Spring naar bijdragen

Gods voorzienigheid is willekeur?


Aanbevolen berichten

20 minuten geleden zei Dolce Vita:

Inhoudelijk heb ik van uw hand nog niet veel gelezen t.a.v. het christendom. Dat neemt niet weg dat ik wel een paar aardige topics van u heb gezien. Dit soort enge berichten echter, zoals uw bewoordingen naar Kaasjeskruid, doet mij  dan in elk geval afstand nemen. Mensen die zo even binnen komen zeilen in een topic en dan deze dingen zeggen, over mij, maar vooral over Kaasjeskruid.  Brrrrrr.  Dit had ik van u niet verwacht.......  

Succes ermee.  

@Dolce Vita wat het eerste betreft, dat klopt. Ik heb weinig behoefte gehad om iets zinnigs over het christendom te schrijven. Wat ik over Kaasjeskruid schrijf begrijpt je misschien niet maar het zijn woorden van Kaasjeskruid zelf. Ik kom niet binnen zeilen ik ben ook lid van Credible en heb het recht te reageren. Ach misschien lezen er wel 30 mensen mee die nooit reageren, is dat beter?

Maar welterusten!! 

38 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Op basis van een tripple zulke uitspraken doen? Ik vermoed dat uw problematiek toch dieper verscholen ligt dan mijn gedrag tentoon doet spreiden. Met boeddha heb ik helemaal niks en wil er ook niks mee te maken hebben, wellicht stof voor een apart aangemaakt topic?

Dat is dan gelijk ook de laatste keer dat ik via een PB reageer op uw zogenaamde oprechte belangstelling.

Ik herinner me 1 pb vorige week waar ik u vroeg wie u was. Nooit vaker schreef ik u, of U moet iemand zijn die ik kun van andere fora. En wat u net schreef maar nu weer verwijderd hebt valt voor mij onder de smerige gore opmerkingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 629
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik zie dat niet helemaal het zelfde als onze schelden. Wij schieten echt uit onze slof, maar Hij zegt raak wie ze zijn. Ik heb er moeite mee Jezus van schelden te betichten. Daar is Hij me te veel God

Ik denk dat het één van de grootste vraagtekens is omtrent God. Afhankelijk welke definitie je hanteert van God. Grijpt Hij of Zij actief in? Deelt Hij gunsten en straffen uit? Ik kreeg laatst in chri

Er staat nog meer over deze kwestie in de Bijbel: En dit is de vrijmoedigheid, die wij tot Hem hebben, dat zo wij iets bidden naar Zijn wil, Hij ons verhoort. (1Joh.5:14)

4 minuten geleden zei Lobke:

@Dolce Vita wat het eerste betreft, dat klopt. Ik heb weinig behoefte gehad om iets zinnigs over het christendom te schrijven. Wat ik over Kaasjeskruid schrijf begrijpt je misschien niet maar het zijn woorden van Kaasjeskruid zelf. Ik kom niet binnen zeilen ik ben ook lid van Credible en heb het recht te reageren. Ach misschien lezen er wel 30 mensen mee die nooit reageren, is dat beter?

Maar welterusten!! 

Dat iemand bepaalde woorden gebruikt, betekent nog niet dat u die woorden kunt gebruiken tegen die persoon. Dat kan wel, maar ik merk dat dus  op en dat is dan weer iets dat ik verafschuw.   Mensen uitmaken voor waar u ze voor uitmaakt. Binnenzeilen in de topic bedoel ik dus.

Maar ik wens u succes ermee. It's all Yours.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Lobke:

Ik heb weinig behoefte gehad om iets zinnigs over het christendom te schrijven.

Dat is juist hetgeen mij zorgen baart. Er is immer zoveel moois over te vermelden.

4 minuten geleden zei Lobke:

Wat ik over Kaasjeskruid schrijf begrijpt je misschien niet maar het zijn woorden van Kaasjeskruid zelf. Ik kom niet binnen zeilen ik ben ook lid van Credible en heb het recht te reageren. Ach misschien lezen er wel 30 mensen mee die nooit reageren, is dat beter?

U hebt alle recht om te reageren, maar ik ben geen viespeuk. En ik snap bij alle wil die ik heb ook niet waar u dit vandaan haalt. U komt binnenzeilen in een topic en beschuldigd mij hier wel van? Mocht u zich aangerand voelen door mij, dan is dat gebaseerd op een leugen. Mochten er 30 mensen meelezen, dan zal dit vast bevestigd worden. Ik kan met de beste wil van de wereld  niet terugvinden waardoor ik zo moet worden weggezet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Lobke:

wat het eerste betreft, dat klopt. Ik heb weinig behoefte gehad om iets zinnigs over het christendom te schrijven. Wat ik over Kaasjeskruid schrijf begrijpt je misschien niet maar het zijn woorden van Kaasjeskruid zelf. Ik kom niet binnen zeilen ik ben ook lid van Credible en heb het recht te reageren. Ach misschien lezen er wel 30 mensen mee die nooit reageren, is dat beter?

Maar welterusten!! 

Ik herinner me 1 pb vorige week waar ik u vroeg wie u was. Nooit vaker schreef ik u, ook niet uit oprechte belangstelling. Of U moet iemand zijn die ik kun van andere fora. En wat u net schreef maar nu weer verwijderd hebt valt voor mij onder de smerige gore opmerkingen.

Nu ga ik me zorgen maken om u..... dit lijken wel wanen.  Er is niks verwijderd en  niets van uw beschuldigingen aan Kaasjeskruid  is waar. En ik heb u helemaal nooit een pb gestuurd. De pb staat bij mij trouwens allang uit.

13 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Dat is juist hetgeen mij zorgen baart. Er is immer zoveel moois over te vermelden.

U hebt alle recht om te reageren, maar ik ben geen viespeuk. En ik snap bij alle wil die ik heb ook niet waar u dit vandaan haalt. U komt binnenzeilen in een topic en beschuldigd mij hier wel van? Mocht u zich aangerand voelen door mij, dan is dat gebaseerd op een leugen. Mochten er 30 mensen meelezen, dan zal dit vast bevestigd worden. Ik kan met de beste wil van de wereld  niet terugvinden waardoor ik zo moet worden weggezet.

Nee. Dit gaat veel te ver ja. 

Tip: zet de pb mogelijkheid uit. Ik heb vroeger op andere christelijke fora soms ook de meest vreemde betichtingen en andere rare pb's ontvangen. Wat men je te zeggen heeft, kan men voorom doen.  

Ga slapen! Doe ik ook.  Laat maar gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Dolce Vita:

Nu ga ik me zorgen maken om u..... dit lijken wel wanen.  Er is niks verwijderd en  niets van uw beschuldigingen aan Kaasjeskruid  is waar.

Nee. Dit gaat veel te ver ja. 

Tip: zet de pb mogelijkheid uit. Ik heb vroeger op andere christelijke fora soms ook de meest vreemde betichtingen en andere rare pb's ontvangen. Wat men je te zeggen heeft, kan men voorom doen.  

Ga slapen! Doe ik ook. 

Ja, welterusten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Dat is juist hetgeen mij zorgen baart. Er is immer zoveel moois over te vermelden.

U hebt alle recht om te reageren, maar ik ben geen viespeuk. En ik snap bij alle wil die ik heb ook niet waar u dit vandaan haalt. U komt binnenzeilen in een topic en beschuldigd mij hier wel van? Mocht u zich aangerand voelen door mij, dan is dat gebaseerd op een leugen. Mochten er 30 mensen meelezen, dan zal dit vast bevestigd worden. Ik kan met de beste wil van de wereld  niet terugvinden waardoor ik zo moet worden weggezet.

@Kaasjeskruid,

Je hebt persoonlijk nooit iets tegen mij gezegd waardoor ik het woord viespeuk kan rechtvaardigen. Daarvoor mijn excuses.  Ook heb ik je nooit p.b's gestuurd met oprechte belangstelling zie vorige bericht.

Het was een lange dag en ik ben stom geweest om te reageren. Nee ik vertrouw een aantal mensen hier voor geen meter en ik heb geen zin in spelletjes alleen als het duidelijk is dat het een spel is. 

 

Ooit; The Problem of Pain van Lewis gelezen?

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ja, welterusten.

Welterusten 4bbaea11b4d13a3ae764fc3c2d08dac9.gif

3 minuten geleden zei Thinkfree:

Waar liefde woont gebied de heer zijn zegen 

Welterusten 4bbaea11b4d13a3ae764fc3c2d08dac9.gif

4 minuten geleden zei Lobke:

 

Ooit; The Problem of Pain van Lewis gelezen?

 

Open eens een topic. Doe het gewoon. Ik beloof je in het geheel niets negatiefs te zeggen ook niet iets kritisch over jouw leeservaring of het boek. Niks. Maak oms deelgenooot van jouw mooie ervaringen met Lewis.

Welterusten 4bbaea11b4d13a3ae764fc3c2d08dac9.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei Dolce Vita:

Nu ga ik me zorgen maken om u..... dit lijken wel wanen.

Dolce Vita;|:)  Gut wanen!!! Help!!! Nee hoor ik had alleen vergeten Kaasjeskruids naam erbij te zetten, ik ben niet goed in citeren. Kaasjeskruid heb ik ooit maar 1x een pb gedaan om te vragen wie hij was. Geen p.b's met oprechte belangstelling, offe misschien mankeert er iets aan mijn korte termijn geheugen. Ik zal het morgen vragen in het topic: gebedsgenezing.

 

En jou heb ik nog nooit een p.b gestuurd. Maar sluit de boel maar goed af, wie weet ben ik wel een stalker.   "Zielige figuren''.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Lobke:

Dolce Vita;|:)  Gut wanen!!! Help!!! Nee hoor ik had alleen vergeten Kaasjeskruids naam erbij te zetten, ik ben niet goed in citeren. Kaasjeskruid heb ik ooit maar 1x een pb gedaan om te vragen wie hij was. Geen p.b's met oprechte belangstelling, offe misschien mankeert er iets aan mijn korte termijn geheugen. Ik zal het morgen vragen in het topic: gebedsgenezing.

Lobke, dat is toch oprechte belangstelling dan? In mijn ogen zoek je er iets achter dat er helemaal niet achter steekt en interpreteer je de woorden oprechte belangstelling op een heel specifieke manier. Ik zou die woorden ook gebruikt hebben hoor, als ik Kaasjeskruid was. 

Hoe dan ook, ik hoop echt dat je een topic wilt openen en iets over jouw leeservaring met het door jou genoemde boek wilt delen. En echt, je hebt 100 % garantie dat er geen enkele kritiek van mij op zal komen in jouw topic. Nul. Daar mag je me aan houden. Geen enkel probleem. 

Nu ga ik echt slapen. Ik heb nog steeds de griep en een adenovirus, en ik hoest me 's nachts het ongans. Daarom ben ik maar weer op gaan zitten.  Maar ik ga het weer proberen. Welterusten. 4bbaea11b4d13a3ae764fc3c2d08dac9.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Lobke:

Je hebt persoonlijk nooit iets tegen mij gezegd waardoor ik het woord viespeuk kan rechtvaardigen. Daarvoor mijn excuses.

Mochten er anderen zijn die zich wel als een viespeuk benaderd voelen door mij, dan hoor ik dat graag. Daar leer ik van.
Excuses zijn geaccepteerd.

17 minuten geleden zei Lobke:

Het was een lange dag en ik ben stom geweest om te reageren. Nee ik vertrouw een aantal mensen hier voor geen meter en ik heb geen zin in spelletjes alleen als het duidelijk is dat het een spel is.

Ik speel geen spelletje, en raad u aan om vooral die mensen te vertrouwen die geen spelletje spelen.

17 minuten geleden zei Lobke:

 Ooit; The Problem of Pain van Lewis gelezen?

Ja, en hij stelt:

Als God goed is, zou Hij Zijn schepselen ook perfect gelukkig maken. En als Hij Almachtig is, dan zou Hij er ook voor kunnen zorgen dat iedereen gelukkig is, want Hij kan realiseren wat Hij wenst.

Daar tegenover stel ik:

God is soeverein, maar wil Hij dat op elk gebied zijn? Is dat liefde? Een pilletje door iemands drankje doen en liefde gegarandeerd? In mijn optiek is dat niet zo. Liefde moet van twee kanten komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Mochten er anderen zijn die zich wel als een viespeuk benaderd voelen door mij, dan hoor ik dat graag. Daar leer ik van.
Excuses zijn geaccepteerd.

Ik speel geen spelletje, en raad u aan om vooral die mensen te vertrouwen die geen spelletje spelen.

Ja, en hij stelt:

Als God goed is, zou Hij Zijn schepselen ook perfect gelukkig maken. En als Hij Almachtig is, dan zou Hij er ook voor kunnen zorgen dat iedereen gelukkig is, want Hij kan realiseren wat Hij wenst.

Daar tegenover stel ik:

God is soeverein, maar wil Hij dat op elk gebied zijn? Is dat liefde? Een pilletje door iemands drankje doen en liefde gegarandeerd? In mijn optiek is dat niet zo. Liefde moet van twee kanten komen.

Vandaag mijn schoonzusje begraven. Twee dagen voor haar sterven is haar eerste kleinkind geboren, ze had het kindje op haar buik maar het kon net zo goed een zak drop wezen, ze begreep er niets meer van. Een jonge vrouw die een hersentumor kreeg en langzaam de weg kwijt raakte; geen pillen ingenomen. Geen euthanasie....liefde van twee kanten. Oh nee, ik moet het relativeren. Wat God doet is altijd goed. Ze heeft niet veel geluk gekend in haar leven, maar de laatste 10 jaar was ze getrouwd met een lieve man, dat is liefde. En dat samengesteld gezin houdt enorm veel van elkaar, dat is liefde. En het is pure pech, een God die straft en mensen in een zgn hel gooit daar heb ik niks mee. Alleen Jezus is nog te pruimen, net zoals Boeddha.;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Lobke:

Vandaag mijn schoonzusje begraven. Twee dagen voor haar sterven is haar eerste kleinkind geboren, ze had het kindje op haar buik maar het kon net zo goed een zak drop wezen, ze begreep er niets meer van. Een jonge vrouw die een hersentumor kreeg en langzaam de weg kwijt raakte; geen pillen ingenomen. Geen euthanasie....liefde van twee kanten. Oh nee, ik moet het relativeren. Wat God doet is altijd goed. Ze heeft niet veel geluk gekend in haar leven, maar de laatste 10 jaar was ze getrouwd met een lieve man, dat is liefde. En dat samengesteld gezin houdt enorm veel van elkaar, dat is liefde.

Als er sprake is van liefde, twee richtingsverkeer, dan is het met haar nu beter dan met wie dan ook die op deze aardkloot rond loopt te mopperen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Als er sprake is van liefde, twee richtingsverkeer, dan is het met haar nu beter dan met wie dan ook die op deze aardkloot rondloopt te mopperen.

Ze wast één van de eerlijkste, spontaanste, maffe mensen die ik ken. Haar zware reformatorische opvoeding heeft meer schade toegebracht dan je lief is. Ze dacht veel over het geloof na maar wist het allemaal niet meer. Uitverkiezing had veel verknoeit. Maar als er een God is dan houdt hij van haar.

Maar nu ga ik naar bed, want zelf met een kopje thee kan ik loslippig worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

 

11 minuten geleden zei Lobke:

Vandaag mijn schoonzusje begraven. Twee dagen voor haar sterven is haar eerste kleinkind geboren, ze had het kindje op haar buik maar het kon net zo goed een zak drop wezen, ze begreep er niets meer van. Een jonge vrouw die een hersentumor kreeg en langzaam de weg kwijt raakte; geen pillen ingenomen. Geen euthanasie....liefde van twee kanten. Oh nee, ik moet het relativeren. Wat God doet is altijd goed. Ze heeft niet veel geluk gekend in haar leven, maar de laatste 10 jaar was ze getrouwd met een lieve man, dat is liefde. En dat samengesteld gezin houdt enorm veel van elkaar, dat is liefde. En het is pure pech, een God die straft en mensen in een zgn hel gooit daar heb ik niks mee. Alleen Jezus is nog te pruimen, net zoals Boeddha.;)

Laat al je haat varen en stel je vertrouwen op hem jezus (God)

Daarna kun je al je zorgen in zijn handen leggen.

Je zit vol haat meid... 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Lobke:

Ze wast één van de eerlijkste, spontaanste, maffe mensen die ik ken. Haar zware reformatorische opvoeding heeft meer schade toegebracht dan je lief is. Ze dacht veel over het geloof na maar wist het allemaal niet meer. Uitverkiezing had veel verknoeit. Maar als er een God is dan houdt hij van haar.

Als zij van God houd, dan houdt God nog meer van haar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Lobke:

Ze wast één van de eerlijkste, spontaanste, maffe mensen die ik ken. Haar zware reformatorische opvoeding heeft meer schade toegebracht dan je lief is. Ze dacht veel over het geloof na maar wist het allemaal niet meer. Uitverkiezing had veel verknoeit. Maar als er een God is dan houdt hij van haar.

 

Weet je die strijd had ik ook, maar mocht desondanks mijn hoop op hem stellen

Soms gebeuren er dingen om ons iets duidelijk te maken 

Het probleem is je kan twee dingen kiezen

De weg van haat, beter weten, afgunst, enz

Of

De weg van hoop, liefde, troost enz..

Zorg ervoor dat je de juiste kiest je leven kan er mee gemoeid zijn lobke

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er zijn twee mensen die dit forum goed aan het verzieken zijn. Kaasjeskruid en Dolcevita. 

Wat een oordelen en negativiteit. Zelfs (!!) @Lobke stoort zich er enorm aan en dat is een zeer aardige dame.

@Dolce Vitamaakt een zeer labiele indruk en claimt Christus ontmoet te hebben. Aan haar gedrag hier is wel duidelijk dat die claim niet deugt. Als ze al iemand ontmoet heeft, dan niet Christus.

Als een briesende leeuw gaat zij rond.

Alles en iedereen beledigend. Op Geloofsgesprek is ze uitgekotst. Dus dan maar op een ander forum gaan zieken. Hier heeft ze dan Kaasjeskruid die meeziekt.

@Kaasjeskruid zegt dat er zoveel moois over het christendom te melden is om vervolgens alleen maar gif te spuien. Je geeft in een ander topic een inkijkje in je opvoeding qua geloof. Je verexcuseert je daar voor je sarcastische benadering. Maar blijkbaar heb je jezelf niet weten te ontworstelen aan die geloofsopvoeding. Triest voor jou maar ook triest voor jouw medemens.

Wat beiden doen heeft niets meer met het christendom te maken. Ze hebben het hart uit Christus gesneden.

Briesende leeuwen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei HJW:

Er zijn twee mensen die dit forum goed aan het verzieken zijn. Kaasjeskruid en Dolcevita. 

Wat een oordelen en negativiteit. Zelfs (!!) @Lobke stoort zich er enorm aan en dat is een zeer aardige dame.

@Dolce Vitamaakt een zeer labiele indruk en claimt Christus ontmoet te hebben. Aan haar gedrag hier is wel duidelijk dat die claim niet deugt. Als ze al iemand ontmoet heeft, dan niet Christus.

Als een briesende leeuw gaat zij rond.

Alles en iedereen beledigend. Op Geloofsgesprek is ze uitgekotst. Dus dan maar op een ander forum gaan zieken. Hier heeft ze dan Kaasjeskruid die meeziekt.

@Kaasjeskruid zegt dat er zoveel moois over het christendom te melden is om vervolgens alleen maar gif te spuien. Je geeft in een ander topic een inkijkje in je opvoeding qua geloof. Je verexcuseert je daar voor je sarcastische benadering. Maar blijkbaar heb je jezelf niet weten te ontworstelen aan die geloofsopvoeding. Triest voor jou maar ook triest voor jouw medemens.

Wat beiden doen heeft niets meer met het christendom te maken. Ze hebben het hart uit Christus gesneden.

Briesende leeuwen.

Ik ben het aardig met je eens. Maar wel een aantekening. Jezus kwam niet voor gezonde, maar zieke mensen. De mensen die Hij ontmoet zijn niet perfect. Daarom zijn we ook zijn leerlingen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
46 minuten geleden zei Gaitema:

Ik ben het aardig met je eens. Maar wel een aantekening. Jezus kwam niet voor gezonde, maar zieke mensen. De mensen die Hij ontmoet zijn niet perfect. Daarom zijn we ook zijn leerlingen. 

Ik verlang van niemand perfectie. Vanuit het evangelie kan ik je volgen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Lobke:

Nee hoor ik had alleen vergeten Kaasjeskruids naam erbij te zetten,

Het was echter volkomen duidelijk tegen wie je reageerde hoor.

5 uur geleden zei Kaasjeskruid:

speel geen spelletje, en raad u aan om vooral die mensen te vertrouwen die geen spelletje spelen.

Je speelt continu spelletjes.  Een greep uit de trucendoos:

* in een uitwisselingen van beledigingen schrijven "het is genoeg", en m dan nog even editten en een belediging toe voegen. Zelfde categorie als je excuses maken in een post doordrenkt van sarcasme

* zaken negeren (zelfs na meerdere malen verzicht te zijn te reagere), om de hete brij heen draaien , maar dan tich maar posten met wat flauwekul

* bedreigingen uiten

* vragen met wedervragen beantwoorden

* etc

Wat jammer dat jij vindt dat er zoveel moois over t christendom te melden is, maar slecht een ellenlange litanie van veroordeling zien. Ik ga eens de negeerfunctie weer uitproberen . 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid