Spring naar bijdragen

Wek doden op genees de zieken en drijf demonen uit.


Aanbevolen berichten

4 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Dat blijft speculeren, maar ik kan me voorstellen dat het iemand te heet onder de voeten wordt en zodoende mensen op het verkeerde been probeert te zetten. Een zwaktebod dus.

Dat is een plausibele verklaring, hetgeen steeds transparanter wordt door de vele herhalingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 716
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nu wil ik natuurlijk de pret niet drukken, maar laten we ook niet meteen de loftrompet afsteken over de geloofwaardigheid van Vredestichter.  Het is alsof een reeks van negatieve ervaringen op di

Vredetsichter, je hoeft van mij je spullen niet te pakken, hoor.

Ja, dat moet je nu net tegen diabeten zeggen.

20 minuten geleden zei Willempie:

Volgens de Joodse traditie is het doel van het kwaad om ons tot God te leiden. Bij mij heeft dat gewerkt en bij vele anderen ook. 

Kan zijn dat het bij jou gewerkt heeft, of de joodse overleveringen vertellen.

De Bijbel zegt iets anders " het is de goedheid van god die tot bekering leidt " 

Ik heb het er nog ff bij gezocht (die katholieke vertaling vind ik zo mooi)

bron willibrord rom H2 v 4 ""Of miskent gij zijn rijkdom aan goedertierenheid en geduld en lankmoedigheid, en beseft ge niet dat Gods goedheid u tot inkeer wil brengen?""

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Wie heeft dan kanker (als referentie) in het leven geroepen?

Uiteindelijk is al die ellende het gevolg van de zondeval. Maar het gaat niet aan de Schepper hiervan de schuld te geven. Hij laat het toe, dat wel. De Bijbel leert ons dat alles uiteindelijk goed komt en wordt hersteld. En dat is de hoop waaruit ik leef. Een alternatief ken ik niet. Ik maak genoeg mensen mee met kanker (een derde van alle mensen krijgt kanker) die gewoon heel rustig aanvaarden wat God op hun weg brengt. Je zou ook de vraag kunnen stellen: "Wie heeft de dood in het leven geroepen?" Het antwoord daarop is niet zo gemakkelijk te geven maar we kunnen er evengoed wel vrede mee hebben. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei TTC:

Wie heeft dan kanker (als referentie) in het leven geroepen?

Ik geloof dat Deuteronomium 28 antwoord geeft. Je treft daar zegeningen en vervloekingen aan. In het betreffende hoofdstuk lezen we dat de vloeken komen over degene die de wet overtreden. Het betekent dus eigenlijk dat ziektes het gevolg is van de zonde. Het gevolg van de zonde is de dood. Ziekte is een voorteken van de dood. Je zou het als straf kunnen zien, ik zie het zo niet. Het is een direct gevolg van de zonde. Daarom geloof ik niet dat we door eigen inspanningen iets kunnen bereiken. Er staat geschreven:

Want allen die uit de werken van de wet zijn, zijn onder de vloek. Er staat immers geschreven:  Vervloekt is ieder die niet blijft bij alles wat geschreven staat in het boek van de wet, om dat te doen.

Ik geloof dat wij niet onder de wet leven. Ik geloof dat Jezus Christus ons vrijgekocht heeft en een vloek voor ons geworden is:

Christus heeft ons vrijgekocht van de vloek van de wet door voor ons een vloek te worden, want er staat geschreven:  Vervloekt is ieder die aan een hout hangt.

Daarom zijn diegenen die Jezus aangenomen hebben als Verlosser, en niet meer op eigen kracht rechtvaardig willen worden (door de wet na te leven) vrij van de wet. Wat is het gevolg? Dat de zegeningen uit Deuteronomium 28 voor ons bestemd zijn, niet de vervloekingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Willempie:

Het antwoord daarop is niet zo gemakkelijk te geven maar we kunnen er evengoed wel vrede mee hebben. 

heb je wel eens van het calvinisme gehoord, daar heb jij volgens mij wel een behoorlijk dikke bril (filter) van op !!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei WdG:

Ik geloof dat Deuteronomium 28 antwoord geeft. Je treft daar zegeningen en vervloekingen aan. In het betreffende hoofdstuk lezen we dat de vloeken komen over degene die de wet overtreden. Het betekent dus eigenlijk dat ziektes het gevolg is van de zonde. Het gevolg van de zonde is de dood. Ziekte is een voorteken van de dood. Je zou het als straf kunnen zien, ik zie het zo niet. Het is een direct gevolg van de zonde. Daarom geloof ik niet dat we door eigen inspanningen iets kunnen bereiken. Er staat geschreven: Want allen die uit de werken van de wet zijn, zijn onder de vloek. Er staat immers geschreven:  Vervloekt is ieder die niet blijft bij alles wat geschreven staat in het boek van de wet, om dat te doen. Ik geloof dat wij niet onder de wet leven. Ik geloof dat Jezus Christus ons vrijgekocht heeft en een vloek voor ons geworden is: Christus heeft ons vrijgekocht van de vloek van de wet door voor ons een vloek te worden, want er staat geschreven:  Vervloekt is ieder die aan een hout hangt. Daarom zijn diegenen die Jezus aangenomen hebben als Verlosser, en niet meer op eigen kracht rechtvaardig willen worden (door de wet na te leven) vrij van de wet. Wat is het gevolg? Dat de zegeningen uit Deuteronomium 28 voor ons bestemd zijn, niet de vervloekingen.

Mijn zus heeft nooit iemand iets misdaan en toch is ze het slachtoffer geworden van kanker, waar haal je het recht vandaan om mensen zo te veroordelen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei vredestichter:

Kan zijn dat het bij jou gewerkt heeft, of de joodse overleveringen vertellen.

De Bijbel zegt iets anders " het is de goedheid van god die tot bekering leidt " 

Ik heb het er nog ff bij gezocht (die katholieke vertaling vind ik zo mooi)

bron willibrord H2 v 4 ""Of miskent gij zijn rijkdom aan goedertierenheid en geduld en lankmoedigheid, en beseft ge niet dat Gods goedheid u tot inkeer wil brengen?""

Ik begrijp met de beste wil niet wat je hiermee wilt zeggen of aanvullen. Ik ben het uiteraard met je eens dat het de goedheid van God is die mij gered heeft. Maar verder is je reactie voor mij onbegrijpelijk. Ik heb de indruk dat je wat te snel en simplistisch reageert. Ik reageerde op een vraag over kanker. Misschien heb jij daar een beter antwoord op? Ik ben zeer benieuwd.

4 minuten geleden zei vredestichter:

heb je wel eens van het calvinisme gehoord, daar heb jij volgens mij wel een behoorlijk filter van op !!

Ja, daar heb ik inderdaad wel eens wat van gehoord. Het verband is me onduidelijk. Maar wat is jouw antwoord dan?

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei TTC:

Mijn zus heeft nooit iemand iets misdaan en toch is ze het slachtoffer geworden van kanker, waar haal je het recht vandaan om mensen zo te veroordelen?

Ik veroordeel niemand. Ik geloof niet dat er mensen zijn die nog nooit iemand misdaan hebben. Ik schiet regelmatig tekort in liefde jegens God en mijn naaste. Ik ken ook mensen die (ernstig) ziek zijn of waren. Ze beweren niet dat ze nooit iemand iets misdaan hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei Willempie:

Volgens de Joodse traditie is het doel van het kwaad om ons tot God te leiden. Bij mij heeft dat gewerkt en bij vele anderen ook. 

dit staat toch haaks op wat je net verklaard

Citaat

Ik ben het uiteraard met je eens dat het de goedheid van God is die mij gered heeft 

Het doel van het kwaad (satan) om ons tot God te leiden, help me even want nou begrijp ik echt niet meer wat je bedoelt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei WdG:

Ik veroordeel niemand. Ik geloof niet dat er mensen zijn die nog nooit iemand misdaan hebben. Ik schiet regelmatig tekort in liefde jegens God en mijn naaste. Ik ken ook mensen die (ernstig) ziek zijn of waren. Ze beweren niet dat ze nooit iemand iets misdaan hebben.

Ben op zich al blij dat m'n zus jouw reacties niet leest, punt. Nog steeds heb je geen concreet antwoord gegeven.

1 minuut geleden zei Willempie:

Ik durf best te zeggen dat het in mijn ogen zelfs duivels is om mensen te veroordelen. Jezus leerde heel iets anders. 

Daar lijkt het steeds meer op, er gebeuren hier vreemde dingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei vredestichter:

dit staat toch haaks op wat je net verklaard

Het doel van het kwaad (satan) om ons tot God te leiden, help me even want nou begrijp ik echt niet meer wat je bedoelt.

Het punt is dat moeilijkheden ons tot God (kunnen) leiden. Als we geen problemen zouden hebben zouden we God veel minder nodig hebben. Dit is even heel kort door de bocht en als je meer verduidelijking wilt kan ik je wat voorbeelden geven. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Ben op zich al blij dat m'n zus jouw reacties niet leest, punt. Nog steeds heb je geen concreet antwoord gegeven.

Op welke vraag wil je een concreet antwoord, TTC?

Ik denk dat wij als mensen eens de hand in eigen boezem moeten steken. Veel mensen maken opmerkingen dat iemand nog nooit iemand iets kwaad gedaan heeft (gaat nu niet om jouw zus, maar in het algemeen). Sommige mensen doen zelfs uitspraken, vaak spreekwoordelijk, als "die persoon heeft de hemel verdiend". NIEMAND verdient de hemel. Een eerste stap die wij, mensen, eens moeten doen is erkennen dat we niks verdienen, dat we niks door eigen inzet kunnen verdienen, en dat we gezondigd hebben tegen God. Dan pas beseffen we goed dat we een Verlosser nodig hebben. Veel mensen beweren gelovig te zijn, maar willen toch nog "iets verdienen". Zo werkt het niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei WdG:

Op welke vraag wil je een concreet antwoord, TTC? Ik denk dat wij als mensen eens de hand in eigen boezem moeten steken. Veel mensen maken opmerkingen dat iemand nog nooit iemand iets kwaad gedaan heeft (gaat nu niet om jouw zus, maar in het algemeen). Sommige mensen doen zelfs uitspraken, vaak spreekwoordelijk, als "die persoon heeft de hemel verdiend". NIEMAND verdient de hemel. Een eerste stap die wij, mensen, eens moeten doen is erkennen dat we niks verdienen, dat we niks door eigen inzet kunnen verdienen, en dat we gezondigd hebben tegen God. Dan pas beseffen we goed dat we een Verlosser nodig hebben. Veel mensen beweren gelovig te zijn, maar willen toch nog "iets verdienen". Zo werkt het niet.

Het is goed om je te leren kennen, kunnen het hier beter bij laten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Willempie:

Het punt is dat moeilijkheden ons tot God (kunnen) leiden. Als we geen problemen zouden hebben zouden we God veel minder nodig hebben. Dit is even heel kort door de bocht en als je meer verduidelijking wilt kan ik je wat voorbeelden geven. 

Daar ben ik het niet, of slechts deels, mee eens. Mensen zouden dankbaar moeten zijn als het goed gaat. Dankbaar voor alles dat ze krijgen. Veel mensen gaan inderdaad pas naar de kerk, of raadplegen God, of lezen in de Bijbel, als er problemen zijn. Waarom zitten de kerken vol na een grote aanslag of een enorme natuurramp? En, hoe lang zitten de kerken dan vol? Een paar weken misschien. Tja, als dat de realiteit is, dan laat God inderdaad ellende toe. HIJ wil immers dat we tot HEM komen.

Zojuist zei TTC:

Het is goed om je te leren kennen, kunnen het hier beter bij laten.

Dat is jouw keuze. Misschien begrijp je het niet, of misschien wil je mij niet begrijpen? Ik begrijp heel goed het leed dat mensen (kunnen) hebben. Dat jij het als een oordeel ziet, is jouw keuze. Als op een pakje sigaretten staat "Roken doodt", is dat dan een oordeel of een waarschuwing?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei WdG:

Dat is jouw keuze. Misschien begrijp je het niet, of misschien wil je mij niet begrijpen? Ik begrijp heel goed het leed dat mensen (kunnen) hebben. Dat jij het als een oordeel ziet, is jouw keuze. Als op een pakje sigaretten staat "Roken doodt", is dat dan een oordeel of een waarschuwing?

Begrijp het maar al te goed, alle mensen die kanker hebben/krijgen is hun eigen dikke schuld. Meer is het volgens jou niet, waarvan akte.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei WdG:

Ik geloof dat Deuteronomium 28 antwoord geeft. Je treft daar zegeningen en vervloekingen aan. In het betreffende hoofdstuk lezen we dat de vloeken komen over degene die de wet overtreden. Het betekent dus eigenlijk dat ziektes het gevolg is van de zonde. Het gevolg van de zonde is de dood. Ziekte is een voorteken van de dood. Je zou het als straf kunnen zien, ik zie het zo niet. Het is een direct gevolg van de zonde. Daarom geloof ik niet dat we door eigen inspanningen iets kunnen bereiken. Er staat geschreven:

Want allen die uit de werken van de wet zijn, zijn onder de vloek. Er staat immers geschreven:  Vervloekt is ieder die niet blijft bij alles wat geschreven staat in het boek van de wet, om dat te doen.

Ik geloof dat wij niet onder de wet leven. Ik geloof dat Jezus Christus ons vrijgekocht heeft en een vloek voor ons geworden is:

Christus heeft ons vrijgekocht van de vloek van de wet door voor ons een vloek te worden, want er staat geschreven:  Vervloekt is ieder die aan een hout hangt.

Daarom zijn diegenen die Jezus aangenomen hebben als Verlosser, en niet meer op eigen kracht rechtvaardig willen worden (door de wet na te leven) vrij van de wet. Wat is het gevolg? Dat de zegeningen uit Deuteronomium 28 voor ons bestemd zijn, niet de vervloekingen.

M.a.w. het is dus je eigen schuld als je ziek bent. Moet je maar niet op eigen kracht je leven leiden...moet je maar niet zondigen. U bent goed in het indirect veroordelen van anderen. U verkondigd een gevaarlijk standpunt om er vervolgens met een piepsmoesje als "ik veroordeel niemand" (dat zullen ze zelf dan wel doen?) onderuit proberen te komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Begrijp het maar al te goed, alle mensen die kanker hebben/krijgen is hun eigen dikke schuld. Meer is het volgens jou niet, waarvan akte.

Nee, dat is het niet. Dat benadruk ik bij deze nogmaals. Ik geloof niet dat er mensen zijn die nooit iets misdaan hebben. Valt het je trouwens op dat je zelf geen antwoord geeft op vragen, en daarnaast erg slecht leest? Dus voor de duidelijkheid: een ziekte is lang niet altijd eigen schuld. Over jouw zus heb ik niks beweerd. De conclusie trek je zelf.

Zojuist zei Kaasjeskruid:

M.a.w. het is dus je eigen schuld als je ziek bent. Moet je maar niet op eigen kracht je leven leiden...moet je maar niet zondigen. U bent goed in het indirect veroordelen van anderen. U verkondigd een gevaarlijk standpunt om er vervolgens met een piepsmoesje als "ik veroordeel niemand" (dat zullen ze zelf dan wel doen?) onderuit proberen te komen.

Wie zegt dat? Goed lezen!

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei WdG:

Nee, dat is het niet. Dat benadruk ik bij deze nogmaals. Ik geloof niet dat er mensen zijn die nooit iets misdaan hebben. Valt het je trouwens op dat je zelf geen antwoord geeft op vragen, en daarnaast erg slecht leest? Dus voor de duidelijkheid: een ziekte is lang niet altijd eigen schuld. Over jouw zus heb ik niks beweerd. De conclusie trek je zelf.

Kom kom, wij zijn niet blind hoor, jouw antwoord was volstrekt helder. Kunnen het debat beter bij de genezingen houden, dan valt het minder op.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Willempie:
6 minuten geleden zei vredestichter:

dit staat toch haaks op wat je net verklaard

Het doel van het kwaad (satan) om ons tot God te leiden, help me even want nou begrijp ik echt niet meer wat je bedoelt.

Het punt is dat moeilijkheden ons tot God (kunnen) leiden. Als we geen problemen zouden hebben zouden we God veel minder nodig hebben. Dit is even heel kort door de bocht en als je meer verduidelijking wilt kan ik je wat voorbeelden geven. 

Ieder mens die leeft zonder de geest van God, leeft in de duisternis, is geestelijk dood, "het doel van kwaad is om ons daar zo lang mogelijkheid te houden (in die onwetendheid) maar jezus heeft toch alles al volbracht voor alles en iedereen! 

weet je wat jakobus  zegt over die problemen van jou 

in het eerste hoofdstuk HSV v

 13 Laat niemand zeggen, als hij verzocht wordt: Ik word door God verzocht. God immers kan niet verzocht worden met het kwade en Hijzelf verzoekt niemand.

 14 Maar ieder mens wordt verzocht, als hij door zijn eigen begeerte wordt meegesleurd en verlokt.

 15 Daarna, wanneer de begeerte bevrucht is, baart ze zonde, en wanneer de zonde volgroeid is, baart ze de dood.

 16 Dwaal niet, mijn geliefde broeders!

 17  Elke goede gave en elk volmaakt geschenk is van boven en daalt neer van de Vader der lichten,  bij Wie er geen verandering is, of schaduw van omkeer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid