Spring naar bijdragen

alverzoening


Aanbevolen berichten

29 minuten geleden zei thom:

 Wie schrijft dat?

Wanneer er verzoening is met het Al, komt de mens tot geloof.

Het geloof is er tot behoud van de Ziel.

Het geloof, is het zaad, is de oorsprong van het Licht in de mens.

Het Leven was het Licht der mensen, en zo is her-verbinding met het Leven, een alverzoening.

Misschien wordt het woord alverzoening totaal anders geïnterpreteerd dan wat het is..

 

Persoonlijk geloof ik in de reïncarnatie - dat is hoe ik persoonlijk het concept hel invul, omdat het vuur van aardse verlangens en de worm  van de sterfelijkheid in de reïncarnatie nooit uitdooft en altijddurend is tót die ziel Jezus aanvaardt als zijn persoonlijke Verlosser - en dat elke ziel door het inzicht dat ie opdoet zich ooit zal verzoenen met het Al.  Ik geloof dat God met ieder mens tot Zijn bestemming komt. Alleen niet allemaal tegelijk.  Het smalle pad blijft gewoon bestaan en gevonden worden door individuen. En dat smalle pad heet smal omdat het zich in ieder mens bevindt. Precies daar waar veel mensen niet zoeken. 

2 minuten geleden zei thom:

Het leek net een vraagstuk, en ik wist niet dat er al een overeenstemming is.

Sorry.

Waarom sorry? Je reikt een enorm belangrijk punt aan.  Een ziel die zich verzoent met het Al ontmoet de Verlosser. En dat kan ie alleen doordat de Vader hem trekt.   Dat is een aanvulling en geen tegenstrijdigheid. Het is als de verticale balk op de horizontale.

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 269
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Zou je dan consequent willen zijn en het goede voorbeeld geven door dan ook gewoon je mond te houden over mijn vermeende oordelen?

Als nu alverzoening waar zou zijn, waarom zou er dan überhaupt een Bijbel bestaan? Het zou toch absolute onzin zijn om een Bijbel te schrijven met allerlei waarschuwingen en een verhaaltje over Jezus,

Ik heb inderdaad weleens filmpjes van straatevangelisten gezien, waarbij ze voorbijgangers deze vraag stellen. Zodra de voorbijganger dan ook maar iets kleins toegeeft, zoals het weleens denken aan ee

7 uur geleden zei WdG:

Zijn er meerdere wegen, of is er slechts één weg?

Wie gelooft en gedoopt is zal worden gered, maar wie niet gelooft zal worden veroordeeld. Marcus 16:16

Als uw mond belijdt dat Jezus de Heer is en uw hart gelooft dat God hem uit de dood heeft opgewekt, zult u worden gered. Rom. 10:9

Wie anders kan de wereld overwinnen dan hij die gelooft dat Jezus de Zoon van God is? 1 Joh. 5:5

God kan alleen bouwen op hem die gelooft in Jezus, Hij die verrezen is uit de dood om de wereld vrij te maken van de zonde.

 

bewerkt door Nicky O
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Dolce Vita:

Persoonlijk geloof ik in de reïncarnatie

Ook dat staat hier niet ter discussie. Jou persoonlijke overtuigingen boeien mij niet zo veel. Ik wil graag weten wat God ervan vind. Wbt reïncarnatie die als mogelijk middel naar alverzoening zou kunnen leiden, de Bijbel is kristalhelder wat dit aangaand:

En gelijk het den mensen gezet is, eenmaal te sterven, en daarna het oordeel; (Heb.9:27, SV)

Daar staat dus niet na heel vaak te sterven, maar na 1x. Jij sterft en komt niet terug op aarde voor een herkansing of verbetering van jezelf, maar komt na deze ene keer sterven voor God te staan en daar kun je het mee doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ook dat staat hier niet ter discussie. Jou persoonlijke overtuigingen boeien mij niet zo veel. Ik wil graag weten wat God ervan vind. Wbt reïncarnatie die als mogelijk middel naar alverzoening zou kunnen leiden, de Bijbel is kristalhelder wat dit aangaand:

En gelijk het den mensen gezet is, eenmaal te sterven, en daarna het oordeel; (Heb.9:27, SV)

Daar staat dus niet na heel vaak te sterven, maar na 1x. Jij sterft en komt niet terug op aarde voor een herkansing of verbetering van jezelf, maar komt na deze ene keer sterven voor God te staan en daar kun je het mee doen.

Eenmaal = ooit. En niet 1 maal. 

Ik ben al vele malen gestorven en gereïncarneerd en jij ook. Daarom worden we ook allemaal anders geboren. De een als iemand met Downs syndroom, de ander zonder ledematen, weer een ander hoogbegaafd. Niet als straf maar wel als gevolgen van vorige levens. God is namelijk rechtvaardig. Hij laat niet zonder reden de mensen met verschillende lichamelijke toestanden geboren worden. Hij heeft ieder lichaam gemaakt zoals het ter wereld kwam.  Wij kunnen ook niet kiezen welke gebeurtenissen op ons levenspad komen maar wel hoe we daarmee omgaan. 

 

10 minuten geleden zei thom:

Nicky O geeft de teksten, en dan wordt het geaccepteerd, maar ik schrijf hetzelfde.

 

Ja en ik ook. Ik leg alleen de rechtvaardigheid van God even uit. Zonder kennis van de reïncarnatie blijft men namelijk Gods Naam ontheiligen. Alsof er onrechtvaardigheid zou zijn in hoe wij geboren worden. De een met meer gezondheid en kansen dan de ander. Maar   waarin wij allen gelijkheid hebben is dat we de keuze hebben hoe we met het lijden omgaan. Dan denk ik altijd aan Nik Vujicic. Een lichtend voorbeeld 

 

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Dolce Vita:

Eenmaal = ooit. En niet 1 maal.

Wat een volslagen nonsens weer allemaal. Er staat letterlijk eenmaal en jij durft daar ooit van te maken? Ooit=eens, niet eenmaal. Hou toch op te trollen samen met @thom . Het siert je serieus waar voor geen meter deze rariteitenkabinet aan definties. Stelletje prutsers.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Wat een volslagen nonsens weer allemaal. Er staat letterlijk eenmaal en jij durft daar ooit van te maken? Ooit=eens, niet eenmaal. Hou toch op te trollen samen met @thom . Het siert je serieus waar voor geen meter deze rariteitenkabinet aan definties. Stelletje prutsers.

Eenmaal in je leven. Is ooit. In dit leven is dat 1 maal. Daarna oordeel je over je leven. Dat doe je zelf, want God (= bewustzijn, de logos) is namelijk in jou en in ieder mens.  Daarom ziet en hoort God alles, want Hij is IN je. Niets ontgaat God dus. En daarom is Zijn Oordeel, wat je zelf gaat vellen, rechtvaardig. Hij weet alles. Elke overlegging in je hart kent Hij.

De smalle weg gaat dan ook niet over andere mensen maar over jezelf. Het is de weg naar binnen. In het diepste van ieders hart huist God. Wie gaat die weg en opent de deur naar het allerinnerlijkst heiligdom? Weinigen. De meesten zijn bezig ánderen te veroordelen.... zijn bang voor wat allemaal leeft in het eigen hart. Een slangenkuil.  Maar Christus komt de oprechte Godzoeker dan te hulp. Hij is de beste Klaar-Over en de beste Advocaat die een mens kan wensen. Hij heeft de Losprijs al betaald, voor ieder die Hem geloven wil.

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Dolce Vita:

Eenmaal in je leven. Is ooit. In dit leven is dat 1 maal. Daarna oordeel je over je leven. Dat doe je zelf, want God (= bewustzijn, de logos) is namelijk in jou en in ieder mens.  Daarom ziet en hoort God alles, want Hij is IN je. Niets ontgaat God dus. En daarom is Zijn Oordeel, wat je zelf gaat vellen, rechtvaardig. Hij weet alles. Elke overlegging in je hart kent Hij.

Jij maakt van de mens een god en ik kan jou onmogelijk serieus nemen met je rare zelfverzonnen toestanden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Dolce Vita:

En daarom is Zijn Oordeel, wat je zelf gaat vellen, rechtvaardig

Zijn oordeel, wat je zelf gaat vellen?? Leg uit.

14 minuten geleden zei Dolce Vita:

Wie gaat die weg en opent de deur naar het allerinnerlijkst heiligdom? Weinigen.

Wie volgt Zijn wil? Dát zijn er weinigen. 

16 minuten geleden zei Dolce Vita:

Klaar-Over

God een Klaar-Over. Maar wel met hoofdletters..

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dolce Vita:

Eenmaal = ooit. En niet 1 maal.

Aπαξ betekent één keer. Kαί ἅπαξ καί δίς en ἅπαξ καί δίς betekent meerdere malen.

Citaat

Ik ben al vele malen gestorven en gereïncarneerd en jij ook.

Waar staat dit bevestigt in de Bijbel?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Ook dat staat hier niet ter discussie. Jou persoonlijke overtuigingen boeien mij niet zo veel. Ik wil graag weten wat God ervan vind. Wbt reïncarnatie die als mogelijk middel naar alverzoening zou kunnen leiden, de Bijbel is kristalhelder wat dit aangaand:

En gelijk het den mensen gezet is, eenmaal te sterven, en daarna het oordeel; (Heb.9:27, SV)

Daar staat dus niet na heel vaak te sterven, maar na 1x. Jij sterft en komt niet terug op aarde voor een herkansing of verbetering van jezelf, maar komt na deze ene keer sterven voor God te staan en daar kun je het mee doen.

Inderdaad. En, ook het Grieks biedt geen ruimte voor een andere vertaling. Bovendien heeft reincarnatie NIKS met het topic te maken, en zeker niet met de Bijbel, die hier als leidraad geldt.

@Trajecto: zou je zo vriendelijk willen zijn opmerkingen die niet op de Bijbel gebaseerd zijn te willen verwijderen? Ik ga ervan uit dat in het onderdeel "geloof" de Bijbel de leidraad is. Graag geen reincarnatie, boeddhisme en andere afgoderij hier. Dat kan en mag in levensbeschouwing. Opmerkingen m.b.t. boeddhisme, hindoeisme, reincarnatie, beschouw ik toch als trollen. Mocht je het niet willen verwijderen, dan graag uitleg waarom on-Bijbelse leer toch toegestaan is in dit topic. Uitleg graag in feedback. Alvast bedankt!

Link naar bericht
Deel via andere websites
51 minuten geleden zei thom:

1 Joh. 4

9 Hierin is de liefde Gods jegens ons geopenbaard, dat God Zijn eniggeboren Zoon gezonden heeft in de wereld, opdat wij zouden leven door Hem.

Nou, Kaasjeskruid, als dat geen Al verzoening is. 

Hem in ons, dat is God in de mens.

23 Ik in hen, en Gij in Mij; opdat zij volmaakt zijn in een, en opdat de wereld bekenne, dat Gij Mij gezonden hebt, en hen liefgehad hebt, gelijk Gij Mij liefgehad hebt.

 

Amen. *:}

29 minuten geleden zei Chaim:

Aπαξ betekent één keer. Kαί ἅπαξ καί δίς en ἅπαξ καί δίς betekent meerdere malen.

Waar staat dit bevestigt in de Bijbel?

http://geheimenindebijbel.nl/karmaenreincarnatie/inleiding/inleidingpag1.html

Overigens herinneren met mij vele Joden zich hun vorige leven(s) inclusief rabbijnen. Er zijn op dit moment vele voormalige gestorven holocaust-slachtoffers op aarde en niet alleen in Israël.  Hierover kun je iets lezen in de volgende boeken: 

1)Onverklaarbaar verdriet, de verwerking van trauma's uit een vorig leven.

2)Onmogelijke herinneringen.

beiden van Rabbijn Yonassan Gershom.

Alles wat er op deze wereld gebeurt, is rechtvaardig. (wat overigens niet betekent dat wij niet alles eraan moeten doen om alle leed en lijden te lenigen).  Alleen de mensen herkennen het niet meer. En dus geven ze God de schuld. Pas als de mens uitschreeuwt om Zijn LIEFDE, en ZIJN Wil zoekt, en niets anders meer wil dan dat, dan is de Verlossing nabij.  Dan is er niemand anders meer die wij ergens de schuld van kunnen en willen geven. Dan vergeven wij en weten wij ons vergeven op basis van het Loskoop Offer aan het Levenschenkend Kruis door Jezus Christus onze Heer. En dat is met recht Alverzoening. Niets meer om je over te beklagen tégen God, geen vinger meer over om mee naar een ander te wijzen.

 

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites
49 minuten geleden zei Dolce Vita:

Het enige Bijbelse argument dat je site geeft is een passage uit Ijov 14:14. Ze zeggen dat er staat: ''Als een mens sterft, zou hij herleven?'' (men heeft de term ''herleven'' onderstreept), maar er staat niet ''herleven'', maar ''leven'' (היחיה): Indien een mens sterft, zou hij leven? De Bijbel heeft geen bewijzen voor reïncarnatie.

Citaat

 

Overigens herinneren met mij vele Joden zich hun vorige leven(s) inclusief rabbijnen. Er zijn op dit moment vele voormalige gestorven holocaust-slachtoffers op aarde en niet alleen in Israël.  Hierover kun je lezen in de volgende boeken: 

1)Onverklaarbaar verdriet, de verwerking van trauma's uit een vorig leven.

2)Onmogelijke herinneringen.

beiden van Rabbijn Yonassan Gershom.

Weet ik. En ook de Farizeeën geloofden in reïncarnatie, zoals eveneens veel Joden vandaag de dag. Er is echter geen bewijs voor uit de Bijbel -- noch in de T'NaCH, noch in het Christelijke Testament.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Chaim:

Het enige Bijbelse argument dat je site geeft is een passage uit Ijov 14:14. Ze zeggen dat er staat: ''Als een mens sterft, zou hij herleven?'' (men heeft de term ''herleven'' onderstreept), maar er staat niet ''herleven'', maar ''leven'' (היחיה): Indien een mens sterft, zou hij leven? De Bijbel heeft geen bewijzen voor reïncarnatie.

Weet ik. En ook de Farizeeën geloofden in reïncarnatie, zoals eveneens veel Joden vandaag de dag. Er is echter geen bewijs voor uit de Bijbel -- noch in de T'NaCH, noch in het Christelijke Testament.

Nee hoor. Je bent gewoon weer veel te snel met re-ageren. Onderaan de pagina kun je doorklikken naar de volgende pagina’s. En links op de pagina staan alle verder paragrafen.  De joden waren bekend met de reïncarnatie. En daarom is het geen leerstuk in de Schrift. Er zijn echter voldoende aanwijzingen in de Bijbel.  Ook Jezus ging van reïncarnatie uit. Niet dat het nodig is. Jezus Christus is de Verlosser uit de reïncarnatiehel, waaraan een mens zonder Hem niet ontkomt. Die hel duurt an sich dus altijd voort. Tot je de Verlosser aanvaardt.

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites
38 minuten geleden zei Dolce Vita:

Onderaan de pagina kun je doorklikken naar de volgende pagina’s. En links op de pagina staan alle verder paragrafen.

Welke van die paginas geven dan een Bijbelse passage waaruit reïncarnatie zou blijken?

Citaat

De joden waren bekend met de reïncarnatie. En daarom is het geen leerstuk in de Schrift.

 

Het is geen leerstuk in de Bijbel omdat het bestond en men er bekend mee was? Zo draai je de zaken om. Indien men zonder kennis van reïncarnatie Gods Naam blijft ontheiligen, zoals je stelt, toon dan gewoon op grond van de Bijbel je reïncarnatie-claim aan.

Citaat

Ook Jezus ging van reïncarnatie uit.

Waar staat dit in de Bijbel?

Link naar bericht
Deel via andere websites

moderatie:

Wellicht kan iemand die zich erin verdiept heeft even een uitleg van het begrip Alverzoening geven, van hoe het woord in elkaar steekt. Ik hoor hier in de reeks een opvatting dat het de verzoening met het Al zou zijn. Ik heb me er niet sterk in verdiept maar heb steeds aangenomen dat het "Al" staat voor "allen", oftewel alle mensen (al dan niet via verschillende reincarnaties); die zouden zich dan uiteindelijk allen verzoenen met God met de wil van God; die erkennen en onderschrijven.

Allen die zich binnen de verzoening zullen bevinden is tenslotte niet hetzelfde als iedereen zal zich verzoenen met het Al. Op zijn minst is de benadering verschillend.

Voor een duidelijk gesprek lijkt het me nodig dit eerst op te helderen.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei thom:
9 uur geleden zei Dat beloof ik:
15 uur geleden zei thom:

Verzoening met het Al,

Dat is dus niet wat alverzoening in houdt.

 Wie schrijft dat?

Staat in de topic start. Dat heb jij dus niet gelezen. Lees eerst eens iets voordat je reactie plaatst.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat we niet naar ons geloof maar naar daden beoordeeld worden. Natuurlijk is geloof belangrijk voor de vorming, maar er zijn zoveel ongelovige goede mensen. Veelal beter van aard dan de doorsnee creationist. Een alverzoening is geen slecht streefdoel. Verzoenen hoeft daarom niet elkaar kopiëren te zijn. Ik dacht overigens aan een scene uit deze film. Ze begint vanaf 4min45.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Trajecto:

moderatie:

Wellicht kan iemand die zich erin verdiept heeft even een uitleg van het begrip Alverzoening geven, van hoe het woord in elkaar steekt. Ik hoor hier in de reeks een opvatting dat het de verzoening met het Al zou zijn. Ik heb me er niet sterk in verdiept maar heb steeds aangenomen dat het "Al" staat voor "allen", oftewel alle mensen (al dan niet via verschillende reincarnaties); die zouden zich dan uiteindelijk allen verzoenen met God met de wil van God; die erkennen en onderschrijven.

Allen die zich binnen de verzoening zullen bevinden is tenslotte niet hetzelfde als iedereen zal zich verzoenen met het Al. Op zijn minst is de benadering verschillend.

Voor een duidelijk gesprek lijkt het me nodig dit eerst op te helderen.

 

Het begrip "alverzoening" houdt in dat het uiteindelijk toch allemaal goed komt en dat alle mensen uiteindelijk zullen worden gered. Daar is Bijbelse argumentatie voor te geven. Maar ook ertegen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Willempie:

Het begrip "alverzoening" houdt in dat het uiteindelijk toch allemaal goed komt en dat alle mensen uiteindelijk zullen worden gered. Daar is Bijbelse argumentatie voor te geven. Maar ook ertegen.

Als nu alverzoening waar zou zijn, waarom zou er dan überhaupt een Bijbel bestaan? Het zou toch absolute onzin zijn om een Bijbel te schrijven met allerlei waarschuwingen en een verhaaltje over Jezus, als het allemaal toch niets uitmaakt en uiteindelijk wel goed komt. Echt ronduit belachelijk om met een dergelijke boodschap aan te komen zetten als iedereen ongestraft toch kan doen en laten wat hij wil, want uiteindelijk komt het allemaal toch wel goed.

Het idee van de alverzoening gaat regelrecht tegen rechtvaardigheid in.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Als nu alverzoening waar zou zijn, waarom zou er dan überhaupt een Bijbel bestaan? Het zou toch absolute onzin zijn om een Bijbel te schrijven met allerlei waarschuwingen en een verhaaltje over Jezus, als het allemaal toch niets uitmaakt en uiteindelijk wel goed komt. Echt ronduit belachelijk om met een dergelijke boodschap aan te komen zetten als iedereen ongestraft toch kan doen en laten wat hij wil, want uiteindelijk komt het allemaal toch wel goed.

Het idee van de alverzoening gaat regelrecht tegen rechtvaardigheid in.

Ik gaf niet mijn mening maar, op verzoek, een uitleg van het begrip.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Willempie:

Ik gaf niet mijn mening maar, op verzoek, een uitleg van het begrip.

Helemaal niet, jij geeft aan dat er voor beide standpunten Bijbelse gronden bestaan. Ik neem aan dat jij achter deze uitspraak staat en zich kan vinden in beide standpunten?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid