Spring naar bijdragen

Wek doden op genees de zieken en drijf demonen uit.


Aanbevolen berichten

Zojuist zei TTC:

Waarom nutteloos, omdat mensen steeds hervallen in hetzelfde? Op die manier zou Einstein gelijk krijgen, niet?

Welk nut heeft het om tijdelijk in alle behoeftes voorzien te zijn, om uiteindelijk arm in de hel te belanden? Het ontbrak Einstein niet aan perceptie, maar zijn oplossend vermogen kwam tekort.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 716
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nu wil ik natuurlijk de pret niet drukken, maar laten we ook niet meteen de loftrompet afsteken over de geloofwaardigheid van Vredestichter.  Het is alsof een reeks van negatieve ervaringen op di

Vredetsichter, je hoeft van mij je spullen niet te pakken, hoor.

Ja, dat moet je nu net tegen diabeten zeggen.

3 minuten geleden zei TTC:

Zo gezien kunnen we beter de wereld afschaffen, het is enkel maar uitstel van executie, niet?

Uitstel van executie is het. Maar dat afschaffen doet God op Zijn tijd. Tot dan is het zaak om mensen het evangelie te brengen, daar ligt de lange termijn oplossing.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Het ontbrak Einstein niet aan perceptie, maar zijn oplossend vermogen kwam tekort.

Interessant

1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Uitstel van executie is het. Maar dat afschaffen dat doet God op Zijn tijd. Tot dan is het zaak om mensen het evangelie te brengen, daar ligt de lange termijn oplossing.

Als ik je goed begrijp dan is het doel om in de hemel te komen middels evangelisatie? De wereld zou dan slechts een tussenstuk zijn om daar te geraken, zoiets?

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei TTC:

Als ik je goed begrijp dan is het doel om in de hemel te komen middels evangelisatie?

Het doel van evangelisatie is om mensen bekend te laten worden met de oplossing van hun probleem. Evangeliseren op zich kan er niet voor zorgen dat ik in de hemel kom. Daar is persoonlijke bekering tot God voor nodig.

8 minuten geleden zei TTC:

De wereld zou dan slechts een tussenstuk zijn om daar te geraken, zoiets?

Deze wereld is van tijdelijke aard inderdaad en zal vernietigd worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Het doel van evangelisatie is om mensen bekend te laten worden met de oplossing van hun probleem. Evangeliseren op zich kan er niet voor zorgen dat ik in de hemel kom. Daar is persoonlijke bekering tot God voor nodig.

Wat is hun probleem, dat ze hun hypotheek niet meer kunnen betalen? Er zijn nogal wat problemen, de lijst is vrijwel oneindig.

3 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Deze wereld is van tijdelijke aard inderdaad en zal vernietigd worden.

Dan zijn alle wereldse problemen weg, dat is evident.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Wat is hun probleem, dat ze hun hypotheek niet meer kunnen betalen? Er zijn nogal wat problemen, de lijst is vrijwel oneindig.

Het probleem van veruit de meeste mensen is dat ze een boos en verontreinigd hart hebben. Men staat vijandig ten opzichte van God. Hoewel er mensen zijn die proberen een neutrale houding aan te nemen wat dit aangaand, is dit niets meer dan een leugen. Men kan niet neutraal staan ten opzichte van God.

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Het probleem van veruit de meeste mensen is dat ze een boos en verontreinigd hart hebben. Men staat vijandig ten opzichte van God. Hoewel er mensen zijn die proberen een neutrale houding aan te nemen wat dit aangaand, is dit niets meer dan een leugen. Men kan niet neutraal staan ten opzichte van God.

Is dat hetzelfde als in onderstaand citaat? Redelijk frustrerend lijkt me dat.

Een probleem kan niet worden opgelost als je niet weet wat het is. Zelfs als het in werkelijkheid reeds is opgelost, zul jij het probleem nog steeds heb­ben, omdat je niet herkend dat het is opgelost. Dit is de situatie van de wereld. Het probleem van scheiding, wat werkelijk het enige probleem is, is reeds opgelost. Maar de oplossing wordt niet herkend, omdat het probleem niet wordt herkend. Iedereen in deze wereld lijkt zijn eigen speciale problemen te hebben. Toch zijn ze allemaal hetzelfde en moeten ze als één worden herkend, wil de oplossing die ze allemaal oplost, geaccepteerd worden. Wie kan zien dat een probleem is opgelost, als hij denkt dat het probleem iets anders is? Zelfs als het antwoord hem wordt gegeven, kan hij het belang er­van nog niet zien. (bron)

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei TTC:

Is dat hetzelfde als in onderstaand citaat? Redelijk frustrerend lijkt me dat.

Een probleem kan niet worden opgelost als je niet weet wat het is. Zelfs als het in werkelijkheid reeds is opgelost, zul jij het probleem nog steeds heb­ben, omdat je niet herkend dat het is opgelost. Dit is de situatie van de wereld. Het probleem van scheiding, wat werkelijk het enige probleem is, is reeds opgelost. Maar de oplossing wordt niet herkend, omdat het probleem niet wordt herkend. Iedereen in deze wereld lijkt zijn eigen speciale problemen te hebben. Toch zijn ze allemaal hetzelfde en moeten ze als één worden herkend, wil de oplossing die ze allemaal oplost, geaccepteerd worden. Wie kan zien dat een probleem is opgelost, als hij denkt dat het probleem iets anders is? Zelfs als het antwoord hem wordt gegeven, kan hij het belang er­van nog niet zien. (bron)

 

De link naar de bron werkt niet, althans het geeft aan dat de pagina niet bestaat. Voor zover ik het kan bekijken betreft het slechts charismatische parafernalia. Een cursus geloven voor gevorderden... wat een flauwekul.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

De link naar de bron werkt niet, althans het geeft aan dat de pagina niet bestaat. Voor zover ik het kan bekijken betreft het slechts charismatische parafernalia. Een cursus geloven voor gevorderden... wat een flauwekul.

Zag het ook dat die link niet meer naar die bewuste pagina verwijst, ben je het niet eens met de doelstelling? Geen idee of die cursus ook werkt in de praktijk.

Het versnellen van een visie van ons Goddelijk Doel voor alle volken, om in vrede en liefde met de gehele mensheid verenigd te zijn in de herkenning van onze eenheid en gelijkheid in Gods aangezicht. Er bevindt zich in onze species een natuurlijk aangeboren vermogen, dat er altijd al is geweest en er altijd zal zijn, tot een uitbreiding van zelfverwezenlijking en een begrip van ons gehele bestaansdoel dat voortkomt uit daden van vergeving en liefde, zonder enig verband met ras, huidskleur, geloofsovertuiging, geslacht of nationaliteit. We zijn er in ons harten en geesten zeker van dat dit nieuwe begrip van een ware universele relatie vernieuwende oplossingen zal brengen voor de vaak verwoestende problemen van het menselijke bestaan waarmee de Mensheid sinds het begin van de tijd beladen is geweest. Ons enige doel is verlichting. De middelen zijn de consistente en compromisloze toepassing van Een Cursus in Wonderen. Ons curriculum leidt, ondersteunt, verhoogt en versnelt deze transformatie van onze geesten. Onze focus is gericht op dienstverlening, onderwijs, verspreiding en communicatie van de boodschap van Een Cursus in Wonderen over heel de wereld. (bron)

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei TTC:

ben je het niet eens met de doelstelling?

Absoluut niet.

11 minuten geleden zei TTC:

Er bevindt zich in onze species een natuurlijk aangeboren vermogen, dat er altijd al is geweest en er altijd zal zijn, tot een uitbreiding van zelfverwezenlijking en een begrip van ons gehele bestaansdoel dat voortkomt uit daden van vergeving en liefde, zonder enig verband met ras, huidskleur, geloofsovertuiging, geslacht of nationaliteit.

Dit is je reinste onzin. Er bevind zich in ons helemaal geen aangeboren vermogen om te willen vergeven en lief te hebben. Men gaat uit van de goedheid van de mens, dit staat diametraal ten opzichte van wat de Bijbel leert en de wereld etaleert.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Absoluut niet. Dit is je reinste onzin. Er bevind zich in ons helemaal geen aangeboren vermogen om te willen vergeven en lief te hebben. Men gaat uit van de goedheid van de mens, dit staat diametraal ten opzichte van wat de Bijbel leert.

Er bestaat dan niet zoiets als goede mensen? Alle mensen zijn dan demonen, zoiets?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Er bestaat dan niet zoiets als goede mensen? 

Mensen schieten voortdurend tekort. Het lukt de mens niet om voortdurend goed te doen. Ons geweten mag ons dan aanklagen, maar uit onszelf zijn we niet bij machte om enige verandering teweeg te brengen van blijvende aard.

Gelijk geschreven is: Er is niemand rechtvaardig, ook niet een; Er is niemand, die verstandig is, er is niemand, die God zoekt. Allen zijn zij afgeweken, te zamen zijn zij onnut geworden; er is niemand, die goed doet, er is ook niet tot een toe. (Rom.3:10-12)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Kaasjeskruid:

Mensen schieten voortdurend tekort. Het lukt de mens niet om voortdurend goed te doen. Ons geweten mag ons dan aanklagen, maar uit onszelf zijn we niet bij machte om enige verandering teweeg te brengen van blijvende aard. Gelijk geschreven is: Er is niemand rechtvaardig, ook niet een; Er is niemand, die verstandig is, er is niemand, die God zoekt. Allen zijn zij afgeweken, te zamen zijn zij onnut geworden; er is niemand, die goed doet, er is ook niet tot een toe. (Rom.3:10-12)

Behalve jij dan?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Behalve jij dan?

Maar de zonde, oorzaak genomen hebbende door het gebod, heeft in mij alle begeerlijkheid gewrocht; want zonder de wet is de zonde dood. En zonder de wet, zo leefde ik eertijds; maar als het gebod gekomen is, zo is de zonde weder levend geworden, doch ik ben gestorven. En het gebod, dat ten leven was, hetzelve is mij ten dood bevonden. Want de zonde, oorzaak genomen hebbende door het gebod, heeft mij verleid, en door hetzelve gedood. Alzo is dan de wet heilig, en het gebod is heilig, en rechtvaardig, en goed. Is dan het goede mij de dood geworden? Dat zij verre. Maar de zonde is mij de dood geworden; opdat zij zou openbaar worden zonde te zijn; werkende mij door het goede den dood; opdat de zonde boven mate wierd zondigende door het gebod. Want wij weten, dat de wet geestelijk is, maar ik ben vleselijk, verkocht onder de zonde. Want hetgeen ik doe, dat ken ik niet; want hetgeen ik wil, dat doe ik niet, maar hetgeen ik haat, dat doe ik. En indien ik hetgene doe, dat ik niet wil, zo stem ik de wet toe, dat zij goed is. Ik dan doe datzelve nu niet meer, maar de zonde, die in mij woont. Want ik weet, dat in mij, dat is, in mijn vlees, geen goed woont; want het willen is wel bij mij, maar het goede te doen, dat vind ik niet. Want het goede dat ik wil, doe ik niet, maar het kwade, dat ik niet wil, dat doe ik. Indien ik hetgene doe, dat ik niet wil, zo doe ik nu hetzelve niet meer, maar de zonde, die in mij woont. Zo vind ik dan deze wet in mij; als ik het goede wil doen, dat het kwade mij bijligt. (Rom.7:8-21)

Ik zondig nog steeds.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Maar de zonde, oorzaak genomen hebbende door het gebod, heeft in mij alle begeerlijkheid gewrocht; want zonder de wet is de zonde dood. En zonder de wet, zo leefde ik eertijds; maar als het gebod gekomen is, zo is de zonde weder levend geworden, doch ik ben gestorven. En het gebod, dat ten leven was, hetzelve is mij ten dood bevonden. Want de zonde, oorzaak genomen hebbende door het gebod, heeft mij verleid, en door hetzelve gedood. Alzo is dan de wet heilig, en het gebod is heilig, en rechtvaardig, en goed. Is dan het goede mij de dood geworden? Dat zij verre. Maar de zonde is mij de dood geworden; opdat zij zou openbaar worden zonde te zijn; werkende mij door het goede den dood; opdat de zonde boven mate wierd zondigende door het gebod. Want wij weten, dat de wet geestelijk is, maar ik ben vleselijk, verkocht onder de zonde. Want hetgeen ik doe, dat ken ik niet; want hetgeen ik wil, dat doe ik niet, maar hetgeen ik haat, dat doe ik. En indien ik hetgene doe, dat ik niet wil, zo stem ik de wet toe, dat zij goed is. Ik dan doe datzelve nu niet meer, maar de zonde, die in mij woont. Want ik weet, dat in mij, dat is, in mijn vlees, geen goed woont; want het willen is wel bij mij, maar het goede te doen, dat vind ik niet. Want het goede dat ik wil, doe ik niet, maar het kwade, dat ik niet wil, dat doe ik. Indien ik hetgene doe, dat ik niet wil, zo doe ik nu hetzelve niet meer, maar de zonde, die in mij woont. Zo vind ik dan deze wet in mij; als ik het goede wil doen, dat het kwade mij bijligt. (Rom.7:8-21) Ik zondig nog steeds.

Heeft God dit allemaal geschapen? Het is werkelijk om depressief van te worden, straks krijg ik schrik om nog buiten te komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Maar de zonde, oorzaak genomen hebbende door het gebod, heeft in mij alle begeerlijkheid gewrocht; want zonder de wet is de zonde dood. En zonder de wet, zo leefde ik eertijds; maar als het gebod gekomen is, zo is de zonde weder levend geworden, doch ik ben gestorven. En het gebod, dat ten leven was, hetzelve is mij ten dood bevonden. Want de zonde, oorzaak genomen hebbende door het gebod, heeft mij verleid, en door hetzelve gedood. Alzo is dan de wet heilig, en het gebod is heilig, en rechtvaardig, en goed. Is dan het goede mij de dood geworden? Dat zij verre. Maar de zonde is mij de dood geworden; opdat zij zou openbaar worden zonde te zijn; werkende mij door het goede den dood; opdat de zonde boven mate wierd zondigende door het gebod. Want wij weten, dat de wet geestelijk is, maar ik ben vleselijk, verkocht onder de zonde. Want hetgeen ik doe, dat ken ik niet; want hetgeen ik wil, dat doe ik niet, maar hetgeen ik haat, dat doe ik. En indien ik hetgene doe, dat ik niet wil, zo stem ik de wet toe, dat zij goed is. Ik dan doe datzelve nu niet meer, maar de zonde, die in mij woont. Want ik weet, dat in mij, dat is, in mijn vlees, geen goed woont; want het willen is wel bij mij, maar het goede te doen, dat vind ik niet. Want het goede dat ik wil, doe ik niet, maar het kwade, dat ik niet wil, dat doe ik. Indien ik hetgene doe, dat ik niet wil, zo doe ik nu hetzelve niet meer, maar de zonde, die in mij woont. Zo vind ik dan deze wet in mij; als ik het goede wil doen, dat het kwade mij bijligt. (Rom.7:8-21)

Ik zondig nog steeds.

Ik weet welke vertaling je gebruikt maar het principe is hetzelfde `wie verlost ons van onze zondige natuur´

het is wel jammer dat je de context compleet mist, want een regel later geeft paulus dit, aan hoe hij deze oude zondige natuur heeft overwonnen !!

19 Want het goede dat ik wil, doe ik niet, maar het kwade, dat ik niet wil, dat doe ik.

 20 Als ik nu dat doe wat ik niet wil, breng ík dat niet meer teweeg, maar de zonde die in mij woont.

 21 Ik ontdek dus deze wet in mij: dat, als ik het goede wil doen, het kwade dicht bij mij ligt.

 22  Want naar de innerlijke mens verheug ik mij in de wet van God.

 23  Maar in mijn leden zie ik een andere wet, die tegen de wet van mijn verstand strijd voert en mij tot gevangene maakt van de wet van de zonde, die in mijn leden is.

 24 Ik ellendig mens, wie zal mij verlossen uit het lichaam van deze dood?

 25 Ik dank God, door Jezus Christus, onze Heere.

 

Paulus geeft zijn staat aan van voor zijn bekering, hoe machteloos hij was onder de wet, 

Maar dat hij nu met Christus meer dan overwinnaar is, en gaat dus verder in rom 8..

   Het leven door de Geest

 1 Dus is er nu geen verdoemenis voor hen die in Christus Jezus zijn, die niet naar het vlees wandelen, maar naar de Geest. 

 2  Want de wet van de Geest van het leven in Christus Jezus heeft mij vrijgemaakt van de wet van de zonde en van de dood.

 3  Want wat voor de wet onmogelijk was, krachteloos als zij was door het vlees, dat heeft God gedaan: Hij heeft Zijn eigen Zoon gezonden in een gedaante gelijk aan het zondige vlees  en datomwille van de zonde, en  de zonde veroordeeld in het vlees,

 4 opdat de rechtvaardige eis van de wet vervuld zou worden in ons, die niet naar het vlees wandelen, maar naar de Geest.

 5  Immers, zij die naar het vlees zijn, bedenken de dingen van het vlees, maar zij die naar de Geest zijn, de dingen van de Geest.

 6 Want het denken van het vlees is de dood, maar het denken van de Geest is leven en vrede.

 7 Immers, het denken van het vlees is vijandschap tegen God. Het onderwerpt zich namelijk niet aan de wet van God, want het kan dat ook niet.

 8 En zij die in het vlees zijn, kunnen God niet behagen.

 9 Maar u bent niet in het vlees, maar in de Geest, wanneer althans  de Geest van God  in u woont. Maar als iemand de Geest van Christus niet heeft, die is niet van Hem.

 10 Als Christus echter in u is, dan is het lichaam wel dood vanwege de zonde, maar de geest is leven vanwege de gerechtigheid.

 11 En als de Geest van Hem Die Jezus uit de doden opgewekt heeft, in u woont,  zal Hij Die Christus uit de doden opgewekt heeft, ook uw sterfelijke lichamen levend maken door Zijn Geest, Die in u woont.

 12 Welnu, broeders, wij zijn aan het vlees niet verplicht om naar het vlees te leven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei vredestichter:
  • Ik weet welke vertaling je gebruikt maar het principe is hetzelfde `wie verlost ons van onze zondige natuur´
  • het is wel jammer dat je de context compleet mist, want een regel later geeft paulus dit, aan hoe hij deze oude zondige natuur heeft overwonnen !!

Je laat precies vermoeden dat je eerst het verhaal volledig moet lezen, niet? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei TTC:

Je laat precies vermoeden dat je eerst het verhaal volledig moet lezen, niet? 

Klopt TTC

Ik vind het erg moeilijk te begrijpen dat er iets uit de context gerukt wordt, en dit gebruikt word als argument..

dat we zondaren zijn met een zondige natuur, 

terwijl paulus juist probeert duidelijk te maken dat dit dus niet zo is, heel bizar !!

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei vredestichter:

Ik vind het erg moeilijk te begrijpen dat er iets uit de context gerukt wordt, en dit gebruikt word als argument..dat we zondaren zijn met een zondige natuur, terwijl paulus juist probeert duidelijk te maken dat dit dus niet zo is, heel bizar !!

Nochtans ben jij deze topic begonnen, niet? Over welke demonen heb jij het dan?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoe dan wel !!

Hoe Maken wij dan onderdeel uit van jezus zijn dood,

Men brengt het evangelie vaak als: ""Jezus stierf zodat jij niet sterven"" met andere woorden, het wordt gepresenteerd als een vervanging.

Maar dat is volkomen verkeerd, omdat toen Hij stierf, wij samen met Hem stierven.

2 Korintiers 5:14-15 maakt dit heel duidelijk: "Wat ons drijft is de liefde van Christus, omdat we ervan overtuigd zijn dat één mens voor alle mensen is gestorven, waardoor alle mensen zijn gestorven, en dat hij voor allen is gestorven opdat de levenden niet langer voor zichzelf zouden leven, maar voor hem die voor de levenden is gestorven en is opgewekt".

We zijn, met andere woorden, met Hem verenigd zijn dood. In in plaats van vervanging, substitutie, is het identificatie. Toen Hij stierf, stierven wij. Het gedeelte gaat verder: Daarom ook is iemand die één met Christus is, een nieuwe schepping. Het oude is voorbij, het nieuwe is gekomen. Dit alles is het werk van God. Hij heeft ons door Christus met zich verzoend en ons de verkondiging daarover toevertrouwd.

Het is God die door Christus de wereld met zich heeft verzoend: hij heeft de wereld haar overtredingen niet aangerekend. En ons heeft hij de verkondiging van de verzoening toevertrouwd. Wij zijn gezanten van Christus, God doet door ons zijn oproep.

Namens Christus vragen wij: laat u met God verzoenen. God heeft hem die de zonde niet kende voor ons één gemaakt met de zonde, zodat wij door hem rechtvaardig voor God konden worden. (2 Kor. 5:17-21) Door met Christus te sterven werden we ook met Hem opgewekt tot een nieuw leven als een nieuwe schepping.

Het nieuwe is gekomen en het oude is verdwenen. Dit staat ook heel duidelijk in Romeinen 6: Weet u niet dat wij die gedoopt zijn in Christus Jezus, zijn gedoopt in zijn dood? We zijn door de doop in zijn dood met hem begraven om zoals Christus door de macht van de Vader uit de dood is opgewekt, een nieuw leven te leiden. Als wij delen in zijn dood, zullen wij ook delen in zijn opstanding. Immers, we weten dat ons oude bestaan met hem gekruisigd is omdat er een einde moest komen aan ons zondige leven: we mochten niet langer slaven van de zonde zijn. Wie gestorven is, is rechtens vrij van de zonde. Wanneer wij met Christus zijn gestorven, geloven we dat we ook met hem zullen leven (Rom.6: 3-8)

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei TTC:

Redelijk verwarrend allemaal, zijn we niet meer zondig dan?

Ik zou zeggen lees eerst eens, de romeinen brief compleet ik vind hem heel duidelijk..

verder wil ik nog wel kwijt dat je dan zult gaan begrijpen dat Jezus niet onze plaats innam maar dat wij met Hem zijn gestorven, niet fysiek maar door identificatie

Wanneer we Jezus als onze redder aannemen, vindt er een vereniging plaats waarin we geestelijk het graf in gaan en met Hem worden opgewekt

Als resultaat daarvan worden we in Hem met zijn opstandingsleven verenigd en kunnen we als nieuwe schepping leven.

Een van de beroemdste verzen hierover is Galaten 2:19 20: met Christus ben ik gekruisigd: ikzelf leef niet meer maar Christus leeft in mij. Mijn leven hier op aarde leef ik in het geloof in de Zoon van God, die mij heeft liefgehad en zich voor mij heeft prijsgegeven.

Het tweede deel kan hier klinken als plaatsvervanging als we het eerste deel overslaan, maar uit het hele vers blijkt duidelijk dat Jezus niet stierf zodat wij niet hoefden te sterven; Hij stierf zodat wij zouden kunnen sterven en geestelijk met Hem zouden kunnen opstaan in het nieuwe leven.

De macht die Jezus heeft over zonde en dood, heeft Hij aan ons gegeven, omdat wij met Hem uit het graf zijn gekomen. We zijn niet alleen vergeven, maar we hebben ook de macht van de genade ontvangen.

Zoals Paulus in Romeinen 5:17 zei: "Als de dood heeft geheerst door de overtreding van één mens, is het des te zekerder dat allen die de genade en de vrijspraak in overvloed hebben ontvangen, zullen heersen in het eeuwige leven, dankzij die ene mens, Jezus Christus." Door ons te identificeren met zijn dood en opstanding ontvangen we Gods overvloedige genade om te leven. Dit is iets totaal anders dan het plaatsvervangings verhaal dat veel kerken vertellen, maar het is wel iets wat de bijbel leert Het is ook de manier waarop de vroege kerk vele eeuwen lang de verzoening begreep

Clemens van Alexandrie, een van de vroege Kerkvaders, beschreef de verzoening als volgt: "De Logos van God moest mens worden, zodat je van een mens kunt leren hoe een mens God kan worden "

Zo schreef origenes, een theoloog uit de derde eeuw: "Van Christus uit begon de eenwording van de Goddelijke- en de menselijke natuur, opdat de menselijke natuur, in gemeenschap met de Goddelijke natuur zou opstaan 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei vredestichter:

Je zult gaan begrijpen heel duidelijk dat Jezus niet onze plaats innam maar dat wij met Hem zijn gestorven, niet fysiek maar door identificatie

Die identificatie is een interessant fenomeen, vergis je je soms niet tussen Jezus en Christus? Herhaal graag m'n vraag, wie zijn die demonen in jouw ogen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei TTC:

Heeft God dit allemaal geschapen? Het is werkelijk om depressief van te worden, straks krijg ik schrik om nog buiten te komen.

God laat ons niet zondigen, dat doen we zelf. Ik zondig nog steeds, zij het minder dan voorheen, maar neemt niet weg dat ik nog dagelijks vergeving nodig heb. Gelukkig mag ik leven vanuit het besef ook vergeven te worden. Ik verlang elke dag naar verlossing van dit lichaam. Zo ver is het echter nog niet, en dus blijft het strijden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid