Spring naar bijdragen

Wek doden op genees de zieken en drijf demonen uit.


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 716
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nu wil ik natuurlijk de pret niet drukken, maar laten we ook niet meteen de loftrompet afsteken over de geloofwaardigheid van Vredestichter.  Het is alsof een reeks van negatieve ervaringen op di

Vredetsichter, je hoeft van mij je spullen niet te pakken, hoor.

Ja, dat moet je nu net tegen diabeten zeggen.

13 minuten geleden zei TTC:

Leven om te sterven? Wat is het nut van zoiets?

Sterven zonder God is inderdaad nutteloos. Hoeveel kennis men ook probeert op te doen, als dit niet gebeurd vanuit de wetenschap dat het begin van alle kennis is ontzag voor de HEER, zal het het verloren kennis zijn. Zonder deze kennis vervalt men in ritualisme en formalisme. Prediker eindigt niet voor niets met de conclusie:

Van alles, wat gehoord is, is het einde van de zaak: Vrees God, en houd Zijn geboden, want dit betaamt allen mensen. (Pred.12:13)

Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Sterven zonder God is inderdaad nutteloos. Hoeveel kennis men ook probeert op te doen, als dit niet gebeurd vanuit de wetenschap dat het begin van alle kennis is ontzag voor de HEER, zal het het verloren kennis zijn. Zonder deze kennis vervalt men in ritualisme en formalisme. Prediker eindigt niet voor niets met de conclusie: Van alles, wat gehoord is, is het einde van de zaak: Vrees God, en houd Zijn geboden, want dit betaamt allen mensen. (Pred.12:13)

En wat heeft een mens eraan om te sterven met God? Of denk je dat reïncarnatie bestaat om nog een keertje te sterven? Wat is het nut daarvan? Vrees God?

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei TTC:

En wat heeft een mens eraan om te sterven met God? Of denk je dat reïncarnatie bestaat om nog een keertje te sterven? Wat is het nut daarvan?

Sterven met of zonder God maakt een wereld van verschil. Er is leven na de dood. De dood is niet iets wat God verlangd, maar een over onszelf afgeroepen consequentie van het willen leven zonder God. Het is de zonde die de dood brengt, maar God is eeuwig leven.

Want de bezoldiging der zonde is de dood, maar de genadegift Gods is het eeuwige leven, door Jezus Christus, onzen Heere. (Rom.6:23)

Om dit te verkrijgen is het beter om van ratio naar relatie te gaan. Een relatie met de eeuwige God die uitmond in een eeuwig leven bij Hem. Een perfect leven in de hemel zonder de beperkingen of de grenzen van een materialistische en verdorven wereld. Waar wilt u de eeuwigheid doorbrengen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Sterven met of zonder God maakt een wereld van verschil. Er is leven na de dood. De dood is niet iets wat God verlangd, maar een over onszelf afgeroepen consequentie van het willen leven zonder God. Het is de zonde die de dood brengt, maar God is eeuwig leven. Want de bezoldiging der zonde is de dood, maar de genadegift Gods is het eeuwige leven, door Jezus Christus, onzen Heere. (Rom.6:23) Om dit te verkrijgen is het beter om van ratio naar relatie te gaan. Waar wilt u de eeuwigheid doorbrengen?

Eeuwig leven in het soort ellende zoals we het elke dag ervaren? Liever niet, jij wel misschien?

  • wek doden op?
  • genees de zieken? 
  • drijf demonen uit?
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Eeuwig leven in het soort ellende zoals we het elke dag ervaren? Liever niet, jij wel misschien?

U bent een beetje selectief in het quoten. U verzaakt om het volgende te citeren:

12 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Een relatie met de eeuwige God die uitmond in een eeuwig leven bij Hem. Een perfect leven in de hemel zonder de beperkingen of de grenzen van een materialistische en verdorven wereld.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wel dan, ik ben u een excuus verschuldigd. Mijn taalgebruik van gisteren was niet gepast. Het is geenszins mijn bedoeling om mensen weg te jagen. In ieder geval fijn om te ervaren dat u zich niet laat weerhouden om het gesprek, ondanks mijn uitlating, voort te zetten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Wel dan, ik ben u een excuus verschuldigd. Mijn taalgebruik van gisteren was niet gepast. Het is geenszins mijn bedoeling om mensen weg te jagen. In ieder geval fijn om te ervaren dat u zich niet laat weerhouden om het gesprek, ondanks mijn uitlating, voort te zetten.

Over welke uitlating heb je het?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Mooi zo, vergeven is vergeten. :)

Geen probleem, we kunnen mi dan ook tot een soort van tussenslot komen:

  • wek doden op => zinloos aangezien we finaal toch sterven
  • genees de zieken => zinloos aangezien we finaal toch sterven
  • drijf demonen uit => zinloos aangezien we finaal toch sterven

Of zoals Prediker stelde, het is allemaal het najagen van gebakken lucht. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei TTC:

Geen probleem, we kunnen mi dan ook tot een soort van tussenslot komen:

  • wek doden op => zinloos aangezien we finaal toch sterven
  • genees de zieken => zinloos aangezien we finaal toch sterven
  • drijf demonen uit => zinloos aangezien we finaal toch sterven

Of zoals Prediker stelde, het is allemaal het najagen van gebakken lucht. 

Dat is een kwestie van perspectief. En de uwe staart zich blind op de dood.

Link naar bericht
Deel via andere websites
49 minuten geleden zei TTC:

Geen probleem, we kunnen mi dan ook tot een soort van tussenslot komen:

  • wek doden op => zinloos aangezien we finaal toch sterven
  • genees de zieken => zinloos aangezien we finaal toch sterven
  • drijf demonen uit => zinloos aangezien we finaal toch sterven

Of zoals Prediker stelde, het is allemaal het najagen van gebakken lucht. 

Wek doden op - door het doopsel, voltooid met het vormsel, sterven en verrijzen mensen in Christus en verkrijgen ze eeuwig leven;
Genees de zieken - door de biecht, de communie en de ziekenzalving geneest de christen van de zonde en haar gevolgen en wordt zijn lijden verlicht;
Drijf demonen uit - door gebed, sacrament en naastenliefde voltrekken we het oordeel over de duivel en verdrijven we zijn demonen in en rondom ons.

Soms moet je dingen in net een iets bovennatuurlijk perspectief beschouwen, om ze ten volle te verstaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Dat is een kwestie van perspectief. En de uwe staart zich blind op de dood.

Kwestie van perspectief en begripsvorming inderdaad, is er al iemand die de dood heeft kunnen bewijzen?

1 uur geleden zei Robert Frans:

Soms moet je dingen in net een iets bovennatuurlijk perspectief beschouwen, om ze ten volle te verstaan.

Wie is daartoe in staat zonder het natuurlijke perspectief te overstijgen? Hoe werkt een dergelijk mechanisme?

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Een perfect leven in de hemel zonder de beperkingen of de grenzen van een materialistische en verdorven wereld.

Is een optie maar dan dienen we mi de aarde te verlaten, hoe ziet een 'perfect leven' eruit zoals je hierboven aangaf? Logischerwijs zouden er dan geen doden meer zijn, geen zieken en geen demonen, niet?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Dat gaat u niet lukken. In ieder geval niet om de kost te verdienen.

Daarom wellicht dat ik het aan jou vraag, jij weet meer. Met 'niet voor de kost' bedoel je waarschijnlijk dat geld (annex materie) geen rol meer speelt?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Daarom wellicht dat ik het aan jou vraag, jij weet meer.

Van perfectie weet ik net zo veel als u.

1 minuut geleden zei TTC:

Met 'niet voor de kost' bedoel je waarschijnlijk dat geld geen rol meer speelt?

God zal voorzien in al onze behoeftes. Geld speelt daar geen rol in.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei TTC:

Geldt dat ook niet voor deze aarde? Zij het tijdelijk tot we sterven, en uitgezonderd die demonen uiteraard.

God geeft ons op deze aarde alles wat nodig is om Hem te leren kennen om uiteindelijk een perfect leven in de hemel, zonder de beperkingen of de grenzen van deze materialistische en verdorven wereld, te kunnen leven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid