Spring naar bijdragen

Wek doden op genees de zieken en drijf demonen uit.


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 716
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nu wil ik natuurlijk de pret niet drukken, maar laten we ook niet meteen de loftrompet afsteken over de geloofwaardigheid van Vredestichter.  Het is alsof een reeks van negatieve ervaringen op di

Vredetsichter, je hoeft van mij je spullen niet te pakken, hoor.

Ja, dat moet je nu net tegen diabeten zeggen.

10 uur geleden zei DeThomas:

Even een update over "het Grote Genees DeThomas van zijn diabetes-experiment". Aangezien ik niet genoeg geloof is het volgens Radical en WdG beter dat ik door blijf leven met diabetes, dus zij hebben zich uit het experiment teruggetrokken.

Dat is nou altijd zo. Ook bij evangelische predikers die beweren te kunnen genezen. Als het niet lukt dan komt dit door gebrek aan geloof. Waarom mensen dan wel voor atheïsten bidden is mij niet bekend, aangezien atheïsten altijd een gebrek aan geloof hebben. Een universele God moet niet afhankelijk zijn van geloof. Dan is het gewoon placebo.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op ‎3‎-‎8‎-‎2017 om 10:35 zei DeThomas:

Even een update over "het Grote Genees DeThomas van zijn diabetes-experiment". Aangezien ik niet genoeg geloof is het volgens Radical en WdG beter dat ik door blijf leven met diabetes, dus zij hebben zich uit het experiment teruggetrokken.

Dus, twee mokken koffie minder. Kan ik hieruit concluderen dat genezing alleen volgt op verzoening? Het welvaartsevangelie...stelletje ontgoochelaars.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Dus, twee mokken koffie minder. Kan ik hieruit concluderen dat genezing alleen volgt op verzoening? Het welvaartsevangelie...stelletje ontgoochelaars.

Back in town? Heb je veel blinden kunnen genezen?

Genezing

De verlossing uit de dwaling kan de mens verkrijgen door zich zijn oorspronkelijke aard te herinneren, door zich te verbinden met zijn ware zelf. Dat proces wordt beschreven als bevrijding, wakker worden, weer nuchter worden, de genezing van blindheid, de opstanding uit de dood. De algemene term daarvoor is 'het herstel.' In de gnostische teksten is Jezus de verlosser die de mens komt oproepen "zichzelf te herinneren". In het Apocryphon van Johannes zegt Jezus: "Mens, sta op en herinner jezelf.". Dat is het herstel in de gnostische betekenis van verlossing uit de slavernij van een onwetend bestaan. Het woord 'herstel' dient te worden verstaan in de zin van 'genezing'. In het Nieuwe Testament wordt verteld hoe Jezus wonderen verrichtte. Hij genas zieken en wekte zelfs doden weer tot leven. Voor de gnostici waren dat geen feitelijke gebeurtenissen; het zijn geen wonderen. Het zijn symbolische beschrijvingen van 'het herstel' als een spiritueel proces. De gnostische Jezus geneest mensen van de dwaling, hun zelfvergetelheid. Hier zien we heel kort samengevat de kern van de gnostiek: de opstanding is geen verrijzenis uit de lichamelijke dood, maar een spiritueel proces. Deze spirituele opstanding bestaat eruit dat je jezelf herinnert als een vrij mens. Wie zichzelf zo hervindt zal niet alleen weten wie hij is, maar ook zijn bestemming kennen. (bron)

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei Foppe1986:

Dat idee dat je hieronder hebt gepost is precies waar VM en illuminatie mee bezig waren. En dat maak je in het andere topic belachelijk, maar nu post je het zelf. Soms begrijp ik jou niet. Ergo: ik begrijp je bijna nooit.

In het andere topic ging het over de eindtijd, niet over jouw persoonlijke zoektocht naar verlossing van wat je jezelf pleegt te noemen. Je betoog zal hier beter tot z'n recht komen, en denk nu maar niet dat we het verschil tussen tribalisme en christendom niet kennen. Wat dat betreft heb je duidelijk nog niet begrepen waar het over gaat, daarom alvast veel succes met je herstel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

In het andere topic ging het over de eindtijd, niet over jouw persoonlijke zoektocht naar verlossing van wat je jezelf pleegt te noemen. Je betoog zal hier beter tot z'n recht komen, en denk nu maar niet dat we het verschil tussen tribalisme en christendom niet kennen. Wat dat betreft heb je duidelijk nog niet begrepen waar het over gaat, daarom alvast veel succes met je herstel.

Waarom praat je steeds in we in plaats van in ik? Wat heeft tribalisme met christendom en met mijn schrijven te maken? Het enige wat ik schreef was dat de VM en illuminatie bezig waren met zelfverlossing, en dat ze dit hadden afgekeken bij de gnostici en andere mysteriereligies. 

Jouw basishouding naar mensen die anders denken dan jij bevalt me overigens totaal niet.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Foppe1986:

Waarom praat je steeds in we in plaats van in ik? Wat heeft tribalisme met christendom en met mijn schrijven te maken? Het enige wat ik schreef was dat de VM en illuminatie bezig waren met zelfverlossing, en dat ze dit hadden afgekeken bij de gnostici en andere mysteriereligies. Jouw basishouding naar mensen die anders denken dan jij bevalt me overigens totaal niet.  

Wat is een universeel ego? Deze term gebruikte je eerder.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Back in town? Heb je veel blinden kunnen genezen?

Het is dat ze stadsrechten hebben gekregen, maar in mijn beleving is het een dorp. Geen blinden genezen, echter wel een kreupele geholpen in haar genezingsproces.

De link met verwijzing naar genezing is volgens mij niets meer dan reclame voor uw gnostisch gedachtengoed. Esoterisch gemompel over zelfverlossing in de gedaante van syncretische religie dus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei TTC:

Wat is een universeel ego? Deze term gebruikte je eerder.

Dat zijn twee verschillende zaken. Je hebt het ego, dat is wat wij denken te zijn. Maar als je beseft dat we allemaal een zijn dan ga je universeel denken. Dus boven nationaliteit, ras, geloof, sekse etc. Dat zijn allemaal dwalingen die we onszelf hebben opgelegd door onze opvoeding en scholing. Wel belangrijk als je het in deze maatschappij wilt redden, maar voor het werkelijke leven onbelangrijk. Ik denk dat als we ons bewust worden van andere levens op andere planeten we al snel richting een meer universele denken gaan. We zullen ons dan geen Nederlander, Belg of Duitser voelen maar Aardling. Maar ook zonder die levens op andere planeten is dit mogelijk. 

Je hebt dan ook nog het Zelf of Ego (dus met hoofdletter) en dat is ons werkelijke zelf. 

En dat is de genezing waar Jezus het over had. Ik denk dat de evangelieen begonnen zijn als gnostische teksten, die per ongeluk door mensen letterlijk zijn genomen. Vandaar dat men meent dat mensen die echt dood zijn weer levend kunnen worden. Of dat ziekten door handoplegging kunnen genezen. Weet wie je bent, dat is het belangrijkst. Ook jezelf niet te belangrijk vinden, je bent immers maar een radartje in het geheel. De Aarde is ook weer een radartje in het geheel van ons zonnestelsel, ons zonnestelsel is weer een radartje in het geheel van het melkwegstelsel, en dat is weer een radartje in het geheel van nog iets groters.

In de tempel van Delphi stond: "Mens ken uzelf".  

Dat is het belangrijkst.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Het is dat ze stadsrechten hebben gekregen, maar in mijn beleving is het een dorp. Geen blinden genezen, echter wel een kreupele geholpen in haar genezingsproces. De link met verwijzing naar genezing is volgens mij niets meer dan reclame voor uw gnostisch gedachtengoed. Esoterisch gemompel over zelfverlossing in de gedaante van syncretische religie dus.

Ja, we zien dat hereniging mogelijk moet zijn, elk detail kan hierin belangrijk zijn.

1 minuut geleden zei Foppe1986:

Dat zijn twee verschillende zaken. Je hebt het ego, dat is wat wij denken te zijn. Maar als je beseft dat we allemaal een zijn dan ga je universeel denken. Dus boven nationaliteit, ras, geloof, sekse etc. Dat zijn allemaal dwalingen die we onszelf hebben opgelegd door onze opvoeding en scholing. Wel belangrijk als je het in deze maatschappij wilt redden, maar voor het werkelijke leven onbelangrijk. Ik denk dat als we ons bewust worden van andere levens op andere planeten we al snel richting een meer universele denken gaan. We zullen ons dan geen Nederlander, Belg of Duitser voelen maar Aardling. Maar ook zonder die levens op andere planeten is dit mogelijk. Je hebt dan ook nog het Zelf of Ego (dus met hoofdletter) en dat is ons werkelijke zelf. En dat is de genezing waar Jezus het over had. Ik denk dat de evangelieen begonnen zijn als gnostische teksten, die per ongeluk door mensen letterlijk zijn genomen. Vandaar dat men meent dat mensen die echt dood zijn weer levend kunnen worden. Of dat ziekten door handoplegging kunnen genezen. Weet wie je bent, dat is het belangrijkst. Ook jezelf niet te belangrijk vinden, je bent immers maar een radartje in het geheel. De Aarde is ook weer een radartje in het geheel van ons zonnestelsel, ons zonnestelsel is weer een radartje in het geheel van het melkwegstelsel, en dat is weer een radartje in het geheel van nog iets groters. In de tempel van Delphi stond: "Mens ken uzelf".   Dat is het belangrijkst.

Duidelijk, kunnen we mee verder. Handoplegging gebeurt mi vandaag nog steeds in allerhande vormen, zo heb je bv Reiki dat enorm bevrijdend kan zijn. Ik begrijp je punt van bezorgdheid dus niet, ik meen wel dat het raadzaam is om charlatans te onderscheiden van de rest die hier ernstig mee bezig is. Pro forma:

Reiki

Reiki is een paranormale therapie en behoort tot de alternatieve geneeswijzen. Er wordt gewerkt met de handen, waarbij het lichaam, met een veronderstelde vorm van levensenergie, wordt behandeld. De term reiki bestaat uit twee Japanse karakters (kanji), te weten 霊 rei ('geest' of 'ziel') en 気 ki ('energie' of 'levenskracht'). Een andere, populaire Westerse vertaling van 霊気 reikiis "universele levensenergie", of simpelweg "het leven", "de wereld". Bij het toepassen van reiki worden lichaam, geest en ziel, wanneer het aankomt op ziekte en genezing, als een geheel gezien. Noch het bestaan van ki, noch een mechanisme voor de manipulatie ervan zijn wetenschappelijk aangetoond. (bron)

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei TTC:

Duidelijk, kunnen we mee verder. Handoplegging gebeurt mi vandaag nog steeds in allerhande vormen, zo heb je bv Reiki dat enorm bevrijdend kan zijn. Ik begrijp je punt van bezorgdheid dus niet, ik meen wel dat het raadzaam is om charlatans te onderscheiden van de rest die hier ernstig mee bezig is. Pro forma:

Dat klopt ja. Maar dan zou het een universeel gegeven zijn, een menselijke kracht. Niet ingegeven doordat je gelooft in de christelijke God of in Jezus. Doden opwekken heb ik nog nooit mensen zien doen. Als het koord eenmaal losgekoppeld is is er geen "redding" mogelijk.

Ik heb zelf een keer reiki op afstand laten doen, en ik voelde wel iets. Maar kan ook placebo geweest zijn. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Foppe1986:

Dat klopt ja. Maar dan zou het een universeel gegeven zijn, een menselijke kracht. Niet ingegeven doordat je gelooft in de christelijke God of in Jezus. Doden opwekken heb ik nog nooit mensen zien doen. Als het koord eenmaal losgekoppeld is is er geen "redding" mogelijk. Ik heb zelf een keer reiki op afstand laten doen, en ik voelde wel iets. Maar kan ook placebo geweest zijn. 

Placebo kan ook werken, het is immers geestelijk. Ja, dergelijke dingen genieten de interesse of ook niet, zeer vaak is angst een spelbreker om het wel/niet te overwegen. Hoe dan ook, er bestaan veel verschillende therapieën/strategieën die genezing/herstel kunnen bevorderen. Zelfs schijnbaar domme dialogen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Placebo kan ook werken, het is immers geestelijk. Ja, dergelijke dingen genieten de interesse of ook niet, zeer vaak is angst een spelbreker om het wel/niet te overwegen. Hoe dan ook, er bestaan veel verschillende therapieën/strategieën die genezing/herstel kunnen bevorderen. 

Veel mensen zien hun eigen gebedsgenezingen als iets van God, maar reiki is van de duivel.  

http://forum.gkv.nl/index.php?topic=1734.0

Voor mijn part is dat compleet van de gekke. Dat is inderdaad angst, angst voor het grote onbekende. Daarom zou een universele godsdienst veel beter zijn, dan al die godsdiensten die andere godsdiensten demoniseren. Dat zorgt voor angst. Zie je bij mensen als Gaitema ook enorm. Mij zelfs verwijten dat ik door de duivel bezeten ben :+

Link naar bericht
Deel via andere websites
58 minuten geleden zei Foppe1986:

Veel mensen zien hun eigen gebedsgenezingen als iets van God, maar reiki is van de duivel.  

http://forum.gkv.nl/index.php?topic=1734.0

Voor mijn part is dat compleet van de gekke. Dat is inderdaad angst, angst voor het grote onbekende. Daarom zou een universele godsdienst veel beter zijn, dan al die godsdiensten die andere godsdiensten demoniseren. Dat zorgt voor angst. Zie je bij mensen als Gaitema ook enorm. Mij zelfs verwijten dat ik door de duivel bezeten ben :+

Denk dat ieder z'n weg kiest, het is ook geen makkelijk proces en het kan leiden tot uiterst vreemde neveneffecten. De geesteswetenschappen leveren hier een bijdrage aan, zoals bijvoorbeeld:

Theorie van positieve desintegratie

De theorie van positieve desintegratie (TPD), geformuleerd door de Poolse psycholoog en psychiater Kazimierz Dąbrowski (1902-1980), is een humanistische persoonlijkheidstheorie, net als de meer bekende behoeftepiramide van Dąbrowski's vriend Abraham Maslow. De theorie beschrijft hoe individuen zich in vijf niveaus tot een persoonlijkheid kunnen ontwikkelen. Centraal staat dat een gevoelig zenuwstelsel en andere aangeboren eigenschappen van een individu in wisselwerking met diens sociale omgeving kunnen leiden tot gevoelens van ‘anders zijn’, of zelfs tot existentiële angsten, burn-out, depressies en andere psychoneurosen. Volgens Dąbrowski is dit vaak echter geen teken van geestesziekte, maar juist van een hoog ontwikkelingspotentieel. Door psychoneurosen ontpopt zich namelijk in een individu een toenemend vermogen zichzelf te definiëren en overeenkomstig te gedragen. Dit maakt individuen autonomer en daarmee beter in staat een persoonlijkheid te creëren. (bron)

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Foppe1986:

Veel mensen zien hun eigen gebedsgenezingen als iets van God, maar reiki is van de duivel.  

http://forum.gkv.nl/index.php?topic=1734.0

De link eens doorgenomen, mi zeer vreemde conclusies die hieraan verbonden worden.

Wat moet je doen wanneer je zelf Reiki gedaan hebt, of er mee in aanraking bent geweest? 

  • Wanneer je je voor een mantra hebt opengesteld, heb je het eerste gebod “geen andere goden voor mijn aangezicht hebben” overtreden. Dat is zonde, het is verkeerd om geesten aan te roepen en dat moet je dus belijden (1 Johannes 1 : 7 – 9). 
  • God is rechtvaardig en moet zonden straffen, maar Hij is ook barmhartig en doet ons niet naar onze zonden. Hij vergeeft! Door het offer van Christus is er vergeving en door Zijn bloed is er bevrijding van alle bindingen met de boze (Colossenzen 1 : 21 – 23 en Jesaja 53 : 5 en 6). 
  • Wie zelf beïnvloed is geraakt door het aanroepen van mantra’s, kan meestal niet zelf van deze machten vrijkomen. Diegene doet er goed aan om naar een hulpverlener te gaan (predikant, ouderling of iemand die hier raad mee weet). Heel belangrijk is ook om weerstand aan de boze te bieden (Jakobus 4 : 6 + 7 en 1 Petrus 5 : 8 – 10). 
  • Wanneer je een ander met Reiki hebt geholpen, zul je dat de betreffende persoon moeten vertellen en hem of haar om vergeving vragen. Samen moet je dan bidden of God die ander wil reinigen van alle smetten en invloeden van de boze. Ook hier kan hulp van derden nodig zijn.
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...
4 minuten geleden zei DeThomas:

Het heeft Radical behaagt zich terug te trekken, aangezien zijn god nogal beperkt wordt door mijn denkbeelden. MIjn hoop is nu gericht op de god van Vredestichter.

Het is best wel triest allemaal. Maar ik wil graag voor je bidden en ben ervan overtuigd dat ik niet de enige ben hier. Waarvoor wil je dat we bidden? Wat is het dat je wilt?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid