Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

4 minuten geleden zei sjako:

Ze kloppen wel degelijk. Neem nu Daniël. Alles komt uit. Daniël 2 vind ik nog wel het meest opvallende. Alle wereldmachten had hij voorspelt. Over Griekenland dat het verdeeld zou worden over 4 generaals, de tijd dat de Messias zou komen, dat de Messias afgesneden zou worden en zo kan ik nog wel even doorgaan.

 

9 minuten geleden zei Hitchens:

Als profetieën uitkomen dan zegt dat nul komma nul over het bestaan van een God. Het zegt simpelweg dat profetieën uitkomen (wat dus niet het geval is).

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 6,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De kwestie is dat je het gebod heel individualistisch benadert, terwijl wij het als algemeen gebod voor heel de Kerk zien. De Kerk dient het evangelie te brengen en elke gelovige geeft daar op eigen w

Iemand behorende tot het joodse geloof is een jood, dus met kleine letter, iemand behorende tot het Joodse volk is een Jood, dus met hoofdletter. Net zoals je christen met kleine letter schrijft, want

Mijn visie: geen idee hoe/wat/wanneer. Ik hoop op het Koninkrijk, maar ben helaas nogal agnostisch. Maar een eind aan al t leed en onrecht juig ik uiteraard toe. En ik denk wel dat een Koninkrijk alle

Posted Images

22 minuten geleden zei sjako:

Ze kloppen wel degelijk. Neem nu Daniël. Alles komt uit. Daniël 2 vind ik nog wel het meest opvallende. Alle wereldmachten had hij voorspelt. Over Griekenland dat het verdeeld zou worden over 4 generaals, de tijd dat de Messias zou komen, dat de Messias afgesneden zou worden en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Je kan jezelf voor de gek houden, maar profetiën kloppen wel degelijk.

Erg vaag. Kun je precies aangeven welk gedeelte tekst van de bijbel een profetie is en waar het naar verwijst? Met bewijs en zo aub.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Willempie:

@ Hitchens,

Heb jij serieus onderzoek gedaan naar de Bijbelse profetieën? Of brabbel je maar iemand na?

In tegenstelling tot wat jij hier vaak lijkt te doen Willempie (geen kennis van zaken maar wel wat roepen), heb ik wel eea gelezen. Serieus onderzoek zal ik het niet noemen, ik heb leukere hobby's zoals fietsen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Appie B:

Erg vaag. Kun je precies aangeven welk gedeelte tekst van de bijbel een profetie is en waar het naar verwijst? Met bewijs en zo aub.

Hoi Appie, doe ik met alle plezier, maar niet hier. Wel leuk onderwerp voor nieuw item.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei sjako:

Hoi Appie, doe ik met alle plezier, maar niet hier. Wel leuk onderwerp voor nieuw item.

Prima, maar ik heb laatst ook een nieuw topic gestart (die je leuk vond voor een nieuw item) en daar krijg ik ook geen antwoord van je. Dus vraag me af of het de moeite waard is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei sjako:

Hoi Appie, doe ik met alle plezier, maar niet hier. Wel leuk onderwerp voor nieuw item.

Ik wil je poging daartoe niet saboteren, noch de pret drukken. Maar waar het op neer zal komen is dat je een bepaalde Bijbeltekst gaat ombuigen naar je eigen hand, zodat het net lijkt alsof er achteraf een voorspelling uitkomt. 

Een beetje een herhaling van zetten dus... Desalniettemin: succes ermee.

Misschien wel goed om voornemens te zijn op kritische vragen serieus in te gaan?

Link naar bericht
Deel via andere websites
47 minuten geleden zei Hitchens:

In tegenstelling tot wat jij hier vaak lijkt te doen Willempie (geen kennis van zaken maar wel wat roepen), heb ik wel eea gelezen. Serieus onderzoek zal ik het niet noemen, ik heb leukere hobby's zoals fietsen.

Fijn dat je van fietsen houdt. Maar als je hier beweringen doet zou ik daar graag wat serieuze onderbouwing voor zien. Zolang dat niet het geval is beschouw ik het als dom gelul, geheel in de lijn met het "nieuwe atheïsme", dat m.i. volkomen incoherent is. En dat mag best wel eens gezegd worden.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Willempie:

Fijn dat je van fietsen houdt. Maar als je hier beweringen doet zou ik daar graag wat serieuze onderbouwing voor zien. Zolang dat niet het geval is beschouw ik het als dom gelul, geheel in de lijn met het "nieuwe atheïsme", dat m.i. volkomen incoherent is. En dat mag best wel eens gezegd worden.

Wat is "nieuw atheïsme" en wat is er incoherent aan? Daar zou ik graag een wat serieuze onderbouwing voor zien. Hoeft niet in dit topic, mag ook een andere/nieuwe zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Appie B:

Wat is "nieuw atheïsme" en wat is er incoherent aan? Daar zou ik graag een wat serieuze onderbouwing voor zien. Hoeft niet in dit topic, mag ook een andere/nieuwe zijn.

Maak daar maar een nieuwe topic over aan. Maar ga eerst even googelen op "new atheïsm" of "the four horsemen of  new atheïsm". Googel dan gelijk ook  even op Anthony Flew. Dan weten we in ieder geval dat we over dezelfde zaken spreken. Ik neem aan dat je de Engelse taal machtig bent. Indien niet, laat het me dan weten. Dan ben ik bereid het nodige vertaalwerk voor je te doen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei vredestichter:

de duivel regeert door angst , maar jezus als koning regeert door liefde, zeg jij maar wie je dienen wilt

Vertel een kind over een boze heks en een goede fee en vraag het waar het heen zou willen. Wat zegt dat over het bestaan van die twee? Heb jij de door jou genoemde twee ooit ontmoet en kunnen beoordelen op hun daden? Mensen kunnen elkaar bang maken met van alles en nog wat maar dat zegt niets over het bestaan van het dreigement. Hetzelfde voor elkaar een geluksgevoel aanpraten. En dan laat ik alle mogelijke inbeeldingen nog buiten beschouwing. Bewijs mij dat er een onzichtbare koning regeert. Bewijs mij dat die koning Jezus heet. Bewijs mij dat hij door liefde regeert.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei sjako:

Daar had ik al antwoord op gegeven. Herhalen heeft weinig zin.

Wat een zwaktebod. Dat heb je namelijk niet. Of anders refereer naar het antwoord als ik er overheen gelezen heb. Ik snap anders het probleem niet om nog een keer te antwoorden. Alsof dat zoveel moeite zou kosten. En dat heeft het zeker zin, want dan weet ik wat je bedoelt. Daar is oa dit forum toch ook voor!?

2 uur geleden zei Willempie:

Maak daar maar een nieuwe topic over aan. Maar ga eerst even googelen op "new atheïsm" of "the four horsemen of  new atheïsm". Googel dan gelijk ook  even op Anthony Flew. Dan weten we in ieder geval dat we over dezelfde zaken spreken. Ik neem aan dat je de Engelse taal machtig bent. Indien niet, laat het me dan weten. Dan ben ik bereid het nodige vertaalwerk voor je te doen. 

Misschien had ik moeten vragen, "Wat versta jij onder nieuw atheïsme?" Ik ben bekend met de term, alsmede met de vier paardmannen, maar de definities variëren nogal. Zoals ik het zie is het atheïsme met kritiek op religie. En daar is volgens mij niks mis mee, laat staan incoherent.

Heb even gegoogled op Flew, maar dat zegt me verder niet zoveel. Het zal een zeer intelligente man zijn geweest, maar ook hij kan fouten maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei violist:

Vertel een kind over een boze heks en een goede fee en vraag het waar het heen zou willen. Wat zegt dat over het bestaan van die twee? Heb jij de door jou genoemde twee ooit ontmoet en kunnen beoordelen op hun daden? Mensen kunnen elkaar bang maken met van alles en nog wat maar dat zegt niets over het bestaan van het dreigement. Hetzelfde voor elkaar een geluksgevoel aanpraten. En dan laat ik alle mogelijke inbeeldingen nog buiten beschouwing. Bewijs mij dat er een onzichtbare koning regeert. Bewijs mij dat die koning Jezus heet. Bewijs mij dat hij door liefde regeert.

 

Hallo violist een goede vraag, ik kan inderdaad wel stellen dat ik ze ontmoet heb, tot mijn 33 leefde ik in een wereld vol met boosheid, angst, een aantal verslavingen, boos op God of een creator ) als die er al zou zijn, ik schopte tegen gezag, en had niet in de gaten wie er in mijn gedachten aan de touwtjes trok, en hoe ik het ook probeerde het lukte me niet om mijn leven op de rit te krijgen, o ja van de buitenkant leek het heel wat, maar ik was diep ongelukkig, ondertussen gescheiden en vaak gefrustreerd "korte omschrijving") toen ik iemand over jezus hoorde praten schopte ik er tegenaan, had ondertussen behoorlijk wat gestudeerd over allerlei godsdiensten,( was dus wel een tikkeltje religieus) maar had geen relatie, dus kom maar op met de discussie.

toch raakte er iets van wat hij zij in mijn hart, iets wat warmte gaf en ik niet kon omschrijven, voor het eerst in mijn leven wat was dit? 

ik heb vervolgens na een paar afspraken gevraagd of die Jezus waar hij over sprak ook voor mij iets kon betekenen, hij heeft me dit uitgelegd hoe ik dit het beste kon doen en vragen, en dit heb ik toen gedaan en Violist, vanaf dat moment nu bijna 20 jaar geleden is mijn leven compleet veranderd 

ja ik heb zelf ervaren (de boze heks) ik zou hem zelf iets anders omschrijven, de macht op mijn leven kwijtraakte (  dit is moeilijk te omschrijven ) dit was erg heftig en toen hij bij me weg ging ( en met hem al mijn verslavingen en boosheid en de rest van zijn klote zooi) was dit heel duidelijk merkbaar, hoorbaar en voelbaar.

maar ook (de goede fee) ha ha  in mijn geval Jezus in mijn leven kwam, en ik van het ene moment op het andere totaal  veranderde (een andere bril op kreeg ) 

dit was zo zichtbaar dat mijn nieuwe vrouw ( waar ik ook bijna weer van zou scheiden) na twee weken hetzelfde deed, waarom ? ze vroeg letterlijk wat jij heb dat wil ik ook, natuurlijk heb ik nog veel moeten leren, bijv dat Jezus deel uitmaakte van een familie een vader heeft, mij de heilige geest gaf die nu mijn beste vriend is geworden en nog heel veel andere dingen die ik later ben gaan begrijpen en nog steeds heel veel leer, elke dag (ze noemen dat geestelijk volwassen worden)

maar wel heel erg gelukkig en dankbaar ben, een gelukkige man en vader van vier kinderen ben, en dit iedereen gun om zeker te weten dat je geliefd en vergeven bent, volledig geaccepteerd, en gezegend,, deel kunt zijn van iets waar elk mens voor bedoeld is , een relatie met God  dat is ook jou ware identiteit, geeft je een diepe intimiteit, wordt je een erfgenaam, en krijg je een hoopvolle toekomst

kortom leven als een zoon van God op deze aarde ipv een  leven met een (boze heks) die jou leven bepaalt 

ps en mocht je dit een keer met je eigen ogen willen zien, je bent welkom  :E

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

@vredestichter

16 minuten geleden zei vredestichter:

maar wel heel erg gelukkig en dankbaar ben, een gelukkige man en vader van vier kinderen ben, en dit iedereen gun om zeker te weten dat je geliefd en vergeven bent, volledig geaccepteerd, en gezegend,, deel kunt zijn van iets waar elk mens voor bedoeld is , een relatie met God  dat is ook jou ware identiteit, geeft je een diepe intimiteit, wordt je een erfgenaam, en krijg je een hoopvolle toekomst

En jij  denkt dat ongelovigen die op eigen kracht een gelukkig leven hebben dit alles niet hebben? Het was voor jou een vluchten uit een situatie waar je blijkbaar niet op eigen kracht uit kon komen. Had men jou destijds over een liefdevol spaghettimonster verteld dan was die nu je beste vriend geweest.

Ik constateer daarom niet anders dan het bekende verhaal van iemand die in de shit zat en Jezus als redder is voorgehouden. Nu nog de 3 gevraagde bewijzen.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei violist:

@vredestichterHet bekende verhaal van iemand die in de shit zat en Jezus als redder is gaan zien. Nu nog de 3 gevraagde bewijzen.

wat ik heb  gezien en gehoord heb dat vertel ik jou, 

ik praat, ik zie , ik hoor hem, dat is mijn realiteit  

en ivm met werk (hulpverlener) zie, hoor en maak ik heel veel ervaringen mee van de (boze heks jou omschrijving)  andere kant en die is heel werkelijk, 

er staat ook heel veel op youtube als je wilt kan ik je wel het een of ander doorgeven 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei vredestichter:

natuurlijk heb ik nog veel moeten leren, bijv dat Jezus deel uitmaakte van een familie een vader heeft, mij de heilige geest gaf die nu mijn beste vriend is geworden en nog heel veel andere dingen die ik later ben gaan begrijpen en nog steeds heel veel leer, elke dag (ze noemen dat geestelijk volwassen worden)

Ben jij de nieuwe profeet waar velen op gewacht hebben?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Ben jij de nieuwe profeet waar velen op gewacht hebben?

dat is een leuke reactie dank je het is  op zich wel een compliment  het staat  zo in de bijbel door peter omschreven

1 petr 2- 9-10 Dat kan ook niet anders, want zo heeft God dat gewild. 9 Maar jullie zijn door God uitgekozen. Jullie zijn een uitgekozen volk, een koninkrijk van priesters, en profeten, een volk dat bij God hoort en dat zijn eigendom is.  Jullie zijn uitgekozen om de mensen te vertellen van de geweldige dingen die God heeft gedaan. Hij heeft jullie uit het donker geroepen om in zijn heerlijke licht te komen leven. 10 Vroeger waren jullie zijn volk niet, maar nu zijn jullie Gods volk. Eerst was er geen vergeving voor jullie ongehoorzaamheid, maar nu heeft God jullie al je ongehoorzaamheid vergeven.

dus niet de profeet maar een van de vele (profeet zijn mensen die namens God spreken ) de bijbel omschrijft het als zijn familie , zijn kerk ,  God wil graag vader zijn , misschien ken je het onze vader wel (gebed) dat is zijn verlangen voor elk mens voor elke wees, om een vader te zijn 

TTC ken je hem, vader 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het wordt me steeds duidelijker Vredstichter, je zat in de shit met een complex en het ziet er naar toen dat jou toen is  aangepraat dat je een koningskind bent. Zo werken meer sectes om mensen in hun greep te krijgen dus kijk uit is mijn advies en vergeet niet met beide benen op de grond te blijven staan. Wanneer vandaag of morgen de stem van Jezus wegvalt zou je dieper kunnen vallen dan destijds. Niets is beter dan op jezelf te vertrouwen en in jezelf te geloven. Een religie kan leuk zijn om iets extra's aan het leven te geven voor wie daar behoefte aan heeft maar moet niet gaan overheersen, daar komen ongelukken van.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei vredestichter:

dus niet de profeet maar een van de vele (profeet zijn mensen die namens God spreken ) de bijbel omschrijft het als zijn familie , zijn kerk ,  God wil graag vader zijn , misschien ken je het onze vader wel (gebed) dat is zijn verlangen voor elk mens voor elke wees, om een vader te zijn 

Interessant om lezen dat er meerdere profeten zijn, toch zijn er velen die op de wederkomst van de profeet wachten. Hoe verklaar je dat?

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei violist:

Het wordt me steeds duidelijker Vredstichter, je zat in de shit met een complex en toen is je aangepraat dat je een koningskind bent. Zo werken meer sectes om mensen in hun greep te krijgen dus kijk uit is mijn advies en vergeet niet met beide benen op de grond te blijven staan. Wanneer je vandaag of morgen de stem van Jezus ineens wegvalt zou je dieper kunnen vallen dan destijds. 

 

deze reaktie hoorde ik heel lang geleden heel vaak de laatste jaren niet zoveel meer ha ha , ze dachten eerst dit kan niet waar zijn , dit gaat over , hij komt wel weer met beide benen op de grond, waait wel over, een nieuwe hype, alleen de jaren gingen voorbij ik bleef gelukkig en blij 5 jaar 10 jaar 

veel van mijn oude vrienden ,kennissen , familie leden zijn nu ook Jezus fan geworden omdat ze eigenlijk gewoon jaloers waren destijds, en ten diepste ook naar iets verlangde wat werkelijk belangrijk is, wie ben ik, waar leef ik voor,  nu na bijna 20 jaar krijg ik deze reactie bijna niet meer , omdat mijn leven zelf een groot bewijs is dat God bestaat 

en violist ik lig bij jezus in zijn liefdevolle armen, en niet in een angst greep van een of andere sektie die door schuld en schaamte mensen manipuleren

maar 20 jaar geleden ben thuis gekomen in een warme familie waar een cultuur van eer en respect belangrijk zijn ,door liefde gedreven 

dank u Jezus 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Interessant om lezen dat er meerdere profeten zijn, toch zijn er velen die op de wederkomst van de profeet wachten. Hoe verklaar je dat?

misschien gebrek aan openbaring , slechte b movie gezien zoals left behind , of een depressie voorganger die een excuses heeft bedacht om opgenomen te worden   dat is dus een goede vraag, maar daarom is deze topic zo belangrijk, wat staat er nou in de bijbel en een dosis gezond verstand helpt ook hierbij

5 minuten geleden zei violist:

Houden dan zo.

Dank je wel Violist bedankt voor je reacties vond het fijn om het met je te delen

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako locked this discussie
  • sjako unlocked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid