Spring naar bijdragen

Ontmaskerd de werken van satan


Aanbevolen berichten

Op 10-1-2022 om 12:16 zei Modestus:

Christus kwam naar de aarde om ons van de duivel te bevrijden en ons redding te schenken."

Ik snap niet dat God ons niet een keertje van die duivel bevrijdt. Dacht dat Jezus de duivel al overwonnen had. Heeft Jezus gefaald? 

Als Jezus het al niet voor elkaar kreeg, hoe moeten gewone mensen het dan voor mekaar boksen om de duivel te verdrijven? 

Ik denk.. als God het wil is de duivel direct foetsie. Maar als God de duivel nog aan de macht wil laten..dan kunnen wij (gewone mensen) er weinig tegen beginnen. Misschien is het tijd dat God een Dochter stuurt om nu een echt voor eens en altijd met de duivel af te rekenen! 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 183
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dit is weer een stropop-redenering. Nogmaals, hij moet een oog missen omdat deze wereld gevallen is en in het kwaad ligt. Ik begrijp dat je nog ergens verdriet over hebt van wat er ook gebeurd mo

Je mag nooit zo over je medemensen en over de wereld spreken! Voor God zijn ze allen levend en zijn ze allen in staat de goede weg te gaan. Uiteindelijk zal elk mens van goede wil, die werkelijk van

🤔 Niet naar een film maar naar een soap: "Het dagelijkse vage gelul van Hopper."

27 minuten geleden zei Petra.:

Ik snap niet dat God ons niet een keertje van die duivel bevrijdt. Dacht dat Jezus de duivel al overwonnen had. Heeft Jezus gefaald? 

Als Jezus het al niet voor elkaar kreeg, hoe moeten gewone mensen het dan voor mekaar boksen om de duivel te verdrijven? 

Ik denk.. als God het wil is de duivel direct foetsie. Maar als God de duivel nog aan de macht wil laten..dan kunnen wij (gewone mensen) er weinig tegen beginnen. Misschien is het tijd dat God een Dochter stuurt om nu een echt voor eens en altijd met de duivel af te rekenen! 

Is zijn eigen Moeder ook goed? ;) Maar je hebt wel gelijk: voor ons gewone mensen is het vrij moeilijk tot onmogelijk om die strijd te winnen. We hoeven het daarom ook niet alleen te doen. Christus staat aan onze zijde. Samen met zijn Moeder, Maria, en zijn Bruid, de Kerk. Met Hem kunnen we deze strijd wél aan.

Waarom Hij die strijd laat doorgaan en niet nu ingrijpt? Misschien wel omdat Hij geduld met ons heeft. Want Gods ingrijpen betekent wel het einde van deze geschiedenis en het oordeel over heel de mensheid. Zoals C.S. Lewis zegt: zodra de regisseur op het toneel verschijnt, is de voorstelling afgelopen.

Kindermisbruik op zo'n schaal dat de helft (!) van alle kinderen wereldwijd ermee te maken heeft, bittere armoede veroorzaakt door rijke, corrupte machthebbers, meedogenloze uitbuiting voor lage lonen, verwoesting van de schepping en massale wreedheid jegens dieren uit pure gemakzucht, decadentie die middels uitgekiende marketing zich zo subtiel presenteert dat we het al niet eens meer doorhebben, terwijl gelovigen zich vooral boosmaken over zaken die henzelf maar weinig offers kosten...

De reden dat wij om Gods genade en vergeving bidden, is vooral vanuit het besef dat als God ingrijpt, Hij heel wel eens bij óns zou kunnen beginnen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
43 minuten geleden zei Petra.:

Ik snap niet dat God ons niet een keertje van die duivel bevrijdt. Dacht dat Jezus de duivel al overwonnen had. Heeft Jezus gefaald? 

Als Jezus het al niet voor elkaar kreeg, hoe moeten gewone mensen het dan voor mekaar boksen om de duivel te verdrijven? 

Ik denk.. als God het wil is de duivel direct foetsie. Maar als God de duivel nog aan de macht wil laten..dan kunnen wij (gewone mensen) er weinig tegen beginnen. Misschien is het tijd dat God een Dochter stuurt om nu een echt voor eens en altijd met de duivel af te rekenen! 

Nu schrijf je rare dingen, Petra.   Satan is er om ons mensen op de proef te stellen, net zoals Jezus ook op de proef  werd gesteld in de woestijn.    Weet je wat een verzoeking betekend?  Dat is om te kijken wat je nou werkelijk bent.   Dus ja, Satan is slecht.  Maar anderzijds is Satan er om zijn verleiding te weerstaan.

Daarom moeten we in de navolging onze eigen 'woestijn' vinden en op de proef worden gesteld.  Kom je door de ballotage, dan ben je klaar voor het Koninkrijk.  En zo niet, dan geef je toe aan Satan en zijn wereldse genoegens van geld, seks, macht en zo.

Dus niks afrekenen met Satan, God staat zijn duivelse werken niet voor niets toe.....

 

bewerkt door Hopper
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Dat beloof ik:

Ah juist, hij moet nu een oog missen door gods openbaring en liefdevolle genade.


Dit is weer een stropop-redenering. Nogmaals, hij moet een oog missen omdat deze wereld gevallen is en in het kwaad ligt.

Ik begrijp dat je nog ergens verdriet over hebt van wat er ook gebeurd moge zijn in je leven. Maar de schuld blijven leggen bij God helpt je niet verder. Je wordt zo enkel maar zuurder en bitterder en je verdraait andermans berichten, zoals de stropop die je van het mijne maakte. Dat is een hele vervelende eigenschap.

Link naar bericht
Deel via andere websites
36 minuten geleden zei Flawless victory:
9 uur geleden zei Dat beloof ik:

Ah juist, hij moet nu een oog missen door gods openbaring en liefdevolle genade.


Dit is weer een stropop-redenering. Nogmaals, hij moet een oog missen omdat deze wereld gevallen is en in het kwaad ligt.

Hij moet een oog missen omdat hij werd aangevallen door een andere religieuze fanatiekeling, die zijn doel maar half raakte. 
Verder: Ik herhaal gewoon je eigen woorden. Dat dit confronterend is voor jou, ligt toch echt aan je eigen woorden.

16 uur geleden zei Flawless victory:
16 uur geleden zei Dat beloof ik:

Als Hij Mar Mari als getuigenis wil gebruiken, zou het handig zijn dat we de aanslag kunnen begrijpen.

Nee. Deze openbaring en genade is via Mar Mari aan de islamitische dader geschonken. 

 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
48 minuten geleden zei Dat beloof ik:


Verder: Ik herhaal gewoon je eigen woorden.

Je herhaalt mijn woorden helemaal niet. Je laat de helft van het gesprek weg en geeft er een andere draai aan. Walgelijk. 
 

 

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Thinkfree:

 

Ik hoef echt je hele visie er achter niet te weten. Ben er alleen niet van gediend dat tegen me wordt gezegd dat ik in het vuur van de helm wordt geworpen. Dat zijn jouw woorden waarvan je er zelf voor kiest om die te gebruiken. Niet netjes. Dat lijkt me een kwestie van normale fatsoensnormen. 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
21 uur geleden zei Petra.:

Ik snap niet dat God ons niet een keertje van die duivel bevrijdt. Dacht dat Jezus de duivel al overwonnen had. Heeft Jezus gefaald? 

Als Jezus het al niet voor elkaar kreeg, hoe moeten gewone mensen het dan voor mekaar boksen om de duivel te verdrijven? 

Ik denk.. als God het wil is de duivel direct foetsie. Maar als God de duivel nog aan de macht wil laten..dan kunnen wij (gewone mensen) er weinig tegen beginnen. Misschien is het tijd dat God een Dochter stuurt om nu een echt voor eens en altijd met de duivel af te rekenen! 

Jezus kreeg het wel voor elkaar door zonder zonde te sterven. 
Het agenda van de duivel is ons geopenbaard,  maar velen verwerpen het omdat ze daarin veroordeeld worden. Ze worden liever boos op God en Zijn gelovigen dan tot bekering te komen. Toegegeven, de aantrekkingskracht van de duistere zijde is immens. Ze komt naar ons in alle verleidelijke vormen.

10 uur geleden zei Dat beloof ik:

Ik hoef echt je hele visie er achter niet te weten. Ben er alleen niet van gediend dat tegen me wordt gezegd dat ik in het vuur van de helm wordt geworpen. Dat zijn jouw woorden waarvan je er zelf voor kiest om die te gebruiken. Niet netjes. Dat lijkt me een kwestie van normale fatsoensnormen. 

Fatsoensnormen, och Hierro onze Heiligen heeft gesproken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
54 minuten geleden zei Fundamenteel:
11 uur geleden zei Dat beloof ik:

Ben er alleen niet van gediend dat tegen me wordt gezegd dat ik in het vuur van de helm wordt geworpen. Dat zijn jouw woorden waarvan je er zelf voor kiest om die te gebruiken. Niet netjes. Dat lijkt me een kwestie van normale fatsoensnormen. 

Fatsoensnormen, och Hierro onze Heiligen heeft gesproken

Ja. Niet terecht dan volgens jou? Geef dan gewoon aan waarom, in plaats van zo een opmerking.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Ja. Niet terecht dan volgens jou? Geef dan gewoon aan waarom, in plaats van zo een opmerking.

Je kan niet verwachten te krijgen als je zelf niets inzette. Thinkfree was algemeen bezig, de narcist in u vertaalde het op zichzelf en zag weer haatspraak. Het is niet fatsoenlijk op een christelijk forum grammatica te verwachten die u niet zou beledigen. Een christen die in den geest loopt is altijd beledigend naar degene die in het vlees lopen. Dat is perfect normaal, het is niet fatsoenlijk anders te verwachten als niet-christen op een christelijk forum.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Fundamenteel:

Je kan niet verwachten te krijgen als je zelf niets inzette. Thinkfree was algemeen bezig, de narcist in u vertaalde het op zichzelf en zag weer haatspraak. Het is niet fatsoenlijk op een christelijk forum grammatica te verwachten die u niet zou beledigen. Een christen die in den geest loopt is altijd beledigend naar degene die in het vlees lopen. Dat is perfect normaal, het is niet fatsoenlijk anders te verwachten als niet-christen op een christelijk forum.

 

Dat is de zaak omdraaien. Volgens mij hoort 'een ander niet beledigen' tot de fatsoensnormen in de westerse wereld. Dat geldt ook voor christenen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Dat is de zaak omdraaien. Volgens mij hoort 'een ander niet beledigen' tot de fatsoensnormen in de westerse wereld. Dat geldt ook voor christenen.

U beledigd voelen is niet gelijk aan beledigd worden. Het wordt tijd dat deze generatie eens wat minder haar omgeving nadoet en wat meer haar voorouders.

En ja ik beledigde u eerder net wel, ter verduidelijking ;)

Maar dat heb je na jaren lidmaatschappij en meermaals valselijk beschuldigen en teksten verdraaien jezelf aangedaan. Je krijgt wat je geeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Dat is de zaak omdraaien. Volgens mij hoort 'een ander niet beledigen' tot de fatsoensnormen in de westerse wereld. Dat geldt ook voor christenen.

Jij draait de zaak om, ik haalde een gedeelte uit de bijbel aan die onderdeel is van het evangelie op een christelijk forum.

Mensen die snel beledigd raken, zoals die lgtbq.. zooi en aanhangers daarvan kunnen mijn rug op die doen niets anders dan christen en anderen beledigen die hun visie niet aanvaarden.

Hypocriete zooi.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Laat ze maar beledigd raken door de waarheid, ik heb daar geen problemen mee zolang het de persoon zijn waarde als mens niet aantast.

Je hebt verschillende vormen van beledigen, lang niet elke vorm is per definitie verkeerd.

 

Want dat zou betekenen dat wij nooit geen verschil in mening/gedachtegoed zouden kunnen hebben.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 17-5-2024 om 08:09 zei Thinkfree:

Het is beter voor u met één oog tot het leven in te gaan, dan met twee ogen in het helse vuur  het helse vuur - Letterlijk: de hel van het vuur. geworpen te worden.

Je bedoelt Gehenna, dat symbool staat voor eeuwige vernietiging.

Op 17-5-2024 om 09:00 zei Petra.:

Ik snap niet dat God ons niet een keertje van die duivel bevrijdt. Dacht dat Jezus de duivel al overwonnen had. Heeft Jezus gefaald? 

Jezus heeft de duivel al overwonnen. Straks in het Duizend jarig Rijk zal hij gebonden zijn om daarna nog een keer heel kort losgelaten te worden. Dat zal een louterend effect hebben doordat mensen die niet echt voor God gaan verleid zullen worden en alsnog hun einde vinden. Uiteindelijk blijven mensen die echt voor God en Zijn Koninkrijk kiezen over op een herstelde aarde zonder duivel. Jezus heeft overwonnen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei sjako:

Je bedoelt Gehenna, dat symbool staat voor eeuwige vernietiging.

Jezus heeft de duivel al overwonnen. Straks in het Duizend jarig Rijk zal hij gebonden zijn om daarna nog een keer heel kort losgelaten te worden. Dat zal een louterend effect hebben doordat mensen die niet echt voor God gaan verleid zullen worden en alsnog hun einde vinden. Uiteindelijk blijven mensen die echt voor God en Zijn Koninkrijk kiezen over op een herstelde aarde zonder duivel. Jezus heeft overwonnen.

Volgens die lezing zijn we nog niet van de duivel bevrijd. De vraag was: waarom niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Dat beloof ik:

Volgens die lezing zijn we nog niet van de duivel bevrijd. De vraag was: waarom niet.

De duivel is verdreven uit de hemel. Hij is nu verbannen naar de aarde. Hij weet dat hij nog maar een korte tijd heeft.  Daarom probeert hij nu zoveel mogelijk mensen van God af te houden. God kan niet zomaar satan doden omdat er anders een andere engel een tegenstrever kan worden. De strijdvraag moet eerlijk zijn gang hebben. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
42 minuten geleden zei sjako:

De duivel is verdreven uit de hemel. Hij is nu verbannen naar de aarde. Hij weet dat hij nog maar een korte tijd heeft.  Daarom probeert hij nu zoveel mogelijk mensen van God af te houden. God kan niet zomaar satan doden omdat er anders een andere engel een tegenstrever kan worden. De strijdvraag moet eerlijk zijn gang hebben. 

Wat een achterhaalde onzin. In een oneindig universum kiest God er dus voor om de duivel naar de Aarde te verbannen, de enige planeet in dit zonnestelsel waar leven is... Waarom niet naar Pluto? Of Neptunus? Of een planeet in een ander sterrenstelsel? En hoezo zou er maar één tegenstrever tegelijk kunnen zijn? Waar staat dat? Heeft God dat zo bepaald? Als God niet 'zomaar satan zou kunnen doden' dan betekent dit dat God niet almachtig is. 

Dit verhaal over de satan is ontstaan in een tijd waar men nog helemaal niets wist over het heelal. Men geloofde dat de Aarde het middelpunt van alles was. Nu weten we inmiddels dat de Aarde één van ontelbare planeten is.

Dit is een foto, gemaakt door de Cassini-Huygens ruimtesonde, vanachter Saturnus. Zie het kleine stipje, daar zitten wij op. Daar zou dus zogenaamd de strijd tussen het Opperwezen en de duivel plaatsvinden...

b5abdd0af33f469a7e392ed9d077eed0.jpg

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Monachos:

En jij denkt dat de Aarde het middelpunt van het universum is?

God bepaalt de waarde of de positie van iets, wij niet.

De rest verkondigd Gods heerlijkheid.

Psalm 119 

2De hemel vertelt Gods eer,

het gewelf verkondigt het werk van Zijn handen.

 

Het centrum is waar God zijn aandacht richt, dat is in dit universum de aarde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Thinkfree:

God bepaalt de waarde of de positie van iets, wij niet.

De rest verkondigd Gods heerlijkheid.

Psalm 119 

2De hemel vertelt Gods eer,

het gewelf verkondigt het werk van Zijn handen.

Alleen al het woord 'gewelf' laat zien dat de schrijver van psalm 119 geen flauw idee had hoe het heelal in elkaar zit.

Hier een illustratie van hoe ze dachten dat het in elkaar zat:

390px-Early_Hebrew_Conception_of_the_Uni

Citaat:

De kosmologie van de Bijbel is het beeld dat de schrijvers van de Bijbel hadden van het ontstaan en de structuur van de wereld en de kosmos (het heelal). De Bijbel werd in de loop van vele eeuwen geschreven, door veel verschillende auteurs en geeft een zich ontwikkelend wereldbeeld, dus deze kosmologie is niet altijd consistent.[1] Ook moet er rekening mee worden gehouden dat de opvattingen van de auteurs van de Bijbel niet breed gedeeld hoeven te zijn geweest in hun tijdsperiode.

Het heelal van de oude Israëlieten bestond uit een platte, schijfvormige aarde, die op water dreef, met de hemel erboven en de onderwereld eronder. Tijdens hun leven bewoonden mensen de aarde, na hun dood de onderwereld. Het concept van de hemel als hiernamaals voor mensen die goed hadden geleefd en de onderwereld als plaats van straf voor degenen die slecht hadden geleefd, werd pas in de periode van het hellenisme overgenomen in het jodendom.

De hemel werd opgevat als "een gewelf ... dat de watermassa's van elkaar scheidt. ... God maakte het gewelf en scheidde het water onder het gewelf van het water erboven. Hij noemde het gewelf hemel" (Genesis 1:6-8). Een gewelf is een gebogen schaalvormige constructie. Dit gewelf scheidde de watermassa van de hemel, van het water beneden. Het water beneden moest "naar één plaats stromen, zodat er droog land [verscheen]. ... Het droge noemde hij aarde, het samengestroomde water noemde hij zee." De aarde moest planten en bomen voortbrengen (Genesis 1:9-12).[4] De wateren strekten zich uit tot beneden de aarde, die rustte op pijlers die in de wateren waren verzonken (Psalm 104:5-6) en in de onderwereld was Sheol, het dodenrijk.[5] Exodus 20:4 luidt: "Maak geen godenbeelden, geen enkele afbeelding van iets dat in de hemel hier boven is of van iets beneden op de aarde of in het water onder de aarde".

De hemel is de woonplaats van God (Deuteronomium 26:15; Jesaja 66:1). In de hemel woont ook Gods hofhouding, de engelen; zij staan met duizenden voor Hem.[6] Jezus zit in de hemel aan de rechterhand van God (Marcus 16:19; Romeinen 8:34).

Aan de hemelkoepel, het firmament, zijn de sterren zichtbaar; we noemen dit de hemel. Boven het firmament is de hemel der hemelen. Het woord "firmament" is vertaald vanuit rāqîa' (רָקִ֫יעַ), een woord dat in de Hebreeuwse Bijbel wordt gebruikt. Het is afgeleid van de wortel raqqə' (רָקַע), wat "dun slaan" of "uitspreiden" betekent, maar de vertaling is onzeker.[7]

Het firmament is de structuur boven de atmosfeer van de aarde, opgevat als een stevige koepel.[8] Het firmament is volgens Genesis gemaakt op de tweede dag van de schepping, op de vierde dag zijn de hemellichamen erin gezet; het is een solide koepel die de aarde beneden scheidt van de hemelen daarboven, zoals in het Egyptische en Mesopotamische geloof van dezelfde tijdperk werd aangenomen.[9] In Genesis 1:17 staan de sterren in het hemelgewelf; in de Babylonische zienswijze werden de hemelen gemaakt van verschillende edelstenen. In Exodus 24:10 is God op de saffiervloer van de hemel te zien, met de sterren in hun oppervlak gegraveerd.[10] Het firmament is als een onmetelijk koepeldak.[11][12] In Job 37:18 wordt de hardheid van de hemelkoepel vergeleken met de hardheid van een gegoten spiegel.

Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Kosmologie_van_de_Bijbel

17 minuten geleden zei Thinkfree:

Het centrum is waar God zijn aandacht richt, dat is in dit universum de aarde.

Volgens de Bijbel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid