Spring naar bijdragen

Wek doden op genees de zieken en drijf demonen uit.


Aanbevolen berichten

5 minuten geleden zei TTC:

Kom kom, wij zijn niet blind hoor, jouw antwoord was volstrekt helder.

Ik geloof dat als de mens niet gezondigd had, de dood ook niet in de wereld gekomen was, en ook geen ziekte. Je hoeft er niet mee in te stemmen, maar, je zou dit standpunt kunnen respecteren. De dood en ziekte zijn het gevolg van de eerste zonde die Adam deed. Dood en ziekte zijn geen oorzaak van evolutie, levensstijl of wat dan ook. Nee, dood en ziekte zijn het gevolg van de eerste zonde van Adam. Dat jij en Kaasjeskruid daar anders over denken, respecteer ik.

Christus heeft ons verlost. Door HEM ontvangen we vergeving, genezing en nog veel meer. Enige voorwaarde is HEM aanvaarden als Verlosser.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 716
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nu wil ik natuurlijk de pret niet drukken, maar laten we ook niet meteen de loftrompet afsteken over de geloofwaardigheid van Vredestichter.  Het is alsof een reeks van negatieve ervaringen op di

Vredetsichter, je hoeft van mij je spullen niet te pakken, hoor.

Ja, dat moet je nu net tegen diabeten zeggen.

2 minuten geleden zei WdG:

Ik geloof dat als de mens niet gezondigd had, de dood ook niet in de wereld gekomen was, en ook geen ziekte. Je hoeft er niet mee in te stemmen, maar, je zou dit standpunt kunnen respecteren. De dood en ziekte zijn het gevolg van de eerste zonde die Adam deed. Dood en ziekte zijn geen oorzaak van evolutie, levensstijl of wat dan ook. Nee, dood en ziekte zijn het gevolg van de eerste zonde van Adam. Dat jij en Kaasjeskruid daar anders over denken, respecteer ik.

Christus heeft ons verlost. Door HEM ontvangen we vergeving, genezing en nog veel meer. Enige voorwaarde is HEM aanvaarden als Verlosser.

Kronkelaar, nu ook nog de zaken gaan omdraaien.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei WdG:

Ik geloof dat als de mens niet gezondigd had, de dood ook niet in de wereld gekomen was, en ook geen ziekte. Je hoeft er niet mee in te stemmen, maar, je zou dit standpunt kunnen respecteren. De dood en ziekte zijn het gevolg van de eerste zonde die Adam deed. Dood en ziekte zijn geen oorzaak van evolutie, levensstijl of wat dan ook. Nee, dood en ziekte zijn het gevolg van de eerste zonde van Adam. Dan jij en Kaasjeskruid daar anders over denken, respecteer ik.

Slinks

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Eerder schaamteloos

Mag je vinden. We zijn het niet met elkaar eens. Dat zou je kunnen accepteren?! Lees je eigen berichten eens terug. Wie oordeelt wie, beste TTC?

Ik herhaal nogmaals: Ik geloof dat als de mens niet gezondigd had, de dood ook niet in de wereld gekomen was, en ook geen ziekte. Je hoeft er niet mee in te stemmen, maar, je zou dit standpunt kunnen respecteren. De dood en ziekte zijn het gevolg van de eerste zonde die Adam deed. Dood en ziekte zijn geen oorzaak van evolutie, levensstijl of wat dan ook. Nee, dood en ziekte zijn het gevolg van de eerste zonde van Adam. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei WdG:

Mag je vinden. We zijn het niet met elkaar eens. Dat zou je kunnen accepteren?! Lees je eigen berichten eens terug. Wie oordeelt wie, beste TTC? Ik herhaal nogmaals: Ik geloof dat als de mens niet gezondigd had, de dood ook niet in de wereld gekomen was, en ook geen ziekte. Je hoeft er niet mee in te stemmen, maar, je zou dit standpunt kunnen respecteren. De dood en ziekte zijn het gevolg van de eerste zonde die Adam deed. Dood en ziekte zijn geen oorzaak van evolutie, levensstijl of wat dan ook. Nee, dood en ziekte zijn het gevolg van de eerste zonde van Adam. 

De originele vraag was wie kanker in het leven geroepen heeft, jouw visie is dat mensen dat over zichzelf afroepen op basis van hun zonden. Meer woorden hoeven we daar niet aan te verspillen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

De originele vraag was wie kanker in het leven geroepen heeft, jouw visie is dat mensen dat over zichzelf afroepen op basis van hun zonden. Meer woorden hoeven we daar niet aan te verspillen.

Nee, dan heb ik het verkeerd uitgelegd, of je vat het verkeerd, misschien persoonlijk, op. Ik herhaal nogmaals: Ik geloof dat als de mens niet gezondigd had, de dood ook niet in de wereld gekomen was, en ook geen ziekte. Je hoeft er niet mee in te stemmen, maar, je zou dit standpunt kunnen respecteren. De dood en ziekte zijn het gevolg van de eerste zonde die Adam deed. Dood en ziekte zijn geen oorzaak van evolutie, levensstijl of wat dan ook. Nee, dood en ziekte zijn het gevolg van de eerste zonde van Adam.

Ik spreek hier over de mensheid in het algemeen. Ik geloof niet dat God ziektes heeft gemaakt. Ik geloof ook niet dat ziektes zijn ontstaan door toevalligheden of foutjes in de evolutie. Ik geloof dat ieder mens vroeg of laat sterft (tenzij voor die tijd Christus terugkomt). Ieder mens wordt vroeg of laat door de dood getroffen, en ziektes zijn helaas een voorteken daarvan. En dan is het inderdaad zo dat de mens de dood, en daarmee ziektes, over zichzelf hebben afgeroepen door tegen God te zondigen. De dood is de wereld ingekomen door de zonde. De zonde door de mens Adam. Het antwoord is dus inderdaad dat de mens ziektes in het leven geroepen hebben. Misschien is het antwoord niet wenselijk. Wie denk jij dan dat ziektes de wereld in geroepen hebben? Toeval? God? De duivel? Daar antwoord je niet op! Beantwoord die vraag maar eens. Misschien kom je tot verrassende conclusies.

6 minuten geleden zei Willempie:

Je insinueert het en ik vind dat heel ernstig. Ook jij kunt kanker krijgen. Denk je je dan nog zo? 

Mijn antwoord zou precies hetzelfde zijn als een van ons getroffen wordt door een ziekte. Sterker nog, in onze omgeving is een zuster getroffen door een ernstige ziekte. Ik heb nergens beweerd dat er een verband is tussen een zonde van een persoon en een ziekte. Ik stel dat er een algemeen verband is tussen zonde en ziekte. Als de eerste mens niet gezondig had, zouden wij niet sterven, en ook niet ziek worden.

Strikt gezien is Adam dus schuldig. In hem zijn wij allemaal schuldig. Door Christus zijn we verlost.

Ik geloof in het volmaakte werk van Jezus Christus aan het kruis. Ik geloof in de complete ruil. Ik geloof dat door Zijn striemen mijn genezing geworden is. Ik geloof dat ik vergeven ben van alle zonden, uit het verleden, het heden en de toekomst.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei WdG:

Nee, dan heb ik het verkeerd uitgelegd, of je vat het verkeerd, misschien persoonlijk, op. Ik herhaal nogmaals: Ik geloof dat als de mens niet gezondigd had, de dood ook niet in de wereld gekomen was, en ook geen ziekte. Je hoeft er niet mee in te stemmen, maar, je zou dit standpunt kunnen respecteren. De dood en ziekte zijn het gevolg van de eerste zonde die Adam deed. Dood en ziekte zijn geen oorzaak van evolutie, levensstijl of wat dan ook. Nee, dood en ziekte zijn het gevolg van de eerste zonde van Adam.

Ik spreek hier over de mensheid in het algemeen. Ik geloof niet dat God ziektes heeft gemaakt. Ik geloof ook niet dat ziektes zijn ontstaan door toevalligheden of foutjes in de evolutie. Ik geloof dat ieder mens vroeg of laat sterft (tenzij voor die tijd Christus terugkomt). Ieder mens wordt vroeg of laat door de dood getroffen, en ziektes zijn helaas een voorteken daarvan. En dan is het inderdaad zo dat de mens de dood, en daarmee ziektes, over zichzelf hebben afgeroepen door tegen God te zondigen. De dood is de wereld ingekomen door de zonde. De zonde door de mens Adam. Het antwoord is dus inderdaad dat de mens ziektes in het leven geroepen hebben. Misschien is het antwoord niet wenselijk. Wie denk jij dan dat ziektes de wereld in geroepen hebben? Toeval? God? De duivel? Daar antwoord je niet op! Beantwoord die vraag maar eens. Misschien kom je tot verrassende conclusies.

Mijn antwoord zou precies hetzelfde zijn als een van ons getroffen wordt door een ziekte. Sterker nog, in onze omgeving is een zuster getroffen door een ernstige ziekte. Ik heb nergens beweerd dat er een verband is tussen een zonde van een persoon en een ziekte. Ik stel dat er een algemeen verband is tussen zonde en ziekte. Als de eerste mens niet gezondig had, zouden wij niet sterven, en ook niet ziek worden.

Strikt gezien is Adam dus schuldig. In hem zijn wij allemaal schuldig. Door Christus zijn we verlost.

Ik geloof in het volmaakte werk van Jezus Christus aan het kruis. Ik geloof in de complete ruil. Ik geloof dat door Zijn striemen mijn genezing geworden is. Ik geloof dat ik vergeven ben van alle zonden, uit het verleden, het heden en de toekomst.

Je geeft de schuld van alle ellende dus aan Adam. Wat doe jij dan met het gebod "Eert uw vader en uw moeder"? Geldt dat niet voor Adam en Eva?

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei WdG:

Ik geloof in het volmaakte werk van Jezus Christus aan het kruis. Ik geloof in de complete ruil. Ik geloof dat door Zijn striemen mijn genezing geworden is. Ik geloof dat ik vergeven ben van alle zonden, uit het verleden, het heden en de toekomst.

En daarmee dus immuun bent geworden voor ziektes en andere rampspoed?

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei WdG:

Nee, dan heb ik het verkeerd uitgelegd, of je vat het verkeerd, misschien persoonlijk, op. Ik herhaal nogmaals: Ik geloof dat als de mens niet gezondigd had, de dood ook niet in de wereld gekomen was, en ook geen ziekte. Je hoeft er niet mee in te stemmen, maar, je zou dit standpunt kunnen respecteren. De dood en ziekte zijn het gevolg van de eerste zonde die Adam deed. Dood en ziekte zijn geen oorzaak van evolutie, levensstijl of wat dan ook. Nee, dood en ziekte zijn het gevolg van de eerste zonde van Adam. Ik spreek hier over de mensheid in het algemeen. Ik geloof niet dat God ziektes heeft gemaakt. Ik geloof ook niet dat ziektes zijn ontstaan door toevalligheden of foutjes in de evolutie. Ik geloof dat ieder mens vroeg of laat sterft (tenzij voor die tijd Christus terugkomt). Ieder mens wordt vroeg of laat door de dood getroffen, en ziektes zijn helaas een voorteken daarvan. En dan is het inderdaad zo dat de mens de dood, en daarmee ziektes, over zichzelf hebben afgeroepen door tegen God te zondigen. De dood is de wereld ingekomen door de zonde. De zonde door de mens Adam. Het antwoord is dus inderdaad dat de mens ziektes in het leven geroepen hebben. Misschien is het antwoord niet wenselijk. Wie denk jij dan dat ziektes de wereld in geroepen hebben? Toeval? God? De duivel? Daar antwoord je niet op! Beantwoord die vraag maar eens. Misschien kom je tot verrassende conclusies.

Je blijft maar keren omwille van je uitspraken waar je misschien zelf van geschrokken bent, waarom haal je er niet ook de kwantumfysica bij? Kunnen we ons niet beter richten op de genezing van al die ziekten? Is dat überhaupt nog wel mogelijk?

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Willempie:

Het gaat erom hoe je ermee omgaat. En anderen veroordelen is al helemaal uit den boze. De duivel is de aanklager. 

"Genees de zieken". Geloof je daar in, Willempie? Veel genezingen vonden in het openbaar plaats, niet alleen door Jezus, niet alleen door Zijn volgelingen. Sterker nog, de discipelen hadden "gehoord" van mensen die genezingen deden in Naam van Jezus. Ze wilden het verbieden. Jezus liet deze mensen, en verbood het niet. Hoe wisten de discipelen dit, als het in het "verborgene" gebeurde? Petrus genas in het openbaar. Grote scharen liepen achter Jezus aan, maar ook achter Petrus.

Hoe ga je ermee om? Hoe doe jij dat? Is het een soort loterij? We zijn het met elkaar eens dat er geen een op een verband is tussen een zonde en een ziekte. Er is wel een algemeen verband, maar lang niet altijd een direct verband. Is het dan een loterij? Lijkt me niet. Ik hoop het ook niet. Hoe zit het dan, als het geen eigen schuld is, en ook geen loterij? Of moeten we het gewoon maar "accepteren" dat het "gebeurt", en als het "gebeurt" moeten we maar zwijgen, want, ieder woord kan een oordeel zijn of lijken. Wie dienen we dan?

Geloof je dat Zijn striemen onze genezing geworden is? Of moeten we dan maar afwachten? Geloof je in de volledige ruil aan het kruis?

Zojuist zei TTC:

Je blijft maar keren omwille van je uitspraken waar je misschien zelf van geschrokken bent, waarom haal je er niet ook de kwantumfysica bij? Kunnen we ons niet beter richten op de genezing van al die ziekten? Is dat überhaupt nog wel mogelijk?

Waarom zou ik dat doen? Ik geloof zeker wel in genezing van al die ziekten. Het lijkt erop dat het geloven daarin een oordeel betekent richting mensen die ziek zijn of ziek blijven. Dat is niet het geval. Nu ga jij vragen wat het dan wel is?

Inderdaad, ik leg een ALGEMENE link tussen de zondeval en de dood en ziekte. Ik zal nooit een link leggen tussen een individu en een ziekte.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei WdG:

"Genees de zieken". Geloof je daar in, Willempie? Veel genezingen vonden in het openbaar plaats, niet alleen door Jezus, niet alleen door Zijn volgelingen. Sterker nog, de discipelen hadden "gehoord" van mensen die genezingen deden in Naam van Jezus. Ze wilden het verbieden. Jezus liet deze mensen, en verbood het niet. Hoe wisten de discipelen dit, als het in het "verborgene" gebeurde? Petrus genas in het openbaar. Grote scharen liepen achter Jezus aan, maar ook achter Petrus.

Hoe ga je ermee om? Hoe doe jij dat? Is het een soort loterij? We zijn het met elkaar eens dat er geen een op een verband is tussen een zonde en een ziekte. Er is wel een algemeen verband, maar lang niet altijd een direct verband. Is het dan een loterij? Lijkt me niet. Ik hoop het ook niet. Hoe zit het dan, als het geen eigen schuld is, en ook geen loterij? Of moeten we het gewoon maar "accepteren" dat het "gebeurt", en als het "gebeurt" moeten we maar zwijgen, want, ieder woord kan een oordeel zijn of lijken. Wie dienen we dan?

Geloof je dat Zijn striemen onze genezing geworden is? Of moeten we dan maar afwachten? Geloof je in de volledige ruil aan het kruis?

Ja, daar geloof ik onvoorwaardelijk in. Tegelijkertijd constateer ik dat we allemaal sterfelijk zijn. We gaan allemaal dood aan de één of ander ziekte, of we nu christen zijn of niet. Waar ik absoluut niet in geloof is het navolgen van de duivel en dan bedoel ik hier met name het aanklagen van mensen. Als je een mens aanklaagt dan klaag je namelijk indirect ook diens schepper aan. Dat wil je toch niet?

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Willempie:

Ja, daar geloof ik onvoorwaardelijk in. Tegelijkertijd constateer ik dat we allemaal sterfelijk zijn. We gaan allemaal dood aan de één of ander ziekte, of we nu christen zijn of niet. Waar ik absoluut niet in geloof is het navolgen van de duivel en dan bedoel ik hier met name het aanklagen van mensen. Als je een mens aanklaagt dan klaag je namelijk indirect ook diens schepper aan. Dat wil je toch niet?

Natuurlijk moeten we geen mensen aanklagen. Denk je dat ik daar een voorstander van ben? Zo ja, citeer je een bericht waar ik concreet een mens aangeklaagd heb, en wie? Ik zet dat dan graag recht. Fijn dat je er onvoorwaardelijk in gelooft. Wat betekent dit praktisch voor jou? Wat betekent het dat wij door Zijn striemen genezen zijn? En, waarom zijn sommige mensen dan toch nog ziek?

Mensen hebben moeite om het "onmogelijke" te geloven. Het is van alle tijden. Bekijk dit filmpje eens, Willempie:

http://185.10.99.25/~dirk01/broodenvis.htm

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Willempie:

Je insinueert het en ik vind dat heel ernstig. Ook jij kunt kanker krijgen. Denk je je dan nog zo? 

Volgens mij maakt WdG ook in zijn eerdere posts vrij duidelijk verschil tussen de algemene zonde, ofwel de erfzonde, en persoonlijke zonden. Hij schrijft immers over de zonde van de mens, niet van elk mens. En "de mens" wordt vrijwel altijd in algemene zin gebruikt, dus als zijnde de mensheid. In zijn verhaal zijn het dus niet je persoonlijke zonden die je ziek maken, maar wordt je ziek vanwege de intrede van de dood, die door de erfzonde zou zijn ingetreden. Dat verschil tussen algemene zonde en persoonlijke zonden is nogal belangrijk om te handhaven in dit soort discussies.

En dat Adam de erfzonde in de wereld heeft gebracht, tezamen met Eva, dat is iets wat Paulus zelf ook schrijft in zijn brieven. Dat heeft niets met oordelen te maken, of met het overtreden van welk gebod ook, maar gewoon met vanuit het oerverhaal trachten het kwaad in de wereld te duiden, met daartegenover Christus als tweede Adam, die van het kwaad verlost. Paulus plaatst het verhaal van Adam dan dus ook nadrukkelijk in de context van de verlossing van Christus. In die zin wordt Adam dus als veroorzaker van de erfzonde geduid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei WdG:

Waarom zou ik dat doen? Ik geloof zeker wel in genezing van al die ziekten. Het lijkt erop dat het geloven daarin een oordeel betekent richting mensen die ziek zijn of ziek blijven. Dat is niet het geval. Nu ga jij vragen wat het dan wel is? Inderdaad, ik leg een ALGEMENE link tussen de zondeval en de dood en ziekte. Ik zal nooit een link leggen tussen een individu en een ziekte.

Zo ken ik er nog wel een paar, je zou evengoed het leven kunnen afschaffen waardoor jouw uitspraken niet meer gezien kunnen worden. Hoe dan ook, kunnen het beter over genezingen hebben, er komen genoeg mensen in aanmerking.

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei TTC:

Zo ken ik er nog wel een paar, je zou evengoed het leven kunnen afschaffen waardoor jouw uitspraken niet meer gezien kunnen worden. Hoe dan ook, kunnen het beter over genezingen hebben, er komen genoeg mensen in aanmerking.

Nee, zo is het niet, TTC. Ik onderschrijf de woorden van Robert Frans:

30 minuten geleden zei Robert Frans:

Volgens mij maakt WdG ook in zijn eerdere posts vrij duidelijk verschil tussen de algemene zonde, ofwel de erfzonde, en persoonlijke zonden. Hij schrijft immers over de zonde van de mens, niet van elk mens. En "de mens" wordt vrijwel altijd in algemene zin gebruikt, dus als zijnde de mensheid. In zijn verhaal zijn het dus niet je persoonlijke zonden die je ziek maken, maar wordt je ziek vanwege de intrede van de dood, die door de erfzonde zou zijn ingetreden. Dat verschil tussen algemene zonde en persoonlijke zonden is nogal belangrijk om te handhaven in dit soort discussies.

En dat Adam de erfzonde in de wereld heeft gebracht, tezamen met Eva, dat is iets wat Paulus zelf ook schrijft in zijn brieven. Dat heeft niets met oordelen te maken, of met het overtreden van welk gebod ook, maar gewoon met vanuit het oerverhaal trachten het kwaad in de wereld te duiden, met daartegenover Christus als tweede Adam, die van het kwaad verlost. Paulus plaatst het verhaal van Adam dan dus ook nadrukkelijk in de context van de verlossing van Christus. In die zin wordt Adam dus als veroorzaker van de erfzonde geduid.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb een gezellige avond gehad, jullie ook !!

11 uur geleden zei Willempie:

Geloof je dat Zijn striemen onze genezing geworden is? Of moeten we dan maar afwachten? Geloof je in de volledige ruil aan het kruis?

11 uur geleden zei Willempie:

Ja, daar geloof ik onvoorwaardelijk in. Tegelijkertijd constateer ik dat we allemaal sterfelijk zijn. We gaan allemaal dood aan de één of ander ziekte

Lees nog even terug wat je schrijft.. jou constatering (omstandigheden) daar heb jij je geloof aan aangepast, het klonk heel stoer "ja, daar geloof ik onvoorwaardelijk in'' maar dat doe je dus helemaal niet !!

Jullie hebben niet omdat je niet gelooft,

Het zal geschiedde naar u woord,

Dit geloof ik: Dat ik van het leven verzadigd zal zijn, in de Bijbel kunnen we ook mensen ontmoeten die van het leven verzadigd zijn.

Van Abraham wordt gezegd dat hij stierf 'oud en des levens zat' (Gen. 25:8). Dat wil niet zeggen dat hij genoeg had van het leven. Het betekent dat hij verzadigd was van het leven. Het zat in de Statenvertaling heeft een positieve inhoud. Hetzelfde woord wordt ook gebruikt voor het leven van Izaäk (Gen. 35:29) en van David (1 Kron. 14 23:1; 29:28) en ook van Jojada (2 Kron. 24:15). Het moet opvallen dat niet maar van slechts één uit de rij van de aartsvaders de typering van het leven verzadigd wordt gebruikt. Het wordt van tenminste vijf figuren uit het Oude Testament gezegd. Zij zijn niet vroegtijdig door de dood uit het leven weggerukt. Integendeel, hun leven is als een gerijpte vrucht, als een voltooid leven ten einde gekomen. Dat kan dus ook gebeuren.

Ik heb daar genoeg voorbeelden van gezien ook vandaag de dag !!

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei WdG:

Nee, zo is het niet, TTC. Ik onderschrijf de woorden van Robert Frans:

Ook als christenen is het raadzaam om af en toe onze woorden te wikken en te wegen, wat je schreef:

  1. Ik geloof dat Deuteronomium 28 antwoord geeft.
  2. Je treft daar zegeningen en vervloekingen aan.
  3. In het betreffende hoofdstuk lezen we dat de vloeken komen over degene die de wet overtreden.
  4. Het betekent dus eigenlijk dat ziektes het gevolg is van de zonde.
  5. Het gevolg van de zonde is de dood.
  6. Ziekte is een voorteken van de dood.
  7. Je zou het als straf kunnen zien, ik zie het zo niet.
  8. Het is een direct gevolg van de zonde.
  9. Daarom geloof ik niet dat we door eigen inspanningen iets kunnen bereiken. 

Volgens jou heeft m'n zus (1) een wet overtreden waardoor ze - eigen schuld dikke bult - kanker heeft gekregen, volgens (9) kunnen we ook niets doen om ziekten te genezen. In weerwil van dit soort simplismen zijn er ook nogal wat mensen die onderzoek doen om mensen te kunnen genezen, wat ze in praktijk ook doen. Als mensheid weten we al heel wat maar lang nog niet alles:

Oorzaken voor kanker

Een gezond lichaam blijft gezond door een hele reeks mechanismen die zeer harmonieus samenwerken. In veel gevallen mogen er gerust één of twee van die mechanismen wegvallen of gestoord worden, er blijven er nog voldoende andere over om te voorkomen dat er iets ernstig misloopt, zoals het ontstaan van kanker. Met andere woorden: er bestaat niet zoiets als ‘de’ oorzaak van kanker. Van sommige soorten kanker (bijv. prostaatkanker, lymfeklierkanker, hersentumoren …) is nog maar weinig bekend over de oorzaken. Van andere (bijv. longkanker, keelkanker, leverkanker …) is wel geweten welke factoren het risico op dat soort kanker vergroten, maar dit betekent nog niet dat iedereen die aan die risicofactoren wordt blootgesteld, dat soort kanker krijgt. (bron)

Ja, je hebt gelijk, zonder leven (zondeval) zouden er geen ziekten zijn, er zou dan immers helemaal niets zijn. Maar dat is totaal iets anders dan stellen dat mensen met kanker dat zelf gezocht hebben, volgens jouw (9) zouden we ze zelfs niet eens meer kunnen genezen/helpen. 

12 uur geleden zei Lobke:

Met @Robert Frans eens dat jullie WdG woorden in de mond leggen. 

Misschien is het raadzaam om eerst de woorden van Wdg te lezen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid