Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 121
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De meeste vluchtelingen gaan echter wel degelijk naar die landen en worden dus in de regio opgevangen. In Europa vangen wij zeker niet het grootste deel der vluchtelingen op en het worden er dan ook s

We Gaan Ze Halen noemt theoloog en kunstenaar Rikko Voorberg de actie. De gelijknamige stichting schreef een brief aan premier Tsipras van Griekenland met het verzoek 150 vluchtelingen die nu nog vast

Dat is in Nederland zo maar in veel andere landen niet. Om te beginnen heb je een paspoort nodig. In Nederland wordt het verstrekken van een paspoort als iets gewoons beschouwd maar in veel andere lan

1 uur geleden zei Gaitema:

Ik dus niet, want moslims kunnen ook mijn broeders en zusters zijn. Het voorbeeld spreekt van een moslim die hier bekeerd tot het christelijke geloof. Christenen die moslims uit Syrië gevlucht weer terug willen sturen naar die hel daar, zijn minder mijn broeders en zusters, dan deze Islamitische vluchtelingen.

Daarbij: alle mensen zijn door God geschapen en dus allemaal gelijk. In de kern van de oorsprong onze broers en zussen.

Nog iets: ze zijn Islamitisch opgegroeid. Daar kunnen ze ook niks aan doen. Als jij daar was geboren, was je ook een moslim geweest. En als zij in Urk waren geboren, dan waren ze christenen.

Heb ze dan ook lief als je naasten.

Mee eens. Mooi gezegd. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Gaitema:

Al bekeerd er maar één, dan nog is het een broeder van Jezus. Omwille van de broeder van Jezus vangen we hem op.

Dat is natuurlijk ontzettend fijn voor het individu maar als we het over immigrate hebben dan gaat het over de grote aantallen. Die een, of die 100 zet geen zoden aan de dijk. Graag nog antwoord dus op mijn reeds gestelde vragen. 

10 uur geleden zei Gaitema:

Ik reageer vanuit het argument "omdat ze moslims zijn, moeten ze terug", daar ben ik op tegen.

Daar ben ik ook geen voorstander van. Ik kan me echter wel indenken waarom mensen op een gegeven moment zo gaan denken. Ik sluit mijn ogen en oren niet voor mensen die anders denken dan ik. 

10 uur geleden zei Gaitema:

Wat vluchtelingen betreft, het Nederlands asielbeleid is door Rita Verdonk destijds onmenselijk hard geworden. Ik ben voor een menselijker beleid en doe niet alsof ik weet niet hoe veel vluchtelingen Nederland binnen komen. Libanon en Jordanië hebben veel vluchtelingen. Zij hebben recht van klagen, wij niet. 

Wat is er concreet door Rita Verdonk aangepast in de asielwetgeving? Ik kan mij overigens herinneren dat zij vaker dan haar voorgangers gebruik heeft gemaakt van haar ministeriële bevoegdheden om mensen alsnog asiel te verlenen. Spijtig dat ze ten prooi is gevallen aan een linke lastercampagne. 

Of iemand recht van klagen heeft is niet aan jou of mij om te bepalen maar aan degene die klaagt. Daar kunnen wij wat van vinden, maar dat recht kunnen we niet ontnemen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Thorgrem:

Dat is natuurlijk ontzettend fijn voor het individu maar als we het over immigrate hebben dan gaat het over de grote aantallen. Die een, of die 100 zet geen zoden aan de dijk. Graag nog antwoord dus op mijn reeds gestelde vragen. 

Als Jezus wil dat we onze broeders en zusters opvangen, heb jij dan aan dat antwoord niet genoeg? Ik wel! Dat geld natuurlijk voor alle vluchtelingen. Jezus is daar duidelijk over.

Citaat

Daar ben ik ook geen voorstander van. Ik kan me echter wel indenken waarom mensen op een gegeven moment zo gaan denken. Ik sluit mijn ogen en oren niet voor mensen die anders denken dan ik. 

Ik walg van de vluchtelingenhaat in onze maatschappij. Ik kan het niet aanhoren en heb een gruwelijke afkeer van het nationalistische rechts extremisme. 

Angst voor terroristen snap ik, maar het generaliseren ten koste van vele mensenlevens vind ik minstens zo erg. Het gaat over lijken.

Citaat

Wat is er concreet door Rita Verdonk aangepast in de asielwetgeving? Ik kan mij overigens herinneren dat zij vaker dan haar voorgangers gebruik heeft gemaakt van haar ministeriële bevoegdheden om mensen alsnog asiel te verlenen. Spijtig dat ze ten prooi is gevallen aan een linke lastercampagne. 

Of iemand recht van klagen heeft is niet aan jou of mij om te bepalen maar aan degene die klaagt. Daar kunnen wij wat van vinden, maar dat recht kunnen we niet ontnemen. 

Ik denk dat ik een duidelijk antwoord heb gegeven. Ik vind ons asielbeleid te streng. Het idee wordt gegeven  dat asielzoekers overlast voor ons geven en ik vind zeker dat we niet een te grote stroom vluchtelingen krijgen. Ik heb het idee dat het asielbeleid strenger is geworden sinds Pim Fortuyn, waarbij Rita Verdonk ook hard optrad met het recht door zee beleid. Het scheiden van gezinnen was echt schandalig. Ik hoorde via een vrijwilliger van vluchtelingenwerk, dat het kind mocht blijven, maar ouders dregen  worden terug gestuurd. Belachelijk! Mensonterend. 

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Gaitema:

Als Jezus wil dat we onze broeders en zusters opvangen, heb jij dan aan dat antwoord niet genoeg? Ik wel! Dat geld natuurlijk voor alle vluchtelingen. Jezus is daar duidelijk over.

Nee, want dat antwoord is veel te kort door de bocht om 1 op 1 te plakken op de huidige migratiestromen. En wie bedoelde Jezus met onze broeders en zusters? Dus is Jezus daar wel zo duidelijk over? En op basis van welke teksten?

En wat bedoeld Jezus met opvangen? Wat zijn de kaders? En is dat opvangen op persoonlijke titel in eigen huis uit eigen overweging of is dat door de staat opgedrongen opvang van tienduizenden?

Tijdelijk opvangen van mensen die vluchten voor oorlog daar ben ik zeker voor, totdat de oorlog over is. Dan kunnen die mensen terug naar hun eigen land om aan de wederopbouw te beginnen. 

 

1 uur geleden zei Gaitema:

Ik walg van de vluchtelingenhaat in onze maatschappij. Ik kan het niet aanhoren en heb een gruwelijke afkeer van het nationalistische rechts extremisme. 

Ik walg van alle haat, dus ook van vluchtelingenhaat. Maar het is te populistisch om alle bedenkingen die mensen hebben bij de huidige vluchtelingenproblematiek maar zo onder haat te scharen laat staan extremisme. Het doet geen recht aan de reële en aantoonbare problematiek die sommige mensen aan het denken zet. Overigens is ook de linkse SP geen warm voorstander van de huidige migratiestromen. Wat voor doel heeft het om met zulke termen te strooien anders dan de ander de mond te willen snoeien? De mond snoeien werkt overigens al jaren niet meer en zal er enkel toe lijden dat mensen meer de hakken in het zand zetten. Daarmee ben je dus ook niet verbindend bezig en ook dat lijkt me niet in de geest van Jezus. 

1 uur geleden zei Gaitema:

Angst voor terroristen snap ik, maar het generaliseren ten koste van vele mensenlevens vind ik minstens zo erg. Het gaat over lijken.

Ik denk dat ik een duidelijk antwoord heb gegeven. Ik vind ons asielbeleid te streng. Het idee wordt gegeven  dat asielzoekers overlast voor ons geven en ik vind zeker dat we niet een te grote stroom vluchtelingen krijgen. Ik heb het idee dat het asielbeleid strenger is geworden sinds Pim Fortuyn, waarbij Rita Verdonk ook hard optrad met het recht door zee beleid. Het scheiden van gezinnen was echt schandalig. Ik hoorde via een vrijwilliger van vluchtelingenwerk, dat het kind mocht blijven, maar ouders dregen  worden terug gestuurd. Belachelijk! Mensonterend. 

Ik denk dat je antwoord mbt het beleid van Verdonk niet concreet genoeg is. Juist het recht door zee principe, snel duidelijkheid verschaffen, is uitermate menselijk. Het laat mensen niet lange tijd in onzekerheid zitten en geeft ze duidelijkheid over hun toekomst. Het asielbeleid is min of meer een uitkomst van verkiezingen. Mensen beginnen steeds meer de problematiek in te zien. Als we bijvoorbeeld kijken naar de Somaliers in Nederland zien we dat het echt niet goed gaat; https://www.trouw.nl/samenleving/het-gaat-slecht-met-de-somaliers-in-nederland~ad77dd9d/ 

Zonder details kan ik vrij weinig met zo'n verhaal van vluchtelingenwerk. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Gaitema:

Het scheiden van gezinnen was echt schandalig. Ik hoorde via een vrijwilliger van vluchtelingenwerk, dat het kind mocht blijven, maar ouders dregen  worden terug gestuurd. Belachelijk! Mensonterend. 

Zoiets omdat uitgeprocedeerde asielzoekers trouwen met asielzoekers met een verblijfsvergunning in de hoop hier toch te kunnen blijven. Er wordt grof geld betaald daarvoor. Soms komen er zelfs kinderen, die dus geboren worden uit iemand met een verblijfsvergunning en dus mogen blijven.
Het ligt niet aan de regering dat mensen op zo'n slinkse manier proberen om toch hier te blijven.
Uiteindelijk worden dan gezinnen verscheurd, maar dat konden degenen die het gezin begonnen bij aanvang al weten.
Ik vind dat inderdaad belachelijk, mensen met zo'n instelling kunnen wat mij betreft direct het land uit.
Misschien moeten we ze gaan brengen?
We gaan ze brengen!

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Zoiets omdat uitgeprocedeerde asielzoekers trouwen met asielzoekers met een verblijfsvergunning in de hoop hier toch te kunnen blijven. Er wordt grof geld betaald daarvoor. Soms komen er zelfs kinderen, die dus geboren worden uit iemand met een verblijfsvergunning en dus mogen blijven.
Het ligt niet aan de regering dat mensen op zo'n slinkse manier proberen om toch hier te blijven.
Uiteindelijk worden dan gezinnen verscheurd, maar dat konden degenen die het gezin begonnen bij aanvang al weten.
Ik vind dat inderdaad belachelijk, mensen met zo'n instelling kunnen wat mij betreft direct het land uit.
Misschien moeten we ze gaan brengen?
We gaan ze brengen!

Wat een vooroordeel weer. Ook jij laat zien dat in jouw ogen asielzoekers de slechteriken zijn. Dit ging om een gehuwd stel, waarvan de twee ouders uit twee verschillende landen afkomstig zijn. Hun kind werd als Nederlands gezien. Uiteindelijk mochten de ouders alsnog blijven. Echter ouders gescheiden van elkaar en hun kind beoordelen is echt mensonterend.

 

2 uur geleden zei Thorgrem:

Nee, want dat antwoord is veel te kort door de bocht om 1 op 1 te plakken op de huidige migratiestromen. En wie bedoelde Jezus met onze broeders en zusters? Dus is Jezus daar wel zo duidelijk over? En op basis van welke teksten?

Ik denk altijd aan matheus 25:32-46. 

Gewoon de omgang met mensen in nood. Dat begint met medeleven.

2 uur geleden zei Thorgrem:

En wat bedoeld Jezus met opvangen? Wat zijn de kaders? En is dat opvangen op persoonlijke titel in eigen huis uit eigen overweging of is dat door de staat opgedrongen opvang van tienduizenden?

Maakt niet uit. Recht is recht verschaffen aan de genen die recht verdienen. Ik ken iemand in onze kerk die inderdaad een vluchteling in huis heeft wonen. 

2 uur geleden zei Thorgrem:

Tijdelijk opvangen van mensen die vluchten voor oorlog daar ben ik zeker voor, totdat de oorlog over is. Dan kunnen die mensen terug naar hun eigen land om aan de wederopbouw te beginnen. 

Als dat mogelijk is. Echter zit je dan nog steeds met gezinnen die hier hun kinderen gekregen hebben en nu helemaal Nederlands zijn geworden. Niet ideaal dat.

2 uur geleden zei Thorgrem:

 

Ik walg van alle haat, dus ook van vluchtelingenhaat. Maar het is te populistisch om alle bedenkingen die mensen hebben bij de huidige vluchtelingenproblematiek maar zo onder haat te scharen laat staan extremisme. Het doet geen recht aan de reële en aantoonbare problematiek die sommige mensen aan het denken zet. Overigens is ook de linkse SP geen warm voorstander van de huidige migratiestromen. Wat voor doel heeft het om met zulke termen te strooien anders dan de ander de mond te willen snoeien? De mond snoeien werkt overigens al jaren niet meer en zal er enkel toe lijden dat mensen meer de hakken in het zand zetten. Daarmee ben je dus ook niet verbindend bezig en ook dat lijkt me niet in de geest van Jezus. 

Ik vertrouw een groot gros van onze eigen volk niet. Ze denken alleen maar in termen van "eigen volk eerst" en gunnen de untermenschen niks.

De opkomst van Pim Fortuyn vond ik zeer alarmerend en het populisme van de overige rechtse partijen als gevolg daarvan wantrouw ik. 

2 uur geleden zei Thorgrem:

Ik denk dat je antwoord mbt het beleid van Verdonk niet concreet genoeg is. Juist het recht door zee principe, snel duidelijkheid verschaffen, is uitermate menselijk. Het laat mensen niet lange tijd in onzekerheid zitten en geeft ze duidelijkheid over hun toekomst. Het asielbeleid is min of meer een uitkomst van verkiezingen. Mensen beginnen steeds meer de problematiek in te zien. Als we bijvoorbeeld kijken naar de Somaliers in Nederland zien we dat het echt niet goed gaat; https://www.trouw.nl/samenleving/het-gaat-slecht-met-de-somaliers-in-nederland~ad77dd9d/ 

Zonder details kan ik vrij weinig met zo'n verhaal van vluchtelingenwerk. 

Ik heb de details ook niet, maar ik ben er eerlijk in dat ik nooit rechts gestemt heb. Ik sta achter het vluchtelingenwerk en ben tegen de toestanden nu, met al die asielzoekers die nu vast zitten in Griekenland en Italië. We moeten de lasten eerlijk verdelen over Europa.

Dat er integratieproblemen zijn ontken ik niet. Echter noem je me wel een land "Somalië" waar je mensen ook niet naar terug kan sturen.

We moeten denk ik erkennen dat onze maatschappij ziek is.

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Gaitema:

Ik denk altijd aan matheus 25:32-46. 

HET LAATSTE OORDEEL
31Wanneer de Mensenzoon komt in zijn heerlijkheid en vergezeld van alle engelen, dan zal Hij plaats nemen op zijn troon van glorie. 32Alle volken zullen voor Hem bijeengebracht worden en Hij zal ze in twee groepen scheiden, zoals de herder een scheiding maakt tussen schapen en bokken. 33De schapen zal Hij plaatsen aan zijn rechterhand, maar de bokken aan zijn linker. 34Dan zal de Koning tot die aan zijn rechterhand zeggen: Komt, gezegenden van mijn Vader, en ontvangt het Rijk dat voor u gereed is vanaf de grondvesting der wereld. 35Want Ik had honger en gij hebt Mij te eten gegeven. Ik had dorst en gij hebt Mij te drinken gegeven. Ik was vreemdeling en gij hebt Mij opgenomen, 36Ik was naakt en gij hebt Mij gekleed, Ik was ziek en gij hebt Mij bezocht, Ik was in de gevangenis en gij hebt Mij bezocht. 37Dan zullen de rechtvaardigen Hem antwoorden en zeggen: Heer, wanneer hebben wij U hongerig gezien en U te eten gegeven, of dorstig en U te drinken gegeven? 38En wanneer zagen wij U als vreemdeling en hebben U opgenomen, of naakt en hebben U gekleed?39En wanneer zagen we U ziek of in de gevangenis en zijn U komen bezoeken? 40De Koning zal hun ten antwoord geven: Voorwaar, Ik zeg u: al wat gij gedaan hebt voor een dezer geringsten van mijn broeders hebt gij voor Mij gedaan. 41En tot die aan zijn linkerhand zal Hij dan zeggen: Gaat weg van Mij, vervloekten, in het eeuwig vuur dat bereid is voor de duivel en zijn trawanten. 42Want Ik had honger en gij hebt Mij niet te eten gegeven. Ik had dorst en gij hebt Mij niet te drinken gegeven; 43Ik was een vreemdeling en gij hebt Mij niet opgenomen, naakt en gij hebt Mij niet gekleed; Ik was ziek en in de gevangenis en gij zijt Mij niet komen bezoeken.44Dan zullen ook zij antwoorden en zeggen: Heer, wanneer hebben wij U hongerig gezien of dorstig als vreemdeling of naakt of ziek of in de gevangenis, en hebben wij niet voor U gezorgd? 45Daarop zal Hij hun antwoorden: Voorwaar, Ik zeg u: al wat gij niet voor een van deze geringsten hebt gedaan, hebt gij ook voor Mij niet gedaan. 46En dezen zullen heengaan naar de eeuwige straf, maar de rechtvaardigen naar het eeuwige leven.”

Mooie tekst, maar ik zie hier niets in over volksmigratie. Mijn redelijke vragen worden door deze tekst niet beantwoord. 

 

Citaat

Gewoon de omgang met mensen in nood. Dat begint met medeleven.

Klopt, laten we dus het kaf van het koren scheiden bij binnenkomst. De mensen in nood laten we door en verzorgen we zolang ze in nood zijn. Daarna kunnen ze terug (indien het conflict is afgelopen) of staan op eigen benen en zijn geïntegreerd in onze samenleving. Als we zorgen dat enkel de echte vluchteling opgenomen wordt dan hebben we veel meer middelen beschikbaar om die mensen goed te begeleiden en een eerlijke kans te geven. 

Citaat

Maakt niet uit. Recht is recht verschaffen aan de genen die recht verdienen. Ik ken iemand in onze kerk die inderdaad een vluchteling in huis heeft wonen. 

Maakt wel uit. Recht? Volgens welk recht en waar haal je die informatie vandaan? En wat over plichten als vragende partij?

 

Citaat

Als dat mogelijk is. Echter zit je dan nog steeds met gezinnen die hier hun kinderen gekregen hebben en nu helemaal Nederlands zijn geworden. Niet ideaal dat.

Het is nooit ideaal.

Citaat

Ik vertrouw een groot gros van onze eigen volk niet. Ze denken alleen maar in termen van "eigen volk eerst" en gunnen de untermenschen niks.

Wat een oordeel over de meerderheid der Nederlanders. Waarom heb jij wel het recht om te oordelen over grote groepen mensen en mogen anderen van jou niet oordelen over andere grote groepen mensen?

Citaat

De opkomst van Pim Fortuyn vond ik zeer alarmerend en het populisme van de overige rechtse partijen als gevolg daarvan wantrouw ik. 

Ik heb de details ook niet, maar ik ben er eerlijk in dat ik nooit rechts gestemt heb. Ik sta achter het vluchtelingenwerk en ben tegen de toestanden nu, met al die asielzoekers die nu vast zitten in Griekenland en Italië. We moeten de lasten eerlijk verdelen over Europa.

Ik ben ook voor het eerlijk verdelen van de lasten in de EU met de lidstaten die daar ook voor kiezen. Maar dan moet er wel eerst een zeer strenge selectie plaatsvinden bij binnenkomst. Wat zijn echte vluchtelingen met recht op de bijbehorende status en wat niet. De asielindustrie moet de nek worden omgedraaid opdat mensensmokkelaars geen bondgenoten meer hebben. Mensen moeten aangemoedigd worden om het eigen land op te bouwen en economische vluchtelingen moeten bij voorbaat geweigerd worden.

Citaat

Dat er integratieproblemen zijn ontken ik niet. Echter noem je me wel een land "Somalië" waar je mensen ook niet naar terug kan sturen.

We moeten denk ik erkennen dat onze maatschappij ziek is.

We moeten de kraan dichter draaien om de mensen die er nu zijn beter te kunnen helpen. 

 

-----------------------

https://www.ad.nl/kampen/we-gaan-ze-halen-verlaat-vastberaden-en-strijdbaar-griekenland-zonder-vluchtelingen~ae5e730f/

 

Het onnozele plan wat vooraf gedoemd was om te falen heeft uiteindelijk ook gefaald. Ben benieuwd hoeveel ze het milieu belast hebben met deze actie. Eerst al een oude stinkbus die het 2 keer begeeft en naar de sloop kan daarna met een hele stoet naar Griekenland rijden en vervolgens weer onverrichte zaken terug. Ergens ook wel jammer, had graag het proces gezien tegen mensensmokkelaars.

bewerkt door Thorgrem
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Thorgrem:

HET LAATSTE OORDEEL
31Wanneer de Mensenzoon komt in zijn heerlijkheid en vergezeld van alle engelen, dan zal Hij plaats nemen op zijn troon van glorie. 32Alle volken zullen voor Hem bijeengebracht worden en Hij zal ze in twee groepen scheiden, zoals de herder een scheiding maakt tussen schapen en bokken. 33De schapen zal Hij plaatsen aan zijn rechterhand, maar de bokken aan zijn linker. 34Dan zal de Koning tot die aan zijn rechterhand zeggen: Komt, gezegenden van mijn Vader, en ontvangt het Rijk dat voor u gereed is vanaf de grondvesting der wereld. 35Want Ik had honger en gij hebt Mij te eten gegeven. Ik had dorst en gij hebt Mij te drinken gegeven. Ik was vreemdeling en gij hebt Mij opgenomen, 36Ik was naakt en gij hebt Mij gekleed, Ik was ziek en gij hebt Mij bezocht, Ik was in de gevangenis en gij hebt Mij bezocht. 37Dan zullen de rechtvaardigen Hem antwoorden en zeggen: Heer, wanneer hebben wij U hongerig gezien en U te eten gegeven, of dorstig en U te drinken gegeven? 38En wanneer zagen wij U als vreemdeling en hebben U opgenomen, of naakt en hebben U gekleed?39En wanneer zagen we U ziek of in de gevangenis en zijn U komen bezoeken? 40De Koning zal hun ten antwoord geven: Voorwaar, Ik zeg u: al wat gij gedaan hebt voor een dezer geringsten van mijn broeders hebt gij voor Mij gedaan. 41En tot die aan zijn linkerhand zal Hij dan zeggen: Gaat weg van Mij, vervloekten, in het eeuwig vuur dat bereid is voor de duivel en zijn trawanten. 42Want Ik had honger en gij hebt Mij niet te eten gegeven. Ik had dorst en gij hebt Mij niet te drinken gegeven; 43Ik was een vreemdeling en gij hebt Mij niet opgenomen, naakt en gij hebt Mij niet gekleed; Ik was ziek en in de gevangenis en gij zijt Mij niet komen bezoeken.44Dan zullen ook zij antwoorden en zeggen: Heer, wanneer hebben wij U hongerig gezien of dorstig als vreemdeling of naakt of ziek of in de gevangenis, en hebben wij niet voor U gezorgd? 45Daarop zal Hij hun antwoorden: Voorwaar, Ik zeg u: al wat gij niet voor een van deze geringsten hebt gedaan, hebt gij ook voor Mij niet gedaan. 46En dezen zullen heengaan naar de eeuwige straf, maar de rechtvaardigen naar het eeuwige leven.”

Mooie tekst, maar ik zie hier niets in over volksmigratie. Mijn redelijke vragen worden door deze tekst niet beantwoord. 

 

Klopt, laten we dus het kaf van het koren scheiden bij binnenkomst. De mensen in nood laten we door en verzorgen we zolang ze in nood zijn. Daarna kunnen ze terug (indien het conflict is afgelopen) of staan op eigen benen en zijn geïntegreerd in onze samenleving. Als we zorgen dat enkel de echte vluchteling opgenomen wordt dan hebben we veel meer middelen beschikbaar om die mensen goed te begeleiden en een eerlijke kans te geven. 

Dat wilde ik ook maar zeggen. Kennelijk spraken we langs elkaar heen. Ik heb er namelijk geen vertrouwen in dat het asielbeleid in Nederland deugd, vanwege jaren populisme van vooral LPF en PVV, met wat mee wiegen door de VVD vooral.

Citaat

Maakt wel uit. Recht? Volgens welk recht en waar haal je die informatie vandaan? En wat over plichten als vragende partij?

Wat je zelf benoemde, echte vluchtelingen opvangen.

 

Citaat

Wat een oordeel over de meerderheid der Nederlanders.

Het is geen meerderheid. Het zijn vooral de PVV stemmers en wat VVD stemmers en ik meen het Forum van Democratie. Trouwens zijn SGPers ook erg.

Citaat

Waarom heb jij wel het recht om te oordelen over grote groepen mensen en mogen anderen van jou niet oordelen over andere grote groepen mensen?

Ik vertrouw ze niet..  Ze roepen maar wat.. Ze zijn dom en asociaal. Echt van die kaalkoppige sportschoendragers in een trainingspak met een peuk op de lippen, ketting om de nek en wiet op zolder in achterbuurten van grote steden of SGPers op het platteland. Ik heb tussen die eerste groep op school gezeten. Blij dat ik er niet meer tussen zit. Het is de zelfde groep dat je in geen kerk tegen komt, behalve dus de laatste groep op de bijbelbeld als Opheusden. Brrrr..

Sorry, je zal uitzonderingen hebben. :)

Citaat

Ik ben ook voor het eerlijk verdelen van de lasten in de EU met de lidstaten die daar ook voor kiezen. Maar dan moet er wel eerst een zeer strenge selectie plaatsvinden bij binnenkomst. Wat zijn echte vluchtelingen met recht op de bijbehorende status en wat niet. De asielindustrie moet de nek worden omgedraaid opdat mensensmokkelaars geen bondgenoten meer hebben. Mensen moeten aangemoedigd worden om het eigen land op te bouwen en economische vluchtelingen moeten bij voorbaat geweigerd worden.

Dat is noodzakelijk, dat snap ik. Al snap ik economische vluchtelingen heel goed.

Citaat

We moeten de kraan dichter draaien om de mensen die er nu zijn beter te kunnen helpen. 

Dat is toch al gebeurd? Vind je het idee van "locaal opvangen" in een land als Turkije en Libië goed? 

Citaat

 

-----------------------

https://www.ad.nl/kampen/we-gaan-ze-halen-verlaat-vastberaden-en-strijdbaar-griekenland-zonder-vluchtelingen~ae5e730f/

 

Het onnozele plan wat vooraf gedoemd was om te falen heeft uiteindelijk ook gefaald. Ben benieuwd hoeveel ze het milieu belast hebben met deze actie. Eerst al een oude stinkbus die het 2 keer begeeft en naar de sloop kan daarna met een hele stoet naar Griekenland rijden en vervolgens weer onverrichte zaken terug. Ergens ook wel jammer, had graag het proces gezien tegen mensensmokkelaars.

Ik snap je punt. Het ging om een statement. Ik verwacht eigenlijk weinig uitwerking. De EU is veel te verdeeld. Nederland is an sich zo erg nog niet. De Oostbloklanden zijn pas erg.. 

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zette nu wel een stereotype neer, maar ik ben er heel eerlijk in, dat ik niks heb met de rechts populistische partijen en mensen die daar op stemmen. Overal zie je dat het rechts extremisme begint toe te nemen en ook steeds meer geaccepteerd wordt. Dat vind ik een zorgelijke ontwikkeling.

Zoals Geert Wilders ook. Ik krijg gewoon geen hoogte van die man.

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
21 uur geleden zei Gaitema:

Ik vertrouw ze niet..  Ze roepen maar wat.. Ze zijn dom en asociaal. Echt van die kaalkoppige sportschoendragers in een trainingspak met een peuk op de lippen, ketting om de nek en wiet op zolder in achterbuurten van grote steden of SGPers op het platteland. Ik heb tussen die eerste groep op school gezeten. Blij dat ik er niet meer tussen zit. Het is de zelfde groep dat je in geen kerk tegen komt, behalve dus de laatste groep op de bijbelbeld als Opheusden. Brrrr..

Sorry, je zal uitzonderingen hebben. :)

Lijkt me dat je hier bewijzen levert dat wat je zegt, vooral getuigt over jezelf.

22 minuten geleden zei Gaitema:

oals Geert Wilders ook. Ik krijg gewoon geen hoogte van die man.

Dat komt door die momenten dat hij een kern raakt waarin hij gelijk heeft,
terwijl jij nog hangt in een totaal anti-beeld waar een gelijk-hebben van de slechterik absoluut niet in kan voorkomen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
40 minuten geleden zei Gaitema:

Ik zette nu wel een stereotype neer, maar ik ben er heel eerlijk in, dat ik niks heb met de rechts populistische partijen en mensen die daar op stemmen.

Ik heb ook niets met rechts populistische partijen als FvD en de PVV en ook niets met links populistische partijen als D66 en GL. Met de mensen die daarop stemmen heb ik over het algemeen geen probleem, behalve een meningsverschil op bepaalde punten. Mensen stemmen op de flanken uit onmacht en onvrede over hun huidige situatie. Die onvrede en onmacht is ontstaan door het af laten weten van de middenpartijen. Zolang middenpartijen a zeggen bij verkiezingen en b doen na de verkiezingen zal het niet beter worden denk ik. Ons politiek stelsel met oneindig veel partijen bied ook mogelijkheden om er een onregeerbare zooi van te maken. 

Citaat

 

Overal zie je dat het rechts extremisme begint toe te nemen en ook steeds meer geaccepteerd wordt. Dat vind ik een zorgelijke ontwikkeling.

Zoals Geert Wilders ook. Ik krijg gewoon geen hoogte van die man.

Geert Wilders is anders vrij duidelijk en concreet in zijn bewoordingen. Dat kan ik van Rob Jetten (en daarvoor Pechtold) en Jesse Klaver eigenlijk niet zeggen. Die blijven hangen in luchtkastelen. Wilders alhoewel hij duidelijk is, interesseert mij ook niet zo. Het is duidelijk dat Martin Bosma de getalenteerde politicus is bij de PVV. Die heeft wel goede boeken geschreven, kan erg goed debatteren en is een aangename hulp-voorzitter.

bewerkt door Thorgrem
Link naar bericht
Deel via andere websites
45 minuten geleden zei Gaitema:

Ik zette nu wel een stereotype neer, maar ik ben er heel eerlijk in, dat ik niks heb met de rechts populistische partijen en mensen die daar op stemmen. Overal zie je dat het rechts extremisme begint toe te nemen en ook steeds meer geaccepteerd wordt. Dat vind ik een zorgelijke ontwikkeling.

Zoals Geert Wilders ook. Ik krijg gewoon geen hoogte van die man.

Wat je doet is een hele bevolkingsgroep stigmatiseren omdat ze jouw mening niet delen... Ik zie dit vaak gebeuren in België waar ze dan iemand van de rechtste partij NVA b.v. een SS-uniform aantrekken, of iemand voor nazi of fascist uitmaken omdat ze rechtser stemmen dna de ander.

Verder vind ik populisme tegenwoordig een geuzennaam, vooral gebruikt door elites die zich het kunnen permitteren om Sinterklaas te spelen voor de rest van de wereld en om daarmee de stem van een groot deel van het volk te verdrukken die het beu is dat hun geld niet voor hen wordt gebruikt...

Thorgrem legt het heel mooi uit trouwens... Velen die stemmen op de uiterste flanken van zowel rechter- als linkerzijde zijn ontevreden met het huidige beleid. Ik kan natuurlijk niet spreken over de Nederlandse gang van zaken, maar zie wel de tendens hier in België.

Over de Islam vind ik wat Ali Rizvi, een dokter en ex-moslim er over te zeggen heeft bijzonder interessant, al ben ik het helemaal niet over de gehele lijn met hem eens (hij lijkt op veel vlakken op Dawkins), maar verdraagzaam zijn voor onverdraagzaamheid is geen goede keuze (waarmee hij het laks beleid van links bedoelt in het islam-debat en het de mond snoeren van Islamcritici als islamofoob), ook niet trouwens de keuze van vaak (extreem) rechtse individuen die alle mensen met een kleurtje op het moslim matje roepen.

Trouwens migratie is niet ongemeen goed te noemen... Kijk hoe het zit bij economische vluchtelingen. Meestal zijn het de "rijkere" en "sterkere" families die hun land ontvluchten, de armeren hebben daar simpelweg geen kans toe, deze mensen zijn juist de personen die hard nodig zijn in hun eigen land om die op te bouwen, daardoor verzwakt juist het land van herkomst nog meer.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Tomega:

Lijkt me dat je hier bewijzen levert dat wat je zegt, vooral getuigt over jezelf.

Ik heb te veel mensen gezien die erg graag de grenzen van Nederland dicht willen hebben en vinden dat eigen volk eerst moet en Nederland vol is. Of zoals Herman Finkers zegt: dat ze vinden dat de "buitenlanders" te lui zijn om te werken en onze banen inpikken. 

Daarbij heb ik het gevoel dat Geert Wilders vooral profiteert van de opkomst van Pim Fortuyn. Met Pim had ik overigens meer dan met Geert. Volgens mij wordt Geert ook een beetje door de elitemacht gebruikt in een strategie om te heersen, door het land te versnipperen. Geert trok volgens mij ook veel linkse stemmers weg, waardoor de linkse partijen nu wel buiten spel staan. De VVD profiteert daar van.

Citaat

Dat komt door die momenten dat hij een kern raakt waarin hij gelijk heeft,
terwijl jij nog hangt in een totaal anti-beeld waar een gelijk-hebben van de slechterik absoluut niet in kan voorkomen.

Meer of minder Marokkanen? Moskeeën moeten dicht. Koran moet verboden worden? Spotprenten van Mohammed moet gemaakt worden. 

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Thorgrem:

Ik heb ook niets met rechts populistische partijen als FvD en de PVV en ook niets met links populistische partijen als D66 en GL.

Ik dacht dat D66 rechts was ?

Ik heb eigenlijk alleen nog wat met de CU. En een beetje met de SP. 

Citaat

Met de mensen die daarop stemmen heb ik over het algemeen geen probleem, behalve een meningsverschil op bepaalde punten. Mensen stemmen op de flanken uit onmacht en onvrede over hun huidige situatie. Die onvrede en onmacht is ontstaan door het af laten weten van de middenpartijen. Zolang middenpartijen a zeggen bij verkiezingen en b doen na de verkiezingen zal het niet beter worden denk ik.

Ik denk dat dit een deel van het publiek is. Maar wat ik toch geregeld ben tegen gekomen zijn mensen die dan de buitenlanders de schuld geven. Die roepen dat zij alles krijgen, terwijl de burgers er op achter uit gaan. Daarom willen ze het liefste de grenzen dicht zien gaan. En dat soort toch wel harde houdingen hekel ik. Ze stemmen dan op Geert Wilders, die buiten de macht worden gehouden. Ze hadden beter de SP kunnen stemmen, als ik hen was. Dan gebeurd er nog wat nuttigs. 

Citaat

Ons politiek stelsel met oneindig veel partijen bied ook mogelijkheden om er een onregeerbare zooi van te maken. 

Absoluut. Echter zie je dat al jaren de VVD ervan profiteert. En juist zij kleden het onderwijs en de zorg uit, bevriezen de lonen, korten de uitkeringen, belonen de grootverdieners, zorgen voor Nood op de woningmarkt voor ze etc.. Door hun stem aan Geert, belonen ze de VVD die het hen niet bepaald naar de zin maakt. Er van uit gaan dat het de onderkant van de samenleving is waar we over spreken. Jan Modaal klaagt nu niet.

Citaat

Geert Wilders is anders vrij duidelijk en concreet in zijn bewoordingen.

Hij is intelligent en weet het spel tactisch te spelen. Het is puur een marketingtechniek om zijn beweging aan de man te brengen. 

Citaat

 

Dat kan ik van Rob Jetten (en daarvoor Pechtold) en Jesse Klaver eigenlijk niet zeggen. Die blijven hangen in luchtkastelen.

Dat zou best wel kunnen ja. Pechtold is trouwens de man die al de christelijke erfenis maar wat graag inwisselt voor seculiere standpunten. 

Citaat

Wilders alhoewel hij duidelijk is, interesseert mij ook niet zo. Het is duidelijk dat Martin Bosma de getalenteerde politicus is bij de PVV. Die heeft wel goede boeken geschreven, kan erg goed debatteren en is een aangename hulp-voorzitter.

Martin Bosma, die zoek ik even op.

Geert Wilders heeft in Israël gewoond en is een Jood. Ik snap vanuit die achtergrond heel goed zijn afkeer van de Islam. Maar waarom hij dat altijd tactisch moet provoceren is mij een raadsel. Hij komt op me over als een marktkoopman die zijn waar aan de man moet zien te verslijten. Ik weet niet wat die man nu werkelijk drijft.

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Thorgrem:

Zoals alle politici dus. 

Ja dat klopt. En je kan je dan afvragen waarvoor ze er echt zitten. Dat hele overkoppen van de bal tussen Rutte en Wilders valt al jaren op. Ze zijn in werkelijkheid dikke maatjes.

Geef mij de CU maar. De echte christelijke partij. ?

1 uur geleden zei ZENODotus:

Wat je doet is een hele bevolkingsgroep stigmatiseren omdat ze jouw mening niet delen...

Wat ik deze mensen geregeld heb horen zeggen is: er word met geld gesmeten naar ontwikkelingshulp en vluchtelingen, dat moet stoppen. Grenzen dicht en eerst zorgen dat de problemen in Nederland (Zoals in de zorg) opgelost worden.

Dat vind ik aan de ene kant begrijpelijk, en tevens een Anti christelijke oplossing.

1 uur geleden zei ZENODotus:

Ik zie dit vaak gebeuren in België waar ze dan iemand van de rechtste partij NVA b.v. een SS-uniform aantrekken, of iemand voor nazi of fascist uitmaken omdat ze rechtser stemmen dna de ander.

Je bent er misschien al zo aan gewend, dat je de link met hen niet eens meer ziet. Adolf Hietler begon niet met de gaskamers.. zo kwam hij niet aan de macht. Hij is met stigmatiseren democratisch door de meerderheid van het volk gekozen. Maar rechts extremistisch was het nog niet zo heel fel direct

 

1 uur geleden zei ZENODotus:

Verder vind ik populisme tegenwoordig een geuzennaam, vooral gebruikt door elites die zich het kunnen permitteren om Sinterklaas te spelen voor de rest van de wereld en om daarmee de stem van een groot deel van het volk te verdrukken die het beu is dat hun geld niet voor hen wordt gebruikt...

Thorgrem legt het heel mooi uit trouwens... Velen die stemmen op de uiterste flanken van zowel rechter- als linkerzijde zijn ontevreden met het huidige beleid. Ik kan natuurlijk niet spreken over de Nederlandse gang van zaken, maar zie wel de tendens hier in België.

Over de Islam vind ik wat Ali Rizvi, een dokter en ex-moslim er over te zeggen heeft bijzonder interessant, al ben ik het helemaal niet over de gehele lijn met hem eens (hij lijkt op veel vlakken op Dawkins), maar verdraagzaam zijn voor onverdraagzaamheid is geen goede keuze (waarmee hij het laks beleid van links bedoelt in het islam-debat en het de mond snoeren van Islamcritici als islamofoob), ook niet trouwens de keuze van vaak (extreem) rechtse individuen die alle mensen met een kleurtje op het moslim matje roepen.

Trouwens migratie is niet ongemeen goed te noemen... Kijk hoe het zit bij economische vluchtelingen. Meestal zijn het de "rijkere" en "sterkere" families die hun land ontvluchten, de armeren hebben daar simpelweg geen kans toe, deze mensen zijn juist de personen die hard nodig zijn in hun eigen land om die op te bouwen, daardoor verzwakt juist het land van herkomst nog meer.

Geef ze eens ongelijk. Als je kan kiezen tussen Nederland en Jordanië, dan koos ik ook voor Nederland.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Gaitema:

Ja dat klopt. En je kan je dan afvragen waarvoor ze er echt zitten. Dat hele overkoppen van de bal tussen Rutte en Wilders valt al jaren op. Ze zijn in werkelijkheid dikke maatjes.

Geef mij de CU maar. De echte christelijke partij. ?

Wat ik deze mensen geregeld heb horen zeggen is: er word met geld gesmeten naar ontwikkelingshulp en vluchtelingen, dat moet stoppen. Grenzen dicht en eerst zorgen dat de problemen in Nederland (Zoals in de zorg) opgelost worden.

Dat vind ik aan de ene kant begrijpelijk, en tevens een Anti christelijke oplossing.

Je bent er misschien al zo aan gewend, dat je de link met hen niet eens meer ziet. Adolf Hietler begon niet met de gaskamers.. zo kwam hij niet aan de macht. Hij is met stigmatiseren democratisch door de meerderheid van het volk gekozen. Maar rechts extremistisch was het nog niet zo heel fel direct

 

Geef ze eens ongelijk. Als je kan kiezen tussen Nederland en Jordanië, dan koos ik ook voor Nederland.

Het wil niet zeggen dat er bepaalde gelijkenissen zijn dat er daarom een link te trekken is, let wel dat in het partijprogramma van de NSDAP stond dat er meer geld voor de arbeiders moest vrijgemaakt worden (een vrij sociaal thema dus) moeten we nu socialisten ook maar een SS-uniformpje aantrekken... Jezus komt ook voor in de Islam, daarom is het nog geen christendom. Meer nog de NSDAP was een positief christelijke partij (naar eigen zeggen), dus zijn christenen dan ook nazi's? Of laten we de link trekken met het communisme die talloos meer doden op zijn geweten heeft dan het nazisme trouwens. En ja, ik ken ook mensen uit communistische landen die zo terug willen naar het communisme, want als je je mond hield was het er vrij aardig leven.

Verder moeten we vooral niet vergeten dat het de geallieerden ook helemaal niet ging om de Joden, er waren al lekken over de concentratiekampen sinds de jaren '20, toch was het pas in 1939 dat de andere landen in actie schoten toen Duitsland zijn gebied probeerde uit te breiden. Anti-semitisme, was trouwens niet uitsluitend te bespeuren in Duitsland, maar zowat over heel de wereld.

Het is trouwens niet anti-christelijk (Jezus zei b.v. dat je eerst moest goed doen voor je geloofsgenoten, en dus pas dan voor de rest; wat trouwens logisch is, iedereen zorgt eerst voor de zijnen, of denk je dat je eerder eten zal geven aan vreemde kinderen en pas als er nog iets over is aan je eigen kinderen?)

Het gaat niet om wie gelijk of ongelijk heeft... Het gaat erom het welzijn van je eigen land te vergroten of te behouden, dat gebeurt hier, maar dat moet ook gebeuren waar er gevlucht wordt. Daarom moet het westen ook minder aanlokkelijk gemaakt worden... (ik heb het hier trouwens momenteel uitsluitend over economische vluchtelingen; politieke vluchtelingen is een andere zaak) Verschillende mensen van daar denken echt dat het geld hier aan de bomen groeit...

bewerkt door ZENODotus
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 21-12-2018 om 13:00 zei Lobke:

Hoe zien jullie deze actie? Naïef, humaan, verkeerd bezig?

 

Dat. En het Blijkt. 0 terug. Ik vind het echt lief van ze, maar het heeft geen resultaat. Als justitie echt gemeen is kunnen ze ze voor human trafic in de bak gooien.  
Goede bedoeling, praktijk niet haalbaar. Maar zegt wel wat over het probleem in de EU met de grenzen en. asiel opvang. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei ZENODotus:

Het wil niet zeggen dat er bepaalde gelijkenissen zijn dat er daarom een link te trekken is, let wel dat in het partijprogramma van de NSDAP stond dat er meer geld voor de arbeiders moest vrijgemaakt worden (een vrij sociaal thema dus) moeten we nu socialisten ook maar een SS-uniformpje aantrekken... Jezus komt ook voor in de Islam, daarom is het nog geen christendom. Meer nog de NSDAP was een positief christelijke partij (naar eigen zeggen), dus zijn christenen dan ook nazi's? Of laten we de link trekken met het communisme die talloos meer doden op zijn geweten heeft dan het nazisme trouwens. En ja, ik ken ook mensen uit communistische landen die zo terug willen naar het communisme, want als je je mond hield was het er vrij aardig leven.

Verder moeten we vooral niet vergeten dat het de geallieerden ook helemaal niet ging om de Joden, er waren al lekken over de concentratiekampen sinds de jaren '20, toch was het pas in 1939 dat de andere landen in actie schoten toen Duitsland zijn gebied probeerde uit te breiden. Anti-semitisme, was trouwens niet uitsluitend te bespeuren in Duitsland, maar zowat over heel de wereld.

Het is trouwens niet anti-christelijk (Jezus zei b.v. dat je eerst moest goed doen voor je geloofsgenoten, en dus pas dan voor de rest; wat trouwens logisch is, iedereen zorgt eerst voor de zijnen, of denk je dat je eerder eten zal geven aan vreemde kinderen en pas als er nog iets over is aan je eigen kinderen?)

Het gaat niet om wie gelijk of ongelijk heeft... Het gaat erom het welzijn van je eigen land te vergroten of te behouden, dat gebeurt hier, maar dat moet ook gebeuren waar er gevlucht wordt. Daarom moet het westen ook minder aanlokkelijk gemaakt worden... (ik heb het hier trouwens momenteel uitsluitend over economische vluchtelingen; politieke vluchtelingen is een andere zaak) Verschillende mensen van daar denken echt dat het geld hier aan de bomen groeit...

Je doet net alsof de PVV een uitstekende partij is. Waarom worden ze dan van deelname aan de regering altijd uitgesloten? Juist, vanwege hun wens moskeeën te sluiten. De Koran te verbieden, moslims niet meer het land in te laten. Vanwege Wilders "minder Marokanen" uitspraak. 

Ze kaarten problemen aan die er zijn,  maar zetten hele bevolkingsgroepen weg. Dat zijn wel rechts extremistische trekken. Ook ademt het een sfeer uit van "laat zo min mogelijk vluchtelingen toe". Ik heb het over humanitaire vluchtelingen trouwens. Dat economische vluchtelingen niet toegelaten kunnen worden zal ik niet ontkennen.

Wat zorg voor de christenen betreft gaat het in de bijbel over de primaire zorg voor christenen in je eigen kerk, niet over je eigen land. Dat systeem zie je het sterkste weer in de Gereformeerde Gemeentes, waar de kerk jouw verzekering is en armere gezinnen goed door de kerk wordt uitgekeerd om de gezinnen draaiende te houden. 

We dienen echter ook de vluchtelingen op te vangen als christenen. Je ziet veel christenen daarom ook actief in het vluchtelingenwerk.

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Gaitema:

We dienen echter ook de vluchtelingen op te vangen als christenen. Je ziet veel christenen daarom ook actief in het vluchtelingenwerk.

In het vluchtelingenwerk zijn mensen van allerlei pluimage actief.
En er werd ook massaal (christenen en niet-christenen) door vrijwilligers afgehaakt toen ze bij de grote stroom vluchtelingen, enkele jaren terug, daadwerkelijk werden geconfronteerd met 'vluchtelingen'.
Die bij aankomst eerst om de wifi-code vroegen, waarna ze gingen winkelen en met de duurste merkkleding terug kwamen.

 

12 uur geleden zei Olorin:

Dat. En het Blijkt. 0 terug. Ik vind het echt lief van ze, maar het heeft geen resultaat. Als justitie echt gemeen is kunnen ze ze voor human trafic in de bak gooien.  
Goede bedoeling, praktijk niet haalbaar. Maar zegt wel wat over het probleem in de EU met de grenzen en. asiel opvang. 

Human traffic is de Amerikaanse term voor mensenhandel.
In de VS is het inderdaad strafbaar als je de grens met Mexico overgaat met een 'vluchteling'.
Wat deze mensen hier in Europa doen is geen mensenhandel.
Bij aankomst in Nederland hadden deze 'vluchtelingen' zich als elke andere 'vluchteling' kunnen melden bij een aanmeldcentrum.

Overigens blijkt de onbegrensde naïviteit van deze mensen wel uit alles wat ze overkomt: bus kapot, bestolen, waar eindigt dit?

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Die bij aankomst eerst om de wifi-code vroegen, waarna ze gingen winkelen en met de duurste merkkleding terug kwamen.

Niet alle vluchtelingen zijn dan ook arm. Ook welgestelde mensen moeten (halsoverkop) vluchten als het ze te heet onder de voeten wordt en vaak moet je ook juist rijk zíjn om met een mensensmokkelaar mee te kunnen.
Als ze dan elders via internet alsnog bij hun geld kunnen, dan kunnen ze inderdaad weer duurdere spullen kopen. Tenminste, zo kan ik mij dat dan wel voorstellen.

Ik denk dat je de echt arme mensen ook niet snel tegenkomt in de vluchtelingenstroom. Die hebben geen geld en geen middelen om zulke afstanden af te leggen, die kunnen in hun eigen land geen kant op.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei Gaitema:

Wat ik deze mensen geregeld heb horen zeggen is: er word met geld gesmeten naar ontwikkelingshulp en vluchtelingen, dat moet stoppen. Grenzen dicht en eerst zorgen dat de problemen in Nederland (Zoals in de zorg) opgelost worden.

Dat vind ik aan de ene kant begrijpelijk, en tevens een Anti christelijke oplossing.

Ik begrijp niet dat je dit een anti-christelijke oplossing vindt.
Ergens anders zag ik je juist schrijven dat het juist erg christelijk is om voor de eigen gelovigen te zorgen, en gaf je het voorbeeld van het arme gezin dat van de kerk geld kreeg.  Je hinkt dus op 2 gedachten en dat gaat niet: of je zorgt éérst voor je eigen mensen en dan voor anderen, of je zorgt voor iedereen.


Zolang we nog lijsten hebben met bejaardentehuizen waar oma niet eens 2 x per week gewassen kan worden, er op de pensioenen gekort wordt, de politie personeelstekort heeft en Piet langer op een huis moet wachten omdat Sharif gisteren in Nederland is gekomen, ben ik voor het eerste.

 

5 minuten geleden zei Robert Frans:

Niet alle vluchtelingen zijn dan ook arm. Ook welgestelde mensen moeten (halsoverkop) vluchten als het ze te heet onder de voeten wordt en vaak moet je ook juist rijk zíjn om met een mensensmokkelaar mee te kunnen.
Als ze dan elders via internet alsnog bij hun geld kunnen, dan kunnen ze inderdaad weer duurdere spullen kopen. Tenminste, zo kan ik mij dat dan wel voorstellen.

Ik denk dat je de echt arme mensen ook niet snel tegenkomt in de vluchtelingenstroom. Die hebben geen geld en geen middelen om zulke afstanden af te leggen, die kunnen in hun eigen land geen kant op.

Nee ik kan mij dat niet voorstellen. Welgestelde mensen kunnen gewoon een vlucht boeken. Dit was in de tijd dat van de foto van het dode jongetje dat op het strand was aangespoeld. En van de stapels reddingsvesten, en van de mensen die onderweg overboord vielen. Dát was het beeld van DE vluchteling dat (s)linkse journalisten de wereld in hielpen. Als men iets kwijtraakt, is dat altijd het paspoort en nooit eens de telefoon, rara hatsekrats...
Dan kan het dus niet zo zijn dat een bus bij een noodopvanglokatie komt, en bijna iedereen na aankomst de stad induikt om nieuwe kleding te kopen, omdat ze de door Nederlanders ingezamelde kleding niet goed genoeg vonden.
Daardoor zijn veel vrijwilligers van Vluchtelingenwerk en Rode Kruis afgehaakt, de mensen die zelf zien en nadenken en daaruit conclusies trekken die niet overeenkomen met de naïeve dromen van Vluchtelingenwerk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid