Spring naar bijdragen

Wek doden op genees de zieken en drijf demonen uit.


Aanbevolen berichten

Citaat

Ik geloof dat Deuteronomium 28 antwoord geeft. Je treft daar zegeningen en vervloekingen aan. In het betreffende hoofdstuk lezen we dat de vloeken komen over degene die de wet overtreden. Het betekent dus eigenlijk dat ziektes het gevolg is van de zonde. Het gevolg van de zonde is de dood. Ziekte is een voorteken van de dood. Je zou het als straf kunnen zien, ik zie het zo niet. Het is een direct gevolg van de zonde. Daarom geloof ik niet dat we door eigen inspanningen iets kunnen bereiken. Er staat geschreven:

Want allen die uit de werken van de wet zijn, zijn onder de vloek. Er staat immers geschreven:  Vervloekt is ieder die niet blijft bij alles wat geschreven staat in het boek van de wet, om dat te doen.

Ik geloof dat wij niet onder de wet leven. Ik geloof dat Jezus Christus ons vrijgekocht heeft en een vloek voor ons geworden is:

Christus heeft ons vrijgekocht van de vloek van de wet door voor ons een vloek te worden, want er staat geschreven:  Vervloekt is ieder die aan een hout hangt.

Daarom zijn diegenen die Jezus aangenomen hebben als Verlosser, en niet meer op eigen kracht rechtvaardig willen worden (door de wet na te leven) vrij van de wet. Wat is het gevolg? Dat de zegeningen uit Deuteronomium 28 voor ons bestemd zijn, niet de vervloekingen.

Citaat

Ik geloof in het volmaakte werk van Jezus Christus aan het kruis. Ik geloof in de complete ruil. Ik geloof dat door Zijn striemen mijn genezing geworden is. Ik geloof dat ik vergeven ben van alle zonden, uit het verleden, het heden en de toekomst.

En je vervolgens afvraagt waarom er geen antwoord wordt gegeven op deze vraag:

14 uur geleden zei Kaasjeskruid:

En daarmee dus immuun bent geworden voor ziektes en andere rampspoed?

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 716
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nu wil ik natuurlijk de pret niet drukken, maar laten we ook niet meteen de loftrompet afsteken over de geloofwaardigheid van Vredestichter.  Het is alsof een reeks van negatieve ervaringen op di

Vredetsichter, je hoeft van mij je spullen niet te pakken, hoor.

Ja, dat moet je nu net tegen diabeten zeggen.

13 uur geleden zei Robert Frans:

Volgens mij maakt WdG ook in zijn eerdere posts vrij duidelijk verschil tussen de algemene zonde, ofwel de erfzonde, en persoonlijke zonden. Hij schrijft immers over de zonde van de mens, niet van elk mens. En "de mens" wordt vrijwel altijd in algemene zin gebruikt, dus als zijnde de mensheid. In zijn verhaal zijn het dus niet je persoonlijke zonden die je ziek maken, maar wordt je ziek vanwege de intrede van de dood, die door de erfzonde zou zijn ingetreden. Dat verschil tussen algemene zonde en persoonlijke zonden is nogal belangrijk om te handhaven in dit soort discussies. En dat Adam de erfzonde in de wereld heeft gebracht, tezamen met Eva, dat is iets wat Paulus zelf ook schrijft in zijn brieven. Dat heeft niets met oordelen te maken, of met het overtreden van welk gebod ook, maar gewoon met vanuit het oerverhaal trachten het kwaad in de wereld te duiden, met daartegenover Christus als tweede Adam, die van het kwaad verlost. Paulus plaatst het verhaal van Adam dan dus ook nadrukkelijk in de context van de verlossing van Christus. In die zin wordt Adam dus als veroorzaker van de erfzonde geduid.

Ja, je hebt gelijk, zonder leven (zondeval) zouden er geen ziekten zijn, er zou dan immers helemaal niets zijn. Anders gezegd, het verhaal dat je hier poneert is beperkt waardoor Adam het moet ontgelden als de schuldige voor al onze zonden (en ziekten). Wanneer we onze geesten verruimen dan wordt het verhaal wellicht totaal anders, ook dat impliceert in grote mate verlossing. Dit laatste wordt misschien als minder prettig ervaren, logischerwijs.

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei TTC:

Ja, je hebt gelijk, zonder leven (zondeval) zouden er geen ziekten zijn, er zou dan immers helemaal niets zijn. Anders gezegd, het verhaal dat je hier poneert is beperkt waardoor Adam het moet ontgelden als de schuldige voor al onze zonden (en ziekten). Wanneer we onze geesten verruimen dan wordt het verhaal wellicht totaal anders, ook dat impliceert in grote mate verlossing. Dit laatste wordt misschien als minder prettig ervaren, logischerwijs.

Volgens de wetenschap hebben Adam en Eva nooit bestaan. Als dat zo is, is er geen erfzonde. Als er geen erfzonde is, is de dood van Jezus aan het kruis zinloos geweest.

Wat is nu erger, één man (Adam) de schuld geven van alle zonden en ziekten of moeten erkennen dat het hele verhaal een constructie is?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Mullog:

Volgens de wetenschap hebben Adam en Eva nooit bestaan. Als dat zo is, is er geen erfzonde. Als er geen erfzonde is, is de dood van Jezus aan het kruis zinloos geweest. Wat is nu erger, één man (Adam) de schuld geven van alle zonden en ziekten of moeten erkennen dat het hele verhaal een constructie is?

Of schuldig verzuim omdat we niets aan al die zonden doen? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei WdG:

Het is duidelijk welke kant je op wil. Ik ga er niet aan meewerken. Ik heb mijn standpunt gegeven. Doe er mee wat je (niet) wilt.

Het is mij onduidelijk waarom u geen antwoord wil geven. Het is een vrij simpele en gerelateerde vraag:

Bent u immuun geworden voor ziektes en ramspoed nu u niet meer onder de wet, maar onder de genade geplaatst bent? Immers enkel zegeningen zijn uw deel nu. Waarmee u m.i. zoveel zegt dat als je die zegeningen misloopt en vervloekingen treft (o.a. ziektes), dit een kwestie zou zijn van jezelf buiten de genade plaatsen. Gauw weer terug onder de paraplu van Gods genade/Geest en de problemen verdwijnen weer als sneeuw voor de zon.

Bent u immuun geworden voor ziektes en rampspoed?

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei Mullog:

Volgens de wetenschap hebben Adam en Eva nooit bestaan.

Een wonderlijke uitspraak. Volgens DE wetenschap. Heeft DE wetenschap dat onderzocht dan? En over welke tak van wetenschap heeft U het dan eigenlijk? 

14 uur geleden zei WdG:

En, waarom zijn sommige mensen dan toch nog ziek?

Nou? Zeg het maar luid en duidelijk. Het is best mogelijk dat ik je boodschap verkeerd opvat of dat we een beetje langs elkaar heen aan het praten zijn. Daarom heb ik alles weer eens rustig teruggelezen. En dan kom ik dit weer tegen en de rillingen lopen me over de rug. Paulus stelde niet van dat soort vragen en de andere apostelen ook niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

“Genees de zieken en zeg tegen de mensen: Het koninkrijk van God is dicht bij u.” (Lukas 10:9)

“Ik zeg u, wie in Mij gelooft, de werken, die Ik doe, zal hij ook doen, en grotere nog dan deze, want Ik ga tot de Vader.” (Johannes 14:12)

“Zoals de Vader mij heeft uitgezonden, zo zend ik jullie uit.” (Johannes 20:21)

Jezus geeft zijn volgelingen de duidelijke opdracht om zieken te genezen. Nergens in de Bijbel staat dat God deze opdracht heeft teruggetrokken. De bewering dat deze opdracht niet voor vandaag geldt, kan op geen enkele wijze vanuit de Bijbel gestaafd worden. Integendeel, dan ga je radicaal in tegen het duidelijke geschreven Woord van God dat ons de nadrukkelijke opdracht geeft: Genees de zieken.

Gebedsgenezing is voor volgelingen van Jezus Christus een opdracht. Niet alleen lang geleden, maar ook vandaag.

Omdat gebedsgenezing zo belangrijk is, geeft God bovennatuurlijke gaven van de Geest aan zijn kinderen om zieken te genezen:

“Door die ene Geest krijgen anderen de gave om zieken te genezen of de kracht om wonderen te doen.” (1 Korinthe 12:9)

Er is een leugen in veel kerken binnengeslopen dat gebedsgenezing en wonderen niet meer voor deze tijd zijn en enkel was weggelegd voor de tijd van de apostelen uit de eerste eeuw. Die leer staat in schril contrast met wat de Bijbel leert. Niet alleen spreekt het Nieuwe Testament over Gods wil en opdracht om te genezen, ook in het Oude Testament is het duidelijk wie God is:

“Ik, de HERE, ben uw Heelmeester.” (Exodus 15:26)

God openbaart zich doorheen de Bijbel als onze Genezer

God heeft altijd mensen gebruikt om zijn genezing door te geven. In het Oude Testament gebruikte Hij zijn profeten, daarna kwam Gods wil tot uiting in Jezus Christus die vele duizenden (zelfs uit de landen rond Israel) genas. En Jezus gaf de opdracht aan hen die Hem dienen: doe hetzelfde wat Ik gedaan heb. De Vader zond Mij, nu zend Ik jullie. Ga, verkondig het koninkrijk en genees de zieken.

Dat is een hele uitdaging, die ons heel diep naar God zelf toe trekt. Het maakt ons hongerig om niet alleen woorden over God te kennen, maar om HEM ZELF te kennen en zijn kracht te ontdekken in ons leven. Religie brengt geen genezing, maar bestrijdt juist de kracht van God. Religie wil enkel woorden. Maar als we Jezus Christus gehoorzamen, worden we heel diep afhankelijk van God en weten we: het is tijd dat we ons losmaken van alles wat Jezus Christus belemmert en dat we gehoor geven aan zijn roep.

bron

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei vredestichter:

“Genees de zieken en zeg tegen de mensen: Het koninkrijk van God is dicht bij u.” (Lukas 10:9)

“Ik zeg u, wie in Mij gelooft, de werken, die Ik doe, zal hij ook doen, en grotere nog dan deze, want Ik ga tot de Vader.” (Johannes 14:12)

“Zoals de Vader mij heeft uitgezonden, zo zend ik jullie uit.” (Johannes 20:21)

Jezus geeft zijn volgelingen de duidelijke opdracht om zieken te genezen. Nergens in de Bijbel staat dat God deze opdracht heeft teruggetrokken. De bewering dat deze opdracht niet voor vandaag geldt, kan op geen enkele wijze vanuit de Bijbel gestaafd worden. Integendeel, dan ga je radicaal in tegen het duidelijke geschreven Woord van God dat ons de nadrukkelijke opdracht geeft: Genees de zieken.

Gebedsgenezing is voor volgelingen van Jezus Christus een opdracht. Niet alleen lang geleden, maar ook vandaag.

Omdat gebedsgenezing zo belangrijk is, geeft God bovennatuurlijke gaven van de Geest aan zijn kinderen om zieken te genezen:

“Door die ene Geest krijgen anderen de gave om zieken te genezen of de kracht om wonderen te doen.” (1 Korinthe 12:9)

Er is een leugen in veel kerken binnengeslopen dat gebedsgenezing en wonderen niet meer voor deze tijd zijn en enkel was weggelegd voor de tijd van de apostelen uit de eerste eeuw. Die leer staat in schril contrast met wat de Bijbel leert. Niet alleen spreekt het Nieuwe Testament over Gods wil en opdracht om te genezen, ook in het Oude Testament is het duidelijk wie God is:

“Ik, de HERE, ben uw Heelmeester.” (Exodus 15:26)

God openbaart zich doorheen de Bijbel als onze Genezer

God heeft altijd mensen gebruikt om zijn genezing door te geven. In het Oude Testament gebruikte Hij zijn profeten, daarna kwam Gods wil tot uiting in Jezus Christus die vele duizenden (zelfs uit de landen rond Israel) genas. En Jezus gaf de opdracht aan hen die Hem dienen: doe hetzelfde wat Ik gedaan heb. De Vader zond Mij, nu zend Ik jullie. Ga, verkondig het koninkrijk en genees de zieken.

Dat is een hele uitdaging, die ons heel diep naar God zelf toe trekt. Het maakt ons hongerig om niet alleen woorden over God te kennen, maar om HEM ZELF te kennen en zijn kracht te ontdekken in ons leven. Religie brengt geen genezing, maar bestrijdt juist de kracht van God. Religie wil enkel woorden. Maar als we Jezus Christus gehoorzamen, worden we heel diep afhankelijk van God en weten we: het is tijd dat we ons losmaken van alles wat Jezus Christus belemmert en dat we gehoor geven aan zijn roep.

bron

Jezus genas alle zieken die Hem daarom vroegen. Hij wilde echter niet dat er teveel ruchtbaarheid aan werd gegeven (waarom denk je?). Het was een teken van het Koninkrijk. Het Koninkrijk voor Israël was vlakbij omdat de Koning lijfelijk aanwezig was. Ziekten horen niet thuis is dat Koninkrijk. Na Zijn dood en opstanding was het Koninkrijk nog steeds dichtbij. Stefanus zag Jezus nog staan, klaar om terug te keren. Later is Hij gaan zitten. Een voorwaarde voor het Koninkrijk was namelijk wel dat Israël Hem zou accepteren als de Koning. Als Jezus zijn leerlingen erop uitstuurt om deze blijde boodschap te gaan verspreiden, en de wonderen te doen die bij dat Koninkrijk horen, geeft Hij ze uitdrukkelijk opdracht om niet naar de heidenen te gaan maar alleen naar het volk van Israël. Na Zijn dood en opstanding wordt die opdracht uitgebreid. Was het Koninkrijk dan nu mislukt? In eerste instantie leek het daar wel op maar later werd steeds duidelijker dat God een nog hoger doel nastreefde. Als Paulus, in het jaar 58 of 59, zijn brief aan de Romeinen schrijft is de kwestie voor Paulus blijkbaar uitgekristalliseerd en is het hem inmiddels duidelijk dat, hoeveel pijn het hem ook doet, het Koninkrijk voor Israël door God is uitgesteld. Terwille van de heidenen! De tekenen van dat Koninkrijk, waaronder de genezingen, worden daarna langzaam minder. Was het in het begin van Handelingen nog zo dat alle zieken werden genezen was dat later niet langer het geval. Er gebeuren nog steeds wonderen maar niet meer zoveel als in het begin. Als er nu, sinds enkele tientallen jaren, op deze aarde weer steeds meer wonderen beginnen plaats te vinden, bijvoorbeeld in Afrika, China, Nieuw-Guinea en veel andere plaatsen, zou dat misschien een signaal kunnen zijn dat het Koninkrijk waarover Johannes en Jezus het hadden, wederom dichtbij begint te komen. Tot zover even heel in het kort wat ik er van meen te begrijpen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Willempie:

Als Paulus, in het jaar 58 of 59, zijn brief aan de Romeinen schrijft is de kwestie voor Paulus blijkbaar uitgekristalliseerd en is het hem inmiddels duidelijk dat, hoeveel pijn het hem ook doet, het Koninkrijk voor Israël door God is uitgesteld. Terwille van de heidenen! De tekenen van dat Koninkrijk, waaronder de genezingen, worden daarna langzaam minder. Was het in het begin van Handelingen nog zo dat alle zieken werden genezen was dat later niet langer het geval. Er gebeuren nog steeds wonderen maar niet meer zoveel als in het begin. Als er nu, sinds enkele tientallen jaren, op deze aarde weer steeds meer wonderen beginnen plaats te vinden, bijvoorbeeld in Afrika, China, Nieuw-Guinea en veel andere plaatsen, zou dat misschien een signaal kunnen zijn dat het Koninkrijk waarover Johannes en Jezus het hadden, wederom dichtbij begint te komen. Tot zover even heel in het kort wat ik er van meen te begrijpen.

Het koninkrijk van God is de realiteit van Gods heerschappij die is gekomen in de harten van alle mensen die geloven in Jezus Christus. Het is geen zichtbaar koninkrijk, zoals een aardse regering. Gods koninkrijk is in ons innerlijk. Het is een geestelijke realiteit, die we ervaren door de Heilige Geest.

Toen Jezus Christus aan zijn bediening begon, was zijn boodschap: ‘bekeer je en geloof het goede nieuws dat Gods koninkrijk is gekomen!’ Hij zei nooit dat het nog lange tijd zou duren voor Gods koninkrijk zou aanbreken, maar benadrukte dat Gods koninkrijk nabij was gekomen. Telkens Jezus demonen uitdreef en zieken genas, zei Hij dat op dat moment Gods koninkrijk over mensen was gekomen. In onderstaand artikel kun je meer lezen over het evangelie dat Jezus Christus verkondigde: het goede nieuws van Gods koninkrijk dat onder de mensen is gekomen. bron https://ontdekgod.nl/koninkrijk/

dit voor alle duidelijkhed

 In Mattheus 24: 48 zei de slechte slaaf tegen zichzelf: "Mijn heer blijft uit" en begon hij zijn mededienaren te slaan en met dronkaards te eten en te drinken. Maar hij had het mis; zijn meester kwam onmiddellijk terug (net zoals het oordeel van 70 n.Chr. aanstaande was). In tegenstelling daarmee staat er in Mattheus 25 dat na lange tijd de meester van de slaven terugkwam en orde op zaken stelde met hen. In Mattheus 25 is de tijd waarnaar verwezen wordt lange tijd, terwijl men in Mattheus 24 dacht dat het lang zou zijn maar het in feite kort duurde.

Ook staat er in Mattheus 25:5: "Omdat de bruidegom op zich liet wachten, werden ze allemaal slaperig en dommelden ze in Dit klinkt meer als de hele kerkgeschiedenis dan de veertig jaar tussen 30 n. Chr. en 70 n.Chr, toen de Kerk er met verwachting naar uitkeek dat Hij terug zou komen om Jeruzalem te oordelen. Volgens Milton Terry trekken de meeste commentaren een grens bij Mattheus 25 en zeggen ze dat Jezus hier over de verre toekomst begon te praten.Veel leiders gebruiken de terminologie die wij in dit hoofdstuk hebben onderzocht verkeerd, wat te wijten is aan het restje verbondstheologie dat in hun geloofssysteem zit. De waarheid is echter deze: we leven nu niet in de laatste dagen. De laatste dagen verwijzen naar een verschrikkelijke tijd in de menselijke geschiedenis, die gelukkig tweeduizend jaar achter ons al ligt. Nu leven we in het nieuwe verbond en het onwankelbare Koninkrijk Wij breiden het Koninkrijk uit en terwijl wij daarmee bezig zijn maakt God alles nieuw (Openb. 21:5). We zijn nog steeds bezig verder vooruit te gaan, naar de tijd in de toekomst wanneer Jezus hier op aarde zal komen en de hemel en de aarde elkaar volledig zullen ontmoeten en één zullen worden. Die gebeurtenis ligt nog in onze toekomst, maar het is niet de voleinding van de tijden. Die voltooiing vond plaats toen de twee verbonden elkaar in de eerste eeuw ontmoetten, het oude achterhaald werd en vernietigd werd door het nieuwe.

bron

‘De heerschappij rust op Zijn schouder… aan de uitbreiding van deze heerschappij en aan de vrede zal geen einde komen op de troon van David en over zijn koninkrijk, om het te grondvesten en het te ondersteunen door recht en gerechtigheid, van nu aan tot in eeuwigheid.’ (Jesaja 9:5, 6)

dit is wat ik er van begrijp..

zoals jezus in twee gelijkenissen aan geeft (mosterdzaadje en gist in deeg) gaat dit geleidelijk groter worden (uitbreiden) en dit heeft na 70 na chr na het einde van het oude verbond  een hele groot effect gehad (incl genezingen) en dit gaat alleen maar toe nemen..

en dat zien we nu wereldwijd gebeuren.

het onze vader gaat geschiedde !!

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Willempie:

Een wonderlijke uitspraak. Volgens DE wetenschap. Heeft DE wetenschap dat onderzocht dan? En over welke tak van wetenschap heeft U het dan eigenlijk? 

Geologie, astronomie, paleontologie, natuurkunde en natuurlijk de onvolprezen evolutie theorie (ET), los van allerlei deelgebieden uit allerlei disciplines die ondersteunende argumenten geven. Dat weet u natuurlijk net zo goed als ik. En u gaat mij nu natuurlijk vertellen dat de ET maar een aanname is, niet of slecht onderbouwd is en dat de waarheid in de bijbel te vinden is. En daarmee geeft u antwoord op de vraag. Het is minder erg om één man de schuld te geven dan toe te geven dat het een constructie is. ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Willempie:

Als er nu, sinds enkele tientallen jaren, op deze aarde weer steeds meer wonderen beginnen plaats te vinden, bijvoorbeeld in Afrika, China, Nieuw-Guinea en veel andere plaatsen, zou dat misschien een signaal kunnen zijn dat het Koninkrijk waarover Johannes en Jezus het hadden, wederom dichtbij begint te komen.

Dat u niemand verleide op enigerlei wijze; want die komt niet, tenzij dat eerst de afval gekomen zij, en dat geopenbaard zij de mens der zonde, de zoon des verderfs; Die zich tegenstelt, en verheft boven al wat God genaamd, of als God geëerd wordt, alzo dat hij in den tempel Gods als een God zal zitten, zichzelven vertonende, dat hij God is. Gedenkt gij niet, dat ik, nog bij u zijnde, u deze dingen gezegd heb? En nu, wat hem wederhoudt, weet gij, opdat hij geopenbaard worde te zijner eigen tijd. Want de verborgenheid der ongerechtigheid wordt alrede gewrocht; alleenlijk, Die hem nu wederhoudt, Die zal hem wederhouden, totdat hij uit het midden zal weggedaan worden. En alsdan zal de ongerechtige geopenbaard worden, denwelken de Heere verdoen zal door den Geest Zijns monds, en te niet maken door de verschijning Zijner toekomst; Hem, zeg ik, wiens toekomst is naar de werking des satans, in alle kracht, en tekenen, en wonderen der leugen; En in alle verleiding der onrechtvaardigheid in degenen, die verloren gaan; daarvoor dat zij de liefde der waarheid niet aangenomen hebben, om zalig te worden. (2Thes.2:3-10)

Ik zie deze zogenaamde revival van tekenen en wonderen in het licht van aangehaalde Bijbelgedeelte: een religieuze kermisshow, gedompeld in mysticisme en alom heersend emotionalisme, gekenmerkt door allerlei soorten valse krachten, tekenen en wonderen. Ze leiden niet naar God, maar naar instant behoeftebevrediging. Deze dingen moeten geschieden!

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Dat u niemand verleide op enigerlei wijze; want die komt niet, tenzij dat eerst de afval gekomen zij, en dat geopenbaard zij de mens der zonde, de zoon des verderfs; Die zich tegenstelt, en verheft boven al wat God genaamd, of als God geëerd wordt, alzo dat hij in den tempel Gods als een God zal zitten, zichzelven vertonende, dat hij God is. Gedenkt gij niet, dat ik, nog bij u zijnde, u deze dingen gezegd heb? En nu, wat hem wederhoudt, weet gij, opdat hij geopenbaard worde te zijner eigen tijd. Want de verborgenheid der ongerechtigheid wordt alrede gewrocht; alleenlijk, Die hem nu wederhoudt, Die zal hem wederhouden, totdat hij uit het midden zal weggedaan worden. En alsdan zal de ongerechtige geopenbaard worden, denwelken de Heere verdoen zal door den Geest Zijns monds, en te niet maken door de verschijning Zijner toekomst; Hem, zeg ik, wiens toekomst is naar de werking des satans, in alle kracht, en tekenen, en wonderen der leugen; En in alle verleiding der onrechtvaardigheid in degenen, die verloren gaan; daarvoor dat zij de liefde der waarheid niet aangenomen hebben, om zalig te worden. (2Thes.2:3-10)

Ik zie deze zogenaamde revival van tekenen en wonderen in het licht van aangehaalde Bijbelgedeelte: een religieuze kermisshow, gedompeld in mysticisme en alom heersend emotionalisme, gekenmerkt door allerlei soorten valse krachten, tekenen en wonderen. Ze leiden niet naar God, maar naar instant behoeftebevrediging. Deze dingen moeten geschieden!

heb je wel eens van contextuele hermeneutiek gehoord ?? en als je wilt kunnen we uitgebreider op deze tekst ingaan ??  

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Ik heb uw stokpaardje meermaals voorbij zien komen.

Toehoorders relevantie !!, maar goed ik ga aan het werk wens je een gezegende dag, en mocht je nog behoefte hebben om een keer deze tekst anders te benaderen dan een futurist dan hoor ik wel !!

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei vredestichter:

Toehoorders relevantie !!, maar goed ik ga aan het werk wens je een gezegende dag, en mocht je nog behoefte hebben om een keer deze tekst anders te benaderen dan een futurist dan hoor ik wel !!

@vredestichter,

Denk je niet dat genezingen in Jezus tijd anders waren? Nu is er de medische wetenschap en vroeger werden zaken anders geïnterpreteerd en men had de kennis nog niet.. Epilepsie iets wat duidelijk is te herkennen via EEG. Waar medicatie kan helpen, werd vroeger bezetenheid genoemd.  Demonen gaan niet weg door medicatie toch?

Jij doet dat nog, denken dat het een demonische bezetting kan zijn; maar neem je alles letterlijk? Zo ja, hoe zit dat met giftige slangen. Markus 16 "En hen die geloofd zullen hebben, zullen deze tekenen volgen: (…) slangen zullen zij oppakken". Doe jij dat??

Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei vredestichter:

mocht je nog behoefte hebben om een keer deze tekst anders te benaderen dan een futurist dan hoor ik wel !!

Ik ga er gemakshalve maar vanuit dat u de term futurist in theologische context bedoeld. Om wat preciezer te zijn: naar de neiging van de heersende christelijke eschatologie. U bent natuurlijk geen futurist, want u bent al in Zijn koninkrijk en dat koninkrijk vestigen vraagt niet om een lange termijn strategie. Ik ben hier niet gekomen om oeverloze debatten aan te gaan onder het genot van een gezellig bakje koffie. Ik laat de hond liever uit.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Willempie:

Een wonderlijke uitspraak. Volgens DE wetenschap. Heeft DE wetenschap dat onderzocht dan? En over welke tak van wetenschap heeft U het dan eigenlijk? 

Nou? Zeg het maar luid en duidelijk. Het is best mogelijk dat ik je boodschap verkeerd opvat of dat we een beetje langs elkaar heen aan het praten zijn. Daarom heb ik alles weer eens rustig teruggelezen. En dan kom ik dit weer tegen en de rillingen lopen me over de rug. Paulus stelde niet van dat soort vragen en de andere apostelen ook niet.

Ik citeer de Bijbel, Willempie. Lopen de rillingen je over de rug bij de volgende vraag? 

En Zijn discipelen vroegen Hem: Rabbi, wie heeft er gezondigd, hij of zijn ouders, dat hij blind geboren zou worden?

En zo zijn er nog wel meer van "dit soort vragen" die de discipelen stelden!

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei WdG:

Ik citeer de Bijbel, Willempie. Lopen de rillingen je over de rug bij de volgende vraag? 

En Zijn discipelen vroegen Hem: Rabbi, wie heeft er gezondigd, hij of zijn ouders, dat hij blind geboren zou worden?

En zo zijn er nog wel meer van "dit soort vragen" die de discipelen stelden!

En als antwoord gaf Jezus:

Jezus antwoordde: Noch deze heeft gezondigd, noch zijn ouders, maar dit is geschied, opdat de werken Gods in hem zouden geopenbaard worden. (Joh.9:3)

Voorts zie ik graag een antwoord tegemoet op mijn reeds eerder gestelde vraag:

3 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Het is mij onduidelijk waarom u geen antwoord wil geven. Het is een vrij simpele en gerelateerde vraag:

Bent u immuun geworden voor ziektes en ramspoed nu u niet meer onder de wet, maar onder de genade geplaatst bent? Immers enkel zegeningen zijn uw deel nu. Waarmee u m.i. zoveel zegt dat als je die zegeningen misloopt en vervloekingen treft (o.a. ziektes), dit een kwestie zou zijn van jezelf buiten de genade plaatsen. Gauw weer terug onder de paraplu van Gods genade/Geest en de problemen verdwijnen weer als sneeuw voor de zon.

Bent u immuun geworden voor ziektes en rampspoed?

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei vredestichter:

Het koninkrijk van God is de realiteit van Gods heerschappij die is gekomen in de harten van alle mensen die geloven in Jezus Christus. Het is geen zichtbaar koninkrijk, zoals een aardse regering. Gods koninkrijk is in ons innerlijk. Het is een geestelijke realiteit, die we ervaren door de Heilige Geest.

Toen Jezus Christus aan zijn bediening begon, was zijn boodschap: ‘bekeer je en geloof het goede nieuws dat Gods koninkrijk is gekomen!’ Hij zei nooit dat het nog lange tijd zou duren voor Gods koninkrijk zou aanbreken, maar benadrukte dat Gods koninkrijk nabij was gekomen. Telkens Jezus demonen uitdreef en zieken genas, zei Hij dat op dat moment Gods koninkrijk over mensen was gekomen. In onderstaand artikel kun je meer lezen over het evangelie dat Jezus Christus verkondigde: het goede nieuws van Gods koninkrijk dat onder de mensen is gekomen. bron https://ontdekgod.nl/koninkrijk/

dit voor alle duidelijkhed

 In Mattheus 24: 48 zei de slechte slaaf tegen zichzelf: "Mijn heer blijft uit" en begon hij zijn mededienaren te slaan en met dronkaards te eten en te drinken. Maar hij had het mis; zijn meester kwam onmiddellijk terug (net zoals het oordeel van 70 n.Chr. aanstaande was). In tegenstelling daarmee staat er in Mattheus 25 dat na lange tijd de meester van de slaven terugkwam en orde op zaken stelde met hen. In Mattheus 25 is de tijd waarnaar verwezen wordt lange tijd, terwijl men in Mattheus 24 dacht dat het lang zou zijn maar het in feite kort duurde.

Ook staat er in Mattheus 25:5: "Omdat de bruidegom op zich liet wachten, werden ze allemaal slaperig en dommelden ze in Dit klinkt meer als de hele kerkgeschiedenis dan de veertig jaar tussen 30 n. Chr. en 70 n.Chr, toen de Kerk er met verwachting naar uitkeek dat Hij terug zou komen om Jeruzalem te oordelen. Volgens Milton Terry trekken de meeste commentaren een grens bij Mattheus 25 en zeggen ze dat Jezus hier over de verre toekomst begon te praten.Veel leiders gebruiken de terminologie die wij in dit hoofdstuk hebben onderzocht verkeerd, wat te wijten is aan het restje verbondstheologie dat in hun geloofssysteem zit. De waarheid is echter deze: we leven nu niet in de laatste dagen. De laatste dagen verwijzen naar een verschrikkelijke tijd in de menselijke geschiedenis, die gelukkig tweeduizend jaar achter ons al ligt. Nu leven we in het nieuwe verbond en het onwankelbare Koninkrijk Wij breiden het Koninkrijk uit en terwijl wij daarmee bezig zijn maakt God alles nieuw (Openb. 21:5). We zijn nog steeds bezig verder vooruit te gaan, naar de tijd in de toekomst wanneer Jezus hier op aarde zal komen en de hemel en de aarde elkaar volledig zullen ontmoeten en één zullen worden. Die gebeurtenis ligt nog in onze toekomst, maar het is niet de voleinding van de tijden. Die voltooiing vond plaats toen de twee verbonden elkaar in de eerste eeuw ontmoetten, het oude achterhaald werd en vernietigd werd door het nieuwe.

bron

‘De heerschappij rust op Zijn schouder… aan de uitbreiding van deze heerschappij en aan de vrede zal geen einde komen op de troon van David en over zijn koninkrijk, om het te grondvesten en het te ondersteunen door recht en gerechtigheid, van nu aan tot in eeuwigheid.’ (Jesaja 9:5, 6)

dit is wat ik er van begrijp..

zoals jezus in twee gelijkenissen aan geeft (mosterdzaadje en gist in deeg) gaat dit geleidelijk groter worden (uitbreiden) en dit heeft na 70 na chr na het einde van het oude verbond  een hele groot effect gehad (incl genezingen) en dit gaat alleen maar toe nemen..

en dat zien we nu wereldwijd gebeuren.

het onze vader gaat geschiedde !!

We moeten m.i. twee zaken onderscheiden.

1. Een geestelijk of hemels Koninkrijk, waar we nu inderdaad al deel aan kunnen hebben, namelijk op het moment dat we Jezus als onze Koning aanvaarden.

2. De weerslag van dat Koninkrijk op deze aarde, als Jezus lijfelijk terugkomt te Jeruzalem, om vandaar Zijn rechtmatige koningschap over de hele wereld uit te oefenen, zoals dat ook vele malen en duidelijk in de Bijbel wordt vermeld.

1 uur geleden zei Mullog:

Geologie, astronomie, paleontologie, natuurkunde en natuurlijk de onvolprezen evolutie theorie (ET), los van allerlei deelgebieden uit allerlei disciplines die ondersteunende argumenten geven. Dat weet u natuurlijk net zo goed als ik. En u gaat mij nu natuurlijk vertellen dat de ET maar een aanname is, niet of slecht onderbouwd is en dat de waarheid in de bijbel te vinden is. En daarmee geeft u antwoord op de vraag. Het is minder erg om één man de schuld te geven dan toe te geven dat het een constructie is. ;)

Kunt U mij dan verwijzen naar publicaties over het wetenschappelijk onderzoek naar het bestaan van Adam en Eva en de resultaten daarvan? In uw laatste zin kan ik mij enigszins vinden indien ik U tenminste begrijp. Daar speelt het zondebokmechanisme de hoofdrol. We zijn altijd geneigd de schuld bij een ander te zoeken.

1 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Dat u niemand verleide op enigerlei wijze; want die komt niet, tenzij dat eerst de afval gekomen zij, en dat geopenbaard zij de mens der zonde, de zoon des verderfs; Die zich tegenstelt, en verheft boven al wat God genaamd, of als God geëerd wordt, alzo dat hij in den tempel Gods als een God zal zitten, zichzelven vertonende, dat hij God is. Gedenkt gij niet, dat ik, nog bij u zijnde, u deze dingen gezegd heb? En nu, wat hem wederhoudt, weet gij, opdat hij geopenbaard worde te zijner eigen tijd. Want de verborgenheid der ongerechtigheid wordt alrede gewrocht; alleenlijk, Die hem nu wederhoudt, Die zal hem wederhouden, totdat hij uit het midden zal weggedaan worden. En alsdan zal de ongerechtige geopenbaard worden, denwelken de Heere verdoen zal door den Geest Zijns monds, en te niet maken door de verschijning Zijner toekomst; Hem, zeg ik, wiens toekomst is naar de werking des satans, in alle kracht, en tekenen, en wonderen der leugen; En in alle verleiding der onrechtvaardigheid in degenen, die verloren gaan; daarvoor dat zij de liefde der waarheid niet aangenomen hebben, om zalig te worden. (2Thes.2:3-10)

Ik zie deze zogenaamde revival van tekenen en wonderen in het licht van aangehaalde Bijbelgedeelte: een religieuze kermisshow, gedompeld in mysticisme en alom heersend emotionalisme, gekenmerkt door allerlei soorten valse krachten, tekenen en wonderen. Ze leiden niet naar God, maar naar instant behoeftebevrediging. Deze dingen moeten geschieden!

Gedeeltelijk mee eens. We moeten daarom leren onderscheid te maken tussen wat echt is en namaak. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei WdG:

Ik citeer de Bijbel, Willempie. Lopen de rillingen je over de rug bij de volgende vraag? 

En Zijn discipelen vroegen Hem: Rabbi, wie heeft er gezondigd, hij of zijn ouders, dat hij blind geboren zou worden?

En zo zijn er nog wel meer van "dit soort vragen" die de discipelen stelden!

En wat antwoordde Jezus zijn leerlingen toen? De discipelen stelden vele vragen aan Jezus omdat ze van Hem wilden leren. In dit geval gingen ze er ten onrechte van uit dat de blindheid het gevolg was van een door iemand begane zonde, zo'n beetje zoals jij dus ook lijkt te doen. Jezus legde ze daarop uit dat dat helemaal niet het geval was. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei Willempie:

Gedeeltelijk mee eens. We moeten daarom leren onderscheid te maken tussen wat echt is en namaak. 

Dat klopt. Maar de hemel op aarde praktijken zoals geventileerd in het merendeel van de berichten alhier, is een utopie.

24 minuten geleden zei Dat beloof ik:

@vredestichter bedoelt het vanuit de contextuele hermeneutiek, denk ik @Kaasjeskruid;)

Tja, ik ga de ontmoeting met de (con)textuele ander normaliter wel aan. Echter niet vanuit de behoefte om ruimte te scheppen voor nieuwe betekenissen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Willempie:

En wat antwoordde Jezus zijn leerlingen toen? De discipelen stelden vele vragen aan Jezus omdat ze van Hem wilden leren. In dit geval gingen ze er ten onrechte van uit dat de blindheid het gevolg was van een door iemand begane zonde, zo'n beetje zoals jij dus ook lijkt te doen. Jezus legde ze daarop uit dat dat helemaal niet het geval was. 

Het ging om de vraag. Jij stelde dat dit soort vragen niet gesteld werden. Ik stel niet dat iemand ziek is, vw. de zonden van DIE PERSOON. Ik stel dat de mensheid sterft en ziek is vanwege de zondeval. De discipelen stelden nu een specifieke vraag. Laat jij me zien waar ik het specifiek maakte en dus op een bepaald persoon betrek? Dan trek ik die woorden direct terug! Goed, nu het antwoord van Jezus:

Hij heeft niet gezondigd en zijn ouders ook niet,  maar dit is gebeurd, opdat de werken van God in hem geopenbaard zouden worden.

Je hebt nu het antwoord op de vraag waarom iemand ziek is, toch? Niet mijn antwoord, maar Zijn antwoord.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei WdG:

Het ging om de vraag. Jij stelde dat dit soort vragen niet gesteld werden. Ik stel niet dat iemand ziek is, vw. de zonden van DIE PERSOON. Ik stel dat de mensheid sterft en ziek is vanwege de zondeval. De discipelen stelden nu een specifieke vraag. Laat jij me zien waar ik het specifiek maakte en dus op een bepaald persoon betrek? Dan trek ik die woorden direct terug! Goed, nu het antwoord van Jezus: Hij heeft niet gezondigd en zijn ouders ook niet,  maar dit is gebeurd, opdat de werken van God in hem geopenbaard zouden wordenJe hebt nu het antwoord op de vraag waarom iemand ziek is, toch? Niet mijn antwoord, maar Zijn antwoord.

Je blijft er maar omheen draaien, het was heel iets anders dat je zei. En sterker, ... never mind.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei TTC:

Je blijft er maar omheen draaien, het was heel iets anders dat je zei. En sterker, ... never mind.

Ik stelde niet iets anders. Als dat zo op jou overgekomen is, spijt mij dat, en zet ik dat bij deze recht. Als je nog vragen hebt, stel ze. Kom er anders niet meer op terug.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid