Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

18 minuten geleden zei Gaitema:

Het was voor me interessant leesvoer. Ik had niet de intentie overal over te discussiëren, maar gewoon een vergaarbak aan eindtijdvisies te vinden om ten eerste de ander te leren te begrijpen en ten tweede er hier en daar ook wat van op te steken. Toch vind ik het wel leuk hier op te reageren: als we op zoek zijn naar de waarheid, zijn alle boeken interessant die claimen de waarheid te brengen. Daar is de bijbel er één van om te lezen.

Misschien een leuke suggestie om ook onwaarheden te presenteren, het zou immers kunnen dat we verkeerd denken over een aantal zaken. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 6,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De kwestie is dat je het gebod heel individualistisch benadert, terwijl wij het als algemeen gebod voor heel de Kerk zien. De Kerk dient het evangelie te brengen en elke gelovige geeft daar op eigen w

Iemand behorende tot het joodse geloof is een jood, dus met kleine letter, iemand behorende tot het Joodse volk is een Jood, dus met hoofdletter. Net zoals je christen met kleine letter schrijft, want

Mijn visie: geen idee hoe/wat/wanneer. Ik hoop op het Koninkrijk, maar ben helaas nogal agnostisch. Maar een eind aan al t leed en onrecht juig ik uiteraard toe. En ik denk wel dat een Koninkrijk alle

Posted Images

4 uur geleden zei violist:

Maar waarom zou Paulus het bij het rechte eind hebben? Hij heeft ... om van Jezus waar hij voor zover bekend weinig van wist een goddelijke Christus te maken.

Waarom zou hij weinig hebben geweten over Jezus? Voor zover bekend wist hij er het nodige over te zeggen!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er zijn de laatste tijd, en er komen binnenkort heel veel boeken uit, om ons inzicht te geven in welke tijd we leven, en wat ze denken wat de bijbel hier over zegt, het is weer een heel actueel onderwerp bij heel veel gelovige, maar ook bij anders gelovige

voor mij is het is het de vraag hoe zie je God, hoe ziet God jou, hoe zie jij de wereld, en hoe zij jij de toekomst, vaak zie je aan de reactie van mensen hoe zij dus God zien 

welke bril heb jij op ( en ik besef dat dit ook bij mij nog in ontwikkeling is  ha ha )

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op ‎8‎-‎5‎-‎2017 om 11:36 zei Mullog:

Ik moet je daarop het antwoord schuldig blijven. Het enige wat mij bijstaat is dat we zouden eindigen in de hemel, tussen de heiligen, pap etend van gouden bordjes met gouden lepeltjes. Een weinig aanlokkelijk vooruitzicht als je daar de eeuwigheid mee moet vullen :(

Misschien kan @Robert Frans als rechtgeaarde katholiek hier duidelijkheid over verschaffen (als hij daartoe genegen is).

Dat is hem zeker gelukt |:)

Op ‎8‎-‎5‎-‎2017 om 12:45 zei Robert Frans:

:)

De katholieke theologie komt eigenlijk een beetje neer op "We zien wel." De technische gang van zaken is ons wel redelijk bekend: mensen die sterven gaan ofwel naar de hemel, ofwel via het louterende vagevuur naar de hemel, ofwel naar de hel. Zij ontvangen na het sterven dus onmiddelijk het individuele oordeel.
Als Christus wederkomt, dan worden hemel en aarde, ofwel het bovennatuurlijke en het natuurlijke, met elkaar verenigd, alle kwaad daartoe vernietigd, alle volken voor Christus verzameld en wordt het algemene oordeel uitgesproken. Alles wat geheim en verborgen was, wordt dan openbaar gemaakt, heel de menselijke geschiedenis in al haar schoonheid en wreedheid wordt dan opengelegd en voor iedereen inzichtelijk gemaakt. Er is dan echter geen sprake van dat het individuele oordeel wordt heroverwogen.
Alle gestorvenen ontvangen daarvoor hun lichaam terug en verrijzen dan ter verheerlijking of ter schande: de rechtvaardigen verblijven met Christus op de nieuwe hemel en aarde in dezelfde verheerlijke toestand als Christus was na zijn verrijzenis, de onrechtvaardigen verblijven zonder Christus in de hel. Het vagevuur heeft haar taak dan volbracht.

De leer van de voortijdige opname van de Kerk wordt afgewezen; we geloven dat de Kerk ook lijden, dood en verrijzenis zal moeten doorstaan, in vereniging met Christus, en dus zal worden geoordeeld en gelouterd. Ook het preterisme, dat stelt dat de wederkomst al geweest is, wordt afgewezen, omdat de schepping immers nog niet verlost is van de onvergankelijkheid en de gevolgen van de erfzonde en ieders persoonlijke zonden nog altijd zichtbaar zijn op aarde.
We geloven daarintegen dat Gods Rijk op aarde in het vlees is gekomen door Christus, dat middels de Kerk en de persoonlijke vroomheid van elke gelovige (en in zekere zin ook die van de niet-gelovige) het Rijk en zo Gods vrede op aarde wordt uitgebreid en uiteindelijk met de wederkomst wordt voltooid. De strijdende Kerk op aarde, de lijdende Kerk in het vagevuur en de zegevierende Kerk in de hemel worden dan volledig en ononderbroken met elkaar verenigd, dus ook buiten de sacramenten om.

Hoe dat er echter allemaal daadwerkelijk uit gaat zien, dat kunnen we niet zonder meer in woorden of formules vangen. We kunnen enkel in beelden, metaforen, kunstuitingen, verhalen en symbolen spreken over de heerlijkheid van de hemel. Wanneer een hemels beeld je dus niet lokt, dan weet je in elk geval zeker dat het geen hemels beeld is. ;) Net zoals een fervente alcoholist ook geen juist beeld heeft van het leven zonder alcohol, als hij meent dat zo'n leven wel heel saai en ziekmakend moet zijn, daar hij immers zich vreselijk voelt als hij niet drinkt en zich juist goed voelt als hij wél drinkt.
We weten wel dat de hemel een geestestoestand is, namelijk de volledige vereniging met Christus en de heiligen in liefde, licht en gelukzaligheid. Wij kunnen ons dat niet voorstellen, omdat wij dat simpelweg nooit zo hebben ervaren. We weten niet eens hoe het zou zijn om zonder tijd te leven. Zelfs de grootste mystieke ervaringen zijn slechts flauwe afspiegelingen van wat het werkelijk is.
Het is in elk geval iets waar heel de schepping naar uitkijkt, waar vele levensbeschouwingen samen met het Evangelie vaak al eeuwenlang over verhalen en waar zelfs sommige niet-gelovigen op zinspelen, namelijk als zijnde een tijd van onvoorstelbare verlichting en oneindig snel toenemende kennis, die alles wat wij nu weten en kennen in een volstrekt ander licht zullen zetten en die de mens definitief zal verlossen van kwaad en vergankelijkheid.

Eén ding weten we echter wel zeker: of Hij nu morgen of over duizend jaar komt, het oordeel wacht sowieso elk mens binnen nu en meestal honderd jaar en je weet niet wanneer je zult sterven. Dus is het belangrijker om nu een goed en liefdevol leven te leiden, in vrede met God, jezelf, je naasten en de schepping. Voor al het andere zal God wel zorgen; aan jou de taak om met Hem samen te werken in het uitbreiden van zijn Rijk, dat zowel binnen in jou is als overal om jou heen.

Hoe je het toch doet weet ik niet, maar ik kreeg bij het lezen van jouw post zowaar het idee dat ik spontaan het Licht heb gezien ;)

Afgelopen dagen mompelde ik wat in mijzelf over het gegeven dat ik altijd alles rondom de eindtijd in de bijbel zo moeilijk vind om te kunnen begrijpen, maar bij het lezen van jouw overzichtelijke relaas brengt het me op het heldere idee: "aannemen wat er staat en we zien wel hoe het gaat!" Amen!

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Gaitema:

Eén ding weten we echter wel zeker: of Hij nu morgen of over duizend jaar komt, het oordeel wacht sowieso elk mens binnen nu en meestal honderd jaar en je weet niet wanneer je zult sterven. Dus is het belangrijker om nu een goed en liefdevol leven te leiden, in vrede met God, jezelf, je naasten en de schepping. Voor al het andere zal God wel zorgen; aan jou de taak om met Hem samen te werken in het uitbreiden van zijn Rijk, dat zowel binnen in jou is als overal om jou heen.

Hallo Gaitema 

het is probleem is echter dat jou cultuur achtergrond dus duidelijk niet toestaat om er anders na te kijken (Eén ding weten we echter wel zeker)  ik constateerde toen ik besefte dat jezus al reeds is gekomen (tweede wederkomst 70 jaar na zijn geboorte ) wij nu hemel burgers zijn, hij in ons woont, bij ons is, ik al reeds veroordeelt (met christus) ben gestorven en begraven en opgestaan ben, besefte daardoor ik dus niet meer veroordeelt wordt, het dus duidelijk op dat punt dus niet eens ben met jou stelling , het geeft aan dat jij het dus niet zeker weet. 

het laatste deel van je betoog, zijn we meer in overeenstemming, uit breiden van zijn rijk op aarde, een verschil uit te maken, hemel op aarde te zijn, een heilige natie een koninklijk geslacht priesters zijner eigendom. 

daar is waar de schepping op zit te wachtten, Zonen en dochters van Papa God.

dus Ga ervoor

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hendrik-NG:

Waarom zou hij weinig hebben geweten over Jezus? Voor zover bekend wist hij er het nodige over te zeggen!

Hij spreekt voornamelijk over de Christus en die gekruisigd en zegt nooit wat uit het leven van Jezus. Paulus is de enige die er gewag van maakt dat Jezus aan 500 mensen is verschenen. Ik denk daarom dat we dat niet serieus moeten nemen, uit geen enkele tekst blijkt dat hij veel van de om wandeling van Jezus op deze aarde afweet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@vredestichter Ik heb toch grote bezwaren tegen jou visie. Hoe verklaar je bijv Jesaja 2:2 En het moet geschieden in het laatst der dagen [dat] de berg van het huis van Jehovah stevig bevestigd zal worden boven de top der bergen, en hij zal stellig verheven worden boven de heuvels; en daarheen moeten alle natiën stromen

en vers 4 En zij zullen hun zwaarden tot ploegscharen moeten smeden en hun speren tot snoeimessen. Natie zal tegen natie geen zwaard opheffen, ook zullen zij de oorlog niet meer leren.

Er staat hier duidelijk dat alle natiën naar de ware aanbidding zullen trekken. Niet enkel de natiën die toentertijd van Jezus bekend waren, maar alle natiën. Bovendien zouden ze hun zwaarden omsmeden tot snoeimessen  en de oorlog niet meer leven. 

Als dit moet slaan op de Christenen van na de 2e komst (volgens jou) dan kan dat gewoon niet kloppen. Er is nooit zoveel geweld geweest denk ik. Vervolging, kruistochten, (wereld)oorlogen tussen zogenaamde Christelijke naties.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei vredestichter:

daar is waar de schepping op zit te wachtten, Zonen en dochters van Papa God.

Ik weet niet of de schepping daar op zit te wachten. Wat ik wel constateer is dat de welvaart de afgelopen 2000 jaar voor de meeste mensen wel is waar  is toegenomen maar ik denk niet dat dat het doel van een God is. De verlangt meer naastenliefde en daar zijn we geen cm mee opgeschoten. Ik denk zelfs dat dat alleen maar minder gaat worden. Zodra de welvaart in een land toeneemt lijkt de afgunst en ontevredenheid ook toe te nemen. Geestelijke armoede. Ik begrijp daarom niet waar je het op baseert dat de mensheid vanaf 70 nC steeds dichter bij God gekomen is. Ik wil wel geloven dat het een gevoel bij jou is wat jij en jullie gemeenschap persoonlijk zo ervaren maar dat geldt dus zeker niet wereldwijd en heeft dan ook geen goddelijke betekenis in de zin van een vervulde profetie. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei violist:

Ik weet niet of de schepping daar op zit te wachten. Wat ik wel constateer is dat de welvaart de afgelopen 2000 jaar voor de meeste mensen wel is waar  is toegenomen maar ik denk niet dat dat het doel van een God is. De verlangt meer naastenliefde en daar zijn we geen cm mee opgeschoten. Ik denk zelfs dat dat alleen maar minder gaat worden. Zodra de welvaart in een land toeneemt lijkt de afgunst en ontevredenheid ook toe te nemen. Geestelijke armoede. Ik begrijp daarom niet waar je het op baseert dat de mensheid vanaf 70 nC steeds dichter bij God gekomen is. Ik wil wel geloven dat het een gevoel bij jou is wat jij en jullie gemeenschap persoonlijk zo ervaren maar dat geldt dus zeker niet wereldwijd en heeft dan ook geen goddelijke betekenis in de zin van een vervulde profetie. 

Steeds opnieuw - alsof het een natuurwet is - worden mensen in een fuik gezogen die grotendeels vorm krijgt door egocentrische motieven, deze dynamiek is vandaag nog steeds hetzelfde als toen. Als mensheid kunnen we deze dynamiek doorbreken waardoor een ethische upgrade mogelijk wordt, als potentieel en derhalve geen garantie dat het ons ook gaat lukken. Het overstijgen/doorbreken van het hedendaagse systeem betekent dat we dichter tot God komen, dit in de vorm van meer verbondenheid en wereldvrede. Maar zoals altijd, onkruid vergaat niet waardoor we terug in een fuik gezogen kunnen worden, als een tijdloos proces dat onze continue alertheid vergt. Verschillende strategieën zijn denkbaar om die ethische upgrade tot effectieve realisatie te brengen, in theorie niet eens zo moeilijk. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei sjako:

Jesaja 2:2 En het moet geschieden in het laatst der dagen [dat] de berg van het huis van Jehovah stevig bevestigd zal worden boven de top der bergen, en hij zal stellig verheven worden boven de heuvels; en daarheen moeten alle natiën stromen

Het is maar net welke vertaling je gebruikt.

In de NBV wordt de volgende zin gehanteerd:

Citaat

Eens zal de dag komen dat de berg met de tempel van de HEER rotsvast zal staan, verheven boven de heuvels, hoger dan alle bergen. Alle volken zullen daar samenstromen

Daarbij wordt de volgende uitleg gegeven (bron)

Citaat

Het visioen over Juda en Jeruzalem begint met een tijdsaanduiding: wehaja be’acharit hajjamim. In de NBG-vertaling 1951 is dit vertaald als ‘En het zal geschieden in het laatste der dagen’. Men kan de uitdrukking interpreteren als verwijzing naar een niet nader gespecificeerde toekomst: ‘eens’, ‘ooit’, ‘later’, ‘over een tijd’, ‘in latere dagen’. Maar als eschatologische term verwijst acharit hajjamim ook naar een nieuwe tijd, die begint dankzij een verrassend ingrijpen van God. Over zo’n beslissende wending in de geschiedenis, de overgang naar een nieuwe tijd, gaat Jesaja 2:2. De Nieuwe Bijbelvertaling wil dit tot uitdrukking brengen in de vertaling “Eens zal de dag komen dat ...”. Het is toekomst, of die nabij is of ver, definitief of niet, daarover spreekt de profeet niet. Een weergave met ‘in latere dagen’ klinkt in het Nederlands niet sterk, en ‘het laatste der dagen’ van de NBG 1951 doet te veel denken aan een apocalyptisch einde der tijden, wat hier niet bedoeld is.

De vertalers van de NBV die ik hoog acht, mede omdat ze duidelijk uitleggen waarom ze vertaald hebben zoals ze vertaald hebben, relateren dit geheel dus helemaal niet aan een eindtijd of een, eventueel reeds gepasseerde, tweede komst van Jezus. In de statenvertaling is de onderstaande vertaling gehanteerd:

Citaat

En het zal geschieden in het laatste der dagen, dat de berg van het huis des HEEREN zal vastgesteld zijn op den top der bergen, en dat hij zal verheven worden boven de heuvelen, en tot denzelven zullen alle heidenen toevloeien.

Waar opeens niet alle volkeren maar alleen de heidenen zullen samenstromen. Wat weer een heel ander licht op het concept eindtijd doet schijnen.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei TTC:

Ik weet niet of de schepping daar op zit te wachten. Wat ik wel constateer is dat de welvaart de afgelopen 2000 jaar voor de meeste mensen wel is waar  is toegenomen maar ik denk niet dat dat het doel van een God is. De verlangt meer naastenliefde en daar zijn we geen cm mee opgeschoten. Ik denk zelfs dat dat alleen maar minder gaat worden. Zodra de welvaart in een land toeneemt lijkt de afgunst en ontevredenheid ook toe te nemen. Geestelijke armoede. Ik begrijp daarom niet waar je het op baseert dat de mensheid vanaf 70 nC steeds dichter bij God gekomen is. Ik wil wel geloven dat het een gevoel bij jou is wat jij en jullie gemeenschap persoonlijk zo ervaren maar dat geldt dus zeker niet wereldwijd en heeft dan ook geen goddelijke betekenis in de zin van een vervulde profetie. 

Hallo TTC hier kan ik wat mee, en ben erg blij met je reactie, als je gaat beseffen dat juist Jezus als eerste God als een vader voorstelt (papa) zijn vader, onze vader 

krijg je juist begrip (mits je een liefdevolle vader heb gehad) dat juist een vader wil dat het jou wel gaat (welvaart) niet alleen geestelijk maar ook op alle andere terreinen, een vader wil dit normaliter voor zijn kinderen naast een hele goede persoonlijke relatie blijdschap, vrede, gezondheid, goed onderwijs veiligheid dat wil zelfs een aardse vader toch?

Bij mensen die jezus kennen daardoor een lieve vader en de beste vriend ooit de Heilige Geest  ben je zowieso dankbaar, mensen zonder met die vader, zijn als wezen in een weeshuis veel of weinig, altijd op zoek naar meer over het algemeen niet erg blij en gelukkig .

het klopt dus wat je zegt (in onze gemeenschap ) wij noemen dat koninklijke familie hebben wij dus een heel ander perspectief, niet meer langer wezen, maar nu zijn we zonen thuis gekomen in een familie dromen met pa plannen maken om deze wereld te veranderen 

wij zijn licht in de duisternis en het zout (in de soep) op aarde  va n 12 volgelingen na nu al meer dan 2.000,000,000.- 

het klopt ook ttc dat we ons niet altijd gedragen als zonen soms een beetje als wees, maar we zijn het wel !!

durf jij hem al jou vader te noemen ??

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei vredestichter:

Hallo TTC hier kan ik wat mee, en ben erg blij met je reactie, als je gaat beseffen dat juist Jezus als eerste God als een vader voorstelt (papa) zijn vader, onze vader. Krijg je juist begrip (mits je een liefdevolle vader heb gehad) dat juist een vader wil dat het jou wel gaat (welvaart) niet alleen geestelijk maar ook op alle andere terreinen, een vader wil dit normaliter voor zijn kinderen naast een hele goede persoonlijke relatie blijdschap, vrede, gezondheid, goed onderwijs veiligheid dat wil zelfs een aardse vader toch? Bij mensen die jezus kennen daardoor een lieve vader en de beste vriend ooit de Heilige Geest  ben je zowieso dankbaar, mensen zonder met die vader, zijn als wezen in een weeshuis veel of weinig, altijd op zoek naar meer over het algemeen niet erg blij en gelukkig. Het klopt dus wat je zegt (in onze gemeenschap ) wij noemen dat koninklijke familie hebben wij dus een heel ander perspectief, niet meer langer wezen, maar nu zijn we zonen thuis gekomen in een familie dromen met pa plannen maken om deze wereld te veranderen. Wij zijn licht in de duisternis en het zout (in de soep) op aarde  va n 12 volgelingen na nu al meer dan 2.000,000,000.- Het klopt ook ttc dat we ons niet altijd gedragen als zonen soms een beetje als wees, maar we zijn het wel !! Durf jij hem al jou vader te noemen ??

Ter correctie, je reageert op een bericht van Violist. Maar wat mijn vader betreft, die zei altijd dat logisch boerenverstand betrekkelijk zeldzaam is. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 uur geleden zei sjako:

 

@vredestichter Ik heb toch grote bezwaren tegen jou visie. Hoe verklaar je bijv Jesaja 2:2 En het moet geschieden in het laatst der dagen [dat] de berg van het huis van Jehovah stevig bevestigd zal worden boven de top der bergen, en hij zal stellig verheven worden boven de heuvels; en daarheen moeten alle natiën stromen

en vers 4 En zij zullen hun zwaarden tot ploegscharen moeten smeden en hun speren tot snoeimessen. Natie zal tegen natie geen zwaard opheffen, ook zullen zij de oorlog niet meer leren.

Er staat hier duidelijk dat alle natiën naar de ware aanbidding zullen trekken. Niet enkel de natiën die toentertijd van Jezus bekend waren, maar alle natiën. Bovendien zouden ze hun zwaarden omsmeden tot snoeimessen  en de oorlog niet meer leven. 

Als dit moet slaan op de Christenen van na de 2e komst (volgens jou) dan kan dat gewoon niet kloppen. Er is nooit zoveel geweld geweest denk ik. Vervolging, kruistochten, (wereld)oorlogen tussen zogenaamde Christelijke naties.

 

Hee Sjako bedankt voor je reaktie en droom s met met mee God wilde een relatie met de mens toch vanaf het begin op deze aarde de tuin toch, hij wandelde met hen en hij sprak met hen en er staat in het begin (genesis) En God zei: "Laten We mensen maken, mensen die op Ons lijken. Ze zullen heel erg op Ons lijken. Ze moeten zorgen voor de vissen in de zee, de vogels in de lucht, het vee, de kruipende dieren en voor de hele aarde." 27 En God maakte de mens. Hij maakte hem zó, dat hij heel veel op Hem leek. De mens leek heel erg op Hem. Hij maakte een man en een vrouw. 28 God zegende hen en zei tegen hen: "Krijg veel kinderen, zodat er heel veel mensen komen. Ga over de hele aarde wonen en heers over de aarde. Zorg voor de vissen in de zee, de vogels in de lucht en de kruipende dieren. 29 Jullie mogen eten van alle planten, bomen en vruchten. 30 Maar alle grote dieren, alle vogels en alle kruipende dieren mogen van het gras eten." Dat gebeurde. 31 En God keek naar alles wat Hij gemaakt had en het was heel goed.

sjako dat is het plan van God (was het, is het, en blijft het)

de hele wereld was toen ook nog niet onderworpen maar was wel de bedoeling toch, dit is een proces het huis van God (wij dus) is bevestigd in die dagen, 

wij zijn toch nu die tempel wijn nu toch hemel burgers en zoals paulus het zegt wel op deze wereld  maar niet van deze wereld , zou het zo kunnen zijn dat vanaf die periode het heel klein begonnen is (denk aan het vb van dat mosterd zaadje , en dat klein beetje gist ) wat jezus zelf gebruikt, hoe het gaat worden, van klein naar groot, zijn koninkrijk gaat uitbreiden en wij gaan heersen 

ik kijk misschien iets positiever naar de aarde dan jij en de toekomst daarvan 

maar mijn vader en dit betere verbond  met zijn zoon (anders dan dat met mozes en adam) kan niet falen 

wat de duivel ook om zich heen schreeuwt op onze media, ik bedenk de dingen die boven zijn, en met zijn ogen naar deze aarde en de mensen die daarop wonen, vol geloof en hoop en liefde 

10 minuten geleden zei TTC:

Ter correctie, je reageert op een bericht van Violist. Maar wat mijn vader betreft, die zei altijd dat logisch boerenverstand betrekkelijk zeldzaam is. :)

okay ik zit er nog geen week op sorry, even wennen hoe dit allemaal werkt, maar bedankt voor de opmerking.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei vredestichter:

okay ik zit er nog geen week op sorry, even wennen hoe dit allemaal werkt, maar bedankt voor de opmerking.

Geen probleem, stellen ons wel de vraag of dit nog van deze tijd is : "Krijg veel kinderen, zodat er heel veel mensen komen. Ga over de hele aarde wonen en heers over de aarde"

Link naar bericht
Deel via andere websites

Deze nog even voor jou sjako 

in jes 60

1 De Heer zegt: "Sta op, Jeruzalem, kom in het licht. Het stralende licht van de Heer zal op je schijnen. Zijn zon gaat over je op. 2 De aarde en de volken zullen in het donker liggen. Maar op jou zal het licht van de Heer schijnen. Iedereen zal zien dat zijn stralende macht en majesteit bij je is. 3 De volken en hun koningen zullen naar dat licht toe komen dat op jullie schijnt.

en zie je jezelf, en de kerk, zijn koninklijke familie nu op aarde  stel je jezelf eens voor 

jij bent die stad op een berg,wij zijn dat, zijn schitterende bruid, jij bent het licht in de duisternis, dus sta op en schitter 

 

en bedenk dan waar nederland door heen is gegaan en waar we nu zijn, mn moeder van 88 zat gister een potje te rummicuppen met haar zus van 93 een buurvrouw van 91 en een vriendin van 90 woont op zichzelf met alle welvaart waar ze 100 jaar geleden nog niet eens van droomde 

3 minuten geleden zei TTC:

Geen probleem, stellen ons wel de vraag of dit nog van deze tijd is : "Krijg veel kinderen, zodat er heel veel mensen komen. Ga over de hele aarde wonen en heers over de aarde"

dat is maar net hoe je het bekijkt, het woord heers betekent ongeveer zoiets van heerschappij voeren als iets wat positief is, ik geef toe dat er nog behoorlijk wat dingen op zn kopstaan maar dat betekend niet dat dit kan veranderen 

als je de mens als kroon van de schepping zie, als zijn kinderen regeren met god op aarde zijn er nog behoorlijk wat dingen die niet in de goede verhouding staan 

zoals het bedoeld was en gaat worden, als ik alleen alleen al aan planten denk die over de mens regeren , tabak, heroïne cocaïne en nog veel meer vb zijn de planten soms ons nog de baas  

maar geloof me hier gaat verandering in komen 

de kerk gaat opstaan ( zijn kinderen) en we draaien de boel weer terug  zoals het bedoeld is 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei vredestichter:

Dat is maar net hoe je het bekijkt, het woord heers betekent ongeveer zoiets van heerschappij voeren als iets wat positief is, ik geef toe dat er nog behoorlijk wat dingen op zn kopstaan maar dat betekend niet dat dit kan veranderen. Als je de mens als kroon van de schepping zie, als zijn kinderen regeren met god op aarde zijn er nog behoorlijk wat dingen die niet in de goede verhouding staan. Zoals het bedoeld was en gaat worden, als ik alleen alleen al aan planten denk die over de mens regeren , tabak, heroïne cocaïne en nog veel meer vb zijn de planten soms ons nog de baas. Maar geloof me hier gaat verandering in komen. De kerk gaat opstaan ( zijn kinderen) en we draaien de boel weer terug  zoals het bedoeld is.

Als de kerk gaat opstaan, wat hebben ze dan de afgelopen periode gedaan? Met reverse engineering kunnen we de boel terugdraaien, betekent dit dan ook vooruitgang?

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik bedoel volwassen worden als Net zoals Jezus dat was, zoals hij sprak en deed  zijn leven op aarde 

zoals jij en ik bedoelt zijn als zonen , niet als zeurende en klagende baby's maar volwassen

maar een voorbeeld om te leven in relatie met God  naar de mensen die dit nog niet begrijpen 

geweldig toch

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei vredestichter:

Ik bedoel volwassen worden als Net zoals Jezus dat was, zoals hij sprak en deed  zijn leven op aarde. Zoals jij en ik bedoelt zijn als zonen , niet als zeurende en klagende baby's maar volwassen. Maar een voorbeeld om te leven in relatie met God  naar de mensen die dit nog niet begrijpen. Geweldig toch.

Dat zou geweldig zijn, beetje als een sociaal duurzame samenleving waar velen voor pleiten. Wie begrijpt zoiets niet?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei vredestichter:

maar geloof me hier gaat verandering in komen 

Eerst zien, dan geloven. Jij kunt je wel inbeelden dat je een koningskind bent maar daarom ben je het nog niet. En hoe denk je een verandering ten gunstel van jouw God te bewerkstelligen met leeglopende kerken? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Dat zou geweldig zijn, beetje als een sociaal duurzame samenleving waar velen voor pleiten. Wie begrijpt zoiets niet?

klopt helemaal god wil dit zo graag voor iedereen voor elk schepsel om weer in balans te komen, maar weet je TTC verander de wereld en begin bij jezelf (geen tekst uit de bijbel trouwens) 

is al een mooi begin om een zegen te zijn voor de mensen om ons heen, en mensen zullen naar ons toekomen om te vragen wat en wie we zijn en we kunnen ze dan vertellen hoe god zijn kinderen allemaal wil zegenen en terug wil hebben heel dicht bij zijn hart 

en dan elke wees weer een zoon (of dochter) worden en zich ook zo gaan gedragen, zoveel mensen leven ver onder hun potentie, omdat ze dat nooit verteld is, hoe waardevol ze werkelijk zijn, wat ik bedoel je gedraagt je dus zoals je denk dat je bent , simpel 

en wij mogen ze het geheim van het evangelie van het koninkrijk vertellen  dezelfde passie waar jezus over sprak, terug naar onze positie zoals Pa het bedoeld had 

ha ha de tekst die je gebruikt staat ook in de bijbel eerst zien dan geloven, hij heette thomas, en daar komt ons spreekwoord vandaan "eerst zien en dan geloven" 

1 uur geleden zei violist:

Eerst zien, dan geloven. Jij kunt je wel inbeelden dat je een koningskind bent maar daarom ben je het nog niet. En hoe denk je een verandering ten gunstel van jouw God te bewerkstelligen met leeglopende kerken? 

En ik begrijp dat ondanks je het evangelie (Jezus is opgestaan) al veel gehoord heb , en nog niet kan geloven, Thomas dacht ook dat de andere discipelen van Jezus dit hun hadden ingebeeld, hij werd er zelfs boos om hoe konden ze dit geloven , ja toch 

violist ik heb me 33 jaar in die positie gevoeld en dacht dat al die christenen mafkezen waren hoe konden ze dit nu geloven, waanzin 

en toch , Jezus liet zich zien aan thomas , en opende ook mijn hart voor zijn liefde, warmte, vrede en blijdschap nu al bijna 20 jaar heb ik een relatie met hem, die steeds beter en intiemer wordt en geloof me Violist, Hij is echt en houd heel veel van jou, ik zou zeggen vraag het is aan hem, wat heb je te verliezen 

 

en wat de kerken aangaat ik denk dat je bedoeld gebouwen met zo'n toren met klok , de omschrijving klopt denk ik niet met wat God bij een kerk zich voorstelt 

hier heb je leuk filmpje wat ik er o.a.mee bedoel

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei vredestichter:

wij zijn toch nu die tempel wijn nu toch hemel burgers en zoals paulus het zegt wel op deze wereld  maar niet van deze wereld , zou het zo kunnen zijn dat vanaf die periode het heel klein begonnen is (denk aan het vb van dat mosterd zaadje , en dat klein beetje gist ) wat jezus zelf gebruikt, hoe het gaat worden, van klein naar groot, zijn koninkrijk gaat uitbreiden en wij gaan heersen 

Het was inderdaad de bedoeling dat de mens over de natuur zou gaan heersen, maar door de zondeval is er roet in het eten gestrooid. Zoals je al zelf zei was het de bedoeling van God dat de aarde tot een paradijs zou uitgroeien. Helaas is dat niet gebeurd, maar het is nog steeds Gods voornemen. 

Dat de mensheid ooit de aarde tot een paradijsaarde zal maken lijkt me niet haalbaar. De mens is onvolmaakt, misschien van goede wil, maar ook geneigd om het kwade te doen. Egoïsme, macht etc zal altijd een rol,spelen. Ook zaken als klimaat, de dood, ziekte, honger etc hebben we nog steeds onder controle. Dus als God Zijn voornemen wil uitvoeren, dan zal er iets drastisch moeten gebeuren. Een rots uit de hemel die het beeld (de gevestigde wereldse machten) omverwerpt. Die rots was Jezus, of Gods koninkrijk. Openbaring laat zien dat er veel hevigere zaken gaan plaatsvinden dan de vernietiging van Jeruzalem toen. Wat toen in het klein gebeurde gebeurd straks in het groot. Koningen en regeerders worden weg gedaan en Jezus Christus zal met 144.000 mederegeerders (deze worden koningen, wat over 'de schare die niemand tellen kon' niet wordt gezegd) de aarde en de hemel tot één Koninkrijk gaan regeren.

Tot die tijd zullen er mensen opstaan, zoals gezegd inhebt laatst der dagen die geldt  voor alle natiën, die opgaan naar de berg van Jehovah = ware aanbidding. Kenmerken van deze aanbidders is dat de hun zwaarden tot ploegscharen zullen smeden en de oorlog niet meer zullen leren.

Gezien het aantal oorlogen, honger, dood etc is duidelijk, althans voor mij, dat de vernietiging van Jeruzalem, hoewel wel belangrijk, niet de eindtijd was zoals in Mattheus 24 wordt beschreven. Want de overlevenden werden niet gered van dood, ziekte etc. De Bijbel laat duidelijk zien dat dit alleen door Gods Koninkrijk tot stand kan komen, niet door mensen. Nu wordt de situatie alleen maar ernstiger. Het milieu gaat eraan, de wapens worden steeds verschrikkelijker. Er bestaat al een waterstofbom die in zijn eentje heel Frankrijk kan wegvagen. Mensen worden steeds egoïstischer, geen respect etc. Het rijtje dat iedereen wel kent. 

Nee, het Koninkrijk Gods ligt in het verschiet voor de aarde. In de hemel is het al opgericht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei vredestichter:

Klopt helemaal god wil dit zo graag voor iedereen voor elk schepsel om weer in balans te komen, maar weet je TTC verander de wereld en begin bij jezelf (geen tekst uit de bijbel trouwens) Is al een mooi begin om een zegen te zijn voor de mensen om ons heen, en mensen zullen naar ons toekomen om te vragen wat en wie we zijn en we kunnen ze dan vertellen hoe god zijn kinderen allemaal wil zegenen en terug wil hebben heel dicht bij zijn hart. En dan elke wees weer een zoon (of dochter) worden en zich ook zo gaan gedragen, zoveel mensen leven ver onder hun potentie, omdat ze dat nooit verteld is, hoe waardevol ze werkelijk zijn, wat ik bedoel je gedraagt je dus zoals je denk dat je bent , simpel. En wij mogen ze het geheim van het evangelie van het koninkrijk vertellen  dezelfde passie waar jezus over sprak, terug naar onze positie zoals Pa het bedoeld had. ha ha de tekst die je gebruikt staat ook in de bijbel eerst zien dan geloven, hij heette thomas, en daar komt ons spreekwoord vandaan "eerst zien en dan geloven" 

'Eerst zien en dan geloven' kwam van Violist, las ik. Toegegeven, het is een spannend en mooi verhaal, de praktijk laat duidelijk anders zien.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op Tuesday, May 09, 2017 om 19:25 zei vredestichter:

Hallo Gaitema 

het is probleem is echter dat jou cultuur achtergrond dus duidelijk niet toestaat om er anders na te kijken (Eén ding weten we echter wel zeker)  ik constateerde toen ik besefte dat jezus al reeds is gekomen (tweede wederkomst 70 jaar na zijn geboorte ) wij nu hemel burgers zijn, hij in ons woont, bij ons is, ik al reeds veroordeelt (met christus) ben gestorven en begraven en opgestaan ben, besefte daardoor ik dus niet meer veroordeelt wordt, het dus duidelijk op dat punt dus niet eens ben met jou stelling , het geeft aan dat jij het dus niet zeker weet. 

het laatste deel van je betoog, zijn we meer in overeenstemming, uit breiden van zijn rijk op aarde, een verschil uit te maken, hemel op aarde te zijn, een heilige natie een koninklijk geslacht priesters zijner eigendom. 

daar is waar de schepping op zit te wachtten, Zonen en dochters van Papa God.

dus Ga ervoor

Het was niet mijn citaat, maar dat van Robert Frans, al stem ik aardig met hem in.

Op Tuesday, May 09, 2017 om 18:28 zei TTC:

Misschien een leuke suggestie om ook onwaarheden te presenteren, het zou immers kunnen dat we verkeerd denken over een aantal zaken. :)

Voor de geïnteresseerden in onwaarheden om te kijken of ze het werkelijk voor onwaar aannemen :)

Op Monday, May 08, 2017 om 18:38 zei Dat beloof ik:

Dat snap ik. Maar dan blijft de laatste zin van mij dus wel duidelijk. Heeft U daar ideeën over ?  

Nee, elk streven tot perfectionisme kent zijn valkuilen en een aantal ervan tuimelen we geregeld in. 

Op Monday, May 08, 2017 om 10:20 zei TTC:

Zit wat in, het is ook mogelijk om een slepende ziekte voor ons uit te blijven duwen en er bestaat ook zoiets als de kracht van eenvoud. Anders gezegd, we houden onszelf gevangen in complexiteit, Christenen weten dat maar al te goed.

Mijn vrouw zei tegen me dat deze complexiteit een teken van ongeloof is. Een doordenker 

Op Monday, May 08, 2017 om 08:44 zei Sanne69:

Er zijn meer mensen die daar zo over denken. Als je echter Openbaring 1:1 leest, dan zie je dat er melding van gemaakt wordt dat de gebeurtenissen die besproken zullen worden toen nog in de toekomst lagen. En het boek Openbaring is opgeschreven na Jezus hemelvaart. Ook kunnen we in de Bijbel terugvinden dat Jezus na zijn hemelvaart aan Gods rechterhand moest wachten totdat God zijn vijanden als zijn voetbank zou maken. - Zie Hebr.10:13. Volgens Opb.12 is dus eerst de hemel gereinigd. 

Interessant. Ga ik nalezen ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites


HSV Heb 11: 3 en 6 
3 Door het geloof zien wij in dat de wereld tot stand gebracht is door het Woord van God, en wel zo dat de dingen die men ziet, niet ontstaan zijn uit wat zichtbaar is. 
6 Zonder geloof is het echter onmogelijk God te behagen. Want wie tot God komt, moet geloven dat Hij is, en dat Hij beloont wie Hem zoeken. 

dit is zo waar !!!

ik zat net na te denken hoe de duivel kan intimideren, en zat aan het verhaal van david en goliath te denken  hoe we in de een  angst modus kunnen komen en we alleen maar over onze reuzen praten en niet het beloofde land in nemen wat God gevraagd had 

jammer ik wil graag mn vader behagen en heb geloof 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako locked this discussie
  • sjako unlocked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid