Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

11 uur geleden zei sjako:

Psalm 37:29 zegt 29 De rechtvaardigen zullen de aarde bezitten en ze zullen er eeuwig leven. Dit vers laat wel heel duidelijk zien waar straks de nieuwe wereld zal zijn, namelijk hier! De planeet aarde op zich is toch niks mis mee? En Jezus kwam naar de aarde om de schade door de duivel ongedaan te maken. Wat heeft de duivel dan gedaan? De aarde kapot gemaakt. Dat wordt terug gedraaid. Gods Vredesrijk zal hier zijn!

Helemaal niets mis mee Sjako, het maakt het debat veel eenvoudiger. Met 'dat wordt terug gedraaid' komen we terug uit bij die 'reset', het is een containerbegrip met tal van maatregelen die dit herstelproces kunnen versnellen. Deze 'vlindereffecten' komen als een 'dief in de nacht',  ze zijn eerder tijdloos waardoor ze ook vaak als 'mysterieus' gezien worden. Dit mysterieuze element wordt helder naarmate we daar voor open staan, in weerwil van een aantal die dit niet graag zien gebeuren. De aarde komt terug toe aan het volk, de rechtvaardigen die hierin - ondanks alle verzet van een aantal - ook hun verantwoordelijkheid nemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 6,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De kwestie is dat je het gebod heel individualistisch benadert, terwijl wij het als algemeen gebod voor heel de Kerk zien. De Kerk dient het evangelie te brengen en elke gelovige geeft daar op eigen w

Iemand behorende tot het joodse geloof is een jood, dus met kleine letter, iemand behorende tot het Joodse volk is een Jood, dus met hoofdletter. Net zoals je christen met kleine letter schrijft, want

Mijn visie: geen idee hoe/wat/wanneer. Ik hoop op het Koninkrijk, maar ben helaas nogal agnostisch. Maar een eind aan al t leed en onrecht juig ik uiteraard toe. En ik denk wel dat een Koninkrijk alle

Posted Images

Op ‎24‎-‎8‎-‎2017 om 21:19 zei sjako:

Psalm 37:29 zegt 29 De rechtvaardigen zullen de aarde bezitten en ze zullen er eeuwig leven.

Dit vers laat wel heel duidelijk zien waar straks de nieuwe wereld zal zijn, namelijk hier! De planeet aarde op zich is toch niks mis mee? En Jezus kwam naar de aarde om de schade door de duivel ongedaan te maken. Wat heeft de duivel dan gedaan? De aarde kapot gemaakt. Dat wordt terug gedraaid. Gods Vredesrijk zal hier zijn!

Je bent niet de enige die er zo over denkt. Ik geloof dat de nieuwe aarde ook een aarde is. Zoals het zegt: de nieuwe aarde. Echter jij geloofd dat het niet letterlijk een nieuwe aarde is en ik wel. Dus daar blijven we van mening verschillen. Echter hoeven we elkaar niet in alles zozeer te bestrijden op dit vlak, want ik vergelijk het met de zondvloed. Zoals toen de aarde wel bleef, maar aan de oppervlakte alles werd weg gespoeld om plaats te maken voor een nieuwe wereld, zo zal het in mijn ogen weer gebeuren, maar dan door "het vuur" van de aarde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op ‎24‎-‎8‎-‎2017 om 21:19 zei sjako:

Psalm 37:29 zegt 29 De rechtvaardigen zullen de aarde bezitten en ze zullen er eeuwig leven.

Dit vers laat wel heel duidelijk zien waar straks de nieuwe wereld zal zijn, namelijk hier! De planeet aarde op zich is toch niks mis mee? En Jezus kwam naar de aarde om de schade door de duivel ongedaan te maken. Wat heeft de duivel dan gedaan? De aarde kapot gemaakt. Dat wordt terug gedraaid. Gods Vredesrijk zal hier zijn!

Dus je gaat nog steeds uit van de waarheid van psalmen dan van de waarheid van mensen die ervoor gestudeerd hebben? De Aarde gaat er ooit eens aan. Als de zon verdwijnt verdwijnt de Aarde ook, want waar moet de Aarde omheen draaien als de zon er niet meer is? Waarschijnlijk gaat de Aarde er zelfs eerder aan, en wordt het opgevreten door de zon. Maar neen, een onbekende schrijver van een psalm beweert dat de Aarde eeuwig zal blijven, en  het is zo? Wat wist zo'n schrijver ervan? En wat bedoelt de schrijver met eeuwig? 

https://www.scientias.nl/wat-als-de-zon-sterft/

 

 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Foppe1986:

Dus je gaat nog steeds uit van de waarheid van psalmen dan van de waarheid van mensen die ervoor gestudeerd hebben? De Aarde gaat er ooit eens aan. Als de zon verdwijnt verdwijnt de Aarde ook, want waar moet de Aarde omheen draaien als de zon er niet meer is? Waarschijnlijk gaat de Aarde er zelfs eerder aan, en wordt het opgevreten door de zon. Maar neen, een onbekende schrijver van een psalm beweert dat de Aarde eeuwig zal blijven, en  het is zo? Wat wist zo'n schrijver ervan? En wat bedoelt de schrijver met eeuwig? 

https://www.scientias.nl/wat-als-de-zon-sterft/

 

 

 

 

los van dat, is het maar de vraag wat de Psalmist precies bedoelde. Wij geloven dat hij door toedoen van de Heilige Geest diepere dingen zegt, waarop hij zelf misschien nog niet eens precies weet waar die in de praktijk op neerkomen. Het principe blijft staan, dat de aarde voorbestemd is voor de rechtvaardigen. Of het nu deze , of de nieuwe aarde is. Adam kreeg al de aarde van God en zo is het bestemd voor al Gods kinderen. In Christus krijgen we nu al de aarde terug. God geeft ons de hele aarde in beheer om er als rentmeesters goed voor te zorgen.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Gaitema:

los van dat, is het maar de vraag wat de Psalmist precies bedoelde. Wij geloven dat hij door toedoen van de Heilige Geest diepere dingen zegt, waarop hij zelf misschien nog niet eens precies weet waar die in de praktijk op neerkomen. Het principe blijft staan, dat de aarde voorbestemd is voor de rechtvaardigen. Of het nu deze , of de nieuwe aarde is. Adam kreeg al de aarde van God en zo is het bestemd voor al Gods kinderen. In Christus krijgen we nu al de aarde terug. God geeft ons de hele aarde in beheer om er als rentmeesters goed voor te zorgen.  

Men krijgt veel van die God van jullie. Adam krijgt de Aarde van God, christenen krijgen de Aarde van God, het joodse volk kreeg kanaan van God etc. We weten waar dat allemaal toe leidt. Als mensen zichzelf dingen aanmeten als "gekregen van mijn God". Oorlog en geweld.

De Aarde is gewoon voor iedereen die leeft. Dieren, planten, mensen, bomen, bloemen etc. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei Foppe1986:

Men krijgt veel van die God van jullie. Adam krijgt de Aarde van God, christenen krijgen de Aarde van God, het joodse volk kreeg kanaan van God etc. We weten waar dat allemaal toe leidt. Als mensen zichzelf dingen aanmeten als "gekregen van mijn God". Oorlog en geweld.

De Aarde is gewoon voor iedereen die leeft. Dieren, planten, mensen, bomen, bloemen etc. 

Ik zeg niet zoveel anders, maar je maakt er zelf wat anders van. Alsof een oprechte christen oorlog voert. Daar heb je die reacties van atheïsten weer, waarbij een christen zich afvraagt: "weet die het nu niet beter of wil hij het niet beter weten?" Daarin loopt elke discussie dan ook spaak en raken de gesprekspartners verder van elkaar verwijderd. Er op ingaan is juist vragen op zo'n mini-oorlog. Dat zal ik dan maar niet doen. :*

Op ‎24‎-‎8‎-‎2017 om 15:15 zei TTC:

Onderschat jezelf niet, wat hebben we nodig om tot twee te tellen?

Het Schaakspel (metafoor voor het leven)

Het schaakspel dat het Leven heet kan niet worden gewonnen. Magere Hein, ook wel bekend als de dood, zal je uiteindelijk altijd schaakmat zetten, hoe goed je het spel ook speelt. Toch kun je winnen. Als je er namelijk in slaagt de juiste keuzes te maken en Magere Hein zo lang mogelijk schaak kunt blijven zetten, oftewel als je de juiste paden bewandelt in het leven en altijd een zo hoog mogelijke mate van levensgeluk na probeert te streven, zul je in staat zijn om te zegevieren door gelukkig te verliezen. (bron)

Ik heb het gelezen. Mooi stuk. Ter vergelijk met dit topic: Magere Hein is de Duivel die de aarde hoe dan ook met de grote dood bezoekt. 

We kunnen de juiste zetten alleen uitvoeren in relatie met God. Zodat de Magere Hein geen grip op ons krijgt. Wij geloven in de wederkomst van Jezus, nog voor Magere Hein met zijn zeis de hele aarde zal maaien. Zelf persoonlijk geloof ik dat de wederkomst van Christus op de wolken het zelfde is als de opname waar andere christenen over spreken. Het geloof aan leven na de dood is ook prachtig. Als Magere Hein ons letterlijk na ons aardse leven hier al bezoekt, door het komen van onze dood, dan brengt God ons over naar een nieuw spel.

Het lijkt daarop op het spel "Barricade", dat lijkt om mens erger je niet. Als je alle barricades hebt weg gehaald uit jouw leven, kan je zo door lopen naar het de overwinning. 

Het verwijderen van barricades en het daarmee blokkeren van de duistere demonische machten die je willen verslaan is een grote levensopdracht die God ons geeft. 

In Jezus worden alle barricades weg gehaald, wanneer we leren te doen wat Hij van ons vraagt. Dan hoeven echtscheidingen etc.. niet eens voor te komen en kan zelfs foute keuzes van het begin van jouw leven weer goed gemaakt worden. Want al worden je nog zoveel barricades opgeworpen in het begin van jouw leven, in Christus haal je die stap voor stap weer weg.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Gaitema:

Ik heb het gelezen. Mooi stuk. Ter vergelijk met dit topic: Magere Hein is de Duivel die de aarde hoe dan ook met de grote dood bezoekt. We kunnen de juiste zetten alleen uitvoeren in relatie met God. Zodat de Magere Hein geen grip op ons krijgt. Wij geloven in de wederkomst van Jezus, nog voor Magere Hein met zijn zeis de hele aarde zal maaien. Zelf persoonlijk geloof ik dat de wederkomst van Christus op de wolken het zelfde is als de opname waar andere christenen over spreken. 

Er bestaan ook bliksems bij heldere hemel, bij opname kan ook gedacht worden aan een mondiale ethische upgrade. Ja, het matcht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Gaitema:

Ik zeg niet zoveel anders, maar je maakt er zelf wat anders van. Alsof een oprechte christen oorlog voert. Daar heb je die reacties van atheïsten weer, waarbij een christen zich afvraagt: "weet die het nu niet beter of wil hij het niet beter weten?" Daarin loopt elke discussie dan ook spaak en raken de gesprekspartners verder van elkaar verwijderd. Er op ingaan is juist vragen op zo'n mini-oorlog. Dat zal ik dan maar niet doen. :*

Er worden oorlogen gevoerd omdat israel claimt dat hun gebied aan hen gegeven werd door hun God. De moslims claimen weer dat op een stukje grond de moskee lag en daarom hun rechtmatig toekomt. Zo blijven we oorlogen voeren, in plaats van evolueren en gaan met de flow. 

De christenen lijken te stellen dat de gelovigen voor eeuwig op de Aarde rondlopen en dat de ongelovigen op moeten rotten. Daar komen oorlogen van.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Er bestaan ook bliksems bij heldere hemel, bij opname kan ook gedacht worden aan een mondiale ethische upgrade. Ja, het matcht.

Ik geloof niet dat dit los zal zijn van het verdwijnen van de fysieke wereld om ons heen, zoals hij nu is. Kijk maar goed naar deze wereld. Het kan onmogelijk blijven bestaan. 

Hoe vulkanen bijvoorbeeld samen met Tsunami's/overstromingen en aardbevingen de mensheid het leven blijft bezoeken met de dood, kan Gods wil niet zijn. 

Ik heb overigens mijn vorige post uitgebreid :) 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Gaitema:

Ik geloof niet dat dit los zal zijn van het verdwijnen van de fysieke wereld om ons heen, zoals hij nu is. Kijk maar goed naar deze wereld. Het kan onmogelijk blijven bestaan. Hoe vulkanen bijvoorbeeld samen met Tsunami's/overstromingen en aardbevingen de mensheid het leven blijft bezoeken met de dood, kan Gods wil niet zijn. Ik heb overigens mijn vorige post uitgebreid :) 

Veel is speculatief, als God de wereld weg wil dan zal dat wel gebeuren. Vooralsnog is de aarde er nog en we hebben nog veel werk om het menselijke lijden enigszins te verzachten, net omwille daarvan denk ik dat de wereld er nog wel een tijdje zal zijn. Met andere woorden, we kunnen ons nog zinvol bezighouden, tot tijd en ruimte verdwijnt en we allen terug onszelf herinneren, in vrede.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Foppe1986:

Er worden oorlogen gevoerd omdat israel claimt dat hun gebied aan hen gegeven werd door hun God. De moslims claimen weer dat op een stukje grond de moskee lag en daarom hun rechtmatig toekomt. Zo blijven we oorlogen voeren, in plaats van evolueren en gaan met de flow. 

De christenen lijken te stellen dat de gelovigen voor eeuwig op de Aarde rondlopen en dat de ongelovigen op moeten rotten. Daar komen oorlogen van.

Israël is een typisch voorbeeld van hoe deze wereld zelf met elkaar de fouten maken. Rechts extremisten jagen de joden weg, de illuminatie bedacht een monsterplan om de joden naar Israël te krijgen en moslims lopen overal in de wereld de joden te vervolgen, omdat de Koran leert dat joden de slechtste mensen van de wereld zijn. Nog slechter dan de christenen en andere "ongelovigen".

Christenen weten hier doorgaans geen raad mee, denk ik. Je laatste zin zie ik niet gebeuren, want christenen wachter gewoon de wederkomst van Christus af en beginnen zelf geen Jihad zoals de IS dat wel meent te moeten doen. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Veel is speculatief, als God de wereld weg wil dan zal dat wel gebeuren. Vooralsnog is de aarde er nog en we hebben nog veel werk om het menselijke lijden enigszins te verzachten, net omwille daarvan denk ik dat de wereld er nog wel een tijdje zal zijn. Met andere woorden, we kunnen ons nog zinvol bezighouden, tot tijd en ruimte verdwijnt en we allen terug onszelf herinneren, in vrede.

Ik heb je eerder al verteld dat ik niet geloof dat deze aarde nog veel tijd heeft en ik geloof niet dat het speculatie is. De bijbel letterlijk lezen, zoals ik doe in de verzen die ik al over de eindtijd citeerde, levert letterlijk op dat deze aarde zal moeten verdwijnen en zal gaan verdwijnen. Ik geloof zelfs dat de geest van de anti-christ ons doet geloven dat deze aarde zal blijven bestaan, omdat de mensen deze wereld lief heeft boven het paradijs dat God wil geven. Deze wereld zit zo vol van zonde en dood, al in de natuur zelf, als gevolg van de zondeval, dat het niets anders kan dan vergaan.

Ik geloof zelfs dat we het einde van de wereld al gaan meemaken. Je hoeft alleen maar de klokkenluiders serieus te nemen. De toestand van de natuur, overbevolking, oorlogsdreigingen etc..Echter geen mens zal dat willen aanvaarden voor zichzelf. Welke christen geloofd nog werkelijk in de wederkomst van Christus? Het vergeestelijken en in het verleden plaatsen is veel wat ik zie gebeuren, maar wie geloofd dat Jezus werkelijk zelf nog terug zal komen op de wolken, zoals Hij was heen gegaan? Geloof jij dat Jezus opgestaan is uit de dood en naar de hemel is opgestegen?

8 minuten geleden zei TTC:

Veel is speculatief, als God de wereld weg wil dan zal dat wel gebeuren. Vooralsnog is de aarde er nog en we hebben nog veel werk om het menselijke lijden enigszins te verzachten, net omwille daarvan denk ik dat de wereld er nog wel een tijdje zal zijn. Met andere woorden, we kunnen ons nog zinvol bezighouden, tot tijd en ruimte verdwijnt en we allen terug onszelf herinneren, in vrede.

Dit schreef ik net er nog nieuw bij:

Het lijkt daarop op het spel "Barricade", dat lijkt om mens erger je niet. Als je alle barricades hebt weg gehaald uit jouw leven, kan je zo door lopen naar het de overwinning. 

Het verwijderen van barricades en het daarmee blokkeren van de duistere demonische machten die je willen verslaan is een grote levensopdracht die God ons geeft. 

In Jezus worden alle barricades weg gehaald, wanneer we leren te doen wat Hij van ons vraagt. Dan hoeven echtscheidingen etc.. niet eens voor te komen en kan zelfs foute keuzes van het begin van jouw leven weer goed gemaakt worden. Want al worden je nog zoveel barricades opgeworpen in het begin van jouw leven, in Christus haal je die stap voor stap weer weg.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Gaitema:

Israël is een typisch voorbeeld van hoe deze wereld zelf met elkaar de fouten maken. Rechts extremisten jagen de joden weg, de illuminatie bedacht een monsterplan om de joden naar Israël te krijgen en moslims lopen overal in de wereld de joden te vervolgen, omdat de Koran leert dat joden de slechtste mensen van de wereld zijn. Nog slechter dan de christenen en andere "ongelovigen".

Christenen weten hier doorgaans geen raad mee, denk ik. Je laatste zin zie ik niet gebeuren, want christenen wachter gewoon de wederkomst van Christus af en beginnen zelf geen Jihad zoals de IS dat wel meent te moeten doen. 

 

Jouw complottheorieën daargelaten maar het waren christenen die de joden naar Israel lieten gaan. Engelsen namelijk, die vanuit hun bijbels geloof meenden dat de joden dat land moesten hebben, vanwege een profetie. Waarom je hier de illuminatie bij betrekt weet ik niet. 

Waarom je ook de vervolgingen van joden door christenen vergeet maar wel de fouten van anderen noemt snap ik ook niet. Deels waarschijnlijk vanwege "de balk in eigen oog niet zien". Plus natuurlijk de vervolging van heidenen door christenen. Weet je hier echt niets van? Of ben je oost-indisch doof en blind?

Dat laatste maakt niks uit. Volgens de bijbel komt de Aarde de gelovigen toe en worden de ongelovigen vernietigd of eeuwig kwaad gedaan. Als je hier in gelooft dan steun je het. Dan vindt je dit rechtvaardig. Gelukkig dat de christenen vandaag de dag niet meer menen te moeten helpen. Neemt niet weg dat toen het christendom nog machtig was men wel hielp. 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei Gaitema:

Ik heb het gelezen. Mooi stuk. Ter vergelijk met dit topic: Magere Hein is de Duivel die de aarde hoe dan ook met de grote dood bezoekt. We kunnen de juiste zetten alleen uitvoeren in relatie met God. Zodat de Magere Hein geen grip op ons krijgt. Wij geloven in de wederkomst van Jezus, nog voor Magere Hein met zijn zeis de hele aarde zal maaien. Zelf persoonlijk geloof ik dat de wederkomst van Christus op de wolken het zelfde is als de opname waar andere christenen over spreken. Het geloof aan leven na de dood is ook prachtig. Als Magere Hein ons letterlijk na ons aardse leven hier al bezoekt, door het komen van onze dood, dan brengt God ons over naar een nieuw spel. Het lijkt daarop op het spel "Barricade", dat lijkt om mens erger je niet. Als je alle barricades hebt weg gehaald uit jouw leven, kan je zo door lopen naar het de overwinning. Het verwijderen van barricades en het daarmee blokkeren van de duistere demonische machten die je willen verslaan is een grote levensopdracht die God ons geeft. In Jezus worden alle barricades weg gehaald, wanneer we leren te doen wat Hij van ons vraagt. Dan hoeven echtscheidingen etc.. niet eens voor te komen en kan zelfs foute keuzes van het begin van jouw leven weer goed gemaakt worden. Want al worden je nog zoveel barricades opgeworpen in het begin van jouw leven, in Christus haal je die stap voor stap weer weg.

Mooi, het leven als een waarachtig bevrijdingsspel, het aantal metaforen die hiernaar verwijzen is dan ook amper te overzien. Logisch wanneer we tot dat inzicht komen, Jezus kan dan ook gezien worden als een binnenweg. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei TTC:

Mooi, het leven als een waarachtig bevrijdingsspel, het aantal metaforen die hiernaar verwijzen is dan ook amper te overzien. Logisch wanneer we tot dat inzicht komen, Jezus kan dan ook gezien worden als een binnenweg. :)

Je bent het vaak met christenen eens, maar je lijkt niet te begrijpen wat christenen vaak bedoelen :+

Jij bent meer esoterisch met christendom bezig en met Jezus, terwijl zij het veelal letterlijk nemen. Zie je dat niet?

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Gaitema:

Ik heb je eerder al verteld dat ik niet geloof dat deze aarde nog veel tijd heeft en ik geloof niet dat het speculatie is. De bijbel letterlijk lezen, zoals ik doe in de verzen die ik al over de eindtijd citeerde, levert letterlijk op dat deze aarde zal moeten verdwijnen en zal gaan verdwijnen. Ik geloof zelfs dat de geest van de anti-christ ons doet geloven dat deze aarde zal blijven bestaan, omdat de mensen deze wereld lief heeft boven het paradijs dat God wil geven. Deze wereld zit zo vol van zonde en dood, al in de natuur zelf, als gevolg van de zondeval, dat het niets anders kan dan vergaan. Ik geloof zelfs dat we het einde van de wereld al gaan meemaken. Je hoeft alleen maar de klokkenluiders serieus te nemen. De toestand van de natuur, overbevolking, oorlogsdreigingen etc..Echter geen mens zal dat willen aanvaarden voor zichzelf. Welke christen geloofd nog werkelijk in de wederkomst van Christus? Het vergeestelijken en in het verleden plaatsen is veel wat ik zie gebeuren, maar wie geloofd dat Jezus werkelijk zelf nog terug zal komen op de wolken, zoals Hij was heen gegaan? Geloof jij dat Jezus opgestaan is uit de dood en naar de hemel is opgestegen?

Het voordeel is dat we geloof kunnen hechten aan verschillende visies over hetzelfde, het idee van een Vredesrijk blijft echter wel sluimeren. En ja, het is lastig om naar de realiteit te kijken, bijna ongeloofwaardig waardoor er wel 'iets' moet gebeuren.

1 minuut geleden zei Foppe1986:

Je bent het vaak met christenen eens, maar je lijkt niet te begrijpen wat christenen vaak bedoelen. Jij bent meer esoterisch met christendom bezig en met Jezus, terwijl zij het veelal letterlijk nemen. Zie je dat niet?

Heb je het nu over het WTG? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei TTC:

Vreemde christenen zijn dat.

Helemaal geen vreemde christenen. Dat zijn de echte christenen. Die lezen bijvoorbeeld Openbaring. Lees dat boek maar eens, dan wordt je meteen bevrijd van het idee dat christenen het goed met de Wereld voor hebben. Een NWO 2.0. Iedereen die niet gelooft zoals christenen doen, die zij vervloekt. Ieder knie zal zich buigen voor God. Goedschiks of kwaadschiks. 

Vrij logisch als je weet dat christendom afstamt van jodendom, en jodendom ook bol staat met oorlog en dreigen met verwoestingen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Gaitema:

Zoals toen de aarde wel bleef, maar aan de oppervlakte alles werd weg gespoeld om plaats te maken voor een nieuwe wereld, zo zal het in mijn ogen weer gebeuren, maar dan door "het vuur" van de aarde.

Nou, dan zijn we het toch een heel eind eens? Er wordt geen nieuwe planeet geschapen maar deze aarde wordt vernieuwd. Of dat met letterlijk vuur gebeurd valt te bezien, maar het zal er vergelijkbaar mee zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
57 minuten geleden zei Foppe1986:

Dus je gaat nog steeds uit van de waarheid van psalmen dan van de waarheid van mensen die ervoor gestudeerd hebben? De Aarde gaat er ooit eens aan. Als de zon verdwijnt verdwijnt de Aarde ook, want waar moet de Aarde omheen draaien als de zon er niet meer is?

Ja, daar ga ik van uit. Misschien wordt de zon wel opnieuw van energie voorzien. De zon is blijkbaar geen gewone ster. Heb je al eens nagedacht over een zonsverduistering? De maan komt tussen de aarde en de zon te staan en bedekt die precies af. Dit verschijnsel komt zover wij weten nergens anders voor. Jehovah heeft dat zo geregeld. Dus waarom geen eeuwige zon? 

Of wellicht gaan we in de loop van de tijd de aarde verlaten en naar een andere sterrenstelsel. We hebben de eeuwigheid. Alles is dan mogelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Foppe1986:

Neen, over vele vormen van christendom. Sterker nog, de meeste vormen van christendom.

Is het elders anders? Zie bvb de orden onder het soefisme, de zogeheten tariqas. Enkel onder de A:

  • Aâbid
  • Abhariyya
  • Abulayya
  • Adhamiyya
  • Adrawiyya (een vrij onbekende soefi-orde)
  • Agamiyya (nog geen gegevens beschikbaar)
  • Ahiyya
  • Ahl-e Haqq
  • Ahmadiyya (soefi's)
  • Ahmadiyya-Idrissiyya
  • Aïssawiyya
  • Akbariyya
  • Akmaliyya (Haqmaliyya)
  • Ak Tagh > Naqshbandiyya
  • Alamiyya
  • Alawiyya (Hadramiyya)
  • Aliyallahiyya
  • Alwaniyya
  • Amariyya
  • Amgariyya (zeer oude, wellicht verdwenen orde)
  • Ansariyya
  • Arusiyya
  • Ashrafiyya
  • Ashuriyya
  • 'Attasiyya
  • Awhadiyya
  • Aydarusiyya
  • Azeema
Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei sjako:

Nou, dan zijn we het toch een heel eind eens? Er wordt geen nieuwe planeet geschapen maar deze aarde wordt vernieuwd. Of dat met letterlijk vuur gebeurd valt te bezien, maar het zal er vergelijkbaar mee zijn.

Geestelijk staat er nog heel wat op het spel, een aantal noemt het 'brainstormen'.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei sjako:

Ja, daar ga ik van uit. Misschien wordt de zon wel opnieuw van energie voorzien. De zon is blijkbaar geen gewone ster. Heb je al eens nagedacht over een zonsverduistering? De maan komt tussen de aarde en de zon te staan en bedekt die precies af. Dit verschijnsel komt zover wij weten nergens anders voor. Jehovah heeft dat zo geregeld. Dus waarom geen eeuwige zon? 

Of wellicht gaan we in de loop van de tijd de aarde verlaten en naar een andere sterrenstelsel. We hebben de eeuwigheid. Alles is dan mogelijk.

Hoeoz is de zon geen gewone ster? De zon is een middelmatig sterretje als je het vergelijkt met andere sterren. Een beetje de Jan Smit (als kindsterretje, je weet zelf ;) ) onder de sterren dus.

Wat je verder met de maan en dergelijke bedoelt snap ik niet. Volgens mij niet echt ontopic.

2 minuten geleden zei TTC:

Is het elders anders? Zie bvb de orden onder het soefisme, de zogeheten tariqas. Enkel onder de A:

  • Aâbid
  • Abhariyya
  • Abulayya
  • Adhamiyya
  • Adrawiyya (een vrij onbekende soefi-orde)
  • Agamiyya (nog geen gegevens beschikbaar)
  • Ahiyya
  • Ahl-e Haqq
  • Ahmadiyya (soefi's)
  • Ahmadiyya-Idrissiyya
  • Aïssawiyya
  • Akbariyya
  • Akmaliyya (Haqmaliyya)
  • Ak Tagh > Naqshbandiyya
  • Alamiyya
  • Alawiyya (Hadramiyya)
  • Aliyallahiyya
  • Alwaniyya
  • Amariyya
  • Amgariyya (zeer oude, wellicht verdwenen orde)
  • Ansariyya
  • Arusiyya
  • Ashrafiyya
  • Ashuriyya
  • 'Attasiyya
  • Awhadiyya
  • Aydarusiyya
  • Azeema

Dit laat zien dat je niet snapt wat ik bedoel, en dat begrijpend lezen niet een van jouw sterke punten is. Aangezien ik het nooit over de vele vormen van christendom heb gehad, maar dat de meeste vormen van christendom geloven dat de Bijbel letterlijk gelooft moet worden. Dan lees je in Openbaring ook nog precies dat er voor andersdenkenden gene plaats is op de nieuwe Aarde en op de zogenaamde Vredesrijk. 

Als iedereen moslim wordt heb je ook een Vredesrijk. Moet wel iedereen natuurlijk hetzelfde denken, wat in religies niet vaak voor komt. Maar als iedereen het met mij eens is dan hou ik ook van iedereen. Heeft met vrede niks te maken. Maar met dictatuur.

5 minuten geleden zei Hendrik-NG:

Tja... Die mensen hebben in de loop der tijd ook nogal wat over zich heen gekregen aan oorlogen en verwoestingen... Tot bij mij in de stad aan toe!

Er zijn zat religies die enorm zwaar in de verdrukking hebben gezeten en waar juist vredelievende teksten door zijn ontstaan. Boeddhisme, Hindoeïsme enzovoorts. Daar wordt niet beweerd dat ongelovigen gedood gaan worden door hun Godheid. Waarom in de Abrahamitische religies dan wel? Zal het toch de tijdsgeest zijn en de cultuur waarin jodendom, christendom en islam geboren zijn? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako locked this discussie
  • sjako unlocked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid