de homo ludens, en zoveel meer. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei thom:

Zucht..

Een koan is als een raadsel voor leerlingen om tot inzicht te komen in de werking van de eigen geest, dit kan echter als mysterieus ervaren worden aangezien niet iedereen het ‘ziet’, Toegepast op onze economie kan het echter ook tot zowel bevrijdende als schokkende inzichten leiden, doch rationeel eenvoudig verklaarbaar voor wie bereid is dit aandacht te schenken. Op deze manier ontstaat een tweedeling binnen onze samenleving, tussen mensen die zich hier bewust van zijn en mensen die hier onwetend over zijn. De last van het innerlijke weten kan hieruit geventileerd worden, zij het logischerwijs niet begrepen door zij die hierover geen kennis hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 uur geleden zei thom:

Maar wat zoek je nu, of waarin wil je bevestiging vraag ik mij af. 

Deflatie is niet houdbaar aangezien na verloop van tijd het loon volledig opgaat in de nog af te lossen schuld, tenzij een aantal kapitale denkfouten met betrekking tot deze zin maatschappelijk (h)erkend worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei TTC:

Deflatie is niet houdbaar aangezien na verloop van tijd het loon volledig opgaat in de nog af te lossen schuld, tenzij een aantal kapitale denkfouten met betrekking tot deze zin maatschappelijk (h)erkend worden.

Daarom hoeft negatieve rente niet slecht te zijn, mits die negatieve rente niet alleen op spaargeld wordt gelegd maar ook op schulden.  Dat kan alleen als de massa niet massaal een bankrun doet.  In vertrouwen op het goede van God. Mijn vrouw zegt  altijd “Er wordt voor ons gezorgd” als de kinderen onzeker zijn over hun bestaanszekerheid.   Gelukkig hebben onze kinderen een spirituele mentaliteit. Zij kunnen heel goed snijden aan de kostenkant. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Plume:

Daarom hoeft negatieve rente niet slecht te zijn, mits die negatieve rente niet alleen op spaargeld wordt gelegd maar ook op schulden.  Dat kan alleen als de massa niet massaal een bankrun doet.  In vertrouwen op het goede van God. Mijn vrouw zegt  altijd “Er wordt voor ons gezorgd” als de kinderen onzeker zijn over hun bestaanszekerheid.   Gelukkig hebben onze kinderen een spirituele mentaliteit. Zij kunnen heel goed snijden aan de kostenkant. 

En sterker, negatieve rente is positief wanneer we hier over doordenken, spontaan leidend tot het idee van co-creatieve rente. Kortom, het zit tussen de twee oren om te denken dat het niet zo is, wat anderen beschrijven met moeilijke woorden zoals epistemologische obstakels die de vooruitgang van het maatschappelijke denken verhinderen. Dat zoiets tot heel wat verwarring kan leiden is begrijpelijkerwijs ook logisch om te begrijpen, tenzij hier geen aandacht voor bestaat en de verwarring onwetend hierover een loopje neemt met ons. 

28 minuten geleden zei Plume:

Daarom hoeft negatieve rente niet slecht te zijn, mits die negatieve rente niet alleen op spaargeld wordt gelegd maar ook op schulden.

De kapitale denkfout in deze economische koan staat principieel zelfs los van de rente, het is de hoofdsom van de lening die mee de deflatoire tendens dient te volgen.  En zo komt alles op losse schroeven te staan, zowel schulden als rente. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 17-12-2019 om 14:02 zei thom:

Over het algemeen het uitvoerig schrijven over onleesbare feiten. Zie hoe men moet vissen naar wat de schrijver bedoelt, als er überhaupt een bedoeling achter zit.

De grote nachtmerrie en tweestrijd van OPS-lijders ligt niet in het gemis aan hoop, creativiteit en vreedzame intenties dan wel in de reacties op de sociaal innovatieve impulsen die vanuit hun verbeeldingskracht naar de oppervlakte worden gebracht en in het publieke domein bespreekbaar kunnen gesteld worden. Op deze manier komen we ook tot de evolutionaire functie van, een subcategorie binnen het OPS-lijderschap, HSP’ers, zij het misschien zonder er technisch de vinger op te leggen dan wel gedreven vanuit het hart of de intuïtie maar niet opgewassen tegen systemen die zichzelf auto-immuun voeden en nu net onderwerp vormen van de sociale innovaties. De metafoor van parels voor de zwijnen kan hier eenvoudig van afgeleid worden, dit niet als een oordeel maar eerder als een archaïsch-mythische beschrijving van dat wat rationeel nuchter door iedereen begrepen kan worden, zelfs door een kind van zes wanneer daar de ontvankelijkheid voor gevonden kan worden. Jammer genoeg, de meeste GGZ-experten haken af bij het opperen van de sociaal innovatieve impulsen, het valt immers buiten hun referentiekaders zonder de bereidheid tot elaboratie waarmee het aanhoudende stigma jegens OPS-lijders gevoed wordt. Hoop en creativiteit worden op deze manier mogelijks versmacht op een manier dat ook de integriteit of de eigenheid van het betrokken individu onder spanning wordt gezet, om finaal misschien in alle vreedzaamheid en goede bedoelingen afscheid te nemen van het leven. Kortom, stigma is niet oneindig rekbaar maar zelden begrepen waarom, ondanks alle deskundige verklaringen die de betrokkene aanlevert in de hoop dat GGZ-experten er ook aandacht voor willen hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Bastiaan73:

Jeetje mineetje.

Weer om te lachen misschien? 

Zojuist zei thom:

Een tijdje met hem oplopen doet je in dit soort terrein belanden; verzanden in een moeras. 

Wou je het enkel hebben over jouw goddelijkheid misschien? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei thom:

Mijn goddelijkheid? Dat is onmogelijk, zolang je denkt goddelijk te zijn.

Over wartaal gesproken, nog niet zo lang geleden zei je dat je God bent. 

2 minuten geleden zei thom:

Maar ik had al afscheid genomen. Doeg nog een keer dan.

Vluchtende goden, het is een keertje wat anders.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei thom:

Nee, dan kan niet. Wat God is komt uit God. En het ik, of zo je wilt, het je, moet zich overgeven daaraan. De waarheid doen, is uit God. Dan ben je God, omdat Hij de Weg, de Waarheid en het Leven is. En dat is Geest. Dus dan ben jij er niet meer, omdat de Geest werkzaam is. 

God zoekt zichzelf, het behoort allemaal tot het klimmende pad, en dat alsof er niets anders meer zou zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei TTC:
20 minuten geleden zei Bastiaan73:

Jeetje mineetje.

Weer om te lachen misschien? 

Nee niet om te lachen. Het is een uiting van verbazing. Over al die woorden. Dat ingewikkelde verhaal. Kom je er zelf nog wijs uit? Uit je eigen gedachten?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Bastiaan73:

Nee niet om te lachen. Het is een uiting van verbazing. Over al die woorden. Dat ingewikkelde verhaal. Kom je er zelf nog wijs uit? Uit je eigen gedachten?

Uiteraard, anders konden we ook geen beschrijving van de verwarring die morgen tot iets anders kan leiden, dat wat anderen liever ontkennen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:
4 minuten geleden zei Bastiaan73:

Nee niet om te lachen. Het is een uiting van verbazing. Over al die woorden. Dat ingewikkelde verhaal. Kom je er zelf nog wijs uit? Uit je eigen gedachten?

Uiteraard, anders konden we ook geen beschrijving van de verwarring die morgen tot iets anders kan leiden, dat wat anderen liever ontkennen.

Wat dient er eigenlijk hersteld te worden?

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Bastiaan73:

Het lijkt me een verademing als het 'jullie' lukt eenvoudige begrijpelijke zinnen te formuleren.

Deflatie is niet houdbaar aangezien na verloop van tijd het loon volledig opgaat in de nog af te lossen schuld, tenzij een aantal kapitale denkfouten met betrekking tot deze zin maatschappelijk (h)erkend worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Deflatie is niet houdbaar aangezien na verloop van tijd het loon volledig opgaat in de nog af te lossen schuld, tenzij een aantal kapitale denkfouten met betrekking tot deze zin maatschappelijk (h)erkend worden.

Is dit dan na 12 pagina's gelul in de ruimte de kern van dit topic?

bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid