Spring naar bijdragen

Homoseksualiteit


Aanbevolen berichten

7 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Grillig als deze intelligentie is, vraag ik mij toch af hoe je er bij komt dat ik dakloos zou zijn? Al zijn er plannen om dit dak te slopen, ik heb er nog steeds een boven mijn hoofd.

Wellicht ontbreekt het mij hier aan intelligentie en vat ik je schrijven verkeerd op, maar insinuerend vind ik het wel.

Ik meen in het begin van je posten hier wel eens wat gelezen te hebben over het dakloos zijn. Ik bood je toen nog een plaats aan om te verblijven. Maar gelukkig dat probleem is ook weer opgelost. :D

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 1,1k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Zoals ik er al jaren over denk. Je kan die gevoelens hebben. Dat valt niet te ontkennen. Het is een geaardheid. Ik denk dat dit door gebrokenheid van de mens komt. Ik denk dat je ontzettend moet oppas

Dus hetero koppels die geen kinderen krijgen hebben geen goede + en - balans? En relaties tussen man en vrouw hebben als enige doel kinderen krijgen? Iedereen is nodig om het voortbestaan in deze natu

Ja.  Dat kan je toch gewoon zeggen dan? Of je kunt het niet. En dat kan ik dan gaan denken, maar dat is mij om het even. Maar het blijft voor mij onduidelijk waarom je hierop, na versch

Posted Images

10 minuten geleden zei Lobke:

Ik meen in het begin van je posten hier wel eens wat gelezen te hebben over het dakloos zijn. Ik bood je toen nog een plaats aan om te verblijven. Maar gelukkig dat probleem is ook weer opgelost. :D

Dat had te maken met een verhuizing vanwege werkzaamheden. Dat is van de baan. Echter het huisje waar ik in woon wordt tzt wel gesloopt, dus ik ben nog steeds op zoek naar geschikte huisvesting. Geen gemakkelijke opgave zo blijkt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Lobke:

Als het je niet uitmaakt waar je woont, kunnen mede credible's misschien mee zoeken?

Zolang de hond maar welkom en de huurprijs te behappen is met een bijstandsuitkering, ben ik tevreden. Een tuintje zou wel fijn zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 uur geleden zei thom:
22 uur geleden zei HJW:

Maar je noemt het niet voortplanten als on-natuurlijk. En dan maakt het niet uit of een homo of een non zich niet voortplant.

Niet kunnen voortplanten volgens de natuur.

Sinds wanneer kun je je niet voortplanten als je homoseksueel zou zijn? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Als jij consequent homo bent, dan houdt de voortplanting op. Ten zij je van twee walletjes wil eten, wat nu net het hele probleem is met de homo.

Ten eerste, kun je als homoseksueel wel voortplanten. Als je “consequent” non of pater bent, houdt de voortplanting óók op. 

Ten tweede, wat is het probleem om “van twee walletjes te eten”?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Appie B:

Ten tweede, wat is het probleem om “van twee walletjes te eten”?

Dat mag een ieder voor zichzelf uitmaken. Ik ben ervan overtuigd dat God het huwelijk heeft ingesteld tussen man en vrouw en dat binnen deze setting kinderen gekregen behoort te worden. Wat de mens er zelf van fabriceert is een gruwel in Gods ogen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Dat mag een ieder voor zichzelf uitmaken. Ik ben ervan overtuigd dat God het huwelijk heeft ingesteld tussen man en vrouw en dat binnen deze setting kinderen gekregen behoort te worden. Wat de mens er zelf van fabriceert is een gruwel in Gods ogen.

Dus een huwelijk tussen man en vrouw zonder de intentie om kinderen te krijgen is óók een gruwel in Gods ogen?

En waar in de Bijbel heeft God het huwelijk ingesteld?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Appie B:

Dus een huwelijk tussen man en vrouw zonder de intentie om kinderen te krijgen is óók een gruwel in Gods ogen?

Ik denk dat het in de eerste plaats gaat om de liefde voor elkaar. Maar waarom zou je je nageslacht de kans om God te leren kennen onthouden?

2 minuten geleden zei Appie B:

En waar in de Bijbel heeft God het huwelijk ingesteld?

In Genesis.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei thom:

Het schijnt nogal een ingewikkeld item te zijn.. ?

 

Het is niet zo ongewikkeld volgens mij, maar ben wel benieuwd naar je uitleg. 

4 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

In Genesis.

Waar in Genesis? Ik heb Genesis gelezen en kan mij niet heugen dat daar wordt gesproken over trouwen en huwelijk. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei thom:

Lees maar wat ik er over geschreven heb met HWJ.

Dat heb ik gedaan, vandaar ook mijn vraag. Jij beweert dat homoseksuelen zich niet  kunnen voortplanten. En dat klopt niet. Er zijn genoeg lesbische vrouwen en homoseksuelen mannen die zich hebben voortgeplant (op natuurlijk wijze). 

Link naar bericht
Deel via andere websites
58 minuten geleden zei Appie B:

Waar in Genesis? Ik heb Genesis gelezen en kan mij niet heugen dat daar wordt gesproken over trouwen en huwelijk. 

Jezus spreekt in Mattheus over deze kwestie en citeert daar uit het Bijbelboek Genesis, die Hij natuurlijk kende als Zijn broekzak (voor zover ze die toen al hadden):

En de Farizeën kwamen tot Hem, verzoekende Hem, en zeggende tot Hem: Is het een mens geoorloofd zijn vrouw te verlaten, om allerlei oorzaak? Doch Hij, antwoordende, zeide tot hen: Hebt gij niet gelezen, Die van den beginne den mens gemaakt heeft, dat Hij ze gemaakt heeft man en vrouw? En gezegd heeft: Daarom zal een mens vader en moeder verlaten, en zal zijn vrouw aanhangen, en die twee zullen tot een vlees zijn; Alzo dat zij niet meer twee zijn, maar een vlees. Hetgeen dan God samengevoegd heeft, scheide de mens niet. Zij zeiden tot hem: Waarom heeft dan Mozes geboden een scheidbrief te geven en haar te verlaten? Hij zeide tot hen: Mozes heeft vanwege de hardigheid uwer harten u toegelaten uw vrouwen te verlaten; maar van den beginne is het alzo niet geweest. (Mat.19:3-8, SV)

In vers 5 citeert Hij uit Genesis hoofdstuk 2. Dat is wat Hij bedoeld met "van den beginne".

 

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Appie B:

Dat heb ik gedaan, vandaar ook mijn vraag. Jij beweert dat homoseksuelen zich niet  kunnen voortplanten. En dat klopt niet. Er zijn genoeg lesbische vrouwen en homoseksuelen mannen die zich hebben voortgeplant (op natuurlijk wijze). 

Ik heb ook geprobeerd helderheid te krijgen. Wat verwacht @thom van de homosexuelen. Behalve dan termen als zelfonderzoek en dieperliggende zaak.

Mogen homo’s trouwen met iemand van hetzelfde geslacht of moeten ze netjes en keurig een gezin stichten ? Mogen ze geen homosexuele relatie hebben tijdens het diepgaande zelfonderzoek ?

En dan komt er geen antwoord.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei thom:

Uiteraard, maar je snapt het punt niet. Ik heb mijn laatste reactie aangevuld met dat punt. Een dieperliggende zaak.

En ik denk dat je inconsistent bent in je denkwijze. Ik denk zelfs dat de homoseksuele geaardheid ‘natuurlijker’ is dan de keuze om celibatair te leven. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei thom:

Misschien is het inderdaad te ingewikkeld voor sommigen. Anderen hebben er wellicht iets aan.

Het is niet te ingewikkeld wat je stelt, het is veel te vaag. En een verzoek tot concretisering negeer je stelselmatig. En in plaats van te verduidelijken ga je naar de ander wijzen. Niet chique.

19 minuten geleden zei Appie B:

En ik denk dat je inconsistent bent in je denkwijze. Ik denk zelfs dat de homoseksuele geaardheid ‘natuurlijker’ is dan de keuze om celibatair te leven. 

Ook al geprobeerd om uit te leggen dat celibatairen zich ook niet voortplanten. En dan is het antwoord dat dat een keuze is (alsof dat uitmaakt) en dat homosexualiteit onnatuurlijk is. Hij haalt zaken door elkaar en dat levert nog meer mist op.

Link naar bericht
Deel via andere websites
45 minuten geleden zei Appie B:

En ik denk dat je inconsistent bent in je denkwijze. Ik denk zelfs dat de homoseksuele geaardheid ‘natuurlijker’ is dan de keuze om celibatair te leven. 

Ja, dat is het zeker vanuit menselijk standpunt. Vanuit een Christelijk standpunt uit bezien niet. En daar gaat het hierom.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei HJW:

Het aantal vragen dat je niet beantwoordt loopt weer snel op......

Als je doelt op het Vloed vraagstuk, dan is dat hier off-topic.

1 uur geleden zei HJW:

Mogen homo’s trouwen met iemand van hetzelfde geslacht of moeten ze netjes en keurig een gezin stichten ? Mogen ze geen homosexuele relatie hebben tijdens het diepgaande zelfonderzoek ?

Werelds gezien kan dat. Vaak zal het ook goed gaan, maar ik ken ook voorbeelden waarbij dat minder goed gaat. Vooral als papa met een vriend samenwoont en mama bij een vriendin. Het geeft vaak onrust en verlatingsangst bij de kids. Dit uit zich in hoofdpijn, angstgedrag en opstandigheid. Zeker naar de pubertijd toe. Maar het is een gezin dat ik zelf ken, en zal wellicht niet representatief zijn voor andere gezinnen. Daar kan ik dus geen oordeel over vellen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@thom

Homoseksuele geaardheid is gewoon natuurlijk en, voor zover we weten, aangeboren. En dit is niet alleen bij de mens zo. Er zijn in het dierenrijk voldoende voorbeelden van homoseksualiteit. Daar is verder niks onnatuurlijks aan. Het zou zelfs kunnen zijn dat homoseksualiteit evolutionaire voordelen heeft voor de soort. https://newscientist.nl/nieuws/homoseksualiteit-bij-dieren-houdt-soort-in-stand/

En ook toegeven aan je seksuele gevoelens is dus natuurlijk. Dit in tegenstelling tot celibatair leven. Dit is meestal een bewuste keuze (welke reden dan ook) die meestal (je kunt ook a-seksueel zijn) tegen de natuurlijke seksuele gevoelens ingaat. 

In beide gevallen (homoseksuele seks en onthouding) kan "geen vrucht uit ontstaan". Dus je argument dat homoseksualiteit onnatuurlijker zou zijn dan celibatair leven gaat niet op. 

Op 21-8-2018 om 08:54 zei thom:
Op 21-8-2018 om 08:46 zei HJW:

Maar dat geldt ook voor mensen die kiezen voor een celibatair leven. Dat is dan ook on-natuurlijk. Maar dat is blijkbaar geen probleem.

 Nee, zolang er genoeg rondloopt om voort te kunnen planten.. 

Dat geldt dus ook voor homoseksualiteit.

Citaat

... en daarbij is het een keus om celibatair te leven.

En zoals ik dus heb aangegeven is dat onnatuurlijk.

Nog een paar quotes met onzin of waaruit inconsistentie blijkt:

"Het enige natuurlijke doel is de aantrekking van man en vrouw"

Onzin

"De homo heeft het zwaar omdat de geaardheid anders is"

Onzin, de homo heeft het zwaar omdat de omgeving het hem/haar zwaar maakt

"Kortom; de natuurlijke situatie kan hiermee niet verder, er kan geen voortplanting meer zijn en dat moet een groot signaal zijn naar het diepere zielenleven."

Inconsistent, dit zou dan ook gelden voor bv nonnen en paters.

"De geaardheid van de man is een + en van de vrouw een -. Zo werkt het door in de lichamen van man en vrouw op meedere energie-nivo's en daarom is en blijft er aantrekking tussen het man- en vrouw zijn."

Waar haal je die kennis vandaan? Welke (wetenschappelijke) theorie ligt hier aan ten grondslag?

bewerkt door Appie B
Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei sjako:

Als je doelt op het Vloed vraagstuk, dan is dat hier off-topic.

Onder andere, maar niet alleen. Je begon trouwens zelf over de vloed en gaf dan niet-onderbouwde antwoorden. Ik vraag naar onderbouwing, antwoord komt niet en als ik dat constateer dan is het ineens off-topic. En zo draai je altijd overal bij weg zodra blijkt dat je filosofietjes niet kloppen. Je zit klem en dan is het telkens vluchtgedrag of wijzen naar de ander.

Maar er staan meer vragen open: 1. waarom mag een man niet bij een andere man liggen maar is het jou wel toegestaan een vals getuigenis  afleggen over mij ?

2. Moeten praktiserende homo’s ter dood gebracht worden conform de Leviticus tekst die je aanhaalt.

3. Kun je grotere werken verrichten dan Jezus heeft gedaan? Ook off-topic maar op de vraag van het gif drinken ging je ook in dus dat mag geen probleem zijn.

4. Kun jij aangeven waarbij gesteld heb dat er in het christendom geen liefde en compassie te vinden zijn.

5. Ga jij inderdaad “gewoon” om met andere keuzes die mensen maken, zoals bijv in het geval van de drie-eenheid.

6. Vind jij de woorden van Jezus waarin hij oproept tot het voeden van de hongerigen maar raar humanisme en niet christelijk.

Allemaal vragen die je laat liggen. 

bewerkt door HJW
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei thom:
35 minuten geleden zei sjako:

Ja, dat is het zeker vanuit menselijk standpunt. Vanuit een Christelijk standpunt uit bezien niet. En daar gaat het hierom.

 Precies, en dat is een andere wereld dan alleen het natuurlijke.

Prima, maar beweer dan niet dat homoseksualiteit tegennatuurlijk is en dat dat voor celibatair leven niet geldt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei sjako:

Werelds gezien kan dat. Vaak zal het ook goed gaan, maar ik ken ook voorbeelden waarbij dat minder goed gaat. Vooral als papa met een vriend samenwoont en mama bij een vriendin. Het geeft vaak onrust en verlatingsangst bij de kids. Dit uit zich in hoofdpijn, angstgedrag en opstandigheid. Zeker naar de pubertijd toe. Maar het is een gezin dat ik zelf ken, en zal wellicht niet representatief zijn voor andere gezinnen. Daar kan ik dus geen oordeel over vellen.

Natuurlijk zijn er voorbeelden dat het minder goed gaat.......het zijn soms net mensen.

Misschien zijn beiden getrouwd omdat de druk te hoog was om voor hun geaardheid uit te komen.

En daarnaast kan hetzelfde gebeuren met heterohuwelijken. Als papa met zijn nieuwe vriendin samenwoont en mama met haar nieuwe vriend. Ook dan onrust, verlatingsangst, hoofdpijn en opstandigheid. Zeker naar de pubertijd toe.

Ook hierin geen onderscheid tussen homo's en hetero's. Onderscheid is liefdevol en niet-liefdevol.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Appie B:

Er zijn in het dierenrijk voldoende voorbeelden van homoseksualiteit.

Ga je nu mensen vergelijken met beesten tsja in het dierenrijk mogen ze ook ongestraft moorden waarom wij dan niet ?

Stel ik maak je voor een beest uit zou jij dat leuk vinden ? Welnu je spiegelt jezelf of wij mensen gelijk aan de dieren.

Kortom slecht idee om de beesten als voorbeeld te stellen.

Dat is dan ook het verschil tussen een atheïst en theist

Atheïst: vergelijkt mensen met beesten

Theist: vergelijkt zichzelf met zijn maker althans dat is het streven. (Karakter/ moraal gewijs gezien dan)

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei thom:

Het ene is een keus, het andere een gevolg van.

Ik snap dat je het mistig vindt, of het niet wil snappen, maar voor anderen wellicht een eye-opener.

Ik kan het prima snappen. Misschien een idee om niet langer te proberen je eigen mistigheid zo te verhullen.

Ik snap heus het verschil wel tussen keuzes en gevolg van.

Punt is dat het dan beide tot (in jouw ogen) onnatuurlijk gedrag leidt, want beide planten zich niet voort.

Bij keuzemakers zeg je dan: geen problem, er zijn genoeg anderen die zich voortplanten. En bij "gevolg van" is dat ineens wel een probleem. Daar zit een deel van je inconsistentie.

16 minuten geleden zei thom:

Dit bovenstaande is een concreet antwoord. De invulling van het leven hierop, is hetzelfde als bij een bekering: in hoeverre vorderen de werken vanuit het geloof.

Nou, niets concreets in te ontdekken. Dus "het ene is een keus, het andere een gevolg van" is voor jou een concrete invulling van wat jij vindt wat homo's zouden moeten doen ?

Je gaat niet in op de vragen, anders dan de vage termen: dieperliggende zaak en diepgaand zelfonderzoek.

Wat ik je zie doen is op een hoog abstractieniveau filosofieën neerzetten. De vertaling naar de praktijk van alledag is je tot op heden (althans op dit forum) nog niet gegeven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid