Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

er zijn heel veel voorbeelden in de geschiedenis (maar laten we de bijbel gebruiken ) neem Daniel een ontvoerde jongen (afgevoerd als slaaf ), die als een soort adviseur van een leider van een wereld macht werd aangesteld, heel veel impact had op nebukanezer ( vreselijke leider) dat hij uiteindelijk door zijn leven, wijsheid en geloof nebukanezer ging geloven in de God van daniel 

hoe groter kon de tegenstelling zijn,  hij kwam om te dienen ondanks zijn situatie, ( o.a. gecastreerd) jong, slaaf, mee genomen zou zo isis kunnen zijn, opgeleid in een trainingskamp 

en toch had hij een grote inpakt op een van de allergrootste leiders ooit  

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 6,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De kwestie is dat je het gebod heel individualistisch benadert, terwijl wij het als algemeen gebod voor heel de Kerk zien. De Kerk dient het evangelie te brengen en elke gelovige geeft daar op eigen w

Iemand behorende tot het joodse geloof is een jood, dus met kleine letter, iemand behorende tot het Joodse volk is een Jood, dus met hoofdletter. Net zoals je christen met kleine letter schrijft, want

Mijn visie: geen idee hoe/wat/wanneer. Ik hoop op het Koninkrijk, maar ben helaas nogal agnostisch. Maar een eind aan al t leed en onrecht juig ik uiteraard toe. En ik denk wel dat een Koninkrijk alle

Posted Images

3 minuten geleden zei vredestichter:

er zijn heel veel voorbeelden in de geschiedenis (maar laten we de bijbel gebruiken ) neem Daniel een ontvoerde jongen (afgevoerd als slaaf ), die als een soort adviseur van een leider van een wereld macht werd aangesteld, heel veel impact had op nebukanezer ( vreselijke leider) dat hij uiteindelijk door zijn leven, wijsheid en geloof nebukanezer ging geloven in de God van daniel. hoe groter kon de tegenstelling zijn,  hij kwam om te dienen ondanks zijn situatie, ( o.a. gecastreerd) jong, slaaf, mee genomen zou zo isis kunnen zijn, opgeleid in een trainingskamp. En toch had hij een grote inpakt op een van de allergrootste leiders ooit

Allemaal leuk maar de wereld is nog steeds geen vredesrijk, wat ga jij nu concreet doen? Ga je naar de regering stappen om even toe te lichten dat ze verkeerd bezig zijn? Wat denk je dat ze dan gaan zeggen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op Friday, May 12, 2017 om 10:41 zei vredestichter:

daarom is deze topic zo belangrijk, en inderdaad en zijn heel veel onduidelijkheden over dit onderwerp, en veel mensen die hebben gezegd dat (futuristen) dat we weg gehaald zouden zijn , of zullen worden weg gehaald, en violist dit is inderdaad heel triest en wat mij aangaat, mag je deze mensen valse profeten noemen (want dat is al bewezen) met elkaar hebben ze heel veel angst gecreëerd voor een naderend vreselijk einde pfff

is dat het hart van de vader het hart van  jezus nee 

hij preekte over een koninkrijk op aarde, deze aarde, het evangelie van het koninkrijk was zijn hoofd boodschap 

hij regeert nu, en dat dit betekend dat niet iedereen hem accepteert, betekend nog niet dat dit zo is

in efeze staat het zo h2v5  (plagiaat maar wel een hele mooie)

En Hij heeft ons samen met Hem doen opstaan en zetelen in de hemelen, in Christus Jezus, 7 om de naderbij komende eeuwen de overgrote rijkdom van zijn genade te tonen door zijn goedheid jegens ons in Christus Jezus. 8 Ja, aan die genade dankt gij uw heil, door het geloof;

dus  als je hem accepteert door geloof, kom je in een andere dimensie, een koninklijke familie  dan wordt het heel intiem, en leer je hem kennen als je vader als je broer als je vriend

welkom :E

 

 

Het is zeker belangrijker dat ook jouw visie gedeeld wordt. Zoals in de bijbel staat: onderzoek alles en behoud het goede..  en aan het einde van de dag zijn we allemaal parels in Gods hand

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei TTC:

De vraag is hoe je dat nu concreet gaat aanpakken, ga je daar (ik zeg maar wat) een lasso voor gebruiken? En wie ga je nu binden, is dat de bakker om de hoek, de nieuwe Franse president of ... ?  Mensen zijn wantrouwig gezien de geschiedenis, ze zien dan ook graag een plan waar ze zich

Nogmaals, er is geen plan vanuit de mensheid. Jezus gaat het oplossen samen met Zijn engelen. Wij mogen zelfs niks doen. Wii mogen enkel naar mensen gaan en de boodschap bekend maken. En hoe Jezus en Zijn engelen dat gaat doen weet ik niet, maar het zal gebeuren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 13-5-2017 om 17:10 zei vredestichter:

wij stijgen niet op maar brengen het juist op aarde een koninkrijk met Jezus als koning, maar een geweldige die ons de voeten wast en en liefde en vergeving bracht, ik geloof dat met behulp van Hem , de aarde weer in balans kan komen met Jezus  (zijn visie, zijn houding, wijsheid, vrede en blijdschap en geloof)

Ja dat geloof ik ook, maar daarvoor is dus een ingrijpende gebeurtenis nodig. Je gaat er vanuit dat de mensen er wel een mooi paradijs van gaan maken al dan niet met de inspiratie van de Heilige geest. Maar we zijn nu 2000 jaar verder en de klok staat 1 voor 12 wat betreft onze eigen vernietiging. Milieu, kernwapens, terrorisme noem maar op. Als na jou wederkomst de aarde langzaam uitgroeit tot een paradijs dan zit er geen schot in de zaak.

Ik ben er vanovertuigd dat Tim 3:1 op de huidige tijd slaat

3 Maar weet dit, dat er in de laatste dagen kritieke tijden zullen aanbreken, die moeilijk zijn door te komen.  2 Want de mensen zullen zichzelf liefhebben, het geld liefhebben, [zullen] aanmatigend [zijn], hoogmoedig, lasteraars, ongehoorzaam aan ouders, ondankbaar, deloyaal,  3 zonder natuurlijke genegenheid, niet ontvankelijk voor enige overeenkomst, kwaadsprekers, zonder zelfbeheersing, heftig, zonder liefde voor het goede,  4 verraders, onbezonnen, opgeblazen [van trots], met meer liefde voor genoegens dan liefde voor God,  5 die een vorm van godvruchtige toewijding hebben, maar de kracht ervan niet blijken te bezitten; en keer u af van dezen

Ik weet niet precies wanneer dit geschreven is, maar laten we zeggen een paar jaar voor de vernietiging van Jeruzalem dan zal de situatie in die paar jaar niet zo drastisch zijn veranderd dat de bovengenoemde ineens de kop op kwamen steken. Paulus had hier de toekomst in gedachten, onder inspiratie. 

Dit correspondeert weer goed met 2 Petrus 3:12

12 verwachtend en goed in gedachte houdend de tegenwoordigheid van de dag van Jehovah, waardoor [de] hemelen brandend ontbonden zullen worden en [de] elementen, intens heet, zullen smelten!  13 Maar er zijn nieuwe hemelen en een nieuwe aarde, die wij overeenkomstig zijn belofte verwachten, en daarin zal rechtvaardigheid wonen.

Toen hij deze woorden opschreef was volgens mij de vernietiging van Jeruzalem al achter de rug. Hier staat niet dat de aarde vernietigd zal worden maar dat er een nieuwe regering (de hemelen) en een nieuw samenstel (de nieuwe aarde) zou komen. 

De gevolgen van de Adamitische zonde wordt ongedaan gemaakt. De oorspronkelijke bedoeling was dat de aarde tot een groot paradijs zou uitgroeien. En die bedoeling is er nog steeds. Jezus maakt alles nieuw. De meeste van ons krijgen een plekje op aarde wanneer er een algemene opstanding zal zijn vanuit de doodslaap (Jezus vergelijkt de dood met een slaap). 

Een beperkte groep krijgen een hemelse opstanding. Deze krijgen ook een ander soort lichaam dan mensen met een aardse opstanding. (Legt Paulus ook uit).

Het doel is voor de hemelse mens om te regeren als koning samen met Jezus. Het Koninkrijk van God op deze aarde is waar ze gaan over regeren. Tot de 1000 jaar over zijn, dan wordt het Koninkrijk weer overgegeven aan God (staat er letterlijk zo). In openbaring staat dat er een geleidelijke vervolmaking is tijdens die periode van 1000 jaar. 

Ik vind dit toch echt allemaal logischer.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei sjako:

De meeste van ons krijgen een plekje op aarde wanneer er een algemene opstanding zal zijn vanuit de doodslaap (Jezus vergelijkt de dood met een slaap). 

Stel dat ik dit allemaal mee ga maken, ik neem aan dat ik dan mag blijven wonen waar ik nu woon, een mooi plekje. Maar voor mij hebben hier andere mensen gewoond. Zij hebben dit huis gebouwd, ik verbouwd. Zij zullen hun huis vast en zeker terug willen, gesteld dat ze niet als 90-jarigen uit het graf komen maar in de kracht van hun leven. En ooit behoorde mijn perceel tot de landerijen van een graaf, die zal ook alles terug willen. Gaat de Heer hen wat anders aanbieden ?  Wie bouwt al die miljarden huizen dan zo snel? En niemand van vroeger zal naar een appartementje willen. Ik heb nu nog een groot stuk grond en wil daar geen nieuwbouw op hebben. We kunnen denken op de Heer te kunnen vertrouwen dat alles goed gaat komen maar we lopen wel tegen dit soort problemen aan die dan opgelost moeten worden. Anders is het gelijk al weer oorlog.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei sjako:

Ik vind dit toch echt allemaal logischer.

Uit mijn hoofd alle gebeurtenissen en de nog komenden op een rijtje: 

- Oorlog in de hemel, satan verbannen

- God schept een paradijs op aarde maar dat mislukt door tussenkomst van de satan

- 4000 jaar oorlog en geweld

- De Zoon van God komt naar de aarde om zich te laten doden

- 2000 jaar opnieuw oorlog en geweld

- Na een hoogtepunt van alle mogelijke ellende een algehele opstanding.

- 144.000 uitverkorenen gaan vanuit de hemel 1000 jaar lang over alle mensen regeren die ooit op aarde geleefd hebben

- Na die 1000 jaar laat God de satan een poosje op aarde los zoals de Romeinen in hun arena's de leeuwen op christenen loslieten

- Mensen die tijdens de herkansing niet op God stemmen sterven en staan nooit meer op

- De satan wordt gevangen genomen en krijgt  na pakweg 7000 jaar zijn verdiende loon

- Gelovigen krijgen een eeuwigdurend leven op aarde onder heerschappij van koning Jezus.

Een heel gesol met de mensheid, en dat alles vanwege die stomme ruzie tussen God en de satan. Ik kan me een goddelijker en menslievender scenario indenken na de mislukte start in het paradijs. Dus logisch dit alles? Nee, niet echt.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei sjako:

Ja dat geloof ik ook, maar daarvoor is dus een ingrijpende gebeurtenis nodig. Je gaat er vanuit dat de mensen er wel een mooi paradijs van gaan maken al dan niet met de inspiratie van de Heilige geest. Maar we zijn nu 2000 jaar verder en de klok staat 1 voor 12 wat betreft onze eigen vernietiging. Milieu, kernwapens, terrorisme noem maar op. Als na jou wederkomst de aarde langzaam uitgroeit tot een paradijs dan zit er geen schot in de zaak.

Sjako ik had al eerder uitgelegd dat iedereen, onbewust of bewust, door een filter kijkt (bril op heeft) ik weet niet hoelang jij JG bent, maar Jezus spreekt niet over  een "ingrijpende gebeurtenis" als zijn discipelen vragen hoe het zal gaan zegt hij dit :bron bijbel mat 13;31 Jezus vertelde hun nog meer in de vorm van een verhaal. Hij zei: "Je kan het Koninkrijk van God vergelijken met een mosterdzaadje. Iemand plant dat zaadje in zijn akker. 32 Het is maar een heel klein zaadje. Maar uiteindelijk wordt het een plant die groter is dan alle andere tuinkruiden: het wordt een boom. In die boom kunnen de vogels hun nesten bouwen."
33 Hij vertelde hun nog meer in de vorm van een verhaal: "Je kan het Koninkrijk van God ook vergelijken met een beetje gist dat door een vrouw in een grote hoeveelheid deeg werd gedaan. Door dat kleine beetje gist, gistte al het deeg."

De gebeurtenis het begin van zijn begin als koning, is al lang gebeurt, maar hij probeert juist duidelijk te maken dat het juist stap voor stap zou gaan, 2000 jaar geleden in een romeinse overheersing, een heel klein groepje wat moest wachtten in Jeruzalem op de Heilige Geest,die vervolgens kwam (voor JG onbegrijpelijk) zonder geld zonder macht, maar juist net vervuld met de Heilige Geest, daar is het begonnen we kennen de geschiedenis, een van de meest foute regimes, zijn overwonnen door liefde, kracht, en wijsheid mensen vervult met de Heilige Geest.

dat de JG altijd weer met dezelfde angst verhalen komt (de klok staat 1 voor 12,) net zo als andere sektes, staat haaks op de volgelingen van Jezus, door geloof en liefde, en niet door mensen angst aan te praten, de bijbel zegt er dit over bron bijbel 1joh 4;18 Als je zeker weet dat God van je houdt en je dus vol bent van zijn liefde, hoef je niet bang voor Hem te zijn. Want volmaakte liefde verjaagt alle angst voor God. Want als je bang bent, komt dat omdat je bang bent voor straf. Als je bang bent, ben je nog niet helemaal vol van liefde.

Sjako zet die angst bril eens af, en kijk eens wat de volgelingen van Jezus al bereikt hebben en met hoeveel we zijn 

kijk eens  alleen in de Nederlandse geschiedenis van 2000 jaar, op alle vlakken medici wereld (gezondheid) politiek, tandheelkunde,onderwijs( wat wisten we toen) kleding, vervoer, gemiddelde leeftijd, manier hoe we wonen, levensstandaard, ik kan de lijst heel lang maken maar ik hoop iets aan jou (JG) bril te doen vandaag,

satan probeert altijd door angst mensen te manipuleren, weet je Sjako er staan zoveel vb in de bijbel, zoals het in nemen van het beloofde land in de tijd van mozes en later joshua david enz enz dat er altijd wel een paar reuzen stonden te schreeuwen(wij zijn niet blind) zoals toen  bijv goliath,  horen jullie bij de groep om er wat aan te gaan te doen, of iedereen angst aan te praten dat werdt toen ook door goliath gedaan maar er was toen ook iemand die opstond (tegen alle verwachtingen in ) en die zelfde herdersjongen nam het beloofde land in, stap voor stap en ook niet met een plotselinge "ingrijpende gebeurtenis" 

we zijn onderweg en we hebben alle tijd, net zoals dat gist, zullen wij door de hele maatschappij, zijn koningschap  uitbreiden, een die door jezus aan het hoofd op deze aarde door een koninklijke familie, gestalte gaat krijgen. 

 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei sjako:

Nogmaals, er is geen plan vanuit de mensheid. Jezus gaat het oplossen samen met Zijn engelen. Wij mogen zelfs niks doen. Wii mogen enkel naar mensen gaan en de boodschap bekend maken. En hoe Jezus en Zijn engelen dat gaat doen weet ik niet, maar het zal gebeuren.

Veel 'engelen' zijn al bezig en talloze plannen liggen op de tafel om het herstel te faciliteren, dit vereist in de eerste plaats aandacht en ontvankelijkheid. Ga je dan die plannen bekend maken tijdens jullie bezoek aan mensen? Met 'wij' bedoel je wellicht JG?

Link naar bericht
Deel via andere websites
40 minuten geleden zei violist:

Dus logisch dit alles? Nee, niet echt.

helemaal gelijk Violist, een aan elkaar geplakte chaos, geïnspireerd door ene meneer Russel eind 1800, wat we wel kunnen is de een na de andere (tekst)verwarring, ontwarren, simpel met gezond verstand en met Behulp van de heilige geest, past ook goed bij deze topic 

en zo de doom en gloom, onheils profeten te ontmaskeren, die door hel en verdoemenis invloed uitoefenen om onwetende mensen, (heel triest) en ze zo proberen te misleiden. 

vinden jullie dat wat?

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei sjako:

Ik weet niet precies wanneer dit geschreven is, maar laten we zeggen een paar jaar voor de vernietiging van Jeruzalem dan zal de situatie in die paar jaar niet zo drastisch zijn veranderd dat de bovengenoemde ineens de kop op kwamen steken. Paulus had hier de toekomst in gedachten, onder inspiratie. 

Over het algemeen wordt aangenomen dat de brieven aan Timoteüs, die vallen onder de zogenaamde pastorale brieven, niet door Paulus zelf zijn geschreven maar door andere. De motivatie die hiervoor wordt gegeven is niet onlogisch ( bron )
 

Citaat

 

Er blijkt namelijk dat het woordgebruik en de stijl van de pastorale brieven aanzienlijk verschillen van die welke we kennen van andere brieven van Paulus. Ze vertoont eerder overeenkomsten met de stijl en woordkeus van hellenistische tijdgenoten van Paulus en die van tweede-eeuwse Apostolische Vaders, zoals Polycarpus.

Zo worden er in de drie pastorale brieven 848 verschillende Griekse woorden gebruikt (eigennamen niet meegerekend), waarvan er 306 niet voorkomen in de andere brieven die aan Paulus toegeschreven worden. Meer dan een derde van deze 'on-Paulinische' woorden worden wel gebruikt door christelijke auteurs uit de tweede eeuw. De manier waarop bepaalde termen gebruikt worden is ook verschillend. Bijvoorbeeld, in plaats van geloof (hebben) op zichzelf te gebruiken, wordt geloof deel van het lichaam van christelijk geloof. Ook zijn de pastorale brieven opmerkelijk meditatief en verstild, wat meer een kenmerk is van het literaire Helleense Grieks dan van het dynamische Grieks, met zijn dramatische uitbarstingen, dat we van andere aan Paulus toegeschreven brieven kennen.

Nog een eigenaardigheid betreft de behandeling van valse leraren, waar de pastorale brieven een buitengewone aandacht aan besteden, in het bijzonder bij het veroordelen van mystieke en gnostieke elementen. In plaats van een theologisch debat aan te gaan met de valse leraren (zoals Paulus doet in de andere brieven die aan hem worden toegeschreven), suggereren de pastorale brieven slechts aanhalingen uit de schrift

 

Wanneer ze geschreven zijn is onduidelijk maar men gaat wel uit van dat ze na de vernietiging van de tempel beschreven zijn.

Ik zou graag willen weten welke toekomst Paulus volgen jou in gedachte had. Zo zijn er volgens mij verscheidene momenten in de geschiedenis aan te wijzen die voor de toenmalige gelovige de eindtijd in konden luiden. Bijvoorbeeld het uiteenvallen van het Romeinse rijk, de komst van de islam, de pest epidemieën, het uiteenvallen van het Heilige Roomse Rijk, de eerste en de tweede wereld oorlog. Tekenen te over. Wat is er nu doorslaggevend?

Link naar bericht
Deel via andere websites
41 minuten geleden zei violist:

- Oorlog in de hemel, satan verbannen

nr 1-niet verbannen en zeker al helemaal geen oorlog in de hemel , maar juist overwonnen en ontwapend, voor eens en altijd in bijv. col 2 v 14 staat het zo   door het bewijsstuk uit te wissen, dat door zijn inzettingen tegen ons getuigde en ons bedreigde. En dat heeft Hij (Jezus ) weggedaan door het aan het kruis te nagelen: 15 Hij heeft de overheden en machten ontwapend en openlijk tentoongesteld en zo over hen gezegevierd.

1 uur geleden zei violist:

God schept een paradijs op aarde maar dat mislukt door tussenkomst van de satan

nr 2 -God maakte voor zijn kinderen een mooie plek om te wonen (te leven en te heersen ), en zijn plan is nooit gewijzigd, de oplossing was er al, dus onze tekort komingen zullen nooit Gods plannen kunnen verijdelen, in genesis h 3 staat het zo v 15 "En Ik zal vijandschap zetten tussen u en de vrouw, en tussen uw zaad en haar zaad; dit zal u de kop vermorzelen en gij zult het de hiel vermorzelen."  https://www.bible.com/bible/328/GEN.3.15

en dat heeft het zaad van de eerste mens gedaan, Jezus heeft hem overwonnen 2000 jaar geleden, is dus niet mislukt, maar een geweldige overwinning

het staat in de brief aan de romeinen zo duidelijk

Adam en Jezus (copy bijbel)

rom h 5 -12 Het zit zó. Door de ongehoorzaamheid van een mens (Adam) is het kwaad in de wereld gekomen. En door het kwaad kwam de dood in de wereld. Alle mensen moeten sterven, omdat alle mensen verkeerde dingen doen. 13 Want al voordat de wet van Mozes er was, deden de mensen verkeerde dingen. Maar er was nog geen wet die zei hoe ze moesten leven. Daarom werden ze er nog niet voor gestraft. 14 Toch heeft vanaf Adam tot Mozes de dood als een koning geheerst. Ook over de mensen die niet op dezelfde manier ongehoorzaam aan God waren als Adam. (Let op: Adam is een afbeelding van Hem die nog komen zou maar die niet ongehoorzaam was aan God.)

15 Omdat God zoveel van ons houdt, gaf God toen Jezus als geschenk aan ons. En dat Geschenk is véél machtiger dan de ongehoorzaamheid van Adam. Want door de ongehoorzaamheid van één mens  (namelijk Adam) zijn heel veel mensen gestorven. Maar Gods Geschenk, Jezus Christus, is zó machtig dat heel veel mensen erdoor kunnen worden gered. 16 En er is nóg een verschil tussen het Geschenk van God en de ongehoorzaamheid van die ene mens. Door de ongehoorzaamheid van één mens kwam Gods straf over alle mensen. Maar door het Geschenk van God kwam er vergeving voor alle slechte daden van de mensen. De mensen werden vrijgesproken van hun schuld. 17 Door de ongehoorzaamheid van één mens (Adam) is de dood als een koning gaan heersen. Maar door Gods Geschenk is er iets veel groters gebeurd: de mensen die Gods Geschenk aannemen, zullen door die ene Mens (Jezus) vrij zijn van schuld en dood. Door Jezus Christus zullen ze als koningen heersen in het leven.

nr 3 wordt vervolgt, want ik heb een paar werk afspraken

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei vredestichter:

15 Hij heeft de overheden en machten ontwapend en openlijk tentoongesteld en zo over hen gezegevierd.

Ligt dit in de toekomst of in het verleden? 

9 minuten geleden zei vredestichter:

Maar door het Geschenk van God kwam er vergeving voor alle slechte daden van de mensen. De mensen werden vrijgesproken van hun schuld. 

Wat komt er dan in de plaats waardoor ze niet meer in dezelfde vallen zouden trappen? Vereist dit geen radicale mentaliteitswijziging?

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 uur geleden zei MysticNetherlands:

Wat stel jij voor TTC? Graag concrete bewoording :)

Wat voorop staat is een hervorming van het economische denken en handelen, een transformatie van een 'geldgedreven'- (cfr monopoly) naar een 'mensgedreven' systeem (sociaal duurzaam). Om dit te realiseren kunnen we beroepen op een scala aan maatregelen die gelegen zijn binnen het containerbegrip 'monetaire reset' (cfr Jubeljaar). Een voorbeeld hiervan is het Chicago Plan Revisited, dit plan voorziet in een aantal structurele wijzigingen en te herleiden tot een aantal kernpunten/gevolgen:

  • overheden mogen soeverein schuld- en intrestvrij geld drukken
  • drastische verlaging van overheidsschulden
  • drastische verlaging van private schulden
  • eliminatie risico op bankruns
  • betere controle over cycli van hoog- en laag conjunctuur

Uiteraard vergt dit plan ook samenwerking over de grenzen heen, net zoals veel meer maatregelen in het verschiet liggen. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei MysticNetherlands:

Oke dank. Ben het heel erg eens met je opmerking over geldgedreven naar mensgedreven. Of alle bullet points de juiste manieren zijn weet ik niet. 

Over een aantal valt te twisten inderdaad, wat ze alvast gemeen hebben is de andere benadering van een aantal hardnekkige problemen. En ja, van 'geldgedreven' naar 'mensgedreven' betekent een hele omwenteling, een mondiale herstelbeweging die niet zal lukken zonder de politieke bereidheid daartoe. Jammer genoeg krijgt de bevolking weinig info over al deze opties, dit maakt de situatie tot een tragische absurditeit. En dat mag voor een keertje wel letterlijk genomen worden, bijna ongeloofwaardig maar toch waar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei sjako:

3 Maar weet dit, dat er in de laatste dagen kritieke tijden zullen aanbreken, die moeilijk zijn door te komen.  2 Want de mensen zullen zichzelf liefhebben, het geld liefhebben, [zullen] aanmatigend [zijn], hoogmoedig, lasteraars, ongehoorzaam aan ouders, ondankbaar, deloyaal,  3 zonder natuurlijke genegenheid, niet ontvankelijk voor enige overeenkomst, kwaadsprekers, zonder zelfbeheersing, heftig, zonder liefde voor het goede,  4 verraders, onbezonnen, opgeblazen [van trots], met meer liefde voor genoegens dan liefde voor God,  5 die een vorm van godvruchtige toewijding hebben, maar de kracht ervan niet blijken te bezitten; en keer u af van dezen

Ik weet niet precies wanneer dit geschreven is, maar laten we zeggen een paar jaar voor de vernietiging van Jeruzalem dan zal de situatie in die paar jaar niet zo drastisch zijn veranderd dat de bovengenoemde ineens de kop op kwamen steken. Paulus had hier de toekomst in gedachten, onder inspiratie. 

Dit correspondeert weer goed met 2 Petrus 3:12

12 verwachtend en goed in gedachte houdend de tegenwoordigheid van de dag van Jehovah, waardoor [de] hemelen brandend ontbonden zullen worden en [de] elementen, intens heet, zullen smelten!  13 Maar er zijn nieuwe hemelen en een nieuwe aarde, die wij overeenkomstig zijn belofte verwachten, en daarin zal rechtvaardigheid wonen.

Toen hij deze woorden opschreef was volgens mij de vernietiging van Jeruzalem al achter de rug. Hier staat niet dat de aarde vernietigd zal worden maar dat er een nieuwe regering (de hemelen) en een nieuw samenstel (de nieuwe aarde) zou komen. 

De gevolgen van de Adamitische zonde wordt ongedaan gemaakt. De oorspronkelijke bedoeling was dat de aarde tot een groot paradijs zou uitgroeien. En die bedoeling is er nog steeds. Jezus maakt alles nieuw. De meeste van ons krijgen een plekje op aarde wanneer er een algemene opstanding zal zijn vanuit de doodslaap (Jezus vergelijkt de dood met een slaap). 

Een beperkte groep krijgen een hemelse opstanding. Deze krijgen ook een ander soort lichaam dan mensen met een aardse opstanding. (Legt Paulus ook uit).

Het doel is voor de hemelse mens om te regeren als koning samen met Jezus. Het Koninkrijk van God op deze aarde is waar ze gaan over regeren. Tot de 1000 jaar over zijn, dan wordt het Koninkrijk weer overgegeven aan God (staat er letterlijk zo). In openbaring staat dat er een geleidelijke vervolmaking is tijdens die periode van 1000 jaar. 

(bron bijbel en preterisme .nl, anne salamons)

laatste we eerst eens beginnen over die 1000 jaar de laatste opmerking van Sjako (visie JG)

Het duizendjarig rijk

Eerst iets over tijdsindicatoren. Openbaring geeft ons duidelijke tijdslijnen (1:1,3; 22:10), net als in Mattheüs 24:34. Het eerste boek vertelt ons, “om zijn dienstknechten te tonen hetgeen weldra moet geschieden” (Openbaring 1:1). “Weldra” (in Grieks, Tachos) is gedefinieerd als snelheid, snel. Dat is de betekenis, en er is gewoon niets anders van te maken. Tachos en zijn variaties, Tachu, Tachista, Tachion, Tachinos, Tachoes, geven geen enkele suggestie dat het onderwerp van discussie iets is, dat twee duizend jaar later plaats gaat vinden.

Het eerste en het laatste hoofdstuk van Openbaring geven dus duidelijke tijdsindicaties weer. In hoofdstuk 1:3, en 22:10, zien we het woord “nabij” (eggus) gebruikt worden, “want de tijd is nabij”. Dit woord is gedegeddfinieerd als “dichtbij, op handen zijnde, spoedig te gebeuren”. Met betrekking tot de doctrine “Jezus komt spoedig”, betekent dit woord (eggus) hetzelfde in de eerste eeuw als in de eenentwintigste eeuw? Was het “nabij” voor hun, of voor ons? Dispensationalisten zeggen tegen alle logica in, dat dit “nabij” zowel voor hun als voor ons bedoeld is. Volgens hun zijn er een aantal kerkeeuwen en leven wij nu in de laatste “kerkeeuw” (de zevende). Daarom konden de eerste eeuw discipelen niet in een tijd geleefd hebben dat ze een spoedige komst van Jezus zouden verwachten, omdat ze in de eerste “kerkeeuw” zaten. Dispensationalisten claimen dat Israël in 1948 wel een natie moest worden, voor de opname van de “gemeente”, daarom kan “nabij” alleen maar toegepast worden vanaf 1948, en niet voor eerdere eeuwen, en ook niet de eerste eeuw toen Johannes het woord “nabij/dichtbij” (eggus) gebruikte!

Deze twee woorden, tachos (snelheid, snel) en eggus (dichtbij, op handen zijnde, spoedig), worden consequent gebruikt in het Nieuwe Testament, en het betekent wat het zegt, en het zegt wat het betekent. Nergens laten zij zien dat het iets zou zijn, dat over twee duizend jaar zou plaats vinden. Deze woorden, hun betekenissen en het gebruik in het Nieuw Testament, sluit de mogelijkheid van een rekenkundig DUIZEND JAAR regeren uit. Een rekenkundig DUIZEND jaar wordt niet toegelaten binnen de definities en het gebruik van de woorden weldra (tachos) en dichtbij/op handen zijnde/spoedig (eggus).

Door schrift met schrift vergelijking te gebruiken, zien we dat het begrip DUIZEND JAAR regeren alleen maar gebruikt wordt in het boek Openbaring hoofdstuk 20. Het komt nergens anders in Openbaring voor, ook niet in de brieven, of in de evangeliën, de profeten, de Psalmen en ook niet in de wet. De rest van de bijbel verteld ons hoe het woord DUIZEND keer op keer wordt gebruikt. Het wordt dan in figuurlijke zin gebruikt, om een compleetheid of totaliteit van iets aan te geven. Kijk maar eens naar de volgende tekstpassages,

Deuteronomium 7:9, “…God, die het verbond en de goedertierenheid houdt jegens wie Hem liefhebben en zijn geboden onderhouden, tot in DUIZEND geslachten;”. Rekenkundig zou het dan nog 36000 jaar duren voordat de periode van de “laatste dagen” zou aanbreken.

1 Kronieken 16:15, “het woord, dat Hij gebood aan DUIZEND geslachten”.

Job 9:3, “Indien hij met Hem wil gaan rechten, niet één op de DUIZEND zou hij Hem kunnen antwoorden”. Rekenkundig gezien, zou dan in de rechtbank na DUIZEND keer iemand God kunnen antwoorden en bewijzen dat Hij ongelijk heeft?

Psalm 50:10, “Want Mij behoort al het gedierte van het woud, het vee op DUIZEND bergen”. De eerste en de duizendste berg behoren Hem ook toe. Dit vers heeft niets te maken met het vee, of DUIZEND, of met bergen. Het heeft alles te maken met het bezit van God, alles behoort Hem toe.

Psalm 84:10, “Want één dag in Uw voorhoven is beter dan DUIZEND elders;”. Zou meer dan duizend dagen wel beter zijn dan één dag in zijn voorhof? Nee, één dag daar is veel beter dan ergens anders. Rekenkunde is in deze uitdrukking niet van toepassing.

Psalm 105:8, “het woord dat Hij gebood aan DUIZEND geslachten”.

En zo kan ik DUIZEND voorbeelden geven die de rekenkunde uitsluiten in een bepaalde uitdrukking. Bijvoorbeeld: ik heb je al duizend keer verteld dat dit ding een ton weegt. Ik zal het ongetwijfeld een paar keer gezegd hebben, en verder weegt het ding eigenlijk maar 50 kilo i.p.v. 1000 kilo!

Dus…..in het boek Openbaring moeten de woorden “weldra” en “nabij” figuurlijk genomen worden of “DUIZEND” jaar moet figuurlijk genomen worden – allebei kan niet! Daarom, wanneer we in de Bijbel het gebruik van “tachos” en “eggus” zien, en het gebruik van het woord DUIZEND, moeten we concluderen dat de woorden “tachos” en “eggus” nergens in de bijbel in figuurlijke zin wordt gebruikt, en dat het woord “DUIZEND” bijna altijd figuurlijk wordt gebruikt.

Wanneer zou Christus gaan regeren? Wanneer zou het Koninkrijk waarin Hij regeert de aarde raken, ofwel de steen die los raakte zonder handen die een grote berg zou worden en heel de aarde zou vullen (Daniël 2:35)? En waar wordt in Openbaring 20 vertelt dat Jezus lichamelijk, fysiek en zichtbaar zou komen regeren? Kwam zijn Koninkrijk niet tijdens het Romeinse Rijk volgens Daniël 2:34? Is het niet een Koninkrijk dat niet te berekenen is, of te zien is, maar dat in je is (Lucas 17:20,21)? Waren Paulus, de Kolossenzen en Johannes niet in dat Koninkrijk (Romeinen 14:17; Kolossenzen 1:13; Openbaring 1:9)? Werd er ooit een fysieke nieuwe aarde beloofd, volgens Lucas 17:20,21, en Openbaring 21:1/Jesaja 65:17-20, waar mensen fysiek sterven onder de nieuwe hemel en de nieuwe aarde, terwijl honden en moordenaars rondsluipen buiten de nieuwe verbondsstad (Openbaring 22:15; Hebreeën 12:22; Gelaten 4:26; Mattheüs 5:14), en waar volken nog steeds genezing nodig hebben (Openbaring 22:2), en evangelisatie gewoon doorgaat (Openbaring 22:17; Daniël 12:2,3)? Hoe kan dit nu allemaal een fysiek gebeuren zijn?

Verspreidt dit Koninkrijk zich niet als gist  (Mattheüs 13:33)? Was het evangelie niet verkondigd aan heel de wereld, tevens vervulling van Mattheüs 24:14 (Kolossenzen 1:5,6,23; Handelingen 28:31; Romeinen 1:8; 10:18; 16:25,26)? Heeft niet de steen/de rots/het woord van God het Romeinse Rijk verslagen, ofwel in opschudding gebracht (Handelingen 17:6), en satan in de eerste eeuw onder de voeten van de “gemeente” vertreden (Romeinen 16:20)? Was satan niet gebonden door de vrijheid van spreken gegeven door Claudius Caesar (Religio Licita), wat resulteerde in een overwinning op een keizerrijk (Openbaring 6:2; 19:11-16; Romeinen 8:37), zelfs toen hij een poosje later voor een korte tijd was los gelaten uit de gevangenis (Openbaring 20:7), en Nero de wet van Claudius veranderde (Daniël 7:25)? Is niet het evangelie de kracht van God (Romeinen 1:16)? Is niet de kracht van God in de “gemeente” groter dan die van satan (Lucas 11:18,19; Mattheüs 16:18,19; 28:18-20; Efeziërs 3:10; Jacobus 4:7; Romeinen 16:20; Openbaring 2:26,27, tevens vervulling van Psalm 2)? Wordt de sterke man niet gebonden door het Koninkrijk van God (Mattheüs 12:29; Openbaring 20:2)?

Zou het DUIZEND JAAR regeren niet figuurlijk geïnterpreteerd moeten worden, net zoals de sleutel, de ketting en de oude slang in hetzelfde tekstgedeelte (Openbaring 20:2,3)? Openbaring spreekt niet van een stalen sleutel en ketting die een glibberende slang bindt. En het spreekt dus ook niet van een rekenkundig DUIZEND JAAR regeren. Over dit regeren heeft de apostel Paulus duidelijk gesproken toen hij Jesaja 11:10 aanhaalde in:

Romeinen 15:12, “Komen zal de wortel van Isaï, en Hij, die opstaat, om over de heidenen te REGEREN; op Hem zullen de heidenen hopen”! Jesaja zegt zelfs voorafgaand aan deze woorden, “en het zal TE DIEN DAGE geschieden, dat de volken de wortel van Isaï zullen zoeken…”.

Welke dag? Op dezelfde dag dat wanneer de wolf, het lam, de leeuw, het rund, de beer, de koe en het kind samen goed met elkaar om kunnen gaan. De heiden volken zullen wonderbaarlijk samen leven met de Joden van het ware Israël (Efeziërs 2:12-14), omdat de Prins van de vrede door elke barrière heen breekt. Dit begreep ook Petrus in Handelingen 10 toen hij geconfronteerd werd met de verschillende dieren die heidenen moesten voorstellen. De ark van Noach is een ander voorbeeld van een schuilplaats, waar een wonderbaarlijk vrede heerste tussen de dieren, die normaal gesproken elkaar opaten!

Timing is alles bepalend en de timing van de beschreven gebeurtenissen in het boek Openbaring is nergens zo duidelijk als in het laatste hoofdstuk, 22:10, waar Johannes zijn eerste eeuw toehoorders helder instrueert:

“VERZEGEL de woorden van de profetie van dit boek NIET, want de tijd is nabij (Eggus)”.

Opnieuw, DUIZEND jaar verder, is duidelijke in tegenstelling met “nabij” (Eggus). Dit vers is een echt probleem voor futuristen (JG). Instrueert dit vers ons, “Verzegel sommige of de meeste woorden van dit boek niet”? Of wordt hier duidelijk, al “de woorden” van de profetie (één profetie) van dit boek mee bedoeld? In scherp contrast hiermee wordt Daniël opgedragen om het tegenovergestelde te doen met zijn visioen en deze te VERZEGELEN, omdat de vervulling niet zou plaats vinden in de dagen van Daniël (12:13), maar tot de “tijd van het einde” (let op: er staat niet het “einde van de tijd”), en dat het verwijst naar “vele dagen in de toekomst” (SV), “de verre toekomst” (NBG), Daniël 8:26. Dus de inhoud van Daniëls boodschap was nog honderden jaren ver weg, de vijf koningen in hoofdstuk 2, de Messias die uitgeroeid wordt in hoofdstuk 9, de tempel die te gronde wordt gericht, al die profetieën zouden plaatsvinden in de toekomst en dus niet in de dagen van Daniel, daarom werden die ook VERZEGELD. Al die profetieën zouden worden vervuld binnen 600 jaar en zij waren gelabeld met een ZEGEL in de dagen van Daniël. Johannes echter werd bevolen het tegenovergestelde te doen, “VERZEGEL de woorden van het boek NIET, want de tijd is nabij”, in de dagen van Johannes dus (22:10). Daarom vindt de vervulling van de profetie van het boek Openbaring niet plaats in de toekomst, (en ook niet over een paar honderd jaar, laat staan een paar DUIZEND jaar), want het vindt plaats in dagen van Johannes (Johannes 21:23)

Overweeg het contrast in een ander profetie gevonden in Ezechiël 12. Israël wordt aangemaand zich te realiseren dat het uitgesproken oordeel over hun zou komen:

”Zeg daarentegen tot hen: de tijd is nabij en de vervulling van elk gezicht! (vers 23); “Want in uw dagen, weerspannig geslacht, zal Ik een woord spreken en Ik zal het ten uitvoer brengen (vers 25); “het huis Israëls zegt: het gezicht dat hij aanschouwt heeft betrekking op een verwijderde toekomst, en hij profeteert aangaande verre tijden. (vers 27); “Daarom zegt de Here HERE: geen van mijn woorden zal nog langer worden uitgesteld. Het woord dat Ik spreken zal, zal in vervulling gaan…(vers 28)

Ook al dacht het huis Israëls dat het ver weg was, het was nabij. Kan hier “nabij”, DUIZEND jaar later betekenen? Kan “uitgesteld” en “ver weg” morgen betekenen? Deze woorden moeten iets te betekenen hebben in de bijbel profetie.

Mattheüs 24 geeft ons ook duidelijke tijdlijnen voor dezelfde gebeurtenissen als in Openbaring:

“Voorwaar, Ik zeg u (de eerste eeuw discipelen), DIT GESLACHT zal geenszins voorbijgaan, voor dat dit alles geschiedt.” (Mattheüs 24:34)

Hier zijn twee woorden, “DIT GESLACHT”, die verscheidene keren worden gebruikt in het Nieuwe Testament. Elke keer als deze woorden samen worden gebruikt dan gaat het over de eerste eeuw generatie van mensen. Behalve wanneer het wordt gebruikt in de “rede over de laatste dingen” (Mattheüs 24:34; Markus 13:30; lucas 21:32), dan geeft men er ineens een heel andere betekenis aan. Futuristische leraars vullen daar het woord “ras” in, “Dit ras zal geenszins voorbijgaan voor dit alles is geschiedt”. Dus, als alles is vervuld, dan is het ras voorbij? Lijkt niet logisch. Overal waar in het Nieuwe Testament het woord “geslacht” wordt gebruikt, wordt ook daadwerkelijk “geslacht” mee bedoeld. Kijk maar eens naar de volgende voorbeelden.

Mattheüs 11:16 ”Doch waarmede zal ik DIT GESLACHT vergelijken?”; Mattheüs 12:42, “De mannen van Ninevé zullen in het oordeel opstaan met DIT GESLACHT”; Mattheüs 12:45 “zo zal het ook gaan met DIT BOZE GESLACHT”; Mattheüs 23:36, “Al deze dingen zullen komen over DIT GESLACHT”; Mattheüs 24:34, “DIT GESLACHT zal geenszins voorbijgaan, voordat dit alles geschiedt”; Marcus 8:12, “waartoe begeert DIT GESLACHT een teken?”; Marcus 12:38, “in DIT overspelig en zondig GESLACHT”; Lucas 11:50, “opdat van DIT GESLACHT afgeëist worde het bloed van al de profeten, dat vergoten is sinds de grondlegging der wereld”; Lucas 11:51, “van het bloed van Abel tot het bloed van Zacharias…..het zal afgeëist worden van DIT GESLACHT”; Lucas 17:25 “Maar eerst moet Hij veel lijden en verworpen worden door DIT GESLACHT”; Hand 2:40, “Laat u behouden uit DIT verkeerde GESLACHT”. En zo er zijn nog veel meer voorbeelden.

De uitdrukking “DIT GESLACHT” komt precies overeen met de uitdrukkingen van Johannes in Openbaring, “NABIJ” (Eggus), “NADERBIJ”, “SPOEDIG” (Tachos), en “VERZEGEL NIET”, het zijn allemaal tijdsindicatoren. Het komt perfect overeen met:

“gij zult niet alle steden zijn rondgekomen, voordat de Zoon des mensen komt” (Matt 10:23). En met, “Er zijn sommigen onder degenen, die hier staan, die de dood voorzeker niet zullen smaken, voordat zij de Zoon des mensen hebben zien komen in zijn Koninkrijk” (Matt 16:28).

Het laatste tekstgedeelte verwijst niet naar de “verheerlijking op de berg” in het volgende hoofdstuk, want dat vond zes dagen later plaats, en geen van de discipelen was toen al gestorven, de meeste stierven later, tussen 66 en 70 na Christus.

Dus….al deze tijdsindicatoren zijn consequent en geven een eerste eeuw vervulling aan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei TTC:

Ligt dit in de toekomst of in het verleden? 

Wat komt er dan in de plaats waardoor ze niet meer in dezelfde vallen zouden trappen? Vereist dit geen radicale mentaliteitswijziging?

daar wordt gesproken over de dood aan het kruis (en dat houd heel veel in) en de opstanding van christus ( en dat nog meer ha ha maar teveel om nu te bespreken ), maar daar is de duivel ontwapend, en is er over hem gezegeviert, zoals paulus dat zo mooi omschreef, en voor zich, (als voorbeeld) de triomf tochten voor zich zag van de Romeinen die, de overwonnen keizers koningen mee voerde achter op hun wagens en deze mensen lieten zien aan het publiek (openbare vernedering)  

en als antwoord op de tweede opmerking daar zegt de brief van paulus aan de romeinen iets heel moois over ( bron bijbel)

Bevrijd uit de macht van het kwaad, hoe dan ? deze mentaliteitswijziging.

rom h6 v 1 Hoe zit het dan? Zullen we dan maar veel slechte dingen doen, zodat God ons veel kan vergeven? 2 Nee, natuurlijk niet! Hoe zouden we op de oude manier verder kunnen leven? Ons oude, slechte 'ik' is toch dood? 3 Want toen we in Jezus Christus werden gedoopt, werden we allemaal in zijn dood ondergedompeld. Zijn dood werd ook onze dood. 4 Door de doop zijn we dus samen met Hem gestorven en begraven. En Christus werd na zijn dood weer levend gemaakt door de macht en majesteit van de Vader. Net zo zijn ook wij uit de dood teruggeroepen en levend gemaakt. We hebben een heel nieuw leven gekregen! 5 Net zoals we één geheel met Hem zijn geworden in zijn dood, zijn we ook één geheel met Hem geworden in zijn opstanding uit de dood. 6 Want we weten dat ons oude 'ik' samen met Christus is gekruisigd en gestorven. Daardoor heeft het kwaad geen macht meer over ons. We zijn niet langer slaven van het kwaad. 7 Want als iemand dood is, heeft het kwaad geen macht meer over hem. 8 We zijn dus samen met Christus gestorven. Daarom geloven we dat we ook samen met Hem zullen blijven leven. 9 Want we weten dat Christus, nu Hij uit de dood is opgestaan, niet meer zal sterven. De dood heeft geen macht meer over Hem. 10 Want doordat Hij gestorven is, heeft het kwaad geen enkele macht over Hem. En het leven dat Hij leeft, leeft Hij voor God.

11 Ik wil dat het voor jullie duidelijk is, dat ook jullie dood zijn. En dat het kwaad daardoor geen macht meer over jullie heeft. En doordat jullie één geheel zijn met Jezus Christus, leven ook jullie alleen voor God. 12 Laat het kwaad dus niet langer als een koning over je heersen. Wees er geen slaaf meer van. 13 Laat je niet langer door het kwaad gebruiken voor het doen van slechte dingen. Maar laat je door God gebruiken voor het doen van goede dingen, als mensen die eerst dood waren, maar die nu levend zijn. 14 Het kwaad mag niet meer over jullie heersen. Want nu heerst niet meer de wet van Mozes over jullie, maar de liefdevolle goedheid van God.

en verder

 

Vrijheid of slavernij

15 Hoe zit het dus? Zullen we dan maar veel slechte dingen doen, omdat de wet niets meer over ons te zeggen heeft, en God ons in zijn liefde alles vergeeft? Nee, natuurlijk niet! 16 Denk erom: als je iemand altijd gehoorzaamt, ben je eigenlijk zijn slaaf. Als je het kwaad altijd gehoorzaamt, ben je dus een slaaf van het kwaad. En het kwaad brengt je altijd de dood. Maar als je God gehoorzaamt, ben je een slaaf van de gehoorzaamheid aan God. Dan spreekt God je vrij van schuld en geeft Hij je leven. 17Vroeger waren jullie onvrijwillig slaven van het kwaad. Maar prijs God: nú willen jullie graag en vrijwillig gehoorzaam zijn aan de dingen die we jullie hebben geleerd over Christus. 18 Jullie zijn bevrijd van de slavernij van het kwaad. Jullie zijn in dienst gekomen van een nieuwe meester: de wil van God.

19 Ik leg het jullie nóg een keer uit, omdat jullie het moeilijk vinden. Eerst deden jullie verkeerde en slechte dingen. En daardoor deden jullie steeds méér slechte dingen. Maar nu moeten jullie de dingen gaan doen die God wil. Daardoor zullen jullie steeds méér gaan leven zoals Hij het wil. 20 Toen jullie nog slaven van het kwaad waren, waren jullie schuldig. 21 Jullie deden toen dingen waarover jullie je nu schamen. En wat was het gevolg van die dingen? Uiteindelijk de dood! 22 Maar nu zijn jullie bevrijd uit de macht van het kwaad. Jullie zijn dienaren van God geworden. Daardoor zullen jullie leven zoals Hij het wil. En tenslotte zullen jullie het eeuwige leven hebben. 23 Het kwaad brengt altijd de dood: het is je loon voor wat je hebt gedaan. Maar de liefdevolle goedheid van God geeft een geschenk: het eeuwige leven, door onze Heer Jezus Christus.

Dus de oplossing ,,,nu na de opstanding van Jezus en de overwinning uit de dood en zonde (copy bijbel rom h 8 v 12)

12 Daarom, broeders en zusters, hoeven we niet langer te doen wat ons oude 'ik' wil. 13 Als jullie alleen maar doen wat je oude 'ik' wil, zullen jullie sterven. Maar door de Geest kunnen jullie de verlangens van je oude 'ik' overwinnen. Als jullie je door Hem laten leiden, zullen jullie leven.

14 Iedereen die door Gods Geest wordt geleid, is een kind van God. 15 Want jullie hebben geen geest gekregen die bange slaven van jullie maakt. Maar jullie hebben Gods Geest gekregen. Hij maakt jullie tot kinderen van God. Door Gods Geest noemen we Hem vol vertrouwen: "Lieve Vader!" ( eigenlijk staat er papa ) 16Gods Geest die in ons is, laat onze eigen geest weten dat we kinderen van God zijn. 17 En omdat we Gods kinderen zijn, erven we ook. We erven hetzelfde van God als Jezus Christus.

 iedereen kan weer thuis komen in de familie van God, van papa  zijn kind worden ipv rond te blijven dolen als wees, welkom :E

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op ‎9‎-‎5‎-‎2017 om 19:45 zei violist:

Hij spreekt voornamelijk over de Christus en die gekruisigd en zegt nooit wat uit het leven van Jezus. Paulus is de enige die er gewag van maakt dat Jezus aan 500 mensen is verschenen. Ik denk daarom dat we dat niet serieus moeten nemen, uit geen enkele tekst blijkt dat hij veel van de om wandeling van Jezus op deze aarde afweet.

De schrijfsels van Paulus die wij bezitten zijn brieven van hem aan een bepaalde gemeente welke hij (op afstand) enige leiding probeert te geven. Het gaat dus niet om uiteenzettingen waarin hij primair een "Leben Jesu" probeert te tekenen.

Desondanks geeft hij wel enkele schetsen uit dat leven.

Voorbeeld:

1 Kor 11:23 "Zelf heb ik immers van de Heer de overlevering ontvangen die ik u op mijn beurt heb doorgegeven, dat de Heer Jezus in de nacht waarin Hij werd overgeleverd, brood nam..."

Ander voorbeeld:

Fil 2:5 e.v. "Die gezindheid moet onder u heersen welke ook Christus Jezus bezielde... Hij is aan de mensen gelijk geworden. En als mens verschenen heeft Hij zich vernederd, Hij werd gehoorzaam tot de dood..."

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei vredestichter:

Want we weten dat ons oude 'ik' samen met Christus is gekruisigd en gestorven. Daardoor heeft het kwaad geen macht meer over ons. We zijn niet langer slaven van het kwaad.

Het sterven van het oude ik staat in de geesteswetenschappen ook bekend als een tweede geboorte, inherent aan het menselijke groeipotentieel dat je in je betoog naar voren brengt. Tijdens dat proces van ontwaken worden we geconfronteerd met tal van obstakels met vreemdsoortige gevolgen, zelfs zelfmoord:

Ook biologische veranderingen, zoals de puberteit of menopauze, of ingrijpende levensgebeurtenissen, zoals het verlies van een dierbare, hebben vaak dit effect. Innerlijke conflicten zijn derhalve crisismomenten, maar kunnen daarmee ook aan het begin staan van persoonlijkheidsontwikkeling. Hoe met innerlijke conflicten om te gaan is op Niveau 2 echter nog allesbehalve evident. Enkel het beleven van tekortkomingen van de eigen biologische impulsen en socialisatie suggereert immers nog geen oplossing, temeer omdat onduidelijk is in hoeverre deze belevenis en uitingsvormen ervan niet ook zijn getekend door gelijksoortige tekortkomingen. Wat vooralsnog ontbreekt is het kunnen onderscheiden van hogere en lagere motivaties, van ideeën en acties die ‘meer mijzelf’ en ‘minder mijzelf’ zijn. De resulterende twijfel uit zich in gelijktijdige, tegengestelde gevoelens zoals inferioriteit en superioriteit (‘ambivalentie’) en besluiteloosheid, conflicterende plannen en onverenigbare doelen (‘ambitendentie’). Ambivalentie en ambitendentie creëren zodoende scheuren in de primaire integratie van biologische impulsen en socialisatie op Niveau 1 en zijn daarmee voorlopers van de zogenaamde ‘dynamismen’ – autonome groeikrachten – die zich in Niveau 3 manifesteren. Dit is echter een precair proces, want verregaande desintegratie, bijvoorbeeld door obsessies of depressies, kan leiden tot psychosen en zelfmoord. Niveau 2 is daarmee een kritiek niveau. Velen wenden zich af van hun innerlijke conflicten en vallen terug in een staat van primaire integratie – een minderheid maakt de transitie naar Niveau 3, alwaar hen een transformatie wacht. (bron)

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei TTC:

Betekent dit niet dat mensen daar onwetend over zijn? Wie is het dan die deze onwetendheid in stand houdt?

in de tweede brief aan de mensen in Korinthe h 3 word het zo uitgelegd

Het licht van Gods Geest

12 We verwachten dus nog geweldige dingen! Daarom kunnen we vol geloof en zonder vrees spreken. 13 We hoeven niet te doen wat Mozes deed: hij deed een doek over zijn gezicht. Zo zou het volk Israël niet zien dat het stralende licht van Gods macht en majesteit ook weer van zijn gezicht verdween. 14 Maar eigenlijk lag er niet alleen een doek over Mozes' gezicht. Tot nu toe is het ook alsof er een doek ligt over het hart van de Israëlieten (en niet alleen van hun) als er uit de Boeken wordt voorgelezen. Ze zien niet waar de Boeken werkelijk over gaan. Dat komt doordat hun hart koppig is. En die 'doek' kan niet worden weggehaald, omdat die alleen door geloof in Christus verdwijnt. 15 Elke keer als er uit de Boeken van Mozes wordt voorgelezen, ligt die 'doek' over hun hart. Daardoor begrijpen ze niet wat er eigenlijk staat. 16 Maar elke keer als iemand in de Heer gaat geloven, wordt de 'doek' van zijn hart weggehaald.

17 De Heer is de Geest. En waar de Geest van de Heer is, is vrijheid. 18 En op ons gezicht is het licht van de macht en majesteit van de Heer te zien. Want er is geen 'doek' over ons gezicht. We zijn als spiegels die steeds meer de stralende macht en majesteit van de Heer weerspiegelen. Want we gaan steeds meer op Christus lijken. Dat gebeurt door de Geest van de Heer.

mijn korte uitleg: zie de wet als een soort spiegel hij veranderd je niet, nee sterker nog, hij laat juist zien wat er allemaal mis is , niet dat er al niet was maar het wordt zichtbaar, daardoor nemen  schuld en schaamte en daarna afwijzing toe  ( denk je dat je waardeloos bent dan gedraag je je zo ) het kruis laat ons juist zien dat we waardevol zijn, geliefd, vergeven, geaccepteerd zijn door God en als we beseffen dat koninklijk zijn, zullen we ons ook zo gaan gedragen.

dus kijk je naar de wet (bewust of onbewust) of kijk je naar Jezus, een liefdevolle redder die van je houd, en dan zul je veranderen naar het beeld zoals je werkelijk bent bedoeld.

het woord bekering van zonde wordt zo vaak misbruikt in sommige groepen, maar in het engels  repent van penthouse of Pentagon, betekend niets anders dan terug komen naar de top, zoals God het bedoeld had, dus bekeer je betekent eigenlijk ga je je nou eens gedragen zoals God jou ziet 

gewoon blij, dankbaar, gelukkig, vol van vrede en liefde en ga zo maar door

bevalt mij heel Goed 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei vredestichter:

dus bekeer je betekent eigenlijk ga je je nou eens gedragen zoals God jou ziet 

gewoon blij, dankbaar, gelukkig, vol van vrede en liefde en ga zo maar door

bevalt mij heel Goed 

Ik ben bang dat je alles door een te roze bril ziet. Kijk eens iets verder om je heen dan zie je mensen in oorlogsgebieden en in meerdere landen hongersnoden. Hen help je niet door te alsmaar te roepen hoe gelukkig jij als koningskind bent. En je kunt je dan wel gelukkig prijzen met een tandartsenverzekering en daar Gods hand in zien maar wereldwijd gezien kun je niet zeggen dat God in 2000 jaar echt heel veel bereikt heeft zodat je je zou moeten afvragen of je wel op het juiste spoor zit met je blijheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei TTC:

Betekent dit niet dat mensen daar onwetend over zijn? Wie is het dan die deze onwetendheid in stand houdt?

Daar is Paulus toch niet onduidelijk over?

4 minuten geleden zei violist:

Ik ben bang dat je alles door een te roze bril ziet. Kijk eens iets verder om je heen dan zie je mensen in oorlogsgebieden en hongersnoden. Hen help je niet door te alsmaar te roepen hoe gelukkig jij als koningskind bent.

Maar de koningskinderen in die oorlogsgebieden en andere omstandigheden doen dat wel. Je kunt dus blijkbaar koningskind zijn in alle omstandigheden. Als je dat niet kunt geloven raad ik je aan eens wat getuigenissen te lezen van koningskinderen in voormalige concentratiekampen. Slechtere omstandigheden zijn nauwelijks voorstelbaar. Wil je wat tips of voorbeelden? Of geloof je het toch niet, ondanks alle voorbeelden en getuigenissen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako locked this discussie
  • sjako unlocked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid