Spring naar bijdragen

Wek doden op genees de zieken en drijf demonen uit.


Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Willempie:

Ik overwin mijn zonden niet door er tegen te strijden. Integendeel. Hoe meer ik er tegen strijdt hoe meer ik erdoor in beslag wordt genomen en hoe meer ik het onderspit delf. De enige manier waarop ik tot nu toe overwinning ervaar is door mijn strijd te staken en die over te dragen aan Jezus. Ik strijd niet meer maar vraag Hem om voor mij te strijden omdat ik het zelf niet red.

Amen, maar hoe dan wel: De liefde van Christus kennen die alle kennis te boven gaat, opdat u zult volstromen met Gods volkomenheid

Op deze manier krijgen wij deel aan de goddelijke natuur. Dit is de volledige betekenis van de nieuwe schepping. Het is zoveel meer dan alleen maar boven de zonde kunnen staan in dit leven.

Door openbaring en kennis van zijn liefde een openbaring die de kennis te boven gaat `kunnen we met de volheid van God vervuld worden. ´

Dit is ongelofelijk: Daarom berispte Paulus de Korintiërs door te zeggen: stop met te doen alsof je louter onveranderde mens bent' (zie 1 Kor 3:3). Later in dezelfde brief berispte hij hen opnieuw toen hij zei: "Weet u niet dat wij over engelen zullen oordelen?" (1 Kor. 6:3a). Hij berispte hen omdat ze niet begrepen wie ze werkelijk waren, omdat ze het niveau waartoe ze verheven waren door de nieuwe schepping niet begrepen.

Ze waren niet langer alleen maar onveranderde mens. veel mensen zijn bang voor dit idee vanwege de onbalans en ketterij die hier bij tijd en wijle uit zijn voortgekomen. Het is altijd belangrijk om te verhelderen: Wij zijn God niet. Maar Hij heeft ons laten deelnemen aan Zijn goddelijke natuur.

Hij heeft Jezus in ons geïmplanteerd en zoals Jezus God reïncarnatie is, is het ook de bedoeling dat wij incarnaties van God worden op deze wereld. Vanwege de incarnatie leeft God in ons. Wij zijn zijn tempel, de dragers van Zijn Tegenwoordigheid op aarde, omdat wij met Christus gestorven zijn en met Hem zijn opgestaan in het eeuwig leven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 716
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nu wil ik natuurlijk de pret niet drukken, maar laten we ook niet meteen de loftrompet afsteken over de geloofwaardigheid van Vredestichter.  Het is alsof een reeks van negatieve ervaringen op di

Vredetsichter, je hoeft van mij je spullen niet te pakken, hoor.

Ja, dat moet je nu net tegen diabeten zeggen.

1 minuut geleden zei vredestichter:

Amen, maar hoe dan wel: De liefde van Christus kennen die alle kennis te boven gaat, opdat u zult volstromen met Gods volkomenheid

Op deze manier krijgen wij deel aan de goddelijke natuur. Dit is de volledige betekenis van de nieuwe schepping. Het is zoveel meer dan alleen maar boven de zonde kunnen staan in dit leven.

Door openbaring en kennis van zijn liefde een openbaring die de kennis te boven gaat `kunnen we met de volheid van God vervuld worden. ´

Dit is ongelofelijk: Daarom berispte Paulus de Korintiërs door te zeggen: stop met te doen alsof je louter onveranderde mens bent' (zie 1 Kor 3:3). Later in dezelfde brief berispte hij hen opnieuw toen hij zei: "Weet u niet dat wij over engelen zullen oordelen?" (1 Kor. 6:3a). Hij berispte hen omdat ze niet begrepen wie ze werkelijk waren, omdat ze het niveau waartoe ze verheven waren door de nieuwe schepping niet begrepen.

Ze waren niet langer alleen maar onveranderde mens. veel mensen zijn bang voor dit idee vanwege de onbalans en ketterij die hier bij tijd en wijle uit zijn voortgekomen. Het is altijd belangrijk om te verhelderen: Wij zijn God niet. Maar Hij heeft ons laten deelnemen aan Zijn goddelijke natuur.

Hij heeft Jezus in ons geïmplanteerd en zoals Jezus God reïncarnatie is, is het ook de bedoeling dat wij incarnaties van God worden op deze wereld. Vanwege de incarnatie leeft God in ons. Wij zijn zijn tempel, de dragers van Zijn Tegenwoordigheid op aarde, omdat wij met Christus gestorven zijn en met Hem zijn opgestaan in het eeuwig leven.

Mee eens, broeder. ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei vredestichter:

Als we allemaal eens zouden beseffen wie we werkelijk zijn..(en dit geldt natuurlijk ook voor mijzelf.)

Bedankt voor je reactie.|:)|

 

 

Ja, we zijn eigenlijk priesters, bemiddelaars tussen de hemel en de aarde. Je wordt er koud van als je dit beseft. En heel erg klein en nederig tegelijkertijd. Ik ben een bemiddelaar tussen mens en God. Ik bemiddel, ik bid, vergeef en bied hulp, in de naam van Jezus die mij daartoe machtigt. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Willempie:

Ja, we zijn eigenlijk priesters, bemiddelaars tussen de hemel en de aarde. Je wordt er koud van als je dit beseft. En heel erg klein en nederig tegelijkertijd. Ik ben een bemiddelaar tussen mens en God. Ik bemiddel, ik bid, vergeef en bied hulp, in de naam van Jezus die mij daartoe machtigt. 

 

Ken jij todd white..

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei vredestichter:

Wat denk je van de kingdom now en de warfare vieuw.. 

Ik ben niet niet eens met de "kingdom now" beweging . Ik stel vast dat dit idee al uitgeprobeerd en faliekant mislukt is. Tegelijkertijd erken ik volhartig dat het onze taak is om het Koninkrijk te zoeken en te bevorderen. Maar de uiteindelijke oplossing komt niet van ons maar van God.   

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Willempie:

Ik ben niet niet eens met de "kingdom now" beweging . Ik stel vast dat dit idee al uitgeprobeerd en faliekant mislukt is. Tegelijkertijd erken ik volhartig dat het onze taak is om het Koninkrijk te zoeken en te bevorderen. Maar de uiteindelijke oplossing komt niet van ons maar van God.   

https://www.youtube.com/watch?v=MBtBHZtdU78

Heb jij enig idee wat er overal gebeurt op dit moment..

Efeziërs 2:10 (Telosvertaling) en hoe lees je dan deze tekst ( de oplossing !!)
10 Want wij zijn zijn maaksel, geschapen in Christus Jezus tot goede werken, die God tevoren heeft bereid, opdat wij daarin zouden wandelen.

God heeft ons gemaakt. Hij heeft alle mensen gemaakt. In de engelse Amplified vertaling staat: We zijn Gods eigen vakmanschap, herschapen in Christus, opnieuw geboren. We zijn door God gemaakt en in Christus opnieuw geboren. Onze geest is herschapen in Christus.

Jezus deed de werken van de Vader. Of anders gezegd: de Vader deed Zijn werken door Jezus heen. Jezus en de Vader waren een. Jezus deed altijd de wil van de Vader en zag daardoor ook zoveel vrucht. Alles wat Hij ondernam, lukte. Hij leefde het Koninkrijk van God op aarde.

Jezus wandelde in het plan wat de Vader voor Zijn leven had. Hij stichtte geen gemeenten. Hij was gekomen om te sterven aan het kruis voor de zonde van de gehele mensheid. Elk detail was voorzegd en het liep zoals God had gepland. Hij wandelde in gehoorzaamheid maar heel veel kon Hij zelf niet bepalen. De Vader leidde Zijn leven.

Die nieuwe mens in ons is volmaakt en wil ook alleen voor God leven. In Christus kunnen wij ook de werken van de Vader doen. Zijn Geest woont in ons. God heeft een plan met ons leven. Hij heeft ons gaven en talenten gegeven. Hij heeft ons een persoonlijkheid gegeven. We zijn uniek. We hoeven onszelf niet te vergelijken. Onze waarde hangt niet af van de mensen om ons heen of hun waardering. We willen slechts wandelen in wat God voor ons heeft bedacht. We willen doen wat Hij van ons vraagt. Onze identiteit en vervulling is in Hem. Als we Hem volgen, naar Hem luisteren en doen wat Hij zegt, dragen we de meeste vrucht. Hij zorgt voor de rest.

Het eerste is om in Christus te zijn, opnieuw geboren. Vervolgens willen we wandelen in de werken die God tevoren heeft bereid. Niet meer en niet minder.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei vredestichter:

https://www.youtube.com/watch?v=MBtBHZtdU78

Heb jij enig idee wat er overal gebeurt op dit moment..

Ja, ik heb wel enig idee wat God aan het doen is en het is zeer indrukwekkend. Ik heb het van nabij meegemaakt. Tegelijkertijd zie ik een enorme toename van het kwaad. Ik denk dat deze wereld nu ontzettend snel naar een climax beweegt waar de mens gedwongen wordt om te kiezen. Het kwaad wordt voor een ieder volkomen duidelijk waarop een ieder gedwongen wordt een keuze te maken. Als je kiest tegen God dan verlies je het. Als je kiest voor God kan dat je kop kosten maar dan win je het wel. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Willempie:

 

Citaat

ik heb wel enig idee wat God aan het doen is en het is zeer indrukwekkend

. Ik heb het van nabij meegemaakt. Tegelijkertijd zie ik een enorme toename van het kwaad. Ik denk dat deze wereld nu ontzettend snel naar een climax beweegt waar de mens gedwongen wordt om te kiezen. Het kwaad wordt voor een ieder volkomen duidelijk waarop een ieder gedwongen wordt een keuze te maken. Als je kiest tegen God dan verlies je het. Als je kiest voor God kan dat je kop kosten maar dan win je het wel. 

de laatste zinnen denk ik dus duidelijk anders over, en lijken ook in tegenspraak met je eerste citaat..

maar wederom het zal onze eschatologie verschil wel zijn !!

Ik ben in iedergeval dat je de opdracht van Jezus serieus neemt: verkondig de blijde boodschap van het koninkrijk, wek doden op leg zieken de handen op, en drijf demonen uit.. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Jungiaans gedachtengoed, dat in geen geval iets met de Bijbel maar alles met jezelf als god zien te maken heeft.

Het wordt stilaan aandoenlijk. :)

Edit

Iedereen ter wereld erft dezelfde basis-archetypische beelden. Zo wordt ieder kind geboren met het archetypische beeld van de moeder. Dit voorgevormde beeld ontwikkelt zich stilaan tot de verschijning en het gedrag van de echte moeder. Het is dus door de ervaringen die het kind met zijn moeder beleeft dat dit beeld zich verder ontwikkelt, op basis van een 'klaarliggend' patroon. Ook het godsbeeld legt Jung op analoge wijze uit. Het archetype 'God' bestaat in oorsprong al in het collectief onbewuste, en het zijn de ervaringen die de persoon op dat gebied in de wereld beleeft die het godscomplex en het beeld van god vormen. (bron)

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei vredestichter:

de laatste zinnen denk ik dus duidelijk anders over, en lijken ook in tegenspraak met je eerste citaat..

maar wederom het zal onze eschatologie verschil wel zijn !!

Ik ben in iedergeval dat je de opdracht van Jezus serieus neemt: verkondig de blijde boodschap van het koninkrijk, wek doden op leg zieken de handen op, en drijf demonen uit.. 

 

Ik denk niet dat het tegenstrijdig is en zeker niet in strijd met de Bijbelse boodschap dat het goede en kwade naast elkaar tot ontplooiing komen en dat er uiteindelijk wel een confrontatie moet komen. Dat is het uiteindelijke resultaat van het eten van de boom der kennis van goed en kwaad.

Verder vind ik je houding naar anderen ietwat betuttelend. Wordt het niet eens tijd om naar de kerk te gaan? :+ 

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Willempie:

Ja, ik heb wel enig idee wat God aan het doen is en het is zeer indrukwekkend. Ik heb het van nabij meegemaakt. Tegelijkertijd zie ik een enorme toename van het kwaad. Ik denk dat deze wereld nu ontzettend snel naar een climax beweegt waar de mens gedwongen wordt om te kiezen. Het kwaad wordt voor een ieder volkomen duidelijk waarop een ieder gedwongen wordt een keuze te maken. Als je kiest tegen God dan verlies je het. Als je kiest voor God kan dat je kop kosten maar dan win je het wel. 

We mogen denkelijk ook niet vergeten dat het kwade steeds duidelijker wordt naarmate we groeien, dit doen we door het leven te ervaren, studie en introspectie. Met je eens wat die climax betreft, net zoals het steeds transparanter wordt welke ingrepen noodzakelijk worden om een volgend doemscenario te voorkomen. Maar zoals de traditie wil bestaat er geen garantie op succes, zoals je terecht aangeeft is de menselijke keuze hierin cruciaal. We hebben er zelfs geen God voor nodig, gezond verstand volstaat. 

13 uur geleden zei vredestichter:

Op deze manier krijgen wij deel aan de goddelijke natuur. Dit is de volledige betekenis van de nieuwe schepping. Het is zoveel meer dan alleen maar boven de zonde kunnen staan in dit leven. Door openbaring en kennis van zijn liefde een openbaring die de kennis te boven gaat `kunnen we met de volheid van God vervuld worden. ´

Verwijs je hiermee niet naar het proces van involutie?

Deze andere theorie is die van de evolutie en involutie van een wezen in zowel de geestelijke als de stoffelijke gebieden. Een geestelijk wezen verstoffelijkt, bijvoorbeeld bij de mens door de conceptie, geboorte en groei, incarnatie genoemd. De mens evolueert dan in de stof maar tegelijk involueert hij in de geestelijke gebieden. Hij evolueert: hij ontrolt zijn inherente eigenschappen als mens in een zelfbewust, stoffelijk, biologisch wezen. Hij brengt dus naar buiten wat al reeds aanwezig was! Steeds verder naarmate hij ouder wordt en tegelijk involueert hij als geestelijk wezen: op de geestelijke gebieden rolt hij zich als het ware in. Zijn geestelijke essentie trekt zich samen in een soort geestelijk zaad. Dan keert het proces zich om. In de stoffelijke gebieden begint het wezen te involueren, (in te rollen): de ouderdom en dood (excarnatie). Het bewustzijn trekt zich terug uit deze stoffelijke wereld en in de geestelijke gebieden ontkiemt als het ware de geestelijke kern weer en evolueert, brengt zijn eigenschappen weer tot aanzien in de geestelijke gebieden. (bron)

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Het wordt stilaan aandoenlijk.

Ik hoop dat u een zakdoekje bij de hand hebt.

Jung is een domineeszoon en de grondlegger van de analytische psychologie. De basis van zijn overtuiging heeft zijn wortels in het occulte liggen. In zijn boek "Memories, Dreams, Reflections", neemt hij een duidelijk stellingname in over wie Jezus is; Jezus lijkt hem een god van de dood. Jung was een psychoot met meerdere persoonlijkheden. Zelf geïnduceerde problematiek doordat men binnen zijn directe familie vele seances organiseerden waar hij graag aan mee deed en men moedwillig in trance geraakte. Zijn credo: Heb uzelf lief, zo heb je Jezus lief want Jezus dat ben jij....

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Kaasjeskruid:

Ik hoop dat u een zakdoekje bij de hand hebt.

Jung is een domineeszoon en de grondlegger van de analytische psychologie. De basis van zijn overtuiging heeft zijn wortels in het occulte liggen. In zijn boek "Memories, Dreams, Reflections", neemt hij een duidelijk stellingname in over wie Jezus is; Jezus lijkt hem een god van de dood. Jung was een psychoot met meerdere persoonlijkheden. Zelf geïnduceerde problematiek doordat men binnen zijn directe familie vele seances organiseerden waar hij graag aan mee deed en men moedwillig in trance geraakte. Zijn credo: Heb uzelf lief, zo heb je Jezus lief want Jezus dat ben jij....

Ja, Jung heeft een bijnadood ervaren waardoor z'n inzichten veel dieper gingen dan wat met een normaal bewustzijn kan bevroed worden, op deze manier kwam hij tot prachtige credo's. Het occulte is duister en angstaanjagend, je zal je zakdoekje nog kunnen gebruiken wanneer je daarmee in aanraking komt. Anders gezegd, wees gewaarschuwd en hou vertrouwen wanneer je sterft. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid