Spring naar bijdragen

Gods voorzienigheid is willekeur?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 629
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik zie dat niet helemaal het zelfde als onze schelden. Wij schieten echt uit onze slof, maar Hij zegt raak wie ze zijn. Ik heb er moeite mee Jezus van schelden te betichten. Daar is Hij me te veel God

Ik denk dat het één van de grootste vraagtekens is omtrent God. Afhankelijk welke definitie je hanteert van God. Grijpt Hij of Zij actief in? Deelt Hij gunsten en straffen uit? Ik kreeg laatst in chri

Er staat nog meer over deze kwestie in de Bijbel: En dit is de vrijmoedigheid, die wij tot Hem hebben, dat zo wij iets bidden naar Zijn wil, Hij ons verhoort. (1Joh.5:14)

3 uur geleden zei TTC:

Ja, Goddelijke voorzienigheid impliceert eenheid, de Staatsloterij valt daar niet buiten.

 

9 minuten geleden zei Dolce Vita:

Laat ik het zo zeggen: als God het in bepaalde omstandigheden beneficieel voor jou vindt en wil dat je een loterij wint, dan is 1 keer een lot kopen voldoende. 

Dus als je niet wint is, heeft God geen zin je te helpen. De bevolking van Puerto Rico, 85% katholiek volgens wiki, hadden dus niet voldoende belangstelling van God om van de orkaan gespaard te blijven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
33 minuten geleden zei Bonjour:

 

Dus als je niet wint is, heeft God geen zin je te helpen. De bevolking van Puerto Rico, 85% katholiek volgens wiki, hadden dus niet voldoende belangstelling van God om van de orkaan gespaard te blijven.

Een kind van God luistert naar Zijn Stem.  Daartoe is het noodzakelijk dat dat kind van God wel een geestelijk leven leidt. Lang niet allen die zeggen gelovig te zijn, doen dat.  In Zijn Leiding zal dat luisterende kind van God op de juiste tijd op de juiste plek zijn om de juiste hulp te ontvangen en die in dankbaarheid te aanvaarden.  Daarbij gaat het geestelijk leven van het kind van God, het leven dat dus gericht is op steeds verdere wederzijdse Toenadering, ver boven fysieke en materialistische geneugten. 

Wie is een kind van God? Dezen:

Johannes 1: 12 Doch allen die Hem aangenomen hebben, hun heeft Hij macht gegeven om kinderen Gods te worden, hun die in Zijn naam geloven.

Je doet nu net of alle Puertoricanen dood zijn. Dat zijn ze niet.  Bovendien, ook het kind van God dat wel door de dood werd getroffen, werd niet door de dood overvalllen

 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei Bonjour:

Dus als je niet wint is, heeft God geen zin je te helpen. De bevolking van Puerto Rico, 85% katholiek volgens wiki, hadden dus niet voldoende belangstelling van God om van de orkaan gespaard te blijven.

Dit valt te nuanceren, God helpt namelijk ook om iedereen een lotto te gunnen, zo hebben we die staatsloterij helemaal niet nodig. Het zit allemaal vervat in diezelfde Goddelijke voorzienigheid, het is werkelijk wonderbaarlijk. Het bewijs hiervoor kunnen we terugvinden op internet, ligt het dan nog steeds aan de desinteresse van God? Of houdt God zichzelf graag voor de gek?

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Dolce Vita:

Een kind van God luistert naar Zijn Stem.  Daartoe is het noodzakelijk dat dat kind van God wel een geestelijk leven leidt. Lang niet allen die zeggen gelovig te zijn, doen dat.  In Zijn Leiding zal dat luisterende kind van God op de juiste tijd op de juiste plek zijn om de juiste hulp te ontvangen en die in dankbaarheid te aanvaarden.  Daarbij gaat het geestelijk leven van het kind van God, het leven dat dus gericht is op steeds verdere wederzijdse Toenadering, ver boven fysieke en materialistische geneugten. 

Dus alle gelovige Puertoricanen die getroffen zijn door de orkaan en alles kwijt zijn, zijn in jouw ogen dus helemaal geen gelovigen, want ze waren op de verkeerde plek. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
39 minuten geleden zei HJW:

Dus alle gelovige Puertoricanen die getroffen zijn door de orkaan en alles kwijt zijn, zijn in jouw ogen dus helemaal geen gelovigen, want ze waren op de verkeerde plek. 

 

Een kind van God is behouden, doch mist in de stof  kansen indien  zijn of haar geestelijk leven veel te wensen over laat. Men kan onmogelijk een vleselijke strijd voeren, of hart en hoofd voortdurend helemaal volproppen met de verkeerde soort informatie, en tegelijkertijd op de Stem van God gericht blijven en Hem verstaan.  De meeste kinderen van God die het geestelijk leven dat uit God is kennen, zullen zich steeds bijtijds afkeren van de situaties waarin onwetenden (hetzij atheisten, hetzij gelovigen) in een dergelijke strijd  volharden, opdat zij hun geestelijk leven bewaren, waarin door Hem gezegd is te volharden tot het einde. 

De Puertoricanen waren op de hoogte wat er zou gebeuren, net als de voorzeggingen van Fukushima.  De rampen zijn gericht op bekering. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Dolce Vita:

Een kind van God mist in de stof kansen indien  zijn of haar geestelijk leven veel te wensen over laat. Men kan onmogelijk een vleselijke strijd voeren, of hart en hoofd voortdurend helemaal volproppen met de verkeerde soort informatie, en tegelijkertijd op de Stem van God gericht blijven.  De meeste kinderen van God die het geestelijk leven dat uit God is kennen, zullen zich steeds bijtijds afkeren van de situaties waarin onwetenden (hetzij atheisten, hetzij gelovigen) in een dergelijke strijd  volharden, opdat zij hun geestelijk leven bewaren, waarin door Hem gezegd is te volharden tot het einde. De Puertoricanen waren op de hoogte wat er zou gebeuren. De rampen zijn gericht op bekering. 

Ben je nu een karikatuur van religie aan het maken? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
48 minuten geleden zei Dolce Vita:

Een kind van God luistert naar Zijn Stem.  Daartoe is het noodzakelijk dat dat kind van God wel een geestelijk leven leidt. Lang niet allen die zeggen gelovig te zijn, doen dat.  In Zijn Leiding zal dat luisterende kind van God op de juiste tijd op de juiste plek zijn om de juiste hulp te ontvangen en die in dankbaarheid te aanvaarden.  Daarbij gaat het geestelijk leven van het kind van God, het leven dat dus gericht is op steeds verdere wederzijdse Toenadering, ver boven fysieke en materialistische geneugten. 

Wie is een kind van God? Dezen:

Johannes 1: 12 Doch allen die Hem aangenomen hebben, hun heeft Hij macht gegeven om kinderen Gods te worden, hun die in Zijn naam geloven.

Je doet nu net of alle Puertoricanen dood zijn. Dat zijn ze niet.  Bovendien, ook het kind van God dat wel door de dood werd getroffen, werd niet door de dood overvalllen

 

 

 

Ah dus van die 85% lijden de meeste niet echt een geestelijk leven? En die mensen die gered zijn, ondanks hun ellende, wel? Dus onder hen die gestorven zijn, of alles verloren hebben, zaten geen ware christenen oid? Zie ik t zo goed? 

13 minuten geleden zei Dolce Vita:

Puertoricanen waren op de hoogte wat er zou gebeuren. De rampen zijn gericht op bekering. 

 

Anna. Ik vond je al eng, met je rare qi gong filmpjes, maar dit spant de kroon.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei MysticNetherlands:

Ah dus van die 85% lijden de meeste niet echt een geestelijk leven? En die mensen die gered zijn, ondanks hun ellende, wel? Dus onder hen die gestorven zijn, of alles verloren hebben, zaten geen ware christenen oid? Zie ik t zo goed? 

Welke 85% heb je het nu precies over? Er zijn tot nog toe 45 doden.  En als die 45 gelovigen waren, waar zijn zij dan nu  volgens jou?

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei MysticNetherlands:

Ah dus van die 85% lijden de meeste niet echt een geestelijk leven? En die mensen die gered zijn, ondanks hun ellende, wel? Dus onder hen die gestorven zijn, of alles verloren hebben, zaten geen ware christenen oid? Zie ik t zo goed?

Beetje vreemde conclusie. Wie beweert er dat er geen Christenen zijn omgekomen bij die ramp?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Beetje vreemde conclusie. Wie beweert er dat er geen Christenen zijn omgekomen bij die ramp?

Dolcevita

25 minuten geleden zei Dolce Vita:

De Puertoricanen waren op de hoogte wat er zou gebeuren, net als de voorzeggingen van Fukushima.  De rampen zijn gericht op bekering. 

Dit is wel het dieptepunt der dieptepunten.

Orkanen gericht op bekering ?

Auschwitz dan ook maar. 

God als briesende leeuw ?

Je maakt van God nu inderdaad definitief een karikatuur. 

Je bent nu elke menselijkheid wel kwijt. Sektarisch gewauwel, verder kom je niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Beetje vreemde conclusie. Wie beweert er dat er geen Christenen zijn omgekomen bij die ramp?

Bonjour noemde het gegeven dat 85 procent katholiek is daar.  Niet dat 85 procent is omgekomen. Velen voeren hier een blinde strijd om maar te strijden. Atheisten moeten dat maar zelf weten. Voor een gelovige kan dat echter meer kwaad, want die heeft Iets te verliezen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Dolce Vita:

Doe  toch iets aan je geestelijk leven!  Je bent niet eens meer  in staat tot fatsoenlijke informatieverwerking. Laat je blinde strijd toch los. Zoek Het Leven. 

Grappig uit jouw mond. Met je met veel arrogantie aangekondigde artikelen die je ongelijk bewijzen (en dan maar switchen naar obscure onwetenschappelijke bronnen).

Met je blinde strijd, waar heb je t over.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Dolce Vita:

Bonjour noemde het gegeven dat 85 procent katholiek is daar.  Niet dat 85 procent is omgekomen. Velen voeren hier een blinde strijd om maar te strijden. Atheisten moeten dat maar zelf weten. Voor een gelovige kan dat echter meer kwaad, want die heeft Iets te verliezen. 

Ik zie jou juist de strijd leveren.

Tegen joden, atheisten, new agers, protestanten.

Je gaat ervan uit dat jij alles mag en elke fatsoensregel mag overtreden. Je gaat als een briesende leeuw rond.

Jouw geloof gaat ook dwars in tegen de leer van de katholieke kerk. Je bent het helemaal kwijt.

Triest om te zien hoe snel jij afglijdt. Ik gun je meer dan dat. 

Wordt het niet eens tijd om hulp te zoeken of jezelf eens flink aan te pakken voordat je helemaal dwars gaat ? Oprecht advies.

2 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ik vermoed dat u het begrip "behouden" verkeerd interpreteert.

Ik zie een hoop sektarisch gewauwel. Orkanen als middel tot bekering ?

Dat soort prehistorische gedachten zijn we toch wel voorbij ?

5 minuten geleden zei Dolce Vita:

Voor een gelovige kan dat echter meer kwaad, want die heeft Iets te verliezen. 

Ik zie dat je je tekst hebt aangepast. Eerst stond er dat het voor een gelovige niet uitmaakt, want die heeft niets te verliezen.

Nu zeg je precies het tegenovergestelde.

Komt niet stabiel over.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei MysticNetherlands:

Ik vermoed dat er weinig mensen zijn die zo verknipt zijn om te zeggen dat God orkanen en concentratiekampen richt op onbekeerde mensen.

Er zijn inderdaad meer mensen die zo verknipt zijn dat ze zich christen noemen doch 90 % van de Bijbel afwijzen en daarmee aangeven geen letter van de behoudenis te hebben begrepen.

Waarom noem je je MysticNetherlands in plaats van PhysicalNetherlands?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei MysticNetherlands:

Ik vermoed dat er weinig mensen zijn die zo verknipt zijn om te zeggen dat God orkanen en concentratiekampen richt op onbekeerde mensen.

Lijden overkomt ons allemaal, inclusief de Christen. Zelfs wanneer Hij beproevingen en droefheid toelaat in onze levens, Is God liefdevol en genadig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Dolce Vita:

Er zijn inderdaad meer mensen die zo verknipt zijn dat ze zich christen noemen doch 90 % van de Bijbel afwijzen.

Weer zo niet-onderbouwd gewauwel.

Je glijdt steeds sneller af.

Je roeptoetert maar wat, feiten en waarheid interesseren je niet.

Je wijkt compleet af van de katholieke leer. 

1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Lijden overkomt ons allemaal, inclusief de Christen. Zelfs wanneer Hij beproevingen en droefheid toelaat in onze levens, Is God liefdevol en genadig.

Auschwitz en genadig ?

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Dolce Vita:

Er zijn inderdaad meer mensen die zo verknipt zijn dat ze zich christen noemen doch 90 % van de Bijbel afwijzen en daarmee aangeven geen letter van de behoudenis te hebben begrepen.

Waarom noem je je MysticNetherlands in plaats van PhysicalNetherlands?

90%, knap! Word count? Of een heel ingewikkelde formule, met als kalibrering het Ware Qi Gong Geloof van Anna?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid