Spring naar bijdragen

Gods voorzienigheid is willekeur?


Aanbevolen berichten

1 minuut geleden zei HJW:

Dan even een vraagje: haar reactie op Desid en mij over onze handelwijze richting JG's.......vond je haar toen ook een piepert ?

Vind je haar ook een piepert als ze erg kwaad wordt op mijn reacties naar haar ?

Ik vind iemand een piepert als deze gaat klagen bij een mod. Ik begin er niet aan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 629
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik zie dat niet helemaal het zelfde als onze schelden. Wij schieten echt uit onze slof, maar Hij zegt raak wie ze zijn. Ik heb er moeite mee Jezus van schelden te betichten. Daar is Hij me te veel God

Ik denk dat het één van de grootste vraagtekens is omtrent God. Afhankelijk welke definitie je hanteert van God. Grijpt Hij of Zij actief in? Deelt Hij gunsten en straffen uit? Ik kreeg laatst in chri

Er staat nog meer over deze kwestie in de Bijbel: En dit is de vrijmoedigheid, die wij tot Hem hebben, dat zo wij iets bidden naar Zijn wil, Hij ons verhoort. (1Joh.5:14)

36 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Of via boeddha...

Ja. Boeddha wees de weg naar het licht, Jezus Christus is het licht.  En de leer van Boeddha is geen valse leer, want zijn leer gaat helemaal niet over het christendom noch over Jezus Christus, noch over de verlossing van de originele zonde. Boeddha biedt verlossing uit het maken van karma in het hier en nu.  Meer niet.  Hij heeft zichzelf nooit als de verlosser voorgesteld, maar de weg gewezen naar  het Licht.  Jezus was ook bij lange na nog niet geboren toen God de mensheid de leraar Boeddha gaf. De leer van Boeddha is simpelweg een hele goede basis  voor het het kweken van een kalme, wakkere, alerte geest.  Dat is nog niet de Vrede van Jezus Christus, maar het kan wel een heel goed begin zijn van een levenshouding waarin Jezus Christus Zich gaat openbaren.  Dat heeft bij mij in ieder geval wel een belangrijke rol gespeeld, alles wat ik had geleerd door mijn karate-achtergrond (op een heel spirituele karateschool, dus geen vechtjassenfabriek maar karate zoals het oorspronkelijk bedoeld was) en van daaruit in het Boedhisme, is alleen maar bruikbaar geweest, heeft een goede grond opgeleverd voor het zaad van Jezus Christus, het Woord,

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Willempie:

Dat was niet mijn bedoeling. :D Ik probeerde slechts iets raars in mijn bericht te corrigeren. Ik ben niet zo goed met de toverdoos. 

Vertel! Licht ons in.

Ik stop met dit topic. Ik heb geen zin in deze verwijtensfeer. Echter vind ik wel dat je een punt hebt. Christenen oordelen wel heel snel en in dit geval "onbeargumenteerd", waar ik dan al helemaal niks aan heb. 

Daar heb ik me mee bezig gehouden, het blijkt dat de geestelijke wapenuitrusting het weren van satans aanvallen is door er tegen over te stellen: "er is geen veroordeling voor wie in Jezus Christus zijn"

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Dolce Vita:

Ja. Boeddha wees de weg naar het licht, Jezus Christus is het licht.  En de leer van Boeddha is geen valse leer. Boeddha biedt verlossing uit het maken van karma in het hier en nu.  Meer niet.  Hij heeft zichzelf nooit als de verlosser voorgesteld, maar de weg gewezen naar  het Licht.  Jezus was bij lange na nog niet geboren toen God de mensheid de leraar Boeddha gaf. De leer van Boeddha is simpelweg een hele goede basis  voor het het kweken van een kalme, wakkere, alerte geest.  Dat is nog niet de Vrede van Jezus Christus, maar het kan wel een heel goed begin zijn van een levenshouding waarin Jezus Christus Zich gaat openbaren. 

Maar een schrijver zoals C.S. Lewis, die heel veel mensen tot geloof in Jezus heeft geleid en dat nog steeds doet, is dan weer niet goed??????????????????? Je logica ontgaat me echt hoor.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Gaitema:

Ik stop met dit topic. Ik heb geen zin in deze verwijtensfeer. Echter vind ik wel dat je een punt hebt. Christenen oordelen wel heel snel en in dit geval "onbeargumenteerd", waar ik dan al helemaal niks aan heb.  Daar heb ik me mee bezig gehouden, het blijkt dat de geestelijke wapenuitrusting het weren van satans aanvallen is door er tegen over te stellen: "er is geen veroordeling voor wie in Jezus Christus zijn"

Nogmaals: open een apart topic over dit onderwerp en ik geef je mijn volledig beargumenteerde mening in deze. Echter als iemand stelt zonder onderbouwing dat iets goed is, waarom mag ik dan niet stellen zonder onderbouwing dat iets niet goed is?

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Onzin, ik heb enkele pagina's geleden duidelijk aangegeven dat ik mijn standpunt in deze wil verduidelijken. Echter hier offtopic.

Dat is zo. Persoonlijk zou ik Willempie liever eerst een topic zien openen waarin hij mag aangeven waarom mensen die boeken zouden moeten lezen. Ik zou wel eens willen weten wat hij er zo christelijk aan vindt. En dan kunnen we daar inhoudelijk op tegenargumenteren. Ik heb de boeken niet meer, maar wil best even naar de bieb fietsen om ze te halen, zodat ik het weer even op kan frissen. Als ze ze hebben bij de bieb, maar dat lijkt me wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Willempie:

Een tip: Hij heeft veel invloed uitgeoefend op het denken en de bekering van C.S. Lewis, die trouwens op zijn beurt weer grote invloed uitoefent op denkers zoals John Lennox en Ravi Zacharias, mannen Gods. :)

Jij zegt het, en ik geef je het antwoord tzt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Nogmaals: open een apart topic over dit onderwerp en ik geef je mijn volledig beargumenteerde mening in deze. Echter als iemand stelt zonder onderbouwing dat iets goed is, waarom mag ik dan niet stellen zonder onderbouwing dat iets niet goed is?

 

Omdat dat roddelen is. God houd niet van geroddel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Dolce Vita:

Dat is zo. Persoonlijk zou ik Willempie liever eerst een topic zien openen waarin hij mag aangeven waarom mensen die boeken zouden moeten lezen. Ik zou wel eens willen weten wat hij er zo christelijk aan vind. En dan kunnen we daar inhoudelijk op tegenargumenteren. Ik heb de boeken niet meer, maar wil best even naar de bieb fietsen om ze te halen, zodat ik het weer even op kan frissen. Als ze ze hebben bij de bieb, maar dat lijkt me wel.

Doe dat maar. En dan ben ik heel benieuwd naar jouw bezwaren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Kaasjeskruid:

Nogmaals: open een apart topic over dit onderwerp en ik geef je mijn volledig beargumenteerde mening in deze. Echter als iemand stelt zonder onderbouwing dat iets goed is, waarom mag ik dan niet stellen zonder onderbouwing dat iets niet goed is?

 

Ik zelf persoonlijk wil het graag dan wel onderbouwd zien, aangezien Jezus zelf zei dat we niet moeten oordelen. Wat doen we dan met zijn woorden? Helemaal niks? Er moet toch echt wat aan de hand zijn als er dan toch een oordeel komt. Een spreker zei het immers ook zo tegen mij: "Het christendom is een vreemd leger. Het loopt zichzelf te bevechten. Christenen bestrijden elkaar. Dat maakt het christendom zwak. We moeten een geestelijke wapenuitrusting aantrekken, maar dikwijls staan wij als christenen naakt in de strijd." Ik zelf weet dat satans wapen is om christenen elkaar te laten bestrijden, zodat ze juist door de letter van de wet veroordeeld worden. We moeten daar tegen over stellen: "er is geen veroordeling voor wie in Jezus Christus zijn."

Daarbij, het is helemaal niet gezegd dat ik het boek wil lezen of er meer van wil weten. Het is vooral jullie hete hangijzer. Wat ik zie zijn drie wedergeboren christenen die met elkaar in een strijd verwikkeld zijn geraakt. Voor mij is dat geen aantrekkelijk toneel om naar te kijken. Het is nu een dag bezig en het wordt nu avond. Bijbels gezien moeten we nu het avond is het met elkaar gaan goed maken. Laat het van Lewis maar mooi zitten. Ik kijk zelf wel wat ik er mee doe. Ik heb voorlopig nog zat te lezen :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Gaitema:

Ik zelf persoonlijk wil het graag dan wel onderbouwd zien, aangezien Jezus zelf zei dat we niet moeten oordelen. Wat doen we dan met zijn woorden? Helemaal niks? Er moet toch echt wat aan de hand zijn als er dan toch een oordeel komt. Een spreker zei het immers ook zo tegen mij: "Het christendom is een vreemd leger. Het loopt zichzelf te bevechten. Christenen bestrijden elkaar. Dat maakt het christendom zwak. We moeten een geestelijke wapenuitrusting aantrekken, maar dikwijls staan wij als christenen naakt in de strijd." Ik zelf weet dat satans wapen is om christenen elkaar te laten bestrijden, zodat ze juist door de letter van de wet veroordeeld worden. We moeten daar tegen over stellen: "er is geen veroordeling voor wie in Jezus Christus zijn."

Daarbij, het is helemaal niet gezegd dat ik het boek wil lezen of er meer van wil weten. Het is vooral jullie hete hangijzer. Wat ik zie zijn drie wedergeboren christenen die met elkaar in een strijd verwikkeld zijn geraakt. Voor mij is dat geen aantrekkelijk toneel om naar te kijken. Het is nu een dag bezig en het wordt nu avond. Bijbels gezien moeten we nu het avond is het met elkaar gaan goed maken. Laat het van Lewis maar mooi zitten. Ik kijk zelf wel wat ik er mee doe. Ik heb voorlopig nog zat te lezen :)

Maak maar een topic aan, dan gaan we rustig (ik beloof dat ik mijn best zal doen) in gesprek over de leer van CS Lewis.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Willempie:

Dwaalleer? Waaruit bestaat die dwaalleer dan? Wat leert Lewis wat niet ook onderwezen wordt in de bijbel?

Hele sites staan vol over christenen die een dwaalleer volgens een andere visie zou aanhangen. Ik vrees, en mijn vrouw en ik hebben het er wel eens over, dat we het met geen enkele christen het helemaal eens zullen zijn. Volgens mij dwaalt tegenwoordig iedereen wel een beetje. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Gaitema:

Hele sites staan vol over christenen die een dwaalleer volgens een andere visie zou aanhangen. Ik vrees, en mijn vrouw en ik hebben het er wel eens over, dat we het met geen enkele christen het helemaal eens zullen zijn. Volgens mij dwaalt tegenwoordig iedereen wel een beetje. 

Als we dat nu eens als uitgangspunt nemen, dan komen we vast een heel eind. Ik sta open voor een gesprek omtrent de leer/visie van CS Lewis.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid