Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

55 minuten geleden zei Mullog:

Mijn volgende stap wordt dus de arts, het personeel van de ambulance en nog wat anderen te vinden die zijn getuigenis kunnen onderschrijven. Dat gaat wat meer tijd kosten.  

Stel me alvast de vraag of de paramedici in de ambulance ook Jezus gezien hebben, of was dit enkel het voorrecht van de betrokkene? Maar wat heeft dit te maken met de aardse eindtijd, gaan we allen Jezus te zien krijgen dan?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 6,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De kwestie is dat je het gebod heel individualistisch benadert, terwijl wij het als algemeen gebod voor heel de Kerk zien. De Kerk dient het evangelie te brengen en elke gelovige geeft daar op eigen w

Iemand behorende tot het joodse geloof is een jood, dus met kleine letter, iemand behorende tot het Joodse volk is een Jood, dus met hoofdletter. Net zoals je christen met kleine letter schrijft, want

Mijn visie: geen idee hoe/wat/wanneer. Ik hoop op het Koninkrijk, maar ben helaas nogal agnostisch. Maar een eind aan al t leed en onrecht juig ik uiteraard toe. En ik denk wel dat een Koninkrijk alle

Posted Images

1 uur geleden zei TTC:

Stel me alvast de vraag of de paramedici in de ambulance ook Jezus gezien hebben, of was dit enkel het voorrecht van de betrokkene? Maar wat heeft dit te maken met de aardse eindtijd, gaan we allen Jezus te zien krijgen dan?

Geen idee.

Ik vind het verwarrend. @sjako zegt ergens

Citaat

Ik heb niemand uit de doden zien opstaan bijv. Geen zieken zien genezen, althans niet duurzaam en ga zo maar door. Dingen die zou gebeuren als het Messiaanse Koninkrijk zou aanbreken. Het is nu niet bepaald een paradijs op aarde.

Maar ontkent daarmee Mattheus 27:52 en 53. Ik denk namelijk dat geloof, en met name JG, o.a. is dat je de bijbel niet in twijfel trekt. Maar net als Thomas moet hij het blijkbaar eerst zien voordat hij het gelooft.

@vredestichter komt met een filmpje waarvan ik wel nu wel wil aannemen dat het authentiek is maar wat voor mij niet bewijst dat de betreffende man, de eerwaarde Lee Stoneking, zoals hulpvaardig door @Willempie geïdentificeerd, door Jezus van de dood is gered. Persoonlijk heb ik meer vertrouwen in de medische wetenschap en zijn verklaring is tien jaar na dato en dat maakt het extreem moeilijk, ook vanwege privacy gedoe, om e.e.a. te controleren. Iedereen kan dat wel in zo'n filmpje verklaren en misschien niet iedereen voor de Faith comittee van de General Assemblee van de United Nations. Maar het feit dat hij het daar doet, voorafgaand aan een gevraagde getuigenis over (religieus gerelateerd) geweld, geeft de getuigenis geen extra autoriteit of waarheidsgehalte.

De connectie met de eindtijd is dat we allemaal doodgaan en weer levend worden. Of @Gaitema hiermee geholpen is, ik weet het niet. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Mullog:

Persoonlijk heb ik meer vertrouwen in de medische wetenschap en zijn verklaring is tien jaar na dato en dat maakt het extreem moeilijk, ook vanwege privacy gedoe, om e.e.a. te controleren.

Er bestaan heel wat degelijke werken ivm diverse fenomenen, zonder zelf deze ervaringen gehad te hebben blijft het wellicht holle praat, zelfs ongeloofwaardig. Zie bv onderhavig doctoraat:

De kersverse doctorandus ging na wat een bijna-doodervaring is en in welke mate het beleven van zo'n ervaring als een scharniermoment kan worden omschreven in iemands leven. Niet zo'n voor de hand liggend onderwerp, lijkt ons. Opdebeeck: "Als jong meisje was ik al bezig met zingeving doordat ik een paar keer in kontakt was gekomen met 'de dood'. Die ervaringen motiveerden me om een doctoraat te schrijven over bijna-doodervaringen."   Al snel bleek dat niet zo'n eenvoudige opdracht te zijn. Het begrip 'bijna-doodervaring' is om te beginnen niet zo makkelijk te definiëren. Bovendien wordt het fenomeen door de wetenschap niet altijd au sérieux genomen. De eksakte wetenschap bouwt op harde feiten terwijl het bij bijna-doodervaringen vooral gaat om het bewustzijnsverruimende aspekt. Opdebeeck: "Je begeeft je op glad ijs: in hoeverre kan je vanuit de wetenschap de werkelijkheid bevatten en wat doe je met de werkelijkheid die erbuiten valt? Vaak zegt de dokter dan dat de bijna-doodervaring een hallucinatie was en besteedt hij er verder geen aandacht aan. Maar de persoon zelf weet er geen weg mee." Daarom wilde Opdebeeck met haar onderzoek een bijdrage leveren over de schade die zo'n ervaring kan berokkenen. Personen met een bijna-doodervaring worden vaak niet begrepen door hun omgeving. (bron)

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Er bestaan heel wat degelijke werken ivm diverse fenomenen, zonder zelf deze ervaringen gehad te hebben blijft het wellicht holle praat, zelfs ongeloofwaardig. Zie bv onderhavig doctoraat:

De kersverse doctorandus ging na wat een bijna-doodervaring is en in welke mate het beleven van zo'n ervaring als een scharniermoment kan worden omschreven in iemands leven. Niet zo'n voor de hand liggend onderwerp, lijkt ons. Opdebeeck: "Als jong meisje was ik al bezig met zingeving doordat ik een paar keer in kontakt was gekomen met 'de dood'. Die ervaringen motiveerden me om een doctoraat te schrijven over bijna-doodervaringen."   Al snel bleek dat niet zo'n eenvoudige opdracht te zijn. Het begrip 'bijna-doodervaring' is om te beginnen niet zo makkelijk te definiëren. Bovendien wordt het fenomeen door de wetenschap niet altijd au sérieux genomen. De eksakte wetenschap bouwt op harde feiten terwijl het bij bijna-doodervaringen vooral gaat om het bewustzijnsverruimende aspekt. Opdebeeck: "Je begeeft je op glad ijs: in hoeverre kan je vanuit de wetenschap de werkelijkheid bevatten en wat doe je met de werkelijkheid die erbuiten valt? Vaak zegt de dokter dan dat de bijna-doodervaring een hallucinatie was en besteedt hij er verder geen aandacht aan. Maar de persoon zelf weet er geen weg mee." Daarom wilde Opdebeeck met haar onderzoek een bijdrage leveren over de schade die zo'n ervaring kan berokkenen. Personen met een bijna-doodervaring worden vaak niet begrepen door hun omgeving. (bron)

Ik weet van wanneer je bron is maar ik heb recentelijk toch enkele vrij serieuze wetenschappelijke onderzoeken naar BDE's gezien. Maar je dwaalt nu zelf van de eindtijd af.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Mullog:

Ik weet van wanneer je bron is maar ik heb recentelijk toch enkele vrij serieuze wetenschappelijke onderzoeken naar BDE's gezien. Maar je dwaalt nu zelf van de eindtijd af.

Afhankelijk van hoe je dit wil zien, vaak krijgen BDE'ers een soort van opdracht/boodschap voor deze wereld mee. Het is op z'n zachtst gezegd iets mysterieus, mi om dezelfde reden vaak ook niet begrepen. Het is en blijft wachten op een concreet plan, het klaroengeschal hebben we al gehad. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 uur geleden zei vredestichter:

In Joppe woonde een leerlinge die Tabita heette, in onze taal is dat Dorkas… Maar juist in die tijd werd ze ziek en stierf. Ze werd gewassen en in het bovenvertrek opgebaard. … Petrus stuurde iedereen weg, waarna hij knielde om te bidden. Na het gebed draaide hij zich om naar het lichaam en zei: ‘Tabita, sta op!’ Ze opende haar ogen, en toen ze Petrus zag ging ze rechtop zitten.” (Handelingen 9:36, 40)

Ik ontken ook niet dat er doden zijn opgewekt na Jezus, maar dat was in de tijd van de apostelen. De jonge kerk stond nog in de kinderschoenen. Om mensen te laten zien dat de Heilige geest idd bij hun was, genazen ze zieken, konden ze doden opwekken en konden ze in vreemde talen spreken zodat het evangelie zich over de wereld kon verspreiden. Maar van lieverlede is dat opgehouden omdat het niet meer nodig was. Dat is ook wat Paulus zei.

1 kor 13:8 8 De liefde faalt nimmer. Maar hetzij er [gaven van] profeteren zijn, ze zullen worden weggedaan; hetzij er talen zijn, ze zullen ophouden; hetzij er kennis is, ze zal worden weggedaan.  9 Want wij hebben gedeeltelijke kennis en wij profeteren gedeeltelijk;  10 wanneer echter het volledige gekomen is, zal dat wat gedeeltelijk is, worden weggedaan.

In tongen spreken is heden ten dage wel zeker occult. Het is hier niet de plek voor, maar heel moeilijk is dat niet beredeneren. Als je daar ook opnames van ziet...man man, mensen liggen te schudden, te schuimbekken....heeft niks met God te maken. In tongen spreken was om het goede nieuws aan de heidenen te verkondigen. Niet iedereen die heer heer zegt.........

En van een knap geregiseerd filmpje ben ik ook niet gelijk van onder de indruk. Maar er wordt onderzoek naar gedaan door mede forumleden. Ben benieuwd wat daar uitkomt. 

10 uur geleden zei vredestichter:

het grote verschil tussen de volgelingen van Jezus en die van Jehova  

Wij volgen zowel Jezus als Jehovah. Wij geloven net als Jezus, dat de Vader van Jezus dus Jehovah, de enige ware God is.

Joh 17:3 Dit betekent eeuwig leven, dat zij voortdurend kennis in zich opnemen van u, de enige ware God, en van hem die gij hebt uitgezonden, Jezus Christus.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op ‎14‎-‎5‎-‎2017 om 00:43 zei vredestichter:

Wat anderen schrijven, en hoe vaak iets overdreven wordt kan ik niet beoordelen, wel mijn eigen persoonlijk verhaal dat is zoals het is gegaan , en natuurlijk vanuit mijn eigen perceptie. maar dat is die van jou toch ook.

Hoi Vredesstichter:

Voor mij is het iets psychologisch. Gewoon zeggen dat je het huidige leven niet leuk vond en door de kerk weer zin kreeg in het leven is niet zo bijzonder als "ik was slecht, deed alles wat God verboden had, en toen kwam de Kerk en ik werd een ander persoon". Plus natuurlijk dat zulke bekeringsverhalen ook in de Bijbel voor komen, dus heb je daar inspiratie.

Op ‎14‎-‎5‎-‎2017 om 00:43 zei vredestichter:

en foppe je mag schoppen wat je wilt (grappige opmerking) maar dat geeft toch juist meer van jou aan dan van mij .

ik vind zo'n discussie geweldig, dus ben er blij mee als je eerlijk bent en je frustratie's aangeeft, top

 Dat kan, maar ik ben er blij mee. Ik hou niet zo van mensen die zeggen "ik heb de heilige Geest en die vertelt mij dingen". Of als mensen terechte vragen hebben dat je dan moet doen alsof zij les moeten krijgen.

Op ‎14‎-‎5‎-‎2017 om 00:43 zei vredestichter:

ik heb er 33 jaar over gedaan, om een ontmoeting te mogen hebben met mijn schepper, en zij na mijn bekering, 14 dagen later , klopt tis wel zo dat ik zo was veranderd en, en zij dit van zo dichtbij meemaakte, dit heel veel indruk op haar maakte ( ik was zakelijk en emotioneel nog al afgestompt door het zaken leven wat ik geleid had) dat deze verandering zo aantrekkelijk en geweldig was, zij dit ook heel graag wilde, ze met die zelfde man is gaan praten, en heeft zij zich ook overgegeven aan Jezus . ik moet er wel bij zeggen ik was wel vreselijk eigenwijs dus misschien heeft dat er iets mee te maken, maar het juiste antwoord moet ik je schuldig blijven 

Dat iemand kan veranderen heeft nog niks met werkelijkheid te maken. Het bewijst niks, bedoel ik. Dit is gewoon een worst die men je heeft voorgehouden, jij geloofde en veranderde daardoor. Komt bij ieder geloof voor. Wat je precies bedoeld met "een ontmoeting te hebben met mijn schepper" is mij ook onduidelijk. 

 

Op ‎14‎-‎5‎-‎2017 om 00:43 zei vredestichter:

omdat hij er altijd, betrouwbaar, eerlijk, heel wijs, liefdevol, geduldig, genadig, humor heeft, en nog veel meer kenmerken heeft, waar ik me heel erg bij op me gemak voel als vriend.

Dit zegt mij dus helemaal niks. Hoe weet je bijvoorbeeld of hij er altijd is? Of hij altijd betrouwbaar is? Of eerlijk, of heel wijs? Voor mij citeer je dingen van een website OF je bent heel vaag. Het heeft met jou persoonlijk niks te maken, denk ik.

Op ‎14‎-‎5‎-‎2017 om 00:43 zei vredestichter:

wat de engel aangaat, toen ik net wederom geboren (gebruik jou term, wacht nog ff met schoppen ha ha ) was ik net als een klein kind wat ook niet altijd begreep hoe sommige instrumenten moeten klinken , maar als je volwassener wordt leer je zijn  stem herkennen, en weet je precies wie er spreekt, jezelf, die gevallen engel die jij waarschijnlijk bedoel of De Heilige Geest dat is gewoon een proces, als je veel met iemand omgaat leer je iemand steeds beter kennen, en onderscheid je makkelijker  wie er spreekt.

 Hier zeg je dus weer niks. Je zegt niet HOE maar je zegt gewoon dat het zo IS. Wij moeten je maar geloven op jouw blauwe ogen en blonde haren. 

Paulus schrijft ergens dat de satan zich voordoet als een engel des lichts. Dus ook jouw HG gevoel kan van de satan komen. Niemand heeft mij ooit uit kunnen leggen dat men een engel des licht en iemand die doet alsof het een engel des lichts uit elkaar kan houden. Er zijn namelijk allerlei christelijke groeperingen en allemaal leggen ze zaken anders uit . Dus of ze hebben allemaal ongelijk, of eentje heeft gelijk de rest niet (maar wie) of de HG is een wazige kracht.

Op ‎14‎-‎5‎-‎2017 om 00:43 zei vredestichter:

komen we toch nog op de topic.ha ha...  je begint met, ik ben bang dat dit..ik vertel je gewoon mij verhaal en voor mij is dit realiteit, zeker geen worst, die man die mij het evangelie van het koninkrijk uitlegde (wat inderdaad klonk te mooi om waar te zijn ) had gewoon gelijk en foppe ik kan jou niet in woorden uitleggen hoe blij ik daar mee ben, de beste keuze die ik ooit heb gemaakt .

tis grappig dat je dit zegt hier als "jezus terug komt"  later, dat is een mooie om je goed uit te leggen dat Jezus inderdaad niet meer komt, maar al gekomen is ( maar dit kost ff tijd)

Hoezo is Jezus al teruggekomen? Waaruit blijkt dat? En dan heb ik het over de realiteit, niet over de bijbelse werkelijkheid. Want dat staat er schijnbaar zo wazig in dat iedereen eruit kan halen wat erin zit.  

Op ‎14‎-‎5‎-‎2017 om 00:43 zei vredestichter:

sterven wat houd dat in (misschien nieuwe topic)  en de worst later ... je hebt daarin helemaal gelijk, een religieuze worst die mensen is voor gehouden, dus mijn antwoord is welkom bij deze topic

Het is ook typisch aan wedergeboren christenen om af te geven op religie, en hun eigen denkwijze niet te zien als religie. Terwijl al het geloof religie is. Met dogma's die men moet geloven, met rituelen.

Jij praat bijvoorbeeld ook gewoon over de hemel, maar geen idee wat je hiermee bedoeld. Tevens is het blijkbaar bijbelse werkelijkheid dat de Aarde altoos zal blijven bestaan. Waar is dit op gebaseerd? De joden hadden minder kennis van het universum dan de omringende volkeren (zoals babyloniers en de grieken en Egyptenaren ), tegenwoordig weten we heel goed dat planeten niet eeuwig bestaan maar hun levensloop hebben. Dus waarom zou je kennis van vroeger serieuzer moeten nemen dan de kennis van nu?

  

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei sjako:

oh 17:3 Dit betekent eeuwig leven, dat zij voortdurend kennis in zich opnemen van u, de enige ware God, en van hem die gij hebt uitgezonden, Jezus Christus.  

17:1 Zo sprak Jezus. Toen sloeg Hij zijn ogen ten hemel en zei: “Vader, het uur is gekomen. Verheerlijk uw Zoon, opdat de Zoon U verheerlijke. 2Gij hebt Hem immers macht gegeven over alle mensen om eeuwig leven te schenken aan allen die Gij Hem gegeven hebt. 3En dit is het eeuwige leven, dat zij U kennen, de enige ware God en Hem die Gij hebt gezonden, Jezus Christus. 4Ik heb U op aarde verheerlijkt door het werk te volbrengen dat Gij Mij hebt opgedragen te doen. 5Gij, Vader, verheerlijk Mij thans bij Uzelf en geef Mij de heerlijkheid, die Ik bij U had eer de wereld bestond.

 

10 uur geleden zei sjako:

k ontken ook niet dat er doden zijn opgewekt na Jezus, maar dat was in de tijd van de apostelen. De jonge kerk stond nog in de kinderschoenen. Om mensen te te zien dat de Heilige geest idd bij hun was, genazen ze zieken, konden ze doden opwekken en konden ze in vreemde talen spreken zodat het evangelie zich over de wereld kon verspreiden. Maar van lieverlede is dat opgehouden omdat het niet meer nodig was. Dat is ook wat Paulus zei.

ik ben zo blij dat je dit schrijft, sjako je hebt me een groot plezier gedaan, want op dit punt wordt voor de mensen namelijk duidelijk wie de waren volgelingen zijn van Jezus, voor hen is dit zo vanzelfsprekend, en ik lees nu zelfs dat het bij jullie niet voorkomt (wauw) en wegredeneert wordt, omdat jullie het simpel weg niet kunnen.

wonderen en zullen de gelovigen (dus niet de JG) volgen mark 16;17 niet alleen de eerste sjako, er is een leuke studie voor jou (op ondekgod.nl)  om God te ontdekken over wie Jezus is, wie de Heilige Geest is , en dat hij vandaag door zijn kinderen dezelfde dingen doet ( met een hoop bijbel teksten erbij ) 

maar deze topic gaat niet over genezing, maar heeft me wel een hoop duidelijk gemaakt over de JG, bedankt 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei vredestichter:

ik ben zo blij dat je dit schrijft, sjako je hebt me een groot plezier gedaan, want op dit punt wordt voor de mensen namelijk duidelijk wie de waren volgelingen zijn van Jezus, voor hen is dit zo vanzelfsprekend, en ik lees nu zelfs dat het bij jullie niet voorkomt (wauw) en wegredeneert wordt, omdat jullie het simpel weg niet kunnen.

Er gebeuren anders heel andere wonderen, maar ter zijde. Je laat heel tactisch de tekst weg die ook aangegeven heb. Dat zaken als profeteren, talen (spreken in tongen of vreemde talen) enz zouden worden weg gedaan en wel na de dood van de apostelen. Dus trek je conclusie.

11 uur geleden zei sjako:

1 kor 13:8 8 De liefde faalt nimmer. Maar hetzij er [gaven van] profeteren zijn, ze zullen worden weggedaan; hetzij er talen zijn, ze zullen ophouden; hetzij er kennis is, ze zal worden weggedaan.  9 Want wij hebben gedeeltelijke kennis en wij profeteren gedeeltelijk;  10 wanneer echter het volledige gekomen is, zal dat wat gedeeltelijk is, worden weggedaan.

 

1 uur geleden zei vredestichter:

3En dit is het eeuwige leven, dat zij U kennen, de enige ware God en Hem die Gij hebt gezonden, Jezus Christus.

Lees nu eens goed. Wat is het eeuwige leven? Dat ze U kennen, de enige ware God en Hem die Gij hebt uitgezonden, Jezus Christus. Wie is hier de enige ware God? Antwoord U. Wie is U? Dat is de Vader van Christus, Jehovah God. Het woordje en staat er niet voor niets. Jezus is hier onderscheiden van de enige ware God.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Foppe1986:

Voor mij is het iets psychologisch

okay prima doe er mee wat jij wil, ik doe er iets anders mee, prima toch 

10 uur geleden zei Foppe1986:

Ik hou niet zo van mensen die zeggen

mag ook dit is geen dating site, maar een topic over de eindtijd, waar we ontspannen kijken naar de onderlingen inzicht verschillen, ik vind het een gaaf onderwerp, en jij schijnbaar ook anders zat je er niet op, 

maar foppe voel je niet aangevallen, maar laten we elkaar respecteren, en het in ieder geval eens zijn, dat we het niet eens zijn, voor mij geen probleem ;)

 

10 uur geleden zei Foppe1986:

Dat iemand kan veranderen heeft nog niks met werkelijkheid te maken

het zegt weer iets over jezelf, over jou werkelijkheid, de realiteit waar jij in leeft, laat ik je het uitleggen, stel jij woont ergens in africa heb nog nooit gehoord van een aardbei, laat staan gezien, en geproefd heeft ,  is dat jou werkelijkheid toch? 

bewijst dat iets van het bestaan van een aardbei? nee toch, en stel dat er iemand voor bij jou voorbijkomt, die wel een aardbei gezien, en gegeten heeft dan is dat zijn werkelijkheid 

en dan moet ik jou gaan uitleggen wie jezus is hoe Hij proeft en er uit ziet ha ha en hoe ik veranderd ben, waar ik zo blij mee ben, 

dus het heeft alles met werkelijkheid te maken, alleen net zoals bij die afrikaan, was het niet zijn werkelijkheid.. ( maar wie weet !!) 

 

10 uur geleden zei Foppe1986:

Voor mij citeer je dingen van een website OF je bent heel vaag. Het heeft met jou persoonlijk niks te maken, denk ik.

dit is weer zo'n zelfde gedachte die tussen jou oren zit, ik bespeur enig wantrouwen  boosheid en en dat mag, ik had je al verteld, een gezonde verstand helpt hiermee, maar je bent misschien ook wat teleurgesteld in voorbeelden om je heen, en wat ik al zei foppe  een koe is een dier maar niet alle dieren zijn koeien 

Foppe, laat ik voorop stellen dat je niets moet, mijn geloof gaat over een relatie, over passie, liefde, intimiteit, blijdschap, vrede, dus niet over moeten, en over mijn persoonlijke relatie en of jij dat wel of niet geloofd, is voor mij toch helemaal niet relevant, 

stel dat jij het zelfde zegt over mij vrouw, die jij niet kent, dan is het toch volstrekt onbeduidend voor mij, wat jij over haar denkt, ik ken haar toch ik ben er 28 jaar mee getrouwd, 

en dit is precies hetzelfde over mijn persoonlijke relatie, met God nu al bijna 20 jaar, gun mij dan in ieder geval, dat ik er heel blij mee bent (en dat is heel voorzichtig uitgedrukt) en dat is uiteraard mijn perceptie :D

10 uur geleden zei Foppe1986:

Hoezo is Jezus al teruggekomen? Waaruit blijkt dat? En dan heb ik het over de realiteit

dat is nou juist waar deze topic over gaat, het uitleggen over de aardbei, die jij niet gezien of geproefd hebt  

10 uur geleden zei Foppe1986:

Het is ook typisch aan wedergeboren christenen om af te geven op religie, en hun eigen denkwijze niet te zien als religie. Terwijl al het geloof religie is. Met dogma's die men moet geloven, met rituelen.

Jij praat bijvoorbeeld ook gewoon over de hemel, maar geen idee wat je hiermee bedoeld. Tevens is het blijkbaar bijbelse werkelijkheid dat de Aarde altoos zal blijven bestaan. Waar is dit op gebaseerd? De joden hadden minder kennis van het universum dan de omringende volkeren (zoals babyloniers en de grieken en Egyptenaren ), tegenwoordig weten we heel goed dat planeten niet eeuwig bestaan maar hun levensloop hebben. Dus waarom zou je kennis van vroeger serieuzer moeten nemen dan de kennis van nu?

Daar heb je een goed punt, de omschrijving voor religie (Wiki) komt niet overeen met mijn interpretatie, maar wat ik bedoelde te zeggen is een verschil tussen , een aardbei eten, of er alleen over praten, en proberen uit te vinden hoe het allemaal zit 

ik geniet nu simpel weg van mij aardbei, ook al begrijp ik nog niet precies hoe die in elkaar zit

Bij  laatste opmerking heb je ook een punt, wat ik alleen heb willen aangeven dat er in de bijbel teksten staan die heel duidelijk aangeven dat deze aarde (kosmos) niet vergaat,  ( zie teksten zoals boven aan gegeven) terwijl andere uit die zelfde bijbel iets anders halen, hoe dan?  waar in de grondtekst het woord  aion of kosmos en twee hele grote verschillen zijn, maar het in de Nederlandse vertaling niet onderscheiden wordt geeft een hoop problemen.

en wat ik nu zeg foppe  (dat heeft met relatie te maken waar jij niets mee kan, maar toch)  ik geloof wat mijn papa zegt, dat deze aardbol blijft bestaan, (zoals ook de teksten in de bijbel vermelden)

en kom straks niet aan met vragen, bewijs dat maar wetenschappelijk ( al zullen er daar ook weer verschillende meningen zijn toegedaan) want dat kan ik niet, dit gaat weer over relatie en intimiteit en geloven dat God goed is 

mijn papa is de beste van de hele wereld ha ha 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hallo Sjako, in je hele betoog praat je als een machine, Jehova getuige machine, zou het ook anders kunnen ?

ik praat over Jezus, jezus spreekt over zijn vader (papa), en de Heilige geest, is mijn beste vriend en legt me alles uit wat ik niet begrijp, geeft me kracht en helpt me, 

zij jezus niet heel duidelijk de vader en ik zijn een

Jezus' gebed voor zijn leerlingen

joh 17-1 Nadat Jezus dit had gezegd, keek Hij omhoog naar de hemel en zei: "Vader, nu is het tijd. Wilt U nu laten zien hoe machtig de Zoon is. Dan kan de Zoon ook laten zien hoe machtig U bent. 2 U heeft Hem de macht gegeven om het eeuwige leven te geven aan iedereen die U Hem heeft gegeven. 3Het eeuwige leven is dat de mensen U kennen, de enige echte God, en Jezus Christus die U heeft gestuurd. 4 Ik heb op aarde laten zien hoe machtig U bent. Zo heb Ik de taak gedaan die U Mij had gegeven. 5 Vader, wilt U Mij nu dezelfde eer en macht geven die Ik bij U had toen de wereld nog niet bestond.

6 Aan de mensen die U Mij heeft gegeven, heb Ik laten zien wie U bent. Ze waren van U en U heeft hen aan Mij gegeven. Ze hebben uw woorden geloofd. 7 Nu weten zij dat alles wat U aan Mij heeft gegeven, van U komt. 8 Want Ik heb hun alles verteld wat U Mij heeft gezegd. En ze hebben mijn woorden geloofd. Ze hebben geloofd dat Ik bij U vandaan ben gekomen en dat U Mij heeft gestuurd. 9 Ik bid voor hen. Maar Ik bid niet voor de mensen die Mij niet geloven. Ik bid voor hen die U Mij heeft gegeven, want ze zijn van U. 10 Alles wat van Mij is, is van U. En alles wat van U is, is van Mij. En in hen is te zien hoe machtig Ik ben.

11 Ik ga weg uit de wereld en kom naar U toe. Maar zij blijven nog in de wereld. Heilige Vader, bescherm hen met de macht die U aan Mij heeft gegeven. Dan zullen ze één met elkaar zijn, net zoals U en Ik één zijn met elkaar. 12 Zolang Ik bij hen was, beschermde Ik hen met de macht die U Mij heeft gegeven. En Ik heb ervoor gezorgd dat niemand van hen verloren is gegaan. Behalve die ene die zich door de duivel liet opstoken. Zo gebeurt wat er in de Boeken staat. 13 Maar nu kom Ik naar U toe en Ik vertel dit aan de mensen in de wereld. Want dan kan Ik hen helemaal vullen met mijn blijdschap. 14 Ik heb hen gezegd wat Ik van U moest zeggen. En de mensen die Mij niet geloven, haten hen. Want ze horen niet bij hen. Ze zijn niet hetzelfde als zij. Net zoals Ik niet hoor bij de mensen die niet geloven en Ik niet ben als zij. 15 Ik vraag U niet dat U hen uit de wereld weghaalt. Maar Ik vraag U dat U hen goed zal beschermen tegen de duivel. 16 Zij zijn niet zoals de mensen die Mij niet geloven. Net zoals Ik niet ben als die mensen. 17 Laat hen door uw waarheid bij U horen. Want uw woord is de waarheid. 18 Ik stuur hen de wereld in, net zoals U Mij de wereld in heeft gestuurd. 19 Ik hoor bij hen, zodat zij ook bij U zullen horen door uw waarheid.

wat ik bedoel te zeggen is dit Sjako

joh 16 

 7 Maar geloof Mij: het is beter voor jullie dat Ik wegga. Want als Ik niet wegga, kan de Helper niet naar jullie toe komen. Maar als Ik wel wegga, kan Ik Hem naar jullie toe sturen. 8 En als Hij gekomen is, zal Hij de mensen overtuigen. Hij zal hen ervan overtuigen dat ze ongehoorzaam zijn aan God, dat God rechtvaardig is en dat Hij zal rechtspreken. 9 Hij zal hun laten zien dat ze ongehoorzaam zijn aan Hem, omdat ze niet in Mij geloven. 10 Hij zal hun laten zien dat God rechtvaardig is, omdat Ik naar de Vader ga en jullie Mij niet langer zien. 11 Hij zal hun laten zien dat God rechtspreekt, omdat God de heerser van de wereld heeft verslagen en veroordeeld.

12 Ik heb jullie nog veel te vertellen, maar jullie kunnen dat nu nog niet aan. 13 Maar als de Geest van de waarheid gekomen is, zal Hij jullie de hele waarheid laten zien. Want Hij zal niet Zelf bedenken wat Hij zal zeggen. Hij zal zeggen wat Hij van God moet zeggen. En Hij zal jullie vertellen wat er in de toekomst gaat gebeuren. 14 Hij zal Mij eren, want Hij zal jullie vertellen over alles wat van Mij is. 15Alles wat van de Vader is, is van Mij. Daarom zei Ik dat Hij jullie zal vertellen over alles wat van Mij is."

 

mooi he de vader de Zoon en De heilige Geest,dus hoe bedoel je Jehova getuige

nee het is  een familie Sjako een koninklijke familie geleid door een drieeenheid

we hebben er weer een paar topics bij sjakoo, dus ik stel voor maak er maar een, gaan we het daar over hebben, en noem het bijv dan zo de volgelingen van Jezus vs de Jehova getuigen 

lijkt me echt top misschien wel interessant voor mensen, die dat onderscheid niet kunnen maken 

maar wat je hier zegt is me nog niet wat  dat is heftig 

13 uur geleden zei sjako:

In tongen spreken is heden ten dage wel zeker occult. Het is hier niet de plek voor, maar heel moeilijk is dat niet beredeneren. Als je daar ook opnames van ziet...man man, mensen liggen te schudden, te schuimbekken....heeft niks met God te maken. In tongen spreken was om het goede nieuws aan de heidenen te verkondigen. Niet iedereen die heer heer zegt.........

er zijn zeker meer dan een miljard volgelingen van Jezus ( oa pinksterbeweging)  die in tongentaal spreken, nu zeg jij dat deze mensen, en daar hoor ik zelf dus ook bij 

dat ik occult ben wauw, ik begrijp dat je dit zegt uit totale onwetendheid omdat de JG dus duidelijk de Heilige Geest niet kennen, of er een relatie mee hebben en dus ook automatisch geen wonderen tekenen en genezingen meer zien 

maar dat je mij weg zet als occult  bedoel je dit ???

kleine omschrijving over : Wat valt er allemaal onder occultisme?

Occultisten richten zich op dat deel van de bovennatuurlijke wereld dat in duisternis gehuld is, afgesneden van het licht van God. Want in die bovennatuurlijke of geestelijke werkelijkheid zijn er twee kampen. Enerzijds de kant van het licht, van de liefdevolle, almachtige Schepper. Omdat Hij zichzelf en zijn koninkrijk door zijn zoon Jezus Christus aan de mens heeft geopenbaard is Zíjn rijk niet verborgen. Het rijk van de duisternis, waar Gods tegenstander, de duivel of Satan, de scepter zwaait zolang God het toelaat, is dat wel. Het is een rijk van misleiding, leugens en duisternis. Occultisme is dus per definitie verweven met duistere geestelijke machten die strijd voeren tegen God en zijn koninkrijk.

uit je eigen citaat : man man, mensen liggen te schudden, te schuimbekken.

 

klopt, ik heb inderdaad oa ook JG getuigen vrij zien komen niet zo fraai zag het er uit; er zijn daar ook veel filmpjes van   dat zag er best wel heftig uit, maar weet je Sjako even een tekst erbij markus 9

14 Toen kwamen ze bij de andere leerlingen terug. Ze zagen dat er een grote groep mensen om hen heen stond. Een aantal wetgeleerden was met hen ruzie aan het maken. 15 Zodra de mensen Jezus zagen, waren ze erg verbaasd. Ze liepen naar Hem toe om Hem te begroeten.

16 Jezus vroeg: "Waar hebben jullie ruzie over?" 17 Een man uit de groep antwoordde Hem: "Meester, ik kwam mijn zoon naar U toe brengen. Er zit een geest in hem die maakt dat hij niet kan praten. 18 En als de geest hem aanvalt, gooit hij de jongen op de grond. Dan gaat mijn zoon stuiptrekken. Hij krijgt schuim op zijn mond, knarst met zijn tanden en wordt helemaal stijf. Ik heb aan uw leerlingen gevraagd om de geest uit hem weg te jagen. Maar ze konden het niet." 19 Toen zei Hij tegen hen: "Wat zijn jullie toch ongelovig! Hoelang zal Ik nog bij jullie zijn? Hoelang moet Ik jullie nog verdragen? Breng hem bij Mij." 20 Ze brachten de jongen naar Jezus. Toen de geest Jezus zag, gooide hij de jongen op de grond en maakte hem aan het stuiptrekken. De jongen lag met schuim op de mond over de grond te rollen. 21 Jezus vroeg aan de vader: "Hoelang heeft hij dat al?" De vader zei: "Vanaf dat hij een klein kind was. 22 En die geest heeft hem ook al vaak in het vuur en in het water gegooid, om hem te doden. Maar als U iets kan doen, help ons dan alstublieft!" 23 Jezus zei tegen hem: " 'Als U iets kan doen?' Alles kan, als je maar geloof hebt." 24 Onmiddellijk riep de vader met tranen in de ogen: "Ik geloof, Heer! Kom mijn zwakke geloof te hulp!" 25 Toen Jezus zag dat er heel veel mensen kwamen kijken, zei Hij streng tegen de duivelse geest: "Luister, jij dove geest die maakt dat de jongen niet kan praten! Ik beveel jou uit hem weg te gaan. En je mag niet meer terugkomen!" 26 En de geest ging met veel geschreeuw en stuiptrekkingen uit hem weg. De jongen zag eruit alsof hij dood was. De mensen zeiden dan ook dat hij dood was. 27 Maar Jezus greep de jongen bij zijn hand en hielp hem overeind.

misschien was deze jongen wel een JG die zijn mond hield wie zal het zeggen,  het feit is wel dat Jezus hem hielp, de manifestatie waar jij op gefocust ben is zeker niet belangrijker dan uiteindelijk de hulp die jezus bied (en wij dit ook bieden als zijn volgelingen, dat dus ook doen) dat een JG daarbij soms wat schud en kwijlt maakt ons niet uit dan ruimen we gewoon op,,, het gaat ons om het eind resultaat " Maar Jezus greep de jongen bij zijn hand en hielp hem overeind".

 

 

 

1 uur geleden zei violist:

Je lacht om je eigen onzin.

ik lach  er niet om Violist, ik geef aan dat ik er heel blij en gelukkig van wordt 

de zin of onzin hiervan??

voor mij persoonlijk, dat ik een blij en gelukkig mens ben geworden, die vrede met God ervaart 

en dat in deze eindtijd, "zin of onzin" we zitten samen in deze boot violist, en ik zie de dingen door een andere bril dan jij , is dit onzin? is mijn leven, mijn papa, mijn broer Jezus en mijn vriend de Heilige Geest 

mijn familie mijn kerk waar ik gelukkig ben

onzin zeg jij het maar ?

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei vredestichter:

is mijn leven, mijn papa, mijn broer Jezus en mijn vriend de Heilige Geest 

mijn familie mijn kerk waar ik gelukkig ben

onzin zeg jij het maar ?

Allemaal lachende mensen die hun geluk niet op kunnen. Kijk eens om je heen vredestichter en vraag je dan of een lachende kerk nog gepast is.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei sjako:

Er gebeuren anders heel andere wonderen, maar ter zijde. Je laat heel tactisch de tekst weg die ook aangegeven heb. Dat zaken als profeteren, talen (spreken in tongen of vreemde talen) enz zouden worden weg gedaan en wel na de dood van de apostelen. Dus trek je conclusie.

In de door jou geciteerde tekst staat echter níét dat deze gaven na de dood van de apostelen zouden zijn weggedaan. Er staat enkel dát ze eens zullen verdwijnen. En dat zal gebeuren bij de wederkomst, als de Kerk in de hemel en de Kerk op aarde met lichaam en ziel volmaakt verenigd worden in Christus en deze gaven en de sacramenten daarom niet meer nodig zijn. We hebben dan God immers direct en voor iedereen zichtbaar en tastbaar in ons midden wonen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
54 minuten geleden zei violist:

Allemaal lachende mensen die hun geluk niet op kunnen. Kijk eens om je heen vredestichter en vraag je dan of een lachende kerk nog gepast is. 

Misschien wordt het beter wanneer men met concrete plannen komt, blijkbaar is dat veel moeilijker dan het trompetgeschal laat vermoeden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei vredestichter:

Daar heb je een goed punt, de omschrijving voor religie (Wiki) komt niet overeen met mijn interpretatie, maar wat ik bedoelde te zeggen is een verschil tussen , een aardbei eten, of er alleen over praten, en proberen uit te vinden hoe het allemaal zit. ik geniet nu simpel weg van mij aardbei, ook al begrijp ik nog niet precies hoe die in elkaar zit.

Na het feest komt de afwas.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 5/4/2017 om 11:08 zei Hitchens:

Als we schone energie op grote schaal gaan doorvoeren en doorgaan met de huidige positieve ontwikkelen op gebied van oorlog, armoede, gezondheid, etc denk ik niet dat de hemelse strijd binnenkort gaat losbarsten.

Ook jij bent vast nooit in een sloppenwijk geweest. Ik snap dat positieve nooit zo. De wereld is een grote teringzooi. Dat anders zien is een luxe die alleen hen die t goed gaat zich kunnen permiteren.

Op 5/4/2017 om 11:08 zei Hitchens:

Als we schone energie op grote schaal gaan doorvoeren en doorgaan met de huidige positieve ontwikkelen op gebied van oorlog, armoede, gezondheid, etc denk ik niet dat de hemelse strijd binnenkort gaat losbarsten.

Ook jij bent vast nooit in een sloppenwijk geweest. Ik snap dat positieve nooit zo. De wereld is een grote teringzooi. Dat anders zien is een luxe die alleen hen die t goed gaat zich kunnen permiteren.

Op 5/4/2017 om 11:08 zei Hitchens:

Als we schone energie op grote schaal gaan doorvoeren en doorgaan met de huidige positieve ontwikkelen op gebied van oorlog, armoede, gezondheid, etc denk ik niet dat de hemelse strijd binnenkort gaat losbarsten.

Ook jij bent vast nooit in een sloppenwijk geweest. Ik snap dat positieve nooit zo. De wereld is een grote teringzooi. Dat anders zien is een luxe die alleen hen die t goed gaat zich kunnen permiteren.

Op 5/4/2017 om 11:08 zei Hitchens:

Als we schone energie op grote schaal gaan doorvoeren en doorgaan met de huidige positieve ontwikkelen op gebied van oorlog, armoede, gezondheid, etc denk ik niet dat de hemelse strijd binnenkort gaat losbarsten.

Ook jij bent vast nooit in een sloppenwijk geweest. Ik snap dat positieve nooit zo. De wereld is een grote teringzooi. Dat anders zien is een luxe die alleen hen die t goed gaat zich kunnen permiteren.

Op 5/4/2017 om 11:08 zei Hitchens:

Als we schone energie op grote schaal gaan doorvoeren en doorgaan met de huidige positieve ontwikkelen op gebied van oorlog, armoede, gezondheid, etc denk ik niet dat de hemelse strijd binnenkort gaat losbarsten.

Ook jij bent vast nooit in een sloppenwijk geweest. Ik snap dat positieve nooit zo. De wereld is een grote teringzooi. Dat anders zien is een luxe die alleen hen die t goed gaat zich kunnen permiteren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei MysticNetherlands:

Ook jij bent vast nooit in een sloppenwijk geweest. Ik snap dat positieve nooit zo. De wereld is een grote teringzooi. Dat anders zien is een luxe die alleen hen die t goed gaat zich kunnen permiteren.

En ik snap dat negatieve nooit zo (en ja ik ben in sloppenwijken geweest, in zowel Noord als Midden Afrika). Of mensen gelukkig zijn hangt zelden af van luxe die mensen zich al dan niet kunnen permitteren. Het valt me eerlijk gezegd tegen dat je een materialistisch criterium hanteert op een forum waar volgens mij juist de nadruk op het spirituele ligt.

Dat (negatieve) maakt voor mij dat eindtijd gedoe zo onbegrijpelijk. Het komt voor een deel op mij over dat mensen niet kunnen wachten tot de ruiters van de Apocalyps verschijnen en de hele wereld in ellende wordt gestort. Die mensen hebben een soort van beeld van onvermijdelijkheid van die ellende en ik denk dat mensen dat verlamt en demotiveert om te proberen wat te verbeteren. Gezond optimisme leidt er toe dat je dingen aanpakt. Of dat in het grote plan wat betekent weet ik niet maar het geeft je wel een goed gevoel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Mullog:

snap dat negatieve nooit zo (en ja ik ben in sloppenwijken geweest, in zowel Noord als Midden Afrika). Of mensen gelukkig zijn hangt zelden af van luxe die mensen zich al dan niet kunnen permitteren. Het valt me eerlijk gezegd tegen dat je een materialistisch criterium hanteert op een forum waar volgens mij juist de nadruk op het spirituele ligt.

Ik snap nooit zo dat mensen die zich voortdurend presenteren als affiniteit met wetenschap hebbende zich zo onwetenschappelijk gedragen ;) Ik hanteer helemaal geen materialistische criteria. Als he me zou kennen zou dat t laatste zjjn dat in je zou opkomen. Daar je me niet kent, hoef je dua geen aannames te doen. Ik hanteer criteria als gezondheid, evenwichtig en voldoende voedsel, vrijheid en algeheel onbtreken van bovenmatige ellende. Ik verbaas me er altjjd over hoe nensen adhv hun eigen gedachten en ervaringen uit vorige discussies van alles invullen ipv zich te beperken tot dat wat de ander schrjjfr. Als jij denkt dat ik met sloppenwijk bedoel 'geen iPhone hebben' ipv 'kinderen mishandeld, aan de drugs, kinderprostitutie, gehandicapten wegrotten in de goot (letterlijk)' oid, daar kan ik niets aan doen. Om ook maar eens een aanname te doen.

 

13 minuten geleden zei Mullog:

Dat (negatieve) maakt voor mij dat eindtijd gedoe zo onbegrijpelijk. Het komt voor een deel op mij over dat mensen niet kunnen wachten tot de ruiters van de Apocalyps verschijnen en de hele wereld in ellende wordt gestort. Die mensen hebben een soort van beeld van onvermijdelijkheid van die ellende en ik denk dat mensen dat verlamt en demotiveert om te proberen wat te verbeteren. Gezond optimisme leidt er toe dat je dingen aanpakt. Of dat in het grote plan wat betekent weet ik niet maar het geeft je wel een goed gevoel

Geen idee waarom je dit hangt onder een citaat aan mjj. Want ik wacht nier op een eindtijd, alhoewel ik een eeuwig eind aan alle ellende em rechtzetten van alle onrecht zou toejuichen. En je kunt prima negatief ingesteld zíjn (zoals ik) en dingen oppakken (zoals ik).

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei MysticNetherlands:

Als jij denkt dat ik met sloppenwijk bedoel 'geen iPhone hebben' ipv 'kinderen mishandeld, aan de drugs, kinderprostitutie, gehandicapten wegrotten in de goot (letterlijk)' oid, daar kan ik niets aan doen. Om ook maar eens een aanname te doen.

Ik reageerde niet op het woord "sloppenwijk" maar op het woord "luxe". Ook in sloppenwijken zijn mensen zat die met een positieve kijk op de wereld er het beste van maken hoewel ze volgens jou die luxe niet hebben. . En ik kan je verzekeren dat de derde wereld zo'n beetje omkomt in de iPhone's (bij wijze van spreken), ook in de sloppenwijken. Ik zal niet ontkennen dat daar een hoop ellende is maar waar is dat niet. Hier in het welvarende westen, waar we het zo goed hebben, is het ene sexschandaal in de sportwereld nog niet uitgeraasd of het volgende komt alweer binnen. En dat allemaal met mensen die zich de "luxe" wel kunnen permitteren. En kindermishandeling is hier ook aan de orde van de dag, pas nog een mooi voorbeeldje in België gezien, in een crèche nota bene. Ellende is van alle tijde, van alle bevolkingslagen en onder iedere omstandigheid. Daarvoor hoef je echt niet in een sloppenwijk te zijn. Ik maak me sterk dat daar af en toe niet veel meer lol en vreugde is dan in onze Vinex wijken.

1 uur geleden zei MysticNetherlands:

Geen idee waarom je dit hangt onder een citaat aan mjj.

Als jij begint met "Ik snap dat positieve niet zo" dan schreeuwt dat om de reactie "Ik snap dat negatieve niet zo"

 

1 uur geleden zei MysticNetherlands:

Want ik wacht nier op een eindtijd, alhoewel ik een eeuwig eind aan alle ellende em rechtzetten van alle onrecht zou toejuichen. En je kunt prima negatief ingesteld zíjn (zoals ik) en dingen oppakken (zoals ik).

En als het dan in het topic "Eindtijd" staat.... En voor je gemoedsrust, hoewel je er niet wakker van zal liggen, mijn eindtijd opmerkingen zijn niet direct aan jou gericht maar meer in zijn algemeenheid aan de mensen die daar zo enthousiast over zijn. Verder heb je gelijk dat ik je niet ken maar wat ik wel van je weet is dat je geen optimist met een positieve kijk op de wereld bent. Dat je dingen oppakt wil ik wel geloven. Maar pak je ze ook met plezier op? (F)

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Mullog:

Maar pak je ze ook met plezier op?

Het zal in ieder geval een zware klus worden om de wereld te transformeren van 'geldgedreven' naar 'mensgedreven', gelukkig werken alle christenen hieraan mee.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mensen die in bittere omstandigheden leven, zijn niet zelden optimistischer en veerkrachtiger dan mensen die zeer welvarend zijn. Ik denk dat dat is omdat zij als geen ander weten dat het leven rauw, meedogenloos en ontoegeeflijk is en daarom het schone en liefdevolle dat het leven ook heeft extra weten te waarderen. Vele heiligen waren dan ook ziek of kregen met allerlei andere soorten ellende te maken, maar bleven toch (met vallen en opstaan) vertrouwen op God en bleven toch liefhebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei MysticNetherlands:

Ook jij bent vast nooit in een sloppenwijk geweest. Ik snap dat positieve nooit zo. De wereld is een grote teringzooi. Dat anders zien is een luxe die alleen hen die t goed gaat zich kunnen permiteren.

'De wereld is een grote teringzooi'. Jij bent vast heel gezellig op verjaardagsfeestjes.

Ik laat me niet zo beïnvloeden door dit soort negativisme. Jij blijkbaar wel. Dat is jouw keuze.

Je kunt met een positieve insteek veel meer veranderen in deze wereld, dan met roepen dat alles ellende is. 

Dat staat me ook zo tegen aan al die eindtijdbewegingen die verlangen dat de wereld naar de klote gaat. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Hitchens:

'De wereld is een grote teringzooi'. Jij bent vast heel gezellig op verjaardagsfeestjes. Ik laat me niet zo beïnvloeden door dit soort negativisme. Jij blijkbaar wel. Dat is jouw keuze. Je kunt met een positieve insteek veel meer veranderen in deze wereld, dan met roepen dat alles ellende is. Dat staat me ook zo tegen aan al die eindtijdbewegingen die verlangen dat de wereld naar de klote gaat. 

Denk altijd dat realisme aan de orde is, denk ook dat het moeilijk is om nuchter naar de realiteit te kijken. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako locked this discussie
  • sjako unlocked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid