Spring naar bijdragen

Homoseksualiteit


Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei sjako:

Je denkt als een mens, dat is prima. Maar bekeerde mensen denken volgens God. God is duidelijk in Zijn woord. Als je werkelijk bekeerd bent dan kan je prima celebatair leven wanneer je homoseksueel bent.

En maar weer eens een hoop mensen diskwalificeren, zo liefdeloos.

Jezelf superieur opstellen: "jij denkt als mens, ik denk volgens God". Jezus houdt niet van dit soort gedrag. Je denkt niet als God, maar als een farizeeer.

En dan alle homo's die moeite hebben met een celibatair leven nog even flink natrappen: jullie zijn niet werkelijk bekeerd. Allemaal dus eigen schuld.

En zo duidelijk is God niet, want er zijn honderden denominaties met allemaal verschillende inzichten.

Het is bijbels prima te onderbouwen dat homo's wel degelijk een sexuele relatie kunnen onderhouden.

47 minuten geleden zei sjako:

Zou ik niet aanraden, want die tekst is pas later toegevoegd en niet echt.

Dan kun je grotere werken verrichten dan Jezus heeft gedaan. Als je werkelijk gelooft, kun je grotere werken doen dan hij heeft gedaan. Geen later toegevoegde tekst. Geloof van een mosterdzaadje ? Lukt dat dan ?

50 minuten geleden zei sjako:

Precies, zo werkt het echt.

Zo rustig ben je hier niet op het forum. Wat zegt dat dan ?

 

19 minuten geleden zei Lobke:

@Fritsie wat geef jij enge adviezen. :? 

Dat vind ik nog erg netjes geformuleerd........

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 1,1k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Zoals ik er al jaren over denk. Je kan die gevoelens hebben. Dat valt niet te ontkennen. Het is een geaardheid. Ik denk dat dit door gebrokenheid van de mens komt. Ik denk dat je ontzettend moet oppas

Dus hetero koppels die geen kinderen krijgen hebben geen goede + en - balans? En relaties tussen man en vrouw hebben als enige doel kinderen krijgen? Iedereen is nodig om het voortbestaan in deze natu

Ja.  Dat kan je toch gewoon zeggen dan? Of je kunt het niet. En dat kan ik dan gaan denken, maar dat is mij om het even. Maar het blijft voor mij onduidelijk waarom je hierop, na versch

Posted Images

1 uur geleden zei Robert Frans:

Daar ben ik het toch niet helemaal mee eens. Omdat de geaardheid hebben niet direct betekent dat je meteen seks wil hebben of hebt.

Dat klopt, iemand die wielrenner is wil ook niet altijd fietsen.
Maar als hij gaat sporten, dan gaat hij wielrennen
Homoseksuele geaardheid houdt in dat als je seks wilt hebben, dit met iemand van hetzelfde geslacht is.
Daarom is het vreemd om die seks wel als zonde te zien, maar de geaardheid niet.

Deze  vreemde gedacht heeft ook nooit geleefd binnen de (RK-)kerk, tot het moment dat discriminatie op grond van geslacht of seksuele geaardheid in Nederland strafbaar was. Allerlei kerken moesten toen hun standpunten gaan herzien ten opzichte van de groeperingen die staan genoemd in artikel 1 van de Grondwet. Wat dat betreft was de RK-kerk sneller dan de SGP, waar in het beginselprogramma nog altijd staat dat vrouwenkiesrecht in strijd is met de roeping van de vrouw. De Hoge Raad moest er aan te pas komen om onder dwang vrouwen toe te laten op de kieslijst. (wat leidde tot de lachwekkende situatie dat het eerste vrouwelijke gemeenteraadslid voor de SGP, door het hoofdbestuur niet werd gefeliciteerd met haar verkiezing).

1 uur geleden zei Robert Frans:

Mijn heterofilie staat dus los van hoe ik ermee omga en in hoeverre ik dus wel of niet seksueel actief ben of een relatie heb of wil.

Jouw geaardheid staat nooit los van hoe je met seks omgaat. Het is primair de belangrijkste zaak die bepalend is voor de manier waarop je seks hebt.

1 uur geleden zei Robert Frans:

Een homo is dus ook homo zonder relatie en zonder een seksueel actief leven. Hij kan daar zelfs geen behoefte aan hebben, zonder echter aseksueel of aromantisch te zijn

Dat laatste is dus niet mogelijk. Een homo die romantisch gaat doen, doet dit vanuit zijn seksuele geaardheid en zou volgens jou dan dus al zondig zijn. Feitelijk zou de enige manier om niet zondig te zijn, een volledig aseksueel leven inhouden. En dan is het dus ook niet mogelijk om een homoseksuele geaardheid te hebben.  

Maar, beste @Robert Frans, ik vrees dat we het hier niet eens gaan worden.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Gaitema:

Geloof jij dat homoseksualiteit vaak aangeboren is? 

@Gaitema, Ik geloof dat het vaak aangeboren is, niet altijd.  Soms kunnen misbruikervaringen ook een rol spelen. Maar als ik in mijn eigen familie kijk, daar hebben zowel mijn broer als zus kinderen met een homoseksuele geaardheid. Een nicht ook en mijn ongetrouwde tante zei altijd;" dat het voor haar beter was niet te trouwen". Nu vermoed ik dat ze haar geaardheid niet heeft kunnen uiten.

bewerkt door Lobke
Link naar bericht
Deel via andere websites
46 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Kieper je nu niet alle homo's op een hoop? 

Vast wel, maar ik bedoel er niets generaliserends mee. Er zijn tal van persoonlijke omstandigheden en gebeurtenissen die mede bepalend zijn. Ieder mens weet dat voor zichzelf het beste, ook wat er op dit moment in zijn hart aanwezig is.

49 minuten geleden zei Lobke:

@Fritsie wat geef jij enge adviezen. :?  

U laat homoseksuele mensen liever aan deze zonde vastzitten ten onder gaan? Of erkent u niet dat de Heer Jezus bij machte is hen te verlossen, indien zij zelf vrij willen zijn en Hem aanroepen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Fritsie:

Vast wel, maar ik bedoel er niets generaliserends mee. Er zijn tal van persoonlijke omstandigheden en gebeurtenissen die mede bepalend zijn. Ieder mens weet dat voor zichzelf het beste, ook wat er op dit moment in zijn hart aanwezig is.

Het zou dus kunnen zijn dat de homofilie in de geaardheid meegekregen is vanaf de geboorte. Dan is er geen sprake van aangeleerd gedrag. Hoe zou je daar mee omgaan? Zou je kiezen voor eenzelfde benadering?

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Lobke:

@Gaitema, Ik geloof dat het vaak aangeboren is, niet altijd.  Soms kunnen misbruikervaringen ook een rol spelen. Maar als ik in mijn eigen familie kijk, daar hebben zowel mijn broer als zus kinderen met een homoseksuele geaardheid. Een nicht ook en mijn ongetrouwde tante zei altijd;" dat het voor haar beter was niet te trouwen". Nu vermoed ik dat ze haar geaardheid niet heeft kunnen uiten.

Onderzoeken wijzen uit dat met elke jongen die wordt geboren, de kans met 1/3 toeneemt dat de volgende homo is, men begrijpt alleen nog niet hoe dit komt. Kan het zo gauw niet vinden, anders had ik de link er bij gezet.
Aanvulling, toch gevonden:

Citaat

 

Jongens met oudere broers hebben veel meer kans om homo te worden: met elke oudere broer neemt de kans met ongeveer een derde toe.

Niemand weet waarom dat zo is, maar vermoed wordt dat het lichaam van een vrouw bij elke zwangerschap van een jongen een soort immuunreactie opbouwt voor proteïnen die een rol spelen bij de ontwikkeling van het mannelijke brein

 

https://www.hln.be/wetenschap-planeet/hoe-homoseksualiteit-de-evolutietheorie-te-slim-af-is~ae2e03a4/ , onder punt 4.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei Fritsie:

U laat homoseksuele mensen liever aan deze zonde vastzitten ten onder gaan? Of erkent u niet dat de Heer Jezus bij machte is hen te verlossen, indien zij zelf vrij willen zijn en Hem aanroepen?

Homosexualiteit is geen zonde, geen ziekte, geen gebondenheid. Het is gewoon een natuurlijke aanleg die een aantal mensen hebben.

Je wekt inderdaad de volgende indruk:

Citaat

Dikwijls incompetente, zondigende, ongehoorzame horde beterweters, die anderen op grond van hun eigen 'godsdienstje' willen terechtwijzen.

 

bewerkt door HJW
Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Hoe zou je daar mee omgaan? Zou je kiezen voor eenzelfde benadering? 

In mijn benadering en omgang(!) met homoseksuele mensen, vraag ik niet in de eerste plaats wanneer of op welke leeftijd hun gebondenheid is ontstaan, dat vind ik ook minder belangrijk. Het gaat mij er om dat ze weten dat er door aanhoudend gebed verlossing bij de Heer Jezus is. Zijn Evangelie van bevrijding en genezing is er voor iedere gebondene, dus ook voor homoseksuelen. Hij verzekerde hen: 'laat los, en gij zult losgelaten worden.' (Luc.6:37)

12 minuten geleden zei HJW:

Niet erg christelijk. 

Inderdaad @HJW, ik ben ook niet erg christelijk zoals u dat bedoeld. Daarom laat ik u bij deze ook in al uw zonden!

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Lobke:

@Gaitema, Ik geloof dat het vaak aangeboren is, niet altijd.  Soms kunnen misbruikervaringen ook een rol spelen. Maar als ik in mijn eigen familie kijk, daar hebben zowel mijn broer als zus kinderen met een homoseksuele geaardheid. Een nicht ook en mijn ongetrouwde tante zei altijd;" dat het voor haar beter was niet te trouwen". Nu vermoed ik dat ze haar geaardheid niet heeft kunnen uiten.

En ze hebben geen trauma's inderdaad. Ik geloof dit ook. Alles lijkt er op te wijzen. In mijn schoonfamilie komt het ook voor.

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Fritsie:

In mijn benadering en omgang(!) met homoseksuele mensen, vraag ik niet in de eerste plaats wanneer of op welke leeftijd hun gebondenheid is ontstaan, dat vind ik ook minder belangrijk. Het gaat mij er om dat ze weten dat er door aanhoudend gebed verlossing bij de Heer Jezus is. Zijn Evangelie van bevrijding en genezing is er voor iedere gebondene, dus ook voor homoseksuelen. Hij verzekerde hen: 'laat los, en gij zult losgelaten worden.' (Luc.6:37)

Dus dan hebben we te maken met een identiteitskwestie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Fritsie:

In mijn benadering en omgang(!) met homoseksuele mensen, vraag ik niet in de eerste plaats wanneer of op welke leeftijd hun gebondenheid is ontstaan, dat vind ik ook minder belangrijk. Het gaat mij er om dat ze weten dat er door aanhoudend gebed verlossing bij de Heer Jezus is. Zijn Evangelie van bevrijding en genezing is er voor iedere gebondene, dus ook voor homoseksuelen. Hij verzekerde hen: 'laat los, en gij zult losgelaten worden.' (Luc.6:37)

 

Wat zijn de resultaten?

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Fritsie:

En ja, dat hebben wij allemaal gehad. Geloof jij dat je reeds nu een 100% rechtvaardig mens bent? Ja? Dan ben je een nieuwe schepping.

Ik wil best meegaan met de gedachte dat we niet meer gedefinieerd worden door de zonde, maar zonde vrij gaat mij een brug te ver.

3 minuten geleden zei Lobke:

ik beschouw homoseksualiteit niet als zonde. Vroeger dachten ze ook dat de aarde plat was, nu weten we beter, of denkt u dat nog?

Echter wordt homoseksualiteit niet als beeldspraak gebruikt.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Lobke:

@Fritsie,

U "behandeld" homoseksuele mensen? En ik sluit me bij HJW aan; ik beschouw homoseksualiteit niet als zonde. Vroeger dachten ze ook dat de aarde plat was, nu weten we beter, of denkt u dat nog?

En staat op zuilen en heeft hoeken. Je ziet het vaker bij mensen die op latere leeftijd zogenaamd bekeerd zijn. Schieten volledig door.

Je ziet het ook wel eens bij mensen die op latere leeftijd atheïst zijn geworden en dan bloedfanatiek het christendom willen bestrijden. 

Volledig onbereikbaar. Gelukkig kom ik ze in het echte leven niet in die mate tegen. Dan zie ik een merendeel van toch redelijk genuanceerde mensen. Gelukkig maar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fritsie:

 

Inderdaad @HJW, ik ben ook niet erg christelijk zoals u dat bedoeld. Daarom laat ik u bij deze ook in al uw zonden!

Dat is mij helder. Ik bedoel een christendom waarin Liefde centraal staat en het omkijken naar je medemens. Een christendom van compassie en mededogen.

Dat is idd niet bij jou te vinden. 

Je laatste zin is wel typerend treurig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei HJW:

Dat is mij helder. Ik bedoel een christendom waarin Liefde centraal staat en het omkijken naar je medemens. Een christendom van compassie en mededogen.

Er is heel veel compassie en liefde te vinden in het Christendom. Zo hoef je juk niet alleen te dragen, maar wordt je geholpen door Jezus zelf. Als jij celebatair zijn liefdeloos vindt*) heb je inderdaad niks van het Christendom begrepen. Het is luisteren naar Gods woord omdat je juist heel veel liefde in je hebt. En als een ander een andere keus maakt, dan moet die dat zelf weten, daar zal ik hem of haar niet op aanspreken. 

modbreak Trajecto: *) HJW beweert nergens dat hij celebatair zijn liefdeloos vindt. Weliswaar zeg je er "als" voor, maar wat je zegt wekt toch sterk de indruk dat HJW zoiets gezegd zou hebben.

2 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Je bedoeld humanisme ipv christendom.

Precies, dat verward hij wel eens een beetje.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid