Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Welk rol God met ieder mens heeft kan je niet in één woord zeggen. Heel je leven is jouw rol, van schoffelen in je tuintje tot koffie drinken met je collega. Elk minuut in jouw leven wordt door Gods regie bepaald en is een levensles op zich. Hoe ongelofelijk het ook klinkt. Niets gebeurd zonder reden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 6,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De kwestie is dat je het gebod heel individualistisch benadert, terwijl wij het als algemeen gebod voor heel de Kerk zien. De Kerk dient het evangelie te brengen en elke gelovige geeft daar op eigen w

Iemand behorende tot het joodse geloof is een jood, dus met kleine letter, iemand behorende tot het Joodse volk is een Jood, dus met hoofdletter. Net zoals je christen met kleine letter schrijft, want

Mijn visie: geen idee hoe/wat/wanneer. Ik hoop op het Koninkrijk, maar ben helaas nogal agnostisch. Maar een eind aan al t leed en onrecht juig ik uiteraard toe. En ik denk wel dat een Koninkrijk alle

Posted Images

11 uur geleden zei Gaitema:

Mij zeggen al die woorden niks. Ik vind het ook eigenlijk om eerlijk te zijn een vraag naar de bekende weg. Daar dacht ik ook aan. Ieder mens heeft de rol van Adam of Eva. Leven met je partner en voor je partner. Verder voor de medemensen.

Ja, oervervelend en er gebeurt helemaal niets, die weg lijkt zo wel op een doodlopende straat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Gaitema:

Welk rol God met ieder mens heeft kan je niet in één woord zeggen. Heel je leven is jouw rol, van schoffelen in je tuintje tot koffie drinken met je collega. Elk minuut in jouw leven wordt door Gods regie bepaald en is een levensles op zich. Hoe ongelofelijk het ook klinkt. Niets gebeurd zonder reden.

Nu vrijdag komen we meer te weten over Gods plan, er staat veel op het spel.

Op vrijdag 25 augustus komende verschillende centrale bankiers samen in Jackson Hole. Federal Reserve voorzitter Janet Yellen houdt dan een speech over de financiële toestand in de Verengde Staten van Amerika. Tijdens de speech worden ook de vooruitzichten voor het monetaire beleid toegelicht, een belangrijk moment voor de financiële markten vermits haar woorden een impact zullen hebben op de U.S. dollar. Beleggers en investeerders kijken gespannen uit naar de bijeenkomst van de centrale bankiers te Jackson Hole op vrijdag 25 augustus. Onder andere Janet Yellen (Federal Reserve) en Mario Draghi (Europese Centrale Bank) zullen aanwezig zijn maar deze laatste zal wellicht niets prijsgeven over de plannen omtrent het monetaire beleid. (bron)

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei TTC:

Nu vrijdag komen we meer te weten over Gods plan, er staat veel op het spel.

Op vrijdag 25 augustus komende verschillende centrale bankiers samen in Jackson Hole. Federal Reserve voorzitter Janet Yellen houdt dan een speech over de financiële toestand in de Verengde Staten van Amerika. Tijdens de speech worden ook de vooruitzichten voor het monetaire beleid toegelicht, een belangrijk moment voor de financiële markten vermits haar woorden een impact zullen hebben op de U.S. dollar. Beleggers en investeerders kijken gespannen uit naar de bijeenkomst van de centrale bankiers te Jackson Hole op vrijdag 25 augustus. Onder andere Janet Yellen (Federal Reserve) en Mario Draghi (Europese Centrale Bank) zullen aanwezig zijn maar deze laatste zal wellicht niets prijsgeven over de plannen omtrent het monetaire beleid. (bron)

Op al deze punten heb jij geen invloed in jouw leven. Dat is puur aan die mensen. Mijn naam staat er niet tussen, die van jou niet, dus nee, dit gaat niet over Gods plan met jouw en mijn leven. Ik heb ook het idee dat je totaal niet snapt waar ik het over heb. Door het leven van Adam en Eva in het paradijs, als oervervelend te omschrijven, mis je wel veel van God ideaal en het probleem met de zondeval. Het leven met God was ideaal en absoluut niet oervervelend. Gods plan met jouw leven is niet saai. Het gaat allemaal om de liefde en totaal niet over het geld. Ook om de rentmeesterschap. Zoals ik al zei: de problemen van de natuur aanpakken. Zeg mij eens, waarom ben jij hier op aarde? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Gaitema:

Op al deze punten heb jij geen invloed in jouw leven. Dat is puur aan die mensen. Mijn naam staat er niet tussen, die van jou niet, dus nee, dit gaat niet over Gods plan met jouw en mijn leven. Ik heb ook het idee dat je totaal niet snapt waar ik het over heb. Door het leven van Adam en Eva in het paradijs, als oervervelend te omschrijven, mis je wel veel van God ideaal en het probleem met de zondeval. Het leven met God was ideaal en absoluut niet oervervelend. Gods plan met jouw leven is niet saai. Het gaat allemaal om de liefde en totaal niet over het geld. Ook om de rentmeesterschap. Zoals ik al zei: de problemen van de natuur aanpakken. Zeg mij eens, waarom ben jij hier op aarde? 

Als het niet over geld (macht, bezit) zou gaan dan zouden we in versneld tempo dat Vredesrijk kunnen realiseren, 'die mensen' spelen daar een cruciale rol in waardoor ze jou kunnen helpen bij het redden van de natuur waar je het over hebt. Ik ben hier om jou dat te vertellen, samen met anderen die terdege kennis genomen hebben van de sociale alternatieven. Deze alternatieven zijn er dan ook niet zomaar, tenzij je God wil negeren uiteraard, dat kan ook. En al zie je het misschien niet, jouw naam staat er ook tussen, de mensheid staat vandaag voor zwaarwichtige keuzes. Garantie op succes vergroot naarmate een kritische massa hiervoor wakker wordt en een nieuw pad bewandelt, in woord en daad.

mPlgLCH.png

Link naar bericht
Deel via andere websites
37 minuten geleden zei TTC:

Nu vrijdag komen we meer te weten over Gods plan, er staat veel op het spel.

Op vrijdag 25 augustus komende verschillende centrale bankiers samen in Jackson Hole. Federal Reserve voorzitter Janet Yellen houdt dan een speech over de financiële toestand in de Verengde Staten van Amerika. Tijdens de speech worden ook de vooruitzichten voor het monetaire beleid toegelicht, een belangrijk moment voor de financiële markten vermits haar woorden een impact zullen hebben op de U.S. dollar. Beleggers en investeerders kijken gespannen uit naar de bijeenkomst van de centrale bankiers te Jackson Hole op vrijdag 25 augustus. Onder andere Janet Yellen (Federal Reserve) en Mario Draghi (Europese Centrale Bank) zullen aanwezig zijn maar deze laatste zal wellicht niets prijsgeven over de plannen omtrent het monetaire beleid. (bron)

Het menselijk plan bedoel je, denk ik....

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 21-8-2017 om 13:40 zei Mcmadtasty:

Dankzij je opdracht aan mij om het in een schets overzichtelijk te maken, kan ik voor mezelf nu ook verbanden leggen in dat wat wel resoneerde maar totaal verschillend leek. Ik ben aan het kijken hoe ik dat 3d kan presenteren

Misschien kan je het onderstaande ook gebruiken voor jouw presentatie, over 'zinloze' behoeften die altijd tijdelijk zijn. 

Het dilemma waarvoor de mens staat is of hij kiest voor het tijdelijke of het eeuwige. Als je voor het tijdelijke kiest, bouw je je huis op zand - dan stort het in. Als je voor het eeuwige kiest, dan wordt er iets verworven dat altijd stand houdt. En minder kan je niet bevredigen, alleen het eeuwige kan je bevredigen. Het tijdelijke kan je niet bevredigen. Integendeel, het zal je hongeriger en dorstiger maken. Het is alsof iemand olie op het vuur gooit om het te blussen - het vuur wordt erdoor gevoed en laait op. Het tijdelijke is als olie op het vuur van je verlangen; het stimuleert het, het voedt het. Alleen het eeuwige kan je dorst lessen, een andere manier is er niet. Maar als ik zeg: `Alleen als je voor het eeuwige kiest bouw je je huis op een bergtop, op rotsgrond die stand houdt; dan is je inspanning niet vergeefs', wat bedoel ik dan met de woorden: `Als je voor het eeuwige kiest?' Want het eeuwige kun je niet kiezen. Als je kiest, zul je altijd voor het tijdelijke kiezen, omdat een keus een vluchtig verschijnsel is. Wat bedoel ik dan als ik zeg: `Kies voor het eeuwige'? Ik bedoel: als je kunt inzien dat het tijdelijke geen nut heeft - het volgende moment heb je alweer dorst en dit water zal je dorst niet lessen - als je dat beseft, valt het tijdelijke weg. Het verliest zijn nut, je ziet domweg de zinloosheid ervan in. Het verdwijnt en het eeuwige wordt gekozen - je kiest het nooit zelf. Als het tijdelijke wegvalt, komt het eeuwige je leven binnen. Maar het tijdelijke moet volslagen vruchteloos worden, zinloos. Wat het tijdelijke betreft moet je mislukking compleet zijn. `Gezegend zijn zij die in deze wereld falen' - deze mooie uitspraak moet aan de andere uitspraken van Jezus worden toegevoegd. (bron)

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei TTC:

Misschien kan je het onderstaande ook gebruiken voor jouw presentatie, over 'zinloze' behoeften die altijd tijdelijk zijn. 

Het dilemma waarvoor de mens staat is of hij kiest voor het tijdelijke of het eeuwige. Als je voor het tijdelijke kiest, bouw je je huis op zand - dan stort het in. Als je voor het eeuwige kiest, dan wordt er iets verworven dat altijd stand houdt. En minder kan je niet bevredigen, alleen het eeuwige kan je bevredigen. Het tijdelijke kan je niet bevredigen. Integendeel, het zal je hongeriger en dorstiger maken. Het is alsof iemand olie op het vuur gooit om het te blussen - het vuur wordt erdoor gevoed en laait op. Het tijdelijke is als olie op het vuur van je verlangen; het stimuleert het, het voedt het. Alleen het eeuwige kan je dorst lessen, een andere manier is er niet. Maar als ik zeg: `Alleen als je voor het eeuwige kiest bouw je je huis op een bergtop, op rotsgrond die stand houdt; dan is je inspanning niet vergeefs', wat bedoel ik dan met de woorden: `Als je voor het eeuwige kiest?' Want het eeuwige kun je niet kiezen. Als je kiest, zul je altijd voor het tijdelijke kiezen, omdat een keus een vluchtig verschijnsel is. Wat bedoel ik dan als ik zeg: `Kies voor het eeuwige'? Ik bedoel: als je kunt inzien dat het tijdelijke geen nut heeft - het volgende moment heb je alweer dorst en dit water zal je dorst niet lessen - als je dat beseft, valt het tijdelijke weg. Het verliest zijn nut, je ziet domweg de zinloosheid ervan in. Het verdwijnt en het eeuwige wordt gekozen - je kiest het nooit zelf. Als het tijdelijke wegvalt, komt het eeuwige je leven binnen. Maar het tijdelijke moet volslagen vruchteloos worden, zinloos. Wat het tijdelijke betreft moet je mislukking compleet zijn. `Gezegend zijn zij die in deze wereld falen' - deze mooie uitspraak moet aan de andere uitspraken van Jezus worden toegevoegd. (bron)

De behoefte is niet zinloos, slechts  de  uitvoering van de behoefte.

Ik denk dat je je eerder af moet gaan vragen wat is de behoefte van de uitvoering.
je hebt in totaal 6 beschouwingen.

mc.jpg

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei TTC:

Als het niet over geld (macht, bezit) zou gaan dan zouden we in versneld tempo dat Vredesrijk kunnen realiseren, 'die mensen' spelen daar een cruciale rol in waardoor ze jou kunnen helpen bij het redden van de natuur waar je het over hebt. Ik ben hier om jou dat te vertellen, samen met anderen die terdege kennis genomen hebben van de sociale alternatieven. Deze alternatieven zijn er dan ook niet zomaar, tenzij je God wil negeren uiteraard, dat kan ook. En al zie je het misschien niet, jouw naam staat er ook tussen, de mensheid staat vandaag voor zwaarwichtige keuzes. Garantie op succes vergroot naarmate een kritische massa hiervoor wakker wordt en een nieuw pad bewandelt, in woord en daad.

mPlgLCH.png

Nou, dan als terug naar de basis, van voor de zondeval juist goed. Vanaf de zondeval is de schepping steeds weer geweld aangedaan

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Mcmadtasty:

De behoefte is niet zinloos, slechts de uitvoering van de behoefte. Ik denk dat je je eerder af moet gaan vragen wat is de behoefte van de uitvoering. Je hebt in totaal 6 beschouwingen.

Dien je hierbij ook geen rekening te houden met verschillende bewustzijnsniveaus? Deze hebben mi een impact op het geheel, dit naargelang hun dominantie of 'uitvoering van de behoefte'. Simpel gesteld:

  • egocentrisme
  • etnocentrisme
  • wereldcentrisme
  • eenheidsbewustzijn

Het mag duidelijk zijn dat een egocentrische samenleving heel anders is dan een wereldcentrische, een wereldcentrisch perspectief brengt ons dichter bij dat geambieerde Vredesrijk. 

1 uur geleden zei Gaitema:

Nou, dan als terug naar de basis, van voor de zondeval juist goed. Vanaf de zondeval is de schepping steeds weer geweld aangedaan

Het verschil is nu wel dat we quasi elke uithoek van deze wereld kennen, en zelfs veel meer dan dat. Dat is het voordeel van evolutie, we worden ons steeds bewuster van wat we niet willen en we hebben talloze voorbeelden die we kunnen volgen. Net zoals Jezus een voorbeeld is, liefde, verbondenheid, respect, herstel ... en veel meer 'melige' woordjes winnen zienderogend aan kracht. Tenminste, voor wie het zien en horen wil.

1 uur geleden zei Mcmadtasty:

Van het tussen het typen door ook even te tekenen maakt mij enigszins weer wat bewust van het kind in mezelf

Uit 'de donkere nachten van de ziel', toepasselijk.

In het moderne leven onderdrukken we het kind meestal, want kinderlijkheid is een belediging voor het soort ego dat we bewonderen. We geven de voorkeur aan de welopgevoede, beheerste, aangepaste en nogal uniforme mens die heeft geleerd dat hij moet passen in de doelstellingen van onze maatschappij, die grotendeels vorm hebben gekregen door ons geloof in het Kapitalisme. We definiëren rijpheid in die termen en steunen een opvoedingssysteem dat die filosofie schraagt. Ons gebrek aan wellevendheid is grotendeels te wijten aan het onderdrukte kind dat ingaat tegen de harde eisen die door de maatschappij aan hem worden gesteld. Mensen zijn boos en gedeprimeerd om het vreugdeloze leven dat ze gedwongen worden te leiden en luchten hun frustratie door verwerpelijke manieren van asociaal gedrag, als waren ze kinderen die niet hebben geleerd wat het is om sociaal te zijn. Onze huidige maatschappelijk ‘donkere nacht’ is deels te wijten aan de onderdrukking van het kind in ons. (bron)

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 uur geleden zei TTC:

Het verschil is nu wel dat we quasi elke uithoek van deze wereld kennen, en zelfs veel meer dan dat. Dat is het voordeel van evolutie, we worden ons steeds bewuster van wat we niet willen en we hebben talloze voorbeelden die we kunnen volgen. Net zoals Jezus een voorbeeld is, liefde, verbondenheid, respect, herstel ... en veel meer 'melige' woordjes winnen zienderogend aan kracht. Tenminste, voor wie het zien en horen wil.

Ik geloof dat de kennis van vandaag kan helpen. Het probleem is echter dat de mensen doorgaans de bron niet meer zo scherp kennen. Als ik kijk naar Adam en Eva, dan zie ik dat ze wandelden met God en zo in gesprek raakten met God. Iets waar we jaloers op kunnen zijn. De meeste mensen lukt het door de ruis in hun leven het niet zo voor elkaar om God zo duidelijk tot zich te horen spreken.  Om te kunnen slagen, hebben we God in alles nodig. Hij bezit altijd de meeste kennis. Met mijn boeren verstand kom ik niet ver. Echter God stuurt het geheel aan. Het is als een schaakbord. Wij zijn daarin een schaakstukje. God overziet het geheel. Onze eigen invloed is beperkt, maar Gods invloed enorm.

 

Het vredesrijk zal een nieuwe wereld worden. Dat begrijp ik uit Gods Woord. De huidige wereld zal helaas vergaan. 

Des al niet te min vind ik, dat we hier moeten leren omgaan met de natuur en onze wereld met de economie. Al is het maar om tijd te winnen en zoveel mogelijk mensen de ruimte te geven om zich te bekeren naar Het Licht toe. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Gaitema:

Ik geloof dat de kennis van vandaag kan helpen. Het probleem is echter dat de mensen doorgaans de bron niet meer zo scherp kennen. Als ik kijk naar Adam en Eva, dan zie ik dat ze wandelden met God en zo in gesprek raakten met God. Iets waar we jaloers op kunnen zijn. De meeste mensen lukt het door de ruis in hun leven het niet zo voor elkaar om God zo duidelijk tot zich te horen spreken.  Om te kunnen slagen, hebben we God in alles nodig. Hij bezit altijd de meeste kennis. Met mijn boeren verstand kom ik niet ver. Echter God stuurt het geheel aan. Het is als een schaakbord. Wij zijn daarin een schaakstukje. God overziet het geheel. Onze eigen invloed is beperkt, maar Gods invloed enorm. Het vredesrijk zal een nieuwe wereld worden. Dat begrijp ik uit Gods Woord. De huidige wereld zal helaas vergaan. Des al niet te min vind ik, dat we hier moeten leren omgaan met de natuur en onze wereld met de economie. Al is het maar om tijd te winnen en zoveel mogelijk mensen de ruimte te geven om zich te bekeren naar Het Licht toe. 

Onderschat jezelf niet, wat hebben we nodig om tot twee te tellen?

Het Schaakspel (metafoor voor het leven)

Het schaakspel dat het Leven heet kan niet worden gewonnen. Magere Hein, ook wel bekend als de dood, zal je uiteindelijk altijd schaakmat zetten, hoe goed je het spel ook speelt. Toch kun je winnen. Als je er namelijk in slaagt de juiste keuzes te maken en Magere Hein zo lang mogelijk schaak kunt blijven zetten, oftewel als je de juiste paden bewandelt in het leven en altijd een zo hoog mogelijke mate van levensgeluk na probeert te streven, zul je in staat zijn om te zegevieren door gelukkig te verliezen. (bron)

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Flash Gordon:

Alles behalve een binair talstelsel. Ok, flauw, maar sommige grappen kan je niet onderdrukken

Hoe schrijven we twee in het binaire stelsel? Er zijn er die daar minder flauw over doen, wel veel complexer. :)

Van bits naar eiwitten

Maar hoe werkt het apparaat dan precies? “Het begint allemaal met digitale informatie, dus bits: nullen en enen,” stelt Kuipers. Die bits beschrijven een DNA-sequentie, oftewel de volgorde van nucleotiden, waarvan adenine (A), Cytosine (C), Guanine (G) en Thymine (T) de meest voorkomende zijn. “Met twee bits kun je elke letter schrijven. A kan bijvoorbeeld 00 zijn. C kan 10 zijn, G kan 01 zijn en T kan 11 zijn.” Zo’n digitale DNA-sequentie kan het apparaat van Venter vervolgens omzetten in een echt DNA-molecuul, dat bestaat uit twee ketens van duizenden aan elkaar gekoppelde nucleotiden. “Deze DNA-syntheses (de kunstmatig gecreëerde DNA-moleculen, red.) bestaan bijvoorbeeld uit een paar duizend letters. Die kortere stukken DNA kunnen echter aan elkaar gekoppeld worden, zodat grotere stukken DNA ontstaan. En uiteindelijk kun je zo een compleet chromosoom maken.” (bron)

Link naar bericht
Deel via andere websites

We schrijven “twee” niet als cijfer in een binair stelsel. Na 1 komt 10. Dat is dezelfde waarde die in talstelsels met een hoger grondgetal veelal als 2 wordt geschreven. Maar het getal twee bestaat binair niet.

Ter vergelijking, het hexadecimale getal A heeft de waarde die decimaal als 10 wordt geschreven. Maar decimaal bestaat het getal A niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Flash Gordon:

We schrijven “twee” niet als cijfer in een binair stelsel. Na 1 komt 10. Dat is dezelfde waarde die in talstelsels met een hoger grondgetal veelal als 2 wordt geschreven. Maar het getal twee bestaat binair niet. Ter vergelijking, het hexadecimale getal A heeft de waarde die decimaal als 10 wordt geschreven. Maar decimaal bestaat het getal A niet.

Soms zie je van die lijstjes verschijnen.

  • 00000 = 0
  • 00001 = 1
  • 00010 = 2
  • ...

Het is een beetje als zeggen dat getallen niet bestaan, er is immers nog niemand die er eentje heeft voorbij zien wandelen. Kan dit inzicht ons helpen om dat Vredesrijk sneller te realiseren?  :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei TTC:

Soms zie je van die lijstjes verschijnen.

  • 00000 = 0
  • 00001 = 1
  • 00010 = 2
  • ...

Het is een beetje als zeggen dat getallen niet bestaan, er is immers nog niemand die er eentje heeft voorbij zien wandelen. Kan dit inzicht ons helpen om dat Vredesrijk sneller te realiseren?  :)

Heb ze op de oscilloscoop regelmatig voorbij zien wandelen hoor. Mooi gezicht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Gaitema:

Het vredesrijk zal een nieuwe wereld worden. Dat begrijp ik uit Gods Woord. De huidige wereld zal helaas vergaan. 

Psalm 37:29 zegt 29 De rechtvaardigen zullen de aarde bezitten en ze zullen er eeuwig leven.

Dit vers laat wel heel duidelijk zien waar straks de nieuwe wereld zal zijn, namelijk hier! De planeet aarde op zich is toch niks mis mee? En Jezus kwam naar de aarde om de schade door de duivel ongedaan te maken. Wat heeft de duivel dan gedaan? De aarde kapot gemaakt. Dat wordt terug gedraaid. Gods Vredesrijk zal hier zijn!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako locked this discussie
  • sjako unlocked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid