Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

5 uur geleden zei Dat beloof ik:

Ik begrijp niet dat je dit een anti-christelijke oplossing vindt.
Ergens anders zag ik je juist schrijven dat het juist erg christelijk is om voor de eigen gelovigen te zorgen, en gaf je het voorbeeld van het arme gezin dat van de kerk geld kreeg.  Je hinkt dus op 2 gedachten en dat gaat niet: of je zorgt éérst voor je eigen mensen en dan voor anderen, of je zorgt voor iedereen.


Zolang we nog lijsten hebben met bejaardentehuizen waar oma niet eens 2 x per week gewassen kan worden, er op de pensioenen gekort wordt, de politie personeelstekort heeft en Piet langer op een huis moet wachten omdat Sharif gisteren in Nederland is gekomen, ben ik voor het eerste.

 

Nee ik kan mij dat niet voorstellen. Welgestelde mensen kunnen gewoon een vlucht boeken. Dit was in de tijd dat van de foto van het dode jongetje dat op het strand was aangespoeld. En van de stapels reddingsvesten, en van de mensen die onderweg overboord vielen. Dát was het beeld van DE vluchteling dat (s)linkse journalisten de wereld in hielpen. Als men iets kwijtraakt, is dat altijd het paspoort en nooit eens de telefoon, rara hatsekrats...
Dan kan het dus niet zo zijn dat een bus bij een noodopvanglokatie komt, en bijna iedereen na aankomst de stad induikt om nieuwe kleding te kopen, omdat ze de door Nederlanders ingezamelde kleding niet goed genoeg vonden.
Daardoor zijn veel vrijwilligers van Vluchtelingenwerk en Rode Kruis afgehaakt, de mensen die zelf zien en nadenken en daaruit conclusies trekken die niet overeenkomen met de naïeve dromen van Vluchtelingenwerk.

Ze zijn volgens jou dus allemaal oplichters en echte vluchtelingen die hier komen bestaan volgens jou niet. De grenzen moeten dus maar dicht en ze stikken maar lekke daar ginder. 

Op ‎26‎-‎12‎-‎2018 om 19:27 zei Thorgrem:

 

Wat een oordeel over de meerderheid der Nederlanders. Waarom heb jij wel het recht om te oordelen over grote groepen mensen en mogen anderen van jou niet oordelen over andere grote groepen mensen?

 

Kijk nou eens naar de bijdrage van Dat beloof ik. Precies dat wat ik veel van de achterban van Geert Wilders zie geloven. Lees het en oordeel zelf of ik gelijk heb of niet met mijn beeldvorming van de PVV achterban. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 121
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De meeste vluchtelingen gaan echter wel degelijk naar die landen en worden dus in de regio opgevangen. In Europa vangen wij zeker niet het grootste deel der vluchtelingen op en het worden er dan ook s

We Gaan Ze Halen noemt theoloog en kunstenaar Rikko Voorberg de actie. De gelijknamige stichting schreef een brief aan premier Tsipras van Griekenland met het verzoek 150 vluchtelingen die nu nog vast

Dat is in Nederland zo maar in veel andere landen niet. Om te beginnen heb je een paspoort nodig. In Nederland wordt het verstrekken van een paspoort als iets gewoons beschouwd maar in veel andere lan

6 uur geleden zei Dat beloof ik:

Nee ik kan mij dat niet voorstellen. Welgestelde mensen kunnen gewoon een vlucht boeken.

Dat gebeurt dan ook inderdaad; veel vluchtelingen nemen gewoon de legale routes. Maar reizen via smokkelaas is ook érg duur. Om dat geld bij elkaar te sparen, moet je volgens mij minimaal enige welgesteldheid bezitten en sowieso een sociaal netwerk die echt arme mensen nauwelijks kunnen opbouwen.
De meeste gebombardeerde wijken waren dan ook niet zelden gewone, mooie wijken zoals wij die ook volop kennen. Verschillende voor-na-foto's laten dat zien.

6 uur geleden zei Dat beloof ik:

Als men iets kwijtraakt, is dat altijd het paspoort en nooit eens de telefoon, rara hatsekrats...

De telefoon heb je altijd bij je, je paspoort niet. In Nederland wel, vanwege onze identificatieplicht, maar in veel landen ligt dat document gewoon ergens in een la. Ik kan me dus wel omstandigheden voorstellen dat je zonder paspoort aankomt.

Ik denk dat ook hier de waarheid in het midden ligt, dat je wel degelijk echte, wanhopige vluchtelingen hebt die uit een gruwelijk gebied halsoverkop moesten vluchten, en vluchtelingen die meer om economische redenen uit het land trekken.
Ik denk echter wel dat de meerderheid wel degelijk echt op de vlucht is. En dat de leefomstandigheden in veel vluchtelingenkampen wel echt onder de maat zijn. Een oplossing voor dit vraagstuk is dan ook niet gemakkelijk te vinden, als je als land zowel barmhartig wil zijn jegens vluchtelingen, als het welzijn van je eigen bevolking wil beschermen.

Particuliere initiatieven zoals hier besproken zullen daar mijns inziens dan ook niet in het bijzonder aan bijdragen. In het mildste geval kom je met lege handen en een kapotte bus thuis, in het ergste geval wordt je opgepakt vanwege (poging tot) mensensmokkel.
Zomaar onberekenend goed willen doen is niet per se een deugd; naast je hart heb je nog altijd je verstand om te gebruiken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
41 minuten geleden zei Gaitema:

Kijk nou eens naar de bijdrage van Dat beloof ik. Precies dat wat ik veel van de achterban van Geert Wilders zie geloven. Lees het en oordeel zelf of ik gelijk heb of niet met mijn beeldvorming van de PVV achterban. 

Ik neem aan dat hij hier op persoonlijke titel spreekt. Waarom zou hij (indien hij al PVV stemt) namens alle PVV'ers spreken of waarom zouden alle PVV stemmers gelijke denkbeelden hebben? 

Ik ben bestuurslid van de gemeentelijke CDA afdeling. Maar mijn mening, mijn schrijfsels zijn zeker niet noodzakelijkerwijs CDA gedachtegoed of onderschreven door alle CDA'ers. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Thorgrem:

Ik neem aan dat hij hier op persoonlijke titel spreekt. Waarom zou hij (indien hij al PVV stemt) namens alle PVV'ers spreken of waarom zouden alle PVV stemmers gelijke denkbeelden hebben? 

Ik ben bestuurslid van de gemeentelijke CDA afdeling. Maar mijn mening, mijn schrijfsels zijn zeker niet noodzakelijkerwijs CDA gedachtegoed of onderschreven door alle CDA'ers. 

Ik zal het maar zo zeggen, zoals Dat Beloof Ik schrijft, is mijn beeld van PVV stemmers. Daar ben ik heel eerlijk in. Daarom heb ik niks met de PVV.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Dat beloof ik:

Welgestelde mensen kunnen gewoon een vlucht boeken.

Dat is in Nederland zo maar in veel andere landen niet. Om te beginnen heb je een paspoort nodig. In Nederland wordt het verstrekken van een paspoort als iets gewoons beschouwd maar in veel andere landen niet. Dan heb je in veel landen, zoals Iran bijvoorbeeld, een uitreisvisum nodig. Die krijg je niet zomaar en zeker niet als je op een zekere lijst staat want dan wordt je al gearresteerd op het moment dat je zo'n visum aanvraagt. Dan blijft als enige mogelijkheid een smokkelroute over. Helaas zijn de meeste smokkelroutes in handen gevallen van gewetenloze mensen, voor wie het wel uitmaakt hoeveel geld ze er mee kunnen verdienen maar niet hoeveel mensen er verdrinken in de Middellandse Zee, die dan ook nog eens financieel gesteund worden met jouw en mijn belastinggeld, via de EU. Het is best wel heel erg wat er aan de hand is. Maar jouw simpele visie klopt dus, zoals we inmiddels wel van je gewend zijn, weer eens voor geen millimeter. Sorry! 

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Willempie:

Dan blijft als enige mogelijkheid een smokkelroute over. Helaas zijn de meeste smokkelroutes in handen gevallen van gewetenloze mensen, voor wie het wel uitmaakt hoeveel geld ze er mee kunnen verdienen maar niet hoeveel mensen er verdrinken in de Middellandse Zee, die dan ook nog eens financieel gesteund worden met jouw en mijn belastinggeld, via de EU.

Rijke vluchtelingen kunnen natuurlijk wel comfortabelere en minder gevaarlijke manieren betalen om in/mee te vluchten. Zo zijn er genoeg rijken die de oversteek bv. wagen in een (luxe) zeiljacht. Dan gaan ze voor anker in Italiaanse wateren en maken gebruik van de jetski of speedboot die ze ergens aan wal afzetten. Dan per gemodificeerde auto het laatste stuk naar land van gewenste bestemming. Kosten om en nabij de 7000 euro. Dat hebben ze vast wel en zo zielig lijkt me dat allemaal niet. In ieder geval stukken beter over nagedacht dan die stupide actie van Rikko Voorberg.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Rijke vluchtelingen kunnen natuurlijk wel comfortabelere en minder gevaarlijke manieren betalen om in/mee te vluchten. Zo zijn er genoeg rijken die de oversteek bv. wagen in een (luxe) zeiljacht. Dan gaan ze voor anker in Italiaanse wateren en maken gebruik van de jetski of speedboot die ze ergens aan wal afzetten. Dan per gemodificeerde auto het laatste stuk naar land van gewenste bestemming. Kosten om en nabij de 7000 euro. Dat hebben ze vast wel en zo zielig lijkt me dat allemaal niet. In ieder geval stukken beter over nagedacht dan die stupide actie van Rikko Voorberg.

En waarom gaan dan zo velen via gammele boten over de Middellandse zee? Misschien omdat ze toch iets minder rijk zijn of zo? Jouw reactie vind ik echt onnozel en kortzichtig. 

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei Dat beloof ik:

Human traffic is de Amerikaanse term voor mensenhandel.
In de VS is het inderdaad strafbaar als je de grens met Mexico overgaat met een 'vluchteling'.

 

Het is een Amerikaanse term idd. Maar binnen de EU is mensenhandel ook strafbaar. Ik heb het zelf niet bedacht wat ik schrijf, maar uit een nieuwsbericht van justitie (ik meen de minister) dat het een misdrijf zou zijn mochten ze mensen vanuit Griekenland meenemen.
Ik ben het er overigens erg mee eens om dit tegen te gaan. Ik vind het vooral een probleem dat bepaalde Europese landen een loopje nemen met de verdeelsleutel en zo grenslanden opzadelen met het probleem. Wat dat betreft zou ik willen dat de EU meer tanden zou hebben, om intern lidstaten aan hun eigen afspraken te houden.

Anyway, ondertussen is het van de baan, aangezien ze niemand mee hebben kunnen krijgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Gaitema:

Ze zijn volgens jou dus allemaal oplichters en echte vluchtelingen die hier komen bestaan volgens jou niet. De grenzen moeten dus maar dicht en ze stikken maar lekke daar ginder. 

Kijk nou eens naar de bijdrage van Dat beloof ik. Precies dat wat ik veel van de achterban van Geert Wilders zie geloven. Lees het en oordeel zelf of ik gelijk heb of niet met mijn beeldvorming van de PVV achterban. 

Nee ik zeg niet dat ze allemaal oplichters zijn en ik stem geen pvv.

11 uur geleden zei Robert Frans:

Dat gebeurt dan ook inderdaad; veel vluchtelingen nemen gewoon de legale routes. Maar reizen via smokkelaas is ook érg duur. Om dat geld bij elkaar te sparen, moet je volgens mij minimaal enige welgesteldheid bezitten en sowieso een sociaal netwerk die echt arme mensen nauwelijks kunnen opbouwen.
De meeste gebombardeerde wijken waren dan ook niet zelden gewone, mooie wijken zoals wij die ook volop kennen. Verschillende voor-na-foto's laten dat zien.

De telefoon heb je altijd bij je, je paspoort niet. In Nederland wel, vanwege onze identificatieplicht, maar in veel landen ligt dat document gewoon ergens in een la. Ik kan me dus wel omstandigheden voorstellen dat je zonder paspoort aankomt.

Ik denk dat ook hier de waarheid in het midden ligt, dat je wel degelijk echte, wanhopige vluchtelingen hebt die uit een gruwelijk gebied halsoverkop moesten vluchten, en vluchtelingen die meer om economische redenen uit het land trekken.
Ik denk echter wel dat de meerderheid wel degelijk echt op de vlucht is. En dat de leefomstandigheden in veel vluchtelingenkampen wel echt onder de maat zijn. Een oplossing voor dit vraagstuk is dan ook niet gemakkelijk te vinden, als je als land zowel barmhartig wil zijn jegens vluchtelingen, als het welzijn van je eigen bevolking wil beschermen.

Particuliere initiatieven zoals hier besproken zullen daar mijns inziens dan ook niet in het bijzonder aan bijdragen. In het mildste geval kom je met lege handen en een kapotte bus thuis, in het ergste geval wordt je opgepakt vanwege (poging tot) mensensmokkel.
Zomaar onberekenend goed willen doen is niet per se een deugd; naast je hart heb je nog altijd je verstand om te gebruiken.

Natuurlijk is het erg als mensen moeten vluchten.  Het wordt vreemd als ze allemaal niet naar Saoedi-Arabië, Egypte, Turkmenistan of een ander land in de buurt gaan,  maar perse naar Europa willen.  Dan is er iets anders aan de hand. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Gaitema:

 

Uit nieuwsgierigheid, hoe worden die gefinancierd?

 

Via de EU subsidies aan Turkije. Ingewikkeld verhaal maar het komt er in het kort op neer dat al dit gratis geld wordt verdeeld en, zoals bijna altijd het geval is, net zoals bij ontwikkelingshulp in Afrika, grotendeels in de zakken van (politieke) criminelen verdwijnt. Er zijn Turkse maffiabendes die, onder de vlag van zogenaamde hulporganisaties, een deel van dat geld in handen krijgen en die zijn grotendeels verantwoordelijk voor het massagraf in de Middellandse zee. Die bendes hebben internationale netwerken opgebouwd en een deel van de behaalde winst gaat weer terug naar hun bazen of handlangers in de regering. Dat is het heel in het kort. 

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Dat beloof ik:

Nee ik zeg niet dat ze allemaal oplichters zijn en ik stem geen pvv.

Praat dan ook niet zo.

 

38 minuten geleden zei Willempie:

Via de EU subsidies aan Turkije. Ingewikkeld verhaal maar het komt er in het kort op neer dat al dit gratis geld wordt verdeeld en, zoals bijna altijd het geval is, net zoals bij ontwikkelingshulp in Afrika, grotendeels in de zakken van (politieke) criminelen verdwijnt. Er zijn Turkse maffiabendes die, onder de vlag van zogenaamde hulporganisaties, een deel van dat geld in handen krijgen en die zijn grotendeels verantwoordelijk voor het massagraf in de Middellandse zee. Die bendes hebben internationale netwerken opgebouwd en een deel van de behaalde winst gaat weer terug naar hun bazen of handlangers in de regering. Dat is het heel in het kort. 

Ernstige slechte zaak. Ik ben hoe dan ook tegen het laten opvangen van vluchtelingen in Turkije. Het land is onbetrouwbaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Dat beloof ik:

Natuurlijk is het erg als mensen moeten vluchten.  Het wordt vreemd als ze allemaal niet naar Saoedi-Arabië, Egypte, Turkmenistan of een ander land in de buurt gaan,  maar perse naar Europa willen.  Dan is er iets anders aan de hand. 

De meeste vluchtelingen gaan echter wel degelijk naar die landen en worden dus in de regio opgevangen. In Europa vangen wij zeker niet het grootste deel der vluchtelingen op en het worden er dan ook steeds minder.
Ik denk echter dat je van landen die zelf grote stabiliteitsproblemen hebben, niet kunt verwachten dat ze echt álle vluchtelingen kunnen opvangen. Daar hebben ze vaak de voorzieningen en het politieke klimaat niet voor. De vluchtelingenkampen daar zijn vaak dan ook niet geschikt om jarenlang in te verblijven; men verblijft er enkel zo lang omdat men geen keuze heeft.
Dat velen naar Europa willen kan ik me daarom ook wel voorstellen. Zij vertrouwen er waarschijnlijk niet op dat de oorlogen daar op korte termijn beëindigd zullen worden en willen een nieuw leven elders opbouwen, al is het maar tijdelijk. Europa biedt ze dan iets wat die andere landen niet kunnen bieden: hoop.

Waarom trokken in het verleden vele immigranten vanuit Europa naar het nieuwe Amerika en doen veel mensen dat nog steeds? Omdat zij daar mogelijkheden zagen, omdat zij in Amerika een baken van hoop, een nieuw begin zagen.
Nu lijkt Europa en ook Nederland die rol te vervullen voor de vluchtelingen daar. Ik zie dat ook wel een beetje als een compliment voor ons, dat wij blijkbaar mensen dat kunnen bieden. Beperkt natuurlijk, want we kunnen niet iedereen zomaar opvangen, maar toch.
Want hier hebben ze, als wij het een beetje goed aanpakken, de mogelijkheid om een nieuw leven te beginnen. Met een warme woning, (vrijwilligers)werk, een veilige, vrije leefomgeving, goede gezondheidsvoorzieningen op ook psychisch gebied, et cetera. Ook als dat leven maar tijdelijk en sober is, is het nog altijd te verkiezen boven zo'n primitief vluchtelingenkamp, waar een tekort aan alles is.

Er zullen altijd vluchtelingen zijn die misbruik proberen te maken van het systeem en ook van onze "mediacratie." Een zielig verhaal maakt immers meer indruk dan feiten en cijfers. Soms slagen ze daar ook in, zodat ze met een camera ineens veel meer goodwill krijgen dan zonder.
En er zullen ook altijd vluchtelingen ofwel statushouders zijn die vervolgens mopperen op onze cultuur en menen dat wij ons ongericht maar aan hen moeten aanpassen, terwijl een cultuur zich natuurlijk altijd op basis van wederkerigheid behoort te ontwikkelen en de betreffende vluchteling toch echt zelf voor ons land en dus ook onze cultuur gekozen heeft om asiel aan te vragen.
Maar er zullen ook altijd vluchtelingen zijn die écht problemen hebben, die écht niet binnen een paar maanden weer terugkunnen. En wat moeten ze dan? Jarenlang verblijven in een veel te primitief en vaak ook zeer onveilig vluchtelingenkamp, of toch proberen naar een continent te gaan waarvan gezegd wordt dat men daar in sommige landen wel degelijk een goed, menswaardig bestaan kan opbouwen, waaronder Nederland zelf?
Ik kan me dan goed voorstellen dat een vluchteling voor het laatste kiest.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Gaitema:
6 uur geleden zei Dat beloof ik:

Nee ik zeg niet dat ze allemaal oplichters zijn en ik stem geen pvv.

Praat dan ook niet zo.

Ik praat ook niet "zo".
Wel wij is ik er op dat zolang we nog lijsten hebben met bejaardentehuizen waar oma niet eens 2 x per week gewassen kan worden, er op de pensioenen gekort wordt, de politie personeelstekort heeft en Piet langer op een huis moet wachten omdat Sharif gisteren in Nederland is gekomen, ik er voor ben om eerst voor de mensen in ons eigen land te zorgen.
Ook wees ik er op dat veel vrijwilligers van Vluchtelingenwerk een paar jaar geleden tijdens de grote vluchtelingencrisis afhaakten, toen ze zagen dat de 'vluchtelingen' kleding kon kopen die ze zelf niet eens konden betalen.

Daarmee zeg ik niet dat ze allemaal oplichters zijn. Ik sluit alleen mijn ogen niet voor het gegeven dat er veel profiteurs tussen zitten. Wat ik dus duidelijk mee wil maken is dat de situatie niet zo simpel zwart-wit ligt als vaak wordt gesuggereerd. DE vluchteling bestaat niet, zoals ik al eerder zei.
Jij wil de situatie versimpelen door mij in een hokje te duwen van "PVV en tegen alle vluchtelingen".
Welnu, aan dat profiel voldoe ik niet.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Ik praat ook niet "zo".
Wel wij is ik er op dat zolang we nog lijsten hebben met bejaardentehuizen waar oma niet eens 2 x per week gewassen kan worden, er op de pensioenen gekort wordt, de politie personeelstekort heeft en Piet langer op een huis moet wachten omdat Sharif gisteren in Nederland is gekomen, ik er voor ben om eerst voor de mensen in ons eigen land te zorgen.
Ook wees ik er op dat veel vrijwilligers van Vluchtelingenwerk een paar jaar geleden tijdens de grote vluchtelingencrisis afhaakten, toen ze zagen dat de 'vluchtelingen' kleding kon kopen die ze zelf niet eens konden betalen.

Daarmee zeg ik niet dat ze allemaal oplichters zijn. Ik sluit alleen mijn ogen niet voor het gegeven dat er veel profiteurs tussen zitten. Wat ik dus duidelijk mee wil maken is dat de situatie niet zo simpel zwart-wit ligt als vaak wordt gesuggereerd. DE vluchteling bestaat niet, zoals ik al eerder zei.
Jij wil de situatie versimpelen door mij in een hokje te duwen van "PVV en tegen alle vluchtelingen".
Welnu, aan dat profiel voldoe ik niet.

Ik ga hier niet in mee. Ik ga niet over lijken. Ik ben een te liefdevol mens om voor dichte gesloten grenzen te zijn. Ik kan het niet over mijn hart krijgen om echte vluchtelingen maar terug de dood in te sturen. Voor mij is het niet "eigen volk eerst" ten koste van mensenlevens.

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 uur geleden zei Gaitema:

Ik ga hier niet in mee. Ik ga niet over lijken. Ik ben een te liefdevol mens om voor dichte gesloten grenzen te zijn. Ik kan het niet over mijn hart krijgen om echte vluchtelingen maar terug de dood in te sturen. Voor mij is het niet "eigen volk eerst" ten koste van mensenlevens.

Nu wordt het toch al te erg.  Er wordt hier gesteld dat ik over lijken ga,  doe toch normaal! Kennelijk ben je alleen maar in staat om iedereen die vragen stelt bij het asiel beleid te kwalificeren als PVV-er. Tsja dan houdt alle nuancering op. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Dat beloof ik:

Nu wordt het toch al te erg.  Er wordt hier gesteld dat ik over lijken ga,  doe toch normaal! Kennelijk ben je alleen maar in staat om iedereen die vragen stelt bij het asiel beleid te kwalificeren als PVV-er. Tsja dan houdt alle nuancering op. 

Ik begrijp uit jouw reactie dat er geen geld is voor vluchtelingen. Ook wanneer ze dus voor hun levens op de vlucht zijn. Omdat er mensenrechtenschendingen zijn bijvoorbeeld. Zoals christenen die voor de IS gevlucht zijn. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Gaitema:
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Nu wordt het toch al te erg.  Er wordt hier gesteld dat ik over lijken ga,  doe toch normaal! Kennelijk ben je alleen maar in staat om iedereen die vragen stelt bij het asiel beleid te kwalificeren als PVV-er. Tsja dan houdt alle nuancering op. 

Ik begrijp uit jouw reactie dat er geen geld is voor vluchtelingen. Ook wanneer ze dus voor hun levens op de vlucht zijn. Omdat er mensenrechtenschendingen zijn bijvoorbeeld. Zoals christenen die voor de IS gevlucht zijn. 

Er kloppen een aantal zaken niet.
Eerste dat is weer wat nieuws: "mensen die voor hun leven op de vlucht zijn".
Tweede: er zijn allerlei mensen op de vlucht voor IS, niet alleen christenen. Er zijn meer moslims om de vlucht voor IS dan christenen.
Maar goed dat is eigenlijk bijkomstigheid, het belangrijkste:

Hoe, in vredesnaam, kom je erbij dat je uit mijn reactie kunt halen dat ik vind dat er geen geld beschikbaar zou moeten zijn voor mensen die op de vlucht zijn geslagen omdat ze hun leven niet zeker zijn. Ik vind dat niet.

Ik vind dat er wel degelijk geld moet worden besteed aan het vluchtelingenprobleem.
Dat moet echter wel in verhouding zijn met onze eigen problemen, die niet ondergeschikt mogen worden gemaakt aan de vluchtelingen.
Dan moet je harde keuzes maken, en ik ben daar (in tegenstelling tot jij) duidelijk in, zo vind ik het belangrijker dat jouw en mijn oma fatsoenlijk gewassen worden en te eten hebben, dan dat een vluchteling uit de andere kant van de wereld dat heeft.
Ook zouden we vluchtelingen moeten weigeren op grond van hun overtuiging, bijvoorbeeld om zodoende te voorkomen dat aanhangers van Al Qaida, die op vlucht zijn voor de IS, hier onderdak zoeken.  
Prutsers zoals "We gaan ze halen" maken die afweging niet, ze leven op een roze wolk met de gedachte dat alle vluchteling vreedzame mensen zijn die niets kwaads in de zin hebben. Welnu, de praktijk leert anders, want ook in Europe leven we tegenwoordig met de angst voor terroristische aanslagen.
Verder denk ik dat de oplossing in internationaal verband moet worden gezocht want een land kan zijn eentje dit probleem niet oplossen.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op ‎29‎-‎12‎-‎2018 om 08:37 zei Robert Frans:
Op ‎29‎-‎12‎-‎2018 om 03:44 zei Dat beloof ik:

Natuurlijk is het erg als mensen moeten vluchten.  Het wordt vreemd als ze allemaal niet naar Saoedi-Arabië, Egypte, Turkmenistan of een ander land in de buurt gaan,  maar perse naar Europa willen.  Dan is er iets anders aan de hand. 

De meeste vluchtelingen gaan echter wel degelijk naar die landen en worden dus in de regio opgevangen. In Europa vangen wij zeker niet het grootste deel der vluchtelingen op en het worden er dan ook steeds minder.
Ik denk echter dat je van landen die zelf grote stabiliteitsproblemen hebben, niet kunt verwachten dat ze echt álle vluchtelingen kunnen opvangen. Daar hebben ze vaak de voorzieningen en het politieke klimaat niet voor. De vluchtelingenkampen daar zijn vaak dan ook niet geschikt om jarenlang in te verblijven; men verblijft er enkel zo lang omdat men geen keuze heeft.
Dat velen naar Europa willen kan ik me daarom ook wel voorstellen. Zij vertrouwen er waarschijnlijk niet op dat de oorlogen daar op korte termijn beëindigd zullen worden en willen een nieuw leven elders opbouwen, al is het maar tijdelijk. Europa biedt ze dan iets wat die andere landen niet kunnen bieden: hoop.

Stabiliteitsproblemen, me hoela, geen rijkere landen dan de golfstaten!  Als er ergens een regio is waar men eeuwenlange ervaring  heeft met leven in tenten is dat het Midden-Oosten zelf. Heeft iemand ooit gehoord van grote vluchtelingenkampen in de rijke golfstaten? 
Saoedi-Arabië, Oman, Qatar, Bahrein, Koeweit, Verenigde Arabische Emiraten, ze doen nauwelijks iets op dit gebied. Het zou overdreven zijn om niets te zeggen, Saoedi-Arabië neemt maar liefst 500 vluchtelingen paar jaar op.
Ze laten de grote stroom vluchtelingen naar Europa gaan, om daar dan wél weer nieuwe moskeeën te financieren....
 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Er kloppen een aantal zaken niet.
Eerste dat is weer wat nieuws: "mensen die voor hun leven op de vlucht zijn".
Tweede: er zijn allerlei mensen op de vlucht voor IS, niet alleen christenen. Er zijn meer moslims om de vlucht voor IS dan christenen.
Maar goed dat is eigenlijk bijkomstigheid, het belangrijkste:

Hoe, in vredesnaam, kom je erbij dat je uit mijn reactie kunt halen dat ik vind dat er geen geld beschikbaar zou moeten zijn voor mensen die op de vlucht zijn geslagen omdat ze hun leven niet zeker zijn. Ik vind dat niet.

Ik vind dat er wel degelijk geld moet worden besteed aan het vluchtelingenprobleem.
Dat moet echter wel in verhouding zijn met onze eigen problemen, die niet ondergeschikt mogen worden gemaakt aan de vluchtelingen.
Dan moet je harde keuzes maken, en ik ben daar (in tegenstelling tot jij) duidelijk in, zo vind ik het belangrijker dat jouw en mijn oma fatsoenlijk gewassen worden en te eten hebben, dan dat een vluchteling uit de andere kant van de wereld dat heeft.
Ook zouden we vluchtelingen moeten weigeren op grond van hun overtuiging, bijvoorbeeld om zodoende te voorkomen dat aanhangers van Al Qaida, die op vlucht zijn voor de IS, hier onderdak zoeken.  
Prutsers zoals "We gaan ze halen" maken die afweging niet, ze leven op een roze wolk met de gedachte dat alle vluchteling vreedzame mensen zijn die niets kwaads in de zin hebben. Welnu, de praktijk leert anders, want ook in Europe leven we tegenwoordig met de angst voor terroristische aanslagen.
Verder denk ik dat de oplossing in internationaal verband moet worden gezocht want een land kan zijn eentje dit probleem niet oplossen.

Dit was mij niet helder. Dank voor je toelichting. Internationaal moet het op te lossen zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...
Op 29-12-2018 om 12:19 zei Gaitema:

Ik ga hier niet in mee. Ik ga niet over lijken. Ik ben een te liefdevol mens om voor dichte gesloten grenzen te zijn. Ik kan het niet over mijn hart krijgen om echte vluchtelingen maar terug de dood in te sturen. Voor mij is het niet "eigen volk eerst" ten koste van mensenlevens.

Je kadert de groep hier al behoorlijk af door te spreken over "echte vluchtelingen", terwijl zich 'n vrij diverse groep meldt. Een deel daarvan zijn vast "echte vluchtelingen", maar een groot deel zijn vogels van divers pluimage, variërered van calculerende migranten tot aan mensen met minder fraaie intenties. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Misschien niet zo christelijk van me, maar Asia Bibi is echt vluchteling en is asiel geweigerd in bepaald aantal EU landen. Die gaan ze niet halen en maken ze politiek quasi monddood. 

Oorlogsmisdadigers belazeren ons systeem en worden beloond. Nog te zwijgen over de mensensmokkel die deze “progressieve partijen” voedden. Behoeven wij mensen financieel te ondersteunen die duizenden euros voor een overtocht kunnen betalen? Hiermee illegaal,toekomen en daarmee dus hun gebrek aan respect voor onze samenleving tonen.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
40 minuten geleden zei Fundamenteel:

Misschien niet zo christelijk van me, maar Asia Bibi is echt vluchteling en is asiel geweigerd in bepaald aantal EU landen. Die gaan ze niet halen en maken ze politiek quasi monddood. 

Oorlogsmisdadigers belazeren ons systeem en worden beloond. Nog te zwijgen over de mensensmokkel die deze “progressieve partijen” voedden. Behoeven wij mensen financieel te ondersteunen die duizenden euros voor een overtocht kunnen betalen? Hiermee illegaal,toekomen en daarmee dus hun gebrek aan respect voor onze samenleving tonen.

Ik moet eerlijk zijn, dat ik het geloof in onze samenleving al lang kwijt ben. Ik zal er niet over uit wijden waarom. Maar politiek gezien, vind ik dat we nooit bij de EU hadden gemoeten en de VVD heeft Nederland er niet beter op gemaakt. En mensen met geld kunnen ook vluchtelingen zijn. Tijdens de Jodenvervolgingen in Natie Duitsland, wisten vele andere joden ook op tijd te vluchten. Voorheen was Nederland voor hen een toevluchtsoord. En ja die joden hadden geld en waren vluchtelingen. 

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei Gaitema:

Ik moet eerlijk zijn, dat ik het geloof in onze samenleving al lang kwijt ben. Ik zal er niet over uit wijden waarom. Maar politiek gezien, vind ik dat we nooit bij de EU hadden gemoeten en de VVD heeft Nederland er niet beter op gemaakt. En mensen met geld kunnen ook vluchtelingen zijn. Tijdens de Jodenvervolgingen in Natie Duitsland, wisten vele andere joden ook op tijd te vluchten. Voorheen was Nederland voor hen een toevluchtsoord. En ja die joden hadden geld en waren vluchtelingen. 

Als mensen niet terug gaan wanneer hun landen terug veilig zijn, zijn het geen vluchtelingen. Deze mensen met geld zijn veelal mannen die hun land ontvluchten waar vrouw en kind achterblijft in afwachting tot gezinshereniging hier. Europa is er echt naief mee omgegaan. Of misschien was het bewust... Duitsland en Frankrijk slaan de handen in elkaar, Napoleon II en  Hitler II?

Dit is overigens niet de eerste keer dat Europa verloren lijkt. En telkens als het met de grond gelijk gemaakt wordt? Dat staat dat binnen enkele jaren mooier en sterker rechtop. Wees maar trots Europeaan te zijn, de wereld benijdt ons. Maar het is niet omdat je een ezel naar een paardenstal verhuist je dan ook een paard in huis haalt he.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Als mensen niet terug gaan wanneer hun landen terug veilig zijn, zijn het geen vluchtelingen. Deze mensen met geld zijn veelal mannen die hun land ontvluchten waar vrouw en kind achterblijft in afwachting tot gezinshereniging hier. Europa is er echt naief mee omgegaan. Of misschien was het bewust... Duitsland en Frankrijk slaan de handen in elkaar, Napoleon II en  Hitler II?

Dit is overigens niet de eerste keer dat Europa verloren lijkt. En telkens als het met de grond gelijk gemaakt wordt? Dat staat dat binnen enkele jaren mooier en sterker rechtop. Wees maar trots Europeaan te zijn, de wereld benijdt ons. Maar het is niet omdat je een ezel naar een paardenstal verhuist je dan ook een paard in huis haalt he.

Europa is een natie dat God de rug heeft toegekeerd. Waar de mammon aanbeden wordt. Hoeveel valse vluchtelingen mogen bestaan, er blijven ook echte bestaan.

Ik ben niet trots op Europa en mijn land. Ik schaam me kapot voor dit land waar steeds meer dakloze gezinnen bestaan. Omdat ze na verlies van werk uit huis worden gezet en in opvangtehuizen moeten wonen. Waar steeds meer laag opgeleide mensen aan de rand van de maatschappij belanden. Waar mensen met een handicap en ouderen op bezuinigd wordt.  Dit land glijdt af met ook nog euthanasie en abortussen.

Nee, een werelddeel waar Jezus buiten de deur is gezet gaat verloren.

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid