Spring naar bijdragen

Openbaring 20:11-15


Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Hendrik-NG:

Er is slechts één God en het WTG is zijn profeet...

Blasfemie is je niet vreemd zie ik.

38 minuten geleden zei violist:

geesten die tot jullie spreken en wie niet tot jullie club behoort heeft nu ook al een lager niveau.

Heilige Geest spreekt niet letterlijk natuurlijk. En dat hoger niveau bedoel ik mee dat het dieper gaat dan gewone lezingen van gewone dienaren, ook die van ons. Ik bedoel dus niet dat wij hoger niveau zijn. Ik hoop dat je het nu begrijpt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 822
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Mijn insteek bij het lezen/peilen van dat boek is vooral ook een pragmatisch "zoeken van betekenis voor het hier en nu" van die teksten. En verder steek ik er nog wel eens energie in om wat kanttekeni

Ik vind het eigenlijk vrij accuraat als ik het door WTG ogen bezie. WTG getuigen noemen zichzelf immers ook Jehova's Getuigen. Dat is op zich al blasfemie natuurlijk, maar daar denken ze zelf sch

Zie hier een lijstje met kenmerken voor een sekte; https://nl.wikipedia.org/wiki/Sekte#Kenmerken_in_plaats_van_definitie Het WTG tikt ze allemaal af. Of je het nou een prettige gedachte

Posted Images

2 uur geleden zei sjako:

Nee, dat hebben ze niet, maar als je hun hoort spreken dan merk je het gelijk. Hun niveau ligt op een veel hoger vlak. Maar dat moet je eerst ervaren hebben.

Het is allemaal niet zo moeilijk hoor. Als jij in een paar zinnen moet zeggen waar de Bijbel over gaat, hoe zou jij dat doen?

Ik zou beginnen bij het begin, niet over alle misleidingen en overvloedige interpretaties die slechts laten vermoeden dat het begin uit de aandacht werd verdreven. Anders gezegd, starten bij het causale waarin al het andere verschijnt, duivels of anderzijds.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Hendrik-NG:
55 minuten geleden zei sjako:

Blasfemie is je niet vreemd zie ik.

Ik zou niet weten wat er blasfemisch zou zijn aan die uitspraak van me. Tenzij je een moslim bent, maar dan een met lange tenen natuurlijk. Dan zou je dat misschien kunnen vinden...

Denk dat veel mensen aanstoot nemen. Niet echt respectvol.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Hendrik-NG:

Ik zou niet weten wat er blasfemisch zou zijn aan die uitspraak van me. Tenzij je een moslim bent, maar dan een met lange tenen natuurlijk. Dan zou je dat misschien kunnen vinden...

Ik vind het eigenlijk vrij accuraat als ik het door WTG ogen bezie.

WTG getuigen noemen zichzelf immers ook Jehova's Getuigen. Dat is op zich al blasfemie natuurlijk, maar daar denken ze zelf schijnbaar anders over. In feite zijn het WTG getuigen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei sjako:

 

Het is allemaal niet zo moeilijk hoor. Als jij in een paar zinnen moet zeggen waar de Bijbel over gaat, hoe zou jij dat doen?

 

Wees een goed mens en weet dat God van je houdt. Volg niet Jezus maar zoek wat hij heeft gezocht. Herinner je de eenheid met God en dan ligt alles voor je open. Dan is niets onmogelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Openbaring 22:8,9

En ik, Johannes, ben degene, die deze dingen gezien en gehoord heb. En toen ik ze gehoord en gezien had, viel ik neder om aan te bidden voor de voeten des engels, die mij deze dingen toonde.  En hij zeide tot mij:  Zie, dat gij het niet doet; want ik ben uw mededienstknecht, en uwer broederen, der profeten, en dergenen, die de woorden dezes boeks bewaren; aanbid God.

Wij aanbidden God, want er zou maar EEN aanbeden worden en dat is God.

Openbaring 22:10

En hij zeide tot mij:  Verzegel de woorden der profetie dezes boeks niet;  want de tijd is nabij.

De klemtoon van dit vers leg ik op  "dezes".  Er wordt gesuggereerd dat er woorden der profetie van een ander boek in de Bijbel zijn. Woorden die wel verzegeld werden en dat is ook zo.  Er wordt verwezen naar Daniel 12:4 waar staat:  "En gij Daniel!  sluit deze woorden toe, en verzegel dit boek, tot den tijd van het einde;  velen zullen het naspeuren, en de wetenschap [= kennis]  zal vermenigvuldigd worden".

De tijd van het einde in de Bijbelse betekenis van de term is begonnen bij de opstanding van Christus en sindsdien worden de zegels van de boeken afgehaald. Ook van het boek Daniel en vandaar dat Openbaring in de eerste plaats gezien zou moeten worden als een verdere uitwerking van het boek Daniel. Wat in het O.T. verzegeld [verborgen] was,  wordt in het N.T. geopenbaard. Dat wordt hier alsnog aan het eind van heel de Bijbel en tegelijkertijd aan het eind van het N.T. gezegd.  Dit boek is niet verzegeld. Dit boek is niet gesloten.  Het is specifiek een commentaar op het boek Daniel en een aanvulling daarop.  Het hele N.T. is een toelichting op heel het O.T. We lezen het O.T.  in het licht van het Nieuwe.

Openbaring 22:11

Die onrecht doet, dat hij nog onrecht doe; en die vuil is, dat hij nog vuil worde; en die rechtvaardig is, dat hij nog gerechtvaardigd worde;  en die heilig is, dat hij nog geheiligd worde.

De dingen moeten hun loop hebben.  Het neemt nog enige tijd en er zal een scheiding der geesten plaatsvinden.  De een gaat de ene kant op, de andere de andere kant. 

Openbaring 22:12

En zie, Ik kom haastiglijk en Mijn loon is met Mij, om een ieder te vergelden, gelijk zijn werk zal zijn.

Hoewel de in vers 11 genoemde dingen verder ontwikkelen en ook uiteenlopen, is niettemin de boodschap: Ik kom, en Ik maak er een eind aan. Hij zal een ieder vergelden gelijk zijn werk zal zijn, zowel het goede als het kwade.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei ineke-kitty:

Openbaring 22:10: En hij zeide tot mij:  Verzegel de woorden der profetie dezes boeks niet;  want de tijd is nabij.

Op welk tijdsgewricht is deze uitspraak van toepassing? Is dit geen tijdloze leuze voor momenten van oorlog en verderf? Ad infinitum?

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei violist:

Ik begrijp niet dat God een boek heeft laten schrijven waar een ongelovige niets van begrijpt en diezelfde God een gelovige nodig heeft om het uit te leggen. Had Hij dat zelf niet veel beter kunnen doen door wat minder geheimzinnig te doen? Daarmee was tegelijk tegenstrijdige uitleg voorkomen. 

In de psychologie heeft men daar een term voor bedacht, als een open geheim dat pas geheimzinnig wordt wanneer je het tracht te verklaren. Staat beter gekend als agnosie of niet-weten, op dat moment kan je nog amper spreken van communicatie.

Citaat

De meest voorkomende vormen zijn visuele en auditieve agnosie, maar de aandoening kan ook bij de andere zintuigen voorkomen. Iemand kan bijvoorbeeld een rinkelende telefoon horen, maar het signaal niet als verzoek tot communicatie herkennen. Anderzijds kan hij wel reageren op een telefoonsignaal, maar de telefoon niet herkennen als het toestel dat hij daarvoor moet gebruiken.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Agnosie

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

De hele Bijbel is sowieso verborgen voor een ongelovige omdat het Woord van God alleen te verstaan is door de inwoning van de Heilige Geest in de gelovigen.  De Here Jezus Christus openbaart Zich in dit boek en daarmee ook aan de gelovige. Hij is Degene die Zich, en daarmee het Woord Gods, bekend maakt aan hen die in Hem geloven. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei ineke-kitty:

De hele Bijbel is sowieso verborgen voor een ongelovige omdat het Woord van God alleen te verstaan is door de inwoning van de Heilige Geest in de gelovigen.  De Here Jezus Christus openbaart Zich in dit boek en daarmee ook aan de gelovige. Hij is Degene die Zich, en daarmee het Woord Gods, bekend maakt aan hen die in Hem geloven. 

Is het net daarom geen tijdloos leven dat we leven, waarom zouden we dan voor vrede ijveren?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei ineke-kitty:

De hele Bijbel is sowieso verborgen voor een ongelovige omdat het Woord van God alleen te verstaan is door de inwoning van de Heilige Geest in de gelovigen.  De Here Jezus Christus openbaart Zich in dit boek en daarmee ook aan de gelovige. Hij is Degene die Zich, en daarmee het Woord Gods, bekend maakt aan hen die in Hem geloven. 

De waarheid als een koe. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei ineke-kitty:

De hele Bijbel is sowieso verborgen voor een ongelovige omdat het Woord van God alleen te verstaan is door de inwoning van de Heilige Geest in de gelovigen.  De Here Jezus Christus openbaart Zich in dit boek en daarmee ook aan de gelovige. Hij is Degene die Zich, en daarmee het Woord Gods, bekend maakt aan hen die in Hem geloven. 

Ik begrijp dan steeds minder van je activiteiten hier op dit forum. Kennelijk heeft al het gescherm met bijbelteksten volstrekt geen zin, want voor de ongelovigen hoef je dat niet te doen: die begrijpen je toch niet en gaan dat ook niet doen. En voor de gelovigen heeft het ook geen zin: want die begrijpen je toch al (tenminste: dat denk je, maar vooruit...)

Gelovig wordt je door inwoning van de Heilige Geest, maar de Heilige Geest gaat slechts tot inwoning over bij de gelovigen... Lijkt me een pracht van een cirkelredenering...

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Hendrik-NG:

Kennelijk heeft al het gescherm met bijbelteksten volstrekt geen zin, want voor de ongelovigen hoef je dat niet te doen: die begrijpen je toch niet en gaan dat ook niet doen. En voor de gelovigen heeft het ook geen zin: want die begrijpen je toch al (tenminste: dat denk je, maar vooruit...)

Hier zit zeker wat in. Gelovigen begrijpen je overigens ook niet. Dus ik vraag me ook steeds meer af wat ik hier nog doe. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hendrik-NG:

Gelovig wordt je door inwoning van de Heilige Geest, maar de Heilige Geest gaat slechts tot inwoning over bij de gelovigen... Lijkt me een pracht van een cirkelredenering...

Dit is een teer punt bij streng-gelovigen. Die kunnen niet uit zichzelf geloven. Eerst moet de HG er aan te pas komen. Alle geloof voor die tijd is een schijngeloof, een tijdgeloof en beslist geen zaligmakend geloof. Bij hen is het een leven lang zoeken en bidden in de hoop dat de HG  tot hen komt, hen "ontdekt". Ben je niet uitverkoren dan kun je wachten tot je een ons weegt. Daarom "eigenen" de meeste christenen zich het geloof maar toe volgens hen. Na verloop van tijd lijkt het dan net of de HG in je woont, niet wetende dat het de satan is die je gerust stelt tot je dood gaat, dan ben je zijn bezit, overgeleverd aan de Vorst der duisternis en zelfs God zal dan lachen in je verderf omdat je niet oprecht gezocht zou hebben. Is het nog te volgen? 

 

 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei ineke-kitty:

De hele Bijbel is sowieso verborgen voor een ongelovige omdat het Woord van God alleen te verstaan is door de inwoning van de Heilige Geest in de gelovigen.  De Here Jezus Christus openbaart Zich in dit boek en daarmee ook aan de gelovige. Hij is Degene die Zich, en daarmee het Woord Gods, bekend maakt aan hen die in Hem geloven.

Opvallend dat die gelovigen er dan zulke verschillende interpretaties op na houden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Openbaring 22:13

Ik ben de Alpha en de Omega, het Begin en het Einde; de Eerste en de Laatste.

Ik denk dat iedereen wel weet dat dit de eerste en de laatste letter is van het Griekse alfabet en daarmee dus de eerste en laatste letter van het Woord Gods. Dat betekent weer:  Ik ben het Woord Gods, van A tot Z.  Het begin en het einde en dat staat er nog een keer bij: de eerste en de laatste.

In Openbaring 1:8 stond ook al:  "IK ben de Alpha en de Omega, het Begin en het Einde, zegt de Heere, Die is, en Die was, en Die komen zal, de Almachtige".  Hij is de A en de Z, of de Aleph en de Taf,  in het Hebreeuws. 

Openbaring 22:14

Zalig zijn zij, die Zijn geboden doen, opdat hun macht zij aan den boom des Levens, en zij door de poorten mogen ingaan in de stad.

"Zalig zijn zij die Zijn geboden doen",  is een uitspraak die ontleend zou kunnen zijn aan de eerste Johannes brief.  Daarbij gaat het niet om de tien geboden of nog meer,  maar om alles wat God gesproken heeft.  Gods Woord is onderwijs en staat vast en dat kun je dus weergeven met de term geboden, dus:  "zalig zijn zij die Zijn woorden doen".  Daarmee sluit het voorgaande vers aan bij vers 7:  "Zalig is hij die de woorden der profetie dezes boeks bewaart".  De overgang vanuit vers 7 naar vers 14 is heel logisch.  Het bewaren van de geboden doe je door ze te doen. Door ze deel van je leven uit te laten maken. "Boom des Levens"  is het Nieuwe Verbond, maar primair uitgedrukt in Hem die daarvan het Hoofd is, de Middelaar , namelijk de Here Jezus Christus. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei ineke-kitty:

Openbaring 22:13

Ik ben de Alpha en de Omega, het Begin en het Einde; de Eerste en de Laatste. Ik denk dat iedereen wel weet dat dit de eerste en de laatste letter is van het Griekse alfabet en daarmee dus de eerste en laatste letter van het Woord Gods. Dat betekent weer:  Ik ben het Woord Gods, van A tot Z.  Het begin en het einde en dat staat er nog een keer bij: de eerste en de laatste.

Nog niet begrepen Ineke? Het betekent dat God een spelletje speelt met zichzelf, jij bent derhalve God die doet alsof hij/zij zichzelf niet meer kent.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid