Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

11 minuten geleden zei sjako:

Er komt een oordeel over de mensheid.

dan toch liever het evangelie: 

Wat is het Evangelie? Waarom is Jezus gekomen? 
Het spontane antwoord van de meeste Bijbelgetrouwe christenen is: 
“Want Hij is het, die zijn volk zal redden van hun zonden.” (Matt. 1:21b) 
“Want ik ben niet gekomen om rechtvaardigen te roepen, maar zondaars.” (Matt.9:13b) 
“Want ik ben niet gekomen om de wereld te oordelen, doch om de wereld te behouden.”(Joh.12:47b) 
Uiteraard hebben wij in Christus onuitputtelijke rijkdommen ontvangen. We zijn kinderen van God (Joh. 1:12) en hebben rechtsreeks toegang tot de Vader (Ef. 2:8). We zijn vrij van veroordeling (Rom. 8:1), onscheidbaar van Gods liefde (Rom. 8:35-39), burgers van de hemel (Fil. 3:20). God zorgt voor ons en geeft ons een zinvol leven. Hij troost en geef ons Zijn vrede. Etc. Het Evangelie bevat overvloedig veel stromen van zegen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 6,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De kwestie is dat je het gebod heel individualistisch benadert, terwijl wij het als algemeen gebod voor heel de Kerk zien. De Kerk dient het evangelie te brengen en elke gelovige geeft daar op eigen w

Iemand behorende tot het joodse geloof is een jood, dus met kleine letter, iemand behorende tot het Joodse volk is een Jood, dus met hoofdletter. Net zoals je christen met kleine letter schrijft, want

Mijn visie: geen idee hoe/wat/wanneer. Ik hoop op het Koninkrijk, maar ben helaas nogal agnostisch. Maar een eind aan al t leed en onrecht juig ik uiteraard toe. En ik denk wel dat een Koninkrijk alle

Posted Images

3 uur geleden zei TTC:

Ik lees graag wat Sjako hierover denkt, dienen we deze 'sprinkhanen' (volgens de vijfde bazuin) letterlijk te nemen?

Ik vermoed dat het ergens symbool voor staat. In de toekomst zal blijken hoe God deze mensen weet te steken.

2 uur geleden zei sjako:

De hele Bijbel is heel duidelijk en consistent op dit punt. Het uiteindelijk oordeel wordt door Jezus en zijn engelen voltrokken, niet door mensen. 

Gelukkig staat het nu in het NBG nu ook goed Sjeool, Hades, Gehenna en Tartarus. Het vuur van de 'hel' slaat op Gehenna, wat een vuilnisbelt was net buiten Jeruzalem. Het stonk er verschrikkelijk en werd altijd brandend gehouden. Misdadigers werden er ook ingeworpen en die bleven wel eens op een randje liggen waardoor ze door maden werden opgevreten. Dus die uitspraak van die maden in de hel komt daar vandaan. Jezus gebruikte Gehenna als vergelijking met een oneervolle dood en eeuwige vernietiging door vuur. De dood is dus eeuwig en in die zin dus een eeuwige straf. De dood is een straf zoals we in Genesis hebben geleerd! God martelt geen mensen, kijk naar Jezus, die het volmaakte evenbeeld van God is. Hij zocht zondaars op omdat hij medelijden met ze had. Hij zal altijd proberen zondaars te redden van de eeuwige dood. Hij was erg medelevend en liefdevol, als een Vader voor zijn kinderen. Die gaat Hij niet tot in alle eeuwigheid martelen.

Wat je over de gehenna zegt klopt wel, echter geloof ik dat als het hier om precies het zelfde beeld gaat, dat het dan anders zou zijn beschreven. Hier wordt zoals ik het zie het louterende vuur bedoeld.

God kastijd zijn kinderen door o.a. tegenslagen. Het is een opvoedmiddel en Jezus moest sterven om "de straf" te dragen. Dus God straft wel, want anders zou Jezus niet hoeven te sterven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Gaitema:

Ik vermoed dat het ergens symbool voor staat. In de toekomst zal blijken hoe God deze mensen weet te steken.

Ja, het is zoals door velen in kaart gebracht, dat 'steken' maakt ons mi wakker voor de maatschappelijke malaise met als optie een ander pad te bewandelen. De dagelijkse berichtgeving via nieuws en andere kanalen prikkelen ons elke dag, leidend tot twee stromingen die mooi passen binnen het Bijbelse verhaal. Het is - tenzij angst ons weerhoudt - werkelijk prachtig hoe we van een uitzichtloze situatie naar een doorbraaktraject kunnen evolueren.  

  • Evolutie (‘devolutie’) naar een totale ineenstorting of ‘breakdown’.

De waarden, wereldbeelden en ethiek van een kritische volksmassa in de samenleving bieden weerstand aan veranderingen of veranderen te langzaam, waarbij de gevestigde instituties te weerbarstig zijn voor een tijdig voltooide transformatie. Ongelijkheden en conflicten, samen met een verarmd milieu creëren onbeheersbare spanningen. De maatschappelijke ordening degenereert en valt ten prooi aan conflicten en geweld. (=> zie verder openbaring en de bazuinen)

  • Evolutie naar een doorbraak of ‘breakthrough’

In de loop van de tijd verandert de geesteshouding van een kritische volksmassa in de wereld, waardoor de ontwikkeling van de samenleving wordt afgebogen naar een meer aangepaste modus. Naarmate deze veranderingen houvast vinden, ontstaat er een betere ordening van de maatschappij, die nu wordt gestuurd door aangepaste wereldbeelden, waarden en ethica. De economische, politieke en ecologische dimensies van de samenleving stabiliseren zich hierdoor tot een meer harmonieuze en duurzame modus. (bron)

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei vredestichter:

dan toch liever het evangelie: 

Jou evangelie zal je bedoelen. Wat zegt de Bijbel?

Mattheus 11:21 Wee Cho̱razin! Wee Bethsa̱ïda! Als in Tyrus en Sidon dezelfde wonderen waren gebeurd als bij jullie, zouden de inwoners allang in zak en as berouw hebben gehad.  22 Maar ik zeg jullie: de Oordeelsdag zal voor Tyrus en Sidon draaglijker zijn dan voor jullie.  23 En jij, Kape̱rnaüm, zul je tot de hemel worden verheven? In het Graf zul je terechtkomen. Als in Sodom dezelfde wonderen waren gebeurd als bij jou, zou het tot op de dag van vandaag nog bestaan.  24 Maar ik zeg je: de Oordeelsdag zal voor Sodom draaglijker zijn dan voor jou.’

En dit ging echt niet over Jeruzalem 70 GT

2 Tim 4:1 4 Ten overstaan van God en Christus Jezus, die de levenden en de doden zal oordelen, en krachtens zijn manifestatie en zijn Koninkrijk, beveel ik je plechtig:  2 Predik het woord. Doe het zonder uitstel, in gunstige tijd en in moeilijke tijd. Wijs terecht, berisp en spoor aan, met veel geduld en onderwijskunst.  

2 Petrus 3:7 Maar door hetzelfde woord zijn de hemel en de aarde die er nu zijn, bewaard voor het vuur. Ze worden bewaard tot de dag van het oordeel en van de vernietiging van de goddelozen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei sjako:

Jou evangelie zal je bedoelen. Wat zegt de Bijbel?

Mattheus 11:21 Wee Cho̱razin! Wee Bethsa̱ïda! Als in Tyrus en Sidon dezelfde wonderen waren gebeurd als bij jullie, zouden de inwoners allang in zak en as berouw hebben gehad.  22 Maar ik zeg jullie: de Oordeelsdag zal voor Tyrus en Sidon draaglijker zijn dan voor jullie.  23 En jij, Kape̱rnaüm, zul je tot de hemel worden verheven? In het Graf zul je terechtkomen. Als in Sodom dezelfde wonderen waren gebeurd als bij jou, zou het tot op de dag van vandaag nog bestaan.  24 Maar ik zeg je: de Oordeelsdag zal voor Sodom draaglijker zijn dan voor jou.’

En dit ging echt niet over Jeruzalem 70 GT

2 Tim 4:1 4 Ten overstaan van God en Christus Jezus, die de levenden en de doden zal oordelen, en krachtens zijn manifestatie en zijn Koninkrijk, beveel ik je plechtig:  2 Predik het woord. Doe het zonder uitstel, in gunstige tijd en in moeilijke tijd. Wijs terecht, berisp en spoor aan, met veel geduld en onderwijskunst.  

2 Petrus 3:7 Maar door hetzelfde woord zijn de hemel en de aarde die er nu zijn, bewaard voor het vuur. Ze worden bewaard tot de dag van het oordeel en van de vernietiging van de goddelozen.

begin je weer jg ( Jou evangelie zal je bedoelen. Wat zegt de Bijbel?)  ik moet eigenlijk wel blij zijn dat jij en jou slachttoren genootschap zo communiceert ha ha 

maar goed !! 

dit is in 70 na Chr al gebeurd, lees door in Mat 

en 2 Pet 3:7 begrijp je ook als je historische contextuele hermeuniek toepast dat het over 70 na Chr gaat..

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei sjako:

Jou evangelie zal je bedoelen. Wat zegt de Bijbel?

Net zoals Gaitema meen ik dat die 'sprinkhanen' ook metaforisch gezien kunnen worden, zie hieronder een verwijzing naar Magere Hein en 'als door een wesp gestoken'. Het blijft jammer dat je deze kennis niet tot je mag nemen, het zou een en ander aanzienlijk kunnen versnellen. Je weet wel, zoals Jezus zei over het inkorten van deze dagen.

Waarom zijn de monetaire autoriteiten bang voor deflatie?

Deflatie binnen dit systeem markeert definitief het einde van de schuldgedreven geldcreatie door banken. Zelfs een ultralage rentestand en liquiditeitverschaffing via centrale banken bieden dan geen duurzame oplossing. Dit wordt ook wel een liquidity trap genoemd. In zo’n situatie blijkt dat een finaal solvabiliteitsprobleem niet met liquiditeit is op te lossen. Het schuldniveau zelf is dan de boosdoener geworden. Binnen het vigerende geldsysteem is deflatie dus een soort magere Hein die het einde aankondigt van het schuldgedreven monetaire systeem. Daarom reageren de monetaire autoriteiten als door een wesp gestoken bij de kleinste aanwijzing dat deflatie in aantocht is. (bron)

Link naar bericht
Deel via andere websites
48 minuten geleden zei sjako:

Waar staat dit? Klinkt een beetje als het vagevuur en dat wordt dus niet geleerd in de bijbel.

Vuur wordt in de bijbel daarvoor als symbool gebruikt. "Laat de vuurgloed die tot beproeving dient u niet bevreemden, alsof je iets vreemds overkomt" weet ik zo uit mijn hoofd als een bijbeltekst. 1 Petrus 4:12

Het is toch mooi als God mensen redt? Ook een tekst uit de bijbel: "Jezus is de redder van alle mensen, in het bijzonder van zij die geloven."

Waarom wil jij ze zo graag vernietigd hebben? Is dat een daad van een barmhartige God?

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Gaitema:

Vuur wordt in de bijbel daarvoor als symbool gebruikt. "Laat de vuurgloed die tot beproeving dient u niet bevreemden, alsof je iets vreemds overkomt" weet ik zo uit mijn hoofd als een bijbeltekst. 

Dat vuur kan tweeledig gezien worden, zoals zo vaak met teksten uit de Bijbel.

We hebben nu gezien dat de Heilige Geest tegelijk een nederige dienstknecht is, maar ook een verterend vuur. Vuur kan twee zeer verschillende effecten hebben; gunstige, maar ook gevaarlijke. Vuur kan louteren en zuiver maken, maar het kan ook vernietigen. Zo is het ook met het vuur van de Heilige Geest. Het kan Gods zegen en genade brengen aan mensen die gehoorzaam zijn, maar ook Gods toorn en oordeel over hen die hooghartig en eigenzinnig zijn. Het offeren van ‘onheilig vuur’, betekent God benaderen met arrogantie en eigenzinnigheid, in een andere geest dan de Heilige Geest. Daarom is het letterlijk van levensbelang om de Heilige Geest te herkennen in Zijn verschillende verschijningsvormen, en om te kunnen onderscheiden wat van Hem komt en wat namaak is. (bron)

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei TTC:

Ja, het is zoals door velen in kaart gebracht, dat 'steken' maakt ons mi wakker voor de maatschappelijke malaise met als optie een ander pad te bewandelen. De dagelijkse berichtgeving via nieuws en andere kanalen prikkelen ons elke dag, leidend tot twee stromingen die mooi passen binnen het Bijbelse verhaal. Het is - tenzij angst ons weerhoudt - werkelijk prachtig hoe we van een uitzichtloze situatie naar een doorbraaktraject kunnen evolueren.  

  • Evolutie (‘devolutie’) naar een totale ineenstorting of ‘breakdown’.

De waarden, wereldbeelden en ethiek van een kritische volksmassa in de samenleving bieden weerstand aan veranderingen of veranderen te langzaam, waarbij de gevestigde instituties te weerbarstig zijn voor een tijdig voltooide transformatie. Ongelijkheden en conflicten, samen met een verarmd milieu creëren onbeheersbare spanningen. De maatschappelijke ordening degenereert en valt ten prooi aan conflicten en geweld. (=> zie verder openbaring en de bazuinen)

  • Evolutie naar een doorbraak of ‘breakthrough’

In de loop van de tijd verandert de geesteshouding van een kritische volksmassa in de wereld, waardoor de ontwikkeling van de samenleving wordt afgebogen naar een meer aangepaste modus. Naarmate deze veranderingen houvast vinden, ontstaat er een betere ordening van de maatschappij, die nu wordt gestuurd door aangepaste wereldbeelden, waarden en ethica. De economische, politieke en ecologische dimensies van de samenleving stabiliseren zich hierdoor tot een meer harmonieuze en duurzame modus. (bron)

Niet op deze wereld. Het is juist de geest van de antichrist dat roept: "we kunnen deze aarde redden. Iedereen zal mee doen", waarbij religie en ook de naam van Jezus misbruikt wordt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Gaitema:

Jezus is de redder van alle mensen, in het bijzonder van zij die geloven."

Ieder mens komt in aanmerking voor redding. Het is aan de persoon of hij dat accepteerd of niet.

5 uur geleden zei vredestichter:

begin je weer jg ( Jou evangelie zal je bedoelen. Wat zegt de Bijbel?)  ik moet eigenlijk wel blij zijn dat jij en jou slachttoren genootschap zo communiceert ha ha 

Ik heb deze derespect zo gemist de laatste tijd, not.....

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei TTC:

Dat vuur kan tweeledig gezien worden, zoals zo vaak met teksten uit de Bijbel.

We hebben nu gezien dat de Heilige Geest tegelijk een nederige dienstknecht is, maar ook een verterend vuur. Vuur kan twee zeer verschillende effecten hebben; gunstige, maar ook gevaarlijke. Vuur kan louteren en zuiver maken, maar het kan ook vernietigen. Zo is het ook met het vuur van de Heilige Geest. Het kan Gods zegen en genade brengen aan mensen die gehoorzaam zijn, maar ook Gods toorn en oordeel over hen die hooghartig en eigenzinnig zijn. Het offeren van ‘onheilig vuur’, betekent God benaderen met arrogantie en eigenzinnigheid, in een andere geest dan de Heilige Geest. Daarom is het letterlijk van levensbelang om de Heilige Geest te herkennen in Zijn verschillende verschijningsvormen, en om te kunnen onderscheiden wat van Hem komt en wat namaak is. (bron)

Mooi verwoord. Ik denk dat dit wel klopt zo :)

3 minuten geleden zei sjako:

Ieder mens komt in aanmerking voor redding. Het is aan de persoon of hij dat accepteerd of niet.

Dat is helemaal juist. Een mens die vernietigd is kan niet meer kiezen. Vernietiging zou ook onterecht zijn, aangezien de eigen aandeel in het niet bekeren ook beperkt is. De omgevingsfactoren maakt vaak de mens. Noord Korea maakt atheïsten en IS maakt moslims etc. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Gaitema:

Dat is helemaal juist. Een mens die vernietigd is kan niet meer kiezen. Vernietiging zou ook onterecht zijn, aangezien de eigen aandeel in het niet bekeren ook beperkt is. De omgevingsfactoren maakt vaak de mens. Noord Korea maakt atheïsten en IS maakt moslims etc. 

In mijn optiek krijgt zo'n persoon na zijn opstanding de mogelijkheid om alsnog voor Christus te kiezen. Iedereen krijgt een opstanding. Het zou raar zijn als iemand een opstanding krijgt en weer gelijk dood zou gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

In mijn optiek valt er na je dood niet zoveel meer te kiezen, of je bent al gestorven met Christus en voor Hen is er geen oordeel meer, maar alleen beloningen..

of je gaat lichamelijk dood zoals je al geestelijk dood was, en eeuwig bij God verwijderd blijft.

In col H2 staat het zo: v8Weest op uw hoede, zorgt dat ge u niet laat meeslepen door waardeloze, bedrieglijke theorieen, puur menselijke bedenksels, die de machten van de kosmos verheerlijken maar Christus bestrijden. 9 Want in Christus is de Godheid in heel haar volheid lijfelijk aanwezig, 10 en in Hem hebt gij deel aan die volheid. Hij is het hoofd waaraan alle heerschappijen en machten onderworpen zijn. 11In Hem zijt gij ook besneden, niet in een fysieke zin, door een lichamelijke ingreep, maar met de Christus-besnijdenis: 12de doop. In de doop zijt gij met Hem begraven, maar ook met Hem verrezen, door uw geloof in de kracht van God die Hem uit de dood deed opstaan. 13Ook u die dood waart ten gevolge van uw zonden en uw morele onbehouwenheid heeft God weer levend gemaakt met Hem. Hij heeft ons al onze zonden vergeven. 14Hij heeft de oorkonde met haar bezwarende bepalingen, die tegen ons getuigde, verscheurd. Hij heeft haar vernietigd en aan het kruis genageld. 15Hij heeft de heerschappijen en de machten ontwapend en publiek ten toon gesteld. Hij heeft over hen getriomfeerd door het kruis.

Wij die in christus zijn, zijn al gestorven en begraven en dus met hem opgestaan, er is voor ons geen oordeel meer want dat is nu precies wat Jezus voor ons aan het kruis deed, en iemand die dood is wordt niet veroordeelt  (doop) wij zijn in Christus geborgen !! en leven een Hemels leven nu, en straks in een verheerlijkt lichaam !! 

Dat is goed nieuws voor degene die in hem zijn en slecht nieuws die hem nog niet hebben aangenomen, kan je laatste avond zijn !! 

dus wat let je Hij klopt vanavond aan de deur van je hart Je buigt jezelf voor de Maker van hemel en aarde, de Koning van alle koningen en de Heer van alle heren, de almachtige.

Spreek gerust tot God in je eigen woorden, om te zeggen dat je het offer van Jezus Christus aanvaardt en hem wilt dienen. Je kunt ook onderstaand gebed hardop lezen 

Heer Jezus Christus, ik besef dat U de Zoon van God bent. Ik buig me neer voor U. Ik geef mijn hart aan U. Kom alstublieft in mijn leven en wees mijn God. Ik geef mezelf aan U. Vergeef al mijn zonden. Reinig me door uw bloed en maak me een kind van God. Ik geloof dat U gestorven bent voor mijn zonden. Ik ontvang uw offer, Heer Jezus. Help me om te leven als een kind van God, door uw woord te gehoorzamen. Vul me alstublieft met uw Heilige Geest. Amen.’

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei sjako:

In mijn optiek krijgt zo'n persoon na zijn opstanding de mogelijkheid om alsnog voor Christus te kiezen. Iedereen krijgt een opstanding. Het zou raar zijn als iemand een opstanding krijgt en weer gelijk dood zou gaan.

Dan is er ook een kans. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei sjako:

In mijn optiek krijgt zo'n persoon na zijn opstanding de mogelijkheid om alsnog voor Christus te kiezen. Iedereen krijgt een opstanding. Het zou raar zijn als iemand een opstanding krijgt en weer gelijk dood zou gaan.

 

14 minuten geleden zei Gaitema:

Dan is er ook een kans. 

En wat met diegene die na bij die kans kiest voor "bekijk het maar"? Niet dat ik geloof in een kans na dit leven, maar stel dat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Kaasjeskruid:

 

En wat met diegene die na bij die kans kiest voor "bekijk het maar"? Niet dat ik geloof in een kans na dit leven, maar stel dat.

Dan houdt die persoon zichzelf in zijn eigen wurggreep om het zo te zeggen. De loutering is het gevolg van de zonde

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Kaasjeskruid:

 

En wat met diegene die na bij die kans kiest voor "bekijk het maar"? Niet dat ik geloof in een kans na dit leven, maar stel dat.

Dan houdt die persoon zichzelf in zijn eigen wurggreep om het zo te zeggen. De loutering is het gevolg van de zonde.

De "hel" waar hij in zit zal pas ten einde kunnen zijn, als Hij God toelaat in zijn leven. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Kaasjeskruid:

En wat met diegene die na bij die kans kiest voor "bekijk het maar"? Niet dat ik geloof in een kans na dit leven, maar stel dat.

Die wordt vernietigd in het meer van vuur, wat de tweede dood betekent. Dit soort mensen krijgen een opstanding als de duizend jaar voorbij zijn.

4 En ik zag tronen, en degenen die erop zaten kregen autoriteit om te oordelen. Ik zag de zielen van hen die terechtgesteld waren omdat ze getuigenis hadden gegeven van Jezus en hadden gesproken over God, en van hen die het wilde beest en zijn beeld niet hadden aanbeden en die niet het merkteken op hun voorhoofd of op hun hand hadden gekregen. Ze kwamen tot leven en regeerden als koningen met de Christus, 1000 jaar lang.  5 (De andere doden kwamen pas tot leven toen de 1000 jaar voorbij waren.) Dit is de eerste opstanding.  6 Gelukkig en heilig is iedereen die deelheeft aan de eerste opstanding. Over hen heeft de tweede dood geen autoriteit, maar ze zullen priesters van God en van de Christus zijn en ze zullen de 1000 jaar met hem als koningen regeren (noot: dit zijn de 144.000).

Er staat ook dat de Duizend jarige regering van Jezus tot genezing van de natieën zijn. Het is dus een geleidelijk proces onder ideale omstandigheden.

Openbaring 22:1Hij liet me een rivier van levengevend water zien, helder als kristal. Die stroomde vanuit de troon van God en van het Lam  2 over het midden van haar hoofdstraat. Aan beide kanten van de rivier stonden levensbomen die 12 keer per jaar vrucht droegen — elke maand gaven ze hun vruchten. En de bladeren van de bomen waren voor de genezing van de volken.

Aan het eind van de duizend jaar wordt Satan nog een keer losgelaten en er zullen dan nog veel mensen voor hem kiezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Gaitema:

Niet op deze wereld. Het is juist de geest van de antichrist dat roept: "we kunnen deze aarde redden. Iedereen zal mee doen", waarbij religie en ook de naam van Jezus misbruikt wordt.

Er staat niet dat iedereen zal meedoen, dit ondanks de vele waarschuwingen via het bazuingeschal. Het is natuurlijk mogelijk om tal van slepende ziekten voor ons uit te blijven duwen, Jezus zei daarover dat we deze dagen best inkorten om totale destructie te voorkomen. Maar als ik je goed begrijp dan is een Vredesrijk niet voor deze wereld, waar volgens jou dan wel?

10 uur geleden zei sjako:

Ieder mens komt in aanmerking voor redding. Het is aan de persoon of hij dat accepteerd of niet.

Uiteraard

5 minuten geleden zei sjako:

Aan het eind van de duizend jaar wordt Satan nog een keer losgelaten en er zullen dan nog veel mensen voor hem kiezen.

Heb je nog iets gevonden over die vier engelen die gebonden zijn volgens bazuin 6?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei TTC:

Er staat niet dat iedereen zal meedoen, dit ondanks de vele waarschuwingen via het bazuingeschal. Het is natuurlijk mogelijk om tal van slepende ziekten voor ons uit te blijven duwen, Jezus zei daarover dat we deze dagen best inkorten om totale destructie te voorkomen. Maar als ik je goed begrijp dan is een Vredesrijk niet voor deze wereld, waar volgens jou dan wel?

Ik ben van de letterlijke lezing op dit gebied. God grijpt in door Jezus te sturen, die ons op komt halen. Vervolgens vergaat in ieder geval de aardoppervlakte door vuur. Mensen die achter bleven komen daar in om. Vervolgens komt God met een nieuwe wereld. Kan gerust alsnog deze aarde voor gebruikt worden, maar je moet de aarde zo voorstellen als na de zondvloed. Alles wat leefde is vergaan. Een nieuwe moet weer opnieuw opkomen. Daarop komen we vanuit de hemel weer terug. Waarschijnlijk door geboortes na weer een Adam en Eva te hebben gehad die dan wel in het hof van Eden de appels aan de bomen laten hangen :)

Tussen het vergaan van deze wereld en de eerste mensen die komen op de nieuwe wereld zal vast wel een hele dinotijd aan vooraf gaan :$

Een totaal nieuw begin dus, maar dan sterk verbeterd. Een wereld die veel meer op de hemel lijkt dan de huidige. Want zoals ik het citeerde, je raakt er bijvoorbeeld niet verbrand door de zon. Geen tranen zullen er meer vloeien. Het moet dan toch iets totaal anders en nieuws zijn dan wat we nu hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei Gaitema:

Ik ben van de letterlijke lezing op dit gebied. God grijpt in door Jezus te sturen, die ons op komt halen. Vervolgens vergaat in ieder geval de aardoppervlakte door vuur. Mensen die achter bleven komen daar in om. Vervolgens komt God met een nieuwe wereld. Kan gerust alsnog deze aarde voor gebruikt worden, maar je moet de aarde zo voorstellen als na de zondvloed. Alles wat leefde is vergaan. Een nieuwe moet weer opnieuw opkomen. Daarop komen we vanuit de hemel weer terug. Waarschijnlijk door geboortes na weer een Adam en Eva te hebben gehad die dan wel in het hof van Eden de appels aan de bomen laten hangen :)

Tussen het vergaan van deze wereld en de eerste mensen die komen op de nieuwe wereld zal vast wel een hele dinotijd aan vooraf gaan :$

En dat is een letterlijke lezing ? Of denkt U, nu U dit terug leest, dat het voor groot deel eigen invulling is ? Mij lijkt het laatste hoor !

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei Gaitema:

Ik ben van de letterlijke lezing op dit gebied. God grijpt in door Jezus te sturen, die ons op komt halen. Vervolgens vergaat in ieder geval de aardoppervlakte door vuur. Mensen die achter bleven komen daar in om. Vervolgens komt God met een nieuwe wereld. Kan gerust alsnog deze aarde voor gebruikt worden, maar je moet de aarde zo voorstellen als na de zondvloed. Alles wat leefde is vergaan. Een nieuwe moet weer opnieuw opkomen. Daarop komen we vanuit de hemel weer terug. Waarschijnlijk door geboortes na weer een Adam en Eva te hebben gehad die dan wel in het hof van Eden de appels aan de bomen laten hangen. Tussen het vergaan van deze wereld en de eerste mensen die komen op de nieuwe wereld zal vast wel een hele dinotijd aan vooraf gaan. Een totaal nieuw begin dus, maar dan sterk verbeterd. Een wereld die veel meer op de hemel lijkt dan de huidige. Want zoals ik het citeerde, je raakt er bijvoorbeeld niet verbrand door de zon. Geen tranen zullen er meer vloeien. Het moet dan toch iets totaal anders en nieuws zijn dan wat we nu hebben.

Kunnen we dat proces niet versnellen door de (hedendaagse) aarde/mensheid sneller te verwoesten? Of is dat nu net waar we al mee bezig zijn? Hoe lang duurt een 'dinotijd' volgens jou?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

En dat is een letterlijke lezing ? Of denkt U, nu U dit terug leest, dat het voor groot deel eigen invulling is ? Mij lijkt het laatste hoor !

Dat is jouw invulling. Ik heb naar mijn eer en geweten het zo letterlijk mogelijk willen brengen |:) Buiten dat, ik ben God niet hoor X|. Zeg maar "je" i.p.v. U :D

57 minuten geleden zei TTC:

Kunnen we dat proces niet versnellen door de (hedendaagse) aarde/mensheid sneller te verwoesten? Of is dat nu net waar we al mee bezig zijn? Hoe lang duurt een 'dinotijd' volgens jou?

Geen idee. Meld de bijbel niet. Het is gewoon mijn logica dat het een geleidelijke ontwikkeling is. Deze aardse tijd moeten we zo veel mogelijk tijd rekken, want hoe langer de genadetijd duurt, des te meer mensen worden er gered. :)

Maar buiten dat: God is de regiseur, dus Hij bepaald hoe lang we nog hebben om mensen met het evangelie bekend te maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Gaitema:

Alles wat leefde is vergaan.

En waar was de regenboog ook al weer voor? Genesis 9:11

11 Ja, ik sluit een verbond met jullie: nooit weer zal alles wat leeft door het water van een vloed worden vernietigd, en nooit weer zal een vloed de aarde verwoesten.’ 12 God voegde eraan toe: ‘Dit is het teken van het verbond dat ik sluit tussen mij en jullie en alle levende wezens die bij jullie zijn, voor alle toekomstige generaties.  13 Ik plaats mijn regenboog in de wolken, en die zal dienen als teken van het verbond tussen mij en de aarde.  14 Elke keer dat ik wolken over de aarde laat komen en de regenboog in de wolken verschijnt,  15 zal ik denken aan het verbond dat ik heb gesloten met jullie en alle levende wezens van elke soort. En nooit weer zal het water een vloed worden om alles wat leeft te vernietigen.  

Nou staat er hier uiteraard dat Jehovah nooit meer alles wat leeft zal vernietigen door middel van een vloed, maar het zou raar zijn dat dit wel zou gebeuren door vuur. Mensen die aan Gods maatstaven voldoen zullen Armageddon overleven en verder leven op deze aarde. De volledige aarde wordt dus niet vernietigd. Alleen de kwade elementen worden weggenomen.

Het verhaal dat het zal zijn als de dagen van Noach slaan op het feit dat de mensen het komende oordeel ook niet serieus namen. Het kwam als een strik voor hen. Iedereen wordt nu net als in de dagen van Noach gewaarschuwd en kunnen aan boord van de geestelijke ark gaan. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako locked this discussie
  • sjako unlocked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid