Spring naar bijdragen

Vaccineren of niet?


Aanbevolen berichten

8 uur geleden zei Gaitema:

Hoe is die cellijn afgeleid van die niercel van de foetus? Het heeft iets te maken met in de kweek zetten geloof ik, maar het is mij niet helder hoe dat werkt 

Geen idee hoe dat precies technisch is gegaan

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Banden worden niet door God geschapen, en daar houdt de wetenschap geen rekening mee.  In de bijbel worden wij vergeleken als klei in de hand van de pottenbakker. Veel orthodoxe gelovigen geloven

Vaccins die efficiënt zijn vereisen geen vaccinatie van anderen om jezelf (of andersom) te beschermen. Je vaccineert enkel voor jezelf en nooit voor de ander. Corona is een virus dat via de lucht vers

Wat nu des informatie is of althans zo beschouwd kan in de toekomst juiste info blijken en ook andersom censuur ervan kan weleens een teken van onmacht blijken. Ik ben hier heel nuchter in en er zijn

Posted Images

Wat mij opvalt is dat de mensen in mijn omgeving zich hoofzakelijk laten vaccineren om eventuele beperkingen te voorkomen, zoals vliegverkeer, verder denk ik dat de vaccinatie bereidheid niet zo groot is als men doet voorkomen. 60 a 70 procent, ik denk eerder 50/ 60procent, dit naar aanlijding van wat ik zie en hoor.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei antoon:

Wat mij opvalt is dat de mensen in mijn omgeving zich hoofzakelijk laten vaccineren om eventuele beperkingen te voorkomen, zoals vliegverkeer, verder denk ik dat de vaccinatie bereidheid niet zo groot is als men doet voorkomen. 60 a 70 procent, ik denk eerder 50/ 60procent, dit naar aanlijding van wat ik zie en hoor.

Het is verneukeratief om je oordeel te baseren op datgene wat je in je omgeving hoort en ziet. Maar daar zit doorgaans een meerderheid aan gelijkgestemden in. Het is daarom goed dat je dat er nadrukkelijk bij vermeld.

Op 20-12-2020 om 00:03 zei Gaitema:

Hoe is die cellijn afgeleid van die niercel van de foetus? Het heeft iets te maken met in de kweek zetten geloof ik, maar het is mij niet helder hoe dat werkt 

Lees het celcultuur stukje  uit de wiki. Het is maar kort.

bewerkt door Mullog
Link naar bericht
Deel via andere websites

 

4 uur geleden zei Mullog:

Het is verneukeratief om je oordeel te baseren op datgene wat je in je omgeving hoort en ziet. Maar daar zit doorgaans een meerderheid aan gelijkgestemden in. Het is daarom goed dat je dat er nadrukkelijk bij vermeld.

@Mullogik begrijp wat je bedoelt en dat is waar wat je aanhaalt maar ik haal mijn info niet alleen uit mijn buurt, verder lees dit eens

https://www.nhnieuws.nl/nieuws/276336/de-peiling-wil-jij-straks-het-coronavaccin?fbclid=IwAR0B86SZts_89KiIfq2j3sbryYVSKpYfphWS_xIrUh-ux7IwxSW4E7_NutA

Het grootste  deel wil geen vaccin dat is ook een beetje aansluitend  met wat ik aanvoel van mensen, goede raad vertrouw niet altijd op de regering getrouwe publicaties en vraagstellingen, die zijn een enkele keer weleens voorzien  van suggestieve vragen en antwoorden, ik kan het weten, ik heb zelf in die materie gewerkt.

 

https://niburu.co/binnenland/15828-ruim-85-procent-nederlanders-wil-geen-coronavaccin

aansluitend op .nhnieuws.nl

 

Na woord van mij: laat het iets aan de hoge kant zijn boven het landelijk gemiddelde, dan nog kan je moeilijk zeggen dat het overgrootste deel van Nederland voor vaccinatie is, ik hou het op gelijk 50 procent

bewerkt door antoon
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Gaitema:

 

Dank je. Dus in wezen is een cel uit de foetus-nier op kweek gezet en die is gaan delen..

Nee, zo is het niet gegaan.
Ik schreef al eerder: 

Op 17-12-2020 om 10:58 zei Dat beloof ik:

Voor de basis van vaccins wordt geen donormateriaal van een foetus gebruikt. Wat er wel wordt gebruikt is celmateriaal dat is gebaseerd (afgeleid) van cellen van een foetus. Het celmateriaal waarmee wordt gewerkt is geen menselijk celmateriaal: de cellen komen domweg niet voor  in mensen. Wat ze wel doen is eiwit produceren dat identiek is aan menselijk eiwit.
Door hier gebruik van te maken in plaats van dierlijke cellen, worden allergische reactie voorkomen. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei Mullog:

Kunnen jij en @Dat beloof ik niet zelf iets opzoeken?

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/HEK_293-cellen

Het staat bol van technische termen. Wat ik er van begrijp is dat ze inderdaad van menselijke oorsprong zijn, in de stam. De cellen van nu zijn verre nakomelingen ervan. God geeft deze stamcel kennelijk een rijk nageslacht. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Gaitema:

Het staat bol van technische termen. Wat ik er van begrijp is dat ze inderdaad van menselijke oorsprong zijn, in de stam. De cellen van nu zijn verre nakomelingen ervan. God geeft deze stamcel kennelijk een rijk nageslacht. :)

God wordt in dit artikel niet genoemd. Frank Graham wel.

46 minuten geleden zei Mullog:

Kunnen jij en @Dat beloof ik niet zelf iets opzoeken?

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/HEK_293-cellen

Bedankt, dit wist ik niet. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei Gaitema:

Het staat bol van technische termen. Wat ik er van begrijp is dat ze inderdaad van menselijke oorsprong zijn, in de stam. De cellen van nu zijn verre nakomelingen ervan. God geeft deze stamcel kennelijk een rijk nageslacht. :)

Alle stamcellen hebben een rijk geslacht, Gaitema. iedereen begint sla stamcel, zelfs jij bent zo begonnen. Een bevruchte eicel, van welke soort dan ook, is een stamcel. En er zijn wel meer lijnen dan alleen deze. Zie mijn eerste wiki link. 

En die technische termen valt volgens mij wel mee. En de strekking van het artikeltje is wel duidelijk, lijkt mij. 

12 minuten geleden zei Dat beloof ik:

God wordt in dit artikel niet genoemd. Frank Graham wel.

Bedankt, dit wist ik niet. 

Graag gedaan :-)

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Dat beloof ik:

God wordt in dit artikel niet genoemd. Frank Graham wel.

Dat stond in het wit getypt. 😇

 

4 uur geleden zei Mullog:

Alle stamcellen hebben een rijk geslacht, Gaitema. iedereen begint sla stamcel, zelfs jij bent zo begonnen. Een bevruchte eicel, van welke soort dan ook, is een stamcel. En er zijn wel meer lijnen dan alleen deze. Zie mijn eerste wiki link. 

En die technische termen valt volgens mij wel mee. En de strekking van het artikeltje is wel duidelijk, lijkt mij. 

De strekking is me vermoed ik duidelijk. Er staan voor mij een hoop nieuwe woorden in. Google translate is daarvoor natuurlijk. ;)

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
4 uur geleden zei Fundamenteel:

 the doctor has a history of allergic reactions, staat er in het eerste artikel.  Het tweede is net zo vaag. 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
50 minuten geleden zei Dat beloof ik:

 the doctor has a history of allergic reactions, staat er in het eerste artikel.  Het tweede is net zo vaag. 

Autopsie volgt nog. Er zijn ook sterftegevallen in Israël.

het was voorspelbaar dat het vaccin reacties ging veroorzaken, maar volgens enkele was dat fake news of bangmakerij. Ik noem het gewoon eerlijk zijn. Als dit al de kort termijn effecten zijn, God spaar ons de lange termijn effecten. 

Reeds 6 op 272001 mensen met allergische reacties na covidvaccin, terwijl bij een “veilig vaccin” na uitvoerige testen dat meestal maar 1 op 1 miljoen is. Dit is bijna 30x hoger. Not so safe.

Anaphylactic reactions can occur with any vaccine, but are usually extremely rare—about one per 1 million doses. As of 19 December, the United States had seen six cases of anaphylaxis among 272,001 people who received the COVID-19 vaccine, according to a recent presentation by Thomas Clark of the U.S. Centers for Disease Control and Prevention (CDC); the United Kingdom has recorded two. Because the Pfizer and Moderna mRNA vaccines use a new platform, the reactions call for careful scrutiny, says Elizabeth Phillips, a drug hypersensitivity researcher at Vanderbilt University Medical Center who attended an NIAID meeting on 16 December. “This is new!”

Scientists who believe PEG may be the culprit stress that vaccination should continue. “We need to get vaccinatie,” Phillips says. “We need to try and curtail this pandemic.” But more data are urgently needed, she adds: “These next couple of weeks in the U.S. are going to be extremely important for defining what to do next.”

https://www.sciencemag.org/news/2020/12/suspicions-grow-nanoparticles-pfizer-s-covid-19-vaccine-trigger-rare-allergic-reactions

Wat ze zeggen: er is niet voldoende data, dus laat u vaccineren zodat we van jullie neveneffecten kunnen leren. Als ik even op de hoorn mag blazen uit mijn wachttoren.

Nanodeeltjes, nog iets dat ontkend werd. De vector is intussen gepatenteerd en van naam veranderd, maar is afkomstig van het adenovirus. Dat waar stamcellen van een foetus voor nodig zijn om het virus te incuberen. Ik vrees God meer dan dit virus en kan dit vaccin dus niet nemen. Ook mijn geliefden niet.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
48 minuten geleden zei Fundamenteel:

was voorspelbaar dat het vaccin reacties ging veroorzaken

Klopt. En het is voorspelbaar omdat we dit weten uit ervaring.  Elk vaccin kan reacties veroorzaken.  Dat zeggen de fabrikanten en goedkeuringsinstanties ook. 

51 minuten geleden zei Fundamenteel:

maar volgens enkele was dat fake news of bangmakerij.

wie? Voorbeelden graag. 

53 minuten geleden zei Fundamenteel:

, God spaar ons de lange termijn effecten

Hij heeft ons ook de effecten van het virus niet bespaard,  dus  waarom zou hij? 

56 minuten geleden zei Fundamenteel:

Wat ze zeggen: er is niet voldoende data, dus laat u vaccineren zodat we van jullie neveneffecten kunnen leren. Als ik even op de hoorn mag blazen uit mijn wachttoren

Ook al de wachttoren tegenwoordig? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Klopt. En het is voorspelbaar omdat we dit weten uit ervaring.  Elk vaccin kan reacties veroorzaken.  Dat zeggen de fabrikanten en goedkeuringsinstanties ook. 

wie? Voorbeelden graag. 

Hij heeft ons ook de effecten van het virus niet bespaard,  dus  waarom zou hij? 

Wie? Sjako, wdG, en een paar anderen. Hoewel die anderen niet zo uitgesproken waren. 

DBI het was te voorspellen omdat het gehaast werk is. Een vaccin dat 6 op 200000 reacties veroorzaakt mag normaliter niet op de markt komen hoor. En dat is nog maar het tipje van de ijsberg he, hartfalen ed zal ook nog de revue passeren. We voorspelden geen standaard neveneffecten, maar dat een vaccin nooit zo snel klaar kan zijn en ze de burger als proefkonijn gaan gebruiken. Dat was desinformatie volgens sjako, zie daar uw bewijs. Die tijd achterhaalt alles. Door naamswijzigingen hebben ze de stoffen beter kunnen camoufleren, als er luciferase in zit kom ik dat hier evenzeer uitsmeren. Factcheckers ontkennen nog steeds niet en de tam tam daarover ging over het internet al de wereld rond. Tijd.

Waarom God dit laat gebeuren? Hij voorspelde ons dat onze wegen hiertoe zouden leiden. De mens is een vrij wezen en mensen die jaren/maanden op voorhand waarschuwen krijgen een alu hoedje. Weet je nog hoe onredelijk een reisverbod was? Diezelfde mensen vinden een totale lockdown wel redelijk.  

bewerkt door Fundamenteel
sTANDAArd neveneffecten
Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei Fundamenteel:

Wie? Sjako, wdG, en een paar anderen.

Bij mijn weten hebben @sjako en @WdG nooit geschreven dat het bangmakerij of fake news was dat het vaccin reacties ging veroorzaken. Daarnaast zou je bij zoiets moeten afgaan op officiële onderzoeken en niet op wat de eerste de beste forumschrijver daarover denkt.

27 minuten geleden zei Fundamenteel:

DBI het was te voorspellen omdat het gehaast werk is. Een vaccin dat 6 op 200000 reacties veroorzaakt mag normaliter niet op de markt komen hoor. En dat is nog maar het tipje van de ijsberg he, hartfalen ed zal ook nog de revue passeren. We voorspelden geen standaard neveneffecten, maar dat een vaccin nooit zo snel klaar kan zijn en ze de burger als proefkonijn gaan gebruiken. Dat was desinformatie volgens sjako, zie daar uw bewijs. Die tijd achterhaalt alles.

Het is dus geen bewijs omdat jij dat vind. Iets is bewijs als dat uit officiële gegevens blijkt.
Dat het vaccin wel zo snel klaar kan zijn wordt hier uitgelegd door één van de onderzoekers:

https://www.hartvannederland.nl/nieuws/2020/coronavaccin-veilig-snel-mutaties/
 

27 minuten geleden zei Fundamenteel:

Waarom God dit laat gebeuren? Hij voorspelde ons dat onze wegen hiertoe zouden leiden. 

Nergens staat dat God heeft gezegd dat er virussen zouden komen, laat staan Covid.
 

27 minuten geleden zei Fundamenteel:

De mens is een vrij wezen en mensen die jaren/maanden op voorhand waarschuwen krijgen een alu hoedje

Het tegendeel staat in de Bijbel: de mens moet God onvoorwaardelijk gehoorzamen. God legt aan de mens voortdurende allerlei regels op en als dat niet gebeurt stuurt hij hongersnoden, verdrinkt hij iedereen op aarde of stuurt hij mensen 40 jaar de woestijn in. De mens volgens de Bijbel een vrij wezen is daarom een belachelijke bewering.

Maar laten we bij het vaaccineren blijven. Mij lijkt het beter als iedereen verplicht wordt, anders blijven we tot in lengte van jaren met deze shit zitten.
 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Bij mijn weten hebben @sjako en @WdG nooit geschreven dat het bangmakerij of fake news was dat het vaccin reacties ging veroorzaken. Daarnaast zou je bij zoiets moeten afgaan op officiële onderzoeken en niet op wat de eerste de beste forumschrijver daarover denkt.

Het is dus geen bewijs omdat jij dat vind. Iets is bewijs als dat uit officiële gegevens blijkt.
Dat het vaccin wel zo snel klaar kan zijn wordt hier uitgelegd door één van de onderzoekers:

https://www.hartvannederland.nl/nieuws/2020/coronavaccin-veilig-snel-mutaties/
 

Nergens staat dat God heeft gezegd dat er virussen zouden komen, laat staan Covid.
 

Het tegendeel staat in de Bijbel: de mens moet God onvoorwaardelijk gehoorzamen. God legt aan de mens voortdurende allerlei regels op en als dat niet gebeurt stuurt hij hongersnoden, verdrinkt hij iedereen op aarde of stuurt hij mensen 40 jaar de woestijn in. De mens volgens de Bijbel een vrij wezen is daarom een belachelijke bewering.

Maar laten we bij het vaaccineren blijven. Mij lijkt het beter als iedereen verplicht wordt, anders blijven we tot in lengte van jaren met deze shit zitten.
 

Dat deed sjako wel en ik ga er niet achter zoeken. Maar zo slecht is mijn geheugen niet. Sorry dat ik uw bron niet ga lezen. Een vaccin kan NOOIT op 1 jaar tijd veilig getest worden. Wel ontstaan, maar er is een veiligheidsprocedure voor iets he. 

Evenzeer staat er geprofeteerd dat er nieuwe ziektes zullen komen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Een vaccin kan NOOIT op 1 jaar tijd veilig getest worden. Wel ontstaan, maar er is een veiligheidsprocedure voor iets he. 

Evenzeer staat er geprofeteerd dat er nieuwe ziektes zullen komen

Ik wist niet dat vaccins ontstaan, of is dat een verschrijving?

Verder is corona een schoothondje in vergelijking met de pest uit de 14e eeuw. Maar ja, die hebben wij niet meegemaakt en het is al zolang geleden dat het niet meer in ons collectieve geheugen zit. En dan lijkt het al snel dat dit de grootste ramp aller tijden is en staan alle (christelijke) onheilsprofeten weer klaar om het einde van de wereld te voorspellen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Mullog:

Ik wist niet dat vaccins ontstaan, of is dat een verschrijving?

Verder is corona een schoothondje in vergelijking met de pest uit de 14e eeuw. Maar ja, die hebben wij niet meegemaakt en het is al zolang geleden dat het niet meer in ons collectieve geheugen zit. En dan lijkt het al snel dat dit de grootste ramp aller tijden is en staan alle (christelijke) onheilsprofeten weer klaar om het einde van de wereld te voorspellen.

Ontworpen natuurlijk. 

Dat vind ik dus ook, ik vrees de oplossing veel meer dan de kwaal; maar nog meer God.

De eindtijd is nu he, openbaringen 13: you are living it. Voel maar eens goed en kijk naar de wereld om u heen. Nooit was die zo klein als nu. En weet dat ze al van mutanten spreken waarvan ze niet weten of die vaccins daarop werken.

Alleen nu zijn alle signalen gelijktijdig aanwezig. Bekeert u en kniel voor het kruis 😛

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Mcmadtasty:

mensen als jij zijn voor mij een grotere bedreiging dan het corona virus

Wat bedoel je met mensen als mij die een grote bedreiging voor je vormen? 
Let op: ik ga de eigenschappen van Jezus langs de maatlat leggen die jij nu gaat maken.

11 uur geleden zei Fundamenteel:

Dat deed sjako wel en ik ga er niet achter zoeken. Maar zo slecht is mijn geheugen niet. Sorry dat ik uw bron niet ga lezen. Een vaccin kan NOOIT op 1 jaar tijd veilig getest worden. Wel ontstaan, maar er is een veiligheidsprocedure voor iets he. 

Evenzeer staat er geprofeteerd dat er nieuwe ziektes zullen komen. 

Tsja, als je er niet voor open staat om het verhaal van een andere kant te bezien en alleen maar met je vingers in je oren "kan niet, kan niet" roept, dan houdt discussie voeren als een volwassene op.

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Wat bedoel je met mensen als mij die een grote bedreiging voor je vormen? 
Let op: ik ga de eigenschappen van Jezus langs de maatlat leggen die jij nu gaat maken.

Tsja, als je er niet voor open staat om het verhaal van een andere kant te bezien en alleen maar met je vingers in je oren "kan niet, kan niet" roept, dan houdt discussie voeren als een volwassene op.

Zoek de testfases van vaccins eens op. Dat vereist meer dan een paar maandjes om tot een overzicht te komen hoor. Dit is een totaal nieuw virus en een experimenteel mRNA vaccin, nooit eerder gebruikt. 

Je moet toch al echt je beide ogen sluiten en vingers in je oren stoppen “lalalalala” roepen en de feiten negeren om dat niet te zien. 

6 op 270000 bewijzen dat de testfases te snel overlopen zijn. Niet waar?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid