Spring naar bijdragen

Wek doden op genees de zieken en drijf demonen uit.


Aanbevolen berichten

37 minuten geleden zei Willempie:

Kunt U mij dan verwijzen naar publicaties over het wetenschappelijk onderzoek naar het bestaan van Adam en Eva en de resultaten daarvan? In uw laatste zin kan ik mij enigszins vinden indien ik U tenminste begrijp. Daar speelt het zondebokmechanisme de hoofdrol. We zijn altijd geneigd de schuld bij een ander te zoeken.

Als u onderstaande literatuurlijst, afkomstig uit de wiki, goed bestudeert zult u zien dat het vooral om onderzoek naar mitochondriaal DNA gaat. Dat ligt voor de hand omdat dit DNA van moeder op dochter onveranderd wordt doorgegeven. Mannen hebben zoiets niet. Onderzoek van Bryan Sykes heeft aangetoond dat 95% van de Europeanen afstamt van 7 oermoeders. Mijn conclusie is dan dat er wetenschappelijk onderzoek is, dat dit vooral naar Eva is en dat dit nog niet tot bewijs van één Eva heeft geleid.

 

Citaat

 

  • Cann, R.L., Stoneking, M., and Wilson, A.C., 1987, "Mitochondrial DNA and human evolution", Nature 325; pp 31–36
  • Excoffier, L., and Yang, Z., "Substitution Rate Variation Among Sites in Mitochondrial Hypervariable Region I of Humans and Chimpanzees", 1999, Mol. Biol. Evol. 16; pp 1357–1368
  • Kaessmann, H., and Pääbo, S.: "The genetical history of humans and the great apes". Journal of Internal Medicine 251: 1–18 (2002). pubmed
  • Laurence Loewe and Siegfried Scherer, “Mitochondrial Eve: The Plot Thickens,” Trends in Ecology & Evolution, Vol. 12, 11 November 1997, p. 422.
  • Nicole Maca-Meyer , Ana M González , José M Larruga , Carlos Flores and Vicente M Cabrera (2001) "Major genomic mitochondrial lineages delineate early human expansions". BMC Genetics Biomed central
  • Bryan Sykes The Seven Daughters of Eve: The Science That Reveals Our Genetic Ancestry, W.W. Norton, 2001, hardcover, 306 pages,ISBN 0-393-02018-5
  • Vigilant, L., Pennington, R., Harpending, H., Kocher, T.D., Wilson, A.C., 1989, "Mitochondrial DNA Sequences in Single Hairs from a Southern African Population", Proc. Natl. Acad. Sci. USA 86; pp 9350-9354
  • Thomas J. Parsons et al., “A High Observed Substitution Rate in the Human Mitochondrial DNA Control Region,” Nature Genetics, Vol. 15 April 1997, p. 365.
  • Vigilant, L., Stoneking, M., Harpending, H., Hawkes, K., Wilson, A.C., 1991, "African Populations and the Evolution of the Human Mitochondrial DNA", Science 253; pp 1503–1507 Pubmed
  • Watson E., Forster P., Richards M., Bandelt H.-J. (1997). "Mitochondrial Footprints of Human Expansions in Africa." American Journal of Human Genetics. 61: 691-704 pubmed
  • Spencer Wells The Journey of Man: A Genetic Odyssey, Princeton University Press, January 2003, hardcover, 246 pages,ISBN 0-691-11532-X
  • A. C. Wilson, R. L. Cann, S. M. Carr, M. George Jr., U. B. Gyllensten, K. Helm- Bychowski, R. G. Higuchi, S. R. Palumbi, E. M. Prager, R. D. Sage, and M. Stoneking (1985) "Mitochondrial DNA and two perspectives on evolutionary genetics". Biological Journal of the Linnean Society 26:375-400

 

Ik denk dat u mijn laatste zin niet goed begrijpt (en ik denk dat u dat wel weet 8-) )

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 716
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nu wil ik natuurlijk de pret niet drukken, maar laten we ook niet meteen de loftrompet afsteken over de geloofwaardigheid van Vredestichter.  Het is alsof een reeks van negatieve ervaringen op di

Vredetsichter, je hoeft van mij je spullen niet te pakken, hoor.

Ja, dat moet je nu net tegen diabeten zeggen.

9 minuten geleden zei WdG:

Ik stelde niet iets anders. Als dat zo op jou overgekomen is, spijt mij dat, en zet ik dat bij deze recht. Als je nog vragen hebt, stel ze. Kom er anders niet meer op terug.

Bij deze dan rechtgezet, kan ook. We komen dan tot de eenvoudige slotsom dat het leven (zondeval) ziekten genereert omdat we zondig zijn. Hoe komt het dan dat verschillende ziekten inmiddels genezen kunnen worden? Zijn we dan minder zondig geworden?

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei WdG:

Het ging om de vraag. Jij stelde dat dit soort vragen niet gesteld werden.

Dat is niet correct. Ik gaf alleen maar aan dat Paulus en de andere apostelen die vraag niet stelden. Paulus geeft ergens zelfs aan dat één van zijn metgezellen ziek was geworden vanwege zijn inspanningen voor het Koninkrijk. Ik had het niet over nog onwetende leerlingen die door Jezus de eerste beginselen van het Koninkrijk werden bijgebracht. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Willempie:

Paulus geeft ergens zelfs aan dat één van zijn metgezellen ziek was geworden vanwege zijn inspanningen voor het Koninkrijk.

Hier zouden we dan net andersom krijgen, mensen worden niet ziek omdat ze zondig zijn maar omdat ze zich teveel zorgen maken om de wereld waarin ze leven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei TTC:

Hier zouden we dan net andersom krijgen, mensen worden niet ziek omdat ze zondig zijn maar omdat ze zich teveel zorgen maken om de wereld waarin ze leven.

Beetje vreemde redenatie. De logica gebied mij om te zeggen dat de persoon in kwestie overspannen is geworden door zijn overmatige inspanningen/bezorgdheid om het evangelie te verkondigen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei TTC:

Hier zouden we dan net andersom krijgen, mensen worden niet ziek omdat ze zondig zijn maar omdat ze zich teveel zorgen maken om de wereld waarin ze leven.

Ik meen dat de meeste hedendaagse ziekten worden veroorzaakt door stress, angst, wrok, jaloezie en dat soort zaken, waarmee natuurlijk niet alles wordt gedekt. Er zijn al vele, door God gezonden, zendelingen gestorven aan ziektes die ze opliepen tijdens de uitoefening van hun opdracht, net zoals er vele zijn vermoord of op andere onnatuurlijke wijzen zijn omgekomen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Kaasjeskruid:

Beetje vreemde redenatie. De logica gebied mij om te zeggen dat de persoon in kwestie overspannen is geworden door zijn overmatige inspanningen om het evangelie te verkondigen.

Ja, je kan er zelfs gek van worden, of in ieder geval voor gek verklaard worden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Willempie:

Ik meen dat de meeste hedendaagse ziekten worden veroorzaakt door stress, angst, wrok, jaloezie en dat soort zaken, waarmee natuurlijk niet alles wordt gedekt. Er zijn al vele, door God gezonden, zendelingen gestorven aan ziektes die ze opliepen tijdens de uitoefening van hun opdracht, net zoals er vele zijn vermoord of op andere onnatuurlijke wijzen zijn omgekomen. 

Zeer zeker, depressie, burnout, zelfmoord ... het zijn vooral welvaartsziekten. De boodschap mag dan wel duidelijk zijn, het geldt duidelijk niet voor iedereen.

1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Tussen gek zijn en voor gek verklaard worden zit een wereld van verschil.

Vooral veel onbegrip.

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Mullog:

Mijn conclusie is dan dat er wetenschappelijk onderzoek is, dat dit vooral naar Eva is en dat dit nog niet tot bewijs van één Eva heeft geleid.

Dit klinkt in ieder geval al weer heel anders dan uw eerdere bewering. Mijn dank daarvoor. Wilt U vanaf nu alstublieft proberen ons niet op het verkeerde been te zetten door onjuiste uitspraken over de wetenschap te doen en de laatste en uw persoonlijke conclusies strikt gescheiden te houden? :+

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Willempie:

Dit klinkt in ieder geval al weer heel anders dan uw eerdere bewering. Mijn dank daarvoor. Wilt U vanaf nu alstublieft proberen ons niet op het verkeerde been te zetten door onjuiste uitspraken over de wetenschap te doen en de laatste en uw persoonlijke conclusies strikt gescheiden te houden? :+

Als er niet één Eva is, dan is er ook geen één Adam (tenzij u hem natuurlijk van polygamie wilt beschuldigen |:( hoewel, hij heeft natuurlijk ergere zaken gedaan, zoals het eten van een appel). Aangezien de ET aannemelijk maakt dat wij via evolutionaire weg zijn ontstaan lijkt het mij onwaarschijnlijk dat we de tortelduifjes uiteindelijk zullen kunnen identificeren. Dan is de schuld voor al onze zonden en ziekten op een fictief persoon laden misschien niet eens zo'slecht idee _:)_

Deze redenering mag u geheel op mijn conto schrijven :+

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Mullog:

Als er niet één Eva is, dan is er ook geen één Adam (tenzij u hem natuurlijk van polygamie wilt beschuldigen hoewel, hij heeft natuurlijk ergere zaken gedaan, zoals het eten van een appel). Aangezien de ET aannemelijk maakt dat wij via evolutionaire weg zijn ontstaan lijkt het mij onwaarschijnlijk dat we de tortelduifjes uiteindelijk zullen kunnen identificeren. Dan is de schuld voor al onze zonden en ziekten op een fictief persoon laden misschien niet eens zo'slecht idee. Deze redenering mag u geheel op mijn conto schrijven

Wat je daar zegt is mi niet te onderschatten, ben je je daar ook bewust van?

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Hitchens:

Op zich geen punt. Gewoon evolutie opzij schuiven en je kunt alsnog doen alsof zonden in de wereld zijn gekomen door twee niet-fictieve personages.

Het is soms zo gemakkelijk.

Wat is volgens jou de reden dat mensen ziek zijn en dood gaan? Zijn mensen volgens jou gewoon "chemische reacties"?

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei Hitchens:

Op zich geen punt. Gewoon evolutie opzij schuiven en je kunt alsnog doen alsof zonden in de wereld zijn gekomen door twee niet-fictieve personages. Het is soms zo gemakkelijk.

Ja, op die manier zou je zelf ook een fictief personage zijn, net zoals wij allen. Op zich geen punt?

7 minuten geleden zei WdG:

Wat is volgens jou de reden dat mensen ziek zijn en dood gaan? Zijn mensen volgens jou gewoon "chemische reacties"?

Eerder alchemie, niet?

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei Hitchens:

Er is geen reden.

 

11 minuten geleden zei TTC:

:)

Een redeloos bestaan, onvernuftige repliek uit de mond van mensen die in niets anders dan rede roemen... God is geen mens, er is niemand die God ten volle kan begrijpen. U moet wel stekeblind zijn om de orde van het leven en der dingen zo te misvatten.

Gij Heere, zijt waardig te ontvangen de heerlijkheid, en de eer, en de kracht; want Gij hebt alle dingen geschapen, en door Uw wil zijn zij, en zijn zij geschapen. (Op.4:11)

Link naar bericht
Deel via andere websites
36 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Een redeloos bestaan, onvernuftige repliek uit de mond van mensen die in niets anders dan rede roemen... God is geen mens, er is niemand die God ten volle kan begrijpen. U moet wel stekeblind zijn om de orde van het leven en der dingen zo te misvatten. Gij Heere, zijt waardig te ontvangen de heerlijkheid, en de eer, en de kracht; want Gij hebt alle dingen geschapen, en door Uw wil zijn zij, en zijn zij geschapen. (Op.4:11)

Misschien volgt men hierin Prediker?

Volgens absurdisten proberen mensen sinds mensenheugenis de betekenis van het heelal te ontrafelen en logica in haar bestaan te ontdekken, maar is ieder onderzoek ernaar tevergeefs. De wereld is immers irrationeel en niet vatbaar voor menselijke logica. Het onderzoek naar de essentiële (existentiële) vragen van het bestaan leidt traditioneel tot twee mogelijke uitkomsten: de conclusie is dat het leven geen betekenis heeft, of men probeert op een kunstmatige manier (zoals via godsdienst) het vacuüm op te vullen. Mensen die tot dit besef komen staan voor een zware filosofische vraag: „Moeten we het leven serieus nemen, of zouden we net zo goed zelfmoord kunnen plegen?“ Omdat mensen het instinct hebben geen gewelddadige dood te willen, kiest men meestal voor de eerste optie, waaruit volgens absurdisten de drang naar een religieuze levensinvulling is te verklaren. (bron)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Of Paulus:10 Dat staat ook in de Boeken: 11 "Niemand leeft zoals God het wil, helemaal niemand. Niemand is verstandig. Niemand verlangt werkelijk naar God. 12 Iedereen doet wat hij zelf wil. Niemand leeft zoals God het wil. Niemand doet iets goeds, helemaal niemand. 13 Hun woorden brengen alleen maar dood en ellende. Ze liegen en bedriegen. Hun woorden lijken wel vergif. 14 Ze vloeken en ze schelden. 15 Ze staan altijd klaar om iemand te vermoorden. 16 Overal laten ze een spoor van verwoesting en ellende achter. 17 Ze weten niet hoe ze in vrede kunnen leven. 18 Ze hebben geen enkel ontzag voor God."

Mmm maar is hoop voor degene die Jezus nog niet aanvaard hebben: Iedereen kan nu vrijgesproken worden, door te geloven in Jezus Christus. Het maakt voor God niet uit wie of wat je bent. 23 Want álle mensen zijn ongehoorzaam aan God. Daardoor moeten álle mensen leven zonder de heerlijke aanwezigheid van God in hun leven. 24 Maar door Gods liefdevolle goedheid worden ze vrijgesproken van hun schuld. Niet omdat ze dat verdienen, maar dankzij Jezus Christus. 25 God heeft Hém gegeven als manier om de vriendschap tussen God en de mensen te herstellen. Namelijk door Jezus' dood. Mensen die dat geloven, kunnen vergeving krijgen voor wat ze verkeerd gedaan hebben. Eerst heeft God de ongehoorzaamheid van de mensen ongestraft gelaten. Dat was in de tijd vóór Jezus' dood. 26 Maar nu, in deze tijd, laat Hij zien dat Hij wel rechtvaardig is. Zo is Hij nog steeds rechtvaardig als Hij buiten de wet om mensen vrijspreekt van schuld als ze geloven in Jezus. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
44 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

 

Een redeloos bestaan, onvernuftige repliek uit de mond van mensen die in niets anders dan rede roemen... God is geen mens, er is niemand die God ten volle kan begrijpen. U moet wel stekeblind zijn om de orde van het leven en der dingen zo te misvatten.

Gij Heere, zijt waardig te ontvangen de heerlijkheid, en de eer, en de kracht; want Gij hebt alle dingen geschapen, en door Uw wil zijn zij, en zijn zij geschapen. (Op.4:11)

U moet ook wel stekeblind zijn om te denken dat het allemaal om de Aarde draait. Ik heb vandaag mijn rugzak eens schoon gemaakt en ik kwam een kaartje over het Universum tegen (zo'n actie van de AH, voor kinderen die die kaartjes dan kunnen sparen). Een van die plaatjes ging over ons melkwegstelsel. En bij een "weet-je-dat" stond "er ongeveer 1000 miljard melkwegstelsels zijn".  

jullie negeren gewoon dit soort kennis, vandaar ook dat jullie nog christelijk kunnen zijn. Dat Jezus op de wolken terug komt, om te oordelen de levenden en de doden. 

De rede roemen? Natuurlijk! Veel beter dan geloven in iets dat zegt "je moet jezelf niet geloven, maar Mij". "Ik ben de enige die Goed is".. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Kerel donder toch een eind op je gezever.

Prediker je niet bekend misschien? Waarom alles zo moeilijk maken?

Ik, Prediker, was koning van Israël in Jeruzalem. 13 Ik heb met heel mijn hart elke vorm van wijsheid onderzocht, want ik wilde alles wat onder de hemel gebeurt doorgronden. Het is een trieste bezigheid. Een kwelling is het, die de mens door God wordt opgelegd. 14 Ik heb alles gezien wat onder de zon gebeurt, en vastgesteld dat het niet meer is dan lucht en najagen van wind. 15 Wat krom is kan niet recht worden gemaakt, en wat ontbreekt kan niet worden meegeteld. 16 Ik zei tegen mezelf: Ik heb meer en groter wijsheid verworven dan iedereen die voor mij in Jeruzalem heeft geregeerd. Ik heb veel wijsheid en kennis opgedaan. 17 Ik heb me er met hart en ziel voor ingespannen te ontdekken wat wijs is, en wat dwaas en onverstandig is. Maar ook dat, zo heb ik ingezien, is enkel najagen van wind. 18 Want wie veel wijsheid heeft, heeft veel verdriet. En wie kennis vermeerdert, vermeerdert smart. (bron)

Wat zei Prediker over ziekten?

 

1 minuut geleden zei Foppe1986:

U moet ook wel stekeblind zijn om te denken dat het allemaal om de Aarde draait. Ik heb vandaag mijn rugzak eens schoon gemaakt en ik kwam een kaartje over het Universum tegen (zo'n actie van de AH, voor kinderen die die kaartjes dan kunnen sparen). Een van die plaatjes ging over ons melkwegstelsel. En bij een "weet-je-dat" stond "er ongeveer 1000 miljard melkwegstelsels zijn".  jullie negeren gewoon dit soort kennis, vandaar ook dat jullie nog christelijk kunnen zijn. Dat Jezus op de wolken terug komt, om te oordelen de levenden en de doden. De rede roemen? Natuurlijk! Veel beter dan geloven in iets dat zegt "je moet jezelf niet geloven, maar Mij". "Ik ben de enige die Goed is".. 

Ja, en miljarden zonnen in ons melkwegstelsel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Foppe1986:

jullie negeren gewoon dit soort kennis, vandaar ook dat jullie nog christelijk kunnen zijn. Dat Jezus op de wolken terug komt, om te oordelen de levenden en de doden. 

Ik weet niet waar je dat vandaan haalt, ik weet wel dat degene die niet geloven al veroordeelt zijn !!

Op dat moment waren we nog hulpeloos en trokken we ons nog niets van God aan. 7 Het is al heel bijzonder als iemand zijn leven wil geven om een góed mens te redden. Misschien heeft iemand daar nog de moed voor. 8Maar Christus heeft zijn leven voor ons gegeven toen we nog sléchte mensen waren. Daarmee bewijst God hoeveel Hij van ons houdt. 9 Door Jezus' dood heeft Hij ons bevrijd van onze schuld. Als Hij dát al gedaan heeft, dan is het ook zéker dat Hij ons zal redden van Gods straf! 10 Toen we nog vijanden van God waren, heeft God ervoor gezorgd dat we vrede met Hem konden sluiten. Namelijk door de dood van zijn Zoon. Daardoor zijn we vrienden van God geworden. En daarom is het nu ook zéker dat we elke dag worden gered en veilig zijn door het léven van zijn Zoon. 11 En dat is niet het enige. We zijn ook heel blij met God, want door onze Heer Jezus Christus zijn we nu vrienden van God geworden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid