Spring naar bijdragen

Homoseksualiteit


Aanbevolen berichten

5 minuten geleden zei Fritsie:

Waarbij ik de overtuiging wil uitspreken dat indien de homoseksualiteit eenmaal overwonnen is, de weg vanzelfsprekend vrij is gemaakt om een goede vrouw/man te vinden.

Je gaat ervan uit dat homofilie een ziekte is? Een afwijking waar je van kan genezen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 1,1k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Zoals ik er al jaren over denk. Je kan die gevoelens hebben. Dat valt niet te ontkennen. Het is een geaardheid. Ik denk dat dit door gebrokenheid van de mens komt. Ik denk dat je ontzettend moet oppas

Dus hetero koppels die geen kinderen krijgen hebben geen goede + en - balans? En relaties tussen man en vrouw hebben als enige doel kinderen krijgen? Iedereen is nodig om het voortbestaan in deze natu

Ja.  Dat kan je toch gewoon zeggen dan? Of je kunt het niet. En dat kan ik dan gaan denken, maar dat is mij om het even. Maar het blijft voor mij onduidelijk waarom je hierop, na versch

Posted Images

37 minuten geleden zei Gaitema:

De predikant had het over uitspattingen in heidense tempels wat een gruwel was en een gewoonte dat in opmars was om niet meer te huwen en in plaats daarvan homoseksualiteit te bedrijven.

Ja, dat klopt inderdaad, zoals ik al zei: veel teksten slaan op tempelprostitutie, maar niet allemaal. Dus je moet je oog geen zand in de ogen laten strooien door deze teksten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Bonjour:

Dit kan je niet meer serieus opschrijven. We hebben het ene schandaal in de RKK na het andere. En jij beweert dat je bekeerd prima celibatair kan leven.

Ja, ik kan het weten namelijk. En ik ken er genoeg die het ook doen. Maar ik zeg er wel bij dat je het niet uit jezelf kan. Je krijgt hulp van Gods Geest. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fritsie:

Ik denk dat homoseksualiteit een onreine (seksuele) gebondenheid is, waarvoor dus éérst verlossing in de Naam van Koning Jezus nodig is en daarna herstel.

Nee. Dat is het niet. Hou op met die gedachte. Het het is niet een juiste basis om in gesprek te gaan met homoseksuelen.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Als je Jezus werkelijk in je hart hebt gesloten dan gaat het volgende op:

Komt herwaarts tot Mij, allen die vermoeid en belast zijt, en Ik zal u rust geven. Neemt Mijn juk op u, en leert van Mij, dat Ik zachtmoedig ben en nederig van hart; en gij zult rust vinden voor uw zielen. Want Mijn juk is zacht, en Mijn last is licht. (Mat.11:28-30, SV)

Dat is wel zo, maar ik moet ook aan het advies om te trouwen denken (van Paulus) om de duivel geen voet te geven door misbruik te maken van onze begeertes. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Als je Jezus werkelijk in je hart hebt gesloten dan gaat het volgende op:

Komt herwaarts tot Mij, allen die vermoeid en belast zijt, en Ik zal u rust geven. Neemt Mijn juk op u, en leert van Mij, dat Ik zachtmoedig ben en nederig van hart; en gij zult rust vinden voor uw zielen. Want Mijn juk is zacht, en Mijn last is licht. (Mat.11:28-30, SV)

Precies, zo werkt het echt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Gaitema:

Dat is wel zo, maar ik moet ook aan het advies om te trouwen denken (van Paulus) om de duivel geen voet te geven door misbruik te maken van onze begeertes. 

Dat is niet het advies wat ik ze zou geven. De vrouw verdient een man die op haar valt en niet op mannen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Fritsie:

Waarbij ik de overtuiging wil uitspreken dat indien de homoseksualiteit eenmaal overwonnen is, de weg vanzelfsprekend vrij is gemaakt om een goede vrouw/man te vinden.

Dat kan dus meestal niet. Want de geaardheid is vaak aangeboren, door een lichamelijke afwijking. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei sjako:

Ja, ik kan het weten namelijk. En ik ken er genoeg die het ook doen. Maar ik zeg er wel bij dat je het niet uit jezelf kan. Je krijgt hulp van Gods Geest. 

En mijn opa rookte en die werd 90. En er zijn er genoeg die roken en oud worden. Mijn schoonmoeder ook, maar onkruid vergaat niet.

Het werkt niet op die manier en ik vind het weer zo gemakkelijk om dan te zeggen "Je hebt de hulp van God nodig" Als het dan mislukt, is het , je hebt niet hard genoeg gebeden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Je gaat ervan uit dat homofilie een ziekte is? Een afwijking waar je van kan genezen? 

Therapie, e.d. bijvoorbaat allemaal kansloos. Dit betreft een geestelijke gebondenheid, waarover de Heer Jezus spreekt in Luc.4:18 als Hij opnoemt waar Zijn werk uit bestaat:

'Om den gevangenen te prediken loslating'

Onder deze 'gevangenen' bevinden zich ook de vele homoseksuelen.

modbreak Trajecto: Je stelt een opvatting en mening van jezelf als feit. Dat is op het forum niet de bedoeling.

In de discussie is het niet de bedoeling eigen mening als absoluut juist tegenover een andere te stellen die dan dus direct als onjuist wordt beoordeeld.

Niet oordelen maar je opvatting inbrengen in het gesprek is wat hier de bedoeling is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Bonjour:

En mijn opa rookte en die werd 90. En er zijn er genoeg die roken en oud worden. Mijn schoonmoeder ook, maar onkruid vergaat niet.

Het werkt niet op die manier en ik vind het weer zo gemakkelijk om dan te zeggen "Je hebt de hulp van God nodig" Als het dan mislukt, is het , je hebt niet hard genoeg gebeden.

Mijn ervaring is dat het werkt. Als je werkelijk voor Christus gaat krijg je hulp. Dit is beloofd en God is betrouwbaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Fritsie:

Therapie, e.d. bijvoorbaat allemaal kansloos. Dit betreft een geestelijke gebondenheid, waarover de Heer Jezus spreekt in Luc.4:18 als Hij opnoemt waar Zijn werk uit bestaat:

'Om den gevangenen te prediken loslating'

Onder deze 'gevangenen' bevinden zich ook de vele homoseksuelen.

Ja, en vast ook vele heteroseksuelen. Als ik je goed begrijp, dan is homofilie aangeleerd gedrag?

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Gaitema:

Dat kan dus meestal niet. Want de geaardheid is vaak aangeboren, door een lichamelijke afwijking.  

Dat zou volgens u betekenen dat er een gen of een stukje dna door onderzoek opgespoord kan worden. En eventueel met behulp van een mri-scan in beeld gebracht. Doch in niet één geval is er iets van dit soort bewijs ter verklaring aangevoerd. Dat komt juist omdat problemen ontstaan in de geestelijke werkelijkheid waartoe ook de ziel behoort. Dáár worden geest en ziel belaagd, aangetast en de 'begeerlijkheid' door zondemachten bevrucht. (Jac.1:15) Vervolgens openbaart dit slachtoffer de zondige daden in zijn leven!

bewerkt door Fritsie
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Fritsie:

Dat zou volgens u betekenen dat er een gen of een stukje dna door onderzoek opgespoord kan worden. En eventueel met behulp van een mri-scan in beeld gebracht. Doch in niet één geval is er iets van dit soort bewijs ter verklaring aangevoerd. Dat komt juist omdat problemen ontstaan in de geestelijke werkelijkheid waartoe ook de ziel behoort. Dáár worden geest en ziel belaagd, aangetast en de 'begeerlijkheid' door zondemachten bevrucht. (Jac.1:15) Vervolgens openbaart dit slachtoffer de zondige daden in zijn leven!

Ik kan het niet hard maken, maar eens heb ik gehoord van een onderzoek waaruit blijkt dat de hersens van een mannelijke homo er vrouwelijk uit ziet. Daar zit de afwijking. Ik zie het als een lichamelijke afwijking, net als een verstandelijke handicap dat is of in mijn geval pdd-nos, wat inhoudt dat er juist te veel verbindingen zitten in mijn hersens. Er zijn christelijke homoseksuelen die werkelijk probeerden er van af te komen en het lukte hen niet. Vaak zie je ook met homoseksuele mannen dat zij zich vrouwelijker gedragen en met vrouwen, dat zij zich mannelijker gedragen. 

Maar wat jij zegt komt ook voor. Het voorbeeld noemde ik van mijn vrouw. Door misbruik en mishandeling in het verleden had ze een afkeer van mannen en voelde zich aangetrokken tot een vriendin van haar. Dat ging later met hulpverlening over. 

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ja, en vast ook vele heteroseksuelen. Als ik je goed begrijp, dan is homofilie aangeleerd gedrag? 

Heel veel (psychisch) geweld in combinatie met seksualiteit, waar vooral jonge mensen (kinderen - adolesent) slachtoffer van worden. Daarna komt het verleugeningsproces, waarbij de duivel zegt: 'jij bent nu eenmaal zo'. Onvaste zielen worden zo misleid en kind van de rekening, vanwege hun slechte (ouderlijke) omgeving.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ja, en vast ook vele heteroseksuelen. Als ik je goed begrijp, dan is homofilie aangeleerd gedrag?

Dat geloof je toch werkelijk zelf niet?

3 minuten geleden zei Fritsie:

Heel veel (psychisch) geweld in combinatie met seksualiteit, waar vooral jonge mensen (kinderen - adolesent) slachtoffer van worden. Daarna komt het verleugeningsproces, waarbij de duivel zegt: 'jij bent nu eenmaal zo'. Onvaste zielen worden zo misleid en kind van de rekening, vanwege hun slechte (ouderlijke) omgeving.

Ja, dat is het geval van mijn vrouw. Maar dat betreft de uitzonderingen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Fritsie:

Heel veel (psychisch) geweld in combinatie met seksualiteit, waar vooral jonge mensen (kinderen - adolesent) slachtoffer van worden. Daarna komt het verleugeningsproces, waarbij de duivel zegt: 'jij bent nu eenmaal zo'. Onvaste zielen worden zo misleid en kind van de rekening, vanwege hun slechte (ouderlijke) omgeving.

Kieper je nu niet alle homo's op een hoop?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid